eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فراخوان ثبت‌نام #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برای اولین مقطع دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی ( #مقطع_تمهیدی) تحت اشراف علمی و مدیریتی #استاد_یزدان_پناه از عموم علاقمندان به حکمت و عرفان اسلامی برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ثبت نام به عمل می آورد. 🌐 سایت ثبت نام: fvtt.ir 📒 دانلود دفترچه پذیرش: yon.ir/Fp0Pc 🔷 کانال: https://eitaa.com/fvtt_ir
#ره_صد_ساله ☘ آیةالله آقانجفی همدانی: من در چهره بعضی از آقایان بسیجیها حالات و معنویت آیةالله قاضی را میبینم. پیداست که ره صدساله را یک شبه طی کرده اند . 🌐 منبع: کانال عارفین (@Arefin) خانه طلاب جوان @KhaneTolab
مختصری از زندگینامه آیت الله آقانجفی همدانی علاّمه مفسّر حضرت آیت‌الله سيد محمدحسینى همدانى نجفى معروف به فرزند آيت‌اللّه سيّد على همدانى، در سال 1322ق در خانواده علم و تقوى در شهر نجف اشرف متولد شد. پدر ايشان از شاگردان مرحوم ملا حسينقلى همدانى و حاج سيد احمد كربلايى و همدوش و همطراز با مرحوم ميرزا جواد آقاى ملكى تبريزى و حاج آقا حسين قمى بود و با بزرگانى از جمله مرحوم آقاى شيخ محمد بهارى همدانى حشر و نشر داشت، و مدت 18 سال به طور مرتب ملازم مرحوم آخوند بود و غير از درس و بحث‌هاى رسمى حوزه از سير و سلوك و حالات آموزنده و مفيد آخوند ملاّ حسينقلى همدانى كسب فيض مى‌كرد. 🔸سیر تحصییل و اساتید مفسّر بزرگوار پس از هشت سال، با مرحوم پدرش از نجف به ايران مى‌آيد و در آغاز، نزد پدرش درس شروع مى‌كند و مدتى از مرحوم سيد على همدانى و ديگران بهره مى‌برد، تا آنجا كه در سال 1343ق و پس از گذشت سيزده سال مجددا به نجف باز مى‌گردد و در آنجا به تحصيل ادامه مى‌دهد و چون ميان پدر علاّمه حسينى و مرحوم علاقه و دوستى ديرينه وجود دارد، فرزند خود را تحت هدايت و سرپرستى ايشان قرار مى‌دهد. ايشان درس‌هاى باقيمانده سطح را خدمت مرحوم آيت‌اللّه ميلانى از شاگردان بزرگ مرحوم نائينى و كمپانى و آقا عماد رشتى تمام مى‌كند. در سال 1345ق پس از پايان دروس سطح، در دورۀ پايانى درس اصول مرحوم ميزاى نائينى (م 1355 ق) شركت مى‌كند و استاد از وى مى‌خواهد كه درسها را بنويسد و ايشان ببيند. علامۀ حسينى به جز درس مرحوم نائينى، در درس فقه و اصول مرحوم حاج (م 1365 ق)، معروف به شركت مى‌كنند. از بحث بيع تا بحث خيارات مدت چهار سال از استاد استفاده مى‌كنند و تحت تأثير قوت روح ايشان قرار مى‌گيرند. ايشان دربارۀ استاد خود كمپانى در همين مصاحبه مى‌گويند: غير از مهارت و استادى كم نظير مرحوم آيت‌اللّه شيخ محمدحسین كمپانى در فقه و اصول، در تفسير و بهره‌بردارى از آيات قرآن نيز ابتكارهاى خوب و جالبى داشتند. گذشته از مرحوم كمپانى، ايشان شاگرد بزرگانى چون آقا و بزرگان عرفان عملى بوده است. علاّمه مدتى در خدمت آیت‌الله بوده و محضر ايشان را درك كرده است. مرحوم ميرزا على آقاى قاضى از شاگردان مبرّز مرحوم آقاى سيد احمد كربلايى از عرفاى نامى آن زمان بوده است. 🔸علاّمۀ حسينى دربارۀ مرحوم قاضى و رابطه خودش با ايشان مى‌گويد: «حالت دعا و نيايش ايشان، در آن حجرۀ كوچك مدرسه قوام، خيلى براى من جالب و زيبا بود. چند ماهى از آمدن ايشان به مدرسه مى‌گذشت كه من رفتم خدمت ايشان و تقاضا كردم كه كتاب «جامع السعادات» مرحوم نراقى را براى من بخوانند و ايشان با كمال بزرگوارى پذيرفتند. قرار شد من در كنار درسهاى ديگر در ساعات فراغت خدمت ايشان برسم. با اين قرار من خدمت ايشان مى‌رسيدم و ايشان درس مى‌فرمودند؛ اما چه درسى، واقعا درس عرفانى بود؛ یك عرفان وجدانى. شنونده يقين مى‌كرد كه آنچه استاد مى‌گويد، خود به يقين دريافته و در وجود خودش پياده كرده است. هنوز شيرينى و لذت آن مدت كوتاه درس را كه خدمت ايشان بودم احساس مى‌كنم. اقرار مى‌كنم كه مرحوم ميرزا على آقاى قاضى بسيار مرد كم‌نظيرى بود. كلام و رفتار و سلوك ايشان بسيار جذاب و دلنشين بود.» 🔸آثار علمی تفسير انوار درخشان كه در 18 جلد تنظیم شده که یک دور تفسیر کامل قرآن میباشد و همچنین شرح اصول كافى در 6 مجلد از مهمترین آثار ایشان میباشد. تقريرات درس مرحوم نائينى هم یکی از آثار ایشان است که هنوز به چاپ نرسیده است. 🔸اجازات علاّمۀ حسينى از شخصيت‌هاى بزرگى تصديق اجتهاد و اجازۀ نقل حديث گرفته‌اند كه سه چهار اجازه ايشان در جلد هيجدهم تفسير انوار درخشان در آغاز كتاب به چاپ رسيده است. این اجازه ها از افرادی چون مرحوم ميرزاى نائينى ، مرحوم شيخ الحكماء محمدحسین اصفهانى معروف به «كمپانى» و آيت‌اللّه ميرزا محمد كاظم شيرازى است که شیخ عبدالکریم حائری در ذیل متن اجازه آن را تایید کرده است. 🔸وفات علاّمۀ بزرگوار، سرانجام پس از عمرى تلاش و كوشش، تحقيق و تبليغ و نگارش آثار علمى و دينى در سحرگاه يكشنبه 15 جمادى الاول /1417هشتم مهر ماه 1375 در سن نود و پنج سالگى بدرود حيات گفت. با رحلت وى در استان همدان سه روز عزاى عمومى و يك روز تعطيل عمومى اعلام شد و سراسر شهر سياه‌پوش گرديد. پيكر پاكش پس از تشييع چند صد هزار نفرى به مشهد مقدس انتقال يافت و در دار الزهد آستان قدس رضوى در جوار مرقد مرحوم شيخ بهايى به خاک سپرده شد. 🌐 منبع: ویکی نور (http://wikinoor.ir) خانه طلاب جوان @KhaneTolab
بیا اینجا به اشک خود وضو کن / بیا جان خود اینجا شست و شو کن ... ⏱ : چهارشنبه 17 مرداد 1397 ساعت 19:45 الی 22 🏠 : قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت حجة الاسلام وزیری فرد از شاگردان آیت الله میباشند. : با توجه به کوتاه بودن شبها لطفا سروقت حاضر شوید. @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 پادکست عمامه جهادی 🔶 سخنان استاد در جمع طلاب مدرسه انقلاب اسلامی ♨️همراه ما باشید. ✅ https://eitaa.com/madreseh57ac
قوّه قضائیه در مرحله درمان ،نه پیشگیری 📣 بیانات رهبر معظم انقلاب در سال 1381 در دیدار رئیس جمهور و هیأت دولت: 🔹«یکی از دوستان برای من یادداشتی نوشته - یادم نیست از کجا و کی بود - و گفته بودند در همه جای دنیا مبارزه با فساد، است؛ چرا ما قوّه قضاییّه را مسؤول این کار میکنیم؟ من به این حرف معتقدم. معتقدم مبارزه با فساد، در درجه اوّل، کار خود دولت است؛ ... 🔹شما میخواهید پاک کار بکنید؛ بنابراین میتوانید خودتان مبارزه کنید و بکنید. بخش قضا مربوط به کار است. در قدیم میگفتند: آخرین دارو، داغ کردن است: «آخر الدّواء الکىّ». قبل از آن‌که به داغ کردن برسد، انسان انواع و اقسام دواها را به کار می‌برد؛ اگر خوب نشد، آن وقت محل زخم را داغ میکند، والّا تا وقتی میتواند با مرهم و مراقبت و تنظیف، بیمار را معالجه کند، محل زخم را داغ نمیکند. در بخشهای اقتصادی، پولی، صنعتی، خدماتی و دیگر بخشهای تولیدی و آن‌جایی که بخصوص معاملات خارجی و کلان وجود دارد، حضور شما حقیقتاً به عنوان مدّعی و معارضِ فساد و مفسد تلقّی شود. وقتی با این جدیّت دنبال رفع فساد رفتید، در جایی میبینید باید به قوّه قضاییّه بگویید ما از شما میخواهیم به این قضیه رسیدگی کنید. در این صورت با میل و خواست و مطالبه شما، قوّه قضاییّه وارد میدان خواهد شد. وقتی شما مبارزه نکنید، طبعاً وضع طور دیگری خواهد شد. 🔹من میخواهم خواهش کنم که حتماً مسأله را جدّی بگیرید و دنبال کنید. این‌که ما دو سه سال قبل گفتیم اصلاحات واقعی در کشور، مبارزه با و و است، هر روز که میگذرد، اعتقاد بنده به این مسأله راسختر میشود. هیچ اصلاحی در کشور بدون پرداختن به این سه مقوله اساسی و بنیانی ممکن نیست صورت گیرد؛ اینها است و باید بالاخره در کارها به این قضیه بپردازید.» (1381/06/04) ✍ قوه قضاییه در جریان محاکمه اخلال گران اقتصادی تلاش خود را دو چندان کرده و میتوان این را نتیجه مطالبات مردم از این قوه تلقی کرد. ممکن است قوه مجریه و قوه مقننه نیز هم صدا با این نهاد آوای مبارزه با فساد را سر دهند اما مردم از مسئولین نمیخواهند، میخواهند. برای حل کامل مشکلات اقتصادی و همچنین با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، برای اینکه در این مساله به سراغ برویم نه باید این بار مردم درخواست خود را با انرژی بیشتری از قوّه مجریه در درجه اول و قوّه مقننه در درجه دوم برای اصلاح ساختار های اقتصادی مطالبه کنند و این را ناتمام رها نکنند. خانه طلاب جوان @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ویژه شهادت امام جواد علیه‌السلام 🎙 بشنوید| امام جواد علیه‌السلام، نشانه‌ی مقاومت 💻 Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 دو نوع تفکر همیشه بین متدیّنین، روحانیون،درحد مرجع تقلید،را داریم و خواهیم داشت... ⁉️ وقتی میپرسیم این همه آیات و روایات در رابط با اصلاح بشر در مورد چه کسی آمده؟ میگویند اینها خواندش ثواب دارد و در حوزه انتقالش نسل به نسل ثواب دارد. 🔴 تمام روایات در هنگام ظهور حضرت در مورد برپا کردن عدالت است، چون اگر عدالت نباشد خود ظالمین حرم و مسجد میسازند،آنان با عدالت مشکل دارند. @KhaneTolab
🏴 ثواب روزه و حج قبول آنکس بُرد / که خاک میکده عشق را زیارت کرد نماز در خم آن ابروان محرابی / کسی کند که به خون جگر طهارت کرد ⏱ : چهارشنبه 24 مرداد 1397 ساعت 20 الی 22:30 شروع هیأت همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء 🏠 : قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت : با توجه به کوتاه بودن شبها لطفا سروقت حاضر شوید. @KhaneTolab
❌ اشتباه کردم ❌ 🗡اولا وقتی رهبری میگه اشتباه کردم تصمیم مذاکره را گرفتم این در تاریخ رهبری این کشور ثبت میشه بعد از او بعیده بتونن به سیره آقا استناد کنند برای مذاکره با آمریکا. او به صورت تاریخی پرونده مذاکره رو بست. مگر اینکه کلا دست برتر پیدا کنیم. 🗡ثانیا پیام روشنی بود به ترسوها یا حمقای داخلی که فکر میکنند میشود روی این موضوع چانه زنی کرد. 🗡ثالثا تجربه برجام کاملا مختومه شد و روشن شد که پس همه فهمیدیم این کار اشتباه است. یک بار کاری را کردیم و دیدیم که جیبمان را زدند و زیر میز هم زدند. یعنی اگر محاسبات مالی و دنیایی و رفاهی داشتید این خروجی نهایی اش بود. طرف مذاکره کننده از جانب ما هم کسی بود که جای ان قلت باقی نمیگذاشت یعنی دکتر ظریف و دکتر روحانی هم به کارکشتگی بین موافقینشون معروف بودند و هم به دلدادگی. حتی خط قرمزهای رهبر را هم رعایت نکردند و آخر این شد. 🗡البته اگر مبنا تجربه ملت بود که ما بردیم و اگر مبنا رشد فهم دنیا نسبت به ایران به عنوان محور مقاومت و نسبت به شیطان بزرگ بود که این هم رخ داد. حالا تجربه برجام مختومه شد یعنی راه حل مشکلات دنیایی، آمریکا نیست و این را بالاترین مسئول کشور بعد یک تجربه اعتراف کرد. 🗡رابعا دهان برخی مسئولین بسته شد. که حرف از کفر نعمت و عایدات برجام و هزار تحلیل دروغ دیگر به میان نیاورند وقتی او میگوید اشتباه کردم تکلیف همه شان روشن است. دیگر به سختی بتوانند حرف در دهان رهبر بگذارند. 🗡خامسا پیام روشنی به دشمن بود که روی مذاکره و تغییر رفتار ایران حساب وا نکنند. کلا این دندان لق را کندیم و تمام. 🗡سادسا مبنای روشنی شد برای برخی از صاحب نظران که مذاکره را گاهی ممکن میدانند. کلا یک مبنا بیشتر نیست همان که از اول امام گفت. امروز هم رهبر گفت. با یک قید فقط یک قید و آن اینکه ما از آمریکا مقتدر تر شویم. این برای بعد از این رهبر هم یک مبنا و اساس روشن شد. یعنی این جزء اصول سیاست خارجی ما شد. عدم مذاکره و معامله با دشمن. 🗡 میماند اشکالات چهار تا جوان بهاری که "دیدید رهبر اشتباه کرد؟". این هم پاسخ های روشنی دارد. اولا ما که رهبر را معصوم نمیدانستیم نه امام را و نه آقا را. فقط به مرور زمان و در تصمیمهای متعدد دیدیم بیشتر از شما و خیلی ها میفهمد چه کنیم به دیگران کمتر اعتماد داریم. هر چه صحنه را نگاه میکنیم حکیم تر از او وجود ندارد. بقیه یا در افراطند یا تفریط یا بازیچه دشمنند مثل رئیس بهاری شما. 🗡بعلاوه "من اشتباه کردم" رهبر معنای روشنی دارد. اتفاقا این بار این معنا کاملا قابل فهمتر است. بارها به دوستانم گفته ام که رهبر و امام جامعه وقتی میگوید من اشتباه کردم لزوما خطای شخص خودش نیست. این نکته درباره پیامبران و امامان هم هست. حضرت امام استغفارات پیامبران را هم اینطور تفسیر کرده. درباره رهبر هم باید دید آیا این اشتباه کدام نوع است آیا اشتباه بدنه مردم و ساختار است یا شخص خودش. 🗡 اولین جمله رهبری این بود "من با مذاکره مخالف نیستم ولی خوشبین هم نیستم." خوب این یعنی چی؟ چرا در امری که خوشبین نیستی تصمیم میگیری؟ جوابش این بود" تا مردم بفهمند و مسوولین". 🗡پس خطای او نبود خطای مردم و مسوولین بود. او محور امت است خود را در این امر شریک میبیند و میگوید خطا کردم. حالا هم این توبه نشان دهنده توبه امت است. و البته خفه کننده همه خناسان داخلی. 🌐 منبع: کانال برپا: @ali_mahdiyan @KhaneTolab
✳️ بزرگترین سرمایه مردم ✳️ 1⃣ «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مهمترین و اساسی ترین شعار انقلاب اسلامی است. 2⃣ اساس شکل گیری و تداوم و تشدید حضور مردم ، با «» است. 3⃣ بدون ولی فقیه اگر حرکتی مردمی هم شکل بگیرد دیر یا زود توسط جریانات زر و زور و نفاق مصادره میشود نمونه اش حرکت مردم مصر در چند سال اخیر. 4⃣ اگر مردم و حضور آنها بخواهد تدوام پیدا کند و اراده مردم در جامعه حاکم شود حتما «» با «» که امروز رهبری آن با آمریکا است نیز شروع میشود. استکبار هیچ اراده مستقلی را تاب نمیاورد،لذا یا آن اراده باید ذیل او و در خدمت منافع او باشد یا با تمام توان به مبارزه با آن برخیزد. 5⃣ در این مبارزه آن نیرو و عاملی که مثل قلبی تپنده در میان مردم، ضامن بقای آنها و حفظ حضور آنها در صحنه در برابر ضربات استکبار و شیطان بزرگ است «ولی فقیه» است. 6⃣ بزرگترین هدف ولی فقیه «حفظ حضور مردم» یا «استقامت» است که فرمود: و استقم کما امرت و من تاب معک. 7⃣ اما بزرگترین مردم برای این حضور «ولی فقیه» است. هیچ کسی مثل او به دنبال منافع مردم و رفاه آنها و حل مشکلاتشان از طریق « خود مردم در صحنه» نیست. 8⃣ بعضی سعی دارند هزینه های نتیجه ندادن برجام که شکست گفتمان حل مشکل از طریق و امید بستن به خارج بود را به پای رهبری بریزند. در صورتی که رهبری به خواست مردم و انتخاب آنها که با انتخاب دولت دکتر روحانی بروز کرده بود احترام گذاشت و با اینکه از ابتدا بیان کردند که راه حل اقتصاد کشور امید به امریکا و مذاکره با او نیست اما به دولت اجازه دادند این راه را بیازماید. 9⃣ راه اصلاح یک نظام حمله و حذف نهادهای برخواسته از مردم - هر چند اشکالات جدی داشته باشد - نیست بلکه کمک کردن به انها برای اصلاح است و در عین حال رشد و هدایت مردم تا خودشان آنها را اصلاح کنند. کاری که به روشنی در بیان و عمل مقام معظم رهبری دیده میشود و نمونه روشن آن بیانات اول ذی الحجه ایشان بود. 🔟 به هر حال در شرایطی که با تمام قدرت در جریان است تقویت جایگاه رهبری از طریق تبیین رسالت آن در میان مردم ضروری به نظر میرسد. بخصوص که و خارجی دقیقا روی تضعیف آن تمرکز کرده اند. نوشته شده توسط یکی از مخاطبین خانه طلاب جوان @KhaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #عزاداری_سیاسی 🔻امام خمینی(ره): ⚫️ این که #امام_باقر_علیه_السلام می‌فرماید که برای من یک نفر نوحه‌سرا در #مِنی‌ بگذارید که آنجا برای من گریه بکند و عزا بگیرد، نه این است که ایشان، احتیاج به این داشته است، لکن جنبه #سیاسی او را ببینید. ⚫️ یک کسی یا اشخاصی بنشینند و نوحه سرایی کنند و جنایت کسانی که با ایشان مخالفت کردند را ذکر کنند و این مسأله موجی باشد در تمام دنیا. @KhaneTolab
⚠️ کار تشکیلاتی ✳️ كار دیگری در زندگی آن حضرت هست كه آن عبارت است از تشكل. یعنی چه؟ یعنی این معارف را، همین تغییر فرهنگی و مبارزه فرهنگی را یک وقت انسان همین جور پرتاب میکند در میان جامعه، خُب مثل بذری است كه انسان بی حساب آن بذر را بریزد توی یک سرزمینی. خُب یک بذر سبز خواهد شد، یكی از بین خواهد رفت، یكی بعد از سبز شدن خشك خواهد شد، یكی بعد از سبز شدن لگدمال خواهد شد، از بین خواهد رفت، خیلی مثمرِ ثمر نیست این جور بذر پاشیدن. یک وقت نه، آن باغبان ماهر آن زراعت گر چیره دست و عاقل علاوه بر اینكه بذر را می پاشد آن را حفظ هم میکند؛ حفظ او به چیست؟ به این است كه یک عده ای را بگمارند، افرادی را مأمور كنند در سرتاسر دنیای اسلام برای اینكه آن كسانی كه تحت تأثیر این تبلیغات و تعلیمات عالیه قرار میگیرند، اینها اشكالاتشان را با آنها برطرف كنند و مطرح كنند؛ معرفت بیشتری پیدا كند، تحت تأثیر القائات دشمن قرار نگیرند، اشتباه نكنند، پیوستگیشان را با همدیگر حفظ كنند، خلاصه یک تضمین كافی برای سبز شدن این بذرهای سالم در آن سرزمین آماده و مستعد به وجود آوردن. ✳️ یكی از كارهای امام باقر همین بود، كه كسانی را از شاگردان خود و از دوستان خود تربیت كند، بالا بیاورد، به صورت اختصاصی آنها را مورد توجه قرار بدهد -شاگردان ویژة آن حضرت- بعد آنها را به همدیگر وصل كند و در سرتاسر دنیای اسلام آنها را به عنوان یک قطبی، یک ركنی، به عنوان وکیل خود، نایب خود بگذارد كه آنها كار آن حضرت را دنبال كنند و ادامه تبلیغات و تعلیمات آن حضرت را به گردن بگیرند و به عهده بگیرند. این سازماندهی پنهانی امام باقر بود، كه از زمان قبل از امام باقر شروع شده بود، اما در زمان آن حضرت یک هیجان بیشتری پیدا كرد و البته در زمان امام صادق و امام موسی بن جعفر به اوج خودش رسید؛ این هم كار دیگر بود، كه كاری بود بسیار خطرناك. ✳️ لذا شما می بینید در روایات بعضی از اصحاب امام باقر(علیه السلام) به عنوان «اصحاب السّر» شناخته شدند، مثل جابر بن یزید جُعفی. جابرجعفی به عنوان اصحاب السّر، راز داران [بود]. رازداران چه کسانی اند؟ همین افرادی هستند كه در گوشه و كنار دنیای اسلام، در همه جا اینها حضور دارند، و راهنمایی و دستگیری و هدایت و خلاصه اشباعِ ذهنهای مردمانِ مستعد و علاقه مند به عهده اینهاست. دستگاه هم هر وقت اینها را پیدا می کرد، این جور افراد را زیر سخت ترین فشارها قرار میداد. ✳️ (برای مثال) نامه خلیفه -هشام ابن عبدالملک- به حاكم كوفه رسید كه نوشته بود: تحقیق كن مردی به نام جابربن یزیدجعفی كیست؛ دستگیرش كن و گردنش را بزن و سر او را نزد من بفرست. این نمونه ای از چگونگی ارتباط امام با یاران نزدیك است و نمایانگر وجود پیوستگی و رابطه ای محاسبه شده و تشكیلاتی؛ و نیز نمونه ای است از موضع گیری حكومت در برابر این یاران. 📎کتاب «انسان 250 ساله»/نشر صهبا خانه طلاب جوان @KhaneTolab
📃 متن پیام آیت الله خامنه ای به حُجّاج: بسم‌اﷲ‌الرّحمن‌الرّحیم و الحمد للّه و الصّلاة علی رسوله المصطفی و آله الاطهار الابرار و صحبه الاخیار. قال اللّه تعالی: وَ اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجِّ یَأتوکَ رِجالًا وَ عَلی کُلِّ ضامِرٍ یَأتینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمیقٍ × لِیَشهَدوا مَنافِعَ لَهُم وَ یَذکُرُوا اسمَ اللهِ فیِّ اَیّامٍ مَعلومات. این آهنگ عرشی همچنان دلها را فرامیخواند و از فراز قرنها و دورانها، بشریّت را به گرد آمدن بر محور توحید دعوت میکند. همه‌ی آحاد انسان، مخاطب این فراخوان ابراهیمی و مفتخر به آنند؛ اگرچه گوشهایی آن را نشنوند و دلهایی زیر حجاب غفلت و جهالت، از آن محروم بمانند، و اگرچه کسانی صلاحیّت ورود در این ضیافت جهانی و همیشگی را در خود فراهم نکنند و یا به هرجهت توفیق آن را نیابند. اکنون شما از این موهبت برخوردار گشته و در وادی امن میهمانسرای الهی قدم نهاده‌اید. عرفات و مشعر و منیٰ، صفا و مروه و بیت، مسجدالحرام و مسجدالنّبی، جای‌جای همه‌ی این مناسک و مشاعر، هریک قطعه‌ای از زنجیره‌ی معنویّت و عروج روحی برای حج‌گزاری است که قدر این توفیق را دانسته و از آن برای طهارت خود بهره گیرد و برای بقیّه‌ی عمر خود توشه بردارد. نکته‌ی مهمّی که هر انسان اندیشه‌ورز را کنجکاو و حسّاس میکند، تعیین یک میعادگاه دائمی برای همه‌ی مردم و همه‌ی نسلها و در همه‌ی سالها، در یک نقطه‌ی معیّن و در یک محدوده‌ی زمانی واحد است. این وحدت زمان و مکان، یکی از رازهای اصلی فریضه‌ی حج است. بی‌شک یکی از برترین مصداقها برای «لِیَشهَدوا مَنافِعَ لَهُم» همین دیدار سالیانه‌ی آحاد امّت اسلامی در کنار خانه‌ی خدا است. این، رمز وحدت اسلامی و نماد امّت‌سازی اسلام است که باید در زیر سایه‌ی بیت‌اللّه قرار داشته باشد. خانه‌ی خدا متعلّق به همگان است: سَواءً العاکِفُ فیهِ وَ الباد. حج، در این مکان و در این محدوده‌ی زمانی، همیشه و در همه‌ی سالها، با زبان رسا و منطق آشکار، مسلمانان را به اتّحاد فرامیخواند. و این در نقطه‌ی مقابلِ خواست دشمنان اسلام است که در همه‌ی دورانها و بویژه در این دوران، مسلمانان را به صف‌آرایی در برابر یکدیگر تشویق میکرده‌اند و میکنند. امروز به رفتار آمریکای مستکبر و جنایتکار بنگرید. سیاست اصلی آن در برابر اسلام و مسلمین، جنگ‌افروزی است. خواست و تلاش خباثت‌آلود آن، کشتار مسلمانان به دست یکدیگر است. ظالمانی را به جان مظلومانی انداختن، از جناح ظالم پشتیبانی کردن، به دست او جناح مظلوم را بیرحمانه سرکوب کردن، و آتش این فتنه‌ی هولناک را همواره تیزوتند کردن. مسلمانان باید هشیار باشند و این سیاست شیطانی را خنثی کنند. حج زمینه‌ساز این هشیاری است، و این است فلسفه‌ی برائت از مشرکان و مستکبران در حج. یاد خدا روح حج است. در همه حال دلهای خود را با این باران رحمت، زندگی و نشاط بخشیم و توکّل و اعتماد به او را که اصل و سرچشمه‌ی قدرت و شکوه و عدل و زیبایی است، در دل خود ریشه‌دار کنیم. دراین‌صورت بر کید دشمن پیروز خواهیم شد. حجّاج عزیز! دعا برای امّت اسلامی و مظلومان را در سوریه و عراق و فلسطین و افغانستان و یمن و بحرین و لیبی و پاکستان و کشمیر و میانمار و دیگر نقاط فراموش نکنید و قطع دست آمریکا و دیگر مستکبران و ایادی آنان را از خداوند بخواهید. والسّلام علیکم و رحمة اللّه سیّدعلی خامنه‌ای ۲۸ مردادماه۱۳۹۷ مصادف با ۷ ذی‌الحجّة ۱۴۳۹ @KhaneTolab
🔸🔸 📗 کتاب «نوبهار جان و دل» ✍ جملات قصار درباره‌ی حج از مقام معظّم رهبری 📇 کاری از انتشارات انقلاب اسلامی ⬇️ دانلود نسخه الکترونیکی 👇 @KhaneTolab
نوبهار جان و دل.pdf
1.62M
🔸#معرفی_کتاب🔸 📗 نسخه #الکترونیکی کتاب «#نوبهار_جان_و_دل» ✍ جملات قصار درباره‌ی حج از مقام معظّم رهبری ✅ این کتاب حاوي هفتاد و هفت عبارت برگزيده از پيامها و بيانات معظّمٌ ‌له در موضوع حج در طول سالهاي 1368 تا 1388 مي‌‌باشد. 📇 کاری از انتشارات انقلاب اسلامی ⬇️ توضیحات برای آشنایی بیشتر با کتاب 👇 @KhaneTolab
📗 درباره کتاب: این کتاب حاوي هفتاد و هفت عبارت برگزيده از پيامها و بيانات معظّمٌ ‌له در موضوع حج در طول سالهاي 1368 تا 1388 مي‌‌باشد. اهميّت حج، اغتنام فرصتي استثنايي، اهميّت برائت از مشركان، وحدت مسلمين، خودداري از تبديل فرصت حج به امور تجاري و بازرگاني و توصيه به خودسازي معنوي از جمله محورهاي اين عبارات مي‌باشد. 📗 موضوعات مهم: اجتماع دلهای شیفته از سراسر جهان در جوارخانه‌ی معبود یا محبوب/ پا به پای پیامبر(ص)/ تحکیم برادری و وحدت کلمه و برحذر بودن از کید دشمن/ هجرت از "منیّت" به مقام عبودیّت/ اهمیّت برائت از مشرکان/ خودداری از تبدیل فرصت حج به امور تجاری 📗 صفحاتی از کتاب: 🔹پا به پای پیامبر(ص) در حج، در مدينه و مكّه، در اُحد و منى و حرا، در اين سرزمين كه قدم مبارك رسول اكرم (ص) و اصحاب كرامش بر آن نهاده شده و شاهد آن رنجها و در به دري ها و مبارزات و خون دلها بوده و در قدم به قدم سرزمين وحى و جهاد و قرآن و سنّت، در آن گذشته ها به تدبّر بپردازيد؛ خود را با آن پيوند دهيد؛ در پرتو آن، راه و جهت را بيابيد؛ با تجربه ى آن، نتيجه و سرانجام راه را ببينيد؛ و به حول و قوّه ى خدا و با توكّل به او و اميد به نصرت او و اعتماد به توانايى خود، در آن راه و به سمت آن هدف قدم گذاريد؛ «وَ الله مَعَكُمْ وَ لَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمالَكُم». 🔹آهنگ برادری آيه ى شريفه ى «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» را كه توصيه ى تمسّك به دين و رعايت وحدت كلمه در آن است، همواره به ياد داشته، هر دو توصيه ى آن را نصبالعين خود قرار دهيد و از كيد دشمن در اين باب برحذر باشيد. 🔹تو خود حجاب خودی حج، يك هجرت است. هجرت از خود ماست؛ هجرت از منيّت ماست؛ هجرت از آن زندانى است كه ما را احاطه كرده و گوهر يكدانه‌ ي بى نظير انسانى را در وجود ما مخفى و پنهان نگهداشته است. حج، هجرت از خودپرستي هايى است كه از هوا و هوس ناشى مى شود؛ هجرت از خودخواهي هايى است كه ما را از خدا دور مىكند؛ هجرت از طبقه بندى ها و مرزبندي هايىست كه زندگى انسانها را از هم جدا مى كند و فقير و غنى، شريف و وضيع، بزرگ و كوچك ـ بر طبق معيارهاى عاميانه مردمى ـ را به هم نزديك مىكند و در كنار هم قرار مى دهد و وجه مشترك همه انسانها، يعنى عبوديّت را در همه زنده مىكند. 🔹برائت، روح حج برائت، حقيقتاً از اركان حج است. بالاتر از اركان حج است؛ روح حج است؛ معنا و هدف و جهت حج است. خطاست اگر كسى خيال كند كه مى شود هر يك از اركان و اعمال حج را با روح حج و جهت كلّى آن مقايسه كرد. @KhaneTolab
مراسم پرفیض دعای #عرفه 💠 مناجات و مداحی توسط: 🔸 کربلایی نریمان پناهی 🔸 حاج حسین هوشیار 🔸شیخ علی مهديان 📆 سه شنبه ۳۰ مردادماه، از ساعت ۱۶ 💠 هیأت زوارالزهراء (س) ✅ @ZovvarAlzahra
🏴 ⚜برگزاری مراسم دعای عرفه⚜ ⏱ : شروع مراسم ساعت ۱۶ 🕌 : قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت @KhaneTolab
💐 عید سعید #قربان مبارک 🔰 امام خمینی(ره): پدرِ توحید و بت شکنِ جهان به ما و همه انسانها آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عید بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید، و دین خدا را و عدل الهی را برپا نمایید. ۱۲شهریور۱۳۶۲ 👥 بازخوانی بدون تحریف مواضع امام خمینی 👇 ✅ @EMAM_COM
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) عید قربان باشد و هنگام قربانی شدن / در نگاه مهربانان وقت مهمانی شدن از علی(ع) خواهم شرابی تا که سرمستم کند / جرعه ای خواهم از آن دریای عرفانی شدن : چهارشنبه 31 مرداد 1397 ساعت 20 الی 22:30 شروع هیأت همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء 🏠 : قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت ‼️: با توجه به کوتاه بودن شبها لطفا سروقت حاضر شوید. @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ذنب امام امت▪️ 🎙 حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری 🏴 #هیأت_امام_حسن_علیه_السلام #اراده_جمعی #نصرت_امام #ذنب_امام #صلح_امام_حسن_ع #قبول_حکمیت #تجربه_برجام #تقیه #نفاق خانه طلاب جوان @KhaneTolab
▪️ذنب امام امّت▪️ 📣 فرمودند که «مَن أَحَبَّنا فهُو مِنّا اَهَل البيت» راوی با تعجب می پرسد «جُعِلتُ فِداك،مِنکُم؟» حضرت میفرماید «مِنّا و الله، اَما سَمِعتَ قَولَ ابراهيم (عليه السلام): فَمَنْ تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنِّی؟» یعنی هر که با ما برقرار کند از ما میشود و جزء شخصیت ما میشود البته همان و در نتیجه یک پدید می آید که با آن میشود یک کار بزرگ انجام داد. آنگاه حرکت ما میشود . از آن طرف کندی های ما میشود ، ضعف های ما میشود وبال گردن امام، بدی های ما میشود . 📣 این تعبیر قرآن در مورد پیامبر(ص) که میفرماید « لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَ ما تَأَخَّر» ، این چیست؟ این مربوط میشود به آن شخصیت جمعی پیامبر(ص) که خود پیامبر(ص) با همان «مَنْ تَبِعَنِي» یک را پدید آورده اند که کوتاهی های هر فرد به پای جمع و به پای امام نوشته میشود. 📣 صلح را ملاحظه کنید. این صلح یک عبادت بزرگ است و افتخار است برای امام حسن(ع) تا دامنه قیامت که برخلاف خواسته خود این صلح را پذیرفت. اما برای چه؟ برای امت ننگ است تا دامنه قیامت که در آن شرایط حساس آن حضرت را تنها گذاشتند و حضرت مجبور به پذیرفتن این صلح شد. 📣 پذیرش حکمیت برای افتخار است و یک عبادت بزرگ است. آن حضرت علی رقم میل باطنی خود و داشتن یارانی مانند مالک اشتر و داشتن توان مقابله ،حکمیت را می پذیرد. اما برای یک لکه ننگ است که در تاریخ ثبت شده است. 📣 قبول هم مانند همین است، برای کسی که در آن شرایط بر خلاف میل خود آن را قبول کرد، یک سجده تاریخی بزرگ است. اما برای خواصی که همراهی نکردند و کار را به آنجا رساندند یک ننگ بزرگ است و در تاریخ میماند. آن کسانی که که از چرخه ولا یت خارج شدند، آن کسانی که داعیه ولایت را به زبان و ادّعا و سخنرانی داشتند اما در واقع وجودشان جبهه دیگری را تقویت میکرد و وجودشان خرج یک جبهه دیگری میشد. اینها هرقدر عبادت های فردی داشته باشند فایده ای ندارد. 📣 و چقدر این مرد شبیه جدشان امیرالمومنین است. مجبور کردند آن حضرت را به در حالی که داد، فریاد زد ،موعظه کرد اما زیر بار نرفتند. بعد که مجبور به اجازه دادن شد فرمود رضایت میدهم چون میشود برای امت و بعد از آن کلی گذاشت که رعایت نکردند. اما بعد از اینکه نتیجه نداد به حضرت علی(ع) گفتند «تو حکمیت را قبول کردی و باید توبه کنی». 📣 در اینجا دو مفهوم و هم مشخص میشود و شکل میگیرد. مفهوم برای جایی است که جریان جاری در حکومت جریان فاسدی است که شخص باید طوری عمل کند که هم خودش را و هم دینش را حفظ کند و هم وجودش خرج این جریان فاسد نشود. اما مفهوم برعکس تقیه است. جریان جاری در جامعه جریان صالحی است که شخص طوری عمل میکند که وجودش خرج دستگاه دیگری میشود و فقط ظاهراً به این جریان منتسب است و بر میباشد و ادعایش هم این است که من در این جریان هستم. 📣 و ما فدای آن آقایی بشویم که کوتاهی های ما را بر دوش میکشد و کندی ها و کوتاهی های ما را به خود نسبت میدهد و مجبور است تحمل کند. این جمله منسوب به است که فردی به خدمت ایشان رسیده بودند و از ایشان پرسیده بود که «شما از طلبه ها راضی هستید؟» و در جواب ایشان فرموده بود «اگر راضی نباشم چه کنم؟» 🎙 گوشه ای ازسخنرانی حجة الاسلام عالم زاده نوری در هیأت امام حسن(علیه السلام) خانه طلاب جوان @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️عبودیت جمعی▪️ 🎙 حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری 🏴 خانه طلاب جوان @KhaneTolab
⚔ مبارزه سنجیده امام هادی(علیه السلام) ⚔ ✳️ حضرت را از مدینه به سامره آوردند تا زیر نظر خودشان باشد؛ لیکن دیدند فایده ای ندارد. شما اگر حالات این سه امام(امام جواد،امام هادی و امام عسکری (علیهم السلام)) را در «مناقب» (مناقب آل ابی طالب(ع) از ابن شهر آشوب) و جاهای دیگر ملاحظه كنید، متوجه میشوید كه در زمان این بزرگواران، ، بیشتر از زمان امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) بوده است. از اقصی نقاط دنیا، نامه میفرستادند، پول میفرستادند و دستور میگرفتند؛ درحالی كه اینها در بودند. حضرت امام هادی(علیه السلام) در سامره محبوب مردم شده بود. همه ایشان را احترام می کردند و اهانتی در كار نبود. بعد هم، در وفات آن حضرت و همچنین امام عسکری (علیه السلام)، شهر غوغا شد. اینجا بود كه حكام فهمیدند رازی وجود دارد، آن را باید بشناسند و علاج كنند. آنها به مسئله «قُدسیت» پی بردند. ✳️ متوكل، حضرت را به مجلس شراب كشاند، تا خبر همه جا بپیچد كه، علی بن محمد، میهمان متوكل بود؛ بساط شراب و عیاشی هم در مجلس چیده شده بود! شما ببینید این خبر چه تأثیری بر جا می گذاشت. حضرت، با دیدِ یک انسان مبارز به قضیه نگاه كرد و مقابل این توطئه ایستاد. حضرت به دربارِ متوكل رفت، و مجلسِ شراب او را به مجلس تبدیل كرد. یعنی با گفتن حقایق و خواندن شعرهای شماتت بار، متوكل را مغلوب كرد؛ به طوری كه در آخرِ حرفهایش، متوكل بلند شد، برای حضرت غالیه(مرکب از مشک و عنبر) آورد و او را با احترام بدرقه كرد. حضرت به او گفت :«تو خیال میکنی اینجا نشسته ای، پنجه مرگ تو را فرا نخواهد گرفت؟ » و همینطور مراتبِ عمل موت را تا كرمهایی كه به جان متوكل خواهد افتاد، بیان فرمود. حضرت، مجلس را به كل متحول كرد و از دربار بیرون رفت. در مبارزه ای كه شروع كننده آن، خلیفه ای تندخو و قدرتمند بود و طرف دیگر، یك جوان بی دفاع، طرفِ به ظاهر ضعیف تر، دست به یک زد؛ ای كه در آن نیزه و شمشیر كاربُرد ندارد. ما اگر بودیم اصلاً نمیتوانستیم این كار را بكنیم. این امام است كه میتواند موقعیت را بسنجد و طوری سخن بگوید كه خلیفه را خشمگین نكند. ممكن بود حضرت مثلاً بلند شود و همه شیشه های شراب را به زمین بریزد. این، عكس العمل خوبی نبود و نتیجه ای هم از آن گرفته نمی شد، اما حضرت، طوری دیگر عمل كرد. این بُعد قضیه خیلی مهم است. ✳️ باید به این نكته در زندگی ائمه توجه داشته باشید كه این بزرگواران، دائم در حال مبارزه بودند؛ ای كه روحش بود. زیرا كسی هم كه در مَسند حكومت نشسته بود، مدعی دین بود. او هم ظواهر دین را ملاحظه میکرد. حتی ، گاهی اوقات نظر دینی امام را هم میپذیرفت. مثل قضایا یی كه در مورد مأمون شنیده اید كه صریحاً نظر امام را قبول كرد. یعنی اِبایی نداشتند كه گاهی نظر فقهی را هم قبول كنند. چیزی كه موجب میشد این مبارزه و معارضه با اهل بیت وجود داشته باشد، این بود كه اهل بیت، خودشان را «امام» میدانستند. میگفتند:«ما امامیم» اصلاً بزرگ ترین مبارزه علیه حكام همین بود. چون كسی كه حاكم شده بود و خود را امام و پیشوا میدانست، میدید شواهد و قرائنی كه در امام لازم است، در حضرت هست و در او نیست و این موجود را برای حكومت، خطرناك میشمرد؛ چون مدعی است. حكام، با این روحِ مبارزه میجنگیدند و ائمه(علیهم السلام) هم مثلِ كوه ایستاده بودند. 📎کتاب «انسان 250 ساله»/نشر صهبا خانه طلاب جوان @KhaneTolab