eitaa logo
| معماری هجری |
431 دنبال‌کننده
193 عکس
87 ویدیو
3 فایل
معماری یعنی تحقق ظرف حیات انسان؛ انسانی که غایتش عبد بودن است ارتباط @AG_094
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 نمونه‌ای تمام‌عیار از معماری بی‌هویت ⁉️ این طراحی با چه هدفی انجام شده است؟! کل طراحی حاوی مجموعه‌ای از خطوط شکسته است. شکل ساختمان متشکل از مجموعه‌ای خطوط متقاطع شکسته است. این شکل هیچ حس تعالی یا تمرکز یا تأمل و آرامش که احتمالا مربوط به فضای کتاب و مطالعه و فکر و اندیشه است ندارد. ❗️در نمای بالا هم مجموعه‌ای از اشکال بی‌معنی دیده می‌شوند که هیچ حس تعالی یا تمرکز یا تأمل و آرامش که احتمالا مربوط به فضای کتاب و اندیشه است را منتقل نمی‌کنند. @MemariHejri_ir
| معماری هجری |
⁉️ از نظر محوطه‌سازی کمترین بهره از فضای سبز گرفته شده. مثلا اسم مجموعه باغ است! کدام باغ؟! تپه‌های عباس‌آباد در مجموعه باغ کتاب با آن همه فضای سبز انبوه، تبدیل به مجموعه‌ای از ساختمان‌ها با محوطه‌سازی کچل و سبک. معماری سبز نیست. از این بدتر نمی‌شد آن فضای سبز در تپه‌های عباس‌آباد را اسراف کرد. 🔻فضای سبز محوطه‌های باغ موزه دفاع مقدس، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتابخانه ملی ایران و حتی فرهنگستان علوم که همگی همسایه‌های باغ کتاب هستند را مقایسه کنید با فضای سبز محوطه باغ کتاب تهران. @MemariHejri_ir
| معماری هجری |
⁉️ از نظر محوطه‌سازی کمترین بهره از فضای سبز گرفته شده. مثلا اسم مجموعه باغ است! کدام باغ؟! تپه‌های
❗️نمای بیرونی و فرم کلی بنا برگرفته از معابد مایائی است!! از این بی‌هویت‌تر نمی‌شد! این چه فرمی است که به بنا داده‌ شده؟ این همه پله به کجا می‌روند؟! از بلندای ساختمان بالا می‌روند و به سقف می‌رسند. خب که چه اتفاقی بیفتد؟! @MemariHejri_ir
| معماری هجری |
🔻معابد مایائی با فرم هرمی شکل و تعداد پرشمار پله‌ها ❗️دقیقا فرم ساختمان باغ کتاب همین فرم معابد مایاهاست. @MemariHejri_ir
| معماری هجری |
🔻معابد مایائی با فرم هرمی شکل و تعداد پرشمار پله‌ها ❗️دقیقا فرم ساختمان باغ کتاب همین فرم معابد مایا
نمای بیرونی بدون هیچ پرداخت و تزئیناتی به تبعیت از سبک کمینه‌گرایی یا مینیمالیسم. یک سری صفحات کامپوزیت کنار هم چیده‌اند، تبدیل شده به نمای بیرونی ساختمان باغ کتاب! @MemariHejri_ir
| معماری هجری |
نمای بیرونی بدون هیچ پرداخت و تزئیناتی به تبعیت از سبک کمینه‌گرایی یا مینیمالیسم. یک سری صفحات کامپ
❗️فرم خطوط متقاطع شکسته علاوه بر نما، فضاهای داخلی را هم شکل داده‌اند. چرا باید فرم معماری باغ کتاب پایتخت جمهوری اسلامی خطوط متقاطع شکسته باشد؟ چرا باید در وسط پایتخت کشوری که داعیه نقشه خدا و هندسه الهی را دارد، با هزینه بیت‌المال مسلمین یک معماری پست‌مدرن و ساختارشکن که مروج نقشه امانیته و هندسه مدرنیته است عَلَم شود؟! @MemariHejri_ir
| معماری هجری |
❗️فرم خطوط متقاطع شکسته علاوه بر نما، فضاهای داخلی را هم شکل داده‌اند. چرا باید فرم معماری باغ کتاب
❌ این پلان بیش از باغ کتاب پایتخت جمهوری اسلامی، پلان یک سازه فضایی، یا سفینه Aliens یا همان بیگانگان فضایی است!! از طراح تا ناظر و مشاور و مدیر تایید کننده و همه و همه باید مؤاخذه شوند به دلیل چنین فاجعه فرهنگی؛ از شرکت عمران تپه‌های عباس‌آباد و شهرداری تا شورای شهر و استانداری تهران و ... @MemariHejri_ir
⭕️ مال‌ها معابد پورنوکراسی و جولان نفسانیات‌اند. پیوند پول‌های شبهه‌ناک و حرام، نیت‌های فاسد و معماری فرعونی و سلطه‌گر، این فضای مسموم را به وجود آورده است. این معابد نفسانیات غالباً خروجی عملکرد سردارانی با ظواهری موجه هستند نه لیبرال‌های اصلاحات و کارگزاران. @Hejri_thought
❓می‌دانید میدان ابلیس کجاست؟ 🚫 وظیفه حکومت اسلامی محدود کردن میدان ابلیس است نه اینکه با مال‌سازی و هایپراستار و هایپرمارکت و... به این میدان وسعت دهد تا شیطان قدرت نفوذ بیشتری پیدا کند. @MemariHejri_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 سندی مهم از شنودهای ساواک از جلسه محفلی بهائیان سال ۱۳۵۰ 🔻 اکنون از آمریکا و لندن صریحا دستور داریم در این مملکت مد لباس و یا ساختمانها و بی حجابی را رونق دهیم که مسلمان نقاب از صورت خود بردارند.... 🔻 در ایران و کشورهای مسلمان دیگر هر چه بتوانید با پیروی از مد و تبلیغات ملت اسلام را رنج دهید تا آنها نگویند امام حسین فاتح دنیا بوده و علی غالب دنیا. البته بهائیان هم تصدیق دارند ولی نه برای قرن أتم ، أتمی که به دست بهائیان درست می شود.... این مسلمانان آخر بدست بهائیان از بین می روند... @StrategicNews_ir
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢پیش به سوی «لانه‌های تابوتی هنگ‌کنگی» به جای «مسکن اسلامی ایرانی»! طرحی صددرصد ضد فرهنگی در حوزه مسکن و شهرسازی! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جناب مهندس باقرپور، مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران، از اجرای طرح اقتصادی «مسکن ما» به شکل آزمایشی در دو استان تهران و البرز خبر داده و گفته‌ است: «طرح ایده خوبی برای زوج‌های جوان است و زوج‌هایی که معمولاً طی روز سرکار هستند و بعد از ساعات کار به یک سرپناه نیاز دارند، می‌توانند از طریق این طرح صاحب خانه شوند. ...در این طرح از الگوی آسیای شرقی بهره‌ بردیم و واحدهای کوچک متراژ ۲۵ تا ۳۵ متری با تکنولوژی‌های نوین ساخته می‌شوند.» 🔶در این رابطه چند نکته را بیان می‌کنم: یک. واقعاً بنده متوجه نمی‌شوم که چرا فهم این حقیقت بدیهی برای عده‌ای از تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران حوزه مسکن و شهرسازی سخت است که معماری و شهرسازی نقشی بی‌بدیل در شکل‌دهی به فرهنگ و سبک زندگی و ارزش‌های فردی و اجتماعی دارد؟ چرا نمی‌دانند یا نمی‌خواهند بدانند که خانه‌های هنگ‌کنگی و لانه‌های شبانه، مبتنی بر یک فلسفه زیست دنیاگرایانه و اومانیستی است که در تقابل کامل با فلسفه زیست اسلامی ایرانی و نگاه توحیدی ما قرار دارد؟ دو. برای عامه مردم ما معلوم شده است که با ترویج و اجرای و غربی و لیبرالی، بسیاری از ارزش‌های اسلامی و ایرانی ما در سبک زندگی مردم به عقب رانده شده است و ارزش‌های لیبرالی و اومانیستی جایگزین آنها شده است! مع الاسف هنوز در حال شمارش آسیب‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی معماری‌های لیبرالی هستیم که ناگهان سخن از معماری‌های ‌آسیای شرقی و هنگ‌کنگی به میان می‌آید: «خانه‌های تابوتی» و «مسکن‌های کپسولی»! یا همان «لانه‌های خوابگاهی»! سه. طرح فوق‌الذکر، به صورتی عوام‌فریبانه به عنوان «مسکن ما» نامگذاری شده است! زیرا: اولاً، لانه‌های ۲۵ متری را که «مسکن» نمی‌گویند؛ ثانیاً، اگر هم مسکن باشد، مسکن «ما» نیست! هیچ نسبتی با «ما» ندارد! نه با «مای ایرانی» و نه با «مای مسلمان». اینها «لانه‌های شبانه‌ای» است که می‌تواند مرکز شکل‌گیری ده‌ها فساد و آسیب‌ اجتماعی و فرهنگی کنترل‌ناپذیر باشد. چهار. فراموش نکنیم که مسکن، «سبک‌ساز» و «فرهنگ‌ساز» و «ارزش‌ساز» است. چنین لانه‌هایی بیشتر به «خانه‌های فساد» و محله‌هایی مثل «شهر نو در رژیم طاغوت» شباهت دارد تا «مسکن ما»: فتنه‌ها این فتنه‌پرداز آورد لات و عزا به حرم باز آورد پنج. امیدوارم داغ ننگ ساخت چنین خوابگاه‌ها و لانه‌های شبانه‌ای بر پیشانی دولت انقلابی و مجلس انقلابی حک نشود. امیدوارم که مردم و رسانه‌ها اجازه ساخت حتی یک لانه از چنین لانه‌هایی را ندهند! 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
اینکه ‎ می‌خواد با وامِ ربوی و پولِ حرام، مردم رو بفرسته زیارت اربعین؛ منو یادِ ‎ یهودی میندازه که با پول حاصل از ‎ و نزول، واسه‌ی مردم ایتالیا، کلیسای فلورانس رو ساختن. پ.ن‌: قواعدِ ابلیس در طول تاریخ، ثابته؛ فقط از یک شکل، به شکل دیگه تغییر می‌کنه. @MemariHejri_ir
✅ نقاط شاخص شهری و محل ارتباط اجتماعی باید رنگ و بوی معنوی و دینی داشته باشد وگرنه محیط خنثی میل به فاسد شدن می‌کند. این رنگ و بوی معنوی دادن به فضای شهری نیازمند تأمل است که چگونه باید این کار را کرد؟ یکی از روش‌ها همین برگزاری مراسمات آئینی و مناسبتی در این فضاهاست. میدان آزادی باید نماد رهایی از بند مادیات و شهوات دنیوی و آزادی حقیقی باشد. پی‌نوشت: تصویری از میدان آزادی در این شب‌ها. کاری خوب از شهرداری تهران @MemariHejri_ir
نه علم اقتصاد و اکانومی مدرن که ذاتاً با اسلام تعارض دارد با یک پسوند اسلام، اسلامی می‌شود! نه معماری مدرن این ساختمان با یک وصله‌ی نچسبی مثل آن گنبد، اسلامی می‌شود! کلاً از التقاط راه به جایی نمی‌شود برد! ضمناً «التقاطی فکر کردن خیانتی بزرگ به اسلام و مسلمین است.» البته این جمله از امام ره است. @MemariHejri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽🔺 مقام حضرت عباس در اروپا در سال ۱۶۲۰ میلادی برخی از مؤمنین مقداری از خاک مزار حضرت عباس (ع) را برای تبرّک و طلب شفا به آلبانی بردند و.... | 🖤 ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 🏴 @HalalZadeha
💢 پروژه مرکز تجاری سیمرغ در مسیر نور به محمودآباد، یک کپی ناشیانه از پروژهٔ مرکز حیدر علیف در باکوی آذربایجان است. متأسفانه حتی در المان‌های داخل مجموعه از نمادهای جنسی استفاده شده است! 🔻مرکز حیدر علیف و بناهای شاخص دیگری با الهام‌ از سکانس معروف بالا رفتن دامن مرلین مونرو [که به نماد انقلاب جنسی در آمریکا تبدیل شد] طراحی شده‌اند. @MemariHejri_ir
💢 «مرلین مونرو» پدیده‌ای بود که در دهه‌ی ۱۹۵۰ به عنوان نخستین سلبریتی زن سینما در سطح جهان که دغدغه‌ی شادخواری و زنای ذهنی همگان [از مقامات عالی سیاسی تا توده‌های کف جامعه] محسوب می‌شد، از استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود در کالیفرنیا، به اتاق‌های کاخ سفید در واشنگتن منتقل شد، تا در دربار جان اف کندی [رئیس جمهور] اسباب تمتع جنسی او را فراهم کند. 🔻قله‌ی کنش و واکنش هالیوودی مرلین مونرو در انقلاب جنسی [که به یک نماد تبدیل شد] سکانس بسیار معروف ایستادن او بر پنجره‌ی هواکش در پیاده‌رو و بالا رفتن دامنش بود؛ که در معماری پورنوتوپیا در جهان، الهام‌بخش معماران در ساخت بناهای وسوسه‌انگیز شد. @MemariHejri_ir