22.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌وظیفه من بعنوان یک فرهنگی چیست؟
محتوای آموزشی🧮
روش ارائه محتوا📱
سرمایه کار فرهنگی💰
✖️برای یک کار فرهنگی باید شبکه سازی کرد!
#کانال_سایبری_عصای_موسی
#نشر_حقیقت_در_سطح_جامعه
10.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍جانیان صهيونيست حتی در بین اسرائیلی ها هم افکار عمومی را از دست داده اند
🔸راننده تاکسی اسراییلی من:
اینها می خواهند غزه را ۱۰۰٪ نابود کنند! بعضی از اسرائیلی ها که میخواهند بعدش بروند آنجا زندگی هم بکنند... زندگی انسانها برایشان هیچ اهمیتی ندارد. من دیگر نمیخواهم قسمتی از این کشور باشم!
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
31.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ اطلاعات و نکات جدیدی از زبان حمید رسایی درباره تغییر حکم قاتلان شهید عجمیان و اعتراض پدر شهید به آقای ولایتی
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
💠 عبرت از سفارش پذیری در دستگاه قضایی!
(حاشیه ای نظری بر درد دل #پدر_شهید_عجمیان)
صفحه ۱ از ۲
• بدون اینکه بخواهم وارد جزییات پرونده ها شوم یا درباره مدعیات، قضاوتی داشته باشم؛ به لحاظ کلان و نظری نکته ای دارم.
• سابقه سفارش:
بار اول نیست که موجهینی درباره پرونده ای قضایی سفارش یا شهادت و وساطتی می کنند و در حکم نهایی موثر میشود. برای نمونه:
۱.در پرونده نوشین نفیسی (عضو ارشد گروه مارکسیستی پیکار) سال۶۳ دادستان وقت کشور به رئیس دیوان عالی قضایی از "عنایت خاص" آیت الله منتظری به پدرشان -که دکتر مخصوص ایشان بود- نوشت و حکم را از اعدام، به ۱۵ سال زندان با تعلیق ۵ساله فروکاست.
شهید لاجوردی برای این حکم آرزوی مرگ کرد و نوشت: "ولی چه می شود کرد؟ چون دستور آزادی اش صادر شده چاره ای جز آزادی اش نیست!"
۲. در ماجرای اخلال های ارزی دولت روحانی و دستگیری سیف (رئیس بانک مرکزی) و احمد عراقچی (معاون ارزی) و... با وجودی که حکم صادر و سخنگو از غیر قابل تغییر بودن گفت اما یکی از اعضاء مجمع تشخیص و وزرای دولت قبل به رهبر انقلاب نامه نوشت و چنین کارهایی را در دوره های مختلف رویه دانست. هامش آن نامه در مطبوعات چنین نقل شد: مبادا حکم جائرانه ای صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه ای هم اتفاق نیافتد.
۳. ماجرای شهید عجمیان ...
• نگاهی به سابقه تمدنی
پیش از دولت مدرن با "اقتدار متمرکز" و "نظام دیوانی خاص" ، "نظم دیگری" در رابطه بین "حاکم" و "اختیارات مردم" برقرار بود. در فرهنگ اسلامی انواعی از حقوق و اختیارات برای آحاد مردم در حوزه عمومی، انتظامی و قضایی و... مطرح بود. از جمله آنها "حق الجوار" بود که خود از جوامع قبل از اسلام تا آنجا تطوری طی کرده بود. "جوار" نوعی پناهندگی و حمایت بود. "ولاء جوار" به "مُجیر"(پناه دهنده) اختیار می داد، "مستجیر"(پناه گیرنده) را نوعی "امان" دهد.
در اسلام این "ولاء" در انحصار بزرگان و اشراف نبود؛ بلکه رسماً اعلام شد: "یُجیرُ علیهم ادناهم": کمترین مسلمانان هم می تواند حق الجوار صادر کند! لذا حتی بردگان و زنان مسلمان از این ولاء برای برخی گنهکاران و مقصرانِ تحت پیگرد استفاده می کردند!
ام هانی(دختر ابوطالب) به شوهر خود -که پیامبر(ص) قبل از فتح مکه خون او را مباح اعلام کرده بود- با دو نفر دیگر، "جوار" و امان داد و پیامبر(ص) هم پذیرفت. عکرمه بن ابی جهل -که در صدر اسلام کارهای ننگین و زشتی برای از بین بردن اسلام و پیامبر(ص) کرد- توسط همسرش ام حکیم، جوار و امان گرفت! و...
(دایره و احکام و شروط ولاء جوار، تفصیل خاص خود را می خواهد که اینجا مجالش نیست)
• اقتضای دولت مدرن
در جوامع مدرن به اسم مساوات و"تسویه قانون" و با "تمرکز دادن به اقتدار"، همه این ولاء ها در نهاد اجتماع جمع شده و در "دولت متمرکز اقتدارگرا" قرار داده شد.
حالا دیگر اگر کسی -به هردلیل- حق خود را از طریق "دیوان سالاری قضایی" نمی توانست بگیرد، امکان استفاده از "حلف الفضول" (یکی از آن ولاء های اجتماعی) یا "حق تقاص" (حقی شرعی برای برداشتن حق مالی خود از دیگری) را نداشت! یا برای "متهم سیاسی" -که در براندازی ای مشارکت داشته- امکان گرفتن امان یا تخفیف مجازات از سوی افراد معمولی جامعه وجود نداشت!
ادامه یادداشت را در صفحه دوم بخوانید
☑️ @m_ghanbarian
💠 عبرت از سفارش پذیری در دستگاه قضایی!
(حاشیه ای نظری بر درد دل #پدر_شهید_عجمیان)
صفحه ۲ از ۲
• متنفذین در سیستم مدرن!
نکته عجیب اما این است که علیرغم شعارهای تسویه قانون و "روال واحد دادرسی" برای همه، متنفذینی برای برخی گروه ها یا آدمهای خاص وجود دارند!
- در نمونه اول:
اعتماد قائم مقام به پدر متهم، با توبه ظاهری دختر (که بعضا بقیه هم داشتند) موجب نقض حکم اعدام می شود!
آیا چنین "رابطه شخصی" و بالتبع "امکان اعتماد" و اطمینانی -که موجب سفارش شود- بین بقیه آحاد مردم و این مقامات، "امکان برقراری" دارد؟!
اینجا خود اطمینان و آثار حامل برآن (مثل صحت توبه دختر و...) مورد مناقشه ام نیست؛ "خاستگاه این اطمینان" که یک رابطه شخصی و بالتبع "محدود" و "غیر ساری به سایر خانواده ها" است مورد توجه است.(دقت کنید)
- در نمونه دوم:
نظر کارشناسی یک وزیر متخصص دولت سابق درباره سیاست های ارزی موجب هامشی از سوی رهبری و اثر بر پرونده می شود.
آیا برای همه متهمان دادگاه های خاص (مثل جرائم اقتصادی یا انقلاب و...) "امکان پیوست" چنین نظرات متخصصانی "خارج از سیستم قضایی" وجود دارد؟!
- در نمونه سوم:
اگر مشاور رهبری صرفاً "شهادت" جمعی از "پزشکان معتمد" را "تلقی به قبول" کرده و نزد رهبری برده باشد و هیچ چیزی هم جز اجرای عدالت مطالبه نکرده باشد؛ باز می توان از همان تبعیض پرسید!
بسیاری از متهمان و محکومان دیگر -که چنین جمع حامی و شخص متنفذ دارای رابطه با مقامات را ندارند- هم دنبال راهی هستند که پرونده شان جای دیگر یا جور دیگر یا بار دیگر بررسی شود و جز اجرای عدالت و مُرّ قانون هم نمی خواهند!
• نکته اصلی
نکته اصلی این نوشتار این نیست که چرا این متنفذین برای محرومین و بی صداها سفارشی نمی کنند؟!
چرا که می دانیم سفارش و شهادت و... فرع بر شناخت و اعتماد است و طبعا یک نفر در اینباره دایره محدودی دارد! آن طبقه محروم دارای پیوندهای خانوادگی و شغلی و... با این متنفذین نیستند.
سخن اصلی این است که اساساً این "خاستگاه تبعیضی" چرا؟!
یا نظم پیشا مدرن (با انواع ولاء اجتماعی اش) "بازتولید" شود و این اختیار و امتیاز در دست "همه آحاد" بچرخد؛ یا با تمرکز بخشی به نظام دیوانی و از بین بردن آن ولاء ها (به بهانه هرج و مرج و هرچه) چنین اختیاری از همه گرفته شود. سفارش و وساطت -حتی به حق و قانون- از هیچکس در هیچ مرتبه ای، مسموع نباشد.(دقت کنید)
این نکته حائز اهمیت است که چنین سفارشهایی از سوی "اشخاص حقوقی" و سیاستمداران -حتی اگر درخواست مُرّ قانون و عدالت باشد- برای سفارش شده، "احسان و جود"؛ اما برای عموم مردم، خلاف عدالت است.
از همین رو حضرت امیر(ع) درباره افضلیت "عدالت" بر "جود" می فرماید:
" الْعَدْلُ يَضَعُ الْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا، وَ الْجُودُ يُخْرِجُهَا مِنْ جِهَتِهَا" عدالت هرچیزی را جای خود قرار می دهد اما جود (و احسان) آنرا از جای خود در می آورد!
"وَ الْعَدْلُ سَائِسٌ عَامٌّ، وَ الْجُودُ عَارِضٌ خَاصٌّ"
عدالت، سیاستی عمومی است اما جود به اشخاص خاص می رسد!
برای اشخاص حقوقی که متولی سیاست در حوزه عمومی و در موضع "سائس عام" هستند؛ چنین احسان هایی برای افراد خاص -ولو مطالبه مُرّ قانون و عدالت باشد- در آوردن کار از موضع خود و نقض عدالت است، چون برای همه متقاضیانی که همین مُرّ قانون و عدالت را درباره خود می خواهند قابل پیگیری و سفارش نیست!
📎مطالب مرتبط:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3422
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2384
📝 محسن قنبریان ۱۳آبان۱۴۰۲
☑️ @m_ghanbarian
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 "سر مار در تهران" | توطئه خائنانه اپوزیسیون وطنفروش علیه ایران؛ طرحی مشترک از رجویسم تا پهلویسم!
🔸واکاوی روانشناختی و رفتارشناسی وطنفروشانی که در بحبوحه جنگ خانمانسوز علیه مردم غزه، با دادن گرا به رژیم صهیونیستی، بمباران ایران را گدایی میکنند!
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بمب در غزه و فستیوالهای شادی آخر سال میلادی در ریاض
🔹 سفیر یمن در ایران: کمک به فلسطین شجاعت و ایمان میخواهد که کشورهای نفتخیز عربی ندارند.
@Hasanabbasi_students
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
6.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 هرکس پرسید «اسرائیل شر مطلق است» یعنی چه؟ این ویدیو را به او نشان بدهید
@Hasanabbasi_students
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 وزیر کشاورزی لبنان: ارتش اسرائیل بیش از ۴٠ هزار درخت زیتون را با بمب فسفری سوزاند
🔻 وزیر کشاورزی در دولت پیشبرد امور لبنان گفت: «ارتش اسرائیل با استفاده از بمبهای ممنوعه فسفر سفید، بیش از ۴٠ هزار درخت زیتون کهنسال را در جنوب این کشور سوزاند.»
🔻 آرتی عربی نوشت:«عباس الحاج حسن در بیانیه ای عنوان کرد: «دولت لبنان در اعتراض به وحشیگری دشمن و نقض قوانین بین المللی و حاکمیت لبنان، درصدد ارائه شکایت به سازمان ملل متحد است.»
🔻 وی بر حق مردم لبنان برای دفاع از وطن خود که حاکمیت آن هر دقیقه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی نقض می شود تأکید کرد.
@StrategicNews_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 تقویم میلادی رسما جایگزین تقویم هجری در عربستان شد
🔻 کابینه عربستان تصویب کرد که تعاملات و امور رسمی در این کشور بر مبنای تاریخ میلادی انجام شود.
@StrategicNews_ir
هدایت شده از دفاع از حق
🔺#بفرمایید_تحویل_بگیرید☝️
🔴وقتی گفته میشه اکثر مسئولین ما خائن، فاسد و منحرف هستند، برخی قبول نمی کنند‼️
🔴❌عضو هیئت رئیسه #مجلس و حضور زن بی حجاب در کلاس درس ایشان!
📌سید محسن دهنوی متولد ۱۳۶۳ در آزادشهر استان گلستان، رئیس سابق #بسیج دانشگاه شریف و نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است. وی دارای مدرک دکتری نانو زیستفناوری دانشگاه صنعتی شریف است
♨️ایا با رضا حاجی پور نماینده آمل برخورد شد؟! مگر ایشان در آن مراسم لعنتی که تعدادی زن بی حجاب حضور داشتند و از خانم دکتر بی حیا تقدیر شد، حضور نداشت؟!
❌⭕️آیا #قالیباف و مجلس و یا قوه قضاییه با نماینده مجلس برخورد کردند؟! معلومه که با این #دهنوی هم برخورد نمی کنند!
👈وقتی هم با اقای دهنوی جاهل تماس می گیریم و پیامک می دهیم که بیایید پاسخگو باشید، ایشان جواب نمی دهند! ۰۹۱۲۱۰۰۵۸۲۷
⚠️برخی مسئولین ما اتفاقا بی حجابی دوست دارند و می خواهند بی بندوباری در کشور حاکم شود و برخی مسئولین هم بی تفاوت هستند!
🔴فقط کافیست به بازار پوشاک نگاه کنید و کمی فکر کنید؛
برهنگی اجباری به روش غیر مستقیم
مانتوها کوتاه و آستین کوتاه ، جلوباز و ...
شلوارها پاره ،کوتاه و چسبانک و ...
❌همچنین ترویج و تبلیغ کلاه به جای شال و روسری ...
❌❌بعد عده ای میگن مسئولین به فکر عفاف و #حجاب هستند ❗️✋
#خیانت_ادامه_دارد
#نفوذگسترده
#پالایش_مسئولین
#گام_دوم_انقلاب