eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
9.6هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹نقاشی زیبای "خانم عبادی" با شن با موضوع زیارت امام رضا(علیه السلام)
🌕﷽؛ السلام عَلَيْكَ يا بابَ اللَّهِ، السلام‏ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللَّهِ النَّاظِرَةَ، وَ يَدَهُ الباسِطَةَ. ✍️... حضرت عجل‌الله تعالی‌فرجه: اگر شيعيان ما وفادار بودند، هرگز ملاقات(ظهور، و حضور) ما با آنها به تأخير نمى‌افتاد و ديدار با ما براى آنها به دست می‌آمد هیچ‌چيزى به جز كارهاى ناشايست شیعیان ،ما را از ايشان دور نمی‌سازد. 📚بحارالانوار ج۵۳ص۱۷۷ آنکه از شرم گنه باید کند غیبت منم تو چرا جور گنهکاران عالم میکشی أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج هیچ چیز در دنیا ارزش ندارد که جایگزین لبخند رضایت مولا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بشود. التماس دعای فرج ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ؛⚜️◻️⚜️⬜️⚜️◻️⚜️ معاونت آموزش 📜 📑📜 📜📑📜 📑📜📑📜
ا🖋📄🖋📄🖋 ا📄 ا🖋 ا📄 ا🖋 📄 أبوبصیر یحیی بن أبی‌القاسم أسدی 🔹قسمت سوم: 📄 مشایخ ابوبصیر (من روی عنهم) ابوبصیر اسدی از برخی ثقات امامی چون ابوحمزه ثمالی و صالح (عمران) بن میثم نیز روایت کرده است. ✅ ابو حمزه ثمالی: از خواص أصحاب ائمه معصومین (علیهم السلام) که پیشتر راجع به آن بحث شد. ✅ صالح بن ميثم التمار: از أصحاب امام باقر و امام صادق (صلوات الله وسلامه عليهما)،جمله روایات دلالت بر حسن و کمال او دارد. مانند روایت امام باقر (علیه السلام) در مدح او و پدرش که چنین فرمودند: «إني أحبك وأباك حبا شديدا». 📒مستدركات علم رجال الحديث، ش٧۰۳٢ 📄راویان ابوبصیر (من روی عنه) ✅ علي بن أبي حمزة سالم البطائني: او از اصحاب و راویان امام صادق و امام کاظم (علیهماالسلام) بود و همچنین وکیل امام کاظم (علیه السلام) بود. علی بن أبی حمزه قائد أبي بصير بود و از اینرو از او روایات بسیاری نقل کرده است. اما پس از حضرت کاظم (علیه السلام) از سران واقفیه شد (کسانی که قائل به اختتام امامت به امام کاظم (علیه السلام) بودند). 📒مستدركات علم رجال الحديث، ج ٥، ص٢٨١ ✅ الحسين بن أبي العلاء الخفاف الأزدي العامري الزندجي أبو علي الكوفي: او از أصحاب امام باقر و امام صادق (عليهما السلام) بود. همچنین برادرانش علي و عبد الحميد نیز از امام صادق (عليه السلام) روایت کرده اند، اما أوجه میان آنان حسین است که رجالیون بر وثاقتش صحه گذاشته اند، حتی صدوق او را در مشيخة الفقيه از صاحبان أصول معتمده ای أحادیث کتابش را از آن استخراج کرده نام برده است. 📒مستدركات علم رجال الحديث، ج ٥، ص٢٨١ 🖋 📄 🖋 📄 🖋📄🖋📄🖋
ا🖋📄🖋📄🖋 ا📄 ا🖋 ا📄 ا🖋 📄 أبوبصیر یحیی بن أبی‌القاسم أسدی 🔸توثیق أبوبصیر فی اعیان الشیعه ✅براساس نظر برخی رجالیون مانند ابن شهرآشوب، کشی، خوئی و مرحوم نمازی، نام او در شمار ۶ تن «اصحاب اجماع» از یاران حضرات امامان باقر و صادق (علیهما ‌السلام) آورده شده است که بر صدق حدیث و فقاهت آنان اجماع نموده‌اند. 📒اختیار طوسی، ج۱، ص۲۳۸ 📒عده الاصول طوسی، ج۱، ص۳۸۴ 📒رجال الكشي - إختيار معرفة الرجال، النص، ص ۲۳۸ 📒مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج‏۴، ص ۲۱۱ 📒معجم ‏رجال‏ الحديث ج ۱۰، ص۳۰۱ ✅ نجاشی: وی به وثاقت و وجاهت او در روایت حدیث از ائمه معصومین (علیهم السلام) نظر داده است؛ «يحيى بن القاسم أبو بصير الأسدي، و قيل: أبو محمد، ثقة، وجيه». 📒رجال النجاشي، ج۲، ص ۴۱۱ ✅ کشی: او و برخی دیگر از رجالیون، أبابصیر را از اصحاب اجماع و از أفقه الأوّلين به شمار می آورند. و این حاکی از منزلت و مکانت أبی بصیر دارد. 📒رجال الكشي، ص ۲۰۶ ✅مرحوم نمازی: «ثقة وجيه عدل و ليس بواقفي و أن أبا بصير الأسدي هو من أصحاب الإجماع». 📒مستدركات علم رجال الحديث، ج ٥، ص٢٨١ ✅ سید محسن امین: أبو بصیر مقدم در فقه و تفسير بوده است. 📒أعيان الشيعة، ج‏۵، ص۳۲۷ ✅ صاحب تذکرة الأعیان می نویسد: «هو ممّن اتفقت العصابة على تصديقه»؛ امامیه بر تصدیق او اتفاق دارند. 📒تذكرة الأعيان، ج‏۲، ص۵۵ 🖋 📄 🖋 📄 🖋📄🖋📄🖋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•  🔹معرفی نرم افزار 🔸عرضه دو نرم‌افزار جدید از آثار بزرگان علمی و صاحبان آثار👇 🔹نرم‌افزار مجموعه آثار مرحوم شیخ آقا بزرگ تهرانی 🔸 و نرم‌افزار مجموعه آثار شهید قاضی نورالله شوشتری تولید و در سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج به جامعه علمی تقدیم گردیده است: 👇 www.noorsoft.org/fa/News/View/111077 این دو نرم‌افزار در اولین عرضه با تخفیف ویژه ارائه خواهد شد. 👆 ❌چرا شما کتابخانه‌ای دیجیتال از آثار و نوشته‌هایتان نداشته باشید!؟؟ 🤔 🔹درخواست تولید نرم‌افزار ویندوزی: www.noorsoft.org/fa/service/View/6836 🔸درخواست تولید چند‌رسانه ای (صوتی یا فیلم): www.noorsoft.org/fa/service/View/14613 🔹درخواست تولید نرم‌افزار موبایلی ویژه : www.noorsoft.org/fa/service/View/15681 🔸🔹🔸مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) 👈پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی www.noorsoft.org ▫️▫️▫️ ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓      ↪️@pajoohesh_esfahan ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕﷽؛ السلام عَلَيْكَ يا بابَ اللَّهِ، السلام‏ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللَّهِ النَّاظِرَةَ، وَ يَدَهُ الباسِطَةَ. 📹 : خرج امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء بشویم تا خرج شیطان نشویم. ؛⚜️◻️⚜️⬜️⚜️◻️⚜️ 🌕 حضرت عجل‌الله تعالی‌فرجک آنکه از شرم گنه باید کند غیبت منم تو چرا جور گنهکاران عالم میکشی أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج هیچ چیز در دنیا ارزش ندارد که جایگزین لبخند رضایت مولا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بشود. التماس دعای فرج ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ؛⚜️◻️⚜️⬜️⚜️◻️⚜️ معاونت آموزش 📜 📑📜 📜📑📜 📑📜📑📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑روش نوشتن سوالات فرعی: (1) 1⃣ [سوالات فرعی] از [سوال اصلی] استخراج می شوند و فصل ها و تیترهای خروجی کار تحقیقی نیز، بستگی به سوال اصلی دارد. 2⃣ "دستیابی به سؤال اصلی"، "تعيين هدف مطلوب" و "تعیین رشته مورد نظر" که زاویه ی محقق در بررسی مسئله اصلی را مشخص می کند؛ سه نقطه کانونی و تمرکز بخش به تحقيق است. 🚫در صورتی که محقق در طراحی تحقیق به این سه نکته توجه نداشته باشد، دچار پراکندگی مطالب و پَرش ذهنی و تَشّتُت در جمع آوری اطلاعات و نهایتا پردازش اطلاعات خواهد شد. 👈 چنین محققی ممکن است برای به دست آوردن معنای واژه "کودک" مطلبی از کتب حقوق جمع آوری و بیان کند، تعریفی از نگاه تربیتی بیاورد، و تعریف فقهی را هم به عنوانی در تحقیق خود بگنجاند. نهایتاً مقصود کدام است معلوم نیست. هدف چنین محققی چیست؟🤔 👈 آیا می خواهد: 🔺️تعریفی جدیدی ارائه کند، 🔺️یا تعاریف سابق را نقد کند و نظریه جدیدی را ارائه دهد، 🔺️و یا ممکن است هدفش شرح و تحلیل نظریات سابق باشد. 3⃣ پس باید توجه داشته باشیم که محقق قبل از آن که وارد طراحی طرح تحقیق بشود باید به این سه نقطه کانونی پاسخ دهد؛ چرا که محقق بر اساس فضای ذهنی خود به جمع آوری اطلاعات، بیان موضوع و مسئله خواهد پرداخت، در پراکندگی ذهنی موجب پراکندگی در جمع آوری اطلاعات خواهد شد. (1) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
هدایت شده از 
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑 روش دستیابی به سوال تحقیق: (2) 🔴 روش های دستیابی به مسئله تحقیق و سؤال به دو قسم صورت می گیرد: ⬅️ ۱- روش فعال و ⬅️ ۲- روش غیر فعال (انفعالی)"روش های غیر فعالِ یا منفعل دستیابی به سؤال" 👈 روش هایی است که سؤال آماده در اختیار محقق قرار می گیرد. و محقق سؤال تحقیقی اش را از جای دیگری دریافت می کند و برای سؤال دریافتی رشته (تبار) علمی تعیین می کنند و طرح تحقیق می نویسد. ✅ "روش فعالِ دستیابی و شناسایی مسئله تحقیقی" 👈 روشی است که در آن پژوهش گر مستقیم و بر اساس مبانی خاص به تولید سؤال اقدام می کند. ⭕فعال بودن و غیر فعال بودن مسئله تحقیق به محقق بر می گردد. (2) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
هدایت شده از 
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑 روش دستیابی به سوالات فرعی تحقیق: (3) ✅طرح سوال غير فعال: 👈 از آنجایی که روش غیر فعال یکی از روش های دسترسی به سوال تحقیقی است لازم است که محقق بداند از چه مراکز و اسنادی می تواند به سوال دسترسی پیدا کند. راههای گوناگونی وجود دارند که به پنج راه و یا منبع دستیابی به سؤالات، به روش غیر فعال اشاره می شود: 1⃣ راه اول: 🔺️استفاده از ارزشیابی های موجود؛ اولین روش، استفاده از ارزشیابی ها و کنترل هایی است که مسئولین و یا کارمندان یک مرکز پژوهشی، یک سازمان خدمتی و یا علمی در اختیار دارند؛ {ارزشیابی یعنی بر آورد بین فاصله وضعیت موجود تا مطلوب}؛ ارزشیابی ها، وضعیت موجودِ مركز سازمانی یا کارخانه را بیان می کند، علاوه بر اینکه وضعیت مطلوب را نشان می دهد. 🔴 سؤال محقق این خواهد بود که: ⬅️❓چگونه می توان از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب دست یافت؟ ⬅️❓چگونه می توان آسیب ها را حذف کرد؟ ⬅️❓چگونه ارتقاء کیفی یا کمی تولیدات کارخانه را به دست بیاوریم؟ ♻️این ها سؤالات حاضر و آماده ای است که مسئولین، دست اندرکاران و مجریان یک مرکز آموزشی، خدماتی و یا یک سازمان و اداره می توانند در اختیارمان قرار بدهند. (3) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
هدایت شده از 
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑 روش دستیابی به سؤالات فرعی تحقیق: (4) 2⃣ راه دوم: 🔺️بازرسی و مطالعه موردی؛ دومین راه رسیدن به سؤالات، بازرسی ها و مطالعات موردی است، بازرسی در این جا یعنی آن چه که به صورت موردی در یک فرد خاص و مورد خاص مورد سؤال واقع شده است، این شخص معین چه کار کنیم که در فرایند مثلا زندگی خودش کمتر دچار خطا بشود که چون ماهیت بازرسی دارد و موردی و شخصی هست این مطالعات یا تحقیقات را مطالعات موردی یا case study می گویند. 3⃣ راه سوم: 🔺️توجه به وقایع؛ سومین راه رسیدن به سؤالات به شیوه غیر فعال و انفعالی نگاه به وقایع و حوادث و سوانحی است که در زندگی رخ می دهد؛ سیل، زلزله و دیگر حوادث طبیعی ظرفیت تولید سؤال را دارند. ممکن است در یک کارخانه ماشین سازی سوال این باشد که چطور سرعت ماشین را از صد و بیست در فاصله بیست ثانیه به بیست کیلومتر برسانیم، این سوال مطرح شده چون ترمز یک نوع ماشین به دلیل عملکرد ضعیف از نقطه اقدام تا رسیدن به مطلوب زمان زیادی لازم دارد و به تصادف منتهی می شود؛ این ها همه وقایع، حوادث و رخداد هایی هستند که برای محقق تولید سؤال می کنند. (4) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
هدایت شده از 
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑 روش دستیابی به سؤالات فرعی تحقیق: (5) 4⃣ راه چهارم: 🔺️نظر مخاطبان؛ چهارمین روش دستیابی به سؤالات، استفاده از نظر مخاطبین است، انتقادات و پیشنهادات، زندگی فردی چه زندگی علمی و اجتماعی می تواند تولید سوال کند و نتیجه ی آن تولید علم یا حل مساله باشد. 5⃣ راه پنجم: 🔺️پیش آگاهی رویدادها؛ پنجمین روش، روش پیش آگاهی رویداد ها است. در این روش قضاوت های دیگران با ایده های پیشنهادی شان می تواند به پیدا کردن مسئله تحقیقی کمک کند. مثلا یک مرکز آموزشی که صندوق پیشنهادات و انتقادات دارد، می تواند از آن صندوق برای دستیابی به سؤال تحقیقی استفاده کند و با توجه به همان پیشنهادات و انجام طرح های تحقیقی که بر محور پیشنهادات و انتقادات انجام می شود و انتظارات مخاطب را آشکار می کند کار تحقیقی انجام بدهد و تعالی سازمانی را در قالب طرح تحقیقی فراهم کند. 🚫 معایب: 👇 این پنج روش، روش های غیر فعال هستند که سؤال را به صورت آماده در اختیار محقق قرار می دهند؛ در این روش ها دستیابی به سؤال آسان و سهل است اما ارتباط برقرار کردن ذهن محقق با سؤال، چالشی است که؛ نیاز است توسط محقق حل شود. (5) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
هدایت شده از 
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑 روش دستیابی به سوال تحقیق: (6)محقق بعد از این که سؤال تحقیق خود را یافت، باید در زمینه سؤال یافت شده اقدام به مطالعه و زمینه شناسی بکند. 🔹یک محقق توانمند زمانی به تحقیق پیرامون یک سوال می پردازد که سؤالی که به صورت غیر فعال دریافت کرده است به دغدغه ذهنی اش تبدیل شود؛ 👈 گمان نکنیم که چون سؤال آماده است پس تحقیقش سهل است، اتفاقا به عکس، در روش فعال که محقق خود اقدام به دستیابی و تدوین سؤال می کند ارتباطش با سؤال نزدیک تر است و معمولا تحقیق موفق تری را انجام می دهد؛ ⚀پس در روشِ غیر فعال دسترسی به سوال سهل است ولى لازم است که محقق در روش غیر فعال ارتباط لازم با سوال را برقرار کند، چگونه؟🤔 👈 با مطالعه کردن در زمینه ها و بستر هایی که به این سؤال منتهی شده است. (6) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
هدایت شده از 
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑 روش فعال دستیابی به سوال تحقیق: (7) 🔴روشِ فعال دسترسی به سوال و مسئله تحقیق به هفت روش تقسیم می شود: ⬅️ ۱- ساده کردن کار، ⬅️ ۲- کنترل های آماری، ⬅️ ۳- نیازسنجی و آسیب شناسی، ⬅️ ۴- استفاده از تجارب دیگر پژوهش گران، ⬅️ ۵- استنتاج نظریه ها و فرضیه هایی که در ذهن محقق ایجاد شده است، ⬅️ ۶- استفاده از مجلات تخصصی، ⬅️ ۷- تبدیل مشکلات اجتماعی و علمی به مسئله و سؤال پژوهشی. ♻️ هر یک از این هفت گام می تواند محقق را به انبوهی از سؤالات برساند.❓❓❓ (7) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
هدایت شده از 
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑 روش دستیابی به سوال تحقیق: (8) 🔴ساده ترین روشِ دستیابی به سوال تحقیق 🔰روشِ تبدیل مشکل به مسئله🔰 است. این روش به عنوان ساده ترین، در اختیار ترین و کم هزینه ترین روش در تحقيق و پژوهش مبنای عمل قرار داده خواهد شد و کار عملی دانش پژوهان گرامی را در بر خواهد گرفت.👏👏 (8) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
ا📑📜📑📜 ا📜📑📜 ا📑📜 ا📜 ا❁﷽❁ا 📂 الهجرة إلى الحبشة (۴) 🔸قسمت چهارم: آخرین مطلب از مباحث هجرت مربوط به حکم آن می شود. بقای حکم هجرت دائمی است، زیرا زمان آن در منابع تخصیص نخورده است. یعنی تا زمانیکه سرزمین کفر پابرجاست برمسلمین است که با اجتماع شرایط منصوص، به سرزمین اسلامی یا سرزمینی که در آن ایمن از اقامه شعائر الله اند مهاجرت کنند. ماجرای ذیل تشریح همین مطلب می باشد: 📂 أ لَا أُبَشِّرُكُم‏، أَنَّ اللَّهَ قَدْ نَصَرَ نَبِيَّهُ مُحَمَّداً وَ أَهْلَكَ عَدُوَّه‏ ▫️از امام صادق و آن حضرت از پدرش امام باقر (عليهما السلام ) روايت كند كه فرمود: نجاشى پادشاه حبشه نزد جعفر بن ابى طالب و يارانش فرستاد و آنها را به سوى خود خواند، آنان داخل شدند. نجاشى در خانه ‏اش بروى خاك نشسته و لباسهاى كهنه‏ اى به تن داشت. جعفر بن ابى طالب گفت: چون او را بدين حال مشاهده كرديم نگران شديم، وى چون نگرانى و پريدگى رنگ چهره ما را مشاهده كرد، گفت: سپاس خدائى را كه محمّد (صلی الله علیه و آله) را يارى داد و چشم مرا بدو روشن نمود، آيا شما را مژده ندهم؟ گفتم: چرا اى پادشاه. نجاشی گفت: در همين ساعت يكى از مأموران مخفى من از سرزمين شما آمد و به من خبر داد كه خداوند پيامبرش محمّد (صلی الله علیه و آله) را يارى و پيروزى داد و دشمنش را هلاك ساخت، و فلانى و فلانى، و فلانى اسير، و فلانى و فلانى و فلانى كشته‏ شدند، و اين برخورد در يك وادى بنام بدر واقع شده است، گويا او را در همان سرزمينى مى‏ بينم كه در آنجا براى آقاى خودم كه مردى از بنى ضمره بود گوسفند مى‏ چرانيدم. جناب جعفر گفت: اى پادشاه صالح چرا شما را با اين لباسهاى كهنه بر روى خاك نشسته مى‏ بينم؟ گفت: اى جعفر ما در آنچه خداوند بر عيسى (عليه السلام) فرستاده يافته ‏ايم كه: از جمله حقوق خداوند بر بندگانش آن است كه چون نعمتى بآنان داد براى خدا تواضع و فروتنى كنند. و چون خداوند نعمت وجود پيامبرش محمّد (صلی الله علیه و آله) را به من ارزانى داشت، اين فروتنى را به كار بستم. چون اين خبر به پيامبر (صلی الله علیه و آله) رسيد، به اصحابش فرمود: همانا صدقه براى صاحبش فزونى زايد، پس صدقه دهيد تا خدا شما را رحمت كند، و فروتنى براى صاحبش رفعت فزايد، پس فروتنى كنيد تا خدا شما را رفعت دهد. و گذشت عزّت صاحبش را افزون كند پس گذشت كنيد تا خدا عزيزتان گرداند. 📍همانطور که در این خبر ملاحظه می شود، حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله) به حکم صدقه تصریح می فرمایند. و از قراین محرز است که صدقه در اینجا از نوع مستحبی است. 📔الأمالي (للمفيد)، النص، ص ۲۳۸ ▫️جناب جعفر در اين هنگام با اهل بيت و همراهان خود حركت كرد، زمانى به حضرت رسيد كه خيبر فتح شده بود. حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله) با رویت آن جناب فرمود: «لا أدري أنا بفتح خيبر أسر أم بقدوم جعفر». و عبد اللَّه فرزند جعفر از اسماء بنت عميس در حبشه متولد شد، و براى نجاشى نيز فرزندى آمد كه وى را محمد نام گذاشت، و اسماء هم وى را شير داد. 📔بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۱۸، ص ۴۱۳ 📜 📑📜 📜📑📜 📑📜📑📜
ا📑📜📑📜 ا📜📑📜 ا📑📜 ا📜 📂 أبُو طَالِبٍ (علیه السلام) يَحُضُّ النَّجَاشِيَّ عَلَى نُصْرَةِ النَّبِيِّ (صلوات الله علیه) ▫️در منابع مندرج است که این جناب ابو طالب (علیه السلام) بود که نجاشى را به يارى پيغمبر تحريض مي كرد و در اين مورد شعر ذیل را سروده است: تعلّم مليك الحبش انّ محمدا نبيّ كموسى و المسيح بن مريم‏ أتى بالهدى مثل الّذى أتيا به‏ و كلّ بأمر اللَّه يهدى و يعصم‏ و انكم تتلونه في كتابكم‏ بصدق حديث لا حديث مرجّم‏ فلا تجعلوا للَّه ندّا و أسلموا فانّ طريق الحق ليس بمظلم‏ 📂 توُفِّيَ أَصْحَمَةُ رَجُلٌ صَالِحٌ ٌمِنَ الْحَبَشَة ▫️در اخبار از حضرت مولی (علیه السلام) آمده است: زمانیکه جبرئیل (علیه السلام) خبر رحلت نجاشی را به حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) داد، آن حضرت گریست و به اصحاب فرمود: برادر شما اصحمه در گذشته است، سپس به جبانة (محلى بود در خارج شهر) بيرون شد و نماز بر او گذاشت و هفت تكبير گفت و خداوند همه بلندى‏ هاى زمين را براى پيغمبر پست و هموار فرمود تا جنازه نجاشى را كه در حبشه بود به چشم ديد. 📔الخصال، ج‏۲، ص ۳۶۰ 🖊 در این قسمت از مبحث هجرت که در اینجا مطرح شد، نکاتی قابل بیان است: اولا حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله) در این هجرت برای مسلمین امیری برگزیدند؛ «أَمَرَنَا رَسُولُ اللَّهِ أَنْ‏ نَنْطَلِقَ‏ مَعَ‏ جَعْفَرٍ إِلَى‏ أَرْضِ‏ النَّجَاشِيِّ»، تا تنظیم و تنسیق امور مسلمین به واسطه او صورت پذیرد. ثانیا همانطور که ملاحظه شد، بازگشت جناب جعفر پس از إطلاع یافتن از إستقرار و إعتلای اسلام است. زیرا یکی از احکام فقهی راجع به بحث هجرت، بقای حکم هجرت تازمان استقرار حکومت اسلامی یا حداقل رفع خطر است. یعنی مادامیکه کفر قائم باشد، وجوب هجرت نیز باقیست. 📜 📑📜 📜📑📜 📑📜📑📜
﷽؛ 💎اللَّهُمَ‏ انّى‏ أَسْئَلُک ‏ أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ ۳ و۴ سلام علیکم موقعیت مکانی (لوکیشن ) مکان برگزاری آزمون سطح3 و 4 به پیوست تقدیم می گرد کافیست نشانگر داخل پیام را با نرم افزار بلد باز نمایید. 🕌آدرس :مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا سلام الله علیها اصفهان : خيابان جي، جنب تأمين اجتماعي، كوچه تأمين اجتماعي، پلاك 6 همواره در سایه الطاف الهی موفق و موید باشید. ۳ و ۴ زمان آزمون: جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ 🔺ساعت ۸:۱۵ درب سالن آزمون بسته خواهد شد ؛ ▫️⚜️◽️⚜️◻️⚜️⬜️⚜️◻️⚜️◽️⚜️▫️ معاونت آموزش استان اصفهان 📜 📑📜 📜📑📜 📑📜📑📜
مستدعیست دو پیام فوق را برای داوطلبینی که مرکز آزمونهای آنها موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمة الزهرا سلام الله علیها اصفهان است ارسال فرمایید
هدایت شده از 
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•  🔹مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان👈 در راستای گسترش و تعمیق پژوهش‌ها و مطالعات میان رشته‌ای در زمینه فقه با محوریت خانواده، نشریه🔻پژوهش ‌های فقهی خانواده🔺را مدنظر قرار داده است. 🔸این مهم به ویژه در عصر حاضر که کانون خانواده از جهات مختلف مورد هجمه واقع شده، اهمیت مضاعفی یافته است.🔅تقویت بنیان‌های نظری و اعتقادی در مواجهه با آسیب‌های گوناگون در ارتباط با خانواده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است🔅همچنان که استفاده از ظرفیت‌های این نهاد مهم اجتماعی نیز یک اولویت می‌باشد. 🔹از سویی بدون شک مطالعات میان رشته‌ای، امروزه فهم دقیق‌تری از مسأله و راهکار حل آن در اختیار جامعه علمی قرار می‌دهد؛ 👈 بدین منظور حوزه علمیه تلاش کرده است تا با چنین نگاهی ظرفیت موجود در حوزه علمیه خواهران را به صورت خاص مورد توجه قرار دهد.لذا🔻راه اندازی نشریه فوق🔺 به‌عنوان گامی مهم در راستای تحقق این فرایند تعریف شده است. 🔸امید آن است که قشر فاخر جامعه همچون طلاب و دانشجویان و اساتید در راستای تعالی بخشی و پیشرفت این هدف مهم با ارائه مقالات وزین خود، زمینه بهره‌وری از این فرصت را رقم بزنند. 🔴 در این راستا دوفصلنامه پژوهش های فقهی خانواده، جهت شماره دوم خود مقاله می پذیرد.🔴 جهت آشنایی با این دو فصلنامه حوزوی استان اصفهان و بارگذاری مقالات ارزشمند خود می توانید به آدرس ذیل مراجعه نمایید👇 🔵 www.eswhc.ir برای دریافت آخرین اخبار پژوهشی با ما باشید👇👇👇 ╭─┅═✧✿🍂✿✧═┅─╮ 🆔 @pajoohesh_esfahan ╰─┅═✧✿🍂✿✧═┅─╯
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 لوح | #باافتخار_ایرانی 🔺️ رهبر انقلاب: افتخار ملی تولید واکسن ایرانی را به معنای واقعی کلمه پاس بداریم. ۱۴۰۰/۴/۴ 💻 @Khamenei_ir