یادداشتی از جنس عبرتهای عاشورا
❇️ امام شناسی محک عاقبت بخیری در واقعه عاشورا
🏴 در واقعه کربلا و عاشورا، دو گروه متمایز حضور داشتند و نسبت شان با امام شناسی، سرانجام شان را رقم زد.
◀️ آنهایی که امام زمان شان(حسین) را بدرستی شناختند و انتخاب کردند به سمت نور راه یافتند و عاقبت بخیر شدند.(اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ(۲۵۷ بقره)
◀️ و آنهایی که در شناخت و انتخاب امام زمان شان دچار شبهه و یا اعوجاج شدند به گمراهی سوق پیدا کردند.( وَالَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ ۗ أُولٰئِكَ أَصحابُ النّارِ ۖ هُم فيها خالِدونَ(همان)
🚩 دو مصداق بارز امام شناسی در واقعه عاشورا، حر بن یزید ریاحی و عمربن سعد ابی وقاص بودند.
حر بموقع و بدرستی امام زمانش را شناخت و به خیر دنیا و آخرت رسید.
اما عمربن سعد در انتخاب امام زمانش تعلل کرد به اینکه اگر آخرت را می خواهد باید به حسین اقتدا کند و اگر بخواهد به مواهب دنیا و امارت ری برسد باید در سمت یزید باشد.
و دنیاگرایی ابن سعد، هم او را به امارت و گندم ری نرساند و هم به دار انتقام مختار گرفتار ساخت و خسرالدنیا و آلاخره شد.
✅ و این درس عبرتی است برای آنان که در انتخاب درست امام شان دچار تزلزل و یا اعوجاج می شوند.
👈 حاصل آنکه:
✅ باید امام شناس باشی.
اگر امامت زمانت را نشناسی،
دیگری امامت می شود.
و تو مجبوری از او اطاعت کنی و مامومش باشی.
✅ و در این زمان بدون شک، طرف درست حق، آیت الله العظمی خامنهای است که نائب امام زمان عجل الله فرجه الشریف است.
#حسین_علیه_السلام
#محرم
#عاشورا
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
این جمله علامه طباطبایی خیلی ها را گریاند: کسی چه می داند شاید (قلب قرآن) سوره “یاسین” همان “یا حسین” است که بی سر شده است.😭
#عاشورا
#امام_حسین
#محرم
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
🚩 #پخش_زنده
💠 ویژه برنامه ی شب دهم محرم
لینک های زیر مشاهده نمائید.
📲 پخش زنده در تکیه:
🔗 https://tekye.net/live/3561
📲 پخش زنده در آپارات:
http://aparat.com/bakiehir/live
📲پخش زنده در روبیکا:
https://rubika.ir/marvani_mostafa
#محرم
#عاشورا
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من بلدم گریه کنم...
نیومدم بازی کنم...
من اومدم نوکری...
#حسین_علیه_السلام
#محرم
#اربعین
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
قرنهاست كه فرياد «هل من ناصر» سيّد الشّهدا علیه السلام پهنهی زمان را پيموده است و چون نفخات حياتبخش روحُ القدس بر هر زمين مردهای كه گذشته است آن را به حيات عشق بارور ساخته و اينچنين، همهی تاريخ تو گویی روزی بيش نيست و آن روز عاشوراست.
راهيان كربلا را بنگر و به ياد آر ورقپارههای تقويم تاريخ را كه میگويد هزار و سيصد و چهل و پنج سال است كه از عاشورا میگذرد. و تو از خود میپرسی: پس اينهمه شور و اشتياق و اينهمه شتاب در اين راهيان شيدایی كربلا از چيست؟ اينان آنچنان مشتاقانه به جبههها میپيوندند كه تو گویی هنوز كاروان سال ٦١ هجری قمری به بيابان پردرد و بلای كربلا نرسيده است. مگر آنان سر مبارك امام شهيد را بر فراز نيزه نديدهاند؟ اما نه، از عاشورای سال ٦١ هجری قمری، ديگر زمان از عاشورا نگذشته است و همهی روزها عاشوراست. زمان بر امتحان من و تو میگردد تا ببينند كه چون صدای «هل من ناصر» امام عشق برخيزد چه میكنيم ...
شهید سید مرتضی آوینی
#غزه
#کربلا
#عاشورا
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
💢 هشدار سید حسن نصرالله درباره فتنهافروزی در لبنان
🔹سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله شامگاه امروز دوشنبه در شب تاسوعای حسینی سخنرانی کرد و نسبت به هرگونه فتنهافروزی در لبنان هشدار داد.
🔹سیدحسن نصرالله با بیان اینکه با توجه به عملیات طوفان الاقصی و چالشهای داخلی و منطقهای، باید از هرگونه فتنه در لبنان جلوگیری کرد، گفت: هر کسی که در این مرحله به دنبال فتنه است، او را نفرین کنید.
#فلسطین
#غزه🇵🇸
#فروپاشی_اسرائیل
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
2.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 مکن ای صبح طلوع...😭
فرا رسیدن عاشورای حسینی تسلیت
#حسین_علیه_السلام
#محرم
#عاشورا
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار
ماندلای ایران قسمت چهلویکم: دو روز بازداشت شدم. بعد از آزادی به پدر گفتم میخواهم بروم نفت سفید
ماندلای ایران
قسمت چهلودوم:
گفت :(یک نفر جا داریم.)
دو تومانی را کف دستش گذاشتم.
اسمم را پرسید.
گفتم: (لطف الله،لطف الله پیرمرادی.)
سرش را بلند کرد و فریاد زد: (نفت سفید،
نفت سفید جا نمانید آقا!)
از اتاق بیرون رفت.
پشت سرش راه افتادم.
مینیبوس OM خیلی زود پُر شد.
کنار پنجره نشستم.
روکش صندلی ها کثیف و پاره بود.
مسافران پیدرپی صلوات میفرستادند
و برای سلامتی راننده و خودشان
دعا میکردند.
راه افتادیم.جاده خیلی باریک بود.
وقتی ماشینهای نظامی از روبهرو
میآمدند،راننده مجبور میشد بایستد
و بعد از عبور آنها مجددا راه بیفتد.
با خودم گفتم این همه ماشین نظامی
اینجا چه میکند؟
بقیه هم کنجکاو شده بودند و از پنجره
مینیبوس زُل زده بودند به کامیونها
و جیپهای نظامی.
راننده از توی آینه نگاهی به چهره بُهت زده
مسافران کرد و گفت:((طرح اجباری است،
آمدند برای سربازگیری از روستاها.))
تایپ متن:کوثربانو
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
ماندلای ایران
قسمت چهلوسوم:
این را گفت و سکوت کرد.
شاید منتظر بود مسافران وارد بحث شوند،
اما کسی چیزی نگفت.
اوهم بیخیال بحث شد و زیر لب
ترانهای محلی را زمزمه کرد.
مینیبوسOM سه ساعت و نیم توی جاده
نالید و بالاو پایین رفت تا نفت سفید
خودش را نشان داد.
دویست،سیصد متر مانده به شهر،
چند سگ ولگرد به مینیبوس هجوم آوردند.
پارس میکردند و جلو می آمدند.
اما چند صد متری که دویدند،
ناامیدانه برگشتند.
راننده با عصبانیت گفت:((نمیدانم این
پاسگاه نفت سفید چه میکند.
خرج این سگهای ولگرد یککیلو سَم است
یا دوتا تفنگ بِرنو،خلاص.))
گرداگرد میدان کوچک نفت سفید را فروشندگان دورهگرد گرفته بودند.
بوی گاز با باقالی پخته،کشک و پشم
گوسفند قاطی شده بود.
به سختی میشد نفس کشید.
تایپ متن:کوثربانو
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝