eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
330 ویدیو
447 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
فهم شیعه باید رشد کند 🔹اگر گریستن بر مقتل هنر است، عمرسعد هم گریسته است. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فهم شیعه باید رشد کند 🔹بین ما محب اهل‌بیت با عُمَرسعد باید فرق باشد، او هم بر مقتل گریه کرده است و ما هم اشک می‌ریزیم. وقتی به من و شما بگویند: «حسین‌بن‌علی علیه السلام از مکه راه افتاد.» باید بمیریم. 🔸البته باید مقاتل هم خوانده شوند؛ آقا‌ امام‌ زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در زیارت ناحیه مقدسه می‌فرماید: «أَلسَّلامُ عَلَى الشَّیْبِ الْخَضیبِ؛ سلام بر ریش به خون خضاب‌شده. أَلسَّلامُ عَلَى الْخَدِّ التَّریبِ؛ سلام بر گونه به خاک کشیده‌شده. أَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّلیبِ؛ سلام بر آن پیکری که لباس‌هایش را به غارت بردند.» اما واقعاً بی‌انصافی نکنیم. گاهی می‌بینیم در بعضی از هیئت‌ها دارد بی‌احترامی می‌شود. تن آدم می‌لرزد. 🔹بحث ما این است که باید فرهنگ شیعیان بالا بیاید و فهمشان نسبت به امام‌ زمانشان رشد کند، وگرنه اگر گریستن بر مَقتل هنر است، عُمَرسعد هم گریسته است. روزی امام‌ زمان می‌آید که فکر اینکه دست کسی بخواهد به امام‌ زمان برسد، نابودمان کند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اربعین_و_تمدن_سازی_1_10مهر98_کرمان.pdf
2.21M
📘 متن کامل سخنرانی‌ استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ اربعین و تمدن‌سازی - جلسه اول 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۶) 🔹یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی این قیام که ‌خیلی عجیب است، تبدیل‌ شدن امت بنی‌اسماعیل به امت‌ بنی‌اسرائیل بود. 🔸یعنی یکی از آزمون‌های سختی را که خدا از امت بنی‌اسرائیل گرفته بود، این بار از امت بنی‌اسماعیل گرفت. هر اتفاقی که در بنی‌اسرائیل افتاده است، در بنی‌اسماعیل هم افتاد. 🔹 یکی از کارهایی که بنی‌اسرائیل انجام دادند این بود که ولی‌معصوم را طَرد کردند، و چون طَردش کردند خدا دل‌هایشان را مُهر زد و قسی‌القلبشان کرد، و چون قسی‌القلب ‌شدند، دینشان را تحریف کردند، و چون دینشان را تحریف کردند، زمینۀ قساوت قلب و کارهای بد بعدی بیشتر شد. 🔸کار به جایی رسید که سَر پیامبرشان را بریدند. عین این اتفاق در بنی‌اسماعیل هم افتاد. وقتی ولی‌معصوم بالاسَرشان است، او را پس می‌زنند. امت اسلامی، علی را خانه‌نشین می‌کند، لذا دِلشان آرام‌ آرام مُهر می‌خورد، سپس تحریف می‌کنند. 🔹تحریفی که اجازه مال‌ حرام‌‌ خوردن بدهد، مردم را خراب می‌کند. کار به جایی رسید که سَر ولی‌معصوم خودشان را بریدند. بعد از آن، بلایی که سَر بنی‌اسرائیل آمده، سَر بنی‌اسماعیل هم می‌آید. 🔸مشکل اصلی بنی‌اسرائیل این است که فکر می‌کند تافته جدابافته است. ما تافته جدابافته نیستیم، لذا اگر کار را خراب کنیم، خدا ولی‌معصوم را از ما می‌گیرد. کما اینکه الان هم یتیم هستیم و امام‌ زمان بالاسرمان نیست. همین نشان می‌دهد که کارمان خراب بوده است. 🔹پس نباید بنی‌اسرائیلی شویم و خودمان را تافته جدابافته بدانیم اما از طرفی هم باید لطف خدا را شاکر باشیم و بگوییم: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ المعصومین.» برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اربعین؛ آغاز راه ظهور 🔹زائر اربعین چهل روز زیارت عاشورا خوانده و یک شخصیت تاسوعایی و عاشورایی شده‌ است. عاشورایی به این معنی که با اباعبدالله علیه السلام معاشرت کرده‌، هم‌سفره، هم‌درد و هم‌مصیبت ‌اباعبدالله شده و تاسوعایی به این معنی که سینه‌اش وسعت پیدا کرده است. 🔸می‌گوید خدایا من یک آدم جدیدی شده‌ام، آن‌ها امام نشناختند، من امام را می‌شناسم. الان وقتش است که تو هم آن وعده‌ای که دادی را انجام بدهی، وقتش است تو هم امامت را بفرستی. 🔹خدا در این آخرالزمان، یزیدی‌ها را زنده کرد، شدند داعشی‌ها. از این طرف محبان اباعبدالله را هم زنده کرد، شدند لشکر اربعینی‌ها و کنارش لشکر مجاهدان و مدافعان حرم که داعشی‌ها را شکست دادند. 🔸فلذا بنده قویاً معتقدم پیاده‌روی اربعین و اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال در اربعین خودمان را به قبر مطهر اباعبدالله می‌رسانیم و به مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها عرضه می‌داریم: «اَبَد وَالله یا زَهرا ما نَنسَی حُسِینا؛ ای زهرا به خدا قسم ما هرگز حسین را فراموش نمی‌کنیم.» و دفاع از حرم‌ها، یعنی ما آمادۀ ظهور هستیم. شما می‌گویید خدایا وقتی من برای این حرم‌ها که با سنگ، سیمان، چوب و آهن‌ ساخته شده است حاضرم جان بدهم، اگر بفهمم امام حی و حاضر حضور دارد چه‌ کار می‌کنم؟ 🔸 این برای خدا یک پالس و یک پیام دسته‌جمعی است که سال ۶۱ هجری گذشته است. اینجا آدم‌هایی هستند که برای آجر حرم اهل‌بیت پیغمبر جان می‌دهند. این ‌بار امام زمانت تنها نمی‌ماند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📅 ۲ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
بیعت با شهدا- 2خرداد93- تهران.pdf
1.16M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ بیعت با شهدا 📅 ۲ خرداد ۹۳ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۷) 🔹یکی دیگر از ویژگی‌های قیام اباعبدالله علیه السلام این است که امام‌ حسین نتایج آثار عملی بعضی از گناه‌ها را نشان داد. 🔸یعنی اگر تا فردا صبح به شما می‌گفتند که اگر این گناه را انجام بدهید، این بلا سرتان می‌آید، هرگز باورتان نمی‌شد. امام‌ حسین این را تا ابد به‌ صورت عملی به بشریت نشان داد که اگر مال حرام بخورید، می‌گویید: «امام‌ زمان بیا» اما خودتان جلوی امام‌ زمانتان می‌ایستید، چون با منافعتان گره می‌خورد و منافعتان در مقابل امام‌ زمان قرار می‌گیرد. 🔹 خوردن مال حرام‌، دل را سنگ می‌کند. مال‌حرام‌‌خور، حق را نمی‌فهمد، می‌شنود اما قبول نمی‌کند. قلبش مُهر می‌خورد. چنین کسی بدبخت شده است و این از مال حرام شروع می‌شود، چون حق‌الناس است. 🔸احترام به مردم را در این دین ببینید! در این دین اگر در اوج عبودیت خدا، یعنی نماز، نخ یک دکمه پیراهنتان غصبی باشد، آن نماز به درد نمی‌خورد. کسی که مال حرام می‌خورد، به گرد پای امام‌ زمان هم نمی‌رسد. 🔹کسی که رشوه می‌دهد و رشوه می‌گیرد، کسی که احتکار می‌کند، کسی که گران می‌فروشد، دارد به شکم خودش و زن و بچه‌اش آتش می‌ریزد. اثرش این می‌شود که "اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج" را می‌گوید اما وقتی امام‌زمان بیاید، ترس از کساد شدن مالش را دارد. 🔸اباعبدالله مدام به میدان رفت و برگشت، شش‌ ماهه را برد، عبا و عمامه پیغمبر را برد، قرآن پیغمبر را برد، علی‌اکبر را فرستاد اما دید این‌ها آدم‌‌بشو نیستند. فرمود: «مُلِئَتْ بُطُونُکمْ مِنَ الْحَرامِ؛ شکم‌هایتان از مال حرام پر شده است.» و در ادامه می‌فرماید: «قلب‌هایتان مُهر خورده و حرف من را نمی‌شنوید.» 🔹چه زمانی شکم‌های این‌ها پر از مال حرام شد؟ از همان روزی که بیت‌المال، درست‌وحسابی تقسیم نشد. برای همین وقتی حضرت علی علیه السلام آمد، فرمود: «اگر من حاکم شوم، بیت‌المال را مساوی تقسیم می‌کنم.» خدا نکند مال‌ حرام به کسی بسازد. 🔸وقتی می‌خواستند شُریح قاضی را بخرند، می‌گفت: «نه نمی‌توانم.» پشت‌ سرش سکه‌ روی سکه‌ها می‌انداختند تا اینکه او کم‌ کم دلش آب رفت. عُمَرسعد بدبخت هم گندم‌های رِی را می‌خواست، وگرنه وقتی سر امام را بریدند، او هم اشک ریخت. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ماجرای حُر 🔹بیشترین کسی که در عاشورا می‌توانیم خودمان را به او شبیه کنیم، حُر است. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ماجرای حر 🔹زمانی که حر را به کربلا فرستادند، به او گفته بودند: «حسن و حسین قاتلان خلیفۀ سوم هستند که آب را بر او بستند.» در حالیکه این دروغ‌ محض است. 🔸سپاه حر رسید. اباعبدالله علیه السلام در منزل قبلی فرموده بود: «مَشک‌ها را پر آب کنید.» وقتی به سپاه حر رسیدند، بلافاصله حضرت فرمود: «به آن‌ها آب بدهید.» همۀ‌ آن‌ها داشتند از تشنگی می‌مردند. 🔹حر به‌ هم ریخت، گفت این فردی که اگر الان به من آب ندهد من از تشنگی می‌میرم، پس چطور ممکن است آب را بر خانۀ عثمان بسته باشد؟! 🔸وقتی بین امام‌ حسین و حر بحث درگرفت، حضرت به او فرمود: «مادرت به عزایت بنشیند.» او هم خواست چنین جوابی را به امام‌حسین بدهد اما با خودش گفت: «آی حُر! حواست باشد، ببین مادرش کیست!» پس به ‌هم ریخت. 🔹عرب رسمی دارد؛ وقتی کسی شکست می‌خورد، نخ چکمه‌هایش را به ‌هم می‌بست و در گردن اسبش می‌انداخت؛ این یعنی تسلیم‌شدن. وقتی روز عاشورا شروع شد، حر چَکمه‌هایش را درآورد و در گردن خودش انداخت و در حالیکه اشک می‌ریخت نزد امام‌ حسین آمد. 🔸گفت: «اگر من راه را بر تو نمی‌بستم، چه بسا به کوفه می‌رسیدی و حکومت تشکیل می‌دادی. من را ببخش، من امروز عامل کشته‌ شدن تو هستم.» اباعبدالله او را بخشید. بیشترین کسی که در عاشورا می‌توانیم خودمان را به او شبیه‌ کنیم همین حُر است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اربعین 🔹تأکید عجیب ‌و غریبی در زیارت پیادۀ امام‌ حسین علیه السلام شده است. در تأکید بر «مَنْ أَتَاهُ مَاشِیاً؛ هر کس به سمت حسین بیاید»، یک نکتۀ زیبایی نهفته‌ است؛ نمی‌فرماید هر کس به سمت حسین پیاده برود بلکه می‌فرماید: «پیاده بیاید.» این یعنی کسی که دارد این حرف را می‌زند، خودش آنجاست. 🔸امام‌ صادق علیه السلام فرمودند: «مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَهَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ إِنْ کانَ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ حَسَنَهً وَ مَحَى عَنْهُ سَیِّئَهً؛ اگر کسی اراده کند که پیاده به زیارت قبر امام‌ حسین برود، به ازای هر قدم یک ثواب برای اوست و یک گناه هم از او پاک می‌شود، حَتَّى إِذَا صَارَ فِي الْحَائِرِ؛ وقتی نزدیک حرم رسید، كَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُصْلِحينَ الْمُنْتَجَبينَ؛ خدا او را مصلح قرار می‌دهد.» یعنی او آنقدر پاک شده است که قدرت اصلاح جامعه را دارد. 🔹شما مگر مدام دعا نمی‌خوانید برای ظهورِ آن مصلح وعده‌داده‌شده؟ این زیارت، شما را آماده می‌کند برای اینکه یار او شوید. مُصلح عادی هم نه، "مُصْلِحِينَ الْمُنْتَجَبِينَ"، منتجب یعنی انتخاب‌شده. یعنی این فرد قدرت اصلاح کردن دارد. کسی می‌تواند جامعه را درست کند که خودش درست باشد. 🔸اساساً یکی از اثرات شرکت در جلسات اباعبدالله‌الحسین، صالح‌ شدن و در درجۀ بعدی، مصلح‌ شدن است. صالح یعنی طرف خودش خوب است، مصلح یعنی می‌خواهد جای دیگر را هم خوب کند و به سمت خوبی ببرد. این آدم بلد است به سمت کجا ببرد، چون این را در دستگاه امام‌ حسین یاد گرفته است. 🔹یعنی همین الان که شما به شهر خودتان برمی‌گردید، باید بتوانید جامعه‌تان را اصلاح کنید. می‌گویید: «جامعه‌ام باید حسینی باشد.» اصلاً امام‌ حسین آمده تا درس چنین چیزی را بدهد. اباعبدالله به دین روح بخشید. 🔸چطور می‌شود یک نفر در مجلس اباعبدالله باشد و ادب یاد نگیرد؟ فلذا کسی که به اربعین بیاید، مصلح می‌شود چون وقتی برمی‌گردد دیگر رفتارش با زن و بچه‌اش عوض می‌شود. مسیر اربعین، مسیر ویژه‌ای برای عزادارهاست، اینکه ۸۰ کیلومتر را پیاده بیایید و از لب مرز خیلی اذیت بشوید، این یعنی آن‌هایی که خیلی پایه‌اند، می‌آیند. 🔹لذا این فرد نباید تغییر کند؟ او وقتی برگردد، صبور می‌شود. صبوری یکی از ویژگی‌های عزاداران امام‌ حسین است، چون الگویی مثل زینب‌کبری دارند. لذا ما اینجا از یک همچین حضرت ‌زینبی چه چیزی یاد گرفتیم؟ آن ادب عباس و این صبر زینب و آن امام‌شناسی، بنابراین فقط کافیست یک نفر ادای شخصیت‌های کربلا را دربیاورد، این فرد مصلح شده‌ است. این آدم از ذخیره‌های آخرالزّمانی محسوب می‌شود و به درد امام‌زمانش می‌خورد. 🔸اخلاق و رفتار و سیرۀ امام‌ حسین در دسترس ماست. ما در این هیئت‌ها و این عزاداری‌ها باید ساخته شویم، باید درس ایثار را یاد بگیریم. اینجا دارید رجوع می‌کنید به امام، اصلاً قلب‌ها نورانی می‌شود، رفتارها عوض می‌شود، تحمل‌ها بالا می‌رود. ما که نمی‌توانیم به صورت عادی این‌ها را به دست بیاوریم. 🔹یک شرایط مانور برایمان فراهم کرده‌اند، الان اینجا می‌آیید تمرین می‌کنید و می‌بینید که می‌توانید، پس این را ادامه بدهید. اربعینی‌ ماندن خیلی مهم‌ است. اربعین عرصۀ تکامل اخلاق و فداکاری و وفاداری است. 🔸امام‌ صادق فرمودند: «وقتی زائر مناسکش (زیارتش) تمام شد، خداوند او را از رستگاران قرار می‌دهد. و زمانی که می‌خواهد برگردد، مَلکی می‌آید و به او خطاب می‌کند: پیغمبر به تو سلام رساند.» یعنی شایستۀ هم‌کلامی با پیامبر می‌شوید و اینکه پیامبر به شما بگوید سلام. 🔹امام‌ صادق می‌فرماید: «فَإِذَا أَتَاهُ نَاجَاهُ اللَّهُ تَعَالَى» تا جایی که خدا با او صحبت می‌کند. یعنی مورد مناجات الهی قرار می‌گیرد و خدا صدایش می‌زند. تا این حد این آدم رشد می‌کند و به مرحله‌ای می‌رسد که خدا او را مخاطب قرار می‌دهد و می‌فرماید: «بنده‌ام بخواه، تا به تو عطا کنم.» برگرفته از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ مسیر پیاده‌روی اربعین - موکب علی‌بن موسی‌الرضا (آبان ۹۵) مسیر پیاده‌روی اربعین - موکب احباب‌الرضا (آبان ۹۵) 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اربعینی شو 🔹مبادا امام حسین علیه السلام در یک هفته پیاده‌روی تو خلاصه شود. تو اینجا باید اربعینی شوی و پیام اربعین را آن‌ طرف ببَری. اربعینی‌ شدن آسان است، مسیر پر از غیرشیعیان است. هر کسی آزادگی را دوست دارد، امام حسین را هم دوست دارد، اربعینی ماندن سخت است. 🔸یک عهدی، یک نشانی از اینجا با خودت ببر، یک عهدی بین تو و امامت. بگو: «این چفیه‌ای که گردنم است، این پاهای تاول‌زده، این یادگاری‌ای که از عراق با خودم بردم، این دستمالی که با کاشی حرمت، با کاشی بین‌الحرمینت تبرک کردم، این یک نشان بین من و تو باشد. 🔹من همان قدر که از این اوضاع، از اینکه خدا به هیچ‌کس چک سفید امضا نداده است می‌ترسم، همان قدر و بیشتر از آن هم به تو امید دارم چون می‌دانم دستگیری می‌کنی، چون می‌دانم دست حر را گرفتی. 🔸 حر جلوی راهت را گرفته بود، مانع شد به کوفه بروی، اگر به کوفه می‌رسیدی شاید تاریخ عوض می‌شد اما دست او را هم گرفتی. من که محب هستم، من که گریه‌کنت هستم. می‌دانم گناهکار هستم، می‌دانم اشتباه می‌کنم. 🔹هر بار هم که گناه می‌کنم دلم راضی نیست ولی ارادۀ ترک گناه را ندارم اما شما که می‌توانی این اراده را به من بدهی. این همان اراده‌ایست که به حر و زهیر دادی و برگشتند. من آن ارادۀ ترک گناه را از شما می‌خواهم، این هدیه را به من بدهید.» برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📅 ۲ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ادب زیارت-16آبان96- کربلا.pdf
1.08M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ادب زیارت 📅 ۱۶ آبان ۹۶ 📍کربلا 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۸) 🔹از ویژگی‌های دیگر قیام اباعبدالله علیه السلام، ارتقا بخشیدن به سطح فکری مردم بود. یک قدوقواره مردم بالاتر آمدند. 🔸تاملاس توندون، رئیس کنگرۀ ملی هندوستان، می‌گوید: «این فداکاری‌های عالی از قبیل شهادت امام‌ حسین، سطح فکر بشریت را ارتقا بخشیده و خاطره آن شایسته ا‌ست همیشه باقی بماند.» این فرد هندو است. 🔹 امام‌ حسین فرادین است، چون تجلی‌گاه خداست. امام‌ حسین یاد داد که اگر دین نداری اما آزاده‌مرد که می‌توانی باشی. بی‌دینی؟ نلسون ماندلا که می‌توانی باشی. بی‌دینی؟ چه‌‌گِوارا باش. 🔸خسرو گل‌سرخی مارکسیست که خدا و پیغمبر را قبول ندارد، در دادگاه می‌گوید: «من جنگیدن برای هدفم را از حسین‌بن‌علی یاد گرفتم.» گاندی، رهبر هندوستان، می‌گوید: «من انقلاب را از حسین‌بن‌علی‌ یاد گرفتم.» 🔹کدام حادثه در طول تاریخ اینگونه سطح فکر بشر را چند مرحله بالا آورده است؟ یاد گرفتند که با کُتک‌خوردن هم می‌شود اصلاح کرد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی یاران امام‌ حسین علیه السلام 🔹 یاران اباعبدالله، آموزش یار‌ بودن را دادند. این به‌ درد ما می‌خورد. نکتۀ اولی که باید بفهمی این است که "وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ" باشی. "فَلْيَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ" باشی. سریع بگیری، گیج‌بازی درنیاوری. 🔸هلْ مِنْ ناصِرٍ را که شنیدی، اگر گیج‌بازی دربیاوری به خیمۀ حسین‌بن‌علی نمی‌رسی. اگر دست‌دست کنی به خیمۀ حسین‌بن‌علی نمی‌رسی. سلیمان‌ صردخزاعی خونش را هم برای اباعبدالله ریخت اما دیگر فایده نداشت. 🔹حضرت علی علیه السلام به سلیمان فرموده بود: «تو آدمی‌ هستی که دست‌دست می‌کنی.» دست‌دست کرد، بعدش هم در قیام ‌‌توابین خودش را به کشتن داد. اما بعضی‌ها زرنگ بودند. نامه‌ای از امام‌ حسین به حبیب‌بن‌مظاهر آمد که نوشته بود: «مِنَ الغَریب اِلَی الحَبیب.» 🔸سریع راه افتاد و شبانه خودش را رساند. نود سال عمر کرد، صحابۀ پیغمبر هم بود، آن چهار پنج لیتر خونی هم که داشت، در راه امام‌ حسین ریخت. یعنی می‌شود یک نفر از این بیشتر عاقبت‌به‌خیر باشد؟ چون زرنگ بود، چون دست‌دست نکرد. 🔹طرماح به امام‌ حسین گفت: «من بروم، برمی‌گردم.» حضرت فرمود: «برو اما زود برگرد.» بعدها توی سرش می‌زد و اشک می‌ریخت و می‌گفت: «نفهمیدم وقتی امام‌ زمانم می‌فرماید برو زود برگرد، یعنی نرو.» اما دیگر فایده نداشت. 🔸باید تیز باشی، روی هوا بزنی. زهیر آدمی بود که هر جا امام‌ حسین می‌ایستاد، او راه می‌افتاد. می‌خواست کنار امام حسین نباشد. امام حسین او را به خیمه‌اش دعوت کرد. به خیمه رفت، وقتی برگشت، مال و زن و بچه و... را رها کرد؛ یعنی همان‌ چیزهایی که آدم را سنگین می‌کند. 🔹زهیر قبل از شهادتش می‌گوید: «اگر هزار بار من را بکشند، آتشم بزنند و خاکسترم را به باد بدهند، دوباره این کار را می‌کنم.» اینها مصداق آیۀ «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ.» بودند. سریع روی هوا زدند. خیلی زرنگ بودند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
آل‌زیاد، جزء شجرۀ ملعونه 🔹زیارت عاشورا بی‌دلیل اسم آل‌زیاد را نمی‌آورد، آل‌زیاد هم جزء همان شجرۀ ملعونه هستند. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
آل‌زیاد، جزء شجرۀ ملعونه 🔹 زیارت عاشورا معجزه‌ است. وقتی می‌خواهيد به شمر و عُمَرسعد لعن بفرستيد، به خودشان می‌گوييد اما بعضی‌ها را طور ديگری لعن می‌کنید و می‌گوييد آل‌‌زیاد، آل‌‌مروان و آل‌‌ابی‌سفیان. 🔸دربارۀ آل‌‌زیاد، ماجراهای زیادی وجود دارد. چون پدر زیاد‌بن‌ابیه معلوم نبود، به او می‌گفتند "زیاد پسر باباش". اسم مادرش سمیه بود. آن موقع بصره هنوز توسط اعراب فتح نشده بود و مردم بصره فارسی‌زبان بودند. يکی از شعرهايی که بين بچه‌ها بود، اين بود: «انگوره و مویزه؛ سمیه روسپیزه.» 🔹 به ابن‌زیاد، ابن‌مَرجانه می‌گفتند و اسم پدرش را نمی‌گفتند. به مرجانه هم ذات‌البُعول می‌گفتند؛ یعنی صاحب شوهرها! این‌ها زن‌هايی بودند که در شهر صاحب پرچم‌ها بودند. 🔸ابن‌عَبدُالبِر از هُشام‌بن‌محمدبن‌سائب‌کُلبی از پدرش از ابوصالح از ابن‌عباس روایت کرده است: «عُمَر در زمان خلافت خود زیاد را که نوجوانی بود، برای اصلاح فسادی که در یمن رُخ داده بود، فرستاد.» رفت و مأموريتش را خیلی خوب انجام داد. وقتی برگشت، گفتند: «بارک‌اللّه، خوب انجام دادی. حیف‌ که معلوم نيست پدرت کيست!» 🔹ابوسفیان گفت: «پدر او از قریش است و من آن کس را که او را در رحم مادرش گذارده، می‌شناسم. چون کار خودم بوده است.» فلذا می‌بینید آل‌‌زیاد هم جزء همان شجرۀ ملعونه هستند. 🔸متأسفانه در کمال بی‌شرمی، معاویه جلسه‌ای گذاشت و ابن‌زياد را به پدر خودش مُستَلحَق کرد. دو سه ‌شاهد آورد و شهادت دادند که شاهد زنای ابوسفیان با سمیه بودند، پس زیاد برادر معاویه ا‌ست. بعد از آن مدتی به زیاد‌بن‌ابیه، زیاد‌بن‌ابی‌سفیان می‌گفتند. پس زیارت عاشورا بی‌دليل اسم آل‌زیاد را نمی‌آورد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا