eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
❗️خط خوارج امروز... ▫️ ، یعنى اسلام مجسّم، یعنى قرآن ناطق، یعنى بزرگ‌ترین شاگرد اسلام، به دست کشته شد؛ ▫️ ابن‌ملجم کیست؟ ابن‌ملجم یکى از خوارج است و چند ویژگى دارد: 1⃣ اوّلاً بظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّدى که قرآن را هم از بَر و بخوبى میخوانَد و خیلى هم در اسلامِ خود متعصّب و پایبند است؛ 2⃣ ویژگى دومّش این است که هیچ کس را قبول ندارد، حتّى على را! على را هم مسلمان نمیداند! او معتقد است که على سازش‌کار است؛ او معتقد است که على یک عنصر غیر انقلابى است؛ او به خاطر اینکه على با معاویه در لحظه‌اى بسیار حسّاس و خطیر و به خاطر ضرورتى بزرگ جنگ را به آتش‌بس کشانید، [با علی] مخالفت میکند. ❓آیا انگیزه‌ى واقعى او هم دفاع از اسلام است؟ باید داشت، امّا ظاهراً به نام اسلام بزرگ‌ترینِ مسلمانها را متّهم به سازش‌کارى میکند، متّهم به ارتجاع میکند؛ چون على را مرتجع میداند، پس خود مدّعىِ ترقّى‌خواهى و انقلابیگرى است. با نام اسلام، با نام قرآن، با نام انقلابى بودن، با نام پارسایى و پایبندی به اسلام و اخلاق اسلامى، با نام قاطعیّت، مسلمان‌ترین، پارساترین، قاطع‌ترین، مفیدترین، ارزنده‌ترین و بزرگ‌ترین پیروان اسلام را به خاک و خون میکشد. ▫️ خوارج نهروان یک چنین گره مشکل و معضلى بودند در زمان على، و این خط همیشه باقى است و هم هست. در تمام دورانهاى صدر اوّل اسلام تا قرن دوّم و سوّم که ردّ پاى خوارج پیدا است، آنها را با همین چهره، با همین نما، مى‌بینیم؛ با ادّعاى اسلام، با متّهم کردن فرزندان راستین اسلام، با دشمنى کردن با مغزها و لُبهاى اسلام و قرآن. 🗓 بیانات رهبر انقلاب به مناسبت شب بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان؛ ۱۳۵۸/۰۵/۲۴ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
، منتشر می‌شود...دوره آموزشی "در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای" (تدریس کتاب جهاد تبیین) 🎙 با تدریس استاد 📝 همراه با ارائه به شرکت کنندگان 🎁 و اهداء نفرات برتر 🔺 این جلسات در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
49.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 🔊 زمان: ۲۸ دقیقه 🎙 استاد: صلح‌میرزایی ❓مقابله با تحریف موقعیّت دشمن ❓انواع شیوه‌ها و ابزارهای جهاد تبیین ❓جهاد تبیین عملی ❓تخاطب مستقیم یا غیرمستقیم و مجازی؟ ❓اولویت جهاد تبیین برای دانشجویان یا توده‌های مردمی؟ ❓آسیب‌ها در جهاد تبیین - توقف در مرحله تبیین جهاد تبیین - فراموش کردن جهاد تبیین - تکرار عنوان بدون بیان راهکار - تحریف معنوی - اختصاص دادن به یک طیف خاص - فازبندی نکردن - برخورد احساسی - اقدام انفرادی - منحصر دانستن برای نخبگان - حاکمیتی شدن - عجله در نتیجه گرفتن - اجبار بدون اقناع 🔺 عزیزانی که این جلسات رو گوش داده و هر جلسه را کرده و برای ادمین ارسال کنند، در پایان به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰 فراخوان دوره جامع حکمت و عرفان، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام با عنایات حضرت حق برای ششمین سال متوالی، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام از بین افراد واجد شرایط، در دو مقطع، ویژه خواهران، اقدام به پذیرش می‌نماید. این دوره با اشراف اساتید معظم برگزار می‌شود: 🔹حجت‌الاسلام و المسلمین یزدان‌پناه 🔸حجت الاسلام و المسلین امینی نژاد 🔹حجت الاسلام و المسلین فلاح شیروانی 📚مقاطع تحصیلی: 📍تمهیدی (با محوریت کتاب بدایه الحکمه) 📍عمومی ( در دو سطح: سطح اول با محوریت کتاب نهایه‌الحکمه/ سطح دوم با محوریت کتاب اشارات) لازم به ذکر است برای بهره‌مندی خواهران غیرقمی، این مقاطع به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد. 👈 ثبت نام از طریق سایت: www.baqerain.ir ⏱مهلت ثبت نام: ۱۴۰۱/۲/۵ تا۱۴۰۱/۳/۵ 🔎 جهت کسب اطلاع بیشتر به آیدی زیر در ایتا پیام دهید: 🆔 @hekmat_bagherain 📳تلفن تماس فقط برای بانوان ⬅️ 📞 ۰۹۲۱۳۱۴۰۳۱۰ ⌚️ زمان پاسخگویی: ساعت ۱۴ تا ۱۶ ____________________________ 🕌 مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا از کنار آمار حیرت انگیز استقبال مردم از شبهای قدر براحتی رد می شویم؟! 🔹 فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار می‌گذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار می‌گذاشتند که هر کدام در گوشه‌ای از تهران روی سکویی بروند برای ، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی همگی جامعه‌شناس می‌شوند و تمام صفحات مجازی پر می‌شود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل می‌کردند. 🔹 اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه_شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانی‌ای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیده‌های مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط می‌نویسند؟! 🔹 یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم منتشر می‌شود، این موضوع هم محور تحلیل‌مان می‌شود یا بی توجه از کنارش رد می‌شویم؟! نمی‌دانم این چه مرضی است که همه‌مان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشم‌مان می‌آید و تبدیل می‌شود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمی‌بینیم و از کنارش به سادگی گذر می‌کنیم! ✍ نویسنده: علی صدری نیا 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
3⃣1⃣ 🔻 ما نباید را فراموش کنیم؛ قیامت واقعه عظیمی است. ما باید همیشه یاد قیامت را در ذهن خود داشته باشیم و از قیامت بترسیم. 🔻 آیه‌ی شریفه درباره‌ی قیامت میفرماید: «یستعجل بها الّذین لا یؤمنون بها و الذین آمنوا مشفقون منها و یعلمون انّها الحق». کفار قریش به پیغمبر می‌گفتند قیامت و جهنمی که ما را از آن می‌ترسانی، کجاست؟ قرآن میفرماید: «و الّذین آمنوا مشفقون منها»؛ کسانیکه ایمان دارند، از قیامت بیمناکند. قیامت حقیقتاً این‌گونه است. باید از قیامت ترسناک بود، باید قیامت را از یاد نبرد؛ این ضامن حفظ ماست. 🔻 قیامت، روز عرضه شدن بر خداست؛ «و عرضوا علی ربّک صفّاً». انسان با حقیقت خود، با باطن قلب خود، با ملکات راسخه نفس خود، در مقابل خدای متعال آشکار می‌شود. این‌جا هم خدای متعال باطن ما را می‌بیند، اما آن‌جا دیگر هیچ پرده‌پوشیای وجود ندارد؛ خود ما هم می‌فهمیم و می‌بینیم؛ خود ما هم خود را محکوم میکنیم. 🔻 ، روز است؛ پاسخ‌گویی به معنای واقعی کلمه؛ پاسخ‌گویی بدون امکان رفع و رجوع بی‌مورد؛ اصلاً نمیشود انسان عذر دروغین و بی‌خودی بیاورد. انسان در مقابل خدای متعال است؛ او گریبان انسان را می‌گیرد. قیامت، روز محاسبه بی‌اغماض است؛ همه ما محاسبه میشویم. قیامت، روز بسته شدن زبان است. زبان‌بازی‌هایی که این‌جا میتوان کرد، آن‌جا دیگر نیست؛ «هذا یوم لا ینطقون و لا یؤذن لهم فیعتذرون». زبان، بسته میشود؛ آنگاه باطن و ملکات و اعضا و جوارح انسان حرف میزنند. اگر در دلمان حقد، حسد، بدبینی، بدخواهی، امراض گوناگون قلبی، کین‌ورزی نسبت به صالحان و شوق و عشق نسبت به گناهان پنهان کرده باشیم، آن‌جا همه آشکار میشود. 🔻 قیامت، واقعه عجیبی است؛ «الیوم نختم علی أفواههم و تکلّمنا أیدیهم و تشهد أرجلهم بما کانوا یکسبون». 🔻 آیات مربوط به قیامت خیلی تکان‌دهنده است. من پیشنهاد می‌کنم هر کدام به تنهایی آیات قیامت را مرور کنیم؛ چون به آن احتیاج داریم. این دیگر از چیزهایی نیست که انسان بتواند آن را ثبت کند و آمار بدهد. 🔻 صدها آیه در قرآن درباره قیامت وجود دارد؛ هم بشارت‌های قیامت هست، هم تهدیدهای آن؛ هر دو تکان‌دهنده است. بشارت‌های قرآن هم تکان‌دهنده و جذاب و شوق‌آفرین است؛ تهدیدهای قرآنی هم تکان‌دهنده است و دل انسان را آب میکند. «یبصّرونهم یودّ المجرم لو یفتدی من عذاب یومئذ ببنیه و صاحبته و أخیه و فصیلته الّتی تؤویه و من فی الأرض جمیعاً ثمّ ینجیه»؛ مجرم از شدت عذاب الهی آرزو میکند که بتواند فرزند خودش را فدا کند تا نجات پیدا کند؛ عزیزان خودش و همه‌ انسان‌های روی زمین را قربانی کند تا از عذاب نجات پیدا کند اما نمیتواند. عذاب الهی است، شوخی که نیست؛ «کلّا إنّها لظی. نزّاعة للشوی. تدعو من أدبر و تولّی. و جمع فاوعی». 🗓 سخنرانی در دیدار مسؤولان نظام؛‌ ۱۳۸۳/۰۸/۰۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#یادداشت #جهاد_تبیین 1⃣2⃣   ✅ تولد نظمی نوین در جهان؛ #جهاد_تبیین، شرط موفّقیّت   🔰 رهبر انقلاب در پ
2⃣2⃣ ✅ فرمان جهاد تبیین حضرت امام 🔸 در هر صورت، ما الآن مبتلا هستيم در داخل و خارج به يك نِق‌هاى زياد. آنجا با اسلحه، داخل هم با اسلحه و بى‏اسلحه. و كارهاى بى‏اسلحه مشكلتر است جواب دادنش تا اسلحه. اسلحه را معلوم است كه بايد با اسلحه جواب داد، اما اين خرده‏ريزهايى كه مى‏شود و به گوش هم گفته مى‏شود، اين به او مى‏گويد و او به آن مى‏گويد و او چه مى‏شود، اينها كارها را مشكلتر مى‏كند. 🔸 و آقايان بايد در ، در ، در خطبه‏هايشان به اين مسائل رسيدگى بكنند و كارهايى كه اين انقلاب كرده گوشزد كنند به مردم. در هر -فرض كنيد- جمعه‏اى يك بحثش را اطلاع پيدا كنند و گوشزد كنند كه تا حالا چه شده است‏. 🗓 ۲۲ مهر ۱۳۶۱ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیانت کاران... 🔻 سهیمان در مظلومیت ▫️ کسانیکه چشم‌روی هم گذاشتند... ▫️ کسانیکه دست‌روی دست گذاشتند... ▫️ کسانیکه به نام مردم فلسطین حرف زدند... ▫️ کسانیکه سازش کردند... ▫️ کسانیکه آمادگی خودشان را برای ارتباط با خائنان به آرمان فلسطین اعلان کردند... 🗓 ۱۳۶۳/۰۹/۰۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰 تا رژیم غاصب هست؛ همه روزهای سال روز قدس است 🔺 در سخنرانی روز قدس: بار دیگر روز قدس فرارسید. قدس شریف همه‌ی مسلمانان جهان را فرامی‌خواند. حقیقت آن است که تا رژیم غاصب و جنایتکار بر مسلط است، همه‌ی روزهای سال را باید روز قدس دانست. 🗓 ۱۴۰۱/۲/۹ @Khamenei_ir
هدایت شده از نشریه خط
فلسطین .mp3
7.67M
🎧| نکاتی پیرامون مسئله ؛ 📻| اقای علی نجاتی مهر؛ پژوهشگر نظام حکمرانی، سیاست و فرهنگ 🗓تاریخ: ۱۴۰۱/۰۲/۹ 1⃣قسمت اول 💠هر فرد یا مجموعه ای در ایران یا هر نقطه‌ای از عالم، هر گونه شعار ارزشی هم که داشته باشد، یکی از مهم‌ترین شروط لازمِ صحت آن شعارها و مقبول شدن آن فرد یا مجموعه، نسبت صحیح داشتن با مسئله فلسطین است. 💠ما برای قضیه فلسطین استدلال ها و پشتوانه‌های بسیاری داریم. و اگر از جهاد تبیین در این زمینه بهره ببریم، امید هست که با جریان سازی درست حول آن، نه تنها در ایران بلکه در فضای بین الملل هم، مسئله فلسطین تبدیل بشود به یک امر عمومی و اجتماعی. ◻️به این دلیل که قضیه فلسطین نه فقط یک قضیه اسلامی بلکه یک قضیه انسانی هست و با فطرت انسانها سر وکار دارد. 💠مسئله فلسطین مورد توجه تمام علما و فقهای بیدار اسلامی بوده. به خصوص پس از نهضت احیاگر انقلاب اسلامی. 👈برای نمونه آیة الله خوئی (ره) در کتاب لمحات من حیات الامام المجدد اورده اند که: نیروهای نظامی کفر به غارت سرزمین های اسلامی که مسجدالاقصی شریف جزئی از ان است روی اورده اند،وظیفه دینی بر ما لازم میسازد یکپارچه و متحد شده و با تمام توان به یاری مدافعان سرزمین های اسلامی بشتابیم. ◽️نظرات دیگر مراجع هم که مؤکد و مصرّح و مکرّر در دسترس است؛
هدایت شده از نشریه خط
2⃣قسمت دوم؛ ⭕️پس هیچ مسلمان و شیعه‌ای با ظواهر اسلامی و شعارهای ارزشی نسبت به مسئله فلسطین نمیتواند حتی بی اعتنا باشد ، چه برسد به اینکه ندایی سر بدهد یا حرکتی بکند که در تقابل با این مسئله باشد. 🔻کما اینکه متاسفانه بنده خودم دیدم در برخی هیئات مذهبی، نداهایی سر داده میشود در راستای نفی حمایت و کمک به جریان مقاومت؛ با شعارهایی مثل اینکه ما خودمان به آن لقمه نیاز داریم، و ناخواسته نقشه ی دشمن را در زمین زدن نهضت حسینی پیاده می‌کنند؛ 🔘در صورتی که ما با اینکه در قبال فلسطین موظف ترین ملت هستیم و آزاده‌ترین سوابق هم در کارنامه داریم، با این وجود ما نسبت به کشورهای در جریان و ذیل جبهه استکبار، کمترین کمک‌ها را به فلسطین کرده‌ایم، حتی نسبت به اتحادیه اروپا. 👈ولی تفاوت کمک ما با آنها در این است که کمک ما در راستای آرمان فلسطین است و در خدمت جریان مقاومت اسلامی، و کمک آنها در جهت سازش و انفعال جریان مقاومت. 💠این نکته هم اضافه کنیم که حتی اگر تمام موازین و تکالیف دینی و شرف و وجدان انسانی را کنار بگذاریم و کاملا هواپرستانه و منفعت پرستانه به قضیه نگاه کنیم، طبق اعتراف جبهه استکبار و نهاد‌های تحقیقاتی و آماری امریکایی میزان هزینه کرد ما در منطقه، یک سیصدم هزینه انها بوده. یعنی اگر ما یک سال هزینه کردیم انها سیصد سال هزینه کردند. حدود ۵ تریلیون دلار. 🔻پس ما توجه داشته باشیم که طبق اعتراف خودشان که: برنده کلان و قطعی این ماجرا، جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی بوده، با کمترین هزینه، بیشترین آورده‌های بین المللی، امنیتی و منطقه ای را برای خودمان اورده‌ایم. که در حالت عادی و روش های عادی با هزاران و میلیون‌ها برابر هزینه هم نمیتوانیم انها را کسب کنیم. ⭕️پس اگر چنین نداهایی سر داده شود در برخی محافل، این فاجعه است، و فاجعه عظمی این است که در هیئات و تحت لوای شیعی این اتفاق رخ دهد... 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
(آخرین جلسه)، منتشر می‌شود...دوره آموزشی "در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای" (تدریس کتاب جهاد تبیین) 🎙 با تدریس استاد 📝 همراه با ارائه به شرکت کنندگان 🎁 و اهداء نفرات برتر 🔺 این جلسات در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
39.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 🔊 زمان: ۲۷ دقیقه 🎙 استاد: صلح‌میرزایی ❓موانع جهاد تبیین - ترس - بی‌خیالی نسبت به اتفاقات پیرامونی - تنبلی - جهل و بی اطلاعی - انزوا - آرمان‌گرایی افراطی ❓گام‌های عملیاتی جهاد تبیین - غلبه بر موانع - اطلاعات کامل (میدان دشمن، دست‌های دشمن در داخل، اولویت سنجی) - امکان‌سنجی از خود - شبکه شدن(ایجاد تشکیلات) - مطالبه از حلقه‌های میانی - مطالبه از حاکمیت ❓منابع ارتقاء بینش ❓وظایف حلقه‌های میانی - گفتمان‌سازی در میان آحاد مردم - تشکیلات و جریان‌سازی ❓وظایف نهاد‌های حکومتی 🔺 عزیزانی که این جلسات رو گوش داده و هر جلسه را کرده و برای ادمین ارسال کنند، در پایان به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساعات پایانی ماه میهمانی خدا ▫️ مَن لم یُغفر له فی شهر رمضان، لم یُغفر له الی مِن قابل الّا ان یشهر عَرَفَة 🎥 حاج‌آقا مجتبی تهرانی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
4⃣1⃣ 🔹 شما سی روز  گرفتید و نماز باتوجه خواندید و دعا کردید. این قطعاً در وجود شما دارای محصولی است. همت ما باید این باشد که این محصول را حفظ کنیم. این، محصول باارزشی هم است. 🔹 اگر نماز و روزه باتوجه و ذکرِ آگاه‌گر و هشیارگر انسان برای ما وجود داشته باشد، آن‌وقت مسلمانی خواهیم بود که روزبه‌روز به سمت هدف‌های پیش میرویم. اگر میبینید که در جوامعی مسلمانانی بودند یا هستند که به هدف‌های اسلام نزدیک نشده‌اند و دور شده‌اند، یکی از عیوب کارشان این‌جاست. شاید عیب‌های متعددی باشد که این، یکی از آن‌هاست. 🔹 اگر در حال عبادت، توجه نبود و روح عبادت -که همان عبودیت و انس به خدا و تسلیم در مقابل اوست- مورد توجه قرار نگرفت، آن‌وقت خطرهای گوناگونی در سر راه انسان قرار میگیرد، که یکی از آن‌هاست. 🗓 سخنرانی در وز سی‌اُم ماه مبارک رمضان؛ ۱۳۶۹/۰۲/۰۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
موعظه‌ای از سوی ره‌بَر امّت... ▫️ موعظه‌ای که من امروز میخواهم عرض بکنم، این آیه‌ی است که جزو آیات تکان‌‌دهنده‌ی قرآن است که واقعاً هر وقت انسان این آیه را یادش می‌آید، انسان را تکان میدهد. میفرماید: "وَ اَنذِرهُم یَومَ الحَسرَةِ اِذ قُضِیَ الاَمرُ وَ هُم فی غَفلَة"؛ یعنی پیغمبر ما! به این کسانی که در غفلت فرو رفته‌اند، بگو و بیم بده اینها را از «»؛ روز حسرت، روز قیامت است که تعبیر شده به روز حسرت. ▫️ «اِذ قُضِیَ الاَمر» یعنی هنگامی که کار از کار گذشته و هیچ کاری نمیشود کرد؛ «قُضِیَ الاَمر» یعنی این. [میفرماید] اینها را از آن روز بترسان، بیمناک کن. انسان در میبیند که گاهی میشد با یک کار کوچک، یک پاداش بزرگ را اینجا به دست بیاورد؛ یک حرکت کوچک در دنیا میتوانست اینجا آثار ماندگار عظیمِ پُرسود و پُرمنفعتی داشته باشد، و این کار را نکرده؛ انسان حسرت میخورد. [یا] در دنیا میتوانست با یک پرهیز، با اجتناب از یک حرکت، اجتناب از یک حرف و از یک فعل عذاب دردناکی را از خودش دور کند؛ نکرد، همّت نکرد. ▫️ تصمیم بگیریم درست کار کنیم، تصمیم بگیریم درست عمل کنیم، درست حرف بزنیم، درست برنامه بریزیم؛ تصمیم بگیریم؛ روز حسرت، روز سختی است. و این کارها، این تصمیم‌گیری‌ها در ممکن است؛ آسان‌تر از دوران عمر بنده و زندگی امثال بنده است. 🗓 دیدار دانشجویان؛ ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌹عید سعید فطر مبارک باد 🌹
🌙 عیدی پروردگار 🔹 امام خمینی(ره) : ما در ماه رمضان هرچه قصور کرده باشیم، تقصیر کرده باشیم، در این روز مبارک از او می‌خواهیم، او به فضل خودش با ما رفتار کند، نه به عدلش. 📆 عید سعید فطر ✅ @EMAM_COM 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
📌سلسله جلسات ♦️زمان و مکان در اجتهاد (با تکیه بر آراء حضرت امام خمینی) ♦️ با تدریس: 🎙 استاد حسینی نسب 🕙 پنجشنبه ها ساعت 12 🏢 خانه طلاب جوان ❇️ شرکت برای عموم طلاب آزاد است. 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane
خانه طلاب جوان
✅ سلسه جلسات تبیین مبانی رجالی امام خمینی (ره) 🎙 توسط استاد #حسینی_نسب 1⃣ جلسه اول 2⃣ جلسه دوم 3⃣ ج
معرفی سلسله جلسات تبیین مبانی رجالی امام توسط استاد حسینی‌نسب 🔻 در این جلسات یک دوره حضرت بحث و گفتگو می شود. 🔻 هدف از برگزاری این دوره برداشت مبانی رجالی امام از آرای فقهی ایشان و بیان آن دسته از مبانی است که قبل از ما برداشت شده است. 🔻 همچنین در این مورد که از چه قسمت از نظرات امام این مبنا اخذ شده است و تاثیر آن در استنباط نهایی امام چگونه بوده صحبت می‌شود. 🔻 در بین مبانی اجتهاد دو مبنا مهم‌تر از بقیه است. و از بقیه تأثیرگذارتر است؛ ۱. رجال ۲. اصول فقه اختلاف فتاوایی که ریشه در حوزه صدور روایات دارد تاثیر گسترده ای دارد. 🔻 به عنوان مثال اختلاف در از این موارد است. فقهایی مثل آقای سهل را ثقه نمی‌دانند، یا فقهایی مثل و آقای ثقه می‌دانند، از همین‌جا می‌توان حدس زد که چه تعداد فتاوایی پیش خواهد آمد که یکسان نخواهند بود. 🔻 مثلاً قضیه روایاتی دارد که در این روایات تکرار می‌شود. معلی بن خنیس یک راوی اختلافی است. فقهایی همانند آقای معلی بن خنیس را ثقه نمی‌دانند و فقیهی همچون آقای طبیعی است که نمی‌تواند زیر بار مشروعیت نوروز برود، چون این لحاظ را نمی‌پذیرد. از آن طرف امثال و آقای و آقای با ثقه دانستن معلی بن خنیس مشروعیت نوروز را به دست می‌آورند. این تفاوت، ریشه در رجال دارد و از این نمونه‌ها بسیار است. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
نظم جدید جهانی 🔸 برادران و خواهران، تحولاتی که در جهان رخ می‌دهد تنها یک است و همچنین این افق را برابر ما روشن می‌کند که در افغانستان را نگران کرد. 🔸 اظهارات مسئولان این رژیم را به یاد بیاورید که متحدان آمریکا را در منطقه نگران کرد. امروز نیز جنگ و و نتایجی که ممکن است داشته باشد، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است و شاید جهان را برابر یک و که به سیطره یک قطب یعنی قطب آمریکایی پایان می‌دهد، قرار دهد. این مسئله نیز افق‌های زیادی را برابر ما قرار می‌دهد. 🗓 سخنان سید حسن نصرالله در روز قدس 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❗️تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن در دیدار اخیر با دانشجویان، معیار بسیار مهمّی در نوع انقلابی بیان فرمودند با عنوان نداشتن مطالبات با ! ⚠️ امّا در فهم این معیار، برای برخی کج فهمی صورت گرفته و دچار ابهام شده‌اند و متأسفانه در برخی موارد بعضی افراد دست به تأویل و تفسیر نادرست این سخن دقیق برده‌اند، تا بلکه بتوانند مطلوب خودشان را از این کلام برداشت کنند. خصوصا اینکه در این چند روز، انتقادات مختلفی بر علمکرد در ماجرای حذف از سوی جناح‌های مختلف صورت گرفته است. ⛔️ در جناح انقلابی انتقادات از جانب برخی، حسابی تند و تیز و از طرف گروهی دیگر خیلی محتاطانه بیان شده است؛ یک گروه به دیگری تذکر می‌دهد که سخنت با کلام دشمن پیدا کرده و دیگری هم به وی می‌گوید مخرج مشترک نداشتن به معنای نیست و باید حرف را واضح و شفّاف زد و چون دولت انقلابی است، نباید عملکرد را توجیه کرد و به اصطلاح کرد!!! 👈🏻 بنابراین لازم است تا صحیحی از این مطالبه‌گری صورت گیرد تا دچار انحراف و تفسیر و تأویل در معنای آن نشویم. ⌨️ نداشتن یعنی چه؟! در وقتی دو یا چند کسری که مخرج مشترک ندارند را بخواهیم جمع کنیم، نیازمند گرفتن مخرج مشترک هستیم. مثلا برای جمع ¾+⅔ لازم است تا میان عدد چهار و سه مخرج مشترک گرفته شود تا بتوان این دو کسر را جمع نمود که در این مثال، مخرج مشترک عدد 12 است؛ ➕ بنابراین بدون مخرج مشترک گرفتن، امکان جمع این دو عدد وجود ندارد. 🔹قبل از بیان نکته‌ی مثال بالا، دانستن دو مطلب لازم است: اینکه اولا لازم است و اساسا یکی از بازوهای اصلاح امور مختلف، نقد و مطالبه‌گری است خصوصا در نظام سیاسی اسلام چنین مسئله‌ای جزئی از به شمار می‌آید؛ و ثانیا نقد، دولت انقلابی و غیر انقلابی ندارد و صرف اینکه یک عنوان در اینجا وجود دارد نباید مانع از بیان مشکلات باشد چرا که برای ما با موضع‌اش شناخته می‌شود نه با جناح‌ها و طیف‌های سیاسی! (علیه‌السلام): حقّ به شخصيت‌ها شناخته نمى‌شود؛ خودِ حقّ را بشناس تا پيروان آن را بشناسى. 💎 نکته طلایی دقیقا همین جاست! نکته‌ای که فرمودند مبنی بر اینکه مطالبه، مخرج مشترک با سخن دشمن نداشته باشد یک معنای بسیار دقیق و ظریف دارد! دشمن می‌گوید فلان مشکل در دولت وجود دارد، فلان ایراد و اختلال در آن نهاد وجود دارد و .... امّا علت و پایه همه این‌ها را بر این می‌گذارد که این نظام نمی‌تواند، دیگر کارها اصلاح شدنی نیست، دیگر امیدی وجود ندارد، این‌ها هم کاری از دست‌شان بر نمی‌آید، همه مسئولین خائن و دزد هستند، ایران تبدیل به ویرانه شده و هزاران نتیجه دیگر از این همین قبیل. 🔺 دقت کنید که آن نقد و اختلال که دشمن می‌گوید، صورت است و چه بسا یک فرد انقلابی و متدیّن هم چنین نقدی داشته باشد و این هیچ ایرادی ندارد، ولی نکته آنجاست که اگر فرد انقلابی هم، مبنا و مخرج حرف خود را بر و عدم کارآمدی و عدم توانمندی در حل مشکلات و خیانت تمام مسئولین بگذارد، اینجاست که سخن‌اش با دشمن مخرج مشترک پیدا می‌کند و سخن او با دشمن قابل جمع می‌شود و اینجا دیگر فرقی میان دشمن و انقلابی نمی‌ماند!!! 💡 بنابراین اشتراک در صورت کسر هیچ ایرادی ندارد، یعنی بیان ایرادات و اختلالات و مشکلات، اتفاقا لازم است و رهبری و هر مسئول شایسته‌ای، اصلا چنین کاری را از ما می‌خواهند و مانعی ندارد همان حرف را دشمن هم بزند؛ مثل اینکه حذف ارز ترجیحی فلان تبعات را دارد و در نحوه اجرای آن فلان نواقص وجود دارد؛ امّا مبنا و مخرج سخن انقلابی آن است که این مشکلات و مسائل را می‌توان حل کرد و مامی‌توانیم و آینده روشن است و باید کمر همّت ببندیم تا مشکلات را حل کنیم و مسئولین پاکدست را یاری کنیم!ب 🔦 این همان ظرافت معنایی است که در کلام حکیم انقلاب وجود دارد! پس باید نقدها را مطرح کرد اما با مخرج امیدواری و تفکر و اینکه هیچ بن بستی وجود ندارد. 📣 یادمان نرود این روزها، عرصه بیش از هر وقت دیگری نیازمند فرمانده و رزمنده است! ✍️ نویسنده: 🌐 @negashteh 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
‼️ سخنانی که ۳۰ سال نادیده ماند.... 1⃣ ❗️آن وقتى‌كه ما به يا به يا به فلان وزارتخانه مى‌رفت و به او مى‌گفتند كه چقدر حقوق مى‌خواهى، مى‌گفت اين حرفها چيست، مگر من براى حقوق آمده‌ام‌؟ اصرار مى‌كردند كه بالاخره زندگى خودت و زن و بچه‌ات بايد بگردد؛ يك چيزى بگير. ❗️به نظر شما اين‌ها است‌؟ به نظرم اگر شما برويد در دنيا اين را نقل كنيد، چنانچه كسى وضع چند سال قبل ما را نديده باشد، خواهد گفت كه افسانه است؛ ولى اين واقعيت است. اين رويداد، در همين و در همين و در همين وزارتخانه‌هاى ما اتفاق افتاد؛ يكى، دو مورد هم نبود. ❗️نماينده‌ى مجلس وقتى اول بار به او حقوق دادند، كشيد حقوق را بگيرد! بعضى از دوستان ما در دوره‌ى اول نمايندگى مجلس، شرمشان آمد و ننگشان كرد كه حقوق بگيرند! گفتند ما حقوق بگيريم‌؟! ❗️برادران! من و شما داريم از آن ذخيره مى‌خوريم؛ فراموش نكنيد، آن را مردم ديدند. ❗️نمى‌شود ما در زندگى مادّى مثل بچريم و بغلتيم و بخواهيم مردم به ما به شكل يك اسوه نگاه كنند؛ مردمى كه خيليشان از محرومند. در اين راه، از خيلى چيزها بايد گذشت. نه فقط از شهوات حرام، از شهوات حلال نيز بايد گذشت. ❗️نمى‌گويم مثل پيامبر باشيم، نمى‌گويم مثل امير المؤمنين كه شاگرد پيامبر بود باشيم؛ كه انسان آن مطالب را كه مى‌خواند، تنش مى‌لرزد. اميرالمؤمنينى كه زهدش در زندگى و دنيا مَثَل ساير است و مسلمان و غير مسلمان آن را مى‌دانند، در باره‌ى پيامبر مى‌گويد: «قد حقّر الدّنيا و صغّرها و اهون بها و هوّنها» ؛ دنيا را تحقير كرد يعنى همين لذايذ و بهره‌منديها و برخوردارى‌هاى دنيا را كوچك كرد به آن‌ها توهين كرد و سبكشان نمود. 🗓 سخنرانى در ديدار با مسئولان و كارگزاران نظام جمهورى اسلامى ايران؛ ۱۳۷۰/۰۵/۲۳ ⏪ پیشنهاد می‌شود این سخنرانی را مورد مطالعه دقیق قرار دهید. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
دعا، مکتب نیاز 🔹 کتب دعا، است. یعنی در حال بروز حالت نیاز است. منتها این ادعیه‌ای که وارد شده در دعا، دارد به ما مان را تعلیم می‌دهد. 🔹 در نیازهای مادی، بدن ما در نیازش زنگ دارد. صدا میکند. زنگش چیست؟ گرسنگی، خستگی، تشنگی. آدم میفهمد، حواسش جمع میشود. 🔹 برای نظام روحی و معنوی انسان زنگ دارد، اما زنگ‌ها و هشدار دهندگی‌اش واضح نیست. مگر کسی که کم کم عادت کند. 🔹 مثلا یک وقت هایی انسان یک حال پیدا میکند احساس می‌کند یک چیزی کم دارد. این یک زنگ است. یک وقت حادثه‌ای پیش می آید زنگ است. یک وقت جذبه‌ای پیش می آید، ولی ما عادت نداریم به این زنگ ها اهمیت بدهیم، لذا روایت دارد یک کسی وقتی وقت مرگش می‌رسد به خدا اعتراض می‌کند که خدایا کاشکی قبل از مرگ به من یک ندایی می‌دادی، یک خبری میدادی. خدا می‌فرماید یادت است که فلانی مُرد؟ زنگ بود، یادت است مریض شدی؟ این زنگ برای تو بود. این زنگ‌ها برای بیدار شدن این نیاز بود. اما چون انسان به شدت مشغول رفع نیازهای مادی است، این نیاز ها یک لحظه می‌آیند و می‌روند، این نیاز ها را توجه نمی‌کند. اثر اینها در وجود ما ماندگار نمی‌شود. چون داریم. این را انجام می‌دهیم، سرما گرما تشنگی گرسنگی خستگی، همه اینها نیازهای مادی است. احاطه کرده است انسان را. این احاطه کردن باعث شده است که وقتی زنگ صدا میکند، انسان متوجه آن نشود. 🗓 ؛ جلسه سیزدهم طلبه طراز انقلاب اسلامی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f