eitaa logo
نشریه خط
1.2هزار دنبال‌کننده
624 عکس
179 ویدیو
11 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @Heydari7676
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 رفتاری جالب از یک خانم در روز قدس که دو جور متفاوت می‌توان فهمید! 🔻مادری که فرزندش را فرستاده روی صحنه برای همخوانی سرود "" و خودش با حس و حال جالبی همراهی میکند. پ.ن : دو گونه رفتار و کنش در این شخص مورد نظر کلیپ، قابل مشاهده است. ظاهری بدحجاب و غیرقابل تایید و کنشی مذهبی و درخدمت ارزش‌های دینی و انقلابی. ▫️می‌توانیم در ایستگاه اول بایستیم و نقد کنیم و نفی نماییم و البته می توانیم یک ایستگاه بالاتر حرکت کنیم و بخاطر رفتار مورد تاییدش تشویق و ترویج و نماییم. ▫️مخاطب هم به اندازه ای شعور دارد که دلیل فوروارد را بداند و پیام این ترویج و تبلیغ را نه ظاهر شخص بلکه پارادوکسی که نافی ظاهر کاراکتر و حامی و حاوی و مثبت سرود است تشخیص دهد. ▫️هنوز آن چندروز پیش شبهای قدر یادمان نرفته که بالای هفتاد درصد مردم، قصد شرکت در مراسم احیا را داشتند و همگی ذوق داشتیم و تحلیل اجتماعی می‌کردیم که دینداری مردم به مرحله رسیده و عمق گرفته است. ▫️بلی بخشی از همان ۷۰ درصد نیز از همین تیپ‌های مردمی بودند که به دلایل متعدد فرهنگی و سیاسی و...، ظاهری نه چندان مورد تایید ولی و درمسیر تایید شده را یدک می‌کشیدند. 🆔 @sedayehowzeh
🔘او نادر بود ... در فهم کلان جبهه‌های رسانه‌ای و فرهنگی جهانی؛ در مساله‌شناسی؛ در فعالیت و مجاهدت فرهنگی، هنری و رسانه‌ای؛ در جریان‌سازی؛ در دیدبانی؛ در اخلاص و تواضع؛ در پایمردی و استقامت بر صراط انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، علی‌رغم همهٔ فرصت‌های مادی آمادهٔ پیش رویش و ناملایمت‌های در حقش؛ در امانت‌داری بار امانت و وفای به عهد اللهی؛ نادر بود در همهٔ این‌ها و خیلی موارد دیگر... 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻وداعِ_رمضان جان آمده رفته، هیجان آمده رفته نام تو گمانم به زبان آمده رفته احیا نگرفتم تو بگو چند فرشته صف از پی صف تا به اذان آمده رفته؟ تا پلک زدم خواب، مرا آمده برده تا پلک زدم نامه رسان آمده رفته امسال نبرده ست مرا روزه، فقط گاه بر لب عطشی مرثیه خوان آمده رفته من در به در او به جهان آمده بودم گفتند: کجایی؟! به جهان آمده رفته ترسم که به جایی نرسم این رمضان هم آن قدر به عمرم رمضان آمده رفته... 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دولت هند پخش اذان از بلندگو را ممنوع کرده است 🔺مردم به این شکل اعتراض خود را به تصمیم حکومت اعلام کردند. 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻وداعِ_رمضان بلبلی زار زار می‌نالید بر فراقِ بهار، وقت خزان گفتم انده مبر که بازآید روز نوروز و لاله و ریحان گفت ترسم بقا وفا نکند ورنه هر سال گل دمد بستان خاک چندان از آدمی بخورد که شود خاک و آدمی یکسان... 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻ما متاسفانه در حوزه و دانشگاه نسبت به کم‌لطف هستیم. جمله ای از حضرت اقا هست که می‌فرماید: بنده حقیر خودم در طول مدت زندگی‌ام که کار فکری داشتم، شاید بعضی‌هایتان می‌دانید و یا در بحث های مشهد که داشتم بودید، عمده کار بنده با استفاده از افکار آقای مطهری است. با ایشان خیلی رفیق بودم و به ایشان می‌گفتم غالباً کارهایم با استفاده از حرف‌های شماست. کتابهایی را اسم میاوردم و ایشان تعجب می‌کرد، می‌گفت: عجب، این کتاب‌ها اینقدر خوب است و من نمیدانستم... 📚🎙سیدمهدی موسوی، نشریه ، ص ۳۰ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻وداعِ_رمضان افسوس که ایام شریف رمضان رفت سی عید به یک مرتبه از دست جهان رفت افسوس که سی پاره این ماه مبارک از دست به یکبار چو اوراق خزان رفت ماه رمضان حافظ این گله بُد از گرگ فریاد که زود از سر این گله شبان رفت... 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻مستعمره‌ای به نام؛ فضای مجازی 🔘بی‌عملی و انفعال حیرت‌آور مسئولان امر در قبال تصویب طرح ساماندهی فضای مجازی با وجود تأکیدهای بی‌شمار و گاهاً عتاب‌آلود رهبر انقلاب، برخاسته از چند مسئله است: 1⃣ تلاش مجدّانه و هجمه‌ی همه‌جانبه‌ی دشمنان نظام جمهوری اسلامی، که به‌هیچ‌عنوان قصد ندارند از این عرصه‌ی ‌رها و بی‌صاحب، عقب‌نشینی کرده و آن را به حاکمیت ملّی واگذار کنند که به قول رندی: «ده درویش بر گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجند!». 2⃣ جوسازی و هیاهو‌آفرینیِ جریان‌های معاند داخلی و افراد بی‌مایه و پرمدّعایی که تاکنون در این فضای بی‌مهار، بدون هیچ منع و نگرانی، بر هرکه می‌خواستند، می‌تاختند و هر چه را می‌خواستند، زیر سؤال می‌بردند. 3⃣ سهل‌انگاری و غفلت برخی نیروهای انقلابی و خودی از آسیب‌ها و مخاطراتی که رهاشدگیِ فضای مجازی به کشور و نظام اسلامی تحمیل نموده‌است: «منجمد چون غفلتِ یخ، ز آفتاب/ چون خبر شد زآفتاب‌ش، یخ نماند!». 4⃣ محافظه‌کاری برخی جریان‌های سیاسی که در پشت عناوین ظاهرالصلاح پنهان شده‌اند. ایشان در کارزارِ پیش آمده، خود را در میدان انتخابی سخت و پرهزینه می‌یابند: یا باید مصالحِ حزبی و آینده‌ی انتخاباتی را در نظر بگیرند و یا سالم‌سازی و ساماندهی وضعیتِ نابهنجار موجود و دفاع از حاکمیتِ اقتدارگرایانه‌ی نظام اسلامی را برگزینند. شاید بتوان گفت آزمون ساماندهیِ فضای مجازی و مستقل کردن حاکمیت نظام در این قلمروی حکومتی، معرکه‌ای است برای سنجشِ عیارِ انقلابی و انقلابی‌گریِ مسئولان؛ از نمایندگان و ریاست مجلس که با شعار 'مجلس انقلابی'، آرای مردمی را جلب نمودند تا شورای‌عالی فضای مجازی و دولت مردمی. 🔺آری! روزهای سختِ آزمون در پیش است. به قول مولانا: «هست در ره، سنگ‌های امتحان!». 🖌|طاهره سیدی 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻نباید مردم را بی‌پناه رها کنیم؛ 🔘فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند این فضا را هدایت و مدیریّت میکنند. ما نمیتوانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم.۱۳۹۹/۰۶/۰۲ 🔻[دشمنان] از فضای مجازی حدّاکثر استفاده را دارند میکنند. خب متأسّفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد. همه‌ی کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این افتخار ندارد؛ این به هیچ وجه افتخار ندارد. فضای مجازی را بایستی مدیریّت کرد. از این امکان مردم استفاده کنند، برای مردم بلاشک وسیله‌ی آزادی است، خیلی هم خوب است امّا نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و علیه ملّت توطئه کند.» ۱۴٠٠/٠۱/٠۱ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻سوال از دکتر روح الله ایزدخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی؛ ابهامات 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻 📋گزارش ویژه از بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه 1⃣قسمت اول؛ یک سال و نیم پس از طرح شفافیت آراء نمایندگان، و از دستور کار خارج شدن آن توسط مدیریت مجلس، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ طرحی تحت عنوان شفافیت قوای سه گانه به مجلس آورده شد: https://irna.ir/xjJ4Td و ۵ روز بعد نیز ۲ فوریت آن توسط نمایندگان به تصویب رسید. اما در این میان تعدادی از نمایندگان که عمدتا از طراحان طرح سابق شفافیت آراء و دنبال‌کنندگان اصلی مقوله شفافیت مجلس بوده اند، با این طرح و همچنین ۲ فوریت آن مخالفت نمودند و وجود ایراداتی در آن را مطرح کردند. اما از آنجا که تعداد مخالفین کم بود و عمده مخالفان شفافیت آرا مجلس پس از این طرح نوظهور به موافق مبدل شده بودند، ۱۰ روز بعد در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ کلیات آن نیز برای تصویب به صحن علنی آمد: https://www.isna.ir/news/1401021106954/ نمایندگان مخالف با این طرح جدید شفافیت، در آن ۱۰ روز فاصله از تصویب دو فوریت تا کلیات، بیکار ننشستند و پیشنهاداتی را برای اصلاح و تقویت آن مطرح کردند که در کمیسیون شوراها برخی تغییرات اعمال شد. خصوصا تصریح به شفافیت آرای نمایندگان: 🔻«ماده ۳- مشمولان این قانون از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام (فقط در اجرای اصل ۱۱۲ قانون اساسی در موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان)، مجلس شورای اسلامی، هیات وزیران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای موضوع این قانون موظفند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون های تابع آن ها و آرای ماخوذه از اعضا را به تفکیک اسامی موافق، مخالف، ممتنع و کسانی که در رای گیری شرکت نکرده اند، حداکثر ظرف یکماه در پایگاه اطلاع رسانی خود با قابلیت خوانش رایانه ای منتشر نمایند، مگر در مواردی که به موجب قانون اساسی و قوانین مربوط به هر یک از نهادهای مذکور در این قانون، تشکیل جلسه غیرعلنی یا رای گیری مخفی پیش بینی شده باشد.» 🔻در حالیکه در نسخهٔ اولیهٔ این طرح جدید فقط شفافیت تعدادی از دستگاه ها دیده می‌شود با یک اشاره مبهم و مجمل در مورد مجلس: «تمامی نهادهای شورایی کشور مشتمل بر مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام شوراهای شهر و روستا شوراهای عالی کشور موظف‌اند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون‌های تابع آن‌ها و آرای مأخوذه از اعضاء را بلافاصله در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر نمایند.» ضمن اینکه قید دستگاه هایی که در این ماده نوشته شده، به نظر نمی‌رسد به طور کامل مطابق قانون اساسی باشد. 🔻محور بعدی و سؤال اصلی: یک سال و نیم است روی طرح شفافیت آراء کار کارشناسی شده، در دستور روز و هفته هم قرار گرفته، ولی در صحن نمی آید و از دور خارج می‌شود. چرا؟! سوال اصلی این است. اما در عوض این طرح شفافیت نوطهور با دوفوریت در مجلس آورده‌ می‌شود. اگر موضوع دوفوریت دارد، آن طرح شفافیت آراء را که بسیار کامل‌تر و پخته‌تر بود و در وضعیت عادی به مراحل نهایی رسیده بود، چرا نگذاشتند به سرانجام برسد؟! 👈به نظر می‌رسد یکی از اغراض پنهان برخی از نمایندگان و بعضی از هیئت رئیسه مجلس این است که روش یا همه یا هیچ‌کس را به کار بگیرند! و همه دستگاه ها را کنار مجلس نوشته‌اند، که یا همه و یا هیچ. در حالی که این کار در برخی موارد مطابق قانون اساسی وجاهتی ندارد و ضرورت و دیگر نهادها اهمیت مجلس را هم ندارند و ضمنا مجلس خودش میتوانست طرح شفافیت آراء را ابتدا درباره خود اجرا کند و در گام‌های بعد به موارد لازم دیگر هم رسیدگی کند. شفافیت گام به گام قابل رقم خوردن است. به صورت کلی نمیشود بگوییم همه را با هم شروع کنیم و همان‌طور که گفته شد بخشی‌اش هم اصلا خلاف قانون اساسی هست و بی فایده یا حتی نادرست. 🔘مثلا نمیتوان به مجمع تشخیص گفت آراءات را باید شفاف کنی. چون آن ذیل نهاد ولی فقیه و بازوی مشورتی آن است (اصل 110). مجمع، شورای مشورتی رهبری است. در متن اولیه حتی شوراهای شهر و روستا هم نوشته شده بود. شوراها یعنی چه؟ یعنی تا دور افتاده‌ترین روستاهای کشور. شفاف شدن آراء آن ها در این زمان به چه کار کشور می آید و چه ضرورت و فوریتی دارد؟! مثلا برای یک روستای پنج نفره سامانه گذاشته بشود که آراءش شفاف ثبت بشود؟! ما چه تعداد شورای روستا و شهر داریم؟ اجرای این امر چه میزان هزینه طلب می کند؟ ممکن است اهالی آن روستا هم برایشان مهم باشد شورایشان چه رایی داده اند، اما مسئله و اولویت کشور نیست و تحمیل بار مالی فراوانی دارد برای کشور. اصلا دغدغه کشور در زمانی که اصلاحات اقتصادی اساسی باید صورت گیرد این هزینه های غیرضروری و بدون پشتوانه باید باشد؟ ☑️اما درباره شفافیت آراء مجلس، همه زیرساخت ها و بسترها فراهم است و همه کشور هم همین یک مجلس را دارد.... 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE