eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
298 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
• معرفی کتاب • سه سخن در یک محفل: • آقای خامنه‌ای(قیام حسین) • مطهری(معنای ثورة) • شریعتی(معنای ثار) ١٠/ ١٠/ ١٣۵۵ مصادف با روز تاسوعا صورتی از بحث اول(بحثی ممتّع): ○ الگوی درست مطالعۀ یک حادثه تاریخی ○ نقش مفهوم‌شناسی امامت در فهم رفتار ائمه ○ لزوم استفاده از ادبیات دینی ○ نهضت نبوی • ورود نبی با فکری نو به جامعۀ جاهلی • خصائص جامعۀ جاهلی ۱.جامعۀ دو طبقه، مستکبر و مستضعف ۲.ارزش محسوب نشدن «انسان» ۳.برای خدای یکتا نبودن عبودیّت • رسالت بر هم زدن نظام جاهلی • درگیری قهری پس از قیام نبی • اقدامات لازم به دنبال این درگیری □ ایجاد تشکّل ولایی ۱.پایه‌های جامعۀ آینده را بسازد(کادرسازی) ۲.شعارهایی درست کند و در آنها بدمد(تبلیغ) ۳.منطقه‌ای برای استقرار جامعۀ توحیدی بیابد ۴.تشکیل نظام(بسط آن پیوستگی کادر درکل جامعه) ۵.شکل‌گیری امامت ۶.تدبیر برای شرایط «انحراف امّت»(حکم متمّم ومکمّل) ▫️«اگر سلطان ستمگری دیدید که حرمات الهی را زیرپا می‌گذارد و در عمل هیچ اقدام اصلاحی نیز ندارد(لم یغیّر علیه بفعل و لاقول)، اینجا باید یک ورود الهی کرد» □ پیوندقیام امام حسین ع به نهضت نبوی ▫️نیامیختن هدف ونتیجه درقیام امام حسین . هدف امام حسین:نه حکومت،نه شهادت،بلکه «طلب اصلاح در امّت جدّ خود». . نتیجه وسرنوشت: یاحکومت مستعجل است یاشهادت،ولی هدف مهم است. ▫️این نهضت حلقه‌ای است درنهضت نبوی، اگر نبوداین سلسله ناقص بود. ✍ نویسنده: استاد 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
هدایت شده از نشریه خط
💠شــرحی بر بیانات رهـبــر انقـلاب💠 🔻در دیـدار با طلاب در پرونـده🔻 💠 «راهبر حوزه» 💠 🔰 برای انتقال به یادداشت مورد نظر، روی آن ضربه بزنید. 1️⃣ سیلی به اسلام 2️⃣ تعطیلی دیدار سالیانه 3️⃣ ظاهرگرایی (برخورد اشتباه با بیانات رهبری) 4️⃣ لیبرالیسم دروغین 5️⃣ راهکارهایی برای ترغیب جوانان به دین 6️⃣ دموکراسی یا دماگوژی؟ 7️⃣ مخاطب امروز چه وضعیت فکری متمایزی با ادوار قبلی دارد؟ 8️⃣ ساده‌انگاری ممنوع (تصویری از کانون‌های عظیم تبلیغی) 9️⃣ راهبرد رهبری (نقش گفتمان‌سازی در تبلیغ مطلوب رهبرانقلاب) 🔟 تبلیغ و چالش وحدت و کثرت در حوزه‌علمیه 1️⃣1️⃣ حوزه‌های علمیه را نمی‌خواهیم (هویت و رسالت طلبه از منظر امام خمینی(ره)) 2️⃣1️⃣ آرزوی انبیاء (نگاهی به مأموریت کانون‌های تبلیغی) 3️⃣1️⃣ تغییرات خزنده (استحاله فرهنگی چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟) 4️⃣1️⃣ اتصال معرفت (چرا تبلیغ، اولویت اول نیست؟) 5️⃣1️⃣ مندرس نخواهد شد!(تبلیغ سنتی و مدرن) 6️⃣1️⃣ عصای خمینی و شمشیرهای آخته دشمن 7️⃣1️⃣ تناقضات درونی لیبرالیسم 8️⃣1️⃣ حَرِّض المؤمنین علی القتال (احیای تبلیغ تهاجمی در کنار تبلیغ تدافعی) 9️⃣1️⃣ سی‌نمای تبلیغ دین (تأملی در روش‌های تبلیغی(۱)) 0⃣2⃣ نعلین‌پوش متاورسی (تأملی در روش‌های تبلیغی(۲)) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈
گزارش کوتاه از حرکت تبلیغی و تبیینی تمیز طلاب مبلغ در رشت؛ 🔺گفتگوی پررنگ مردم و روحانیت در قلب رشت طلبه خبرنگار صدای حوزه از رشت: ▫️همزمان با دهه اول محرمِ امسال، جمعی از طلاب گیلانی حوزه علمیه قم، در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت حضور یافتند و در گروه های دو نفره و به همراه پرسشنامه های علمی مشخص درباره سبک زندگی و آسیب‌های موجود در خانواده، گفتگوهای موثری را به انجام رساندند. 🔹تصورش را بکنید هر ۵۰ قدم یک روحانی و طلبه، قدم می‌زدند و با مردم گفتگو می‌کردند؛ نه حتما درباره سیاست و اقتصاد و حجاب، بلکه درباره خانواده، آن هم نه یک گفتگوی خشکِ بی‌ سر و ته، بلکه در قالب یک پژوهش اجتماعی حول معضلات مربوط به خانواده؛ ازدواج، طلاق، فرزندآوری و اعتیاد با پرسشنامه علمی و مکتوب، همراه با کارت شناساییِ رسمی بر گردن و نماد مخصوص خود با عنوان «خانواده پیشرو». 🔸هرچه با خودم فکر می‌کنم نمی‌دانم چه چیزی بیشتر باعث شد این گروه ۳۰-۴۰ نفره از قم، فرصتِ تبلیغِ سنتی را کنار بزنند و همراه خانواده ۱۰-۱۲ روز را اینجا بگذرانند: بیانات اخیر رهبری با طلاب؟ نیاز حیاتی جامعه به تبیین و گفتگو؟ و یا نیاز خانواده گیلانی به احیای سبک زندگی اصیل؟ مطالعه متن کامل گزارش: 🌐 v-o-h.ir/?p=44034 🆔 @sedayehowzeh •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
ع ☑️ تمام موضع‌گیری‌های ائمه با فهمیدن معنای امامت قابل توجیه است 🔻 تحلیل از حادثه کربلا در نشستی با مرتضی مطهری و علی شریعتی در سال ۱۳۵۵ 🖇 برگرفته از کتاب خون‌آورد •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
ع 1️⃣ "برگرفته از کتاب خون‌آورد" ☑️ جامع‌نگری لازمه فهمیدن معنای امامت ▪️همان‌طور که آقای دکتر[شریعتی] اشاره کردند، نه فقط در ماجرای -یعنی آنچه در آن حادثه کربلا معروف شده- بلکه در هر حادثه تاریخی، اگر چنانچه آن حادثه را به تعبیر ایشان به طور مجرد، یعنی مقطوع از تسلسل تاریخی‌اش و حلقات تاریخی قبل و بعدش مطالعه کنیم، احتمالاً یک‌جور درباره آن حادثه نتیجه بگیریم و اظهارنظر کنیم و اگر آن حادثه را، آن پدیده تاریخی را، به‌صورت یک حلقه‌ای از یک سلسله و یک مرتبه‌ای از مراتبِ یک تسلسلِ تاریخی در نظر بگیریم، احتمالاً بلکه یقیناً نتیجه دیگری و استنباط دیگری و قضاوت دیگری خواهیم داشت. ▪️در مورد مسئلۀ و ثورۀ حسین بن علی (صلوات‌الله‌علیه) و ، یک چنین تحلیلی و طبعاً یک استنتاج درستی بر اساس این تحلیل، ضروری و لازم است. .... حالا بنده مختصری در این زمینه عرض می‌کنم. ▪️مسئلۀ اساساً اگر درست بررسی بشود، یعنی مفهومی به نام امامت در مجموعۀ یک دانسته بشود و شناخته بشود، نه فقط قضیۀ عاشورا و انقلاب حسینی و قیام حسینی بلکه تمام موضع‌گیری‌های ائمۀ دیگر ما -چه امیرالمؤمنین در موضع‌گیری‌های گوناگونش و چه امام حسن در قضیۀ جنگ و سپس صلح، چه امام حسین در ماجرای ده سال سکوت ظاهری در زمان معاویه و سپس یک قیام آن‌چنانی و چه ماجرای امامان بعدی، یعنی از امام سجاد (صلوات‌الله‌علیه) تا امام عسکری- با فهمیدن معنای امامت، به نظرم قابل‌توجیه می‌شود. ▪️ به طور خلاصه -آنچه می‌توانیم درباره‌اش کمی صحبت بکنیم- با این تعبیر قابل فهمیدن و فهماندن است که بگوییم ادامۀ نبوت است. نبی با یک فکر نو، با یک مترقی، با یک رسالت، با یک پیام، در اجتماع جاهلی ظهور می‌کند. این تعبیراتی که داریم، همه تعبیرات قرآنی است، یعنی تعبیرات خود ما است؛ تعبیر «مترقی»، تعبیر «نو»، تعبیر «پیام»، تعبیر «اجتماع جاهلی»، اینها همه تعبیراتی است که در قرآن و در حدیث یعنی در متون خود این ایدئولوژی‌ای که داریم از آن بحث می‌کنیم وجود دارد. ⏳... •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
شیخ فضل‌الله و شورای نگهبان 1⃣ یک: 🔻حدفاصل قزوین - کرج نزدیک یانس‌آباد شهرستان آبیک قبر کسی است که مردم قزوین از او به عنوان امام‌زاده بی‌غیرت یاد می‌کنند، نام صاحب قبر پسر میرزامسعود شیخ‌الاسلام می باشد. از علمای بزرگ دوره قاجار، فرد خوشنامی بوده است و سمت شیخ‌الاسلامی داشت. نسب او به محقق کرکی می‌رسد. 🔻سمت شیخ‌الاسلام که یکی از مقامات عالیه دوران صفویه، زندیه و قاجار بوده به عالیترین مقام روحانی اطلاق می‌شد که به دعاوی شرعی، امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر امور حسبی، امور عالی روحانیون، مدیریت اموال یتیم و اموال افراد غایب می‌پرداخت. و و از علمایی بودند که چنین سمتی داشتند. 🔻میرزامسعود شیخ‌الاسلام در ایام مشروطیت از مواضع برحق حمایت می‌کرد. او با علمای اکثر بلاد ارتباط داشت و مواضع شیخ شهید را بازتولید می‌کرد. به طوری که پس از فتح تهران در جریان محاکمه شیخ فضل‌الله نوری قاضی از او می پرسد؛ تو به میرزا مسعود شیخ‌الاسلام خط می‌دادی یا او به توخط می داد؟! 🔻مشروطه‌چیان قبل از رسیدن به تهران و اعدام شیخ‌فضل الله در میدان توپخانه هنگام عبور از قزوین به خانه میرزا مسعود شیخ‌الاسلام می‌ریزند او را به شکل فجیعی به می‌رسانند!! از عجایب مشروطه این بوده است پسر او میرزا مسعود یکی از فاتحان تهران بوده و برخی مورخان او را رئیس‌المجاهدین در فتح تهران معرفی می‌کنند! 🔻من در حیرتم وقتی جلال آل احمد از نعش شهید شیخ فضل الله نوری بر سر دار، به علامت استیلای غرب یاد و از او تجلیل می‌کند، چرا از رفیق و همرزم یا استاد او در قزوین یادی نمی‌کند. شهید میرزا مسعود شیخ‌الاسلام اکنون در محل پیغمبریه قزوین که مدفن چهار تن از پیامبران بنی‌اسرائیل و مدفن علمای بزرگ و مدرسان و فقیهان عالیقدر است مدفون است. اما پسر او میرزاحسن که از او به عنوان رئیس مجاهدین فاتح تهران در سقوط یاد می‌شود در محلی دفن است که مخروبه‌ای است و مردم قزوین از آنجا به عنوان امام‌زاده بی‌غیرت یاد می‌کنند. تاریخ به هنگام اعدام شیخ فضل‌الله نوری از پسر او یاد می ‌کند، که پای چوبه دار کف و سوت می‌زد. اما از قتل فجیع عالی‌ترین مقام و منصب روحانیت در اندازه «شیخ‌الاسلام» یادی نمی‌کند!؟ به این سؤال باید پاسخ داد چگونه پدر مشروعه‌خواه بوده و پسر مشروطه‌خواه و فاتح تهران و از همه مهمتر این آقا پسر هنگام شهادت پدر کجا بوده است؟! 2⃣ دو: 🔻حرف شیخ فضل‌الله نوری که از بنیانگذاران اصلی مشروطه بوده این بود که نباید نسخه «» ما از فرانسه و «شورا» از انگلیس بیاید. او برای حفظ استقلال و و منافع ملی دو پیشنهاد روشن داشت: 🔻الف: شرط و شروط مشروطه باید احکام قرآن و عرف جامعه اسلامی باشد. 🔻ب: برای اطمینان از این مهم ۵ تن از علما و فقهای بزرگ در جایگاه به مصوبات مجلس نظارت کنند، تا قانونی خلاف شرع مقدس اسلام تصویب نشود این حرف عوام‌فهم‌ترین و خواص‌فهم‌ترین سخن برای نجات مشروطیت از افتادن در دام استبداد بود اما انگلیسی‌ها نه در زمان قاجار و نه در زمان پهلوی اجازه ندادند چنین فهمی در کشور گفتمان شود. از دل استبداد رضاخان و از دل استبداد پهلوی دوم را با حمایت مجاهدین بخوانید منافقین رقم زدند. 3⃣ سه: 🔻امام (ره) در نهضت الهی خود با هوشمندی چون کوه در برابر جریان منافقین ایستاد و اجازه نداد یک گفتمان آمریکایی_انگلیسی توسط عمله و استحمار مسلط شود و ضربه‌ای که در مشروطه و نهضت ملی خوردیم تکرار شود. از روز اول جلوی انحراف ایستاد. جایگاه شورای نگهبان به عنوان صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام در قانون اساسی را محکم کرد. کسانی‌که امروز به بهانه‌های مختلف به شورای نگهبان حمله می‌کنند و برای آن خط و نشان می‌کشند مواضع و دیدگاه «میرزاحسن» را نمایندگی می‌کنند. دست این جماعت که به خون پاکان این سرزمین آلوده است حتی از «پدرکشی» ابا ندارند. 🔻امروزها سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری است. شهادت او نقطه عطف در تاریخ ایران اسلامی است. جریان سکولار و لائیک در کشور ، مواضع خود علیه شورای نگهبان را پشت سر اصلاح‌طلبان پنهان می‌کنند. برخی از اصلاح‌طلبان دانسته و یا نادانسته عمله توطئه و دسیسه‌های آنها علیه جمهوریت و اسلامیت نظام هستند. اگر این مواضع ادامه داشته باشد مردم از آنها به عنوان «» یاد می‌کنند و حاضر نمی‌شوند حتی بر سر قبر آنها فاتحه‌ای قرائت کنند. ✍ نویسنده: محمدکاظم انبارلویی •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.