eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
300 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
🔴اشکال بزرگ توده های مسلمان که توحید را از حیطه ذهن به زندگی نمی آوردند🔴 ✴️ توده های عظیم مسلمان، امروز در سراسر دنیا این است که را از حیطه ی به حیطه ی نمی آوردند، این است که به نام خدا دارند حکومت می کنند. قوانین طاغوتی به جای قوانین الهی دارد حکومت می کند. عبادت طاغوت که اجتناب از او واجب است و ملازم با انابه ی به خداست و بازگشت به خداست، امروز دارد به جای عبادت خدا انجام می گیرد. خرافات، غلط ها، کج روی ها، به شدت افکار این توده ها و خیل عظیم مسلمان را به غل و زنجیر کشیده و این همه در حالی است که خودشان این را نمی دانند. ✳️...اشکال کار این است که توحید فقط در آنهاست، زندانی محفظه ی ذهنیت آنهاست. یعنی معتقدند که((خدا یک است و دو نیست)) یعنی یک حقیقتی وجود دارد که این عالم را آفریده و او هم یکتاست و شریکی ندارد، همین؛ اما نقش این عقیده در ، در ، در شکل ، در و شخصیت انسان، در جامعه و نظام سیاسی و نظام اقتصادی و تهیه قوانین و مشخص کردن دوست و دشمن و نوع برخورد با دوست نوع برخورد با دشمن، تاثیر آن ((خدا یک است و دو نیست)) در این محوطه ی عظیم زندگی کاملا برایشان مطرح نیست. توحید را چه می فهمند امروز و در معنای توحید چه تلقین کرده اند به ملت های اسلامی؟ 📎کتاب عهد مشترک/نشر صهبا/ص۴۹ 🔴🔴🔴🔴کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
جامعه توحیدی 🌊امروز شاید کسی باور نکند که آوردن اصطلاح در به دلیل اینکه این مفهوم به دست چپها و مارکسیستها و مجاهدین خلق مصادره شده بود، مورد مناقشه قرار گرفت. میگفت این اصطلاح، مفهوم مارکسیستی را به یاد میآورد. میگوید به جای آن اگر از استفاده کنیم، اندیشه های کلیسای مسیحی را به یاد میآورد. میگوید در قرآن داریم لاتقولوا راعنا قولوا انظرنا . ولی شهید میگوید این مفهوم پایه ای اسلام است و وصف تاریخی و بارز نظام اسلامی است. 🌊جالب است که تعبیر نیز که در تبیین جامعه توحیدی به کار میرفته به شدت مساله مورد گفتگوی اندیشمندان مسلمان بوده. در کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن"، بی طبقه بودن جامعه را یک تبیین از ساختار جامعه توحیدی و جامعه موحد معرفی میکند. تفاوت جدی بین جامعه بی طبقه اسلامی یا رئالیستی با جامعه بی طبقه مارکسیستی بر میشمرد و حاضر نیست دست از این تعبیر بردارد. 🌊به نظر میرسد تعبیر جامعه بی طبقه برای تبیین جامعه توحیدی به کار میرود. در این اندیشه همه حقوق و مسوولیتهای مشترکی دارند. حتی به تعبیری که در کلام امام و قانون اساسی وجود دارد، یک پیشنهاد میشود. یک توده بی رنگ و الهی که اراده اصلی از او است و مظهر اراده الهی است. 🌊آن هویت مشترک انسانی، متن است و اصالت دارد. به تعبیر سیدعلی خامنه ای آن هویت فقر و هویت انسانی، اساس است. شهید مطهری، یک سبک را بر این بستر تبیین میکند. ولی یک هویت یکپارچه به سوی معنویت، به تعبیر امام، هویت را شکل میدهد. 🌊مساله مورد توجه و مهم این است که اندیشه توحیدی مارکسیستی و مجاهدین خلق، تکثرات و انتظام آن را نمیبیند و نفی میکند لکن اندیشه توحیدی امام همه انضباطها و نظم و کثرات را چه به صورت طبیعی و چه حاکمیتی به رسمیت میشناسد. و این نکته است که امام بر اساس آن اندیشه مجاهدین خلق درباره انحلال ارتش را نقد میکند. نظام توحیدی حقیقی هم آن ویژگی را به جد دارد و هم تمایزات و تکثرات و اختلافات و تشکیلات. 🌊امروز هم عده ای به نام مردمی بودن ساختارها و انضباطها را منفی قلمداد میکنند. و عده ای به نام همین تشکیلات نظام آن اراده عمومی و مردمی گسترده را ملاحظه نمیکنند. به نظر میرسد نگاهی به جریانهای سیاسی موجود و مسوولین حاکمیتی، توجه به ویژگی مردمی بودن و جامعه بی طبقه کمرنگ شده است. این جریان چه در دولت چه دو قوه دیگر، جامعه را منحرف کرده است. 🌊راه حل، اجازه بروز و ظهور خودجوش و دادن مجال به آنها و روی کار آوردن نیروهای با این است. و الا جامعه دائم دچار خواهد شد. 🌐 منبع کانال برپا: @ali_mahdiyan خانه طلاب جوان @khaneTolab
🔸دولت اسلامی از حوزه علمیه به عنوان بازوی توانمند معرفتی، فکری و علمی استفاده کند ارائه حجت الاسلام سید ابوالفضل حسنی در نشست علمی الزامات فرهنگی خط مشی گذاری خانواده محور: 🔹یکی از مباحث بنیادین و چالش بر انگیز در حوزه فرهنگ، موضوع خط مشی گذاری فرهنگی و دخالت دولت و نسبت آن با فرهنگ است. 🔹 لازم است دولت اسلامی در همه مسائل دینی از حوزه علمیه به عنوان بازوی توانمند معرفتی، فکری و علمی استفاده کند و از ظرفیت و توانمندی این نهاد در برنامه ریزی، خط مشی گذاری و تبیین شاخص های خانواده مطلوب استفاده نماید. 🔹نظریه عدم دخالت دولت در فرهنگ ریشه در نظام سرمایه داری دارد. 🌐 yon.ir/44nzR 🆔 @vasael_ir
⚠️ هشدار امام به حوزه ✳️ ممكن است دستهاى ناپاكى با سمپاشيها و تبليغات سوء برنامه هاى اخلاقى و اصلاحى را بى اهميت وانمود كرده، منبر رفتن براى پند و موعظه را با مقام علمى مغاير جلوه دهند، و با نسبت دادن «منبرى» به شخصيتهاى بزرگ علمى، كه در مقام اصلاح و تنظيم حوزه ها هستند، آنان را از كار باز دارند. امروز در بعضى حوزه ها شايد منبر رفتن و موعظه كردن را ننگ بدانند! غافل از اينكه حضرت امير، عليه السلام، منبرى بودند، و در منابر مردم را نصيحت فرموده، آگاه، هوشيار و راهنمايى میكردند. ساير ائمه، عليهم السلام، نيز چنين بودند. ✳️ شايد عناصر مرموزى اين تزريقات سوء را نمودند تا معنويات و اخلاقيات از حوزه ها رخت بربندد، و در نتيجه حوزه هاى ما فاسد و ساقط گردد؛ دسته بنديها، خود خواهي ها، نفاق ها و اختلافات، در داخل حوزه ها، خداى نخواسته، رخنه كند؛ افراد حوزه ها به جان هم افتند و در مقابل يكديگر صف بسته، همديگر را توهين و تكذيب نمايند، و در جامعه اسلامى بی آبرو شوند، تا اجانب و دشمنان اسلام بتوانند بر حوزه ها دست يابند و آن را از هم بپاشند. بدخواهان میدانند كه حوزه ها از پشتيبانى ملتها برخوردار است، و تا روزى كه ملتها پشتيبان آن باشند كوبيدن و از هم پاشاندن آن ممكن نيست. ولى آن روز كه افراد حوزه ها، محصلين حوزه ها، فاقد مبانى اخلاقى و آداب اسلامى شده به جان هم افتادند، اختلاف و چند دستگى درست كردند، مهذب و منزه نبودند، به كارهاى زشت و ناپسند دست زدند، قهرا ملت اسلام به حوزه ها و روحانيت بدبين شده از حمايت و پشتيبانى آنان دست میكشد، و در نتيجه راه براى اعمال قدرت و نفوذ دشمن باز میگردد. اگر مىبينيد دولتها از و میترسند و حساب مىبرند، براى اين است كه از پشتيبانى ملتها برخوردار است؛ و در حقيقت از ملتها میترسند؛ و احتمال میدهند اگر اهانت، جسارت و تعرض به يك روحانى كردند، ملتها بر آنان شوريده عليه آنان به پا خيزند.ليكن اگر روحانيون با هم اختلاف كردند و يكديگر را بدنام نموده و به آداب و اخلاق اسلامى مؤدب نبودند، در جامعه ساقط شده ملت هم از دستشان مىرود. ✳️ ملت انتظار دارند كه شما روحانى و مؤدب به آداب اسلامى باشيد؛ حزب اللّه باشيد؛ از زندگى و جلوه هاى ساختگى آن بپرهيزيد؛ در راه پيشبرد آرمانهاى اسلامى و خدمت به ملت اسلام از هيچ گونه دريغ نورزيد؛ در راه خداى تعالى و براى رضايت خاطر او قدم برداريد، و جز به خالق يكتا به احدى توجه نداشته باشيد؛ امّا اگر بر خلاف انتظار ديدند به جاى توجه به ما وراء الطبيعه تمام همّ شما و همانند ديگران براى جلب و شخصى كوشش میكنيد، با يكديگر بر سر و منافع پست آن دعوا داريد، اسلام و قرآن را، العياذ باللّه، خود قرار داده ايد، و براى رسيدن به مقاصد شوم و اغراض كثيف و ننگين دنيايى خود دين را به صورت در آورده ايد، منحرف میگردند؛ بدبين میشوند. و شما خواهيد بود. اگر بعضى معممين روى غرض ورزي هاى شخصى و جلب به جان هم افتند، همديگر را هتك كنند، تفسيق نمايند، هياهو درست كنند، در تصدى بعضى امور با يكديگر رقابت نمايند، سر و صدا راه بيندازند، به اسلام و قرآن خيانت كرده اند؛ به امانات الهى خيانت ورزيده اند. 📎کتاب «جهاد اکبر»/ص ۲۵ خانه طلاب جوان @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم رهبری(دام ظله): 🍃 امام صادق(ع) مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود. 🍃 مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی. 🍃 تشکیلات یعنی چه؟ یعنی از همه جا وجوهات و بودجه برای اداره‌ی مبارزه‌ی سیاسی عظیم آل علی جمع کنند. 🍃 تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجب‌الاجرا است. @KhaneTolab
#هیات_امام_حسن_علیه_السلام کاش من هم به لطف مذهب نور تا مقام حضور می رفتم کاش مانند یار صادقتان بی امان در تنور می رفتم 📆چهارشنبه #20تیر97 ⏱ساعت: 19:45 الی 22 🏠آدرس: بلوار جمهوری،میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی،پلاک 12، ساختمان فتوت @KhaneTolab
📗کتاب «تفسیر سوره مجادله» ✍ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) 📇 کاری از انتشارات انقلاب اسلامی ⬇️ دانلود نسخه الکترونیکی 👇 @KhaneTolab
تفسیر سوره مجادله.pdf
4.92M
📗 نسخه الکترونیکی کتاب «تفسیر سوره مجادله» ✍ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) 📇 کاری از انتشارات انقلاب اسلامی ⬇️ انگیزه ایشان از بیان تفسیر این سوره 👇 @KhaneTolab
📗 کتاب حاضر متن ویراسته جلسات سوره مجادله است. ⁉️ این جلسات در دوران مسئولیت ریاست جهووری معظم له در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در هفت نوبت از 17 اردیبهشت تا 15 تیر ماه 1361 برگزار شده و تمامی 22 آیه این سوره مورد بحث قرار گرقته است. ⁉️ ایشان درباره علت انتخاب این سوره و سوره های بعد که متن آن به زودی منتشر میشود میفرمایند: «علت این که این سوره را انتخاب کردیم این است که سوره های جزء بیست و هفتم و بیست و هشتم و این حدود ، غالبا سوره های مدنی است و از سوره هایی است که در مدینه ی طیبه بر پیغمبر نازل شده است و مربوط است به بعد از تشکیل حکومت اسلامی ، یعنی مثل وضع کنونی ما.» ⁉️ «نوع مطالب و مسائلی که بعد از تشکیل حکومت برای یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلی که [مربوط به] حین مبارزه ی مردم برای تشکیلات حکومت اسلامی است فرق میکند؛ کما اینکه شما درجامعه ی خودمان هم این را مشاهده میکنید. امروز شما یک مسائلی دارید که این مسائل قبل از بهمن 57 برای شما وجود نداش ، مطرح نبود ؛ آن روز مسائلی داشتید که امروز برای شما مطرح نیست. مثلا مسئله منافقین و مسئله نفاق ، مسئله عدالت اجتماعی ، مسئله حکومت ، مسئله جهاد در جبهه های جنگ و ده ها مسدله از این قبیل. مسائل عمده ی بعد از تشکیل حکومت است و این مسائل همان مسائلی است که در آیات مدتی بیشتر به آنها پرداخته شده است.» خانه طلاب جوان @KhaneTolab
🔸اخلاق تشکیلاتی از های باطنی که انسان به آن مبتلا هست این است که، دلش می‌خواهد خودش متصدی امر باشد. جریان امر اگر به دست دیگری بهتر واقع بشود، این ناراحت است، می‌گوید من خوب است باشم. این از شیطنت‌های باطنی انسان است. انسان به صورت طرحش می‌کند، من می‌خواهم به این ثواب برسم. اگر حساب کند پیش خودش که همان ثواب را، بالاترش را به شما می‌دهند، و شما کمک کنید به این کسی که متصدی است و از شما بهتر می‌تواند، راضی نمی‌شوید. مساله این نیست که ثواب می‌خواهم، مساله این است که دنیا می‌خواهم. اختلاف اگر بین افراد پیدا می‌شود، جستجو کنند در باطن ذات خودشان ببینند که مساله، مسئله مصلحت اسلام و مصلحت مسلمین است یا مساله، مسئله مصلحت خودش هست؟ پای در کار است یا در کار است؟ اگر یک کسی یک مطلبی را بهتر از من می‌تواند انجام بدهد، آیا من خوشحالم به اینکه او متصدی امر بشود یا من ناراحتم؟ اگر یک وزیر بتواند بهتر کار وزیر دیگری را انجام بدهد و کمک کند به او، آیا نفس او اجازه به او می‌دهد؟ اگر برای خداست اجازه باید بدهد. اگر برای خداست نباید بین قشرهای مختلف‌ اختلافی واقع بشود، و بحمد الله نیست اختلاف، ان شاء الله. ما باید ید واحده باشیم، همان که تعبیر اسلام است، ید واحده باشیم عَلی‌ مَنْ سِوی‌. دوتا هم نه، یک دست، یک کار بکنیم، باز اگر دو تا دست گفته بود، این دست، گاهی یک کاری موافق او نمی‌کند. ما باید ید واحده باشیم، این است که سرکوب کنید نفس خودتان را، سرکوب کنید آمالی که خیال می‌کنید یک چیزی است. حساب کنید که ما چی هستیم، و این منظومه شمسی چی هست و این کهکشان‌ها چی هستند در مقابل عظمت خدا تا بفهمید که ما درگیر یک کثیف هستیم، نه یک شیطنتی که باز یک چیزی هست. ما گرفتار یک شیطنت‌هایی در خودمان هستیم که کثافتکاری است و پستی است. امام خمینی (ره)؛ 21 تیر 1362 خانه طلاب جوان @KhaneTolab