eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
💎پیام تبریک حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی 💠مدیر محترم حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ﷽؛ 🔖عید فطر، عید بندگی، عید طاعت ها و اطاعت ها از دستورات خالق، عید عبودیت و خاکساری خالصانه مسلمین است، به شکرانه عفو و رحمت و مغفرت غفار رحیم از درگاه عبودیتش درخواست نماییم که: 💎«اللّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیْرَ مَا سَأَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصَّالِحُونَ، وَأَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُکَ الْمخْلَصُونَ» امیدوارم خدای متعال عیدی ما را اجابت دعای ورود به همه خوبی های محمد و آل محمد قرار دهد و ما را به مرتبه ای رساند که خواسته ما برترین درخواست بندگان صالح خدا از درگاه احدیث باشد . بی تردید در راس همه دعاهای خوبان، فرج امام همه خوبی ها حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. ان اشاء الله با اجابت آن دیگر فطر، توفیق یافته، شنوای خطبه های الهی آن عزیز شویم. اینجانب این عید خجسته را به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نایب ایشان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، همه مسلمانان جهان به ویژه ملت شریف ایران و خصوصاً طلاب حوزه های علمیه تبریک و تهنیت عرض می نمایم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات را دارم. 🕌 ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄ 🌕 ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ قَالَ النبی الأکرم (صلوات الله علیه): «و الذی بعثنی بالحق نبیا، ان الحسین بن علی، فی السماء، اکبر منه فی الارض، و انه المکتوب علی یمین العرش انه مصباح الهدی و سفینة النجاة و امام غیر وهن» ؛ سوگند به خدا که مرا به حق پیامبر فرستاده، جایگاه حسین (علیه السلام) در آسمان ‌ها بیش از زمین است! در سمت راست عرش خدا نوشته شده: حسین (علیه السلام) چراغ هدایت، و کشتی نجات، و پیشوای بی لغزش است. 📗 عوالم العلوم، ج۲۳، ص۲۱۸.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: حضور مردم در انتخابات، بر توانایی‌ها و قوّت آن دولت منتخب تأثیر زیادی دارد؛ بالاخره یک دولتی انتخاب خواهد شد، یک رئیس‌جمهوری انتخاب میشود و دولتی تشکیل میدهد؛ هر چه پشتوانه‌ی او بیشتر باشد، قوی‌تر باشد، قطعاً بهتر است و قدرت بازدارندگی کشور را بالا میبَرد، امنیّت میدهد به کشور، برای کشور آبرو ایجاد میکند. بنابراین مشارکت، خیلی مهم است. ۱۴۰۰/۲/۲۱ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بارگذاری جدید👇 ❓علت اختلاف فقهاء در اعلام ابتدا و انتهای ماه رمضان چیست؟!!! ❓چرا فقهاء با تشکیل جلساتی اختلاف خودشون رو رفع نمیکنند؟!!! ❓آیا نمیتوان با نرم افزارهای کامپیوتری ابتدا و انتهای ماه‌های قمری رو به شکل دقیق تعیین کرد؟!! چرا فقهاء از این نرم افزارها استفاده نمیکنند؟!!! ❓چرا بین ایران و برخی دیگر از کشورهای اسلامی در اعلام ابتدا یا انتهای ماه رمضان اختلاف وجود دارد؟!!! ❓چرا بین تقویم و زمانی که از سوی فقهاء به عنوان عید فطر اعلام میشود گاه اختلاف به وجود می‌آید؟!!! ✅ پاسخ علمی به همه این سوالها رو در این کلیپ مشاهده کنید. https://eitaa.com/marzbanandishe🌺
هدایت شده از شجر مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 : حاج قاسم سلیمانی: بعضی‌ها به غلط میخواهند بقبولانند به مردم که ما منزوی هستیم؛ 🔸 این حرف، حرف غلطی است... اگر ما منزوی هستیم چرا دشمن اینقدر اصرار دارد با ما پیمان ببندد؟ ✅ کپی آزاد 🇮🇷 @media_shetab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 "من القدس الی القدس" 🔹 اکنون مبارزان نسل ششم را اطراف خودمان، در کوچه پس کوچه‌هایی که به نام و آرمان و قدس استوار گشته‌اند می‌یابیم. 🔹 انقلاب سنگ، انقلاب ایمان است. ✊🏻 نُقسم بالله العلی العظیم ان نحمی مسجد القصی المبارک @iccbso
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا⚜️⚜️⚜️⚜️ ا⚜️♦️⚜️ ا⚜️⚜️ ا⚜️ ⚜️ صاحب الکبریت الاحمر نوشته است که حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) در رویایی صادقه، به حضرت عباس (علیه السلام) می فرمایند: ✨ «أقرّالله ُ عینک ، فأنتَ بابُ الحوائج وَ اشفَع لمَن شئتَ»؛ ▫️ خداوند چشمت را روشن گرداند ، تو باب الحوائج هستی ، از هر که خواستی شفاعت کن . ا┄┄┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅┄┄ا ⚜️ وقتی روز قیامت بر پا می شود ، حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) به مولانا امیرالمؤمنین (علیه السلام) می فرمایند که به دخترم حضرت زهرا (سلام الله علیها) بگو ، برای شفاعت و نجات امت چه داری ؟ امام علی (علیه السلام) پیام حضرت را به بی بی فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) می رسانند و ایشان در پاسخ می فرمایند: ✨ «یا امیرالمؤمنین! کَفانا لِاَجلِ هذا المَقامِ اَلیَدانِ المَقطُوعَتانِ مِن اِبنِی العَبّاسُ»؛ ▫️ ای امیر المؤمنین (علیه السلام) ! دو دست بریده پسرم عباس (علیه السلام) برای ما در مورد شفاعت کافی است . 📓 معالی السبطین، جلد ۱، ص ۴۵۲. ⚜️ ⚜️⚜️ ⚜️♦️⚜️ ⚜️⚜️⚜️⚜️
ا📑📜📑📜 ا📜📑📜 ا📑📜 ا📜 📂 معراج النَّبی‏ و تشریع الصلاة و مقدّماتها (۲) 🔹تشریع حکم وضو در معراج النبی (صلی الله علیه و آله) همانطور که در مطلب سابق بیان شد، معراج دوم رسول الله (صلی الله علیه و آله) با تشریع أحکام صلاة و سنن مربوط به آن همراه بود. یکی از مقدمات صلاة، وضو است. وضو مقدمه واجب برای نماز (ذی المقدمه) است. وضو از ریشۀ «وضأ» به معنی نظافت و پاکیزگی است. و از آنجا که این عمل موجب پاکیزگی جسم و جان می‌شود «وضو» نامیده شده است. چنان كه از ظاهر روایت برمى‌آيد، وضو در تشريع اسلامى از اهميت بالايى برخوردار است، زیرا تشریع آن در معراج و از جانب ذات أقدس الهی صورت گرفته و نیز هر جزء آن از فلسفه و مصلحت خاصی برخوردار بوده که برخی از آن ها در روایت ذیل تشریح شده است. 🔳 فاغْسِلْ مَسَاجِدَكَ وَ طَهِّرْهَا مِنْ صَادٍ در ادامه آنچه در معراج صورت پذیرفته بود، پیامبر اکرم( صلی الله علیه و اله) می فرمایند: ◀️ آن‌گاه خداوند به سوى من وحى فرمود كه اى محمّد! به چشمۀ "صاد" نزديك شو و مواضع (هفت‌گانه) سجدۀ خود را بشوى و پاكيزه كن و براى پروردگار خويش نماز بخوان. رسول خدا (صلّى اللّه عليه و اله) به چشمۀ صاد - كه آبى است كه از پايين عرش جارى مى‌شود - نزديك شد و آن حضرت آب را با دست راست برگرفت و به‌همين دليل آب برداشتن براى وضو به دست راست سنّت شد. پس از آن خداى عزّ و جلّ وحى فرمود كه صورت خود را بشوى؛ زيرا تو به بزرگى آثار قدرت من نگاه مى‌كنى، سپس دو دست راست و چپ خويش را شست‌وشو ده؛ زيرا كه تو با دست خود كلام مرا برمى‌گيرى، و آن‌گاه با ترى ماندۀ در دو دستت، سر خود و دو پاى خويش را تا برآمدگى پا مسح كن، كه من بركتى را بر تو فرود مى‌آورم و تو را به مقامى مى‌رسانم كه كسى جز تو به آن‌جا گام ننهاده است. بنابراين، علّت و سبب وضو اين است. 📔روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه (ط - القديمة)، ج‏۲، ص ۲۱۳ ⏪ کیفیت وضو و مندوبات راجع به آن در معراج تثبیت گشت. در روایت حاضر، ملاحظه می شود که تشریع هر یک از أجزای وضو مسبوق به علت و سببی بوده است. 📜 📑📜 📜📑📜 📑📜📑📜
ا❁﷽❁ا «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»؛ (سوره مبارکه احزاب، آیه ۲۳) از مؤمنین، کسانی هستند که آنچه با خدا بر آن پیمان بستند، وفا کردند و آنرا به صدق رساندند؛ یعنی وفای به آن عهد را به اثبات رساندند و آنرا بتمامه محقق کردند، برخی از آنان پیمانشان را به انجام رساندند [و به شرف شهادت نایل شدند] و برخی از آنان انتظار می برند [شهادت را] و هیچ تغییر و تبدیلی [در پیمانشان] نداده اند. ⚜️ 🍃⚜️ ⚜️🍃⚜️ 🍃🍃🍃⚜️ ⚜️🍃🍃🍃⚜️ 🍃⚜️🍃⚜️🍃⚜️
«تَمَامُ الصَّوْمِ إِعْطَاءُ الزَّكَاةِ يَعْنِي الْفِطْرَة» روزه با اعطای صدقه یا زکات فطره تمام می شود. 📓 المقنعة، ص ۲۶۴ ▪️ فطریه در علم فقه از نوع «زکات» یا «صدقه» می باشد: ➖ «زکات» است؛ یعنی «عمل صالح» است. از آنجا که ایمان همواره قرین عمل صالح می باشد، روزه نیز قرین زکات فطره شده که به مثابه عمل صالح برای آن است. ➖ و «صدقه» است؛ از این باب که این عمل «برهان بر صدق عهدِ» صائم در طریق عبودیت می باشد. ✍️ بنابراین فطریه، عمل صالحیست که عهد فطرت یا همان عهد ولایت و عبودیت عبد را که در فطرتش بودیعه گذاشته، به تصدیق می رساند و روزه با آن به اتمام می رسد. ▪️ بطن و حقیقت این عمل صالح: ➖ در یک معنا، «ابلاغ ولایت و علم نورانی آل محمد (علیهم السلام)» به عوام أمم و ضعفاست. ➖ و در وجهی دیگر، «بکاء» علی مولانا أبی عبدالله الحسین (علیه السلام) به اقتدا و ائتمام حضرت أباصالح المهدی (أرواحنا فداه) می باشد، و «لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ ثَوَابٌ إِلَّا الدَّمْعَةَ فِينَا». چرا که همانگونه که با ابلاغ علم نورانی آل الله، رجعت خلق به سوی وجود مقدس امام محقق می شود، با بکاء بر أبی عبدالله الحسین (علیه السلام)، آن وجود مقدسی که قائمه و ریشه و أُسّ و اساس عبودیت می باشند، نیز رجعت به فطرت توحیدی و حقیقت عبودیت محقق می شود. «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ الرَّشِید قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ وَ أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ صَلاَهً نَامِیَهً زَاکِیَهً مُبَارَکَهً یَصْعَدُ أَوَّلُهَا وَ لاَ یَنْفَدُ آخِرُهَا أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلاَدِ أَنْبِیَائِکَ الْمُرْسَلِینَ یَا إِلَهَ الْعَالَمِینَ‏»
💠 عید فطر، زمان رجعت عبادت کنندگان به حقیقة العبودیة ✅ از اعمال مخصوص روز عید فطر که روز بازگشت به فطرت خویش است؛ زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السّلام) است ، ✨ "مَن زَارَ قَبر الحُسین لَیلَهَ الفِطر... کَتَب لَهُ الله أَلْفَ حِجَّهٍ مَبرورَه و أَلْفَ عُمرَهٍ مُتَقَبَّلَه و قُضِیَت لَهُ أَلْفُ حَاجَه مِن حَوائِج الدُّنیا و الْآخِره".(۱۰) كسى كه زيارت كند امام حسين (عليه السلام) را در شب عید فطر و... حق تعالى بنویسد براى او هزار حجّ مبرور و هزار عمره مقبوله و از براى او هزار حاجت دنيا و آخرت را برآورد. ✨ "تَأکَّد زيارَة الحُسَین لَيلَة الفِطر...".(۱۱) 👈 در روایت شریف دیگری نیز بر زیارت حضرت در عید فطر تأکید شده است. ✨ قال مولانا الامام الصادق (علیه السلام): "لَمَّا ضُرِبَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ بِالسَّیْفِ ثُمَّ ابْتُدِرَ لِیُقْطَعَ رَأْسُهُ نَادَى مُنَادٍ مِنْ قِبَلِ رَبِّ الْعِزَّهِ مِنْ بُطْنَانِ الْعَرْشِ فَقَالَ: أَلَا أَیَّتُهَا الْأُمَّهُ الْمُتَحَیِّرَهُ الظَّالِمَهُ بَعْدَ نَبِیِّهَا لَا وَفَّقَکُمُ اللَّهُ لِأَضْحًى وَ لَا فِطْرٍ ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ: لَا جَرَمَ وَ اللَّهِ مَا وُفِّقُوا وَ لَا یُوَفَّقُونَ أَبَداً حَتَّى یَقُومَ ثَائِرُ الْحُسَیْنِ ".(۱۲) چون حسین بن علی (علیه‌السّلام) با شمشیر کشته شد و خواستند سر از پیکرش جدا کنند، از عرش الهی ندایی رسید: «ای امّت سرگردان و ستمکار پس از پیامبرش! خداوند برای نماز عید قربان و فطر موفّقتان ندارد!» سپس امام صادق(علیه‌السّلام) فرمودند: به خدا آنان موفّق نشدند و نخواهند شد تا آن‌که خونخواه حسین (علیه‌السلام) قیام کند. 👈 در این روایت شریف حضرت میفرمایند تا زمانی که اراده بر خونخواهی اباعبدالله‌ الحسین (علیه‌السّلام) نباشد و ذکر و بکاء بر حضرتشان اقامه نگردد فطر و قربان معنا ندارد. حضرت صراحتاً اعلام می نمایند ؛ زمانیکه خونخواهی و انتقام ابا عبدالله الحسين (علیه‌السلام) که همانا نصرت و یاری حضرت میباشد صورت پذیرد ؛ آن زمان، زمانی است که فطر اقامه می‌ گردد. 👈بدین معنا که در آن زمان است که حقیقت فطر شناخته می شود و خلق می توانند به حقیقت فطرشان و رجوع به فطرتشان برسند. و این بدان معناست که جز از طریق حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نمی توان به حقیقت عبودیت رسید. ✅به همین سبب است که حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (أرواحنا له الفداء) هنگام ظهور ، خود را با نام مبارک جدشان حضرت أبوعبدالله الحسین (علیه السلام) معرفی می کنند ✨" ألا يا أهل العالم إن جدّي الحسين قتلوه عطشان‏". حال اگر قلبي مجهز به بكاء علي الحسين شود ؛ به خونخواه حضرت حسين(علیه‌السلام) يعني ثائر الحسين ، حضرت بقية الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) اقتدا كرده است و معنای "یَقُومَ ثَائِرُ الْحُسَیْنِ" و انتقام و نصرت حضرت برایش محقق میگردد. 👈 لذا به سبب بکاء علی الحسين است که رجعت خلق به سوی فطرت توحیدی شان و حقیقت عبودیت میسر می شود. مؤمنین و عبّاد با بکاء خویش که ذکر الحسین (علیه السلام) است به فطرت حسینی خویش رجعت می کنند ✅ مولا و امام حی ما حضرت اباصالح المهدی (اروحنا له الفدا) در زیارت ناحیه مقدسه اتم و اکمل این حقیقت را برای شیعیانشان اینگونه تبیین می فرمایند؛ ✨ "يا جَدَّاه! فَلاَندُبَنَّکَ صَباحَاً وَ مَساءً وَ لَاَبکَينَّ عَلَيکَ بَدَلَ الدُمُوعِ دَمَا". 👈لذا مومنین با آن حقیقتی که مولاو امام حی شان برایشان تبیین فرمودند ؛ می توانند با بکاء و ذکر اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به فطرت توحیدی خویش بازگردند؛ که همانا بکاء علی الحسین ، حقیقت رجعت خلق است. 📓📓📓📓📓📓📓📓📓📓 (۱)روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة)، ج‏۲، ص ۳۵۲ (۲)مستدرک الوسایل، ج۴، ص۱۰۶ (۳)عوالم العلوم و المعارف ج‏۱۱- قسم-۱- فاطمة سلام الله علیها، ص ۲۳ (۴)بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۲۴۵ (۵)بصائر الدرجات، ج‏۱، ص ۸۰ (۶)الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۲، ص ۱۳ (۷)الكافي ج‏ ۱، ص ۱۳۹ (۸)الأمالي (للطوسي)، النص، ص ۳۶۷ (۹)كامل الزيارات، النص، ص ۷۲ (۱۰)روضه الواعظین و بصیره المتعظین، ج‏۱، ص ۱۹۵ (۱۱)وسائل الشیعه، ج ۴، ص۴٧۵ (۱۲)أمالی الصدوق، ص ۱۶۸ 🔹️ 🔹⚜⚜ 🔹⚜⚜🔹⚜⚜🔹⚜⚜
ا🔹⚜⚜🔹⚜⚜🔹⚜⚜ ا🔹⚜⚜ ا🔹️ 💠 عید فطر؛ بازگشت عبادت کنندگان به فطرت و عهد ولایت خویش با ذکر ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) ✨«فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ» (سوره مبارکه روم، آیه ۳۰) ماه مبارک رمضان ، ماهی است که در آن یک ماه عبادت و بندگی صورت می پذیرد و به «عید فطر» منتهی می گردد. 👈 کلمه ی عید اشتقاق یافته از ماده «عود» بمعنای «بازگشت به اصل» می باشد. (۱) در زیارت جامعه کبیره نیز خطاب به ذوات مقدسه آل الله (علیهم السلام) می خوانیم: ⚜ " ایابُ الخَلق الیکُم...". بازگشت خلق به سوی شماست. 👈و فطر، اشاره به نوع خلقتی دارد که در شریفه ۳۰ سوره مبارکه روم بدان اشاره شده است ‌؛ ✨ حضرت مولانا الامام باقر (علیه السلام) ذیل آیه ۳۰ سوره مبارکه روم فرمودند: ✨ "فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفاً وَ هِیَ أَیْضاً فِی الْوَلَایَهًْ".(۲) ✅ رجعت و بازگشت همه خلق نیز در روز قیامت، به سوی ائمه (علیهم السّلام) می باشد؛که خداوند عزوجل معرفت ایشان را در فطرت خلق قرار داده است. همانا فطرت خلق بر اساس معرفت به ولایت سرشته شده است ؛ خلقت بر اساس فطرت توحیدی ؛ که سرّ آن، در معرفت وجود مقدس حضرت فاطمه ( سلام‌الله‌علیها) نهفته است؛ ✨ "أَنَا الْفَاطِرُ وَ هَذِهِ فَاطِمَة"(۳) ✨ "یَا فَاطِرُ بِحَقِّ فَاطِمَةَ"(۴) 👈 خلق به سبب وجود مبارک حضرت مادر ، فاطمه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) است که فطرت توحیدی یافته اند؛ با محبت فاطمی و رحمت مادری است که از معرفت به ولایت بهره مند گشته اند. ✨ قال مولانا الامام الرضا (علیه السلام) : "إنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَلَقَ الْمُؤْمِنَ مِنْ نُورِهِ وَ صَبَغَهُمْ فِي رَحْمَتِهِ.. أَبُوهُ النُّورُ وَ أُمُّهُ الرَّحْمَةِ".(۵) لذا عید فطر ،عید رجعت و رجوع به فطرت خویشتن است ؛ روز بازگشتِ عبادت کنندگان به فطرت توحیدی خویش می باشد،همان فطرتی که «كُلُّ مَوْلُودٍ يُولَدُ عَلَى الْفِطْرَة »(۶) 👈 اما آنچه که سبب می گردد خلق به فطرت ربوبی خویش برگشته و به حقیقت عبودیت رجعت نمایند، و به ولایت آل الله (علیهم السّلام) و حضرت مادر متصل گردند ؛ بکاء بر حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) می باشد. 👈 لذا آن حقیقتی که این اتصال و بازگشت به اصل و فطرت خویشتن را به صورت اتم و اکمل محقق می سازد (علیهم السلام) «بکاء بر حضرت سیدالشهداء (علیه السلام)» است. ✨ "الْحَمدُ لِله الْمُلهِمِ عِبادَهُ حَمدَهُ وَ فَاطِرِهِمْ عَلَى مَعرِفَةِ رُبُوبِيَّتِه".(۷) حمد مخصوص خدایی است که حمد و ستايشش را به بندگان خود الهام فرمود و فطرت آنان را بر معرفت ربوبی خویش سرشت. ✅ بکاء علی الحسین (علیه السلام) است که در فطرت کل خلق ، نهادینه شده و به تثبیت رسیده است . ✨ «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ (علیه السّلام) حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً» 👈ایشان از بدو ولادت مکنّی به أبو عبدالله گردیدند؛ کنیه اباعبدالله از بدو ولادت امام حسین (علیه السلام) از سوی آقا رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) بوده است. اسماء بنت عمیس نقل می کند که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) وقتی قنداقه حضرت را در آغوش گرفتند ؛ فرمودند: ✨ "يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ! عَزِيزٌ عَلَي‏ ثُمَّ بَكَى‏ ..." .(۸) و بعد حضرت به شدت گریستند. ✨ "يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ! أُسْوَةٌ أَنْتَ قُدُما".(۹) ای أباعبداللّه، تو از قدیم اسوه و الگو [برای عباد] بوده ای. 👈با ذکر و ندبه بر مصائب اباعبدالله الحسین (علیه‌السّلام) ، معرفت به ربّ و حقیقت عبودیت حاصل می شود؛ آن وجود مبارکی که دین قیّم (ولایت)را در کربلا اقامه کردند.
﷽؛ 🎇🌕 پذیرش در تمام مقاطع تحصیلی( سطح 4،3،2 کارشناسی تا دکتری) همزمان با سراسر کشور 📆تا 31 اردیبهشت 1400 ⚜️پذیرش مقطع عمومی-سطح 2(کارشناسی) 🎇 40سال برای دارندگان دیپلم و یا پیش دانشگاهی 44 سال برای دارندگان مدرک لیسانس 45 سال برای دارندگان مدرک فوق لیسانس 🔖از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی 🌐 فهرست مدارس علمیه (سطح2)به همراه آدرس و شماره تماس برای انتخاب نزدیکترین مدرسه به محل سکونت شما در اینجا 📝منابع آزمون در اینجا 📗دفترچه پذیرش مقطع عمومی دیپلم و بالاتر 📕دفترچه پذیرش مقطع -اتمام پایه هشتم 📔(دفترچه بازپذیری سطح2) 📌 آزمون بازپذیری برای آخرین بار و بدون شرط سنی 💠💎💠 ⚜️پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) 🎇به دو شیوه حضوری، نیمه حضوری در 7 رشته : 1️⃣تفسير و علوم‌ قرآنی 2️⃣فقه ‌و اصول 3️⃣کلام اسلامی 4️⃣اخلاق و تربیت اسلامی 5️⃣مدرسی ادبیات عربی 6️⃣مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی 7️⃣تربیت دینی کودک و نوجوان 🌐 فهرست مدارس علمیه (سطح3) به همراه آدرس و شماره تماس و رشته محل در اینجا ⚜️از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی منابع آزمون در اینجا 🎇 اطلاع از معافیت های آزمون. سطح سه در اینجا 📘دفترچه پذیرش سطح3 در اینجا 💎💠💎 ⚜️پذیرش مقطع تخصصی (سطح چهار/دکتری) 🎇به صورت شیوه حضوری تمام وقت در 4 رشته : 1️⃣تفسیر تطبیقی 2️⃣علوم و معارف قرآنی 3️⃣فقه خانواده 4️⃣کلام اسلامی 🔖 فهرست مدارس علمیه (سطح4) به همراه آدرس و شماره تماس و رشته محل در اینجا 🔖 منابع آزمون در اینجا ؛❅🎇🎇⚜️🎇🎇❅
ا🔳📑🔳📑 ا📑🔳 ا🔳 ا📑 🔹 علت وجوب صلاة 📑 الصَّلَاةُ تَثْبِيتٌ‏ لِلْإِخْلَاصِ‏ وَ تَبْرِيَةٌ عَنِ الْكِبْرِ ▪️عن جابر بن یزید الجعفی، قال: خَدَمْتُ سَيِّدَنَا الْإِمَامَ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ ثَمَانِيَ عَشْرَةَ سَنَةً، فَلَمَّا أَرَدْتُ الْخُرُوجَ وَدَّعْتُهُ وَ قُلْتُ لَهُ: أَفِدْنِي، فَقَالَ: بَعْدَ ثَمَانِيَ عَشْرَةَ سَنَةً يَا جَابِرُ؟ قُلْتُ: نَعَمْ! إِنَّكُمْ بَحْرٌ لَا يُنْزَفُ وَ لَا يُبْلَغُ قَعْرُهُ. قَالَ: يَا جَابِرُ! بَلِّغْ شِيعَتِي مِنِّي السَّلَامَ وَ أَعْلِمْهُمْ أَنَّهُ لَا قَرَابَةَ بَيْنَنَا وَ بَيْنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا يُتَقَرَّبُ إِلَيْهِ إِلَّا بِالطَّاعَةِ، يَا جَابِرُ! مَنْ أَطَاعَ اللَّهَ وَ أَحَبَّنَا فَهُوَ وَلِيُّنَا وَ مَنْ عَصَى اللَّهَ لَمْ يَنْفَعْهُ حُبُّنَا، يَا جَابِرُ! مَنْ هَذَا الَّذِي يَسْأَلُ اللَّهَ فَلَمْ يُعْطِهِ أَوْ تَوَكَّلَ عَلَيْهِ فَلَمْ يَكْفِهِ أَوْ وَثِقَ بِهِ فَلَمْ يُنْجِهِ، يَا جَابِرُ! انْزِلِ الدُّنْيَا كَمَنْزِلٍ نَزَلْتَهُ تُرِيدُ التَّحْوِيلَ عَنْهُ وَ هَلِ الدُّنْيَا إِلَّا دَابَّةٌ رَكِبْتَهَا فِي مَنَامِكَ فَاسْتَيْقَظْتَ فَأَنْتَ عَلَى فِرَاشِكَ غَيْرَ رَاكِبٍ وَ لَا آخِذٍ بِعِنَانِهَا أَوْ كَثَوْبٍ لَبِسْتَهُ أَوْ كَجَارِيَةٍ وَطِئْتَهَا، يَا جَابِرُ! الدُّنْيَا عِنْدَ ذَوِي الْأَلْبَابِ كَفَيْ‏ءِ الظِّلَالِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ أَعْوَانٌ لِأَهْلِ دَعْوَتِهِ وَ "الصَّلَاةُ تَثْبِيتٌ‏ لِلْإِخْلَاصِ‏ وَ تَبْرِيَةٌ عَنِ الْكِبْرِ" وَ الزَّكَاةُ تَزِيدُ فِي الرِّزْقِ وَ الصِّيَامُ وَ الْحَجُّ تَسْكِينُ الْقُلُوبِ وَ الْقِصَاصُ وَ الْحُدُودُ حَقْنُ الدِّمَاءِ، وَ حَقُّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ نِظَامُ الدِّينِ، جَعَلَنَا اللَّهُ وَ إِيَّاكُمْ مِنَ‏ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَيْبِ وَ هُمْ مِنَ السَّاعَةِ مُشْفِقُون‏؛ از جابر بن یزید جعفی روایت شده که گوید: هیجده سال برای آقا و سرورمان حضرت باقر (علیه السلام) خدمت کردم و چون خواستم از نزد آن حضرت بروم، با او خداحافظی کرده و عرض کردم: چیزی به من یاد دهید؟ فرمود: ای جابر! بعد از هیجده سال؟ عرض کردم: آری، شما خاندان، دریایی هستید که به پایان نرسد و دست کسی به ژرفای آن نرسد، فرمود: ای جابر! شیعیان مرا سلام برسان و به آنها اعلام کن میان ما و خدای - عزوجل - قرابت و خویشاوندی نیست و کسی به خداوند تقرب و نزدیکی نجوید، جز به فرمان برداری او. ای جابر! هر کس خدا را فرمان برداری کند و ما را دوست بدارد، او دوست ما است و کسی که نافرمانی خدا کند، دوستی ما سودش ندهد. ای جابر! چه کسی تا کنون از خدا درخواست کرد، که خواسته اش را به او عطا نکرد؟ یا بر او توکل کرد و او کفایتش نکرد؟ یا به او اعتماد کرد و خدا نجاتش نداد؟ ای جابر! جایگاه دنیا را نزد خود، همانند جایگاهی بنه که می خواهی از آن کوچ کنی و راستی آیا دنیا، جز همانند چهارپایی است که در خواب بر آن سوار گشته و بیدار شوی و خود را در بسترت بینی که پیاده هستی و هیچ کسی نیست که بدان توجه کند. ای جابر! دنیا نزد خردمندان، همچون سایه پیشین است، کلمه لا اله الا الله وسیله عزت برای داعیان آن و ""نماز تثبیت اخلاص و پاک کننده تکبر است"". زکات روزی را افزون کند، روزه و حج آرامش دهنده دل ها است، قصاص و حدود، وسیله حفظ خون ها می باشد. دوستی ما خاندان، نظام دین است، و خداوند ما و شما را از کسانی قرار دهد که در غیبت از پروردگار خود بیم دارند و از روز قیامت می ترسند. 🔖بشارة المصطفی لشیعة المرتضی , جلد۱ , صفحه۱۸۸ 📑 🔳 📑🔳 🔳📑🔳📑
ا🔳📑🔳📑 ا📑🔳 ا🔳 ا📑 📑 الصَّلَاةُ تَثْبِيتٌ‏ لِلْإِخْلَاصِ‏ وَ تَبْرِيَةٌ عَنِ الْكِبْر (فرازی از حدیث فوق( 🔖بشارة المصطفی لشیعة المرتضی , جلد۱ , صفحه188) 🔳 شرح الحدیث 🖊 همانطور که ملاحظه می شود، امام باقر (علیه السلام) علت تشریع نماز را تثبیت یا استقرار اخلاص در قلبِ مکلف و تنزیه یا دوری از کبر بیان فرمودند. 🔸صلاة، بارزترین مصداق عبادة الرّب است. 🔹ریشه عبوديت خداوند، اخلاص است.«فَاعْبُدِ اللَّهَ مُخْلِصاً لَهُ الدِّين‌‏». 🔸پس(می توان گفت) ریشه و علت تشریع صلاة نیز إخلاص است. خداوند متعال نماز را تشریع کرد، تا بنده مخلصانه او را ستایش کند. حتی تمامی افعال و أجزای نماز نیز إشعار به این حقیقت دارد. به همین دلیل نماز با قصد ریا، نزد شارع مقبول نخواهد بود. 🔹«قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُون‏، الَّذينَ هُمْ في‏ صَلاتِهِمْ خاشِعُون‏». آنگاه که موسی (علیه السلام) مشغول عبادت الهی بود، از جانب خداوند به او ندا آمد: «يَا مُوسَى لَا أَقْبَلُ الصَّلَاةَ إِلَّا مِمَّنْ تَوَاضَعَ لِعَظَمَتِي»؛ اى موسى من تنها نماز را از كسى می پذیرم كه براى عظمتم فروتنى كند. 📗الأمالي( للصدوق)، النص، ص۶۶۶ 🔸از آنجا كه مصلي در نماز اتّجاه به قدرت مطلقي مي كند كه همه قدرت ها صادره از منبع فيض اوست، لذا خود را در فقر مطلق مي بيند و محتاج درگاه ربوبي ... و اين تنزه و برائت از نخوت و كبر و تثبيت شأن خلوص براي يك عبد در بالاترين صورت و اكمل وجه در صلاة كه عمود دين است، حاصل مي شود و بروز و ظهور مي كند. 🔹در اوصاف حضرت سیدالسّاجدین زین العابدین (علیه السلام) آمده است: «كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ إِذَا حَضَرَ الصَّلَاةُ اقْشَعَرَّ جِلْدُهُ وَ اصْفَرَّ لَوْنُهُ وَ ارْتَعَدَ كَالسَّعَفَةِ»؛ هنگامیکه آماده نماز می شدند، بدنشان به لرزه مى‏‌افتاد و رنگ صورتشان زرد مى‌شد و مانند شاخه‌‌هاى درختان مرتعش مى‏‌شدند. 📗بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۴۶، ص ۵۵ 📑 🔳 📑🔳 🔳📑🔳📑