eitaa logo
الکشکول
225 دنبال‌کننده
156 عکس
286 ویدیو
61 فایل
﷽ ✍️الکعبی 🌐عربي_فارسي
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریشه مشکلات امروزی جهان اسلام صلاح الدین ایوبی!! 🎤شيخ أحمد سلمان احمدی 🌐عربی با زیرنویس فارسی_کردی ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔸️ماجرای جعل تاریخ ولادت و وفات حضرت معصومه سلام الله علیها از زبان آیت الله شبیری زنجانی . (جرعه ای از دریا، ج۲، ص۵۱۶ ). ♻️کانال الکشکول @kashkolka
4_5792049533672227243.mp3
6.4M
تو کوچه بلوا بود(لطمه زنی) 🎤حاج حسین عينی فرد ♻️کانال الکشکول @kashkolka
حضرت آیه الله العظمی شبیری زنجانی (مد ظله) در درس خارج صوم خویش در سنوات گذشته، با اشاره به جریان ورود حضرت معصومه علیها السلام به قم بر اساس کتاب (تاریخ قم) ضمن انتقاد از نقل های غیر معتبر، این جریان را متذکر می شوند: ««ديگر از سادات حسينيه از فرزندان موسي بن جعفر عليهما السلام كه به قم آمدند، فاطمه بود دختر موسي ‏بن ‏جعفر عليهما السلام. چنين گويند بعضي از مشايخ قم كه چون امام علي بن موسي الرضا عليهما السلام ‏را از ‏مدينه بيرون كردند تا به مرو رود از براي عقد بيعت به ولايت عهد براي او في سنه مأتين، خواهر او ‏فاطمه ‏بنت موسي بن جعفر عليهما السلام در سنة احدي و مأتين به طلب او بيرون آمد. چون به ساوه رسيد ‏بيمار ‏شد، پرسيد كه ميان من و ميان شهر قم چقدر مسافت است؟ او را گفتند كه ده فرسخ است. خادم ‏خود را ‏بفرمود تا او را بردارد و به قم برد. خادم او را به قم آورد و در سراي موسي بن خزرج بن سعد ‏اشعري فرود ‏آمد و نزول كرد». اين يك نقلي است كه ايشان مي‌گويد.‏ ايشان مي‌گويد: «و روايت صحيح و درست آن است كه چون خبر به آل سعد رسيد، همه اتفاق كردند ‏كه ‏قصد ستي فاطمه كنند و از او درخواه نمايند كه به قم آيد. از ميانه ايشان موسي بن خزرج تنها هم در ‏آن ‏شب بيرون آمد و چون به شرف ملازمت ستي فاطمه رسيد، زمام ناقه او بگرفت و به جانب شهر بكشيد ‏و ‏به سراي خود او را فرود آورد و هفده روز در حيات بود، چون او را وفات رسيد، بعد از تغسيل و ‏تكفين ‏و نماز، موسي بن خزرج در زميني كه او را به بابلان بود آنجا كه امروز روضة مقدسة اوست دفن كرد ‏و ‏بر سر تربت از بورياها سايه‌اي ساخته بودند تا آن گاه كه زينب دختر محمد بن علي بن الرضا عليه ‏السلام ‏اين قبه بر سر تربت او بنا نهاد. و روايت كرد مرا حسين بن علي بن حسين بن موسي بن بابويه ـ ‏برادر ‏صدوق؛ صدوق سه تا برادر بودند دو تايشان فقيه بودند كه يكي خود صدوق معروف محمد و يكي ‏هم ‏حسين ـ از محمد بن حسن بن احمد بن الوليد كه او را روايت كرده‌اند كه چون فاطمه را وفات رسيد ‏و ‏بعد از غسل و تكفين او را به مقبره بابلان در كنار سردابي كه از براي او ترتيب كرده بودند حاضر ‏آوردند، ‏آل سعد با يكديگر خلاف كردند در باب آن كه كه سزاوار آن است كه در سرداب رود و فاطمه را ‏بر ‏زمين بنهد و دفن كند؟ پس از آن اتفاق كردند بر آن كه خادمي به غايت پير از آن يكي از ايشان قادر نام ‏را ‏حاضر گردانند تا فاطمه را در گور نهد و كسي را به طلب او بفرستادند. در ميان اين گفتگو از جانب ‏رمله ‏دو سوار برآمدند دهن بر بسته و روي بدين مردم نهادند. چون به نزديك جنازه فاطمه رسيدند از اسب ‏فرود ‏آمدند و بر فاطمه نماز گذاردند و در سرداب رفتند و فاطمه را دفن كردند. پس از گور بيرون آمدند و ‏بر ‏نشستند و برفتند و هيچ كس را معلوم نشد كه آن دو سوار كه بودند و محرابي كه فاطمه عليها السلام ‏نماز ‏كرده است در خانه از سراي موسي بن خزرج تا كنون ظاهر است» كه همين بيت النوري است كه ‏الآن ‏موجود است.‏» ایشان اضافاتی که در برخی از نقل ها مبنی بر اینکه در بین راه ساوه جنگی رخ داده و حضرت را مسموم کردند و… بی اساس دانسته و جعل و نقل این قضایای بی اساس را موجب سست شدن و بی اعتماد شدن مخاطب به سایر قضایای معتبر میدانند و در ادامه می فرمایند:« اصل مطلب همین است که در اینجا نوشته شده است، دیگر عناوین ثانویه درست می کنند، با این که مهمترین چیز پایه ی دین ما روی همین راستی و درستی گذاشته شده است.» منابع : درس خارج قفه ( صوم ) شماره 447حضرت ایه الله شبیری زنجانی ، تاریخ قم ، بحار الانوار ، موسوعة التاریخ الاسلامی؛ یوسفی غروی 📚سایت معظم له
‍ ‍ ‍ ‍ جزیره‌های تمب جزیره‌های تمب بزرگ و کوچک را در لهجه‌های جنوب ایران «تمب گپ» و «تمب مار» می‌نامند. تمب با «تاء» مضموم و «م» و «ب» ساکن به معنی «تپه» و «تل» و «زمین برآمده» به کار رفته است. در زبان دریانوردان بومی این دو جزیره را «تمب گپ» به معنی «تمب بزرگ» و «تمب مار» می‌نامند. تمب مار را «تمب کوچک»، «تل مار»، «تنب مار»، «طنب کوچک»، «نابیو تنب»، «نبی تنب» نیز خوانده‌اند. در سال ۱۸۳۵ میلادی، ۱۲۵۵ هجری قمری که دامنۀ فعالیت دزدان دریایی در کرانه‌های خلیج فارس به اوج رسیده بود و طرد دزدان دریایی و جلوگیری از اعمال آن‌ها، بهانۀ مداخلات انگلستان در خلیج فارس گردید تا امپراتوری انگلستان بتواند این شاهراه دریایی را در دست خود گیرد، بنابه پیشنهاد حکومت هندوستان کاپیتان هنل انگلیسی، افسر بحریۀ انگلیس که از طرف دریاداری انگلیس عهده‌دار امور خلیج فارس بود، یک خط فرضی به موازات ساحل رسم نمود که امتداد آن از جزیره‌های بوموسی و سیری می‌گذشت. بعدها جانشین هنل، به نام ماژور موریسن، با شیوخ و رهبران امارات خلیج فارس مذاکراتی به عمل آورد و خط دیگری برای نشان دادن حدود آب‌های ایران و سواحل جنوبی خلیج فارس روی نقشۀ خلیج فارس فرض و وضع نمود که از جزیرۀ سیر ابونعیر و شمال رأس رکن در شمال جزیرۀ قطر تا نزدیکی رأس الزور در کویت می‌گذشت. این خط نسبت به خط قبلی که آن هم در جنوب جزیره‌های تمب قرار داشت، جنوبی‌تر بود. این خطوط را خطوط محدودیت نامیده‌اند و جزایر تمب و بوموسی در شمال هر دو خط قرار گرفته‌اند و بر اساس خطوط فرضی وضعی هر دو مأمور دریاداری انگلستان، در آب‌های ایران واقع شده‌اند و بنابراین حکومت انگلستان که سالیان دراز مدعی مالکیت جزایر تمب بزرگ و تمب کوچک و بوموسی بوده است، با تأیید حکومت هندوستان، این جزایر را در محدودۀ آب‌های ایران می‌شناخته و در روی نقشه، تأیید کرده است و مالکیت ایران بر این جزایر را بر اساس اصول علمی و سیاسی و تاریخی پذیرفته‌اند و مالکیت ایران را تأیید نموده‌اند. در نقشۀ خلیج فارس که از طرف وزارت جنگ انگلیس به سال ۱۸۸۸ میلادی چاپ شده است، جزیره‌های تمب بزرگ و تمب مار یا تمب کوچک همراه با جزیره‌های «بوموسی» و «سیری» و «فرورو» به رنگ اصلی خاک ایران روی نقشه رنگ شده‌اند، اما همین دولت انگلستان در اوائل قرن بیستم و در اولین سال‌های بعد از جنگ جهانی اول با کمک نیروی دریایی گشتی خود در آب‌های خلیج فارس و اقیانوس هند، مانع از فعالیت مأموران گمرکی و مالیاتی ایران در این جزیره‌ها گردید و در کتب و مآخذ و اسناد جدید خود آن‌ها را به حکام رأس الخیمه و شارجه متعلق دانست. در کتاب خطی مفاص اللئالی و منار اللیالی، تألیف محمدعلی سدیدالسلطنۀ کبابی بندرعباسی که به کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران اهدا شده و هم‌اکنون در آن کتابخانه نگهداری می‌شود، رونوشت سندی به خط و زبان عربی ثبت شده است که پدران و بنی اعمام حکام حالیۀ رأس الخیمه و شارجه به اتفاق عدۀ دیگری از مردمان جزایر تمب و بوموسی و سیری حقانیت ایران را در مالکیت جزایر مذکور تأیید کرده و صریحاً اعلام کرده‌اند که بعضی از سنوات برای تعلیف احشام خود این جزایر یا بعضی از آن‌ها را برای علفچر مواشی خود از حاکم ایرانی بندر لنگه اجاره می‌نموده‌اند.» احمد اقتداری منتخب بیست‌ و‌ یکمین جایزهٔ ادبی و تاریخی دکتر محمود افشار [«سرگذشت تاریخی چهار جزیره در خلیج فارس»، احمد اقتداری، یغما، آبان ۱۳۵۶، ش ۳۵۰، ص ۵۰۳-۵۰۴ و فروردین ۱۳۵۷، ش ۳۵۵، ص ۴۶-۴۷] بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار؛ تعمیم زبان فارسی، تحکیم وحدت ملّی و تمامیت ارضی @AfsharFoundation
🔴اقامة مجالس عزاء من قبل الشيعة على الصديقة الكبری فاطمة الزهراء عليها السلام و ابنها المحسن السبط عليه السلام في القرن الرابع و الخامس الهجري: قال القاضي عبد الجبار الهمداني المعتزلي(359 - 415ق) من كبار علماء المعتزلة في عصره: وفي هذا الزمان منهم مثل أبي جبلة إبراهيم بن غسان، ومثل جابر المتوفي، وأبي الفوارس الحسن بن محمد الميمديّ وأبي الحسين أحمد بن محمد بن الكميت، وأبي محمد الطبري، وأبي الحسن الحلبي، وأبي يتيم الرلباى، وأبي القاسم النجاري، وأبي الوفا الديلمي، وابن أبي الديس، و خزيمة، و أبي خزيمة ، و أبي عبد الله محمد بن النعمان ، فهؤلاء بمصر وبالرملة وبصور، وبعكا وبعسقلان وبدمشق وببغداد وبجبل البسماق. وكل هؤلاء بهذه النواحي يدّعون التشيع ومحبة رسول الله صلّى الله عليه وسلم وأهل بيته، فيبكون على فاطمة وعلى ابنها المحسن الذي زعموا أن عمر قتله... ويقيمون المنشدين والمناحات في ذلك. 🔻عزاداری شیعیان برای صدیقه کبری سلام الله علیها و فرزند گرامیش محسن بن علی(ع) در قرن چهار وپنج هجری قمری: قاضی عبد الجبار معتزلی (359 - 415ق)از کبار علمای معتزلی اهل سنت می‌نویسد: و در این زمان از آن‌ها(شیعیان) مثل ابی جبله ابراهیم بن غسان، جابر فوت شده، ابو الفوارس حسن بن محمد میمدی، ابو الحسین احمد بن محمد بن کمیت، ابی محمد طبری، ابو الحسن حلبی، ابو الیتیم رلبای، ابو القاسم نجاری، ابو الوفا دیلمی، ابن ابو الدیس، خزیمه، ابی خزیمه و ابی عبد الله محمد بن نعمان (شیخ مفید) که آن‌ها در مصر، رمله، صور، عکا، عسقلان، دمشق، بغداد و جبل بسماق بودند. همه ی آن‌ها در این نواحی، ادعای تشیع و محبت رسول الله (صلی الله علیه و آله) و اهل بیتش را دارند. بر فاطمه (سلام الله علیها) و بر پسرش محسن (علیه السلام) که عقیده دارند عمر او را کشت... گریه کرده و در این زمینه مداحی و نوحه بر پا می‌کنند . 📚تثبيت دلائل النبوة، القاضي عبد الجبار الهمداني، جلد ۲، صفحه ۵۹۴-۵۹۵، چاپ دار المصطفی قاهره. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
✍️کعبی ﷽ قابل توجه دوستان که تا ستاره دنباله دار در آسمان دیده میشه شروع به تطبیق علامات ظهور بر آن میکنن تنها در مدت ۳۲سال و همزمان باعصرت غیبت صغری چهار بار گزارش از دیدن ستاره دنباله دار در منابع تاریخی ثبت شده. که به ترتیب آن را از کتاب الکامل في التاريخ ابن اثیر ذکر میکنیم: 1- در آن سال (سال 278هجری قمری)ستاره دنباله دار پديد آمد. اول دنباله او مجموع بود بعد دراز شد(1). 2_ در آن سال(سال 292هجری قمری) و در ماه «ايار» (از ماههاى رومى) ستاره دنباله دار پديدار شد كه دم آن بسيار بزرگ و دراز و آن در برج جوزا بود(2). 3- در جمادى الثانية(سال310هجری قمری) ستاره دنباله دار در مشرق فرود آمد كه از برج سنبله‏ ساقط شد و دم آن دو گز بود. (3). 4- در ماه صفر آن سال (سال 336هجری قمری)يك ستاره دنباله دار پديد آمد كه دم آن باندازه ده گز طول داشت و در جهت مشرق نمايان بود كه در مدت ده شب دوام داشت و بعد محو شد(4). ——— 1- الكامل في التاريخ، ج‏7، ص: 450. 2_همان،ج‏7، ص: 537. 3- همان،ج‏8، ص: 138. 4- همان،ج‏8، ص: 476 ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
56.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
كيف نثبت وجود الإمام المهدي(عجل الله فرجه الشریف)؟ 🎤سماحة السيد علي أبو الحسن ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطع عرقوب أحد المحدثین بسبب تشيعه!! 🎤الشيخ عبدالله بهرامي زاده 🌐فارسي_عربي ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
غمضت_البتول_الملا_محمد_باقر_الخاقاني_هيئة_محسن_فاطمة_عليهم_السلام.mp3
26.77M
غمضت البتول 🎤ملا محمد باقر الخاقاني 🔻مجالس شهر جمادى الأول لسنة 1446 هـ هيئة محسن فاطمة عليهم السلام ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
قال آية الله الشيخ محمد حسين الاصفهاني أعلى الله مقامه المتوفي 5 - 12 عام 1361 ه‍ . : - وليت وجهي شطر قبلة الورى * ومن بها تشرفت أم القرى قطب محيط عالم الوجود * في قوسي النزول والصعود ففي النزول كعبة الرزايا * وفي الصعود قبلة البرايا بل هي باب حطة الخطايا * وموئل الهبات والعطايا ام الكتاب في جوامع العلا * أم المصاب في مجامع البلا رضيعة الوحي شقيقة الهدى * ربيبة الفضل خليفة الندى ربة خدر القدس والطهارة * في الصون والعفاف والخفارة فإنها تمثل الكنز الخفي * بالسر والحياء والتعفف تمثل الغيب المصون ذاتها * تعرب عن صفاته صفاتها مليكة الدنيا عقيلة النسا * عديلة الخامس من أهل الكسا شريكة الشهيد في مصائبه * كفيلة السجاد في نوائبه بل هي ناموس رواق العظمة * سيدة العقائل المعظمة ما ورثته من الرحمة * جوامع العلم أصول الحكمة سرابها في علو الهمة * والصبر في الشدائد الملمة ثباتها ينبئ عن ثباته * كان فيها كل مكرماته لها من الصبر على المصائب * ما جل أن يعد في العجائب بل كاد أن يلحق بالمعاجز * لانه حرفة كل عاجز فإنها سلالة الولاية * ولاية ليس لها نهاية بيانها يفصح عن بيانه * كأنها تفرغ عن لسانه ناهيك فيه الخطب المأثورة * فإنها كالدرر المنثورة بل هي لولا الحط من مقامها * كاللؤلؤ المنضود في نظامها فإنها وليدة الفصاحة * والدها فارس تلك الساحة ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما ماتت من مرض عندنا الأسباب (زير نویس فارسی) 🎤ذوالفقار الکعبي ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و لَستُ أدري خَبرَ المِسمارِ (زير نویس فارسی) ✍️الشاعر:الشيخ محمد حسين الغروي الأصفهاني(رحمه الله) 🎤محمد باقر الخاقاني ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جغرافیای فدک 🎤حجت الاسلام احمد سلمان احمدی 🌐عربی با زیرنویس فارسی ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
أم الوجود 🎤يحيي عفارة ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لاترحلي 🎤عباس عجيد العامري ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
واقعه شهادت صديقه طاهره حضرت فاطمه زهراء (ع) بر اساس يک سند ارزشمند از حدود نيمه سده دوم قمری در اثر مهم کتاب الردود تأليف عبد الله بن یزيد الفزاري، از متکلمان برجسته و تأثير گذار اباضی مذهب کوفه (و یغداد) در نيمه قرن دوم قمری قسمتی به موضوع اعتقادات شيعيان در خصوص مسائل مرتبط با امامت پرداخته شده. اطلاعاتی که در اين بند آمده از نقطه نظر اثبات قدمت و اعتبار عقايد شيعيان و گروه های مختلف آنان در اين موضوعات حائز اهميت بسيار زيادی است و از اسناد بسيار قابل اعتنا از نقطه نظر بحث ها و پژوهش های تاريخی به شمار می رود. نکته جالب توجه اين است که می دانيم در کوفه، فزاري شريک تجاری هشام بن الحکم بود و با او کاملا آشنا و مرتبط بود و بعدا در بغداد هم در مجلس برامکه با هشام ارتباط داشت و در مجالس مناظرات آن مجلس با هشام و ديگر متکلمان عصر مانند ضرار بن عمرو شرکت می کرد. به نظر ما آنچه در اين قسمت فزاري درباره عقايد شيعيان و همچنين گروهی ديگر که از آنان با تعبير "رافضه" ياد کرده نقل می کند به احتمال بسيار زياد عقايدی بوده که فزاری خود از هشام بن الحکم مستقيما شنيده بوده و يا در آثارش خوانده بوده است. از اين نقطه نظر اطلاعات اين قسمت دارای اهميتی مضاعف است. ما در دنباله يادداشت های خود درباره تأثير هشام بر فزاري بيشتر خواهيم نوشت و مباحث مختلف کلامی و اعتقادی را در آثار فزاري با تحليل محتوایی تفصيلی ان شاء الله بيان خواهيم کرد. از نکات جالب در اين قسمت اين است که فزاري مطلقا به باوری شبيه تحريف قرآن در راستای اثبات امامت از نقطه نظری شيعی اشاره ای ندارد و اين خود باز نشان می دهد که در آن دوره شيعيان مطلقا به باورمندی به تحريف قرآن شناخته نمی شدند. اينجا عبارات او را در اين قسمت می آوريم: قال عبدالله: ثم جاءت طائفة أخری إلی رئيسها فقالوا: ما تقول في علي بن أبي طالب، فإن قوما برئوا منه وأکفروه وقاتلوه، فقال: احذروهم فإنهم أهل البدع واکتبوا ما أحدثکم، روينا أن عليا کان أول الناس إسلاما وأحسنهم مع رسول الله صلی الله عليه وسلم، وآثرهم عظمة عنده في الإسلام وجهاد المشرکين، فإن النبي عليه السلام آخی بين أصحابه ثمّ آخی هو عليا، وقال أنت بمنزلي هارون من موسی إلا أنه لا نبي من بعدي، وقال: من کنت مولاه فعلي مولاه، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه، وانصر من نصره واخذل من خذله، ووجه النبي عليه السلام أبابکر [بتبليغ] سورة براءة ليقرأها علی الناس بالموسم، وينبذ لکل ذي عهد عهده فنزل عليه جبرائيل علیه السلام، فقال له: إنه لا يبلّغ عنک إلا رجل منک، فرفع النبي عليه السلام السورة إلی علي بن أبي طالب، ووجه بها إلی الموسم. وقال عليه السلام: إن منکم من يقاتل علی تأويل القرآن کما قاتلت علی تنزيله، فقام أبوبکر وعمر وأصحاب رسول الله صلی الله عليه وسلم، وکل واحد یسرّه أن يکون هو المقاتل بعد رسول الله صلی الله علیه وسلم، وکان علي في ناحية وهو يخصف نعليه، فقال رسول الله صلی الله علیه وسلم: یفعل ذلک خاصف النعل، يعنی علیاً، وقال علیه السلام یوما وهو یرید أن يأکل طیراً قد طبخ له: اللهم ائتني بأحبّ خلقک إلیّ أن يأکل معي من هذا الطیر، فجاء الله بعلي فلما رآه النبي علیه السلام سرّ وقال: اللهم وال من والاه وعاد من عاداه واخذل من خذله وانصر من نصره، ونحو ذلک من الأحاديث المعروفة في فضائل علي، فقبل ذلک قوم وهم عوام الناس ودانوا به وتولوا علیا، وقاتلوا معه کل من خالفه، وهم الشیعة والمعتزلة وعامة الأمة. وقام قوم من الشيعة وأفرطوا في علي کما روی لهم محدثهم أيضاً أن النبي علیه السلام قال: علي خليفتي في أمتي ووصيي من بعدي، ونصّبه للناس إماما، وأسرّ إليه أشياء من الوحي لم یعلّمها أمته وجعل [إليه] أمر نسائه من بعده في يده، وأنّه ردّت عليه الشمس حين فاتته العصر بعد ما غابت، وأنّه دابة الله التي تخرج علی الناس، ومعه عصی موسی وخاتم سلیمان علیهما السلام، وأنّه قسیم الناس (کذا: النار) يقسّم لها أهلها، يقول: هذا لي وهذا لها، وأنّ أبابکر وعمر رضوان الله عليهما ضربا فاطمة بنت رسول الله صلی الله عليه وسلم حتی ألقت جنیناً، وأنّ أبابکر أمر خالد بن الولید حین تخلف علي عن بيعته أن یضرب عنقه إذا سلّم أبوبکر من الصلاة، فلما قعد أبوبکر في التشهد فبدی له، فقال قبل أن یسلّم: يا خالد لا تفعل ما أمرتک، ونحو ذلک من الأحاديث المفتعلة الضالة المضلة لمن صدّقها وقبلها أولئک المفرطون ودانوا بها وأکفروا من تقدم علی علي. وزعموا أن الأمة کلها ارتدت بعد النبي علیه السلام حین لم يؤمّروا علياً، وأنه ظلم و قهر، و برئوا من أبي بکر وعمر، و من لم يشهد بمثل شهادتهم، وهم الرافضة لعنهم الله، صاروا إلی ذلک بالروایات وسوء التأويل (ص 9 تا 10؛ چاپ بريل). منبع کانال تلگرامی 👇 https://t.me/azbarresihayetarikhi
عقيده شيعيان درباره آنچه در ايام فاطميه رفت؛ به روايت ابو الحسن البسيوي، عالم و فقيه برجسته اباضی مذهب نيمه سده چهارم قمری (منتشر شده در مجموعه السير والجوابات، ج 2). منبع کانال تلگرامی 👇 https://t.me/azbarresihayetarikhi