👌#حکم_استفاده_ازحقوق_بامدرک_تقلبی👌
متن سوال:
🔴 شخصی در دروان تحصیل خود با تقلب کردن مدرک گرفته و نهایتاً بر اساس همان نمرات اخذ مدرک کرده و با آن مدرک در ادارهای مشغول به کار شده است. از آن جایی که میزان حقوق و مزایای ایشان بر اساس مدرکش است:🔻🔻🔻
1️⃣الف) آیا حقوقی که دریافت میکند حلال است؟
2️⃣ب) آیا استخدام این شخص اشکال دارد؟
3️⃣ج) اگر نمیدانسته تقلب حرام است، حکم حقوق و استخدام او چیست؟
نظرات مراجع 👇👇👇
✅پاسخ امام #خمینی (رحمة الله علیه)
الف و ب و ج) اگر شرایط علمی و اخلاقی استخدام در شما جمع است و از طرف دولت اسلامی اشكالی نیست مانع ندارد و حقوق دریافتی حلال است.
✅ پاسخ آیت الله #بهجت (رحمة الله علیه)
الف و ب و ج) اگر وظیفه آن شغل را بخوبی انجام دهد حقوقش حلال است.
اگر استعداد و قابلیت بر آن شغل را دارد اشكال ندارد.
✅ پاسخ امام #خامنهای (دام ظله العالی)
تقلب حرام است وباید استغفار کنید ولی در مورد درآمد و حقوق میتوانید در این زمینه مطابق احتیاط عمل کنید و یا با رعایت الاعلم فالاعلم به مرجع تقلید دیگری رجوع کنید.
✅ پاسخ آیت الله #سبحانی (دام ظله العالی)
اگر دانش و مهارت آن کار را مانند صاحب مدرک واقعی دارا می باشد حقوق دریافتی حلال است مگر این که اطمینان حاصل شود داشتن مدرک متعارف و بدون تقلب برای صاحب کار ملاک بوده در این صورت داشتن مدرک لازم است.
✅آیت الله #سیستانی دام ظله العالی)
تقلّب در امتحانات به هر روشی که باشد جایز نیست ولی حقوق دریافتی حلال است و اگر تخصص کامل مطابق مدرک دریافتی ندارد جایز نیست خود را به این عنوان به مؤسسه دولتی یا خصوصی جهت استخدام معرفی نماید.
✅ پاسخ آیت الله #شبیری (دام ظله العالی)
الف و ب) اگر تصدی آن شغل و دریافت حقوق آن، مشروط به عدم آنگونه تقلب باشد یا فرد، تخصص لازم برای انجام آن شغل را نداشته باشد و نتواند وظیفه محوّل را کامل انجام دهد، نمیتواند استخدام شود و از مزایای آن شغل، استفاده کند.
ج) تأثیری در حکم مسأله ندارد.
✅ پاسخ آیت الله #صافی (دام ظله العالی)
اگر شخص مذكور از عهدهی وظایف مربوط به شغلش كاملاً بر میآید و از این جهت كمبودی ندارد استخدام ایشان و حقوق دریافتی اشكال ندارد هر چند با تقلب مرتكب خلاف شده باشد.
✅پاسخ آیت الله #مکارم شیرازی (دام ظله العالی)
هر گونه تقلّب حرام است، و اگر کسی در امتحان ورودی دانشگاه و مانند آن تقلّب کرده ولی بعدا مراحل تحصیلی و شغلی را بدون تقلّب گذرانیده می تواند از مدرک تحصیلی خود و مزایای مترتّب بر آن استفاده کند، مشروط بر این که از کار خود جدا توبه کرده و هرگز سراغ چنین کارهایی نرود و با اعمال نیک آینده، گذشته را جبران کند
✅ پاسخ آیت الله #نوری همدانی (دام ظله العالی)
تقلّب در امتحانات جائز نیست و حقوقی که گرفتهاند برگرداند
✅ پاسخ آیت الله #وحید خراسانی (دام ظله العالی)
اگر استخدام و حقوق او منوط به مدرک به دست آمده از راه تقلب باشد، جایز و حلال نیست و علم و جهل مدخلیتی ندارد.
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
#میرزا_اسماعیل_دولابی :
♻️بعضی مواقع خداوند متعال میخواهد کسی را در مراتب #بندگی زود بالا ببرد، به همیـن خاطر درهای زندگی او را مثل دیگ زودپز محکم میبنـدد و او را در سختی قرار میدهد.
♻️ خود ما نمیدانیـم ڪه آیا ما در سختی ها بهتـر خداوند را بندگی میکنیـم یا در خوشیهایمان... اکثر کسانی که به مراتب بالای بندگی رسیدند، زندگی سختی داشتـه اند.
─┅═༅𖣔❤️𖣔༅═┅─
@ahkame_banovan
@ahkame_banovan
🔸امام رضا علیه السلام : - لِمَن قالَ لَهُ ؛ فَما الحُجَّةُ عَلَى الخَلقِ اليَومَ؟ قالَ -: العَقلُ ؛ يُعرَفُ بِهِ الصّادِقُ عَلَى اللَّهِ فَيُصَدِّقُهُ، والكاذِبُ عَلَى اللَّهِ فَيُكَذِّبُهُ.
🔹امام رضا عليه السلام در پاسخ شخصى كه پرسيد: «امروز، حجّت بر مردمان چيست؟»، فرمود: «عقل است كه به واسطه آن، كسى را كه حقيقتاً از جانب خدا سخن بگويد، مىشناسد و تصديقش مىكند و آن را هم كه بر خدا دروغ ببندد، مىشناسد و تكذيبش مىكند».
📚الكافي : ج ۱ ص ۲۴ ح
🆔 @ahkame_banovan
🖐 #مسّ_القاب_انبیاء و 14 #معصوم (علیهم السلام) #بدون_وضو🖐
متن سوال: مسّ القاب انبیاء و ائمه اطهار(علیهم السلام) و حضرت فاطمة زهرا(علیها السلام) بدون وضو چه حکمی دارد؟🧐
نظرات مراجع عظام تقلید
🔰🔰🔰
🌸پاسخ آیت الله #بهجت (رحمة الله علیه)
لقب مختص به منزله اسماء شریفه آنهاست
🌸پاسخ امام #خامنهای (دام ظله العالی)
بسمه تعالي. خلاف احتياط است.
🌺پاسخ آیت الله #سیستانی (دام ظله العالی)بسمه تعالي. جايز است.
🌺 پاسخ آیت الله #شبیری (دام ظله العالی)
باسمه تعالي. اين امر خلاف احتياط استحبابي است. والله العالم
🌺 پاسخ آیت الله #صافی (دام ظله العالی)
احتیاط واجب آن است که اسم مبارک پیغمبرصلی الله علیه و آله و سلم، انبیاء و امام و حضرت زهرا علیهم السلام را هم مس ننماید، فلذا مسّ القاب اشکال ندارد.
🌸پاسخ آیت الله #فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)باسمه تعالي. خلاف احتياط استحبابي است.
🌸پاسخ آیت الله #مکارم شیرازی (دام ظله العالی)احتياط اجتناب است.
🌸پاسخ آیت الله #نوری همدانی (دام ظله العالی)اگر هتك احترام آنان باشد، نبايد بدون وضو لمس شوند، و بنابر احتياط مستحب اگر بي احترامي هم نباشد، لمس ننمايد.
🌸 پاسخ آیت الله #وحید خراسانی (دام ظله العالی)بنابر احتياط مستحب اسماء انبياء و و اوصياء (عليهمالسلام) و اسم مبارك حضرت صديقه كبري (سلام الله عليها) را بدون وضو مسّ ننماييد، فلذا مسّ القاب اشکال ندارد.
🔻منبع : مرکز پایخ به سؤالات جامعه الزهراء
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
هدایت شده از نقطه اوج
شهادت نیروی یگان ویژه در اصفهان
فرمانده یگانویژه استان اصفهان: دقایقی قبل سرهنگ «اسماعیل چراغی» یکی از کارکنان یگان ویژه که شب گذشته در محله خانه اصفهان، از سوی تروریستها هدف اصابت گلوله جنگی قرار گرفته بود به درجه رفیع شهادت نائل شد.
🏴 @Noghteowj
هدایت شده از نقطه اوج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 این ویدیو را با دقت گوش بدهید
🎬 چرا کسانی که ابتدا از اقدام تروریستی ایذه خوشحالی کردند حالا می گویند کار خودشونه؟؟
🛑 #نقطه_اوج | عضو شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/2234384398Cf292c5711a
😵 #نگاه_مجدد_به_نامحرم 😵
متن سوال: نگاه مجدد به نامحرم #بدون قصد لذت و ریبه چه حکمی دارد؟🧐
نظرات مراجع عظام تقلید
🔰🔰🔰
💠آیت الله #بهجت (رحمة الله علیه)
اگر زينت و اصلاح و آرايش داشته باشد، حرام و بدون آن هم خلاف احتياط است.
💠 پاسخ امام #خامنهای (دام ظله العالی)
نگاه کردن به نامحرم حرام است مگر به وجه و کفين بدون لذت.
💠 پاسخ آیت الله #سیستانی (دام ظله العالی)
به وجه و کفین مانعی ندارد.
💠 پاسخ آیت الله #صافی (دام ظله العالی)
جايز نيست.
💠 پاسخ آیت الله #فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)
حرام نيست.
💠 پاسخ آیت الله #مکارم شیرازی (دام ظله العالی)
نگاه به موارد مجاز با دو شرط مذکور مانعي ندارد.
بدون قصد لذت و ريبه
💠آیت الله #نوری همدانی (دام ظله العالی)
در فرض سؤال به قسمتهايي كه جايز است، اشكال ندارد.
💠 پاسخ آیت الله #وحید خراسانی (دام ظله العالی)
نگاه (اوّل و مجدّد) به صورت و دستهاي زن اگر به قصد لذّت باشد يا ترس وقوع در حرام داشته باشد حرام است؛ ولي چنانچه در صورت و دستها تا مچ زينتي باشد نگاهکردن به آن حتي بدون قصد لذت بردن و ترس وقوع در حرام، جايز نيست.
و نيز نگاه (اوّل و مجدّد) زن به بدن مرد نامحرم حرام است مگر به جاهايي که سيره متشّرعه و متدينيّن بر پوشانيدن ان نيست، مانند سر و صورت و گردن و دستها و ساق پاها، که نگاه زن به اين مواضع بدون قصد لذّت و ترس وقوع در حرام جايز است.
منبع : مرکز پاسخ به سؤالات جامعه الزهراء
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
✍ آیتالله مجتهدی تهرانی(ره):
🍃 کسی که زیاد استغفار کند 4 خاصیت دارد:
1️⃣ رهایی از غم و غصه
2️⃣ احساس امنیت
3️⃣ نجات از تنگناهای زندگی
4️⃣ زیاد شدن روزی
•┈┈••✾❀💕❀✾••┈┈•
💕 @ahkame_banovan
🎁 #خمس_هدیه 🎁
⁉️آیا به هدیه ای که تا سال خمسی بدون استفاده باقی مانده، خمس تعلّق می گیرد؟🤩
واسه مراجع عظام تقلید🔰🔰🔰
✅ پاسخ امام #خمینی (رحمة الله علیه)
واجب نيست خمس آن را بدهد.
✅پاسخ آیت الله #بهجت (رحمة الله علیه)
بنابر احتياط واجب بايد خمس آن را بدهد.
✅ پاسخ آیت الله #تبریزی (رحمة الله علیه)
اگر آن هديه چيز كم يا كوچكي که نوعاً تا آخر سال مصرف میشود حساب نشود، خمس آن را بايد بدهد.
✅ پاسخ امام #خامنه ای (دام ظله العالی)
خمس ندارد.
✅ پاسخ آیت الله #سبحانی (دام ظله العالی):اگر شرائط خمس جمع باشد هدیه معتنیبه خمس دارد بالاخص اگر از کسی باشد که از او چنین توقعی نبوده ولی به هدیه اندک خمس تعلق نمیگیرد.
✅ پاسخ آیت الله #سیستانی (دام ظله العالی): خمس آن را بايد بدهد.
✅ پاسخ آیت الله #شبیری (دام ظله العالی)
اگر مالي كه به دست آورده ارزشمند باشد، لازم است خمس آن را بدهد، بلكه بنابراحتياط اگر مال ارزشمندي هم نباشد، خمس آن را بدهد.
✅پاسخ آیت الله #صافی (دام ظله العالی)
خمس آن را بايد بدهد.
✅ پاسخ آیت الله #فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه):احتياط واجب آن است كه خمس آن را بدهد.
✅ پاسخ آیت الله #مکارم شیرازی (دام ظله العالی): احتياط واجب آن است كه خمس آن را بپردازد.
✅پاسخ آیت الله #نوری همدانی (دام ظله العالی):خمس ندارد.
✅پاسخ آیت الله #وحید خراسانی (دام ظله العالی): در صورتي كه آن (مال) بخشيده شده قدر و قيمت معتنابهي نزد مردم داشته باشد، خمس آن را بايد بدهد.
📚منبع : مرکز پاسخ به سؤالات جامعه الزهراء
∞═┄༻•✾✿💜✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
هدایت شده از نقطه اوج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آزمایشهای قبل از دوران مهدی موعود (عج)
🛑 #نقطه_اوج | عضو شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/2234384398Cf292c5711a
حضرت علی علیه السلام:
فكر تو گنجايش هر چيز را ندارد، پس آن را براى آنچه «مهم» است، فارغ گردان
اِنَّ رَأيَكَ لا يَتَّسِعُ لِكُلِّ شَئٍ فَفَرِّغْهُ لِلْمُهِمَّ
📚غررالحكم حدیث 3638
•┈┈••✾❀💕❀✾••┈┈•
💕 @ahkame_banovan
🔦 #لمس_و_نظر_به_بیمار_غیر_همجنس 🔦
الف) حکم لمس و نظر پزشک نسبت به بیمار غیر هم جنس چگونه است؟ 🤔(در صورت ضرورت و عدم ضرورت)
ب) در صورت اضطرار حکم نظر به عورت برای معالجه چیست؟🤔
نظرات مراجع عظام تقلید🔻🔻
🔴 امام #خمینی (رحمة الله علیه)🔻🔻
الف) اگر مرد براي معالجه زن نامحرم ناچار باشد كه او را نگاه كند و دست به بدن او بزند اشكال ندارد ولي بايد به مقدار ضرورت اکتفا کند و اگر با نگاه كردن بتواند معالجه كند نبايد دست به بدن او بزند و اگر با دست زدن بتواند معالجه كند، نبايد او را نگاه كند.
ب) اگر انسان براي معالجه كسي ناچار شود كه به عورت او نگاه كند بنابراحتياط واجب بايد آيينه را در مقابل گذاشته و در آن نگاه كند ولي اگر چارهاي جز نگاه كردن به عورت نباشد، اشكال ندارد.
🔴 آیت الله #بهجت (رحمة الله علیه)🔻🔻
الف) در صورتي كه پزشک زن و مرد همتراز و متخصص براي بيماران وجود دارد، معاينه و لمس غير همجنس حرام است.
اگر مرد براي معالجه زن نامحرم و يا زن براي معالجه مرد نامحرم ناچار شود كه او را نگاه كند و دست به بدن او بزند، اشكال ندارد، ولي اگر با نگاه كردن بتواند معالجه كند نبايد دست به بدن او بزند، و اگر با دست زدن بتواند معالجه كند نبايد نگاه كند.
ب) اگر انسان براي معالجه كسي ناچار شود كه به عورت او نگاه كند، اشكال ندارد.
🔴 امام #خامنه_ای (دام ظله العالی)🔻🔻
الف) در صورتي كه درمان منوط به برهنه كردن بدن زن در برابر پزشک مرد و لمس و نگاه كردن به آن باشد و معالجه با مراجعه به پزشک زن امكان نداشته باشد، اشكال ندارد.
ب) نگاه کردن غير شوهر حتی پزشک به عورت حرام است مگر هنگام اضطرار و براي درمان بيماري که در اين صورت اگر نگاه کردن با آيينه ممکن باشد و نگاه مستقيم و لمس ضرورتي نداشته باشد، جايز نيست.
🔴 آیت الله #سیستانی (دام ظله العالی)🔻🔻
الف) اگر زني ناچار به معالجه از مرضي باشد و مرد نامحرم براي معالجه نمودن او بهتر باشد، ميتواند به مرد نامحرم مراجعه نمايد و چنانچه آن مرد ناچار باشد كه براي معالجه او را نگاه كند و دست به بدن او بزند، اشكال ندارد. ولي اگر با نگاه كردن بتواند معالجه كند نبايد دست به بدن او بزند، و اگر با دست زدن بتواند معالجه كند نبايد او را نگاه كند.
ب) اگر انسان براي معالجه كسي ناچار شود كه به عورت او نگاه كند بنابراحتياط واجب بايد آيينه را در مقابل گذاشته و در آن نگاه كند ولي اگر چارهاي جز نگاه كردن به عورت نباشد، اشكال ندارد و همچنين است اگر مدت نگاه كردن به عورت كوتاهتر از مدت نگاه كردن در آيينه باشد.
🔴 آیت الله #شبیری (دام ظله العالی)🔻🔻
الف) اگر زني براي معالجه ناچار باشد به مرد نامحرم مراجعه كند و مرد براي معالجه زن نامحرم ناچار باشد كه او را نگاه كند و دست به بدن او بزند اشكال ندارد، ولي اگر با نگاه كردن بتواند معالجه كند نبايد دست به بدن او بزند و اگر با دست زدن بتواند معالجه كند نبايد او را نگاه كند، همچنين اگر معالجه منحصر به پزشک نامحرم نباشد ولي زن در اثر بياطّلاعي از پزشک معالج زن يا محرم، ناچار باشد كه به مرد نامحرم مراجعه كند، در صورتي كه معالجه مرد بدون دست زدن يا نگاه كردن به قسمتهاي مُحرّم از اعضاي زن امكان پذير نباشد و مرد بداند كه معالجه به مثل او منحصر نيست جايز نيست معالجه كند.
ب) اگر انسان براي معالجه غير همسر خود ناچار باشد كه به عورت او نگاه كند بنابراحتياط مستحب آيينهاي را در مقابل گذاشته و در آن نگاه كند، ولي اگر چارهاي جز نگاه كردن به عورت نباشد، بدون ترديد اشكال ندارد.
🔴 آیت الله #صافی (دام ظله العالی)🔻🔻
الف) اگر مرد براي معالجه زن نامحرم ناچار باشد كه او را نگاه كند و دست به بدن او بزند اشكال ندارد، ولي اگر با نگاه كردن بتواند معالجه كند، نبايد دست به بدن او بزند و اگر با دست زدن بتواند معالجه كند نبايد او را نگاه كند.
ب) اگر انسان براي معالجه كسي ناچار شود كه به عورت او نگاه كند، اشكال ندارد.
🔴 آیت الله #مکارم شیرازی (دام ظله العالی)🔻🔻
الف) اگر طبيب مرد ناچار باشد دست به بدن زن بزند يا طبيب زن ناچار باشد دست به بدن مرد بزند بايد دستكش يا مانند آن در دست داشته باشد، ولي نگاه كردن پزشک به نامحرم براي معالجه در صورت ضرورت يا جايي كه همجنس توانائي كافي ندارد، جايز است.
ب) هرگاه پرستار يا طبيب ناچار باشد دست به عورت بيمار بزند بايد دستكش يا مانند آن در دست داشته باشد و اگر راهي جز نگاه مستقيم نداشته باشد به مقدار ضرورت جايز است. (حتي در صورتي كه پزشک همجنس باشد)
📚منبع : مرکز پاسخ به سؤالات جامعه الزهراء
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
-1050468607_1027030480.mp3
1.25M
❇️ رهبر انقلاب صبح امروز:
💥 پیشرفت جمهوری اسلامی برای استکبار و غرب غیر قابل تحمل است...
✍امام علی علیه السلام:
داروی نفس پرهیز کردن از لذت های دنیاست
📕غررالحکم ص۲۳۵ ، ج ۴۷۱۸
•┈┈••✾❀💕❀✾••┈┈•
💕 @ahkame_banovan
💧 غسل و وضوی انجام شده با#آب_لوله_کشی_بدون_مجوز💧
متن سوال: شخصی بدون مجوز از سازمان آب، لوله ای از خیابان به منزل خود کشیده است لطفاً بفرمایید:
الف) حکم غسل و وضوی انجام شده با آن آب، چه حکمی دارد؟ 🧐
ب) در صورتی که انشعاب لوله از منزل همسایه ـ با اجازة وی ـ باشد، حکم چگونه است؟🧐
نظرات مراجع عظام تقلید
⤵️⤵️⤵️⤵️
🔰 پاسخ (امام خمینی (رحمة الله علیه))
🔹الف و ب) آب باید مباح باشد اگر با علم به غصبی بودن آب وضو یا غسل انجام دهد، باطل است. زیرا مقررات و قوانین اجازه نمی دهد که از خیابان یا خانه همسایه انشعاب لوله به خانه خودش ببرد در صورتی که این کار را انجام دهد آب مباح نیست و نمیتوان تصرف کرد.
🔰پاسخ (آیت الله بهجت (رحمة الله علیه))
🔹الف و ب) اشكال دارد.
🔰 پاسخ (امام خامنه ای (دام ظله العالی))
🔹الف) بسمه تعالي. در فرض سؤال حكم غصب را دارد.
🔹ب) بسمه تعالي. با فرض عدم صدور مجوز از سازمان آب اجازة همسايه مجوّز استفاده از آن نيست.
🔰 پاسخ (آیت الله سیستانی (دام ظله العالی)
🔹الف) خلاف مقررات جائز نيست، ولي غسل و وضوئش صحيح است.
🔰پاسخ (آیت الله شبیری (دام ظله العالی))
🔹الف) باسمه تعالي. غسل و وضو با آب مذكور حرام است، ولي محكوم به صحت است
🔹ب) باسمه تعالي. اگر خلاف مقررات باشد، جائز نيست، ولي محكوم به صحت است.
🔰پاسخ (آیت الله صافی (دام ظله العالی))
🔹الف و ب) اگر مسئولين امر اجازه دهند اشكال ندارد و الا غسل و وضوی او باطل است.
🔰پاسخ (آیت الله مکارم شیرازی (دام ظله العالی))
🔹الف) باسمه تعالي. جايز نيست و غسل و وضوي او اشكال دارد.
🔹ب) هرگاه بر خلاف مقررات اداره آب باشد اين كار نيز جايز نيست.
🔰 پاسخ (آیت الله نوری همدانی (دام ظله العالی))
🔹بسمه تعالي. الف و ب) هردو اشكال دارد.
🔰 پاسخ (آیت الله وحید خراسانی (دام ظله العالی))
🔹الف) درفرض سؤال بنابر احتياط واجب صحيح نيست.
🔹ب) چنانچه سازمان آب انشعاب داده و شرط كرده كه اين انشعاب را به ديگري ندهيد دادن انشعاب بنابراحتياط واجب جايز نيست و استفاده از آن هم بنابر احتياط واجب جايز نمي باشد.
📚 منبع↩️استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعه الزهرا
•┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
هدایت شده از نقطه اوج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارسالی از مخاطبان
حاشیه ای زیبا از خواهران طلبه شیرازی در تشییع شهید مویدی
سلااام😍
ما یه جمع دخترونه شیرازی هستیم
تصمیم گرفتیم که به مدافعان امنیت
هدیه ای بدیم تا یه خدا قوتی باشه براشون❤️😍
و همینطور تشکری از مامان های محجبه😊
🔸 شنبه 28 آبان ماه
شیراز /تشییع شهید امنیت
حجه الاسلام محمد مؤيدي
کاری از طلاب پایه اول مدرسه معصومیه شیراز
🛑 به #نقطه_اوج بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2234384398Cf292c5711a
🤔 #محو_اسماء_الله_و_ائمه_در_کاغذ_باطله 🤔
متن سوال:
🔴 در كاغذهاي باطله كه اسماء الحسني يا ائمه وجود دارد خط زدن آن چه حكمي دارد؟ (به طوري كه مشخص نباشد و هتک حرمت نشود.)
نظرات مراجع عظام تقلید🔻🔻🔻
🔴 امام #خمینی (رحمة الله علیه)🔻🔻
از بین بردن اسماء متبرکه به نحوی که موجب هتک نشود اشکال ندارد.
🔴آیت الله #بهجت (رحمة الله علیه)🔻🔻
بايد به نحوي که موجب هتک نشود به طور کامل آن را محو کند و يا در رودخانه يا چاه تميز بيندازد.
🔴امام #خامنه_ای (دام ظله العالی)🔻🔻
در فرض مذكور جائز است.
🔴آیت الله #خویی (رحمة الله علیه)🔻🔻
مانعی ندارد.
🔴 آیت الله #سیستانی (دام ظله العالی)🔻🔻
جایز است.
🔴آیت الله #شبیری (دام ظله العالی)🔻🔻
چنانچه عرف هتک نداند جایز است.
🔴آیت الله #صافی (دام ظله العالی)🔻🔻
اگر به صورتی نباشد که توهین باشد اشکال ندارد.
🔴آیت الله #فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)🔻🔻
اگر عرفاً هتک محسوب نشود اشكالي ندارد.
🔴 آیت الله #مکارم شیرازی (دام ظله العالی)🔻🔻
احترام آنها بايد حفظ شود. بهترين راه همان است که در بعضي از مراکز انتخاب شده است که ظرف يا محلي براي نگهداري اين گونه اسماء و کلمات در نظر گرفته شود و بعد از چند مدّت محتواي آن را يا در گوشهاي از بيابان دفن ميکنند يا در رودخانهاي ميريزند و يا به مراکزي ميدهند که آنها را خمير کرده براي کارتن از آن استفاده ميکنند.
🔴آیت الله #نوری همدانی (دام ظله العالی)🔻🔻
از کاري که موجب هتک احترام است، خودداري کنند.
∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
🕊مرکز تخصصی احکام بانوان
🕊eitaa.com/ahkame_banovan
📚 عقد موقتِ طولانی مدت
💠 سؤال:
اگر عقد موقتی به مدت طولانی (مثلا 99 ساله) منعقد شود، آیا صحیح است و حکم عقد دائم را دارد؟
✅ جواب:
به طور کلی صحت عقد موقتِ طولانی مدت که عادتا احتمال بقای زوجین تا آن مدت وجود ندارد، محل اشکال است.
#احکام_ازدواج
#ازدواج_موقت
📚 منبع:
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
•┈┈••✾❀💕❀✾••┈┈•
💕 @ahkame_banovan