eitaa logo
محی‌الدین🌼سلطانی‌فر
61 دنبال‌کننده
423 عکس
376 ویدیو
17 فایل
أللهم أنطقنی بالهدی و ألهمنی التقوی ارتباط با بنده: @MSultanifar
مشاهده در ایتا
دانلود
۱. این سخن یعنی همان "حجاب اختیاری". روشن است که وقتی او "آموزش اجباری" را ملامت می‌کند، "حجاب اجباری" را نیز نفی می‌کند. ۲. و این برچسب "اجباری" را بی‌پروا از "جریان ضدّانقلاب" وام می‌گیرد برای تخریب "جریان انقلاب". ۳. یعنی شما به‌عنوان یک مسلمان، می‌توانید دیگران را به حجاب "توصیه" کنید، ولی نباید حجاب به‌عنوان یک حکم شرعی – به تعبیر جدیدِ رهبر انقلاب - "قانون" باشد. حاکمیّت در این باره باید "بی‌طرف" و "تماشاچی" باشد. بنابراین، "دولت اسلامی"، همان "دولت سکولار" است که در ارزش‌ها دخالت نمی‌کند و ارزش‌ها را به "مردم" واگذار می‌کند و خودش فقط‌وفقط، سرگرم اقتصاد است. همین اندازه کافی است. تصوّر نیروهای قالیبافی از "دولت اسلامی"، این‌چنین است. دولتِ ماهیّتاً سکولار و ظاهراً ریش‌دار. ۴. و تلخ و خطرناک این‌که چنین دیدگاه سکولاریستی‌ای را به رهبر انقلاب نیز نسبت می‌دهند! این در حالی است که رهبر انقلاب، بارها تصریح کرده است که حکومت اسلامی نسبت به ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی و هویّت و سبک زندگی، "مسئولیّتِ مستقیمِ ایجابی و سلبی" دارد، بلکه مهم‌ترین رسالت دولت اسلامی، همین است که در کنار فراهم‌آوردن معیشت، زمینه را برای "کمالِ معنوی" و "سعادت اُخرویِ" مردم فراهم کند. ۵. رهبر انقلاب به "ستاد احیای امربه‌معروف و نهی‎‌ازمنکر" می‌گوید که شما "ستاد" باشید و "مردم" به‌عنوان عاملان عرصۀ عمومی و خودجوش، و "بسیج" به‌عنوان عاملان عرصۀ رسمی و حاکمیّتی، در "صف" قرار بگیرند. ۶. جریان قالیباف و خود او در حال تفسیربه‌رأیِ تفکّرِ آیت‌الله خامنه‌ای است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
زمان انتخابات مجلس چقدر حرص خوردیم که به قالیباف رأی ندهید، حتی بسیاری از طلبه‌ها متوجه نبودند و با کم‌بصیرتی حیرت آوری برای قالیباف تبلیغ می‌کردند، حالا همان‌ها کاسه وای چه کنم دست گرفته‌اند بابت اوضاع کنونی حجاب و عفاف. کاملاً هم مشخصه که متهم ردیف اول این اوضاع مجلس است و متهم ردیف دوم دولت. خیلی تلخ و دردآور است ولی متأسفانه واقعیتی است که با این مجلس و با این رئیس مجلس، باید منتظر هر روز بیشتر از دیروز لگدمال شدن وصیت شهداء و زجر کشیدن و شکسته شدن دل مادران و خانواده‌های شهدا باشیم. فرهنگ ملی و دینی ما پیش چشم مان دارد می‌سوزد و پر پر می‌شود، آن وقت قالیباف مشغول خیالبافی است و سودای «حکمرانی نوین» در سر می‌پروراند. بی خیالان فرهنگ ملی و دینی
🔻خیال‌بافی‌ِ جناب قالیباف: حاج‌قاسمِ لیبرال 🖊 مهدی جمشیدی ۱. واقعیّت این است پاره‌ای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافته‌اند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، نشأت‌گرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدال‌گرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأی‌ساز» و «مقبولیّت‌آفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراین‌میان، برخی گروه‌ها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و می‌خواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایه‌نشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالی‌باف و یاران و مشاورانش این جهت‌گیری را برگزیدند. ۲. اینک به‌روشنی می‌دانیم که قالی‌باف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّت‌زده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظه‌های حسّاس، شکننده است. کافی‌ست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراین‌حال، او سر از پا نخواهد شناخت و بی‌محاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را هم‌داستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیم‌گری فضای مجازی» یا «بی‌عملی نسبت به حجاب». بی‌جهت نبود که آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را به‌کار برد. ۳. این‌بار، او و دیگران از «حاج‌قاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفته‌اند و در جهت «چهره‌پردازیِ لیبرال» از حاج‌قاسم کوشیده‌اند. امّا واقعیّت تفکّر حاج‌قاسم، آن چند جملۀ بریده‌شده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرض‌ورزانه، تأمّل کنیم که حاج‌قاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزب‌اللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از توده‌ها» و «گسستگی از خُرده‌فرهنگ‌های متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند: «باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بی‌حجاب است دیگر چه کسی را می‌خواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزب‌اللهی با کسی‌که دینش ضعیف‌تر است موضوعیّت دارد... این‌که فقط رابطۀ حزب‌اللهی با حزب‌اللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذب‌کردن به میان مردم برویم.» این گفته‌های او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویش‌بسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعت‌های خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگری‌های فرهنگی» بروند. این دیگری‌ها، دچار «ضعف در دین‌داری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاج‌قاسم، «نسبی‌اندیشانه» قضاوت نمی‌کنند و نمی‌گوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» می‌کند. ۴. حاج‌قاسم در جای دیگری می‌گوید: «نباید به‌عنوان مسئول و به بهانۀ رقابت‌های انتخاباتی، بر محفوظ‌ماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بی‌توجّه؛ چنان‌که کسی جرأت نکند در جامعه، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علف‌های هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.» حاج‌قاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی: اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان می‌دهد که دچار «نسبی‌گرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزش‌ها‌ی شرعی به سلایق‌ فرهنگی نیست؛ ثانیاً، ارزش‌ها - و از جمله حجاب - را جزو «مسأله‌های اصلی» می‌شمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره می‌کند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار می‌دهد؛ ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزش‌ها باور دارد، چون می‌گوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیب‌های اجتماعی – یا همان «علف‌های هرز» – جامعه را آلوده کنند. رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمی‌شمارد. خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصی‌انگاریِ کنش‌های عمومی» نشود. بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاج‌قاسم، آغشته به تحریف است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از بیداری طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در این بیان کشف حجاب، لبیک به فراخوان دشمن معرفی می‌شود؛ پس عزیزان مسئول و کنشگران و... مغالطه نکنند. من خودم از افرادی هستم که چندسال است بخاطر مخالفت با رویه برخورد با بی حجاب ها از طرف خودی ها مورد حمله بودم و همیشه معتقد بودم خانم کم حجاب را نباید بی دین و ضدانقلاب معرفی کرد ولی کسی که کشف حجاب کرده است دانسته یا نادانسته در زمین دشمن و ضدانقلاب بازی می‌کند و باید جلوی این گرفته شود و در کنار این از خانم های با حجاب که حجابشان را حفظ کردند و از خانم های کم حجاب هم بخاطر لبیک نگفتن به فراخوان کشف حجاب دشمن تجلیل کرد. 📌 یکی از طلبه ها توییت زده بود حجاب که فقط موی سر نیست کسی که کشف حجاب هم کرده است ضعیف الحجاب به حساب می آید و طبق نظر رهبری باید با اینا کاری نداشته باشیم؛ اگر این استدلال این طلبه قابل قبول باشد کسی که لباس زیر هم بپوشد چون کاملا عریان نیست ضعیف الحجاب است پس تا کامل لخت نشده کاری نداشته باشیم؛ رهبری در همین سخنرانی کشف حجاب را با این بیان مذمت و لبیک به فراخوان دشمن معرفی می‌کند. لطفا تفسیر به رای نکنیم و به نص کلام رهبری عمل کنیم. 📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️ @sheikh_farhad_fathi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 رییس مجلس شورای اسلامی در برنامه «ملک سلیمان» : باید حکمرانی را به سمت حکمرانی حاج قاسم برگردانیم. به چه حقی می‌گوییم وقتی خانمی بدحجاب است اجازه ندهیم به مترو سوار شود؟ 📌 جناب آقای قالیباف اگر منظورتان افراد با حجاب ضعیف هستند با شما موافقم ولی اگر منظورتان افرادی معدودی هستند که کشف حجاب کردند این حرف شما را خلاف حکمرانی حاج قاسم می‌دانیم. 📌 جناب آقای قالیباف قطعا راه سردار سلیمانی الگوی ما است ولی همان سرداری که می‌فرمود آن دختر کم حجاب دختر ما است یک عده را هم علف هرز خطاب کردند و از مسئولین خواستند که این علف های هرز را سریعتر هرس کنند. 📌 رهبری هم تاکید کردند خانم هایی که حجاب ضعیفی دارند دختران ما هستند ولی فرمودند همین عزیزان به فراخوان های دشمن لبیک نگفتند و کشف حجاب نکردند، بحث امروز ما با مسئولین درمورد کشف حجاب است که دشمن آن را نماد براندازی معرفی کرده است پس برنامه خودتان را در مورد کشف حجاب بگویید و مغالطه نکنید. 📌افرادی که حجاب ضعیف دارند باید کار فرهنگی انجام شود ولی در مقابل کشف حجاب و هتاکی که دهن کجی به نظام و هم صدایی با دشمن است باید همراه کار فرهنگی کار سرهنگی هم باشد، تعداد افرادی که کشف حجاب کردند هم قابل توجه نیست پس مدیریت کنید تا این ویروس در کل جامعه منتشر نشود که اگر نتوانید و بخاطر خوش آمد یک عده حرفهای پوپولیستی بزنید و کشف حجاب را عادی سازی کنید، سنگر بعدی عادی سازی راوبط آزاد، همجنس بازی و ... است. یاعلی 📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️ eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
هدایت شده از بسلام آمنين
۱۵ دی ۱۴۰۱/سال دوم یکی از قابل تامل ترین عذابهای قوم یهود: عذاب روغن خوراکی!!! خداوند متعال در بسیاری از آیات گرانقدر قرآن کریم، به توصیف امتهایی پرداخته که گرفتار و خروج از سبک زندگی درست شدند و نهایتا به واسطه اعمال ناشایست شان نابود. قرآن کریم متعدد در متعدد تصریح دارد که خداوند کوچکترین ذره ای ستم نمیکند و هرچه از بلایا و سرنوشت های تلخ و شومی که به امم سابقه رسیده نتیجه عملکرد خودشان بوده(۱۱۷ آل عمران/۵۷ بقره/۴۰ نساء/۷۰ توبه/۴۴ یونس). بعضی از امتها با طوفان ازبین رفتند، برخی با زلزله و بعضی دیگر با سیل. نکته ی بسیار جالب و قابل تامل در این میان، یکی از عذابهای قوم یهود است. آنهم یهودی که لجوج ترین و بدترین قوم ها بوده اند و هستند. خداوند متعال در آیات ۱۶۰ و ۱۶۱ سوره نساء می فرماید: ما به خاطر اینکه در مسیر صراط مستقیم بسیار مانع ایجاد میکردند، رباخواری و مال مردم را به ناحق می خوردند، را بر آنان حرام کردیم. آنگاه در آیه ۱۴۶ سوره انعام و در توضیح بخشی از طیبات حرام شده بر یهود می فرماید: شحم یا همان روغن گاو و گوسفند را به خاطر سرکشی شان بر آنها حرام کردیم! این یعنی اولا از مهم ترین مصادیق طیبات که حداقل در حدود بیست آیه قرآن مورد تصریح و تاکید قرار گرفته است، همین روغن شحم گاو و گوسفند است. ثانیا این روغن آنقدر در سلامتی، هدایت و آرامش انسان موثر است که خداوند متعال، یهود خطاکار ظالم را به واسطه آن همه اعمال ضد هدایت از خوردن آن محروم می‌کند. ثالثا جامعه کنونی ما هم که به نام علم و پیشرفت محروم از روغن شحم است در واقع یک جامعه عذاب زده است. شاهدش هم اینهمه انسان بیمار ناشی از روغن های کارخانه ای است. همه اینها در حالی است که در گذشته علمای بزرگ شیعه به تفصیل به موضوع خوردنی ها و آشامیدنی ها در قرآن و روایات می پرداختند. از جمله اینکه در سه کتاب گرانقدر کافی، استبصار و تهذیب باب اختصاصی و داریم. @besalamen_amenin
کشف حجاب شیطانی (1).mp3
4.35M
🔴بشنوید: نکاتی درباره عادی سازی کشف حجاب شیطانی... نکته جالبی میگه درباره اینکه هدف شیطان از فریب دادن آدم و حوا، اساساً کشف حجاب از آن دو بود. بنابراین، کشف حجاب از انسان‌ها برنامه قدیمی شیطان و اعوان و انصارش بوده است.
📩 کار را به لحظه و به هنگام باید انجام داد / نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ی ما گذاشته است 🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مردم قم: کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همه‌شان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمیکنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آنجا می‌ایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت می‌آیید در میدان. این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است. کار را به هنگام باید انجام داد. نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ی ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
محی‌الدین🌼سلطانی‌فر
📩 کار را به لحظه و به هنگام باید انجام داد / نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ی ما گ
چند سخنرانی قبل‌تر هم آقا از روحیه بسیجی و رفتار بسیجی‌وار گفتند و به لزوم انجام وظیفه و نترسیدن و سینه سپر کردن در مقابل خطرات اشاره کردند. به میرزا کوچک خان، رئیسعلی دلواری، محمدتقی خان پسیان، سید عبدالحسین موسوی لاری و... اشاره کردند. کسانی که اغلب شهید هم شدند و سرکوب شدند اما به وظیفه عمل کردند و ساکت ننشستند.
چه دعاهایی در سجده نماز بخوانیم؟ نگارش: استاد سید محمد جواد شبیری فرزند آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: پدرم امر فرمودند که دعاهای مأثوره را که مناسب است در سجده نماز خوانده‌ شود از کتب حدیثی استخراج کنم. این یادداشت کوتاه در امتثال امر معظم له نگارش یافت. 🔻 یکی از رسمهای شایع در میان مومنان دعا کردن در سجده آخر نماز، بویژه در نماز جماعت است. در این سجده، دعاهای چندی مرسوم است، از جمله: «یا ولی العافیة نسألک العافیة، عافیة الدنیا و الآخرة» «یا لطیف ارحم عبدک الضعیف» «یا من له الدنیا و الآخرة ارحم من لیس له الدنیا و الآخرة» از این دعاها مأثور نیست، نه در خصوص سجده و نه در جای دیگر. لذا پیشنهاد می‌شود به جای این دعاها در سجده، دعاهای وارد شده در احادیث، بویژه احادیث معتبر خوانده‌ شود. ما در اینجا را که در خصوص سجده نماز واجب و در سجده به طور کلی وارد شده نقل می‌کنیم. دعای اول: حدیث صحیح از زید شحام از امام باقر علیه‌السلام قال: ادع فی طلب الرزق فی المکتوبة و انت ساجد: «یا خیر المسؤولین و یا خیر المعطین ارزقنی و ارزق عیالی من فضلک فانک ذوالفضل العظیم» دعای دوم: «اللهم انی اسألک الراحة عند الموت و العفو عند الحساب» این دعا را که به نقل راوندی در دعوات، امام کاظم علیه السلام آن را در سجده خود بسیار می خوانده اند ــــــــــــــــ [دعای سوم: این دعا نیز از امام کاظم علیه السلام در سجده وارد شده است: «عظم الذنب من عبدک فلیحسن العفو من عندک» اعلام الوری ص۲۹۶] @
شما را به خدا این بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی را که دو روز پیش صادر کرده ببینید. ببینید چه نوشته: https://sccr.ir/news/21809/1/ فاجعه است. وحشتناک است. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بیانیه بدهد و به عنوان عالی ترین نهاد مسئول در زمینه سیاست های فرهنگی جمهوری اسلامی، توضیح بدهد که حکومت جمهوری اسلامی می‌خواهد برای قضیه حجاب چه کند و مشخصا توضیح بدهد وظایف قطعی و مسلم شرعی و قانونی خود هم وظایف سلبی و هم وظایف ایجابی را دقیقاً کی و چگونه انجام خواهد داد. نه اینکه بیاید فلسفه حجاب را تبیین کند. این کار آنها نیست. این وظیفه بخش های دیگر است. شورا باید پاسخگوی عملکرد و وظایف خودش باشد. وظیفه آنها سیاست گذاری و قانون گذاری (گزاری؟) و پیگیری اجرای سیاست هاست. این را باید پاسخ بدهند. وقتی بجای پاسخگویی حرف های نامربوط به مسئولیتشان می زنند یعنی طفره رفتن. یعنی خطر. یعنی اختلال جدی. یعنی غفلت راهبردی... هم وظایف ایجابی، هم وظایف سلبی. طبق شرع و قانون، حکومت جمهوری اسلامی موظف به هر دو وظیفه است. وظیفه اوست. باید انجام بدهد. اختیاری نیست. در هر دو مورد هم تا امروز به شدت قصور و تقصیر داشته که اوضاع را به اینجا رسانده و اگر اصلاح نکند روز به روز بدتر و بدتر هم خواهد شد. @M_Sultanifar
وظایفشون که مشخصه. باید بیان کنن برای اجرای اون وظایف چه برنامه ای دارند. یا اگر مدعی اند کاری کرده اند بیان گزارش بدن که چه کرده اند. بالاخره مسلم است که اینها دارند ضعیف عمل میکنند. قصور و تقصیر مسلم است. مدتهای طولانی است که اینطور است. رهبر انقلاب هم بارها تایید کرده اند این مسأله را. اینم از وضعیت اخیر حجاب و عفاف. مگر آقا نگفتند در مسأله فرهنگی دستگاه های مرکزی فرمان دهنده دچار اختلال اند و لذا فرمان آتش به اختیار دادند؟ آیا درست شد؟ تا کی باید آتش به اختیار باشه؟ پس اونها چکاره اند؟ چه کسی باید درست کنه؟ کِی میخواد درست کنه؟ عالی ترین نهاد فرهنگی کشور کیه؟ مگه در همین صحبت اخیر هم آقا دوباره انتقاد نکردند ازشون و نگفتند که شورا اون طوری که باید در صحنه باشه نیست؟! مگر قبلا نگفتند باید پیگیر اجرای مصوبات هم باشند؟ آخه چرا مطالبه نمی کنیم؟ این همه دلسوزان جامعه و فعالان فرهنگی و مؤمنان و متدینان دارند گلو پاره میکنند بعد آقایون که جایگاه های رده بالای قدرت و مناصب و اختیارات حاکمیتی را به دست گرفته اند پس از این همه تقصیر و ترک فعل، در پاسخ به موج مطالبات مردمی بیایند فقط یک بیانیه بدهند و فلسفه حجاب را بگویند که یک طلبه پایه اولی هم بلد است چنین بیانیه ای بنویسد؟!؟!