eitaa logo
تجوید حفظ تفسیر تدبر ( ختم نور )
1.8هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
3.1هزار ویدیو
1.2هزار فایل
⚘﷽⚘ تقدیم محضر مولی صاحب الزمان علیه السلام #قرائت_تجوید_حفظ_تفسیر_تدبر #قرآن_ونهج_البلاغه با همکاری اساتید محترم تدبر، قرائت، تجوید و حفاظ کل قرآن کریم آیدی مدیر کانال⏬ @V012345 کانال های دیگر ما :کانال گیف استیکر⏬ https://eitaa.com/stikerrrr
مشاهده در ایتا
دانلود
در صداسازی اساتید فن برای افزایش وسعت صدای خوانندگان تمارینی مشابه با تمارین مربوط به انعطاف صدا را با رویکرد دیگری توصیه میکنند. 🚫⛔️ نکته بسیار مهم ⬅️ افزایش وسعت صدا در یک روند زمانی بین ۶ ماه تا یک سال به مرور صورت میگیرد .زیرا تارهای صوتی در اثر ممارست و تمرین به تدریج و طی یک روند طولانی میتوانند این قابلیت را پیدا کنند. پس دقت کنید کانال ها و افرادی که طی زمان کوتاه تبلیغ به افزایش وسعت صدا میکنند و...به هیچ وجه علمی نیست و این را مطمئن باشید که با تمارین غلط ضربه های زیادی به صدای شما وارد میکنند.تمرین های عجولانه و بدون حساب آسیب های جبران ناپذیری به تارهای صوتی وارد میکند.لطفا با تحقیق و علم کافی اقدام به تمارین صوتی نمایید.🚫⛔️ برای افزایش وسعت صدا ابتدا لازم است محدوده ی صدا خود را توسط دیاپازون یا تیونر (که در مطالب قبل توضیح داده شد) بشناسیم و نت های بم مطلوب و اوج بدون فشار را ثبت کنیم برای مثال فردی La 2 تا mi 4 محدوده ی مفید صدا دارد. چنین محدوده ای شامل ۱۲ نت و چیزی حدود یک و نیم اکتاو است. ممکن است چنین شخصی با کمی تکلف و فشار بتواند ۱ یا ۲ نت پایین تر و بالاتر را بخواند اما اجرای این نت ها برای او راحت و آسان نباشد. 💠 راه کارها 👇 ♦️تثبیت نت های مفید محدوده ی صدای خود توسط اساتید که روش های مختلفی را برای این امر در نظر میگیرند. برای مثال یک فاصله ی ۴ یا ۵ صدایی را از نت پایه شروع کرده پس از رسیدن به نت ۴ یا ۵ مجددا به نت پایه برگشت نموده و این بار نت پایه را نیم پرده بالاتر برده و مجددا همان فاصله ۴ یا ۵ صدایی را اجرا و برگشت مینماید.و از خواننده میخواهند که هر بار این صداها را با همان سرعتی ک نت ها اجرا میشوند خوانده و این کار را تا بالاترین نت صدای وی که قبلا مشخص گردیده ادامه میدهند.سپس همین کار را به شکل گام پایین رونده انجام داده و تا نت پایین صدا اجرا میکنند. ♦️روش دیگر این است که یک نت محوری را در وسط صدای فرد معلوم کرده و هر بار پس از اجرای نت های پایین تر آن به نت محور بازگشت و نت های بینابینی را تکرار مینمایند و سپس همین کار را برای اجرای نت های بالایی انجام میدهند. به این روش ( سولفژ افزوده) گفته میشود.پس از یک روند دو سه ماهه بوسیله همین روش نیم پرده نیم پرده صدای نت ها را افزایش یا کاهش داده و کم کم فرد را به خواندن این نت ها وادار میکنند. تا این که در مدت شش ماه الی یک سال او را به وسعت صوتی لازم برسانند. نکته ⬅️ ممکن است هنر اموزی از ورزیدگی و استعداد و امادگی بهتری برخوردار باشد و با انجام تمرینات بیشتر این مسیر را کوتاه تر طی کند. نکته ⬅️ نباید فراموش کرد که به هر حال به طور ذاتی و طبیعی حد مشخصی از وسعت برای هر فرد قابل دسترس است بنابراین نباید انتظار داشت که چنین تمریناتی بتواند صدای هر کس را به وسعتی معادل دو و نیم یا سه اکتاو ارتقا دهد. نکته ⬅️ انجام این تمارین میتواند هم با حجم و شدت کنترل شده و هم با استفاده از حنجره ی پایین که قبلا در خصوص آن صحبت کردم برای افرادی که به آن نیاز دارند صورت پذیرد.. از این تمرین میتوان برای گرم کردن صدا و بالا بردن انعطاف آن نیز بهره گرفت. نکته ⬅️ این تمارین باید تحت نظر اهل فن انجام شود. ❌ کپی بدون لینک ممنوع . اشکال دارد ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛ @quran_ghanavati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ 💠 ملودی یا آهنگ خالی از کلام را نغمه میگویند. 💠 الگویی برای آفرینش نغمات و ملودی ها و به مجموعه اصواتی که بین یک نت و جواب آن به ترتیب بیایند مقام میگویند 💠 استفاده صحیح از نغمات و مقامات در تلاوت قرآن و موسیقی که بر روی کلام سوار میشود را لحن میگویند 💠 تغییر بدون تناسب مقامات و نغمات قرآنی را خروج یا خارج لحنی میگویند. 💠 عدم تناسب در تغییر گامها و پرده های صوتی را بدون تناسب «خارج صوتی» گویند و این تغییر دو نوع است: 1⃣در حین قرائت؛ مثلاً در اثنای تلاوت، خروج از گام پائین به گام توسط یا از پرده «ر» به «فا» بدون تناسب. 2⃣در فواصل تلاوت؛ مثلاً پس از قطع که در گام اوج بوده، شروع به گام پائین شود. یا قطع به پرده «لا» و شروع از پرده «دو» بدون هیچگونه تناسبی. مسئله خارج صوتی به گونه ای است که نفس آدمی اگر چه اهل این هنر نباشد از آن بیزار است. چون نفس، طالب کمال است و خارج صوتی، مصداق نقص است. نکته ای که در تعریف خارج صوتی باید روی آن تأکید کرد مسئله «عدم تناسب می باشد. تغییر گامها و پرده های صوتی اگر بدون تناسب باشد همان خارج صوتی است که از نقائص قرائت می باشد. اگر تغییر گامها و پرده های صوتی با تناسب و با فکر و در جای صحیحش باشد، از مزایای قرائت بشمار می رود و نشان دهنده مهارت قاری و پرورش انعطاف صوتی اوست. راه جلوگیری از خارج صوتی، ابتدا تمرین زیاد است و دوم، دقت و اراده قوی ⚠️ نکته ⬅️ فواصل موسیقایی هر مقام با مقام دیگر متفاوت است 💠 معمولاً نغمه ها و مقامات مورد استفاده در تلاوت قرآن بدون تقیّد به درجه رکوز (نت شروع) یا تونیک آن مقام که در موسیقی مقامی عربی مرسوم است اجرا و خوانده می شود. برای نمونه مرحوم مصطفی اسماعیل برای شروع در مقام بیات که به طور طبیعی از درجه Re آغاز می شود از درجه Mi تلاوت خود را آغاز می کند. به چنین عملی در موسیقی عرب، تصویر می گویند. ❌ کپی بدون لینک ممنوع . اشکال دارد ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛ @quran_ghanavati
1_161284665.mp3
20.32M
📹 آموزش تخصصی صوت و لحن👆 🔵 📌 درس نهم/ (ترادف)و ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
پایان جلسه چهاردهم 👆👆👆 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🔴ارسال مطالب صوت و لحن با کپی لینکهای کانال جایز است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Hekmat 021.mp3
4.66M
🔹شرح حکمت ۲۱ 🔊استاد نظافت ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
Hekmat 022.mp3
3M
🔹شرح حکمت ۲۲ 🔊استاد نظافت ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
حکمت بیست و سوم.mp3
3.82M
🔹شرح حکمت ٢٣ ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
1_13022668.mp3
2.98M
🔹شرح حکمت ٢۴ 🔊استاد نظافت ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
Hekmat 025.mp3
979.7K
🔹شرح حکمت ۲۵ 🔊استاد نظافت ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
1_11830258.mp3
3.64M
🔹شرح حکمت ٢۶و٢٧ ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
Hekmat 027.mp3
1.39M
🔹شرح حکمت ۲۷ 🔊استاد نظافت ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
1_13022751.mp3
4.6M
🔹شرح حکمت ۲٨ 🔊استاد نظافت ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
Hekmat 030.mp3
1.42M
🔹شرح حکمت ۳۰ 🔊استاد نظافت ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖✨﷽✨❖ 🔔 👇جامعه‌ای رو تصور کن، که هیچکس کوچکترین توجّه و کمکی به دیگری نکنه: 👈 حتّی به پدر و مادرش... 👈 حتّی به همسر و فرزندانش... 👈 حتّی به خواهر و برادرش... 😱 خیلی وحشتناکه... اینطوریه... 🔰 سوره‌ مبارکه لقمان، آیه ﴿۳۳﴾ 〖يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ وَاخْشَوْا يَوْمًا لَّا يَجْزِي وَالِدٌ عَن وَلَدِهِ وَلَا مَوْلُودٌ هُوَ جَازٍ عَن وَالِدِهِ شَيْئًا إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلَا يَغُرَّنَّكُم بِاللَّهِ الْغَرُورُ〗 🍃 ترجمه فارسی: 🌷【ﺍﻯ ﻣﺮﺩم! ﺗﻘﻮﺍﻯ ﺍﻟﻬﻰ ﭘﻴﺸﻪ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﺘﺮﺳﻴﺪ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻯ ﻛﻪ ﻧﻪ ﭘﺪﺭ ﻛﻴﻔﺮِ ﺍﻋﻤﺎﻝِ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﺭﺍ ﺗﺤﻤﻞ میکند‌، ﻭ ﻧﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﭼﻴﺰﻯ ﺍﺯ ﻛﻴﻔﺮِ ﺍﻋﻤﺎﻝِ ﭘﺪﺭﺵ ﺭﺍ تحمل میکند. ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﻭﻋﺪﻩ ﺍﻟﻬﻰ ﺣﻖ ﺍﺳﺖ، ﭘﺲ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺯﻧﺪﮔﺎﻧﻰِ ﺩﻧﻴﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﻳﺒﺪ، ﻭ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺷﻴﻄﺎﻥِ ﻓﺮﻳﺒﻜﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻛﺮمِ ﺧﺪﺍ ﻣﻐﺮﻭﺭ ﺳﺎﺯﺩ】 ✴️ اون روزی که دیگه حَسَب و نَسَب به کار نمیاد... ✴️ اون روزی که حتّی پدر و فرزند به داد همدیگه نمی‌رسند... ✴️ اون روزی که هر کس گرفتار عمل خودشه، و به هیچکسِ دیگه‌ای کاری نداره، ✴️ روزی که خودت هستی و اعمالت... ⚠️ فقط یـــکـــ چیز به درد می‌خوره: و ترس از خدا. اتَّقُوا رَبَّكُمْ وَاخْشَوْا...➣●• ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃﷽🌸🍃 ✍صبور و شکیبا باش وقتی مدادی رو می‌تراشی درسته که چیزهایی از اون کم میشه✏️ اما همین کم شدن، باعث میشه که بهتر و روان‌تر بنویسه✍ سختی‌ها هم مثل مداد تراش هستند✏️ درسته که از ما چیزهایی رو کم میکنند😥 🔚 اما با همین کم شدن‌ها، سبک میشیم و حرکتِ ما به سمت ، راحت‌تر و آسونتر میشه🏃 🔻 به همین علته که قرآن کریم میفرماید: ❌از این سختی‌ها رنجیده خاطر مباش. 👈چون اونها با خودشون راحتی به ارمغان میارن.😍 🕋 إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا (شرح/۶) ✨و با هر سختی البته آسانی هست. ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
⚘‌ آرزو داریم که روزی در طواف روی زیبای تو ای یابن الحسن جان دهیم قربانی زلف پریشانت شویم⚘⚘ ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
MENSH056.MP3
2.54M
تلاوت سوره قاری: استاد 🌸یکی از بهترین راه ها برای افزایش رزق مادی و معنوی @KhatmeNoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا