فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر زیبای نزار فرانسیس، شاعر مسیحی لبنانی برای #امام_حسین علیه السلام
🔴 @fasle_bidari | فصل بیداری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمد رضا جوان و فوت رضاخان
کنفرانس تهران، بدترین توهین به ملت ایران
✅کانال تاریخ پهلوی👇
https://eitaa.com/joinchat/4153737506C363110af5c
15.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ سخنرانان مذهبی نما
🤔 سکوت این جریان پیرامون ۹ ماه ظلم در غزه
❁❥༺◍⃟჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄❀
@Roye_mahe_khoda
8.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥آمریکایی ها ترور ترامپ را اینگونه به سخره گرفتند
┈┈┈•••༶༓✤༓༶•••┈┈┈
✅کانال #میثم_تمار 👇
@meysame_tammarr
⭕️وقتی اسرا به شام میرسن، زنهایی نزدیک میشن از حضرت زینب(س) میپرسند چی میخواید؟
ایشون میگه برای ما جامه بیارید تا حجابمون کامل بشه،
گرسنه و تشنه بودند طعام نگرفتند که صدقه بر ما حرامه.
اما حجاب مهم بود حتی به صدقه.
اسلام واقعی اینه.
غلط میکنید #حجاب رو بی اهمیت جلوه میدید!
☄ظهور نزدیک است ☄
🌱بصیرت افزایی کنیم 🌱
https://eitaa.com/mahdyyon313
🔴حاج قاسم هم خیلی عجیبه ها!!
هم شب حضرت قاسم میشه براش گریه کرد...؛هم شب حضرت علی اکبر...؛ وهم شب علمدار...!
داغ غربت؛ دست مقطوع؛ روضه یِ انگشترت..
اسم قاسم ، جسم قاسم ،اِربا اربا پیکرت.
☄ظهور نزدیک است ☄
🌱بصیرت افزایی کنیم 🌱
https://eitaa.com/mahdyyon313
عدهای میگن حضرت زینب(س) پس از دیدن سر امام حسین(ع)، پیشانی خود را به چوبه محمل زدند و این رو دلیل بر درستی قمه زدن می دونن!
اما آیا این قضیه صحیح است؟ بر فرض صحت؛ آیا این ماجرا میتواند تأییدی بر جواز قمهزنی باشد؟
جریان «سر به چوبه محمل زدن حضرت زینب(س)» که در برخی کتابهای روایی از مسلم جَصّاص(گچکار) نقل شده است، با توجه به تحقیق انجام گرفته؛ از نقل چندان قابل اعتمادی برخوردار نبوده و با فرض پذیرش نیز مشخص نیست حضرت زینب(س) در آن شرایط سخت و بحرانی، به صورت عامدانه با این کار تصمیم به شکستن سر خود داشته است، تا مجوزی برای قمهزنی عامدانه بشمار آید.
بررسی از نظر سندی:
چند اشکال به سند این گزارش وارد است:
1. شیخ عباس قمى(صاحب مفاتیح الجنان) در صحت ماجرای کوباندن سر حضرت زینب(س) به محمل تردید میکند.
به نظر میرسد که مجلسى(ره) این مطلب را از «المنتخب» طریحى نقل کرده است؛ و در گزارش اسفراینی در «نور العین» - که از مقاتل اولیه است - سخنی از بخش اخیر داستان نیست:
«و بعد مدت کمى شترها آمدند، در حالیکه بر آنها خانواده حسین و شهدا بودند؛ آنان بر شتران برهنه بودند و هیچ پوششى نداشتند و زین العابدین در حال ضعف بر شترى سوار بود و دیدم که رانهاى آنها آمیخته به خون بود...».
در این گزارش، سخنی از آن نیست که حضرت زینب(س) پیشانى خود را به محمل زده باشد، بلکه طبق نقل این کتاب و گزارش های معتبر دیگر، اساساً محملی بر روی شتران نبوده تا زینب(س) سرشان را به چوبه آن بکوبند! این کوباندن سر در نسخه چاپى مقتل الحسین(ع) منسوب به أبى مخنف، نیز نیامده است.
شیخ عباس قمى در ادامه کلام خود درباره سند این گزارش میگوید: «نسبت شکستن سر به جناب زینب(س) و اشعار معروفه نیز از آن بانو که عقیله هاشمیّین، بعید به نظر میرسد».
یعنی با توجه به شخصیت خویشتنداری حضرت زینب(س) باید گفت: آن زینب کبرائی که متون اسلامی او را توصیف میکند، از زمین تا آسمان با زینبی که در این گزارش است، فاصله دارد. زینب(س) قطعاً کارى بر خلاف توصیه مؤکّد امام حسین(ع) انجام نمیدهد؛ زیرا بر اساس گزارش منابع معتبر، امام حسین(ع) به ایشان سفارش فرمود: «خواهرم! تو را سوگند میدهم و بدان، عمل کن. بر [مرگ] من، گریبان چاک مده و صورت مخراش». آیا کوباندن سر بر محمل، عمل به این سفارش است؟
گزارشهای معتبر تاریخی حاکی از آن است که عمر سعد، سر مقدّس امام حسین(ع) را، بیدرنگ پس از شهادت آنحضرت، همراه خولی بن یزید فرستاد و از آنجا که کاروان اسیران یک روز بعد؛ یعنی روز یازدهم از کربلا به سمت کوفه حرکت نمودند، پس اصلاً هنگام ورود کاروان اسیران به کوفه سر مقدّس امام حسین(ع) همراه آنها نبود، تا حضرت زینب(س) با دیدن آن از خود بیخود شود.
#شبهه
#قمه_زنی
🏴@Clad_girls | دختران چادری
.
◼️ آیت الله حائری شیرازی: امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر
شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود.
روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
🆔 eitaa.com/emame_zaman