20.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پرسش متحیرانه روسها از فرمانده عملیات آزادسازی بوکمال:
این اباالفضل کیه؟
#یا_کاشف_الکرب_عن_وجه_الحسین
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
استارت آپهای کسب و کار و مسئله نفوذ
موضوع کشف حجاب کارمندان استارت آپهای کسب و کاری نسبت به عمق برنامه ریزی دشمن بسیار پیش پا افتاده و ساده است. در ساده انگارانه ترین نگاه، این مسئله نوک کوه یخی است که اندکی نمایان شده است.
مسئله بسیار پیچیده تر و عمیقتر از آن است که در ابتدا به چشم می آید. نقشه اصلی دشمن نفوذ در بدنه فعالان اقتصادی داخل کشور و پیوند دادن آنها به نهادهای به ظاهر اقتصادی و در واقع امنیتی _ سیاسی و شخصیتهای ضدانقلاب خارج از کشور و در نهایت بهره برداری از بانک داده های جمع آوری شده از طریق این استارت آپهاست. و هدف نهایی همه این فعالیتهای به ظاهر اقتصادی، تغییر یا دست کم تأثیرگذاری در نظام سیاسی جمهوری اسلامی است.
#نفوذ
#دشمن_زنده
این دو مستند را برای آشنایی بیشتر با نقشه دشمنان جمهوری اسلامی مشاهده فرمایید:
https://eitaa.com/Mabdullahi/989
https://eitaa.com/Mabdullahi/990
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
33.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند «خارج از دید ۲»
چگونه آمریکا از طریق استارت آپ ها به کشورها نفوذ میکند و با تغییر اقتصاد آنها سعی در تغییر ساختار سیاسیشان را دارد؟
از خانواده بهایی الهیان که ارتباط نزدیکی با خزانهداری آمریکا دارند چه میدانید و چگونه از طریق یک استارت آپ به ایران نفوذ کردند؟
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایان یک ماموریت
نازنین دانشور، مدیرعامل استارت آپ تخفیفان از ایران رفت؛ ارتباطات مشکوک دانشور با سفارت سوئد!
#تخفیفان
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
💢 علوم انسانی، رساله توضیح المسائل غربی
آیت الله #حایری_شیرازی:
علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب میآید و در داخل شما اسمش را میگذارید کتاب جامعهشناسی و فکر و خیالتان راحت میشود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداریتان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رسالهها را آرمِ علم زدهاید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است.
اینکه در روایات داریم که مسلمانها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا میگیرند، معنایش همین است.
آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! اینطور نیست! رساله آمده است! سالهاست که آمده و دارد اجرا میشود.
همین علوم انسانی که در دانشگاهها تدریس میشود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل میکنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند.
#علوم_انسانی_مدرن
#ضرورت_تحول_در_علوم_انسانی
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
انتشار محتوای نشست مجازی حسینیه حکمت با عنوان «جایگاه حُب در کنش انسانی در صحنه عاشورا» توسط خبرگزاری ایکنا
https://iqna.ir/00HS3r
صحنه کربلا یک تابلوی تمام قد از تاریخ بشریت است،
تصویری روشن از کنشهای ارادی انسانهای مختلف در موقعیت تزاحم خواستههای مختلف با یکدیگر.
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🖌 انتشار مقاله علمی پژوهشی
«مواجهه فیلسوفان اسلامی با معرفتشناسی غربی»
🌐 چکیده
معرفتشناسی اسلامی یکی از دانشهای نوپا در منظومه دانشهای فلسفی است. نوشتار حاضر قصد آن دارد که با روش تحلیل عقلی هویت معرفتی این دانش، ضرورت و نسبت آن با دیگر دانشهای بشری را تبیین کرده، سپس ماجرای این علم را در میان علوم اسلامی به تصویر بکشد. بنا بر مهمترین یافتههای این مقاله، فیلسوف بزرگ معاصر علامه طباطبایی را باید بنیانگذار این دانش در جهان اسلام دانست که پس از ورود فلسفههای مادی و اندیشههای پوزیتویستی غرب به ایران بهدرستی ضرورت این امر را برای مقابله عالمانه با این اندیشهها دریافت. پس از ایشان، دیگر فیلسوفان مسلمان معاصر این مسیر را ادامه دادند و با تنظیم، تبویب و تدوین مسائل معرفتشناسی موجب گسترش این دانش گردیدند و با نظریهپردازی به تعمیق و تحکیم مسائل آن پرداختند، چنانکه دیدگاههای معرفتشناختی را در حل مسائل سایر دانشها بهخصوص معرفتهای دینی به کارگرفتند. بهکارگیری معرفتشناسی در تبیین معارف اسلامی و دفاع از آنها در برابر هجمه دیدگاههای وارداتی از الهیات مسیحی یکی از درخشانترین نتایج حضور و گسترش این دانش در قلمرو علوم عقلی اسلامی بوده است. بهنظر میرسد در آینده نیز یکی از مهمترین ثمرات این دانش میتواند تأمین مبانی معرفتشناختی علوم انسانی مطلوب باشد.
📗 مجله تاریخ فلسفه در اسلام
دوره 2، شماره 5، ص83-109
https://hpi.aletaha.ac.ir/article_176477.html
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
آنچه از غرب به عنوان علوم انسانی آمده کم نيست.
زلزله ای که آمده کوچک نيست.
ديواری که بر سر ما فرو ريخته بسیار سنگین است.
ما جامعه زلزله زده ای هستيم از نظر #فرهنگی مخصوصاً از نظر #جامعه_شناسی و #شناخت.
ما بايد از زير اين سنگها بيرون بيایيم تا بتوانيم قرآن را بفهميم و قرآن را بپذيريم.
ما بايد به خيلی از طاغوتها کفر بورزيم تا زمينه ايمان به الله در ما تقويت شود: «...فَمَنْ يَکفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ».
ما بايد به #طاغوت_فرهنگی، کفر پيدا کنيم
فرهنگی که می خواهد به ما
#شک در فطرت،
#شک در ذاتيات انسان،
#شک در آگاهی انسان،
#شک در عقل،
#شک در جهت يابي را تزریق کند، کفر بورزيم.
کفر به اين طاغوت مقدمه ايمان به خداست است.
_ آیت الله #حائری_شیرازی
📔 برگرفته از کتاب اخلاق اسلامی
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
واحدتند - عاشورا پایانی نداره.mp3
4.87M
✅ ترکیب شور و شعور در عزاداری
عاشورا پایانی نداره
کربلا دائم برقراره
هل من ناصر بازم بلنده
بسم الله هر کس پای کاره
عاشورایی بودن آسون نیست
راهی غیر از تقدیم خون نیست...
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
وظیفه حکومت اسلام در خصوص احکام اجتماعی از قبیل حجاب
رهبر فرزانه انقلاب:
...جمهوری اسلامی استحکامش متّکی به مردم است، متّکی به ایمانهاست، متّکی به جوانان پُرشور و علاقهمند است، متّکی به آن خطّ و راه درستی است که امام بزرگوار ترسیم کرده..
میخواهم مسئله حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج میکنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانهها- به کار میگیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه حسّاس، نقطه هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثرگذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور [برای این کار] میکشند؛ از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیونها و این رادیوها و این فضای مجازی و این سایتهای اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجهاش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند...
دارند تلاش میکنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجهاش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزههای گوناگونی پیدا کنند؛ بعضیشان هم ممکن است پول بگیرند...
خب، تا اینجا مسئلهای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ انشاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست.
[میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه زنها را نگفتند»!
حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور اینجور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیله پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.
در مقابل همه منکرات، امام همینجور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرصومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود.
حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگتر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمیکنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب میکنید». ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسریاش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ ما او را تعقیب نمیکنیم، در خانه خودش است، کار شخصی میکند.
آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند، کنار، آن بین خودش و خداست؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد.
این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شرابفروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همه گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟
شارع مقدّس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد.
🗣 بیانات در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام
1396/12/17
#حجاب_واجب_الهی
#حکومت_اسلامی
#نه_به_سکولاریسم
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🟢«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــ
یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بیحجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاهنوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم:
یک. گفتهاند کسانی که اندک تخلفات زمان امیرمؤمنان(ع) را برای توجیه تخلفات مسؤولان نظام جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند، خوب است «از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرتآموز حضرت هم بگویند ... رفتار امام را با ابنهرمه مطالعه کنند»
ای کاش، برای اینکه نقد دلسوزانه ایشان به سیاهنمایی و امیدکُشی و بدبینسازی مخاطبان نسبت به انقلاب منجر نشود، میافزودند: و کسانی که اندک تخلفات موجود در جمهوری اسلامی را همگام و همزبان با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند و چنین وانمود میکنند که همه مسؤولان نظام فاسد و ناکارآمد و ناتواناند، خوب است از کارآمدیهای افتخارآمیز و پیشرفتهای اعجابانگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدالتگستری آن و همچنین از برخوردهای قاطع، روشن و علنی آن با مفسدان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در هر سطح و مرتبهای که باشند، هم بگویند و در این باره هم مطالعه کنند. اعدام مفسدانی مثل فاضل خداداد، مهآفرید خسروی و امیرمنصور آریا؛ برخوردهای عبرتآموز با مفسدانی مثل غلامحسین کرباسچی، مرتضی رفیقدوست، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، حسین فریدون، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، اکبر طبری، .... و دهها گردنکلفت دیگر را هم ببینند و بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز دربرابر فساد و مفسد کوتاه نیامده و نمیآید.
دو. گفتهاند فسادهایی که در زمان امیرمؤمنان بود «هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده است و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشهکن کنند»
ای کاش این را هم میافزودند: همچنین فسادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد هیچ ربطی به نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ندارد؛ بلکه میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبلی به ارث رسیده یا محصول ناکارآمدی مدیران غربزده و دلباختگان و دلدادگان کدخدا بوده و ریشهکنی همه این فسادها به راحتی و با سرعت ممکن نیست.
سه. اما عجیبترین جمله آن نوشته که اگر نویسنده محترم آن را با توجه نوشته باشد و به لوازم آن آگاه بوده باشد، نشانههای خوبی را منعکس نکرده است، این است که نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستیها، خود تحریمی و … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند»
درباره این جمله دو ملاحظه کوتاه را بیان میکنم:
أ.واژه «خودتحریمی» از اصطلاحاتی است که مخالفان انقلاب و دشمنان ولایت برای بیان هزینههای «مقاومت در برابر استکبار» و احمقانه بودن «مقاومت و ایستادگی» دربرابر آمریکا و استکبار جعل کردهاند؛ آیا نویسنده محترم ما نیز همین معنا را مراد کردهاند؟! آیا مقاومت در برابر استکبار و آمریکای جنایتکار و دفاع از استقلال را کاری احمقانه میدانند؟! اگر چنین نیست، لطفاً بفرمایند منظورشان از خودتحریمی نظام و انقلاب که آن را قابل دفاع نمیدانند، چیست؟
ب.فقیه محترم ما، با بیانی کنایهآلود چنین نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند». صرف نظر از نیشی که در این عبارت به مدافعان انقلاب و نظام زده شده است، این جمله مشعر به آن است که خود ایشان تکلیفی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بر دوش خویش احساس نمیکنند! آیا غیر از این است؟! اگر چنین باشد، آیا خود را در جبهه «ساکتان» قرار ندادهاند؟ و آیا سکوت، در هنگامهای که همه گرگهای عالم چنگ و دندانهای خود را برای دریدن این نظام مقدس اسلامی که ثمره خون صدها هزار شهید است، تیز کردهاند، کمتر از «خیانت» است؟ آیا گناه چنین سکوتی در پیشگاه الهی بخشیدنی است؟
چهار. و بالاخره اینکه نویسنده محترم ما، در پایان نوشته خود چنین توصیه میکند:
«خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش میگیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخهای را که بر آن نشستهاند، به دست اره نسپارند»
توصیه نیکویی است که امیدوارم خود ایشان الگوی حکیمانهای از «دفاع درست» از «انقلاب» و «نظام اسلامی»، و بنیانهای انسانشناختی، ارزششناختی، سیاسی و اجتماعی نظام مردمسالاری دینی ارائه دهند.
#حوزه_علمیه
#سکولاریسم
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹