🔸به سیدعلی آقا بگویید برود دانشگاه و با دانشجویان حرف بزند
🔸حضرت امام خمینى(ره) درباره دعوت افراد به دانشگاه براى آگاهىدادن دانشجویان مىفرماید: «البته باید اشخاصى هم که گوینده هستند، بیایند در دانشگاه و من پیشنهاد مىکنم که آقاى سیدعلى آقا بیایند، خامنهاى. شما ممکن است که بروید پیش ایشان از قول من بگویید ایشان بیایند به جاى آقاى مطهرى. بسیار خوب است. ایشان فهیم است و مى تواند صحبت کند، مى تواند حرف بزند».
١١٠ نکته درباره رهبر انقلاب
به همت حسن صدرى مازندرانى
@MAHOUR24
💬 #تحلیل_و_تبیین | آمریکا بعد از ۴۰ سال هنوز به بیانیه الجزایر عمل نکرده است
👈 گفتوگو با دکتر منوچهر محمدی، استاد روابط بینالملل پیرامون #بیانیه_الجزایر
🔻 پس از تسخیر لانه جاسوسی، اولین مسئله مورد توجه این بود که آمریکا باید شاه و داراییهایش را به ایران برگرداند، آنگاه گروگانها آزاد شوند. ما حاضر نبودیم با آمریکا مذاکره مستقیم انجام دهیم و این کار از طریق الجزایر، شروع شد.
🔹️امام خمینی(ره) شرایط چهارگانهای را تعیین کردند؛ اولین شرط این بود که اموال و داراییهای ایران برگردد. دوم، اموال و داراییهای شاه و خانوادهاش برگردانده شود. سوم، آمریکا تعهد دهد که در امور داخلی ایران دخالت نکند و چهارم اینکه هیچگونه ادعایی در رابطه با انقلاب و گروگانگیری لانه جاسوسی مطرح نکند.
🔹️در مورد اموال و داراییهای شاه، آمریکا ادعا کرد که هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد، که دروغ بود. ما ادعای ۲۰ میلیارد دلار را بابت اموال شاه داشتیم.
🔹️آمریکا بر سر اموال نظامی ادعایش این بود که در جنگ ایران و عراق بیطرف است و این اموال را تا پایان جنگ به ایران تحویل نمیدهد، که هیچوقت این کار را نکرد.
🔍 ادامه را بخوانید👇
https://khl.ink/f/51504
🔥آقای محقق داماد، عذرخواهی و اصلاح کنید
🔻جناب استاد؛ فرمودید باید از ملت ایران عذرخواهی کنید که نتوانستید اخلاق اسلامی را ارتقاء ببخشید...
🔻اگر عذرخواهی شما از جنس عذرخواهی امام خمینی است که بخاطر انقلابی عمل نکردن از مردم عذرخواهی کردند، بله حق با شماست؛ شما با وجود فضل علمی بالا، به همراه همفکرانتان نتوانستید به ارتقای اخلاق در جامعه کمکی کنید ؛ چون انقلابی عمل نفرمودید!
🔻شما و «برخی» از روحانیونی که در نظام اسلامی مسئولیت داشته و از مواهب آن بهرهمند شدهاید و اکنون در ساحل آرام فلان پژوهشگاه و اندیشگاه تتبع می فرمایید، حداقل در سالهای اخیر چقدر در صحنه های سخت انقلاب حضور داشتید؟
🔻چقدر با غرب زدگی و ارزش های غربی مبارزه کردهاید و با ضد دینان غربگرا وارد چالش علمی شدید؟
🔻چرا شما و برخی هم لباس های شما که مدیون اسلام و انقلاب و شهدا بودید در برابر تهاجمات سنگین غربگرایان به اسلام دفاع نمیکنید؟
🔻جناب استاد؛ در جنگ ترکیبی امروز که شبیه جنگ احزاب است، همه دشمنان با تمام توان برای از بین بردن اسلام و انقلاب به میدان آمدند؛ اما #برخی به آرامش رسیدگان در موسسات و بیوت، هرگز نخواستند فضای ملکوتی اطراف خود را به هم بزنند و وارد فضای جهاد تبیین شوند.
🔻مگر حجاب حکم خدا و از سنگر مقدم اسلام نیست، پس سکوت در برابر تهاجم به احکام الهی چرا؟
🔻از سکوت بدتر و جانسوزتر، قلیل هم لباسان شما هستند که هر رطب و یابس رسیده از غرب را با چند آیه و روایت مربوط و نامربوط تزیین می کنند و به عنوان اصول مسلم اسلام وارد فضای فکری مسلمانان مظلوم می کنند...اما باز سکوت...
🔻چرا شما نسبت به عملکرد کسی به اسم موسسه نشر آثار امام، از بزرگترین تحریف گران اندیشه ایشان است و گویا بیش از یک دهه افتخار شاگردی شما را داشته، اعتراضی نمی کنید؟
🔻بله مردم هنوز هم به روحانیت عشق می ورزند اما روحانیتی که در کنار آنها باشد، در شادی آنها لبخند بزند و در سیل و زلزله و محرومیت ... در کنار آنها باشد؛ نه مدعیانی که در شمال شهر تهران، غرولند آقازاده فلان همسایه مفسد اقتصادی و سیاسی را به عنوان نظر مردم، در حلق ملت متدین اکناف کشور فرو کند.
🔻خاطر شریف هست که جنابعالی فروردین ۹۹ و در آغاز بحران کرونا به پاپ نامهای نگاشتید و تقاضای کمک بینالمللی کردید و از رده پایین تر پاپ پاسخ دریافت کردید که جز ابراز تأسف و توصیه به تنش نیافرینی! حاصلی نداشت؟
🔻اما در سوی دیگر نیروهای جهادی در همان روزها که چشم به پاپ و خارج بود، هم ماسک کافی تولید کردند و هم به همت دانشمندانی همچون شهید فخری زاده کیت تشخیص کرونا را تولید کردند.
🔻و باز در حالی که فلان سلبریتی با نخست وزیر کانادا مناجات عارفانه می کرد و فلان بازیگر جیغ بنفش سر می داد، فرزندان دانشمند مکتب ولایت چند نوع واکسن کرونا را تولید کردند و اکنون که هنوز آمریکا و اروپا درگیر کروناست ایران به همت انقلابی عمل کردن، از بحران عبور کرد.
🔻پس همانطور که راه غلبه بر بحران توجه به رهنمودهای رهبر مسلمین بود نه رهبر مسیحیان، در سایر امور اجتماعی هم می توان با بازگشت به اصول انقلاب، معنویت و عدالت بر سایر کاستی ها هم فائق آمد.
🔻لذا تقاضای تلاش در اصلاح رویه ها به سمت عمل انقلابی و مشارکت در جهاد تبیین بر علیه جریان شیطانی غربگرایی، از آن استاد ارجمند، تقاضای نامعقولی نیست.
🔻در مورد فررندان ...
✍حمیدرضا ابراهیمی
@MAHOUR24
دعای۲۰-ج۶۹-ب۱.m4a
5.49M
🔴نکات کاربردی دعای بیستم صحیفه سجادیه
جلسه شصتونهم
#بخشاول
💠مدیریت فردی و تعاملات اجتماعی
🔸معنای متفاوت و کاربردی «منت» با آنچه که غالباً در ذهن داریم!
#حمیدرضاابراهیمی
دعای۲۰-ج۶۹-ب۲.m4a
7.11M
🔴نکات کاربردی دعای بیستم صحیفه سجادیه
جلسه شصتونهم
#بخشدوم
💠مدیریت فردی و تعاملات اجتماعی
🔸سه نعمت بزرگ که شایسته منت است!
🔸بلا به معنای کهنگی و فرسودگی است!
🔸برگشت به وضعیت قبل از داشتن نعمت
🔸چرا بلا و عافیت مخصوص مومن و نقمت و انتقام برای کافر است؟
#حمیدرضاابراهیمی
دعای۲۰-ج۶۹-ب۳.m4a
7.92M
🔴نکات کاربردی دعای بیستم صحیفه سجادیه
جلسه شصتونهم
#بخشسوم
💠مدیریت فردی و تعاملات اجتماعی
🔸درخواست بی نیازی از خدا
🔸چرا مردم در آرایش و جراحی زیبایی افراط می کنند؟
🔸 چرا برخی ثروتمندان تو بیان می کنند و برخی دیگر از مسیر الهی خارج نمی شوند؟
🔸 ضعف در غنای نفس چه خطراتی دارد؟
#حمیدرضاابراهیمی
دعای۲۰-ج۶۹-ب۴وپایانی.m4a
5.96M
🔴نکات کاربردی دعای بیستم صحیفه سجادیه
جلسه شصتونهم
#بخشچهارموپایانی
💠مدیریت فردی و تعاملات اجتماعی
🔸دو طرف مبارزه کنونی پیامبر(ص) و شیطان هستند!
🔸هدف تیم شیطان آلوده کردن حداکثری بشر است.
🔸هدف یاران پیامبر، طهارت و عصمت بشر است.
تولید ابتلا و گرفتاری ساختگی ، تولید نیاژ غیر واقعی و تولید ضلالت هدف شیطان هاست
#حمیدرضاابراهیمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پیرمرد طبسی
🔴 پاییز ۱۳۹۷، پاییز ۱۴۰۱
(این فیلم این چند روز خیلی پخش شد ... ببینیم چقدر روح داره)
این پیرمرد سادهدل ولی آگاه هم میفهمه که دو دولت روحانی و رئیسی فرق دارن. تفاوت حرف زدنش رو ببینیم.
چند تا دعا میکنه و بعد چند تا انتقاد دقیق و دسته آخر بازم دعا!
👈 سرمایه واقعی نظام و انقلاب، امثال همین میرزا علی شجاعی هستند. برای اینها باید شبانهروز کار کنیم ...
#حمید_کثیری 👇👇
⭕️شیعه یعنی تیغ بیرون از نیام...
◼️گزیده ای از مثنوی خواندنی شیعه نامه مرحوم آقاسی خطاب به زراندوزان و نوکیسه گان وطنی!
🔺جان مولا حرف حق را گوش کن
شمع #بیت_المال را خاموشکن
شیعگی آیا #شکم_پروردن است؟
یا بهروز جنگ عذر آوردن است؟
🔺 شیعگی آیا فقط خوابیدن است؟
روی مولا را به رؤیا دیدن است؟
ای #زراندوزان ، چنین وزر و وبال
جمع کی میگردد از رزق حلال؟!
🔺از عدالت گر تو میخواهی دلیل
یاد كن از آتش و دست #عقیل
این #تجمل ها که برخوان شماست
زنگ مرگ و قاتل جان شماست…
🔺زندگیها صرف صرف و نحو شد
راه حق در غربت حق محو شد
هرکه دربند #شکم محصور شد
دیدهٔ مولاشناسش کور شد
🔺ای خداوندان ملک عافیت
والیان مسند #اشرافیت
ای خداوندان رنگیننامهها
صاحبان مرگ در هنگامهها
🔺من یقین دارم #مسلمان نیستید
چون ولی را تحت فرمان نیستید
موجهای خستهٔ سردرگمی!
پس چه شد حال و هوای مردمی؟
🔺 ای شرارتپیشگان هرزهگرد
در کجا بودید هنگام نبرد؟
در کجا بودید وقتی جنگ بود؟
عرصه بر #شیران عالم تنگ بود؟
🔺 گفت #فحشا در کجا آید پدید؟
گفتمش در کوچههای بی شهید
امربالمعروف نهیازمنکر است
شیعهٔ بی امر و بی نهی ابتر است…
این سخن کوتاه کردم والسلام
شیعه یعنی تیغ بیرون از نیام
#مرحوم_آقاسی
@MAHOUR24
📸 قاضی عبدالجبار (عالم معتزلیِ شافعی مذهب): تهدید به آتش زدن خانه حضرت زهراء (س) حق مسلّم عمر بن خطاب است و هیچ اشکالی ندارد!
📝 اما آنچه در مورد عُمَر و آتش زدن خانه حضرت زهراء (س) گفته، اگر صحیح باشد طعن و اشکالی بر عُمَر وارد نمیشود چرا که او حق دارد کسانی را که به منظور مخالفت با مسلمانان بیعت نکردهاند، تهدید کند ...
📚القاضی عبد الجبار المعتزلی، عبد الجبار بن أحمد بن عبد الجبار (المتوفى 415 هـ)، المغنی فی أبواب التوحید والعدل (الإمامة)، ج20، ص337، تحقیق: الدکتور محمود محمد قاسم.
🔸نکته مهم: تصور خطای بسیاری از عوام و حتی برخی پژوهشگران آن است که در صورت اثبات مظلومیتهای حضرت زهراء (س)، مخالفان شیعه از عوامل این ظلمها ابراز برائت خواهند کرد در حالی که طبق مبنای مخالفان شیعه آنها یا از این اعمال دفاع میکنند یا در بدترین حالت خواهند گفت این ظالمان اجتهاد خطا کردهاند و مستحق یک اجر و پاداش نیز هستند
🌸🌸🌸 کلامکم نور
✅ عن فاطمة الزهراء عليها السلام:
... فَبِعَـيْنِ اللّه ِ ما تَفْـعَـلُونَ، وَسَيَعْلَمُ الَّذينَ ظَلَمُوا اَىَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ ، وَاَنَا ابْنَةُ نَذيرٍ لَكُمْ بَيْنَ يَدَىْ عَذابٍ شَديدٍ، فَاعْمَلُوا اِنّا عامِلُونَ، وَانْتَظِرُوا اِنّا مُنْتَظِرُونَ...
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می فرمایند:
... آنچه مى كنيد زير نظر خداست و ستمگران به زودى خواهند دانست كه به سوى چه سرانجامى باز مى گردند! و من دختر كسى هستم كه شما را از عذاب دردناك و سخت بيم مى داد، پس هر چه خواهيد بكنيد ما نيز كار خود پيش مى گيريم و منتظر باشيد و ما نيز در انتظار به سر مى بريم.
پايان خطبه بزرگ، احتجاج، ج 1: 141.
✅ قال الإمام عليّ عليه السلام:
إيّاكُم وَ البُخلَ ؛ فَإِنَّ البَخيلَ يَمقُتُهُ الغَريبُ ، و يَنفُرُ مِنهُ القَريبُ .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
از بخل بپرهيزيد ؛ زيرا بيگانهْ بخيل را دشمن مى دارد و خويشاوند از او مى گريزد .
غرر الحكم : 2748 .
✅ قال الإمام عليّ عليه السلام:
لا يَكُن حُبُّكَ كَلَفا ، و لا بُغضُكَ تَلَفا ؛ أحبِب حَبيبَكَ هَونا ما ، وأبغِض بَغيَضكَ هَونا ما .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
دوستى ات ، [در حدّ] شيدايى و دشمنى ات [مايه ]هلاكت نباشد . دوستت را به اندازهْ دوست بدار و دشمنت را به اندازهْ دشمن بدار .
الأمالي للطوسي : 703 /1505 ، بحار الأنوار: 74/178/18 .
✅ قال الإمام عليّ عليه السلام:
المُؤمِنُ لا يَحيفُ عَلى مَن يُبغِضُ ، و لا يَأثَمُ فيمَن يُحِبُّ .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
مؤمن ، بر آن كه با او دشمنى مى ورزد ، ستم نمى كند و به خاطرِ آن كه دوستش دارد ، دست به گناه نمى زند .
الأمالي للطوسي : 580/1199، نهج البلاغة: الخطبة 193، تحف العقول: 161، بحار الأنوار: 67/311/45 .
✅ قال الإمام عليّ عليه السلام:
إنِ استَنَمتَ إلى وَدودِكَ فَأَحرِز لَهُ مِن أمرِكَ وَ استَبقِ لَهُ مِن سِرِّكَ ما لَعَلَّكَ أن تَندَمَ عَلَيهِ وَقتا ما .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
اگر به دوستت اعتماد كردى ، پاره اى از مسائل خود را از او نگه دار و از رازت چيزى را همچنان نزد خود حفظ كن . شايد كه روزگارى به خاطر آن (آشكار كردن همه رازهايت) پشيمان شوى .
غرر الحكم : 3721 .
✅ قال الإمام عليّ عليه السلام:
اِبذِل لِصَديقِكَ كُلَّ المَوَدَّةِ ، و لا تَبذِل لَهُ كُلَّ الطُّمَأنينَةِ ، و أعطِهِ كُلَّ المُؤاساةِ ، ولا تُفضِ إلَيهِ بِكُلِّ الأَسرارِ ؛ توفِي الحِكمَةَ حَقَّها ، وَالصَّديقَ واجِبَهُ .
حضرت علی علیه السلام می فرمایند:
همه دوستى را نثار دوستت كن ؛ امّا همه اعتمادت را نثارش مكن . از جان و مالت در راهش بگذر و با او همدردى كن ؛ امّا همه رازهايت را با او در ميان مگذار. بدين ترتيب ، هم حقّ حكمت را به تمامى ادا كرده اى و هم حقوق دوستى را به جا آورده اى .
كنز الفوائد : 1 / 93 ، أعلام الدين : 178 ، غرر الحكم : 2463 ، بحار الأنوار : 74 / 165 / 29 .