eitaa logo
🔰کشکول احکام دین🔰
258 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
758 ویدیو
28 فایل
برای پاسخ به سئوالات شما بزرگواران واستخاره به ایدی مدیر مراجعه کنید⬇️ @AMDarzi https://eitaa.com/Kashkool_Ahkam تبادل @admingoleyas @Arabahmadi_2 کارشناس پاسخگوی خانم↙️ @sahel113
مشاهده در ایتا
دانلود
امام خامنه ای: امّا دشمن سعی خودش را میکند برای اینکه همه را ناامید بکند. خب این طرّاحی دشمن است. پس توجّه بشود که امروز ‌طرّاحی‌ دشمن، بدبین کردن ما به خودمان است. [میخواهند] به خودمان بدبینمان کنند؛ به دولتمان بدبین بشویم، به محیط ‌دانشجویی‌مان بدبین بشویم، به مردممان بدبین بشویم؛ نه، کشور دارد حرکت میکند، حرکت خوبی هم میکند‌.‌۱۴۰۲/۰۱/۲۹  هر کسی که مردم را ‌از آینده ناامید کند برای دشمن دارد کار میکند؛ چه بداند، چه نداند. هر کسی ایمانهای مردم را تضعیف کند به سود دشمن دارد ‌کار میکند؛ چه بداند، چه نداند. هر کسی مردم را نسبت به فعّالیّت و تلاش و برنامه‌ریزی‌های مسئولین کشور بی‌اعتقاد و بدبین ‌بکند، دارد به سود دشمن کار میکند؛ چه بداند، چه نداند‌.‌۱۴۰۱/۰۳/۲۲ 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😁 دوتا چیزه که آدم وقتی میخوره میافتد! یکی یکی هم! 😂😜😂 🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷 🌷🌹🌷🌹🌷 👇 گروه اول : کسی که بخاطر مریضی نمیتواند بگیرد مجازست از اول نیت روزه نکرده و سحری هم نخورد.💠 گروه دوم : ولی کسی که بخاطر مثلا سخت😞 نمیتواند روزه بگیرد باید سحری بخورد و نیت روزه کند و در بین روز اگر ناچار شد روزه را بخورد. نه اینکه مثل از ابتدا نیت نکند.😳 ❗️👇❗️ فرق این دو اینست که در گروه اول از ابتدای روز عذر برای روزه خوردن وجود دارد( مریضی).👌👌 ولی گروه دوم از بعد از ظهر یا حتی دیرتر ممکن است پیدا شود که شخص بعد از آن شاید طاقت گرسنگی را از دست بدهد و شاید خدا هم کمک کرد و توانست روزه اش را به پایان برساند. احکام
خدایا مرا در این ماه ۱-به خاطر نزدیک شدن به نافرمانی ات خوارمکن ۲-و با تازیانه‌های انتقامت عذاب مکن، ۳-و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهایت، ای نهایت دلبستگی دل شدگان اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ وَ لا تَضْرِبْنِی بِسِیَاطِ نَقِمَتِکَ وَ زَحْزِحْنِی فِیهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِکَ بِمَنِّکَ وَ أَیَادِیکَ یَا مُنْتَهَی رَغْبَةِ الرَّاغِبِینَ توضیح گرچه جمله (لا تَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ )به زبان دعا بیان شده است اما درحقیقت گزارش یک واقعیت است وآن اینکه انچه باعث نافرمانی خداوند شود موجب ذلت وخواری است زیرا عزیز واقعی خداست عزیزیعنی: کسی که تحت هیچ شرایطی مغلوب و مقهور هیچ کس و هیچ چیزی نشود و روشن است چنین کسی غیر از خداوند متعال نخواهد بود فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا (نسا۱۳۹) حال خداوند این عزت را به هر کس که بخواهد ارزانی می کند؛ «تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ» (ال عمران:۲۶ ) هر کس را بخواهد عزیز می کند و هر کس را بخواهد ذلیل می کند زیرا تمام خیر در دست خداست بِیَدِکَ الْخَیْرُ ۖ و یکی مصادیق مهم خیر عزت است که خداوند نصیب مومنان می کند وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ ( منافقین؛۸) پس عزت در نگاه دین به مال و زرق وبرق زندگی نیست بلکه به پیروی از فرامین و دستورات الهی است بدون شک خداوند متعال به کسی که نافرمانی اش کند عزت نخواهد داد و کسی که خدا به او عزت ندهد ذلیل خواهد بود انسانی که خوار وذلیل شده است اسیر تازیانه عذاب الهی می شود و رحمت الهی دور می شود پس می بایست از خداوند تقاضا نمود تا انسان را خوار وذلیل نکند @jorenab
هدایت شده از ناخداباش و باخداباش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 وقتی گریه بچه، موضوع سخنرانی حاج آقا رو عوض می‌کنه!👆 🔺چقدر حس و حال خوبی داشت این کلیپ 😍
خدایا مرا در این ماه ۱- بر روزه و شب زنداری اش یاری ده، ۲- و از لغزش‌ها و گناهانش دورم بدار، ۳- و ذکرت را همواره روزی‌ام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان اللَّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکْرَکَ بِدَوَامِهِ بِتَوْفِیقِکَ یَا هَادِیَ الْمُضِلِّینَ توضیح: یکی از مهمترین دستورات که در اسلام برآن تاکید زیادی شده است شب زنده داری است حتی در روایات امده است رسیدن به خداوند ممکن نیست مگر با سوار شدن بر مرکب شب من مواعظ ابی محمدالعسکری علیه السلام وَ قَالَ ع إِنَّ الْوُصُولَ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ- لَا یُدْرَکُ إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّیْلِ (بحارالانوار ج۷۵ص۳۷۹) زیرا ازمنظر قرآن کریم شب در حرکت است وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ (فجر ۴) لذا انسان را بسوی خداوند حرکت می دهد اما روز انسان درحال سعی وتلاش است إِنَّ لَکَ فِی النَّهَارِ سَبْحًا طَوِیلًا (مزمل ۷) زیرا تو در روز تلاش مستمر و طولانی خواهی داشت بنابراین شب هنگام برای عبادت مناسب تر و مهم تر و ارزشمند تراست. برای همین به نبی اکرم صلی الله علیه واله وسلم دستور می دهد که شب را برخیز اگر همه شب را نتوانستی نصف آن هم شده بیدار باش واگر اینهم ممکن نبود اندکی از شب را بیدار باش قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًا .نِّصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِیلًا (مزمل :۲-۳) بیداری شب برای عبادت است یکی خواندن قرآن وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا (مزمل ۴) دیگری خواندن نمازشب که قران کریم می فرماید پهلوهایشان از بسترها دور می شود (و شبانگاه به پا می خیزند و رو به درگاه خدا می آورند) و پروردگار خود را با بیم و امید می خوانند، و از آنچه به آنان روزی داده ایم انفاق می کنند تَتَجَافَی جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ یَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ (سجده :۲۶) بعد می فرماید هیچ کسی نمی داند خداوند چه چشم روشنی برای آنها در نظر گرفته است فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَّا أُخْفِیَ لَهُم مِّن قُرَّةِ أَعْیُنٍ جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ (سجده:۱۷) اگر انسان اهل شب زنده داری باشد ازنعمت های الهی برخوردار خواهد شد و چنین کسی ازعذاب الهی دور می شود زیرا همیشه بیادخدواند متعال است ویاد خداوند متعال انسان را ار افتادن در گناه نجات می دهد @jorenab
۱-ما دونوع گناه داریم: الف- اینکه انسان عامدانه گناه را مرتکب می شود و برایش اهمیت ندارد چه پیش می آید و آنچه مطابق هواها وهوس ها است خواسته اوست لذا به دنبال براوردن نیاز مادی و دنیوی است ب - گاهی بر اثر غفلت مرتکب گناه می شود یعنی قیامت را باور دارد به دنبال اصلاح خویش است اما شرایطی پیش می آید که دچار گناه می شود در حالی نگران پیامد فعل خودش است ۲-نشانه گناهی که از روی غفلت انجام می شود آن است که اولا به دنبال گناه کردن نیست و اینکه برایش مهم نباشد چه پیش میاد بلکه بخاطر زیبا جلوه داده شدن فعلی آنرامرتکب می شود ثانیا فوری متوجه می شود و توبه می کند و از خداوند طلب بخش می کند الف-به هنگام گناه انکار ربوبیت الهی ندارد بلکه در دلش ترس و دلهره است ب-امر الهی را سبک نمی شمارد ج-قیامت را به استهزا نمی گیرد بلکه آنرا باور دارد د-برای هیجاناتی که بر او عارض شده است و فعل گناه برای او توسط نفس زیبا جلوه داده شد مرتکب گناه می شود ه-این باور که خداوند ستار العیوب است و گناه را می پوشاند اورا در انجام گناه ترغیب می کند إِلَهِی لَمْ أَعْصِکَ حِینَ عَصَیْتُکَ وَ أَنَا بِرُبُوبِیَّتِکَ جَاحِدٌ وَ لا بِأَمْرِکَ مُسْتَخِفٌّ وَ لا لِعُقُوبَتِکَ مُتَعَرِّضٌ وَ لا لِوَعِیدِکَ مُتَهَاوِنٌ لَکِنْ خَطِیئَةٌ عَرَضَتْ وَ سَوَّلَتْ لِی نَفْسِی وَ غَلَبَنِی هَوَایَ وَ أَعَانَنِی عَلَیْهَا شِقْوَتِی وَ غَرَّنِی سِتْرُکَ الْمُرْخَی عَلَیَّ فَقَدْ عَصَیْتُکَ وَ خَالَفْتُکَ بِجُهْدِی (دعای ابوحمزه ثمالی) ۳-گاهی خداوند میخواد بنده را از حالت رخوت و سستی در اورد و اورا به سوی خود بکشاند عبد دچار گناه می شود و همین وحشت انجام گناه اورا به خداوند نزدیک می کند امام صادق عليه السلام فرمود: به راستى هرگاه كه خداوند خير بنده اى را اراده كند و آن بنده مرتكب گناهى گردد پيرو آن گناه خداوند او را عقوبتى مىكند و انتقامى از او مىكشد و استغفار را به ياد او مىآورد قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَیْراً فَأَذْنَبَ ذَنْباً أَتْبَعَهُ بِنَقِمَةٍ وَ یُذَکِّرُهُ الِاسْتِغْفَارَ و (بحارالانوار ج۵ص۲۱۷) ۴-در سفارش نبی اکرم صلی الله علیه واله وسلم خطاب به ابوذر آمده است یا اباذر بنده ای گناه می کند بواسطه آن وارد بهشت می شود ابودر پرسید چگونه با گناه وارد بهشت می شود فرمود وقتی گناهی مرتکب شد همیشه در یادش هست و استعفار می کند و توبه می کند خودش به سوی خداوند می رود تا وارد بهشت شود یَا أَبَا ذَرٍّ إِنَّ الْعَبْدَ لَیُذْنِبُ الذَّنْبَ فَیَدْخُلُ بِهِ الْجَنَّةَ فَقُلْتُ وَ کَیْفَ ذَلِکَ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ یَکُونُ ذَلِکَ الذَّنْبُ نُصْبَ عَیْنَیْهِ تَائِباً مِنْهُ فَارّاً إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَتَّی یَدْخُلَ الْجَنَّةَ. بحار الانوار ج۷۴ص۷۹ حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر علی گلایری ( حفظه الله)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رَسُولُ اکرم صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ: یا علی ! هر كس در سايه تو پناه بگيرد رستگار خواهد بود. يا عَلِيُّ! مَنِ ٱسْتَظَلَّ بِفَيْئِكَ كَانَ فَائِزاً! بحار الانوار، ج۲۲، ص۱۴۸.
أَدْعُوكَ يَا سَيِّدِي بِلِسَانٍ قَدْ أَخْرَسَهُ ذَنْبُهُ رَبِّ أُنَاجِيكَ بِقَلْبٍ قَدْ أَوْبَقَهُ جُرْمُهُ،أَدْعُوكَ يَا رَبِّ رَاهِباً رَاغِباً رَاجِياً خَائِفاً إِذَا رَأَيْتُ مَوْلاَيَ ذُنُوبِي فَزِعْتُ‏،وَ إِذَا رَأَيْتُ كَرَمَكَ طَمِعْتُ فَإِنْ عَفَوْتَ فَخَيْرُ رَاحِمٍ وَ إِنْ عَذَّبْتَ فَغَيْرُ ظَالِمٍ حُجَّتِي يَا اللَّهُ فِي جُرْأَتِي عَلَى مَسْأَلَتِكَ مَعَ إِتْيَانِي مَا تَكْرَهُ جُودُكَ وَ كَرَمُكَ‏» ❃ «ای آقایم تو را به زبانی می‌خوانم که گناهش او را ناگویا کرده و با دلی با تو مناجات می‌کنم که جرمش او را هلاک ساخته، تو را می‌خوانم ای پروردگارم در حال هراس و اشتیاق و امید و بیم، مولای من هرگاه گناهانم را می‌بینم بی‌تاب می‌شوم و هرگاه کرمت را مشاهده می‌کنم، به طمع می‌افتم، پس اگر از من درگذری بهترین رحم‌کننده‌ای و اگر عذاب کنی ستم نکرده‌ای،حجت من برجرأت درخواست حاجت ازتو باآنكه كردارم همه ناپسند بوده همانابه خاطركرم وبخشش توست.» ✳️ فرازی از دعای ابوحمزهٔ ثمالی 🌹 کشکول احکام 🌹 ❇️ آدرس کانال در ایتا❇️ ▶️ @Kashkool_Ahkam ◀️ ✅آدرس کانال در واتساپ👇 ✳️گروه اول✳️ https://chat.whatsapp.com/FpXNnyaIk0l5oEVVSYWpAG ✳️گروه دوم✳️ https://chat.whatsapp.com/JNkf13QOwE5I33eUMsdn1r