eitaa logo
محمد هادی سمتی
167 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
130 ویدیو
22 فایل
📣 کانال شخصی محمدهادی سمتی ✅ طلبه حوزه علمیه قم ✅ سوابق: https://eitaa.com/MHSemati/2935 ✅ راه های ارتباطی: https://eitaa.com/MHSemati/2925 ✅ صفحه من در ویراستی: https://virasty.com/Hadisemati
مشاهده در ایتا
دانلود
محمد هادی سمتی
🏴 پیام رهبرانقلاب در پی شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون ◾️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت مظ
مراسم بزرگداشت شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين حاج شيخ محمدخرسند، امام جمعه کازرون دوشنبه 98/3/20 بلافاصله بعداز نماز مغرب و عشاء مسجد اعظم قم
انتقاد زاده رحمانی _فرماندار بافق_ از عملکرد برخی اداره های کل استان یزد آیا انتقاد از دولت خوب است یا بد؟ اگر انتقاد خوب است چرا با دانش آموز بافقی برخورد شده است؟ جزئیات بیشتر در پست بعدی...
یادداشتی بر موضع اخیر فاضل میبدی؛ جداسازی حوزه و حاکمیت محصول اسلام حداقلی سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا: اسلام دو چهره دارد، یکی حداکثری و دیگری حداقلی. چهره اول را دین‌شناسان راستین می‌شناسند و می‌شناسانند؛ اما صورت دومش تنها مورد علاقه کسانی است که یا شناخت دقیق از دین ندارند یا نمی‌خواهند امت با همه ظرفیت‌های اسلام آشنا شوند تا در نتیجه با سوء استفاده از این ترفند، مردم را در جهل نگاه دارند و محصولش را در کنش‌های اجتماعی و سیاسی برداشت کنند. در نگاه حداقلی به دین، جز پوسته‌ای بی‌رمق از مناسک چیز دیگری یافت نمی‌شود و نظریه‌پردازان این جریان اسلام را بیشتر در عرصه‌های فردی و جداشده از آرمان‌های مشترک اجتماعی و سیاسی برجسته می‌سازند. طرفداران اسلام حداقلی، مبارزه با ظلم و طاغوت را باور ندارند، چون به مقوله‌های اجتماعی ایمان ندارند. در صحنه خدمت به مردم معمولا غایب هستند و حرکت‌های جهادی را زیر سؤال می‌برند، چون مردم را لایق خدمات رسانی نمی‌دانند. کنش‌گری سیاسی را هم تا جایی که با منافع فردی سازگاری داشته باشد به رسمیت می‌شناسند، چون به اصول اسلام سیاسی و سیاست اسلامی پایبندی چندانی ندارند. اما در مقابل، چهره حداکثری از اسلام نشانگر تمام رفتار‌های اجتماعی و سیاسی است و مناسک فردی را هم زیربنای تقویت روابط بین جمعی می‌داند. بزرگ مرد این جریان، امام خمینی(ره) است که اسلام را در تمام عرصه‌ها سیاسی می‌دانست و بر این ادعا قسم جلاله بر زبان جاری می‌ساخت. امام بین رفتار‌های پاپ و آخوند‌های مقدس مآب با آنچه مورد تأیید اسلام راستین است فرق می‌گذاشت و اعتقاد داشت با تسبیح چرخاندن و نشستن در گوشه‌ای دنج نمی‌توان علم اسلام گرایی را برافراشته ساخت. خمینی کبیر اسلام و روحانیت اصیل را با خدمت به خلق معرفی می‌کرد و به رسمیت می‌شناخت. اما فریادگران اسلام حداقلی خدمت صادقانه را تنها در قالب بیان و قلم محدود می‌سازند و با رفتار‌های جهادی سروکاری ندارند و ماکیاول‌وار معتقدند که حتی اگر توسعه منجر به پایمال شدن حق مردم شود ملالی نیست. با این اوصاف نباید تعجب کرد از کسانی که هم‌صدا با ضد انقلاب و سلطنت طلب‌ها، برچسب آخوند حکومتی را بر پیشانی روحانیت اصیل داغ می‌کنند تا جدایی مردم و روحانیت و نظام را نهادینه سازند. مصاحبه فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه با روزنامه همدلی از همین سنخ است. او هرچند ادعا کرده که وابستگی به حکومت جز با هدف تحقق منافع مردم توجیهی ندارد و تلویحا رفتار آخوند‌های مدافع حکومت را تأیید کرده است؛ اما با این حال به روایاتی استناد کرده که از همنشینی با حاکم و سلطان نهی کرده‌اند. اگر بخواهیم خوش‌بینانه قضاوت کنیم باید بگوییم گویا وی توجه نداشته است که ملاک در این احادیث دوری گزیدن از سلطان ستمگر است و اگر در روایتی به طور مطلق چنین چیزی آمده با برخی دیگر تخصیص می‌خورد. به عبارتی هرگاه از همنشینی با سلطان نکوهش شده است منظور حکمرانان ستمگر بوده‌اند. به‌عنوان نمونه این روایت در کتاب میزان الحکمه به نقل از بحار الانوار آمده که پیامبر اکرم فرمودند: "إیّاکُم وأبوابَ السُّلطانِ وحَواشِیَها؛ فإنَّ أقرَبَکُم مِن أبوابِ السُّلطانِ وحَواشِیها أبعَدُکم مِنَ اللّهِ عَزَّوجلَّ، ومَن آثَرَ السُّلطانَ على اللّهِ عَزَّوجلَّ أذهَبَ اللّهُ عَنهُ الوَرَعَ وجَعَلَهُ حَیرانَ. زنهار از درگاه و درباریان سلطان؛ زیرا که نزدیکترین شما به درگاه و درباریان سلطان دورترین شماست از خداوند عز و جل؛ و هر که سلطان را بر خداوند عز و جل ترجیح دهد، خداوند، پارسایى را از او ببرد و سرگشته و حیرانش سازد. " این روایت به طور مطلق از همنشینی با سلاطین یعنی صاحبان قدرت و حکومت نهی کرده، اما با برخی روایات دیگر تخصیص می‌خورد. از جمله در این کلام رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آمده است: «مَن مَدَحَ سُلطانا جائرا وتَخَفَّفَ وتَضَعضَعَ لَهُ طَمَعا فیهِ، کانَ قَرِینَهُ إلى النارِ»: هر که به طمع چیزى، سلطان ستمگرى را مدح گوید و خود را در برابر او خوار و پست سازد، همنشین او در آتش خواهد بود. " ادعای نویسنده با حدیث دیگری از پیامبر اکرم تأیید می‌شود که فرمود: "السُّلطانُ العادِلُ المُتَواضِعُ ظِلُ اللّهِ ورُمحُهُ فی الأرضِ. سلطانِ دادگرِ فروتن، سایه خدا و نیزه او در زمین است. " بهتر بود جناب فاضل میبدی قبل از این که برداشت نادرست از روایات را به مخاطبان القاء کند، یک بار دیگر ادبیات حدیثی را بازخوانی می‌کرد تا در جایگاه یک استاد حوزه و دانشگاه مرتکب این اشتباه فاحش نشود؛ اما می‌شود طور دیگری هم درباره این برداشت غلط قضاوت کرد و گفت کسی که چشمش معطوف به اسلام حداقلی است، اسلام ناب را نمی‌بیند./918/ی702/س yon.ir/1oukf @MHSemati
هدایت شده از محمد هادی سمتی
کانال یادداشت های تحلیلی محمد هادی سمتی ✅ طلبه حوزه علمیه قم ✅ دانشجوی کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام ✅ نماینده طلاب بافق،بهاباد،خاتم و مهریز (استان یزد) https://eitaa.com/MHSemati https://sapp.ir/MHSemati http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «امروز مسئله‌ی فلسطین جزو مسائل درجه‌ی اوّل بلکه مسئله‌ی اوّل دنیای اسلام است، آن وقت اجلاس تشکیل میدهند به دستور آمریکا برای نابود کردن مسئله‌ی فلسطین! حکام بحرین و سعودی اگر توبه کنند، راه برگشتن باز است: اِلَّا الَّذینَ تابوا وَ اَصلَحوا؛(بقره:۱۶۰) اگر اصلاح کنند و آن فسادهایی را که ایجاد کردند اصلاح کنند.» ۱۳۹۸/۰۳/۱۵ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR
بسم الله الرحمن الرحیم ✔️(پیشوای منافقان) 🔸ابو هُریره در جنگ صفین حضور داشت. اما حضورش با همه ی افراد دیگر کمی متفاوت بود. اوقات نماز که می شد به سمت اردوگاه امیرالمومنین(علیه السلام) می آمد و نماز را به حضرت اقتدا می کرد. وقت غذا که می رسید به سمت اردوگاه معاویه می رفت و با آنان غذا می خورد. 🔸ساعتی از روز هم که به جنگ تن به تن اختصاص داشت، در جنگ حضور نمی یافت و به بالای کوهی می رفت و از بالا به تماشای صحنه ی جنگ می نشست. 🔸برای برخی سوال شد که این دیگر چه کاری است که می کنی؟ او نیز در پاسخ گفت: الصَّلاه خَلفَ علی اَفضَل، و طعام معاویه ادهن، و الجبل اَسلم 🔸نماز پشت سر علی بن ابی طالب فضیلت بالایی دارد، و از طرفی غذای معاویه چرب تر است و بالای کوه هم از همه جا امن تر است. 📢و این است حال و روز این روز های برخی سیاست مداران و مسئولان کشور ما. علی خِرَمردی @Alikheradmardii @Alikheradmardi
این یادداشت را قبلا در کانال تلگرام منتشر کرده بودم و ادبیاتش متناسب با آن فضا بوده است. ✅ آخوندها باید فنّ رسانه را بیاموزند. حضور شخصیت های روحانی در رسانه ملی سابقه طولانی دارد و با افزوده شدن بر تعداد شبکه ها ، درصد این حضور نیز افزایش پیدا کرده است. اما نکته مهم و اساسی ، نا بلدی برخی عمامه بر سرها نسبت به فضای رسانه و اقتضائاتش است. بارها اتفاق افتاده که برخی شخصیت های روحانی در برنامه های رادیو و تلویزیونی و به خصوص هنگام پخش زنده که امکان حذف وجود ندارد رفتاری داشته اند یا سخنانی بر زبان جاری کرده اند که شایسته نبوده است. البته شاید تا قبل از دوران واتس اپ و تلگرام به مرور خاطره این رفتارها و صحبت ها از ذهن ها خارج می شد و مسئله چندان بغرنج نمی شد اما حالا قضیه خیلی فرق کرده است و در دوران تلگرامیسم هیچ چیز حذف شدنی نخواهد بود. به عنوان نمونه : 1- یادم هست که چند سال قبل در برنامه «این شب ها» میهمان محترم جناب حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی _نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی_ به مناسبت بحث ، از یک تعبیر نامناسب استفاده کرد که یکی از اعضای فامیل که با او و برخی دیگر تلویزیون را می دیدیم از این نحوه حرف زدن بسیار متعجب شد. ایشان در میانه صحبت ناگهان برای تأکید بر مطلب خودش گفت : «من تخم آخوندم» . بنده خدا منظورش این بود که من آخوند زاده هستم ولی شاید نمی دانست که فرق است بین بفرما و بنشین و بتمرگ. 2- آبان ماه سال گذشته ، جناب حجت الاسلام فرحزاد _کارشناس برنامه سمت خدا_ در شرح و توضیح موضوع عقوبت های دنیایی ، با بیان این جمله که شکنجه روحی و جسمی در اسلام ممنوع است ،گفت: «شنیده می شود که در مواردی افراد را در بازجویی ها یا بازداشت های موقت شکنجه می کنند و این کار نباید انجام شود. بنده همان روز پیامی کوتاه برای عوامل برنامه ارسال کردم و نسبت به بیان این مسئله و یک موضوع دیگر انتقاد کردم. در آن پیام نوشتم : «ای کاش جناب آقای فرحزاد توجه داشته باشند که بیان برخی مطالب از این قبیل آن هم در آنتن رسانه ملی بیش از آن که موجب حل مشکل بشود خوراک تبلیغاتی برای افراد مغرض داخلی و خارجی می سازد و بیانش نه تنها لزوم ندارد بلکه نادرست است. در این وانفسا و هیاهوی فضای مجازی که هر لحظه سوژه ای ساخته می شود و دست به دست می گردد باید بیش از این مواظب بود و اگر برخی چیزها از زبان یک عمامه بر سر بیان شود که اندکی حاشیه ساز باشد موجی از تخریب ها بر ضد نظام به راه خواهد افتاد.» ایشان هم چنین در ادامه برای تأکید بر مسئله عقوبت های دنیایی ، خاطره ای نقل کرد که متن کاملش این بود: «آقایی هست با ما آشناست. تعریف می‌کرد که من در باغی برای تفریح با بستگان رفتیم. یک عمویی داشتم که گاهی سر به سر او می‌گذاشتم. گفتیم که شوخی‌های بی‌جا نکنیم. مثل اینکه برق را قطع می‌کنیم. دهها صدمه به مردم می‌رسد. اینها شوخی نیست. خیانت است. گفت: من جوان خامی بودم. باغ آب لوله کشی نداشت. در آفتابه آب می‌کردند. من رفتم کتری آب داغ را داخل آفتابه ریختم. عمویم هم می‌خواست دستشویی برود. بنده خدا نمی‌دانست در آفتابه آب داغ است. گفت: یک دفعه دیدم ناله و فریاد عمویم بلند شد. ما هم خودمان را پنهان کردیم. گفت: فلانی بعد از چند روز همان جایی که از فلانی سوخته بود، بدن من هم مجروح شد. هرچه مداوا کردم خوب نشد. می‌گفت: چندین ماه صدمه دیدم و دنبال علاج این کار بودم. از آه دیگران بترسیم.» البته پاسخ از طرف عوامل برنامه سمت خدا نیز خوب و امیدوار کننده بود که بعد از تشکر نوشته بودند: «مواردی که فرمودید قابل تامل است و ما حتما به جناب آقای فرحزاد منتقل خواهیم کرد. یقینا پیشبرد یک برنامه دینی بدون راهنمایی مخاطبین دلسوزمان امکان پذیر نیست و ما همواره به این تذکرات نیازمندیم.» 3- آذر ماه سال گذشته نیز حجت الاسلام قرائتی در اجلاسیه نماز که از شبکه خبر هم مستقیم پخش می شد طنزی را تعریف کرد که _ قبلاً همین طنز را مهرماه نیز در برنامه درس هایی از قرآن بیان کرده بود ولی گویا چندان مورد توجه مخاطبان رسانه قرار نگرفته بود_ شبکه خبر مجبور شد بلافاصله پخش مستقیم را قطع کند و بعداً هم سوژه ای برای دابسمش بازها گردید. 4- دوباره نیز در فضای مجازی فیلمی منتشر شده که نشان می دهد حجت الاسلام محسن قرائتی مدرّس قرآن مجید و مجری و کارشناس برنامه « درس هایی ازقرآن» از فردی که به «آقای دوربینی» مشهور است می خواهد جلسه را ترک کند چون «حواس او را پرت می کند» و «به خاطر دوربین آمده» و سپس به تحقیر او می پردازد.
خلاصه مطلب این است که گویا برخی عمامه بر سرها، هنوز اصول و فنّ فضای رسانه را نیاموخته اند و در فضای رسانه ای رفتار یا سخنی را تولید می کنند که موجب دردسر می شود و باعث می شود تا آدم ها هزار مسئله را از سیاست و اقتصاد و اخلاق به هم ربط بدهند و دوباره یک حاشیه در رسانه و فضای مجازی تولید و ماندگار شود. بد نیست این بخش از یادداشت سایت عصر ایران را هم به پیوست بیاورم که درباره برخورد آقای قرائتی نوشته است: «در این 38 سال او هر هفته برنامه داشته است. هر سال 52 هفته دارد. اگر دو هفته نوروز را کم کنیم و 30 شب رمضان را بیفزاییم اقای قرائتی تنها با این برنامه هر سال 80 بار مقابل دوربین قرار گرفته و اگر 80 را در 38 ضرب کنیم به عدد 3040 می رسیم که یک رکورد است. چگونه است که 3000 بار و جمعا 3040 ساعت مقابل دوربین باشید اشکالی ندارد اما این بنده خدا ذنب لایغفر کرده است؟» محمد هادی سمتی سه شنبه بیست و پنجم مهر 96
محمد هادی سمتی
قبل از تماشای این کلیپ حتما یادداشت ذیل را بخوانید: https://eitaa.com/MHSemati/629
آنتن زنده ملک طلق پدرمان نیست! کارشناس برنامه آفتاب شرقی مشغول صحبت است که مجری اعلام می کند وقت تمام شده است. روحانی محترم نگاهی به ساعتش می اندازد و بعد ضمن اعتراض به کمبود وقت،برنامه را ترک می کند. ایشان مانند سایر روحانیون رسانه ای، کارشناس همیشگی رسانه ملی است و این برنامه اولش نبوده است. بنابر این با قواعد برنامه زنده هم باید آشنا باشد. ولی چرا این حرکت نادرست را مرتکب می شود؟ پاسخش این است که برخی از روحانیون ، گویا رادیو و تلویزیون را ملک طلق خود می پندارند و به خودشان حق می دهند هرگونه رفتاری را انجام بدهند. دیده شدن زیاد در تلویزیون یک آسیب جدی دارد که به مرور افراد را دچار توهم می کند. توهم این که من می توانم و حق دارم هرطور خواستم حرف بزنم و رفتار کنم و ریشه این توهم تخریب گر هم دیده شدن بیش از اندازه است. این برخورد ناصحیح هیچ توجیهی ندارد و به مخاطب می فهماند که من باید تمام و کمال حرفم را بزنم و یک واو هم نباید کم شود. اسم این کار را کودتای رسانه ای می گذارم که از فقدان آستانه تحمل و صبر نشأت می گیرد. نظر شما چیست؟ پنجشنبه 6 تیرماه 98 پی نوشت: 1- قبل از تماشای این کلیپ حتما یادداشت ذیل را بخوانید: https://eitaa.com/MHSemati/629 2- کلیپ را از این جا ببینید: https://eitaa.com/MHSemati/631 کانال محمد هادی سمتی: https://eitaa.com/MHSemati https://sapp.ir/MHSemati http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
واکنش_ها به "آنتن زنده ملک طلق پدرمان نیست" ۱_ عشق و جنون@: یادداشت عجیبی درباره خروج اون روحانی از برنامه زنده منتشر کردید.. معلومه از بی اطلاعی هست... رفتار این استاد عزیز، از کم صبری نیست. کاملا حق داره چون متاسفانه سالهاست که برنامه های خوب صداوسیما رو با وقت کم، قطع میکنند و بعدش برنامه کم مخاطب پخش میکنند... گویا قدرت تشخیص مسایل مهم و اهم رو ندارند.. کارشناسی که در ترافیک سنگین و گرمای شدید تهران ، خودش رو به صدا وسیمای شمال تهران میرسونه چرا باید اسیر تشخیص های اشتباه برخی مسئولین نابخرد صداوسیما قرار بگیره که مسایل اصلی و فرعی رو تشخیص نمیدن؟؟؟ وسط صحبتش به مجری میگن وقت تمام شده تا پیام بازرگانی های سرمایه داری و فریبنده یا برنامه های کم محتوا و کم مخاطب تر و کم اهمیت تر رو پخش کنند ... سالهاست من عصبانی ام از این کارهاشون... به برنامه های زنده و مناظرات و میزگردهای مهم وقت کمی میدن... ظاهرا این مسایل رو خبر ندارید که اون ادعاها رو درباره اون روحانی کردید .. برخلاف ادعای اون یادداشت، مسئولین صداوسیما هستند که خودشون رو صاحب اختیار میدونند و برنامه های خوب و موثر رو فدای پیامهای بازرگانی و برنامه های کم اهمیت تر مثل آموزش آشپزی اشرافی و مثل اینها ترجیح میدهند...
به "آنتن زنده ملک طلق پدرمان نیست" ۲_ دلداده یار: با عرض سلام چرا ما روحانیون با هم درگیر هستیم؟ چرا بر علیه هم حرف می‌زنیم. بنده صفحات اینستگرامی این کلیپ رو که میدیم اکثر مردم عادی دفاع کرده بودند از کار روحانی و بهش حق داده بودند که چرا به جای چهار کلمه حرف حساب باید وقت داده بشه به پیام بازرگانی و ... . توی خیلی از برنامه های تلویزیونی همین اتفاق میفته و بی حرمتی میشه . ولی چون همیشه صبر کردیم ، باز تکرار شده. به نظر من کار درستی کرد . علاوه بر اون الان شما دارید در رابطه با اون برنامه صحبت میکنید و وقتی میگید بعضی روحانیون تلویزیون رو ملک مطلق میدونن . تمام چشم ها به کارشناس برنامه که بسیار روحانی دقیق و محترمی هستند معطوف میشه.
به "آنتن زنده ملک طلق پدرمان نیست" ۳_ دریا: حرکت بسیار ناپسندی بود که در شأن لباس روحانیت نبود.فقط حرف زدن که نیست..اصل عمل است.
شما هم نقد و نظرتان را اعلام کنید @Hadisemati
به "آنتن زنده ملک طلق پدرمان نیست" ۴_ سلام. خوب بود به رفتار غیرحرفه ای و تا حدی توهین آمیز مجری هم اشاره میکردید. هر چند کارشناس محترم هم اگر صبوری میکردند خیلی زیباتر بود از مطالب خوبتون استفاده میکنیم من هم قبول دارم برخی حضرات کارشناس خودشون رو در حاشیه امن میدونن، لکن شاید چنین اتقاقی بارها برای این روحانی پیش امده و دیگه کاسه صبرش لبریز شده
به "آنتن زنده ملک طلق پدرمان نیست" ۵_ ⬅️ تو این قضیه باید دید که به روحانی چقدر وقت داده بودن: -اگه زمانش تمام ولی حرف ناتمام بوده ،خودش مقصره واصلا این کارش جا نداشت و این حرف درسته که تلویزیون رو ملک خودش میدونه - ولی اگه هنوز وقت معین تمام نشده کار درستی انجام داده چرا که مطالبش نیمه کاره مونده و به یک نوعی بهش بی احترامی شده.شاید هر طلبه ای هم جای ایشون بود همون کار رو هم میکرد. ⬅️ یه نکته هم اینکه تو برخی کانال ها اومده بود که توهین مجری به روحانی؛خواستم بگم که این بنده خدا اصلا هم توهین نکرد خیلی هم با احترام گفت.بعدشم این جور برنامه ها که منبر نیست تا اینکه کسی نباید حرف بزنه بلکه یه جور پرسش و پاسخه و اون مجری دائم در حال حرف زدن با روحانی هستش فلذا صحبت کردن مجری و خبر دادنش کار بدی نبود مگر اینکه همونطور که گفتم از باب زود تموم شدن وقت باشه. موفق و پیروز باشید.
به "آنتن زنده ملک طلق پدرمان نیست" ۶_ این برنامه رو بنده نگاه کردم حتی خود مجری گفت(انصافا وقت برنامه خیلی کمه). این مشکل از طرف تهیه کننده برنامه و مدیر شبکه است برای عدم تخصیص زمان مکفی و عدم برنامه ریزی دقیق. اما به نظر حقیر کار اون کارشناس هم خیلی متصف به اخلاق نبود.مردم از ما طلبه ها انتظار صبر بیشتر و اخلاق بهتر دارند. جدای از اخلاق به علت اینکه برنامه زنده در حال پخش بود،این حرکت بهانه و دست مایه تمسخر و خورده گیری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رسانه های معاند شده است.
به "آنتن زنده ملک طلق پدرمان نیست" ۷_ سلام؛ روحانیون شهیر اگر به اندازه کافی اهل تساهل و شکیبایی نیستند، لاقل قواعد بازی با رسانه و مدیریت افکار عمومی را یاد بگیرند. این جناب، اگر مُحقّ هم بوده، می‌بایست نقدش به سیاست‌های پولی صداوسیما و کمبود وقت برنامه‌های دینی رو می‌گفت بعد قهرمانانه ترک آنتن می‌کرد نه اینطور قهرانه!
به "آنتن زنده ملک طلق پدرمان نیست" ۸_ سلام به نظر حقیر اگر صبوری میکرد و با روی خوش میپذیرفت خیلی کار مناسب و بجایی بود. البته ناگفته نماند مجری هم در اطلاع دادن به کارشناس زیاد به کارش وارد نبود.
شما هم نقد و نظرتان را اعلام کنید @Hadisemati
کانال یادداشت های تحلیلی محمد هادی سمتی ✅ طلبه حوزه علمیه قم ✅ دانشجوی کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام ✅ نماینده طلاب بافق،بهاباد،خاتم و مهریز و رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان یزد https://eitaa.com/MHSemati https://sapp.ir/MHSemati http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
pishvaye-sadegh.pdf
1.47M
در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی و در زمانی که رهبری جامعه;مهمترین مساله نهضت اسلامی بود; رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته چند سخنرانی درباره تحلیل زندگانی امام ششم(علیه السلام) ایراد کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی;تحت عنوان «پیشوای صادق(ع ») توسط انتشارات سیدجمال و باهمکاری واحد ایدئولوژی روزنامه جمهوری اسلامی تنظیم و منتشرگردید. تاریخ دقیق انجام سخنرانی معلوم نیست ولیکن بین سالهای 45 50 شمسی بوده است. کتاب «پیشوای صادق(ع ») در بین سالهای 58 تا 60 شمسی منتشر شده است. در هر حال; محتوای کتاب هرچندمختصر است 111 صفحه اما یکی از بهترین تحلیل های سیاسی درباره عملکرد امام صادق(علیه السلام) شمرده می شود.