☘:
🔸🔶《اَلسَلامُ عَلَیکَ یَا حَسَنَ بنَ عَلِیٍ العَسکَرِیُّ》🔶🔸
✅امام حسن عسکری(ع)، در سنین کودکی، به همراه پدر بزرگوارشان امام هادی(ع) به اجبار به عراق فراخوانده شدند و در سامرا، پایتخت آن روز عباسیان، در منطقه ای نظامی، تحت الحفظ قرار گرفتند.
ابو سهل می گوید :
وقتی امام حسن عسکرى(ع) در بستر بیماری ای بعد از مسمومیت ایشان توسط معتمد عباسی، به سراغشان آمده بود و به همان مرض از دنیا رحلت فرمود، خدمتشان رسیدم.
در نزد آن حضرت(ع) بودم که به خادم خود امر فرمود :
📋《یَا عَقِیدُ! أَغْلِ لِی مَاءً بِمُصْطُکَى》
♦️ای عقید! قدرى آب مصطكى (یک نوع داروی گیاهی) براى من بجوشان!
عقيد هم آب را روى اجاق نهاد، و صقيل(نرگس) مادر امام زمان(ع) آن را به خدمت حضرت(ع) آورد. حضرت كاسه را گرفت و خواست بياشامد، ولى دست مباركش لرزيد و به دندانش خورد، پس ظرف را به زمين نهاد.
سپس به عقید فرمود :
📋《ادْخُلِ الْبَيْتَ فَإِنَّكَ تَرَى صَبِيّاً سَاجِداً فَأْتِنِي بِهِ》
♦️برو به اندرون كه ميبينى كودكى در سجده است، او را نزد من بياور!
ابو سهل مي گويد :
عقيد گفت :
《فَدَخَلْتُ أَتَحَرَّى فَإِذَا أَنَا بِصَبِيٍّ سَاجِدٍ رَافِعٍ سَبَّابَتَهُ نَحْوَ السَّمَاءِ فَسَلَّمْتُ عَلَيْهِ فَأَوْجَزَ فِي صَلَاتِهِ فَقُلْتُ إِنَّ سَيِّدِي يَأْمُرُكَ بِالْخُرُوجِ إِلَيْهِ إِذَ جَاءَتْ أُمُّهُ صَقِيلُ فَأَخَذَتْ بِيَدِهِ وَ أَخْرَجَتْهُ إِلَى أَبِيهِ الْحَسَنِ(ع)》
♦️وقتى به اندرون براى جستجوى او رفتم، ديدم كودكى در سجده است و انگشت سبابه خود را به سوى آسمان گرفته است.
من سلام كردم و او نمازش را كوتاه كرد، سپس گفتم :
مولایم! شما را مىطلبد كه به خدمتش درآئى! در اين وقت مادرش صقيل آمد و دست او را گرفت و او را نزد پدرش آورد.
ابوسهل گفت :
📋《فَلَمَّا مَثُلَ الصَّبِيُّ بَيْنَ يَدَيْهِ سَلَّمَ وَ إِذَا هُوَ دُرِّيُّ اللَّوْنِ وَ فِي شَعْرِ رَأْسِهِ قَطَطٌ مُفَلَّجُ الْأَسْنَانِ فَلَمَّا رَآهُ الْحَسَنُ(ع) بَكَى وَ قَالَ :
يَا سَيِّدَ أَهْلِ بَيْتِهِ اسْقِنِي الْمَاءَ! فَإِنِّي ذَاهِبٌ إِلَى رَبِّي وَ أَخَذَ الصَّبِيُّ الْقَدَحَ الْمَغْلِيَّ بِالْمَصْطَكَى بِيَدِهِ ثُمَّ حَرَّكَ شَفَتَيْهِ ثُمَّ سَقَاهُ فَلَمَّا شَرِبَهُ قَالَ هَيِّئُونِي لِلصَّلَاةِ فَطُرِحَ فِي حَجْرِهِ مِنْدِيلٌ فَوَضَّأَهُ الصَّبِيُّ وَاحِدَةً وَاحِدَةً وَ مَسَحَ عَلَى رَأْسِهِ وَ قَدَمَيْهِ》
♦️موقعى كه کودک، خدمت حضرت رسيد، سلام كرد. رنگش همچون درّ (سفيد)، موهاى سرش پيچيده و بافته و ميان دندانهايش باز بود.
وقتى امام حسن عسكرى(ع) او را ديد، گريست و فرمود :
اى آقاى خاندانم! اين آب را به من بده كه من اينك به سوى خداى خود می روم.
کودک، ظرف آب جوش را برداشت و به دهان پدر بزرگوارش نزديك ساخت تا آن را نوشيد.
آن گاه امام حسن عسكرى(ع) فرمود :
مرا آماده نماز كنيد!
کودک حولهاى در دامن امام(ع) پهن كرد و بدين گونه کودک، يك يك اعضای پدر را وضو داد و سر و پاى او را مسح نمود.
♦️آن گاه امام حسن عسكرى(ع) فرمود :
📋《أَبْشِرْ يَا بُنَيَّ فَأَنْتَ صَاحِبُ الزَّمَانِ وَ أَنْتَ الْمَهْدِيُّ وَ أَنْتَ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى أَرْضِهِ وَ أَنْتَ وَلَدِي وَ وَصِيِّي وَ أَنَا وَلَدْتُكَ وَ أَنْتَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ(علیهم السلام) وَلَدَكَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَنْتَ خَاتَمُ الْأَوْصِيَاءِ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِينَ وَ بَشَّرَ بِكَ رَسُولُ اللَّهِ(ص) وَ سَمَّاكَ وَ كَنَّاكَ وَ بِذَلِكَ عَهِدَ إِلَيَّ أَبِي عَنْ آبَائِكَ الطَّاهِرِينَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى أَهْلِ الْبَيْتِ رَبُّنَا إِنَّهُ حَمِيدٌ مَجِيدٌ وَ مَاتَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ(ع) مِنْ وَقْتِهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ》
♦️اى فرزند! به تو مژده ميدهم كه صاحب الزمان و مهدى و حجت خدا در روى زمين، توئى.
تو فرزند من و جانشين من ميباشى؛ از من متولد شدهاى و تو (م ح م د) فرزند حسن بن على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسين بن على بن ابى طالب(ع) مي باشى و هم از نسل پيغمبر و خاتم ائمه طاهرين هستى.
پيغمبر(ص) مژده تو را داده و نام و كنيه تو را تعيين فرموده است.
صلوات خدا بر اهل بيت(ع)، ربنا انه حميد مجيد.
حضرت(ع) اين را فرمود و همان موقع رحلت نمود.(۱)
{وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ}
📝شعر :
تسلیت ای حجّت ثانی عشریابن الحسن
زود بود از بهر تو داغ پدر یابن الحسن
طفل بودی پیش چشمت چشم بابا بسته شد
تو نگه کردی و او زد بال و پر یابن الحسن
👤راسخی
📚منبع :
۱)الغیبه شیخ طوسی، ص۲۷۲
کانال طلاب وفضلای استان اصفهان
🔶 همۀ خوبیها در مقابل امربه معروف و نهی از منکر قطره ای از دریاست
🔸حضرت آیت الله مظاهری تصریح کردند: یکی از فضیلتهای فراموش شده «امربهمعروف و نهیازمنکر» است. این فضیلت ارزنده چنان در جامعه فراموش شده است که گویا اصلاً در اسلام چنین فضیلتی نیست.
📌 مشروح خبر:
https://b2n.ir/a80522
📌کانال طلاب وفضلای استان اصفهان
✅ پیغام امام زمان(عج) به علامه طباطبایی(ره)
آیت الله مصباح یزدی:
استاد ما علامه طباطبایی(ره) مىفرمودند: «هنگامى كه در نجف اشرف مشغول تحصيل گرديديم، مشكلاتى برايمان پيش آمد، زندگى ما از اجاره مزرعهاى كه در تبريز داشتيم تأمين مىشد و مبلغ مورد نظر را از ايران ارسال مىكردند امّا مشكلات سياسى، منطقهاى و تنگناهايى كه حكومت وقت ايران (رضاخان) پديد آورد موجب قطع شدن اين پول شد و ما در شرايط دشوارى قرار گرفتيم، گرفتارى چنان شدت يافت كه براى تأمين هزينههاى ضرورى خانواده هم دچار مضايقى شديم. در همين افكار بودم كه شنيدم كسى درب مىزند، پاسى از شب گذشته بود، ديدم فردى با قيافه و لباسى نامأنوس بر در خانه ايستاده است، سلام و احوالپرسى بين ما و او ردّ و بدل شد، پرسيدم شما كى هستيد؟ گفت: من شاه حسين ولى هستم، شگفتزده شدم زيرا چنين اسمى به گوشم نخورده بود. افزودم آيا فرمايشى داريد؟ گفت: آقا فرمودند از اين وضع نگران نباش، دوازده سال است ما متكفّل مخارجتان هستيم. اين را بر زبان آورد و رفت، من هم در را بستم و آمدم داخل خانه، در فكر فرو رفتم كه چنين شخصى با چنين قيافهاى كه مربوط به چند قرن قبل بود اينجا چه مىكرد، خانه ما را چگونه مىدانست، از يك سوى تصوّر كردم كه منظور وى آقا اميرالمؤمنين(عليه السلام) است بعد از ذهنم گذشت كه ما كمتر از دوازده سال است كه به نجف آمدهايم، ديدم اين تاريخ تطبيق نمىكند، ناگهان يادم آمد از مُعمّم شدن من بيش از دوازده سال نمىگذرد و آن وقت متوجه شدم منظور از آقا، مولا امام زمان(عليه السلام) است.
از فرداى آن روز گشايشى در كارمان بوجود آمد، مسافرى از تبريز به نجف آمد و مبلغى را كه بابت اجاره آن زمين كشاورزى دريافت شده بود برايمان آورد. امّا همچنان كنجكاو شده بودم كه بدانم اين آقا كيست كه من او را نمىشناختم ولى او محل سكونت ما را به خوبى مىدانست، تا آنكه برگشتم به ايران، در حوالى تبريز در يك قريهاى كه امروز جزو اين شهر شده، براى فاتحه به قبرستان رفتم ديدم در گوشهاى يك مقبره مخروبهاى ديده مىشود، از پيرمردى كه در آن حوالى بود پرسيدم چه كسى در اينجا آرميده است؟ جواب داد: نمىدانم، مىگويند: شاه حسين ولى مىباشد، معلوم شد آن صورتى كه من ديدم حالت برزخى وى بوده و چون با امام عصر رابطهاى داشته، چنين مأموريتى را انجام داده تا مرا از نگرانى برهاند و مشكلاتم را حل كند.
منبع: برگرفته از سخنرانى آيتالله مصباح در حوزه علميه امام خمينى(رحمه الله) اروميه، 22 آبان 1379 و نيز مأخوذ از بيانات ايشان در مراسم افتتاحيه سال 1380 ـ 1379، مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(رحمه الله).
____________
🌷کانال طلاب وفضلای استان اصفهان
🌀 ۹۶ سال سن دارم؛ با احساس نشاط یک جوان ۴۰ ساله
📝 ۸۰ سال است ورزش را ترک نکردهام
👤 آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با وزیر ورزش
🔸 بنده ۹۶ سال سن دارم و از ۸۰ سال قبل ورزش را ترک نکرده ام و امروز هر چیزی که دارم از استمرار در ورزش است.
🔹 بنده به دلیل پایبندی بر ورزش، هم اکنون از نظر فشارهای قلبی و عروقی نشاط یک جوان ۴۰ ساله را در خود احساس میکنم و پزشکان نیز اخیرا بر این مسأله صحه گذاشته اند.
♨️ بنده در برخی امور مانند کوهنوردی حاضر هستم با برخی جوانان امروزی مسابقه بگذارم.
🔹 ورزش اگر مستمر و مداوم باشد سبب قدرت جسمانی انسان میشود و اگر استمرار در آن نباشد سبب خسارت و سستی بدن می شود.
#کانال طلاب و فضلای استان اصفهان
🏴 حدیث بسیار نابی از امام حسن عسکری علیه السلام: اِنَّ الوُصُولَ اِلَي اللهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لا يُدرَكُ اِلّا بِامتطاءِ اللَّيلِ.
🔹 ترجمه حدیث: وصال به خداوند عزوجل سفری است که جز با مرکب راهوار شب زنده داری به دست نمی آید.
بحار الانوار ج77 ص379
🤲 شب جمعه التماس دعا...
🏴 اعظّم الله اجورنا و اجورکم 🏴
کانال طلاب وفضلای استان اصفهان
🌀 خیز بلند حوزه علمیه برای تحول تربیتی-تهذیبی مدارس علمیه و طلاب
📝 گزارش اولین نشست «ایمان و تعالی جمعی در حوزههای علمیه»
👤 حجت الاسلام عالم زاده نوری معاون تهذیب حوزههای علمیه:
امروز به تعبیر رهبری باید دنبال کارخانه انسانسازی باشیم؛ نه صرف برخی فعالیتهای محدود تهذیبی.
👤 آیت الله صدیقی:
🔹 ارتباط خودسازی و دیگرسازی
🔹 ضرورت ورود همه اساتید حوزه برای تربیت طلاب؛ و عدم اکتفا به اساتید اخلاق خاص
♨️ بیان دغدغههای علامه طباطبایی و رهبری درباره حوزههای علمیه ...
🔸 اولین نشست از سلسله نشستهای راهبردی «ایمان و تعالی جمعی در حوزههای علمیه» امروز در مرکز مدیریت حوزههای علمیه با حضور اساتید و صاحبنظران عرصه معنویت و تربیت طلاب برگزار شد. مهمان ویژه نشست امروز حضرت آیت الله صدیقی از اساتید برجسته اخلاق و امام جمعه تهران بودند.
🔹 در ابتدای نشست، حجت الاسلام عالم زاده نوری معاون تهذیب حوزههای علمیه، با بیان تفاوت عملکرد تهذیبی حوزه، در پیش و پس از انقلاب و با توجه به اینکه کارکرد معاونت تهذیب فراتر از برگزاری جلسات اخلاق است گفت: امروز به تعبیر رهبری باید دنبال کارخانه انسانسازی باشیم؛ نه صرف برخی فعالیتهای محدود تهذیبی.
🔹 در ادامه آیت الله صدیقی به نکات راهبردی و مهم در نحوه برنامهریزی تهذیبی اشاره داشتند و گفتند: طلبه آمده است که خود را در جمع بسازد و در کاروان حرکت کند. اساسا خودسازی بدون دیگرسازی عملی نیست. در این مسیر اول ایمان، دوم خوب زندگی کردن و عمل درست انجام دادن و سوم نجات دیگران است که نیاز به صبر دارد. و همه اینها فقط در سایه بندگی خدا و محبت و مودت نسبت به امام زمان (عج) حاصل خواهد شد.
🔹 یکی دیگر از مواردی که آیت الله صدیقی اشاره داشتند این بود که همه اساتید حوزه با عملکرد و منش و رفتار خود مربی طلاب هستند و این محدود و منحصر به اساتید خاص اخلاق نیست؛ لذا همه اساتید باید خودسازی را از خود شروع نموده و همه طلاب را نه به خود، بلکه به خدا دعوت کنند.
🔹 آیت الله صدیقی در ادامه به خلأهایی که دغدغه علامه طباطبایی در حوزه علمیه بود اشاره کردند و گفتند: مهجوریت قرآن و روایات توحیدی، اخلاقی و عرفانی در حوزهها، اولویت نبودن تربیت اخلاقی در حوزهها و عدم پختگی افکار طلاب در برابر شبهات همگی دغدغههای جدی علامه طباطبایی بودند؛ که در منشور رهبری درباره حوزههای علمیه همه این موارد موجود است و راهی به جز گفتمانسازی آنها نداریم.
🔹 شایان توجه است برگزاری این سلسله نشستها توسط معاونت تهذیب حوزههای علمیه و با همکاری مرکز مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت، انجام گرفته است. ایده اولیه در این سلسله نشستها این است که برای تحقق تهذیب حقیقی و معنویت قرآنی در حوزه های علمیه، باید فضای کلی حوزه مبتنی بر روح تربیتی ایمانی بوده و تمامی عناصر حاکم بر حوزه مشحون از معنویت و اخلاق و در مسیر مجاهده انقلابی رقم بخورد.
✅ خروجی این نشستها توسط مرکز مطالعات راهبردی حوزه و معاونت تهذیب، تبدیل به راهبرد، سیاست، برنامه و فعالیتهای اجرایی متناسب خواهد شد.
کانال طلاب وفضلای استان اصفهان
*⭕️ اعتقاد ما به ولایت فقیه قویتر از ایرانیهاست*
صحبت های بسیار شنیدنی وجذاب از سید مقاومت، سیدحسن نصرالله
سیدحسن نصرالله در جمع ایرانیان داخل لبنان:
🔸 ما برای حفظ بشار اسد نمیجنگیم، بلکه برای حفاظت از اصل شیعه میجنگیم.
🔹 شیعیان از کشورهای مختلف میآمدند از تشکیلات. ساختار و بدنه حزب الله، تجربه ما سوال میکردند که چگونه حزب الله شدیم و به آنها میگفتم اینها جسم و بدنه حزب الله است از روح حزب الله سوال کنید و آن اعتقاد به ولایت فقیه است، اعتقاد ما به ولایت فقیه با بسیاری از ایرانیها که ولایت را قبول دارند فرق میکند اعتقاد ما قویتر است.
1⃣ ما معتقدیم اطاعت از، ولی فقیه مانند اطاعت از معصوم است.
2⃣ ما اعتقاد داریم اگر، ولی فقیه فرمود: پیشنهاد و نظر من این است (امر نکرد) ما باید اطلاعت کنیم. (در ایران میگویند ایشان دستور نداند پیشنهاد کردند.)
3⃣ ما بالاتر از قانون اساسی به ایشان اعتقاد داریم (برخی میگویند در قالب قانون اساسی ایشان میگویند بهتر است اینگونه عمل کنید، ما این نظر را تکلیف و واجب میدانیم.
4⃣ ما در لبنان وقتی در شورای حزب الله بحث میکنیم اگر احتمال بدهیم اینکار را بکنیم حضرت آقا ناراحت میشوند بدان عمل نمیکنیم اگر احتمال بدهیم خوشحال میشوند بدان عمل میکنیم.
5⃣ ما ایشان را تالی تلو امام معصوم (علیه السلام) میدانیم ولایت فقیه بحث اداری و قانونی نیست ولایت فقیه محبت، نصرت و یاری است، اصل ولایت محبت است عشق است. در غیر اینصورت یک کارمند اداری هستیم
کانال طلاب وفضلای استان اصفهان
مقتدی صدر و ما ادراک مقتدی صدر!!!!
اعتراضات عراق با ورود مردم دردمند به صحنه آغاز شد، اما اکنون مقتدی صدر می خواهد به روش خودش آن را تمامکند.
اما به غیر از او بازیگران دیگری نیز در صحنه حضور دارند اما به راستی هدف وی از به آشوب کشاندن عراق دراین برهه ی حساس زمانی ومکانی مخصوصا اینکه آمریکا درحال احیای مجدد داعش یا یک نیروی شبیه به داعش با اسم ورسم دیگر میباشد چیست؟؟؟!!
مقتدی صدر روحانی شیعه و سیاستمدار است،
گرچه بویی از سیاست نبرده و بیشتر آلت دست سعودی و نیروهای متعصب عراقی است تا یک سیاستمدار کارکشته وخبره ، وی از رهبران شیعیان عراق است. چهارمین فرزند سید محمد صدر و شناخته شدهترین بازمانده از خاندان صدر است. مقتدا صدر از مخالفین حکومت صدام حسین، طرفدار ایجاد حکومت اسلامی و مخالف حضور نیروهای خارجی در عراق است اما روش کارش فرق میکند وتقریبا بعد ازصدام باهیچکدام یک ازدولتهای روی کار امده شیعه درعراق میانه ی خوبی نداشت و هرازگاهی با کشاندن طرفدارنش به خیابانها کام دولت وملت عراق را تلخ میکرد اینکه وی چه رویایی در سر میپروراند کمی مبهم است ولی میتوان با دنبال کردن حوادیث اخیر و باتوجه به واکاوی شخصیتی وی این امر چندان هم مشکل نخواهد بود
مقتدی صدر بلحاظ شخصیتی ،فردی خودرای ،وخودبرتربین بوده و دارای رگ وریشه ی ناسیونالیسمی قوی وعجیبی هست او دوست دارد حرفش را با اردوکشی خیابانی و باتکیه بر بازوی نظامی خودش (سرایا الاسلام) بزند
اصلا اهل گفتگو و کنار آمدن نیست دریک کلام مقتدي ، ثبات رأي و عقيده ندارد و اين براي مردم و مسئولان عراقي محرز شده است
ايشان خودشان را مقدس میدانند و بالاتر از اين مقام ه
به خودش هاله ي از عصمت هم ميدهد
لقب هاي اخر هر نامه اش خودش جاي هزاران حرف و حديث هست.
اما مواضع وی در این اعتراضات جالب و قابل تآمل بیشتر است مثلا:👇
عدم استعفای عبدالمهدی، جلوی خونریزی را نخواهد گرفت و عراق را تبدیل به سوریه و یمن میکند.😳
پیام های صدر رنگ و بوی تهدید و تخریب گرفته اند. واین شائبه رو تقویت میکند که کلید آشوب ها را خود مقتدی صدر زده ومدیریت میکند هم زمان
یک منبع عراقی هم گفته غذاهایی که به نام زنان و مادران عراقی در حال توزیع بین تحصن کنندگان بغداد است، در ۶۰ آشپزخانه و رستوران عراقی در شهرک صدر پخته و توسط جریان صدر تأمین مالی میشود.👇
ظهور شخصیت سیاسی شیعه واما مخالف ظهور در فضای سیاسی عراق:
✅خروج فردی بنام شیصبانی و به قدرت رسیدن این شخصیت منفی شیعی در کوفه به عنوان لیدر دینی ـ سیاسی در میان شیعیان عراق، قبل از خروج و قیام سفیانی
در قسمت اول مقاله نکاتی چند درباره ی زندگی نامه وسابقه کوتاه از فعالیتهای سیاسی وی نوشته شد اکنون شمه ای چند از روحیات مقتدی صدر خواهیم نوشت ؛
اگر بخواهیم بی پرده وخیلی صریح
درباره مقتدی صدر سخن بگوییم باید عرض کنیم وی فردی جاه طلب بسیار متعصب(ناسیونالیست) ، دارای خود برتربینی عجیب وخاص که تقریبا درسیره ی هیچ یک از علمای شیعه مسبوق به سابقه نیست
فردی بدقلق که باهیچ یک ازحکومت های تشکیل شده بعد از صدام حسین همکاری نداشته بطوریکه عدم ثبات رای وعقیده وی برای مردم عراق کاملا محرز وآشکار گشته
مقتدی صدر فردی نژادپرست ودرعین حال خودبرتربین هست مخالف مرجعیت مخصوصا مراجع غیرعراقی والالخصوص مراجع غیر عرب میباشد.
واما میپردازیم به نکته مهم از زندگی وی که بنوعی لکه ی سیاهی در کارنامه سیاسی اش هست وآنهم موضوع از میان برداشتن مخالفینش با توسل به زور وخشونت وحتی قتل!!!!!
سال ۱۳۸۲ شمسی بود که خبر قتل فرزند آیت الله العظمی خویی مرجع تقلید شیعیان پخش شد ...
تقریبا بعد از یک سال تحقیق وتفحص مشخص شد که آمر قتل عبدالمجید خویی،خود مقتدی صدر بود:👇
خبرگزاري دولتي ايران، ايرنا در مورخه ی ۱۹فرودین ۱۳۸۳:
، به نقل از قاضي مسوول رسيدگي به پرونده قتل آيت الله سيد عبدالمجيد خويي، که سال گذشته در نجف کشته شد، گزارش داد که مقتدى صدر دستور قتل خويي را صادر کرده بود. قاضي مسئول رسيدگي به پرونده قتل خويي اعلام کرد که مقتدى صدر علاوه بر خويي، به قتل دو نفر ديگر نيز متهم شده است. وى گفت: مقتدى صدر و پيروان وي، از جمله مصطفي باقر جعفر حسين اليعقوبي، که دستگيرشده، متهم به قتل عبدالمجيد خويي، حيدر محمد حسن کليددار، و ماهر محمد حسن يوسف الياسرى هستند، که همراه خويي در همين روز کشته شدند. بر اساس تحقيقات قاضي، عبدالمجيد خويي دست بسته از سوى طرفداران مقتدى صدر به دفتر وى برده شد، و بعد از ديدارى کوتاه، طرفداران وي از مقتدى پرسيده بودند که با خويي چه کنند، و او گفته بود: «بکشيدش».
هرچند که بعدها وی درمصاحبه با رسانه ها ومطبوعات غربی خود را ازاین اتهام مبراکرد ...
با این تواصیف از زندگی رهبر سائرون عراق مشخص میشود وی شخصی خونخوار وجنایت کار بنظر میرسد تاجایی که دستش به خون مرجعیت ش
یعه هم آلوده شده است!!!
بااین مقدمه احادیثی از معصومین علیهم السلام آورده وسعی در جمع بندی بحث میکنیم:👇
خروج شیصبانی در پیشقدم خروج سفیانی
شیصبانی یا عوف سلمی در باور دین اسلام شیعه، فردیست که در آخر الزمان و پیش از قیام مهدی (عج) در عراق ظهور میکند. آغاز کار وی از تکریت است و در دمشق کشته میشود.
واژه شیصبان یکی از نامهای ابلیس است و در لغت به معنای مورچه نر، لانه مورچگان، رهبرگروهى از پریان و گهگاهی ائمه ازین واژه برای اشاره به بنیعباس استفاده میکردهاند
از امام سجاد (علیه السلام ) نقل شده :
« خروج شعیب بن صالح پس از عوف سلمی و قبل از خروج سفیانی است. »
و از امام باقر(علیه السلام ) آمده است:
« سفیانی خروج نمی کند، مگر آن که قبل از او شیصبانی در سرزمین کوفان (همان عراق) خروج کند. او همچون جوشیدن آب از زمین می جوشد و فرستادگان شما را به قتل می رساند. بعد از آن انتظار خروج سفیانی و ظهور قائم باشید»
با تطبیق " احتمالی "روایات
میتوان این نکته رو عنوان کرد که شخص منفی شیعه که لیدر جریان شیعی را درعراق بعهده دارد و در مقابل دولت قانونی مستقر درعراق شمشیر کشیده و با بقیه جریانهای سیاسی شیعی مخالفت میکند ظاهرا میتواند همان مقتدی صدر باشد
کانال طلاب وفضلای استان اصفهان
بسم الله الرحمن الرحیم
«قال الله تعالی: وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِیهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیما»
شهادت غمبار و جانسوز جمعی از نمازگزاران شیعه در فاجعه تروریستی قندهار نشاندهنده فعال شدن تروریستها در کشور مسلمان افغانستان میباشد که پس از فاجعه تروریستی قندوز صورت میگیرد.
ارتکاب چنین جنایاتی در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت حاکی از توطئههای برنامهریزی شده با پشتیبانی مستکبرین و معاندین میباشد که از وحدت مسلمین و تقریب مذاهب واهمه دارند تا با برنامههای ضد انسانی و اسلامی، اهذاف تفرقه افکنانه خود را دنبال و باطن خبیث خود را نمایان سازند.
سازمان ملل و سازمان و نهادهای حقوق بشری جهان نیز با سکوت خود بر آتش این جنایات و جرأت جنایتکاران میافزایند تا دروغ بزرگ دفاع از حقوق بشر، بیشتر از همیشه خود را نشان دهد و این همان ستم بزرگ به مردمان کشورهای مظلوم میباشد.
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم نمودن حوادث تروریستی کشور افغانستان و همدردی با خانواده محترم شهدا و مجروحین حوادث اخیر، از مسئولین این کشور میخواهد تا با تعهد نسبت به امنیت مردم، در مقابل توطئههای کشورهای جنایتکار و پشتیبان تروریستها و همچنین در برابر گروههای تندرو و کوردل با دقت و جدیت مقابله نماید و خود را در برابر همهی مردم، اقوام و پیروان مذاهب مسئول بداند و از حوادث مشابه جلوگیری تا خاک افغانستان تبدیل به مأمن و مقرّ گروههای تکفیری و تندرو نگردد.
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
۱۴۰۰/۷/۲۳
کانال طلاب وفضلای استان اصفهان
تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در محکومیت کشتار مردم مظلوم افغانستان فردا (یکشنبه) ساعت 10 صبح مدرسه فیضیه با سخنرانی آیت الله اراکی
#اجتماع_بزرگ_حوزویان برای اعلام انزجار از کشتار بیرحمانه مردم افغانستان
در پی جنایات خونین مساجد شیعیان افغانستان درس های روز یکشنبه ۲۵ مهرماه سال جاری از ساعت ده صبح #تعطیل و اجتماع بزرگ طلاب، اساتید و روحانیون برای اعلام انزجار از جنایات تروریستی و کشتار بیرحمانه شیعیان مظلوم افغانستان و دفاع از ملت مظلوم افغانستان، در مدرسه مبارکه #فیضیه قم برگزار می شود.
📢 کانال روابط عمومی #مرکزخدمات حوزههای علمیه
Go2l.ir/CSIS_Eta 🆔 :ایتا
اجتماع بزرگ حوزویان برای اعلام انزجار از کشتار بیرحمانه مردم افغانستان
در پی جنایات خونین مساجد شیعیان افغانستان دروس سطوح عالی قم روز یکشنبه ۲۵ مهرماه از ساعت ۱۰ صبح تعطیل و اجتماع بزرگ طلاب، اساتید و روحانیون برای اعلام انزجار از جنایات تروریستی و کشتار بیرحمانه شیعیان مظلوم افغانستان و دفاع از ملت مظلوم افغانستان، در مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار میشود.
مجمع نمایندگان طلاب در بیانیه ای بیان کرد:
حوادث تروریستی در افغانستان نقشه ای شیطانی و مشکوک است/ طلاب و فضلا در اجتماع حمایت از مردم افغانستان شرکت کنند
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پی فاجعه خونبار و جانسوز مسجد جامع سید آباد قندوز و نماز جمعه مسجد جامع فاطمیه قندهار افغانستان در بیانیه ای این حمله تروریستی را محکوم کرد.
متن کامل بیانیه
https://b2n.ir/p51999