eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
8.7هزار ویدیو
1.7هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸اعلام ساعت مناظره‌های انتخاباتی / نخستین مناظره ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۷ خرداد 🔹اولین مناظره انتخاباتی دوشنبه ۱۷ خردادماه در ساعت ۱۷ برگزار می‌شود. 🔹دومین مناظره هم جمعه ۲۱ خرداد ماه ساعت ۱۵ برگزار می‌شود. 🔹آخرین مناظره انتخاباتی نیز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ساعت ۱۷ از شبکه یک سیما به صورت زنده پخش خواهد شد. 🔹مدت زمان مناظره‌های انتخاباتی هر کدام سه ساعت خواهد بود. 🆔 @YjcNewsChannel
38.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶گروه سفیران پژوهش اصفهان(موسسه آموزش عالی مجتهده امین، فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) خوراسگان، فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) خمینی شهر، ام الائمه نجف آباد، نرجس خاتون شاهین شهر، و مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه) 🔸 پنجمین دوره(قسمت اول) مهارت افزایی آموزش را 👆با حضور جناب آقای برگزار نموده است: برای دریافت آخرین اخبار پژوهشی با ما باشید👇👇👇 ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓      ↪@pajoohesh_esfahan ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
39.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶گروه سفیران پژوهش اصفهان(موسسه آموزش عالی مجتهده امین، فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) خوراسگان، فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) خمینی شهر، ام الائمه نجف آباد، نرجس خاتون شاهین شهر، و مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه) 🔸 پنجمین دوره(قسمت دوم) مهارت افزایی آموزش را 👆با حضور جناب آقای برگزار نموده است: برای دریافت آخرین اخبار پژوهشی با ما باشید👇👇👇 ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓      ↪@pajoohesh_esfahan ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ رهبر انقلاب اسلامی: "عده‌‏ای بد و یا کج‏ فهمیدند؛ یک عده‌ا‏ی مغرض هم از این کج ‏فهمی استفاده کردند؛ کأنّه یا باید زن، مادر خوب و همسر خوبی باشد یا باید در تلاش‏‌ها و فعالیت‏‌های اجتماعی شرکت کند؛ قضیه این‏طوری نیست؛ هم باید مادرِ خوب و همسر خوبی باشد، هم در فعالیت اجتماعی شرکت کند. فاطمه‌ی زهرا (سلام‏‌الله‏‌علیها) مظهر چنین جمعی است؛ جمع بین شئون مختلف. زینب کبری نمونه‌ی دیگر است." ➡️۱۳۸۴/۰۵/۰۵ ‌ @khamenei_Reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال آموزش [ ] در ایتا ╭═══📕📒📗═══╮ @TeachingArabic313 ╰═══📗📒📕═══╯ کانال خوب و مفیدی است . در صورت صلاحدید استفاده بفرمایید . ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄ 💠مهارت افزایی طلاب ناب 💠ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 ا❁﷽❁ا در ادامه ی تبیین حقیقت فقه... ▪️در سخن دیگری امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «لَا يَسْتَكْمِلُ عَبْدٌ حَقِيقَةَ الْإِيمَانِ حَتَّى يَكُونَ فِيهِ خِصَالٌ ثَلَاثٌ: التَّفَقُّهُ فِي الدِّينِ، وَ حُسْنُ التَّقْدِيرِ فِي الْمَعِيشَةِ وَ الصَّبْرُ عَلَى الرَّزَايَا، وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيم‏»؛ حقيقت ايمان بنده در او به كمال نرسد، مگر اینکه در او سه خصلت ایجاد شود: تفقه در دين، اندازه ‏گيرى صحيح در امر معاش، و صبر بر مصائب‏. 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۶۴، ص۳۰۰ 🔸این روایت نیز موید دیگری بر روایت پیشین است. در اینجا حضرت می فرمایند که: اولا حقیقتِ ایمان مراتبی دارد، چون فعل مستعمل از ماده تکمیل و در هیئت استعمال است. ثانیا نهایت کمال برای حقیقت ایمان با سه خصلت مذکور در روایت حاصل می شود. استعمال ادات غایت "حتّی" در حدیث مزبور مفید فایده همین معناست. 🔹این سه خصلت با لحاظ قراین منفصله در ابواب روایی ذیل عناوین فقه و علم (مانند روایت حضرت کاظم علیه السلام) می تواند از باب ذکر خواص بعد عام باشد، یعنی امر تفقه در دین می تواند جامع آن دو خصلت دیگر باشد. بنابراین تا مکلف به ثلاث خصال که از جمله آن تفقه در دین است، نرسد، به حقیقت ایمان نائل نخواهد شد. یعنی مکلف تنها زمانی می تواند به حقیقت ایمان برسد که تفقه در دین یا فهم عمیق در معرفت امام زمان برای او حاصل شده باشد. به این ترتیب می توان گفت که تفقه در دین بمثابه مقدمه واجب برای حقیقت ایمان است؛ یعنی مادامیکه تفقه در دین حاصل نشده باشد، حقیقت ایمان به دست نخواهد آمد و این بسان نمازی است که بدون وضو إقامه شده، گرچه مکلف إتیان صلاة نموده اما مأتی به ممتثل نبوده است. ▪️و به دلیل اهمیت و جایگاه علم فقه است که حضرت مولی (علیه السلام) می فرمایند: « لَا خَيْرَ فِي دِينٍ لَا تَفَقُّهَ فِيه‏»؛ هیچ خیری در دینی که در آن تفقه نیست، نمی باشد. 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۱، ص۱۷۴ أمیر الکلام با قراردادن لای نفی جنس در صدر کلام، جنسِ هرگونه خیری را از دین بدون تفقه منتفی فرمودند. یعنی از دینی که در آن تفقهی نبوده، هیچ خیری صادر نمی شود، چون گفتیم که تفقه در دین، تفهم در معرفت امام زمان است و «مَنْ مَاتَ وَ هُوَ لَا يَعْرِفُ إِمَامَهُ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة». ▪️نیز امام صادق (علیه السلام) در همین راستا می فرمایند: «إِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِعَبْدٍ خَيْراً فَقَّهَهُ فِي الدِّينِ»؛ اگر خداوند خیر بنده ای را بخواهد، او را فقیه در دین می کند. 📓الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۱، ص۳۲ از این کلام حضرت صادق (علیه السلام) به دست می آید که تفقه در امر دین با عنایت مولی بر مکلف قابل تحقق خواهد بود. چنانچه همان حضرت در روایت دیگری ضمن تعریف علم می فرمایند: «يَقْذِفُهُ اللَّهُ تَعَالَى فِي قَلْبِ مَنْ يُرِيدُ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَه‏». پس مولی باید به مکلف عنایتی بنماید تا ابواب تفقه بر او گشوده شود. إن شاءالله ⏪ در جمع بندی این مطالب به نکاتی اشاره می شود: 🔹 پیشتر بیان شد که حقیقت تفقه در دین، تفهّم و تعقل در معرفت امام هر عصر است؛ کل کمالی که شارع برای مکلف در غایت و غرض خلقتش لحاظ فرموده در سه چیز است که جامع آن دو مورد دیگر هم در همان امر اول یعنی تفقه در دین است؛ بنابراین کل کمال در تفقه در معرفت ولي الله الاعظم است. پس مادامیکه مکلف به تفقه در معرفت امام حي زمانش نپرداخته، به کمال خویش نائل نشده و به بیانی دیگر غایت مولی از خلق او تامین نشده است. 🔸حقیقت ایمان کمالی دارد که این کمال تنها استغراق بر افرادی خواهد داشت که امر تفقه در دین یعنی امر بر معرفت امام زمانشان را امتثال کرده باشند، بنابراین عدم امتثال از این امر مولی به معنای عدم دستیابی به حقیقت ایمان است. 🔹دینی که در آن تفقهی نیست، یعنی دینی که در آن فهم دقيق نسبت به ولايت حجة ابن الحسن العسگري (أرواحنا لتراب مقدمه الفداء) نیست، هیچ خیری در آن نیست. 🔸و البته کسانی می توانند به این تفقه در دین و معرفت امام زمان نائل شوند که مولی به ایشان عنایت داشته باشد. 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 ان‌شاءالله به کی میخوای رأی بدی؟... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ╭─┅═✧ ✿✿✿✧═┅─╮ 🆔 @tolid_whc ╰─┅═✧✿🎨✿✧═┅─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این هم پاسخ آقای همتی! 🔸از ایشان میپرسند برای "اشتغال جوانان" چه برنامه ای دارید؟ قضاوت با شما بزرگواران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ڪاندیدای اصلح از نگاه آیت الله بهجت: 1⃣با شجاعت باشد و از هیچ تهدیدے نترسد. 2⃣از هیچ ملامت و ملامت کننده نترسد. 3⃣از رشوه و منافع شخصے دور باشد. 4⃣از وطن فروشے و وطن فروشان دور باشد. 5⃣بداند در مستقل بودن کشور اسلامے نقصے نیست بلکه نقص در وابستگے است. 7⃣زود تصمیم نگیرد و با احتیاط و مشورت عمل ڪند. 📝خلاصه دو بیانیه انتخاباتے 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🌹@farhangi_whc🌹 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖فو ق العاده حتما ملاحظه بفرمایید مصاحبه کاندیداهای ریاست جمهوری انتخابات سال ۱۳۶۰ مرحومان سید رضا زواره ای، علی اکبر پرورش و حسن غفوری فرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | رهبر انقلاب: هشتاد میلیون جمعیّتیم ما؛ کشور باعظمت، با مردم آگاه و هوشمند، با نیروی انسانی قوی، با این‌همه جوان؛ این است که در چشم دشمن ابُّهت ایجاد میکند، عظمت ایجاد میکند برای نظام جمهوری اسلامی. این را توجّه داشته باشید. 🔻 اگر میخواهید این احساس، این عظمت، این مصونیّت باقی بماند برای ما، باید در انتخابات شرکت کنید؛ اگر میخواهید نظام جمهوری اسلامی، اقتدار خودش را در چشم جهانیان -چه دشمن، چه دوست- حفظ بکند، باید در انتخابات شرکت کنید. ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ 🗳 📥 دسترسی به مجموعه فیلم‌نوشت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47929
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | رهبر انقلاب: باید در انتخابات، همه شرکت کنند. البتّه سلایق مختلف است، نظرات مختلف است، مذاقهای سیاسی مختلف است؛ شما زید را می‌پسندی، شما عمرو را میپسندی؛ شما به زید رأی میدهی، شما به عمرو رأی میدهی؛ اشکالی هم ندارد؛ اینها مهم نیست، مهم این است که همه بیایند، همه باشند، همه نشان بدهند که حاضرند از اسلام، از نظام اسلامی، از جمهوری اسلامی حمایت کنند، دفاع کنند، مصونیّت کشورشان را حفظ کنند. و بدانید! اگرچنانچه این همّت، این اراده -به حول و قوّه‌ی الهی- در مردم ما، با همین شدّت و ابُّهتی که وجود دارد ادامه پیدا کند، دشمن هرگز هیچ غلطی در مقابل کشور نخواهد توانست بکند. ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ 🗳 📥 دسترسی به مجموعه فیلم‌نوشت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=47929
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۵تا۲۵شوال المکرم 🔸••🔷••🔸 🕌 کشیدم برای تو کرببلایی ✨ شبیه نجف صحن ایوان طلایی 🕌 ضریح بلندی و دارالشفایی ✨ رواقی وطاقی وجمع گدایی
🕌⚜️🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️ ⚜️ ۱۴۴۲ #١٥شوال_٢٥شوال ✨ ا❁﷽❁ا ✨ ⚜️ «وَ أَقِيمُوا وُجُوهَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ كَمَا بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ‏» ⚜️ و نزد هر مسجدى تمام روى خود را به سوى آن كنيد و در حالى كه دين خود را براى او خالص گردانيده‏ ايد وى را بخوانيد، همان گونه كه شما را پديد آورد به سوى او برمى‏ گرديد. 📓 سوره مبارکه اعراف، آیه ۲۹. ☑️ تعظیم مساجد و مثاوی اهل بیت (علیهم السلام) ✍️ در قسمت پیشین اشاره شد که حقیقت «بیوت الله» در مطلق معنا عبارتست از: «بیت حضرت أم الأئمة و الأنبیاء و الأبرار حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و فرزندانشان». و چنانچه ذکر شد، از آنجا که بقاع مبارکه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نشانۀ استقرار و منزلگاه ایشان در روی زمین است، به آن مشاهد مشرفه، «بیت» اطلاق می شود و از این باب، عمارت و تعظیم و تکریم آن بیوت ضروری می باشد. ▪️ یکی دیگر از علل لزوم ساخت حرم و تعظیم و تکریم آن مشاهد مشرفه، اطلاق «مسجد» به این مشاهد مشرفه است که البته «مساجد» در لسان حضرت قرآن و تراجم وحی الله، همان «بیوت الله» تعبیر شده و به همین دلیل به تعظیم آن امر شده است. ✨ سأَلْتُ [أبوبصیر] أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) عَنِ الْعِلَّةِ فِي تَعْظِيمِ الْمَسَاجِدِ، فَقَالَ: «إِنَّمَا أُمِرَ بِتَعْظِيمِ الْمَسَاجِدِ لِأَنَّهَا بُيُوتُ اللَّهِ فِي الْأَرْضِ». ▫️ ابو بصير (از أوتاد الارض و خواص اصحاب معصومین و صاحب اصل از اصول شیعه) از محضر مبارک حضرت‏ صادق (عليه السلام) درباره علّت تعظيم و بزرگداشت مساجد می پرسد، امام می فرمایند: «خداوند امر فرموده به تعظيم مساجد به خاطر آنكه آنها بيوت خدا در زمين مى ‏باشند». 📓 علل الشرائع، ج ‏۲، ص ۳۱۸. 👈 بنابراین، نفسِ اطلاقِ بیت الله به مساجد از علل لزوم تکریم و تعظیم حرم مطهر ائمه اطهار (علیهم السلام) می باشد. اما مضاف بر آنچه که در لسان دلیل آمده، اطلاقِ مسجد بر قبور نورانی اهل بیت (علیهم السلام) نیز دلیل بر لزوم بنای حرم و تعظیم و تکریم آن می باشد. لذا در این قسمت به شرح این مطلب می پردازیم. ⚜️ 🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️🕌⚜️
🕌⚜️🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️ ⚜️ ☑️ أقِيمُوا وُجُوهَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ ▪️ «مسجد» به معنای محل سجده گاه می باشد. و «سجده» کمال خضوع و خشوع با پایین آوردن رأس و بر خاک نهادن آن تعبیر شده است. به تصریح لسان الله الناطق امام صادق (علیه السلام) سجده به حقیقت معنایش، سبب تقرّب عبد با قلب و سرّ و روحش به ذات می شود، آنچنان قربی که منتج به بُعد از ماسواه گردد، چنانچه در صورت ظاهرِ فعلِ سجده نیز دیدگان با فرود آمدن سر بر تربت از همه چیز حجاب می گیرد؛ ✨ «قد جعل اللَّه معنى السّجود سبب التّقرّب إليه، بالقلب و السّرّ و الرّوح، فمن قرب منه بعد من غيره‏، أ لا ترى في الظّاهر انّه لا يستوى حال السّجود إلّا بالتّوارى عن جميع الأشياء، و الاحتجاب عن كلّ ما تراه العيون، كذلك اراد الله الامر الباطن‏». 📓مصباح الشريعة، ص ۶۶. از اینرو سجده، کمال تعظیم و منتهای عبودیت و نزدیکترین حالت عبد به ساحت کبریایی مولا و سیدش می باشد؛ و «السُّجُودُ مُنْتَهَى الْعِبَادَة ... وَ أَقْرَبُ مَا يَكُونُ الْعَبْدُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِذَا كَانَ فِي سُجُودِهِ وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ اسْجُدْ وَ اقْتَرِب‏». 📓 من لا يحضره الفقيه، ج‏۱، ص ۳۱۴. ▪️ مسجد در محکم و بطن معنا، وفق روایات مفسرۀ ذیل کریمه ۲۹ سوره مبارکه اعراف همان ائمه هدی (سلام الله علیهم اجمعین) می باشند؛ «وَ أَقِيمُوا وُجُوهَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ» قال: «يعني الأئمة». و با توجه به اینکه مسجد، اسم مکان است، پس در واقع، نشانۀ استقرار و منزلگاه امام (یعنی قبور نورانیشان) همان مساجد می باشد. 📓البرهان في تفسير القرآن، ج‏۲، ص ۵۲۸. 👈 در جمع بندی آنچه بیان شد به دست می آید، بقاع مبارکه ائمه اطهار (علیهم السلام) از آن جهت مسجد نامیده شده اند که عبد منحصراً با کمال تعظیم و خضوع در آستان آن فردوس برین و ریاض قدس می تواند اوج تقرب را به دست آورده و به منتهای عبودیت نائل شود. به این ترتیب، تسمیۀ قبور نورانی اهل بیت (علیهم السلام) به «مسجد» دلالت بر تکریم و تعظیم آن مقامات مقدسه به احسن و افضل و اتم و اکمل وجه دارد و لذا این تسمیه خود از دلایل لزوم تکریم و تعظیم آن مشاهد مشرفه می باشد. و برای ابلاغ این منظور است که برای مساجد، عبارت «أَقِيمُوا وُجُوهَكُمْ» در آیه ۲۹ سوره مبارکه اعراف بکار رفته است. ▪️ بیان مطلب اینست که: ➖ اولا: «اقامه» یعنی أدای کامل و تام یک فعل با محافظت از جمیع شرایط و ابعاد آن (اعم از اجزا و ارکان یا اقسام و ...) ➖ ثانیا: «وجه» یا صورت که به عنوان شریفترین عضو بدن شناخته می شود (از آنجا که همواره صورت هر فرد مخاطب قرار داده می شود و هر شخصی با صورتش شناخته می شود)، در معنای مصدری عبارتست از توجه کردن و رو نمودن. 👈 بنابراین «أَقِيمُوا وُجُوهَكُمْ» یعنی: تمام و کمال توجه خود را بصورت جامع، به سوی این مساجد که همان بیوت الله می باشند، نمایید. بی تردید یکی از لوازم این توجه، عمارت (و فروعات ملحق به آن که در آینده راجع بدان توضیح داده خواهد شد) و تعظیم آن بقاع مبارکه به احسن و افضل وجه می باشد و به این ترتیب، علت امر کریمه به لزوم عمارت حرم و ملحقات آن روشن گردید. ⚜️ 🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️🕌⚜️