eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
🖋یادداشت استاد گرانقدر حجت الاسلام و المسلمین قنبریان درباره کتاب مقام مردم بسم الله الرحمن الرحیم 🔰جامعه هم نحوی از هستی داردوصرف اعتبار نیست. با مسلمان شدن،"صورتی نو" می پذیرد و با تشیع،"فعلیتی برتر" می گیرد و با اسلام ناب و تولی به ولیّ عادل ،تعالی می گیرد. 🔰درجای خود ثابت است که هرموجود، فیوضات رب را با " صورت اخیر" و " فعلیت آخرِ" خود جذب می کند. نبات با فعلیت نباتی اش چیزی جذب می کند که جماد نمی تواند آنرا جذب کند. انسان با فعلیتِ عقل و نطقش ،فیضی می گیرد که حیوان از آن بی خبر است. 🔰حال جامعه ای که از دوگانه پرستی درآمد و مسلمان شد، از" اسلام فتوحات" ،بالا آمد و" اسلام اهلبیت(ع)" را طوعاً پذیرفت؛ از " تشیع صفوی" به " تشیع انقلابیِ حسینی" رسید و علیه و سلطنت ویزیدِمتشیع انقلاب کرد، مقابل سفیانی های اسلام نما ایستاد و اسلام ناب پابرهنگان را مقابل اسلام مرفهین آمریکایی قرارداد و دست بیعت با ولایت(درحصه غیبتش)داد؛ صورت اخیری یافته است که فیض بیشتری طلب می کند: • ثبوتاً این فیض، جریان اراده الهی در اراده عمومی مردمِ متولی به ولایت است. • اثباتاً ترجیح تشخیص و عمل مردم بر جمع ها و گروه های نخبگی است. 🔰کتابچه با مسمای" " اثر فاضل ارجمند با استناد به بیّناتی از فرمایشات امامین انقلاب مشحون این دو مقام برای مردم است: 1️⃣ در صفحه۱۹و۲۰ می نویسند: 《 امام معتقد بود اگر تصدی گری حکومت توسط یک انسان موحد امر موجهی است، تنها برای آن است که خواست و اراده مشروع مردم را در جامعه جاری کند البته همانطور که از پیام تبریک ۱۲فروردین برمی آید او خواست و اراده فراگیر مردم را مظهر اراده حق تعالی می دانست》 در صفحه۳۶ می آورند:《درمکتب اسلام که امام، ذهن و دل خود را بدون پیش داوری به آن سپرده بود و هر آموزه ی برجسته ای را به جان خریده بود، قاطعانه گفته شده که اراده ی الهی به دنبال اراده عمومی مردم به میان خواهد آمد و طبعاً تغییر و تحول ها و معجزه های بزرگ اجتماعی با تغییر مردم در خود ایجاد خواهد شد. به همین جهت، حضرت امام یک نصیحت بیشتر نداشتند و آن این که بی معطلی به خاطر خدا به پا خیزید. حضرت امام برای دست یابی به آستان آن ناموس بزرگ الهی( تحول عمومی مردم) بر وحدت کلمه تاکید پرتکراری داشتند و دست خدا را همراه جماعت می دانستند》 این نگاه راهگشا به آنجا می کشد که ولیّ " من انفسهم" بوده/گردد. چنانچه از امام عزیز نقل می کنند:《 بارها گفته ام من با شما یکی هستم و رهبری در کار نیست》(مقام مردم ص۲۰) 2️⃣درصفحه ۲۳ نگرانی امام(ره) را چنین تصویر می کنند: 《 بعد از انقلاب نگران بود به نام اسلام و حکومت اسلامی، مردم را از صحنه کنار بزنند و نوعی نخبگی مذموم بلکه مشکوک و آفت دار یا آسیب پذیر را بر این کشور حاکم کنند》 از امام به جا نقل می کنند:《این ها می خواهند با شیطنت هایشان کار خودشان را انجام بدهند . آن وقت شیطنت این بود که سیاست از مذهب خارج است... و مابسیار ضرر خوردیم و آن ها هم بسیار نفع بردند. این مطلب شکست خورده. حالا می گویند که سیاست حق مجتهدین است. یعنی در امور سیاسی در ایران پانصد نفر دخالت کنند، باقی شان بروند سراغ کارشان. یعنی مردم بروند سراغ کارشان، هیچ کار به مسائل اجتماعی نداشته باشند، و چند نفر پیرمرد ملّا بیایند دخالت بکنند. این از آن توطئه ی سابق بدتر است برای ایران. ما اگر نظارت نکنیم، یعنی ملت اگر نظارت نکنند در امور دولت و مجلس و همه چیز، اگرکنار بروند،بسپارند دست این ها و بروند مشغول کارهایشان بشوند، ممکن است یک وقت به تباهی بکشد》(ص۲۲و۲۳) از رهبر انقلاب هم نقل می کنند:《توده های مردم ،اصل و تعیین کننده و تصمیم گیرنده اند و آنها هستند که جریانها را هدایت می کنند》(ص۳۱) از همین جا سپردن کارها به مردم ترجیح می یابد که نمونه هایی در "مقام مردم" شمارش و توضیح داده شده است. از نقطه مقابلش به درستی گلایه شده :《 بنام ملت ،دولتی فربه پدید آوردن و علی رغم رهنمودهای مکرر امام همه چیز را دور و بر خود جمع کردن و نهادهای مردمی چون جهاد سازندگی را گام به گام به نابودی کشیدن رویه و خواست و منطق و بینش مردمی امام نبوده و نیست》(ص۴۱) 🔰"مقام مردم" نکاتی بیش از اینها دارد که غیر از تحلیل و توجیه رویه رهبر انقلاب در تجربه مذاکرات و برجام ، می تواند مبانی درست نگاه انتقادی بر برخی رویه های نخبه گرا مقابل رویکرد مردم گرا باشد. سپاس و دست مریزاد به استاد ارجمند حاج آقا فلاح شیروانی، ان شاء الله توشه راه جوانان انقلابی واقع شود. محسن قنبریان ۲۴مهر۱۴۰۰ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰دیباچه 💠 وقتی اسلحه ای به سمت ما نشانه رود تمام وجودمان خطر را حس میکند و به فکر چاره افتاده و برای نجات تقلا می زنیم؛ ولی اگر جور دیگری ما را بخواهند بکشند چه؟ در این صورت متوجه نشده و می گوییم انشاءالله خبری نیست!!! 💠 وقتی در معرکه نبرد تمدنی هستیم پارامترهای تمدنی را به درستی نشناخته و کنش و طرح و نقشه فعالانه ای نداریم. ضعف درک تمدنی باعث شده سالها استضعاف مستکبران عالم را به جان بخریم. 💠 برخی ساده لوحانه «ملئت ظلماً و جوراً» را کاملا سطحی معنا کرده و مصادیق آن را صرفا سر بریدن انسانی مظلوم یا حتی بمباران ملتی مظلوم قلمداد میکنند اما باید پرسید این «پرشدگی» صرفا به معنای سطحی است یا معنای تمدنی دارد؟ 💠 واقعا باور داریم نظام سلطه چون در برابر تمام موجودیتش ایستاده ایم او هم میخواهد ریشه ما را از بیخ و بن بکند؟! 💠عقلانیت قرآن را قبول داریم یا آن را صرفا برای تزیین میخواهیم؟!! «وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ» 💠واقعا باور داریم ابلیس الابالسه اراده سد امداد الهی را دارد؟ امدادی که حق سبحانه فرمود: «وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ» 💠 اگر حوزه های علمیه از بینش تمدنی و درک نبردهای تمدنی برخوردار می بودند شاید قبل از آنکه دیر بشود علاج حادثه را دنبال میکردند. ◀️ در نشستی که ترتیب داده شده است بر آنیم که ابعاد نبرد تمدنی جمعیت را ولو به قدر روزنه ای بکاویم. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدرا بهرامی 🔴 بحران 🔰 سومین‌نشست‌صمیمانه جمعی‌از منبری‌های‌جوان هیأت‌های‌کشور 🗓 |آبان‌ماه ۱۴۰۰| 📌 |تهران، مجتمع‌فرهنگی‌سرچشمه یادمان‌شهدای‌انقلاب‌اسلامی| 💠جامعه‌‌ایمانی‌‌مشعر ✅ @www1542org
🔰مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری «اندیشکده معنا» و «ستاد جامع پیشرفت منطقه ای» برگزار می کند: 💠رویداد 📜سرفصل های رویداد ✅سیر مفهوم پیشرفت در اندیشه رهبر معظم انقلاب ✅فناوری مشارکت نخبگان در طراحی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی ✅فناوری مشارکت قاعده‌مند مردم و نخبگان محلی در طراحی و اجرای نقشه پیشرفت منطقه ای ✅دو پیش‌نیاز مشارکت فراگیر نخبگان و مردم در پیشرفت اجتماعی: الف) الگوی کلان حل مسئله ب) سه کلان نظریه انسجام بخش «تمدن نوین اسلامی»، «هویت ایرانی اسلامی» و «پیشرفت اسلامی ایرانی» 🗓 پنج شنبه مورخ 18 آذر 🕢زمان 7:30 الی 12 💳هزینه ثبت نام: 20 هزار تومان 🖊جهت ثبت نام به حساب کاربری، @ali_abedi273 پیام بدهید. 🔴 🔴 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
استاد فلاح شیروانی13 آذر.MP3
31.93M
🎙بشنوید : 📌صوت کامل نشست تخصصی مکتب انقلاب اسلامی 🔰با عنوان: "روش شناسی فهم بیانات مقام معظم رهبری و تحلیل بیانیه گام دوم" 👤حجت‌الاسلام ‌و المسلمین فلاح شیروانی 📆سه شنبه 1400/9/13 🆔@ofogh_es —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰رویداد پیشرفت مردمی ➖سیر مفهوم پیشرفت در اندیشه رهبر معظم انقلاب ➖فناوری مشارکت نخبگان در طراحی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی ➖فناوری مشارکت قاعده‌مند مردم و نخبگان محلی در طراحی و اجرای نقشه پیشرفت منطقه‌ای ➖پیش‌نیازهای مشارکت فراگیر نخبگان و مردم در پیشرفت اجتماعی: الف) الگوی کلان حل مسئله ب) سه کلان نظریه انسجام‌بخش «تمدن نوین اسلامی»، «هویت ایرانی اسلامی» و «پیشرفت اسلامی ایرانی» 🔻ارائه شده توسط: 🔹حجت الاسلام محمد نهاوندی‌فر 🔹حجت الاسلام علی محمدی ▪️قم | پنج‌شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۸ تا ۱۲ 🆔 کانال ایتا: https://eitaa.com/maana_hamandishi —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 رهیافت‌هایی در تبیین مناسبات اندیشه پیشرفت با اندیشه توسعه 1ـ «پیشرفت ـ توسعه»: دوگانه واقعی و معنادار گام دوم انقلاب 2ـ رهیافت‌های مختلف در تبیین مناسبات اندیشه پیشرفت و اندیشه توسعه 3ـ لایه‌های نظری اندیشه پیشرفت و اندیشه توسعه 4ـ مسیرهای پیش رو در نسبت میان اندیشه پیشرفت و اندیشه توسعه 5ـ روایت‌های مختلف در مورد تمایز اصول و ارزش‌های پیشرفت با اصول و ارزش‌های توسعه 6ـ امتداد عملی اصول و ارزش‌های پیشرفت در حل مسئله‌ 7ـ نظریه‌های موردنیاز اندیشه پیشرفت: «نظریه‌های پایه»، «نظریه‌های عرصه‌ای» و «نظریه‌های منطقه‌ای» 🔰 دکتر حمید ابدی مسئول دفتر مطالعات پیشرفت و تمدن اندیشکده معنا 📆پنج شنبه ۲۵ آذر ماه 🕖ساعت ۷ صبح 📌 مکان: موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
4_5904365337939282657.mp3
28.32M
💠نشست "جنگ جهانی جمعیت" ▫️روایتی راهبردی از نبرد تمدنی جمعیت 🔻مباحث ارائه شده: 🔸سیر کلی طرح "کنترل جمعیت" در ایران و جهان 🔸طرح "تنظیم خانواده" و ارتباط آن با کنترل جمعیت 🔸سقط های درمانی و عقیم سازی های دولتی 🔸روند شکل گیری طرح غربالگری و چگونگی اجرای آن 🔸و ... 🎙ارائه: دکتر طه شوکتیان 📆 11/ آذر / 1400 کیفیت صوت: متوسط —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
4_5908788548663774435.mp3
10.37M
💠 نشست "پیشرفت مردمی" ◀️ بخش اول 🔻بحث ارائه شده: 🔸سیر مفهوم "پیشرفت" در اندیشه مقام معظم رهبری 🎙ارائه: حجت الاسلام محمد نهاوندی فر 📆 18 / آذر / 1400 کیفیت صوت: متوسط —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
4_5908788548663774443.mp3
21.76M
💠 نشست "پیشرفت مردمی" ◀️ بخش دوم 🔻مباحث ارائه شده: 🔸فناوری مشارکت نخبگان در طراحی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی 🔸فناوری مشارکت قاعده مند مردم و نخبگان محلی در طراحی و اجرای نقشه پیشرفت منطقه ای 🎙ارائه: حجت الاسلام علی محمدی 📆 18 / آذر / 1400 کیفیت صوت: متوسط —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
4_5908788548663774448.mp3
10.15M
💠 نشست "پیشرفت مردمی" ◀️ بخش سوم 🔻مباحث ارائه شده: 🔸دوپیش نیاز مشارکت فراگیر نخبگان و مردم در پیشرفت اجتماعی: 1️⃣الگوی کلان حل مسئله 2️⃣سه کلان نظریه انسجام بخش "تمدن نوین اسلامی" ، "هویت ایرانی اسلامی" و "پیشرفت اسلامی ایرانی" 🎙ارائه: حجت الاسلام علی محمدی 📆 18 / آذر / 1400 کیفیت صوت: متوسط —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
4_5908788548663774456.mp3
17.7M
💠 نشست "رهیافت هایی در تبیین مناسبات اندیشه پیشرفت با اندیشه توسعه" 🔻مباحث ارائه شده: 🔸"پیشرفت-توسعه" دوگانه واقعی و معنادار گام دوم انقلاب 🔸لایه های نظری اندیشه پیشرفت و اندیشه توسعه 🔸مسیرهای پیش رو در نسبت میان اندیشه پیشرفت و اندیشه توسعه 🔸امتداد عملی اصول و ارزش های پیشرفت در حل مسئله 🔸و ... 🎙ارائه: دکتر حمید ابدی 📆 25 / آذر / 1400 کیفیت صوت: متوسط —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
💠 خلاصه محتوای نشست جمعیت 1️⃣ در بحث جمعیت با یک پارادایم بسیار مفصل و با پشتوانه قوی مواجه هستیم که کاملا برنامه ریزی شده و هدفمند، به تعبیر قرآنی به دنبال اهلاک حرث و نسل است اما در پوشش های بسیار شیک آن را عرضه می کند. به عنوان مثال اینگونه مطرح می کنند که یکی از شاخص های سلامت در دنیا، شاخص مرگ و میر مادران است. یکی از بهترین و ساده ترین مسیر ها برای بهبود این شاخص، باردار نشدن خانم هاست! 2️⃣ برای حل مسئله جمعیت حوزه های مختلف حاکمیتی نقش دارند اما کلیدی ترین قسمت حوزه بهداشت و درمان است. 3️⃣ خانم ستاره فرمانفرمائیان، قبل از انقلاب بعد از دوره دیدن در آمریکا به ایران می آید و نظام تنظیم خانواده را راه می اندازد. اما طبق گزارش ها چون آموزش ها حرفه ای نبوده و همچنین مردم به رژیم اعتماد نداشتند و این طرح با آداب و رسوم مردم تطابق نداشته، آنطور که می خواهند رونق نمی گیرد. 4️⃣ سال 1365 که سرشماری انجام می شود بحث انفجار جمعیت مطرح می شود. بعضی می گویند که واژه انفجار را به عمد طرح کرده اند که متولیان و تصمیم گیرندگان کشور را فریب بدهند. 5️⃣ در برنامه توسعه که سال 1368 تنظیم می شود، مقرر شد که تا افق 1390 نرخ باروری کل به 4 برسد. نرخ باروری اگر بیشتر از 1/2 باشد، نرخ رشد جمعیت در بلند مدت بالا می رود و اگر کمتر باشد، نرخ رشد جمعیت منفی خواهد شد. در سال 71 نرخ باروری به 4 می رسد و این سرعت در رسیدن به نرخ مورد نظر، یک شُک جمعیتی به پیکره جامعه است. 6️⃣ سال هاست که به علت تبلیغات، انگاره مردم سن مناسب باروری را 18 تا 35 سال می داند. اما این انگاره حتی با گزارش علمی روز نیز که بازه زمانی بیشتری را مطرح می کند مطابق نیست! یکی از کارهای کوتاه مدت برای بالا رفتن میزان جمعیت، تغییر این انگاره است. 7️⃣ در سال 72 قانون تنظیم خانواده را تصویب می کنیم. این قانون فرزند چهارم به بعد را به رسمیت نمی شناسد. به عنوان مثال بچه چهارم به بعد از حقوق و بیمه محروم است. در سال 79 نرخ باوروی به 1/2 می رسد و از آن سال به بعد نرخ باروری زیر حد جایگزینی است و نرخ رشد جمعیتمان نیز کمتر از یک در صد شد و تا چند سال آینده طبق پیشبینی ها به صفر می رسد. 8️⃣ برای اولین بار سال 89 آقای احمدی نژاد بحث افزایش جمعیت را مطرح کردند. سال 91 نیز مقام معظم رهبری بیان کردند و تذکر دادند و نهایتا سال 93 سیاست های کلی جمعیت ابلاغ شد. 9️⃣ سال 93 قانون اصلاح قوانین تنظیم خانواده تصویب می شود که در این اصلاح، فرزند چهارم به بعد نیز به رسمیت شناخته می شود و با دیگر فرزندان دارای حقوقی مساوی می باشد. 🔟 اگر نظام پرداخت یارانه ها عادلانه شود، در افزایش جمعیت بسیار کمک کننده خواهد بود. 1️⃣1️⃣ طرح کنترل جمعیت مانند یک پازل است که از قطعات اصلی آن می توان به توسعه خدمات و اقلام پیشگیری از بارداری در پوشش حمایت از بانوان و ارتقای سلامت آن ها، آزادی سقط جنین، قبح زدایی از رفتارهای جنسی نامتعارف و توسعه غربالگری های مختلف اشاره کرد. 2️⃣1️⃣ راه حل متولیان جهانی کنترل جمعیت در برخی کشورهای اسلامی که سقط جنین را بر نمی تابند، اضافه کردن قید درمانی به سقط است (سقط درمانی). 3️⃣1️⃣ یکی از بحث هایی که در کنترل جمعیت مطرح می شود، بحث کودک همسری است. 4️⃣1️⃣ بعد از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت متاسفانه محتوا هیچ تغییری نکرد و فقط عنوان تنظیم خانواده به عنوان سلامت باروری تبدیل شد. ▶️ ادامه 🔽 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
⏸ ادامه 🔼 5️⃣1️⃣ یکی از معاونت های وزارت بهداشت، معاونت بهداشت است که کار این معاونت برخلاف معاونت درمان، پیشگیری است. شبکه بهداشت که زیر نظر معاونت بهداشت است، در تمامی روستا ها و به طور کل هر جا که جمعیتی زندگی می کند، خانه بهداشت دارد. مدیریت کل این شبکه به عهده مرکز مدیریت شبکه است. مهم ترین ابزار پیشبرد سیاست کنترل جمعیت، همین شبکه است. علاوه بر این، معاونت بهداشت دفاتری تخصصی دارد. مانند دفتر مدیریت یا پیشگیری از بیماری های واگیر، دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر و دفتر سلامت جمعیت. شبکه بهداشت برنامه هایی با عنوان برنامه سلامت اجرا می کند؛ به این صورت که موضوعی به عنوان اولویت سلامت تعیین می شود، سپس با همکاری دفاتر تخصصی و مشاوره ای، برنامه ای مداخله ای طراحی می شود، این برنامه وارد شبکه، پایلوت می شود که اگر مطلوب بود، مستقر و اجرا می شود. غرض از تصویر شبکه این بود که این تغییرعنوان از تنظیم خانواده به سلامت باروری بسیار معنا دار است. کسی که در شبکه کار کرده باشد، می داند که این شبکه چه قدرتی دارد. 6️⃣1️⃣ از جمله موارد روند قبلی (طرح کنترل جمعیت) که در حال اجرا بود ارائه رایگان اقلام پیشگیری از بارداری، عقیم سازی دولتی رایگان، فاصله گذاری سه تا پنج سال بین هر فرزند است. 7️⃣1️⃣ در کشورهای غربی سعی کردند بارداری بالای 35 سال را ترویج کنند. اما در کتاب های مورد توصیه برای زوج های جوان در کشور ما، توصیه به عدم بارداری زیر 18 سال و بالای 35 سال می کنند. 8️⃣1️⃣ غربالگری زمانی مطرح می شود که برای ما تشخیص یک بیماری مهم، بسیار حائز اهمیت است. عمده غربالگری برای تشخیص سندروم داون است که انجام تست مخصوص تشخیص این بیماری بسیار هزینه مالی بالا و همچنین احتمال هزینه جانی را در پی دارد. به همین دلیل غربالگری طراحی شده است تا قبل از تست نهایی، با تست هایی سبک تر افراد غربال شوند. 9️⃣1️⃣ در قانون آمده است که اگر تشخیص معلولیت جنین داده شد، اجازه سقط جنین وجود دارد. این قانون از جهت شرعی مورد اشکال است. سال 84 قانونی تصویب شده است که به موجب آن 210 بیماری تعیین شده است که اگر جنین یکی از آن ها را داشته باشد و سه پزشک تایید کنند، اجازه سقط جنین تا سن 19 هفته و یک روز توسط پزشکی قانونی داده می شود. یکی از این بیماری ها که اساسا غربالگری برای آن طراحی شده است، سندروم داون است. یکی از مهم ترین اشکالات این است که در اکثر موارد نمی توان تشخیص قطعی داد که در این صورت از جهت شرعی اجازه سقط داده نمی شود. 0⃣2️⃣ با توجه به اینکه 95 درصد خانم های باردار برای غربالگری مراجعه می کنند و باتوجه به هزینه هایی که غربالگری دارد، این فرایند یک تجارت با گردش مالی بسیار بالا است. 1️⃣2️⃣ در انگلستان سقف قانونی مثبت اعلام کردن تست غربالگری در هر یک میلیون و پانصد هزار مورد، 5/2 در صد است اما در کشور ما به علت عدم نظارت، 15 درصد اعلام می شود. نرخ مثبت در حالت مطلوب 3 درصد و حداکثر 5 درصد است. 2️⃣2️⃣ در کتاب های تخصصی زنان و زایمان این مطلب وجود دارد که اجرا برنامه غربالگری موجب افزایش نرخ سقط می شود. 3️⃣2️⃣ برنامه غربالگری کسانی را هدف قرار داده است که با تمام مشکلاتی که دارند تصمیم به بارداری و نگه داشتن جنین خود گرفته اند و این برنامه با اضطراب و هزینه ای که به آن ها تحمیل می کند، در واقع تنبیه این قشر از جامعه می باشد. نکته دیگری که برنامه غربالگری هدف قرار داده است، قبح زدایی از سقط جنین است. در واقع اینطور القا می شود که حق حیات جنین خیلی مهم نیست و پدر و مادر حق تصمیم گیری درباره حیات جنین را دارند. 4️⃣2️⃣ غربالگری با توصیه سازمان بهداشت جهانی به شبکه سلامت کشور ما وارد شده است. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🎞 نقد و بررسی مستند تمدن ▫️اثر نیل فرگوسن 🎥 همراه با اکران دو قسمت از این مستند 📆 پنج شنبه . 2 دی ماه ⏰ 9:30 تا 7:30 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی بلوار جمهوری . میدان سپاه . بلوار شهید اخلاقی . بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان . پلاک ۱۲ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
• تقدیر • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ مهر و دیدبانی چندی پیش استاد ارجمند جناب حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان منتی گذاشتند و یادداشتی بر کتاب «مقام مردم» نگاشتند که لطفی از جانب شان بود و مایه تشکری برای بنده. نامه ای به تقدیر خدمتشان نگاشتم که تقدیم می‌شود. در پست بعدی نیز نامه ایشان آمده است. ┄┅••؛••┅┄ جناب استاد قنبریان مد ظلّکم العالی، سلام علیکم! بنده فلاح هستم. مثل همیشه و همراه مخاطبان نوشته های ارزشمندتان از مطالب کانالتان بهره مند می شویم و بابت نگاههای متین و پر از احساس مسؤولیتتان محظوظیم. چندی پیش بزرگواری فرموده بودید و یادداشتی بابت وجیزۀ «مقام مردم» نگاشته بودید که بدون هیچ مجامله ای بر شرمندگیهای بنده می افزود. بدون تردید موظفم از محضرتان تشکر کنم باز هم به خاطر دلسوزیهایی که نسبت به اندیشۀ انقلاب دارید و نکته هایی که برای استفاده در آن یادداشت گنجانده بودید. بشر قرنها است در تکاپوی «راه» است. همان که ما هر روز حداقل ده بار یافتنش را و داشتنش را عاجزانه از خداوند متعال طلب می کنیم. همۀ نسلهای بشر برای یافتن آن کوشیده اند و دست مهربان الهی همواره برای مدد رساندن به انسان نوازشش کرده و این سمت و سو را به او نمایانده است، ولی گویا دریافت آن خود بخشی از رشد است که یک تاریخ مشغول آن هستیم و پیامبران و مکتب تعالی بخش آنها همچون مربیان پرحوصله و پردغدغه در کنار نهال وجودمان چرخیده اند و رشدهایی را رقم زده اند. بشر چه بخواهد چه نخواهد هوسهای بزرگی در جان او جا گرفته است، او مراتب بلندی را در درون و بیرون خود می خواهد. بشر بی آرام است. بشر امروز با دغدغۀ کرامت و زندگی بهتر و هزاران هوس بزرگ، به تدریج از مسیر الهی برید و امروزه روز ثمرۀ آن سوگیری چند سده ای را شاهدیم؛ جذابیتهای بسیار ولی یک شکست بزرگ نیز. راه چیست؟ این چیزی است که در واقع «انقلاب بزرگ ایران اسلامی» برای آن شکل گرفت. سالها اندیشمندان جامعۀ ما به راه می اندیشیدند و الگوهای زندگی را به نقد می کشیدند. پیشنهادهای مختلفی بود، ولی مردم ایران سالها پیش یک انتخاب بزرگ کرده بودند و بر آن نیز راسخ مانده بودند، آنها نسخۀ تغییر و تعالی را اسلام می دانستند و همواره معتقد بودند که از اجرای آن بازمانده اند. انقلاب ما با انبان شلوغی از این پرسشهای بزرگ رو به رو است. اعتقاد ما این است که به نام خدای شگفتی ساز پاسخهای نغزی نیز به آنها دارد، ولی کاوشهای ما در این اندیشه خیلی کم شمار بوده است و دربارۀ آن سهل نگر بوده ایم. امیدوارم با اهتمامهای سرورانی چون جنابتان بتوانیم خطوط این نسخۀ عزیز را روشنتر ببینیم و در پیش بگیریم. علت تعلل در تقدیر از جنابتان هم این است که احساس می کردم یادداشت شما از سر دلسوزی همیشگیتان نسبت به اندیشۀ انقلاب بوده است و ربطی به شخص پیدا نمی کرد. البته معلوم بود که تقدیر نکردن هم به هیچ وجه شرط ادب نبود. با تضلع و تواضع از محضرتان سپاسگزارم و توفیقات روز افزونی برایتان آرزومندم. در پناه حق تعالی! محمدرضا فلاح چهارشنبه 1 دیماه 1400 🌸 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماموریت گرایی استاد پهلوانی (ره)! وقتی از ماموریت گرایی سخن میگوییم تحقیقا از چه چیزی سخن میگوییم؟!! نذر عجیب استاد سعادت پرور (ره)...!!! 🔗برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب برنامه ریزی مأموریت گرا اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰روایتی راهبردی از نبرد تمدنی جمعیت 💠دکتر شوکتیان 🎙صوت نشست 📑گزارش مکتوب —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 خلاصه محتوای نشست پیشرفت مردمی ▫️ارائه حجت الاسلام محمد نهاوندی فر چرا باید مسئله پیشرفت را در اندیشه رهبر انقلاب دنبال کرد؟ 1️⃣ همین امر، امکان بازخوانی مجدد اندیشه و منظومه فکری رهبر انقلاب را به ما می دهد. 2️⃣ برای شناخت جایگاه اندیشه پیشرفت در سیر حرکت کلی انقلاب اسلامی، نیازمند این مطالعه هستیم. مفهوم تحول و پیشرفت و حرکت به سمت نقطه ی مطلوب در تمام سیر زندگی ایشان وجود دارد. ایشان از قبل از انقلاب، مسأله ی تحول و پیشرفت برایشان موضوعیت داشته است. در آن زمان که در مشهد کنشگر بوده اند تحول در جامعه را دنبال می کردند و از همان پایگاه، ایده ی حکومت اسلامی را مطرح کرده اند. در مسجد کرامت اهمیت رشد انسان در دستگاه هدایت انبیاء را اشاره می کردند و اینکه شأن انبیاء این نیست که فردفرد هدایت کنند بلکه به دنبال جامعه توحیدی و فوج فوج هدایت شدن بوده اند. تحول حوزه هم در نظر ایشان بوده است. بعد از رحلت امام ره فرموده بودند که ما فرصت تحول حوزه در این ده سال حضور امام ره را از دست دادیم. تحول در قوه قضائیه هم توسط ایشان مطرح شده است. در دوره ی اصلاحات که تقریبا تمام نهادهای انقلابی گوشه ی رینگ هستند و به آنها تهاجم می شود، رهبر انقلاب در فیضیه ایده ی تمدنی خودشان را مطرح می کنند؛ همان ایده ی پنج مرحله ای. همزمان با ایده تمدنی شان، بحث نوآوری علمی را مطرح می کنند. جامعه علمی و نخبگانی را به مقاومت و شجاعت علمی دعوت می کنند. در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد، حساسیت خاصی نسبت به پروژه جهانی و الگوی مدیریت جهانی و جهانی سازی پیدا می کنند و روبروی این پروژه می ایستند و به آن می پردازند. ایشان معتقدند که این ایده یک ایده شبه روشنفکری است که در تقابل با آرمان خواهی و عدالت خواهی و مبارزه با سرمایه داری مطرح شده است. در همان فضا بود که ایده گفتگوی تمدن های آقای خاتمی مطرح می شود اما رهبر انقلاب طرح مقاومت را مطرح می کنند. اوایل دهه هشتاد بیانیه هزاره سوم سازمان ملل مطرح می شود که حضرت آقا موضع تندی در برابر آن می گیرند و هزاره سوم را هزاره معنویت و اسلام می دانند. در سال 86 در دانشگاه فردوسی مشهد از لزوم بازسازی الگوی توسعه و پیشرفت می فرمایند و ایده پردازی مدل پیشرفت را به عنوان یک مسئله کانونی در فضای فکری کشور مطرح می کنند و از همین سال از ادبیات انتقادی که نسبت به توسعه همیشه داشتند به ارائه یک مدل جایگزین یعنی پیشرفت، منتقل می شوند و از سال 88 دهه آینده را دهه عدالت و پیشرفت می دانند. بعد از گذشت هفت سال از تشکیل مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، الگوی پیش نویس و پایه آن که به رهبر انقلاب ارائه می شود ایشان این الگوی پایه را ابلاغ عمومی می کنند و در یک دعوت نخبگانی می خواهند که برای تبیین و نقد و اصلاح و ترویج و گفتمان سازی این الگو تلاش شود و در بیانیه گام دوم این مطالبه نخبگانی را به یک مطالبه عمومی تبدیل می کنند. در سال90 در سفر به کرمانشاه از نهادهای مختلف حاکمیتی ایجاد بستر برای مشارکت عمومی مردم را مطالبه می کنند. سال 91 بحث پیشرفت را مستجمع تمام اهداف انقلاب اسلامی می دانند و در جمع فعالان فرهنگی بحث حرکت ها ی خودجوش و شیوه ی حمایت و پشتیبانی از فعالان فرهنگی را مطرح می کنند. سال 93 به حرکت های خودجوش فرهنگی دوباره اشاره می کنند و در همین سال در ابلاغیه شان به شورای عالی انقلاب فرهنگی، دوباره ایجاد زمینه برای مشارکت مردم را مطالبه می کنند. سال 95 ایده ی جبهه سازی را مطرح می کنند و در همین سال حرکت های خودجوش را مساوی با جهاد کبیر بیان می کنند. سال 96 بحث آتش به اختیار و ناامیدی از نهادهای رسمی فرهنگی را بیان می کنند. سال 97 بیانیه گام دوم را صادر می کنند و به جوانان مومن انقلابی دستور می دهند که ظرفیت های مردمی را پای پیشرفت ایران بیاورند. سال 98 بحث حلقه های میانی را تصریح می کنند. در نهایت باید گفت که دهه ی پیش رو، دهه ی گفتمان پیشرفت است. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243