٫ مَهجور ٫
اینو میبینین ؟
دیشب لای کتابای خونه خالم پیداش کردم. دفترچه مال من بود وُ دستخط داداشمه. اصلا نمیدونم چجوری رفته خونه خالم و چه بلایی سرش اومده ولی برمیگرده به 4 ، 5 سال پیش و وقتی پیداش کردم خر ذوق شدمم.
اصلاً حرم ناموس ما شیعهست :)
ممکنه خیلیاتون نماز غفیله رو بلد باشین و بخونین، میخوام برا کسایی که به هر دلیلی نمیخوندن بگم ؛
یه نماز دو رکعتی بین نماز مغرب وُ عشاء هست که برای آمرزش گناهان و برآورده شدن حاجاته. به این دلیل بهش میگن غفیله که بیشتر مردم تو این زمان از یاد و ذکر خداوند غافل هستن. خیلییی هم راحته.
رکعت اول، پس از قرائت سوره حمد، به جای خواندن سوره این آیه را باید خواند: «وَ ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَیْهِ فَنادی فِی الظُّلُماتِ أَنْ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجِی الْمُوْمِنِینَ»
سپس به رکوع و سجود رفته و در رکعت دوم نیز پس از خواندن سوره حمد به جای سوره این آیه خوانده میشود: «وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلَّا هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ إِلَّا یَعْلَمُها وَ لا حَبَّهٍ فِی ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ».
پس از خواندن آیه، در قنوت این دعا گفته میشود: «اللَّهُمَّ إِنِّی اسْأَلُکَ بِمَفاتِحِ الْغَیْبِ الَّتِی لا یَعْلَمُهَا الَّا انْتَ انْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ انْ تَفْعَلَ بِی کَذا وَ کَذا» که جای کلمه «کذا و کذا» حاجات مد نظر خود را میگویید سپس در ادامه گفته شود: «اللَّهُمَّ انْتَ وَلِیُّ نِعْمَتِی وَ الْقادِرُ عَلَی طَلِبَتِی تَعْلَمُ حاجَتِی فَأسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ لَمَّا قَضَیْتَهَا لِی»
سپس به رکوع و سجود رفته و تشهد و سلام خوانده شود.
همییین. اینو بخونی بُردی.
حالا که غفیله رو گفتم حیفم میاد وتیره رو نگم، ببخشید اگه پیاما زیاد شد دیگه 😂💆🏻♀.
نماز وتیره یا همون نافلهی عشاء ، دو رکعته که بعد از نماز عشاء به صورت نشسته خونده میشه، باید صد آیه قرآن خونده بشه و مستحبه که رکعت اول بعد از حمد سوره واقعه رو بخونن و رکعت دوم بعد از حمد ، توحید رو بخونن و بقیهش هم مثل نماز عادی دیگه.