029_03.8.28 سلوک علمی،نظم و مغتنم شمردن فرصتها.mp3
7.12M
💢جلسه سلوک علمی
▫️استاد منصوری
⪻مدرسه فلسفه عرج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
May 11
هدایت شده از مدرسه آزاد عالی عروج
📌مدرسه آزاد عالی عروج برگزار میکند :
🔸جلسه سلوک علمی ، آداب علم آموزی
▫️استاد منصوری
🗓️ دوشنبه ها ساعت ۱۲:۳۰
🏫مکان مدرسه آزاد عالی عروج
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
May 11
030_03.9.5 سلوک علمی،نظم.mp3
9.32M
💢سلوک علمی
▫️استادمنصوری
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
May 11
May 11
📌امتداد اجتماعی در فلسفه اسلامی:
🔸امتداد فلسفه به این معنا است که پرسشهای بنیادین در مورد ابعاد گوناگون زندگی به این دانش سپرده شده و پاسخ آنها را از این روش فکری طلب کرد.
🔸برای مثال تفکر در باب حکومت، سیاست و اقتصاد به پرسشهای اولیهای منجر میشود که گویی پیش از آن پرسشی وجود ندارد مانند این سوال که هدف از زندگی اقتصادی چیست. پاسخ به چنین پرسشهایی دانشی با قدرت فلسفه را مطالبه میکند.
🔸مکاتب مختلف فلسفی مانند فلسفه صدرایی، فلسفه سینایی و غیره فرآوردههایی در پاسخ به پرسشهای بنیادین زندگی انسانی در حوزه اجتماعی دارند.
🔸اختلاف اساسی بین مکاتب مختلف وجود دارد، به عنوان مثال مارکس قائل به وجود جامعه پرقدرت متمایز از مجموع افراد است و فردگرایان افراطی میگویند چیزی به نام جامعه وجود خارجی ندارد و هر چه هست فرد است.
🔸پاسخ به این سوال را میتوان در مکتب فلسفه اسلامی نیز جستجو کرد. امام خمینی(ره) مظهر این نوع تفسیر فلسفی از جهان بود و بر اساس همین تفسیر در مورد حیات خود و دیگران تصمیم میگرفت.
🔸امام(ره) بر اساس مبانی اساسی عرفانی معتقد بود که چیزی جز خدا وجود ندارد و همه چیز مظهر وجود خدا است و بر همین اساس تدابیر سیاسی و اجتماعی را مدیریت میکرد. میتوان گفت تداوم اجتماعی فلسفه اسلامی در پاسخ به پرسشهای اجتماعی در جهان معاصر را میتوان از سیره نظری و عملی امام خمینی(ره) آموخت.
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
🔸دکارت که گفته میشود پدر دوران جدید غرب است به اینجا رسید که موضوع تفکر(اندیشیدن) باید موضوع تفکر باشد و ریاضیات یقینیترین روش برای تولید دانش است.
🔸دانشمندان و متفکران سایر علوم نیز این مسیر را ادامه دادند و علم را اساسا آن چیزی فرض کردند که به روش ریاضی قابل تولید باشد.
🔸متاسفانه فلسفه اسلامی در کشورهای اسلامی کمتر مبنای تولید دانش قرار میگیرد و این انقطاع مشکل بزرگی است که باید برای آن چارهای اندیشیده شود. مسئله این است که بخشی از جامعه علمی کشورهای اسلامی مقلد است و از خروجی جامعه علمی غربی بدون هیچ دخل و تصرف اساسی استفاده میکند.
🔸دانش در کشورهای اسلامی باید مبتنی بر یافتههای فلسفه اسلامی باشد و خروجی فلسفی انسان شناسی در جامعه علمی مبنا قرار بگیرد.
🔸امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان فکری معاصر در هر دو حیطه فکری و عملی موفق بودند. به این معنا که هم در حوزه نظریه پردازی و هم در حوزه کنشگری فعال بوده و هستند. کنشگرانی هستند که هم حوزه زندگی فردی خود را رقم زدند هم به عنوان سیاستگذار جامعه را بر اساس دستگاه فلسفی اسلامی رهبری کردند. به عنوان مثال امام توان و هویت برجستهای برای فرد انسانی قائل است و معتقد است فرد میتواند عالمی را به هم بزند و بر همین اساس هم عمل میکند.
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
⭕متفکران معاصر اسلامی فلسفه را به حوزه حیات اجتماعی آوردند.
🔻 تدابیر اسلام در مورد زندگی انسان تماما در خصوص حیات اجتماعی انسان است چرا که هیچ عرصهای از زندگی انسان وجود ندارد که اجتماعی نباشد، این آموزهها و مانند این مطالبی است که به همت اندیشمندان و فیلسوفان اسلامی از فلسفه اسلامی برآمده است.
🔻اندیشمندان تلاش میکنند مبانی فلسفی اسلامی را به کار گرفته و در حوزههای تحلیل سیاسی، اجتماعی و نظریه پردازی علوم انسانی از آن استفاده کنند. میتوان گفت این مطالعات از این جهت بسیار امیدبخش و بی رقیب است. به نظر میرسد هر اندازه این دستگاه فکری با پرسشهای جدی و بنیادبرافکن مواجه شود خلاقانهتر عمل خواهد کرد. متفکران اسلامی باید از فضای آکادمیک محض بیرون آمده و در فضای حل مسئله قرار بگیرد. البته این به معنای صرف نظر از مبانی یا متد نیست بلکه باید از مبانی و متد خود در فضای حل مسئله استفاده کنند.
🔻توصیه به علاقهمندان به نگاههای فلسفی در چارچوب تفکر دینی این است که آثار علامه طباطبایی، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و متفکران معاصر اسلامی را مطالعه و زندگی کنند. زندگی و سیره نظری و عملی رهبر حکیم انقلاب یک تجربه چهل ساله عملی از این سیستم فکری است. گویی این تفکر خود را در سنت و سیره عملی رهبر انقلاب بروز داده است و این دستگاه کاملی از نظر و عمل است.
▫️رفیعی آتانی B2n.ir/m11627
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 موشن گرافیک | قیام میرزا کوچکخان جنگلی؛ قیامی ماندگار و نمونه مینیاتوری از تشکیل حکومت جمهوری اسلامی در گیلان!
▫️ به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچکخان جنگلی در ۱۱ آذر ۱۳۰۰
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
هدایت شده از مدرسه آزاد عالی عروج
📌مدرسه آزاد عالی عروج برگزار میکند :
🔸جلسه سلوک علمی ، آداب علم آموزی
▫️استاد منصوری
🗓️ دوشنبه ها ساعت ۱۲:۳۰
🏫مکان مدرسه آزاد عالی عروج
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
May 11
1_7798589108.m4a
9.67M
💢سخنرانی استاد منصوری
▫️موضوع : طرح کلی اندیشه اسلامی
▫️جلسه سوم
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
نوع دیدگاه ها به مقوله ایمان:
🔸نگاه به ایمان باید به این گونه باشد که میتواند معظلات را حل کند ایمان رفع مسئولیت نیست بلکه مسئولیت زا است
🔸ایمان مسئولیت های جدیدی را شکل میدهد، ایمان سبک زندگی، تفسیر جدید، اندیشه و انگیزه، خُلقیات نویی در برابر مشکلات را خلق میکند
🔸ایمان در راستای انفعال یک انسان مومن نیست بلکه باعث میشود انسان فعال شود ایمان یک سبکی است برای راه حل ها نه راهی برای انفعال، مثلا در جنگ دفاع مقدس ظهور و بروز و مدیریت ایمانی بود که باعث به صحنه آمدن و برون داد های خلاقانه شد
🔸ایمان در صحنه پیروزی را به دنبال خواهد داشت چرا که ایمان حرکت میآورد و به دنبال آن استمرار در حرکت حاصل میشود، ایمان در صحنه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی تعین های مختلفی میتواند داشته باشد و بدون ایمان خستگی و رکود و بی کاری حاصل میشود
🔸رحمت و نصرت الهی در مصادیقی در گرو عمل و تلاش است، انسان باید ابتدا خود را در مقوله فعالیت و حرکت بیندازد سپس طلب رحمت کند (وَ أَطِیعُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ)
🔸قرآن میفرماید آنجایی که عمل کردی اطاعت کردی سرازیری رحمت و دستگیری خداوندی حاصل میشود یعنی رحمت الهی مشروط به حرکت و انجام وظایف عملی است
🔸در حرکت است که رحمت الهی نازل میشود، این رحمت در میدان حاصل ایمان در میان اجتماع و تحول و پویایی است، نه یک ایمانی که سستی و تنبلی بدنبال داشته باشد.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
⭕مراسم عزاداری وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
🔸سخنران: استاد منصوری
🔸مداح: حجة الاسلام باقری
🔸یکشنبه ۲۵ آذر، ساعت ۱۹:۱۵
🔸مکان: مدرسه آزاد عالی عروج
🔸جلسه خانوادگی با سفره حضرت ام البنین برگزار میشود.
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
📌مدرسه آزاد عالی عروج برگزار میکند:
🔸حلقه گفتگوی فلسفه غرب(دوره دوم)
🔸با محوریت کتاب: آشنایی با نظریه شناخت کانت
🔸جلسه اول
🗓️زمان: شنبه ۲۴ آذر ساعت ۱۶
🏫مکان:مدرسه آزاد عالی عروج
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
🔸سالروز وفات حضرت امالبنین(س) تسلیت و روز تکریم مقام مادران و همسران شهدا گرامی باد.
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
شرایط حساس ایران-جبهه مقاوت-منطقه1403.9.17.mp3
3.77M
🔊 بیانات مهم استاد یزدان پناه در خصوص شرایط حساس ایران و منطقه
🔻 راهی که برخی ها میروند، جنگ را به خانه می آورد.
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
هدایت شده از مدرسه آزاد عالی عروج
📌مدرسه آزاد عالی عروج برگزار میکند :
🔸جلسه سلوک علمی ، آداب علم آموزی
▫️استاد منصوری
🗓️ دوشنبه ها ساعت ۱۲:۳۰
🏫مکان مدرسه آزاد عالی عروج
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
وحدت حوزه و دانشگاه.pdf
1.5M
🔸کتابچه وحدت حوزه و دانشگاه در کلام مقام معظم رهبری
🔸به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
⭕وحدت حوزه و دانشگاه به چه معناست ؟
🔸یک. وحدت در مديريت: این نوع وحدت به معنای اضمحلال يکی در ديگری است که نه معقول است و نه ممکن و نه خواستهی هيچ يک از مدافعان و طراحان وحدت؛
🔸دو. وحدت به معنای ارتباط فيزيکی و تبادل استاد و دانشجو و طلبه: این نوع وحدت، هم ممکن است و هم شدنی و هم مطلوب و مؤثر؛
🔸سه. وحدت در نظام آموزشی؛ داشتن تعاملات آموزشی با يکديگر؛ آشنايی حوزويان با خوبیهای نظام دانشگاهی و آشنايی دانشگاهيان با نقاط قوت نظام آموزشی حوزهها: این نوع ارتباط هم بسیار مفید است و هم لازمه پویایی مراکز علمی است و اگر جدی گرفته شود میتواند به تحولی مثبت و پیشبرنده در نظام آموزشی حوزهها و دانشگاهها منجر شود؛
🔸چهار. وحدت به معنای برگزاری درسها و رشتههای حوزوی برای دانشجويان و بالعکس: این نوع وحدت نیز تا اندازهای محقق شده است و با توجه به آزاد بودن و دلبخواهی بودن شرکت در چنین درسها و دورههایی، توانسته است برای افراد مستعد و علاقمند مفید هم واقع شود و افقهای ذهنی آنان را به همدیگر نزدیک کند.
🔸پنج. وحدت در اهداف: مهمترین و عالیترین اهداف در حکمرانی اسلامی عبارتند از «فردسازی»، «جامعهپردازی» و «تمدنسازی». به نظر میرسد هم دانشگاهها در جمهوری اسلامی و هم حوزههای علمیه در این جهت مشترکاند یا باید مشترک باشند.
🔸شش. وحدت در مبانی و روش تحقيق: مبانی هستیشناختی، معرفتشناختی و انسانشناختی؛ و توجه به روش اسلامی تحقيق در علوم انسانی. این از مهمترین و بنیادیترین سطوح وحدت حوزه و دانشگاه، به عنوان دو زیر نهاد اصلی از نهاد علم کشور، است و معتقدم تا چنین وحدتی در مبانی و روششناسی علوم انسانی ایجاد نشود، سایر انواع وحدت نمیتواند چندان کارگر افتد.
▫️احمد حسین شریفی
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
032_03.9.26 سلوک علمی،نظم.mp3
7.68M
💢سلوک علمی
▫️استاد منصوری
▫️جلسه چهارم
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
📌مدرسه آزاد عالی عروج برگزار میکند:
🔸حلقه گفتگوی فلسفه غرب(دوره دوم)
🔸با محوریت کتاب: آشنایی با نظریه شناخت کانت
🔸جلسه دوم
🗓️زمان: شنبه ۱ دی ماه ساعت ۱۶
🏫مکان:مدرسه آزاد عالی عروج
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
🔰 مراسم میلاد باسعادت حضرت زهرا (س)
🔸سخنران: حجة الاسلام آذری
🔸مداح: حجة الاسلام باقری
🔸زمان: یکشنبه ۲ دیماه، ساعت ۱۹:۱۵
🔸مکان: مدرسه آزاد عالی عروج
🔸جلسه به صورت خانوادگی همراه با سفره حضرت زهرا (س) برگزار میشود.
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبرفرزانه انقلاب حفظه الله:
جمهوری اسلامی برای هر اقدامی در منطقه نیاز به نیروی نیابتی ندارد
🔹نبرد و مبارزه یمن، حزبالله، حماس و جهاد بر اساس ایمان و عقیده است.
💢رهبر انقلاب:
🔸برنامه آمریکا برای تسلط بر کشورها یکی از دو چیز است: یا ایجاد استبداد یا هرجومرج و اغتشاش
🔸در سوریه هرج و مرج به وجود آوردند و حالا به خیال خودشان احساس پیروزی میکنند.
🔸یک عنصر آمریکایی در لفافه میگوید هر که در ایران اغتشاش کند ما کمکش میکنیم؛ احمقها بوی کباب شنیدند!
🔸ملت ایران هر کسی را که مزدوری آمریکا را در این زمینه قبول بکند، در زیر گامهای خود لگدمال خواهد کرد.
ما اگر یک روزی بخواهیم اقدام بکنیم احتیاجی به نیروی نیابتی نداریم، مرتب میگویند که جمهوری اسلامی نیروهای نیابتی خودش را در منطقه از دست داد! این هم یک غلط دیگر! جمهوری اسلامی نیروی نیابتی ندارد.
🔸یمن میجنگد چون با ایمان است؛ حزبالله میجنگد، چون قدرت ایمانی او را به میدان میکشاند؛ حماس و جهاد میجنگند چون عقیدهشان آنها را وادار میکنه به این کار میکند. اینها نیابت از ما ندارند.
🔸من پیشبینی میکنم سر برآوردن یک مجموعه شرافتمند قوی در سوریه هم اتفاق خواهد افتاد.
🔸جوان سوری چیزی برای از دست دادن ندارد. دانشگاهش ناامن است، مدرسهاش ناامن است، خانهش ناامن است، خیابانش ناامن است، زندگیاش ناامن است، چه کار کند؟ بایستی با قوت و اراده در مقابل آن کسانی که این ناامنی را طراحی کردهاند و آن کسانی که آن را اجرا کردهاند باید بایستد و ان شاءالله بر آنها فائق خواهد آمد.
فردای منطقه از امروز منطقه به لطف الهی بهتر خواهد بود.
۱۴۰۳/۱۰/۲
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
هدایت شده از مدرسه آزاد عالی عروج
📌مدرسه آزاد عالی عروج برگزار میکند :
🔸جلسه سلوک علمی ، آداب علم آموزی
▫️استاد منصوری
🗓️ دوشنبه ها ساعت ۱۲:۳۰
🏫مکان مدرسه آزاد عالی عروج
⪻مدرسه فلسفه عروج⪼
https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742