eitaa logo
محمد هادی سمتی
167 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
130 ویدیو
22 فایل
📣 کانال شخصی محمدهادی سمتی ✅ طلبه حوزه علمیه قم ✅ سوابق: https://eitaa.com/MHSemati/2935 ✅ راه های ارتباطی: https://eitaa.com/MHSemati/2925 ✅ صفحه من در ویراستی: https://virasty.com/Hadisemati
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون دوست و برادر گرامی،جناب حجت الاسلام مجید بیک زاده،درگذشت پدر عزیزتان را به جنابعالی و سایر بستگان داغدار تسلیت عرض می کنم. خداوند روح آن مرحوم را با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور گرداند. محمد هادی سمتی چهارشنبه ۱۰ مهر ۹۸
سامانهٔ اعلام وضعیت ویژهٔ زائرین اربعین! *(بدون نیاز به اینترنت و کاملاً رایگان!)* 📣 *ـ دقیقاً کجایی؟ ـ من اینجام، منو گم نکنید!* توی سفر اربعین، بین ستون‌ها و شلوغی جمعیت، گوشی آنتن نمی‌ده و آشنات رو هم گم کردی. چه می‌کنی؟ دیگه لازم نیست وایسی تا *ازین ستون به اون ستون فرج بشه.* فقط کافیه که در *سامانهٔ اعلام وضعیت،* (کاملاً رایگان و بدون نیاز به‌اینترنت)، *وضعیت* خودت رو ثبت کنی و بگی عمود چندم هستی یا در چه حالی. *آشنات هم با واردکردن شماره‌ت از مکان و حالت باخبر می‌شه و راحت به هم می‌رسید!* ✅ به کمک سامانهٔ اعلام وضعیت که با همت ستاره ۵۰۰ راه‌اندازی شده، زائرین دیگه لازم نیست سیم‌کارت عراقی بخرند و با همون سیم‌کارت‌های همراه اول یا ایرانسل خودشون، می‌تونند از مکان و حال همدیگه باخبر بشند. 🔹 نسخهٔ ۹۴۷ بله رو دانلود کنید تا سامانهٔ *اعلام وضعیت* رو در *صفحهٔ ویترین* ببینید: 👇 https://bale.ai/dl
هدایت شده از حسین کاوه
💠 مجمع حوزویان رسانه‌ای 🔘 محلی برای آشنایی و ارتباط و هم‌اندیشی و هم افزایی حوزویان فعال در فضای مجازی با یکدیگر . . . ✔️ همراه با نشست و جلسات حضوری اعضا در شهر مقدس قم 🙏 با توجه به خصوصی بودن گروه لینک عضویت نداریم لذا برای پیوستن به این جمع به آیدی زیر پیام بدهید 👤 حسین کاوه @HKAVEH
اعزام اولین دسته محصلین ایرانی به اروپا 12 مهر 1307 اولین دسته محصلین ایرانی، شامل 110 نفر برای انجام تحصیلات عالیه در رشته های مختلف راهی اروپا شدند. در اجرای قانون مصوب یکم خرداد 1307 (چهارم اکتبر 1928)، دوازدهم مهرماه این سال (روزی چون امروز) نخستین دسته دیپلمه های برگزیده روانه اروپا شدند تا در آنجا به هزینه دولت ایران به تحصیلات خود ادامه دهند. طبق این قانون مقرر شده بود که هرسال یکصد دیپلمه که در امتحان زبان کشور خارجی مربوط پذیرفته شوند به اروپا فرستاده شوند. این افراد مکلف به بازگشت و خدمت به وطن بودند. باوجود ذکر شمار سالانه محصلان اعزامی در قانون، در مهرماه 1307 یکصد و ده دیپلمه (ده تن بیش از مصوبه مجلس) روانه اروپا شده بودند و منحصرا به کشور فرانسه زیرا که در آن زمان، تدریس زبان خارجی در دوره آموزش متوسطه ایران تقریبا منحصر به زبان فرانسه بود و برنامه های درسی این دوره تحصیلی ایران از کشور فرانسه اقتباس شده بود. این دیپلمه های اعزامی کسانی بودند که قبلا در امتحان زبان فرانسه در تهران که زیر نظر سفارت این کشور انجام شده بود پذیرفته شده بودند. به عبارت دیگر، دولت فرانسه تسلط آنان بر زبان فرانسه را تایید کرده بود. ترجمه خبر و کتاب از دیرزمان تا اواسط دهه 1330 (پس از براندازی 28 امرداد1332و بسط نفوذ زبان انگلیسی) در ایران از منابع فرانسوی به همین علت بود. اسامی و اصطلاحات با تلفظ فرانسوی که مشکلی برای تحصیلکرده های ایرانی شده است نیز به لحاظ همین ترجمه ها بوده است. این دیپلمه ها و محصلان بعدی که طبق قانون مصوب یکم خرداد 1307 به فرنگ فرستاده شده بودند پس از تکمیل تحصیلات و بازگشت به وطن عمدتا وارد سیاست شدند. آنان کار خودرا در وطن با تدریس در مدارس عالی و یا دفاتر وزیران (به عنوان مشاور) آغاز کرده بودند. قانون مصوب یکم خرداد 1307 تاریخی برای انقضای اعزام محصل به هزینه دولت تعیین نکرده بود. قبل از تصویب این قانون و از نیمه اول قرن نوزدهم، رفتن ایرانیان جهت تحصیل در اروپا امری عادی بود ولی نه به هزینه دولت و در چارچوب مقررات. در میان دیپلمه های اعزامی به فرنگ در مهرماه 1307 این افراد وجود داشتند که بعدا از سیاستمداران و دولتمردان معروف وطن شدند: علی شایگان، مهدی بازرگان، مهدی آذر، کریم سنجابی، احمد رضوی کرمانی، محمدعلی ملکی، رضا رادمنش، خلیل ملکی، عبدالله ریاضی، لطفعلی صورتگر، غلامعلی فریور و .... بسیاری از یاران مصدق از میان همین گروه بودند. https://eitaa.com/MHSemati
در میدان سیاست،فرهنگ و اقتصاد، رسانه مهم ترین سلاح پیروزی است به هر میزان که شمار تقلید کنندگانِ فاقدِ تحلیل بالا باشد،میزان اثرگذاری و موفقیت تَکرار کنندگانِ اغواگر هم بیشتر خواهد بود. @MHSemati
💠افکارتان را آزاد کنید اگر افکار یک ملتی وابستگی به قدرت بزرگی باشد تمام چیزهای آن ملت وابستگی پیدا می کند ، عمده این است که افکار شما آزاد بشود، افکار شما از وابستگی به قدرت های بزرگ آزاد بشود. اگر افکار شما آزاد شد و باورتان آمد که ما می توانیم که صنعتمند و صنعتکار باشیم، خواهید بود. اگر افکارتان و باورتان این باشد که ما می توانیم مستقل باشیم و وابسته به غیر نباشیم، خواهید توانست. صحیفه نور،جلد 14،صفحه 194 بیانات امام خمینی(ره) در جمع پرسنل صنایع نظامی کشور و اعضای مکتب الزهرای یزد مورخ : 1360/01/31 👥 عضو کانال صحیفه نور شوید : http://eitaa.com/joinchat/280887296Cfedaa076f1
محمد هادی سمتی
به دلیل اهانت های شرم آور به جناب حجت الاسلام مهدی مسائلی لازم دیدم دوباره کنم. یادداشت | مقابله غلط با رفتار غلط دستگاه تبلیغاتی ضد دین فعالیت وسیع و همه جانبه دارد تا مظاهر دینی را سُست و بی ارزش جلوه بدهد و به خیال خام خودشان می خواهند مردم را از آن چه مقدس می دانند فراری بدهند. به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حضرت صادق علیه السلام دوستی داشت که هیچگاه از ایشان جدا نمی شد. روزی همراه با امام در بازار نعلین فروشان راه می رفت و غلامش نیز در پشت سر آن ها می آمد. صاحب غلام به عقب برگشت و هرچه چشم چرخاند او را ندید. بعد از چند بار جستجو بالاخره سروکله غلام پیدا شد. آن مرد از فرط عصبانیت صدا زد "ای فرزند زن بدکاره کجا رفته بودی؟" امام صادق علیه السلام تا این جمله را شنید دست بر پیشانی مبارک زد و فرمود "سبحان الله،چرا به مادرش نسبت زنا می دهی؟ من تصور می کردم پرهیزکار هستی اما اکنون می بینم که چنین نیستی"صاحب غلام پاسخ داد" فدایت شوم ای فرزند رسول خدا، مادر او از قبیله سِندی و مشرک است" اما حضرت به او فرمود" آیا نمی دانی که هر امتی برای خودشان نوعی ازدواج دارند؟ از من دور شو و دیگر نزد من نیا "و تا هنگام مرگ هرگز دیداری بین حضرت و آن مرد صورت نگرفت.* بیان این روایت مقدمه ای بود برای این که یک موضوع بسیار مهم گوشزد شود. همیشه افرادی وجود دارند که از روی نادانی یا حتی با کمال اطلاع و دقت سخنی درباره مقدسات دینی بر زبان جاری می کنند که بخشی از جامعه آن حرف ها را توهین قلمداد می کنند و خشمگین می شوند و البته عده ای نیز در پی پاسخ و برطرف ساختن شبهه بر می آیند که کار لازم و بسیار خوبی است. اما نکته اینجا است که تعدادی از کسانی که این سخنان توهین آمیز را برنمی تابند پا را فراتر از مرز شرع می گذارند و بدون هیچ مسامحه و چشم پوشی گوینده آن کلمات را تکفیر می کنند و خارج از دین می دانند یا نسبت زنازادگی و حرام لقمه بودن می دهند. سخن این است که برخوردهای این چنینی با کدام منطق دینی سازگاری دارد؟ اگر فردی درباره هزینه کردن در مورد سفرهای زیارتی یا بازسازی عتبات عالیات سخنی می گوید که باعث ناراحتی می شود آیا دلیلی شرعی وجود دارد که بتوان او را تکفیر کرد یا حرام زاده خطاب کرد؟ کدام آئین و مکتب اجازه داده است که عده ای بی پروا این گونه نسبت های زشت بدهند؟ یا مثلا اگر کسی برای خالی کردن عقده و تصفیه حساب شخصی، روضه خوان ها را متحجر خطاب می کند پاسخش را باید داد اما با کمال ادب و احترام نه با فحاشی و نسبت های ناروا. این یک مرض مزمن است که گریبانگیر برخی افراد مؤمن و متدین و حتی انقلابی شده است که هرگاه با چنین افرادی مواجه می شوند عنان از کف می دهند و با قصد قربت فحش می دهند و لعنت می فرستند. به نظر نویسنده این سطور، یک عامل در شکل گیری این اقدام تخریبگر رفتار غلط و خلاف شرع برخی از گردانندگان و اعضای هیئت های مذهبی است که حتی تفاوت لعن را با دشنام نمی دانند و در مجالس و منابر علاوه بر لعن علنی دشمنان اهل بیت علیهم السلام زبان به دشنام باز می کنند و حاصلش می شود این چیزی که امروز در فضای مجازی مشاهده می شود. رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اسفند ماه 1371 در دیدار با اعضای مجلس خبرگان ضمن تأکید بر مقابله و برخورد با حرف های غلط، رعایت مصلحت و حکمت را شرط مقابله دانسته و می گویند" کسی که حرفی زده و به نظر یکی کفر بوده، نباید تکفیر شود. اگر هم بناست کسی تکفیر شود، تکفیر حدی دارد، میزانی دارد و مربوط به مبادی و مراتب خاصی است. این‌طور نباشد که یک نفر منبری به خودش حق بدهد برود منبر و نفری را که به نظر او کافر است، تکفیر کند. بالاخره جامعه، جامعه‌ی اسلامی است. اگر کسی کافر است یا مسلم است، باید معلوم باشد. این، به عهده‌ی هر کسی نیست. علاوه بر این‌که اصلاً صحیح و مؤثر هم نیست. امروز باید با بیان - البته با شجاعت و صراحت - و با قوت علمی وارد میدان شد. اگر کسی حرف بدی زده، بلافاصله باید ده تا، پنجاه تا و صد تا حرف صحیح در مقابل او مطرح شود. از حوزه علمیه و از جاهای دیگر، نوشته شود، گفته شود و پخش شود." هرگز معنای آن چه تاکنون گفته شد انکار حرف های بی ارزش و سخیف دشمنان دین و اهل بیت علیهم السلام نیست و نمی توان از کنار تهمت ها و شبهه پراکنی ها گذشت. دستگاه تبلیغاتی ضد دین فعالیت وسیع و همه جانبه دارد تا مظاهر دینی را سُست و بی ارزش جلوه بدهد و به خیال خام خودشان می خواهند مردم را از آن چه مقدس می دانند فراری بدهند ولی راه برخورد حتی با دشمنان لجوج، فحاشی و هرزه گویی نیست./۸۴۱/ی۷۰۴/س حجت الاسلام محمد هادی سمتی پی نوشت: *الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص: 324 شنبه شانزدهم تیر 1397 http://rasanews.ir/002OTy http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
سلام، «پردیس پارسی» یک نرم‌افزار موبایل زیبا، جامع، با اشعار رایگان است که شامل حدود یک و نیم میلیون مصرع شعر از 61 شاعر پارسی است. آدرس دانلود: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.smartop.parsipoems
✅ «اپلیکیشن جامع استاد مطهری» 💢 مسابقات کتابخوانی همراه با جوایز ارزنده/ دسترسی به همه کتاب‌های شهید مطهری/ جستجو در متن و فهرست کتاب‌ها/ سخنرانی‌ها/ کتاب‌های صوتی/ دوره‌های آموزش الکترونیکی ⬇️ دانلود اپلیکیشن از لینک زیر: 👉 www.motahari.ir/app ❗️نصب اپلیکیشن و شرکت در مسابقات رایگان است. ‼️با وارد کردن کد معرف زیر در هنگام ثبت نام ۵ امتیاز هدیه بگیرید: 97uaRGMv
مراسم ترحیم والده جناب حجت الاسلام و المسلمین طالبی(نماینده طلاب و فضلای میبد)
🔸 نقد عدالت‌خواهی در ایران با حضور رییس دفتر تبلیغات 🔹یازدهمین قسمت از فصل سیزدهم برنامه «زاویه» با موضوع «نقد و بررسی عدالت‌خواهی در ایران» از قاب شبکه چهار سیما پخش خواهد شد. 🔹قسمت یازدهم فصل سیزدهم برنامه علوم انسانی «زاویه» با سردبیری و اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور ازغدی و تهیه‌کنندگی حسین پورصلعی نائینی، ساعت ۲۰:۴۰ چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ به روی آنتن زنده شبکه چهار سیما خواهد رفت.
هدایت شده از شبکه خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین: جمعیت زوار در عراق بالا است و زیر ساخت ها و امکانات عراق پاسخگو نیست 🔸زائرانی که حرکت نکرده اند تامل کنند تا شرایط مرزها به حالت عادی برگردد. @irinn_channel
arbain.pdf
2.26M
توصیه هایی از طب سنتی ایران به راهیان سفر اربعین https://eitaa.com/MHSemati
بیانات رهبر انقلاب در آیین گشایش کنگره جهانی حافظ.docx
46.9K
بیانات رهبر انقلاب در آیین گشایش کنگره جهانی حافظ https://eitaa.com/MHSemati
31.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌کلیپ ویژه اربعین 🎥 ✨ THE BEACON OF HOPE✨ 🎞با زیرنویس فارسی و انگلیسی ✊با اجرای استاد محمودزاده 👨‍🎓 #سطح_پیشرفته 🎞 #یادگیری_زبان_با_تماشای_فیلم 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1798307857C85d92860fc
بسمه تعالی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بنا بر توصیه پزشکان جهت انجام برخی از امور درمانی در یکی از بیمارستان های تهران به سر می برند. به اطلاع مومنین و مقلدان بزرگوار ایشان می رساند همانطور که سابقاً نیز اطلاع رسانی گردید، حال عمومی معظم له خوب است و به زودی پس از تکمیل مراحل درمانی ان شاءالله به قم مراجعت می کنند. https://eitaa.com/MHSemati
این کتاب ۴۷۷ صفحه ای شامل پنج بخش است: ۱_ کلیات ۲_ جریان شناسی اسلام رحمانی ۳_ اصول و مؤلفه های اسلام رحمانی ۴_ استدلال ها و استنادهای اسلام رحمانی ۵_ نسبت اسلام رحمانی با اسلام وحیانی در بخشی از این کتاب می خوانیم: غرب تلاش می کند به جای پیگیری مبارزه با اراده مسلمانان و شیعیان،پیگیر تغییر اراده در میان انان باشد. از این منظر،اسلام رحمانی به عنوان تغییر تاکتیک مبارزه مطرح می شود. خواندن این کتاب را به طلاب و دانشجویان و به ویژه پی جویان رشته علوم سیاسی توصیه می کنم. https://eitaa.com/MHSemati روش تهیه کتاب به صورت اینترنتی: https://bookroom.ir/book/40738/اسلام-رحمانی
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روحانی: اگر در مسائل استراتژیک به نتیجه نرسیدیم باید از مردم همه‌پرسی کنیم. fna.ir/dclyo8 @Farsna
محمد هادی سمتی
🎥روحانی: اگر در مسائل استراتژیک به نتیجه نرسیدیم باید از مردم همه‌پرسی کنیم. fna.ir/dclyo8 @Farsna
اشاره: بهمن ماه ۹۶ به مناسبت سخنان رئیس دولت دوازدهم درباره رفراندوم (همه پرسی) یادداشت ذیل را نوشتم. البته قرار بود در دو بخش منتشر شود اما فرصت تدوین بخش دوم فراهم نشد. گمان می کنم همین مقدار هم برای روشن شدن مسئله کافی باشد. حالا نیز دوباره رئیس دولت دست به دامان حربه همه پرسی شده است و خواندن این سطور برای فهم مسئله مفید است. ✍ مزایا و معایب رفراندوم «قانون اساسی ثمره انقلاب و میراث امام بزرگ ما است. بسیاری از مشکلات به دلیل عمل نکردن به قانون اساسی است. قانون اساسی معیار ماست. هر که قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی است و  همه باید به قانون اساسی عمل کنیم. قانون اساسی بن‌بست‌ها را برداشته و ظرفیت بسیار بزرگی دارد.» جملات بالا بخش هایی از سخنان رئیس دولت دوازدهم است که در راهپیمایی 22 بهمن بیان شده است و کسی هم با آن مخالفتی ندارد. اما آن چه که حواس ها را به خود جمع کرد و مورد بحث و بررسی مخالفان و موافقان قرار گرفت بخش مهمی از صحبت های رئیس دولت است که به بیان موضوع همه پرسی _رفراندوم_ اختصاص یافت. روحانی گفته است "اگر جایی ما با هم بحث داریم باید به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم. اگر در دو تا مسأله اختلاف نظر داریم، جناح‌ها اختلاف دارند، دعوا و شعار ندارد، صندوق آراء را بیاوریم و طبق اصل 59 قانون اساسی هر چه مردم گفتند، به آن عمل کنیم، این ظرفیت قانون اساسی ماست و باید به ظرفیت‌های قانون اساسی‌مان عمل کنیم." برای روشن شدن موضوع ابتدا باید تعریف رفراندوم، شرایط و ضوابط و مزایا و معایبش معلوم شود. رفراندوم چیست؟ این واژه به معنای «مراجعه به مردم» است و شیوه ای است برای تشخیص عقیده عمومی از راه مراجعه مستقیم به مردم. این راه حل اولین بار در سده شانزدهم در سویس برای معلوم کردن نظر مردم ایجاد کننده این کشور درباره مسائل مهم به کار برده شد. رفراندوم یکی از چهار راه تشکیل «دموکراسی مستقیم» است. دموکراسی واژه ای است برگرفته از واژه های یونانی دموس (demos) به معنی مردم و کراسیا (krato  یا cratia) به معنای قدرت و به طور خلاصه یعنی قدرت مردم. دموکراسی یا مستقیم است که فقط در دولت های خیلی کوچک با چند هزار جمعیت قابل اجرا است، یا غیر مستقیم است که در دولت های جدید که وسعت و جمعیت زیاد دارند به اجرا گذاشته می شود. در دموکراسی های جدید میلیون ها تن زندگی می کنند و هرچند امروزه دموکراسی مستقیم مربوط به گذشته ها تلقی می شود؛ اما برخی تدابیر دموکراسی مستقیم، مانند رفراندوم، ابتکار عام، بازخوانی و «پله بیسیت» را برخی از کشورها به روش های مختلفی مورد استفاده قرار داده اند زیرا رشد ارتباطات سریع امکان مراجعه به همه شهروندان را برای مقاصد محدود و معین فراهم کرده است. این چهار روش در واقع به این دلیل مورد پذیرش قرار گرفته اند که عملکرد سیستم های انتخاباتی،هیئت های نمایندگی و احزاب سیاسی نامطلوب بوده است. این راه ها از جنبه مثبت، حاکمیت نهایی مردم و تابعیت مکانیسم معمولی حکومتی از خواست‌ها و آرزوهای انتخاب کنندگان را بدون مداخله احزاب سیاسی تأیید می کنند. انواع رفراندوم رفراندوم دو نوع است: 1) اجباری یا الزام آور 2) اختیاری یا انتخابی. رفراندوم وقتی اجباری می شود که همه قوانین از نوع معین لزوما باید برای قبول یا رد پیش از تبدیل شدن به قانون به مردم مراجعه شود و کاملا دموکراتیک است؛ زیرا نیاز به بیان عقیده عمومی دارد. اما هرگاه قانون مصوب قوه مقننه بنا به درخواست عده معینی از شهروندان برای نظرخواهی نهایی به مردم تسلیم شود رفراندوم اختیاری خوانده می شود. مزایا و معایب رفراندوم اما همه پرسی مزایا و معایبی هم دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد: ۱. اصلاح قوه مقننه ۲. ارتباط مداوم بین انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان(این ارتباط همیشه از راه انتخابات عمومی ادواری تأمین نمی شود) ۳. رفراندوم تضمین می کند که هیچ قانونِ مخالف با افکار عمومی تصویب نخواهد شد. ۴. البته موقعیت و اقتدار قوه مقننه را نابود می کند. ۵. به مردم اختیاری می دهد که برای اِعمال آن شرایط لازم را ندارند. ۶. نظر عموم مردم را به درستی منعکس نمی کند. (زیرا تعداد شرکت کنندگان در رفراندوم اغلب کم است) ۷. در مسائل حیاتی باعث تأخیر غیر لازم و زیانبار می شود. ۸. ماهیت مشارکت مردم بیشتر جنبه منفی دارد. ۹. فکرِ واقعی مردم را بیان نمی کند. ۱۰. بسیار هزینه دارد. ۱۱. برای کشورهای وسیع مناسب نیست. پایان بخش اول/۸۴۱/پ۲۰۰/س حجت الاسلام محمدهادی سمتی پی نوشت عالم،عبدالرحمن،بنیادهای علم سیاست،تهران،نشر نی،1373، فصل یازدهم ص 293 تا 319 آدرس یادداشت در خبرگزاری رسا: http://rasanews.ir/fa/news/555213/مزایا-و-معایب-رفراندوم https://eitaa.com/MHSemati
هدایت شده از پویانویسی
🔶 تا عادت به کتابخوانی پیدا نکنیم، نمی توانیم از لذت های نوشتن بچشیم. @pooyanevisi