eitaa logo
محی‌الدین🌼سلطانی‌فر
61 دنبال‌کننده
423 عکس
376 ویدیو
17 فایل
أللهم أنطقنی بالهدی و ألهمنی التقوی ارتباط با بنده: @MSultanifar
مشاهده در ایتا
دانلود
محی‌الدین🌼سلطانی‌فر
📍آیا ایران در جنگ غزه باید دخالت مستقیم کند؟ 🔺بعد از شروع حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی به نواز غزه
بار دیگر تأکید می‌کنم از بین کانال های بزرگ جریان انقلاب، تا این لحظه، بنده کانال بیداری ملت را بهترین و انقلابی ترین و مستقیم الفکر ترین کانال می‌دانم. یعنی در تشخیص و تبیین «حق» و در موضع‌گیری‌ها در مورد حوادث جاری، تا این لحظه کانالی بهتر از این کانال سراغ ندارم.
۸ آبان۱۴٠۲/سال سوم از نظمیه ی کنت فورت اتریشی تا امنیت مسجد محور محلات ظاهرا تاسیس اولین اداره پلیس یا «نظمیه» ایران به شکل مدرن و به تقلید از غرب، به سال۱۲۵۸ شمسی باز می گردد(حدود ۱۴۴ سال پیش). مسئول تاسیس و مدیریت هم «کنت دومونت فورت» اتریشی بوده که به درخواست ناصرالدین شاه در سفر اتریش، به ایران می آید و کار را شروع می کند( تاریخ موسسات تمدنی ایران، محبوبی اردکانی ج۲ص۱۴٠). به جد میتوان گفت که یکی از بنیادی ترین تفاوت های نوع هدایت جامعه در اسلام و مدرنیته در همین کلمه نهفته است: ، که قرین جبر، کم دقتی و پر هزینه بودن است. اما اسلام عزیز که معتقد به است(آیه۲۵حدید)، این هدف بنیادین را از طریق روشهای مدیریتی عملیاتی می کند. فی المثل می توان تامین امنیت یک شهر را به ده مرکز نیروی انتظامی سپرد، یا آنرا به صد ، به عنوان قلب یک واگذار کرد. در واقع نظام هدایتی پیشرفته اسلام، واحد ها را خُرد و کوچک می کند، آنگاه مدیریت آسانش را به می دهد. تجربه بسیار بسیار گرانقدری که در تاسیس های انقلاب اسلامی داشتیم، آنهم دقیقا یک روز بعد از پیروزی انقلاب! تامین امنیت در قالب خُرد، محله ای و به محوریت مساجد، چند خاصیت بسیار مهم دارد: ۱. به دلیل کوچکی واحد مدیریت، دقت و سرعت کار بالا می رود ۲. اعضای هر محله، مسئول تامین امنیت خودشانند، به همین دلیل تعهد بسیار بالایی به کار دارند ۳. تامین امنیت بین اعضای محل پخش می شود، به همین دلیل نیاز به استخدام نیروی دائمی ندارید ۴. مدل تامین امنیت محله ای، بستر بسیار مناسبی است برای ضرب کردن شور و نشاط جوانان محل، در تامین امنیت خود، خانه و ناموسشان و هکذا دهها فایده دیگر. در واقع تشکیل به عنوان یکی از شعبه های ، یکی از بارزترین نمونه های مواجهه تمدنی امام ره، با ساختارهای متمرکز جبری سازمانی غیر مردمی غربی بود. مدلی که به هرکجا که صادر شد نجاتش داد: از بسیج مردمی سوریه، از عراق، از در یمن و... . مدلی که رهبر انقلاب به حق در وصفش فرمودند:«هیچ نظیری در دنیا نداشت و کاملا و صد در صد متکی به اندیشه اسلامی بود». جالب تر اینکه در پاسخ به منشا بسیج می گویند:«امام این پدیده بی نظیر را، از دل کوچه پس کوچه های شهرها و از دل خانه های مردم به وجود آورد»(۹۸/۹/۶). آن معمار فقید نیز در آخرین پیامشان برای تعیین نماینده در و پس از حدود ده سال تجربه تامین امنیت به محوریت مساجد محله ها می گوید: این نهاد انقلابی، حافظ اسلام و انقلاب گردید، مسلمانان را شاد و دشمنان اسلام و کشور را ذلیل کرد(۶۶/۵/۲۲). آیا عجیب، مشکوک و غم انگیز نیست؟ مدلی که در کوران سخت ترین مصائب این کشور، انقلاب و اسلام را نجات داده بود، یک سال پس از رحلت حضرت امام منحل شد و مردم از فواید فراوانش محروم. ، یکی از ارکان نُه گانه خدمات مسجد طراز است که در دوره مسجد و اداره جامعه به آن پرداخته شده. ایضا لبیکی است به تاکید رهبر معظم انقلاب به استفاده مجدد از تجربه کمیته ها در دهه شصت(۹۸/۹/۶). ✍️قاسم یزدانی خراسانی @besalamen_amenin
محی‌الدین🌼سلطانی‌فر
#یادداشت_۱۳۵ ۸ آبان۱۴٠۲/سال سوم از نظمیه ی کنت فورت اتریشی تا امنیت مسجد محور محلات ظاهرا تاسیس اول
جهاد سازندگی و کمیته‌های انقلاب اسلامی دو نهاد انقلابی و اسلامی بودند که ذبح شدند. سپاه نهاد سوم بود که به خواست خدا قِسِر در رفت و جان سالم به در برد. حاج حسین یکتا یک مورد چهارمی را هم معمولاً در صحبت‌هایش اضافه می‌کند که همان سازمان امور تربیتی باشد. سازمانی بوده در دل وزارت آموزش و پرورش که انقلابی عمل می‌کرده و روش‌های ابداعی و کاملاً انقلابی داشته در کارهای تربیتی و فرهنگی روی دانش آموزان که آن هم سرش را زیر آب کردند. تازه اگر این موج شکسته نمی شد و این نهضت رویش و شکفتن نهادهای انقلابی خوابانده نمی شد و مسیر ابداع و خلاقیت و نوآوری مبتنی بر فطرت و اسلامیت ادامه پیدا می کرد، قطعاً در سایر بخش‌های اجرایی و مدیریتی و اداری کشور هم این اتفاق می افتاد و نهادها و روش‌های اسلامی مدیریت متولد می شدند و پس از نظام اسلامی، دولت اسلامی هم شکل می‌گرفت. این چیزی است که کاملاً در تاریخ اوایل جمهوری اسلامی پیداست. لکن: وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّىٰ أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ. و البته: فَيَنسَخُ اللَّهُ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ ثُمَّ يُحْكِمُ اللَّهُ آيَاتِهِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ. اما معلوم نیست چقدر طول بکشد. این هم خیلی مهم است که چه کسانی این کار را کردند و زیر سر چه کسانی بود؟
باز موسم انتخابات نزدیک شد و صدای «سنی‌های متشیع» یا «نو سنی‌ها»ی اهل «اجتهاد در مقابل نص» بلند شد! فتأمل...
به نام خداوند بزرگتر و قوی‌تر از ملت ایران و جمهوری اسلامی لازم است بگویم که درست مثل طرح «عادی سازی روابط با اسرائیل» یک طرح «عادی سازی کشف حجاب» هم در جریان است. گناه هر دو هم یکسان است. یعنی در همان حد و قد و قواره است. راه حل هر دو هم دقیقاً یکی است. نتیجه هر دو هم دقیقاً یکی است. هر کس به هر نحو، در هر سطح، به هر میزان به عادی سازی کشف حجاب کمک کند، از خداوند متعال سیلی خواهد خورد و به همان میزان پشیمان خواهد شد. هر کس که باشد، حتی اگر ملت شهید پرور ایران یا جمهوری اسلامی باشد. خداوند با کسی قوم و خویشی ندارد. اسرائیل امروز، روزی قوم برگزیده خدا بوده است. باید عبرت بگیریم...
وضع مدیریت فرهنگی کشور؟ ما هیچ! ما نگاه...
شاهد یک بی‌عرضگی و تمام عیار در هستیم. همه و مقاومت‌های فرهنگی که در کشور روی داده و می‌دهد، همه اتفاقات مثبت و جریان‌ساز فرهنگی در کشور، ناشی از و رابطه است، وگرنه و اداری ما در عرصه پای در گل و مطلق بوده و هست...
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ درد و دل‌های شنیدنی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در واکنش به امر به معروف وی 🔹 بین نماز ظهر و عصر چشمم به بیرون از فضای نمازخانه افتاد و دیدم که متاسفانه دختران و پسران رفتارهایی انجام می‌دهند که در شأن دانشگاه نیست. 🔹 بعد از نماز فکر کردم که تمام شده است اما متاسفانه همچنان جمع دانشجویان به همان شکل وجود داشت. از دانشجوی متخلف خواستم کارتش را به من بدهد، اینکار را کرد و بعد با من به دفتر آمد. سایر دانشجویان جلوی دفتر تجمع کردند و حرف‌های بی‌ربطی زدند که من هم به هر حال عصبانی شدم. 🔹 یک بار به دانشکده علوم اجتماعی بیایید.می‌بینیدکه دختران و پسران راحت سیگار می‌کشند، روی چمن‌ها می‌خوابند، ولی مدارا و صبوری ما هم اندازه‌ای دارد. 🔹 آیا درست است دختر و پسری که هیچ نسبتی با هم ندارند در حیاط و محوطه دانشکده با یکدیگر دست بدهند و روبوسی کنند و ...؟! این رفتارها در کشور جمهوری اسلامی درست است؟! 🔹 کسی می‌تواند ادعا کندکه ما قواعد را رعایت نکرده‌ایم که خودش تمام قواعد دانشگاه را رعایت کند. چرا ما با سایر دانشجویان کاری نداریم؟ 🔹ما از کسی جز خدا نمی‌ترسیم. توکل ما به خداست با کسی کاری نداریم. 🔹 من به لحاظ سنی کسی هستم که انقلاب اسلامی را دیده‌ام، جنگ تحمیلی را دیده‌ام و از نسل انقلابیون هستم وقتی می‌بینم چند تا دانشجو می‌خواهند این رفتارها را انجام دهند و مدام تکرار کنند طاقت نمی‌آورم! ⁉️ راستی چه خبر از برخورد با دانشجویان متخلف؟ 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
محی‌الدین🌼سلطانی‌فر
. ♻️ درد و دل‌های شنیدنی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در واکنش به امر به معروف وی 🔹 بین
کسانی که خود هم مجرم اند و هم گناه کار و به وظایف قطعی قانونی و شرعی خود عمل نمی کنند حق ندارند به کسی که ترک اولی کرده اشکال بگیرند. این اشکال گرفتن ناحق و باطل است و باطل فانی و از بین رونده است...
سنت خدا این است که معاویه ها یزید می‌شوند، یعنی باطلی که پنهان است و ظاهرسازی می‌کند، لاجرم آشکار و صریح و بی‌پرده خواهد شد و آن وقت حتی کودن‌ها و ساده لوحان و سفیهان هم باطل بودن او را متوجه خواهند شد. به زودی باطل آشکار خواهد شد...