eitaa logo
مصباحیه ...
133 دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
8.2هزار ویدیو
478 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 پیام تسلیت در پی درگذشت پژوهشگر و هنرمند انقلابی آقای نادر طالب‌زاده 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با تأسف خبر درگذشت پژوهشگر و هنرمند انقلابی و پرتلاش و پرانگیزه آقای نادر طالب زاده رحمة الله علیه را دریافت کردم. به خانواده و بازماندگان و همکاران و دوستان ایشان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت و پاداش نیک برای خدمات باارزش فرهنگی و رسانه‌ئی ایشان مسألت مینمایم. سیّد علی خامنه ای ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ 🌹🌹🌹
✅ تصویری خاطره انگیز از جوانی استاد نادر طالب زاده در کنار شهید شیدا سید مرتضی آوینی. 🌹🌹🌹🌹
📸 پیکر مرحوم «نادر طالب‌زاده» در معراج شهدای تهران 🌹🌹🌹
🔴 نادر طالب زاده در دفاع مقدس ... یک عمر جهاد و مبارزه ... از جنگ‌نظامی امپریالیسم جهانی تا جنگ‌فرهنگی رسانه ای غرب 🌹🌹🌹
📸 وداع با نادر 🌹🌹🌹
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۷ ماه رمضان المبارک سال ۱۱۱۱ق 🏳رحلت فقیه، متکلم، مفسر، رجالی 🏳شیخ الاسلام، علامه مجلسی(رض) 📲۱۰ پست ویژه در کانال جهادتبیینی ⚠️توجه؛ 🏳مطالعه مطالب از تصویر پیوست! @Jahade_tabeini
🗓۲۷ رمضان سال ۱۱۱۱ق 🏳رحلت علامه مجلسی 💠 عظمت کم نظیر علامه مجلسی و آثار او بویژه بحارالانوار در کلام رهبرانقلاب : ‼️مرحوم مجلسی یکی از علمای بزرگِ مظلومِ تاریخ ماست. عالم بزرگی است، برای خاطر این‌که از لحاظ علمی، مرد بسیار بلند پایه‌ای است. خبره‌ی فنِ‌ّ حدیث است. خبره‌ی فنِ‌ّ رجال است. فقیه است. حدیث فهم است. شما ملاحظه بفرمایید بیانهایی که ایشان در «بحار» دارد، جزو علمی‌ترین حرفهای دینی است که اگر کسی بخواهد روی «بحار» کار کند، ده کتاب زبده‌ی بزرگ، از آن بیرون می‌آید. یعنی اگر کسی بیانهای مجلسی را به‌عنوان حلّ مشکلات اخبار و بیان اخبار مشکله جمع کند، یک کتاب قطور چند جلدی، پر از مطالب بسیار دقیق علمی در همه‌ی فنون و زمینه‌ها خواهد شد. یا همین دو شرح عظیمی که بر «تهذیب» و «کافی» دارد یعنی «مرآت العقول» و «ملاذ الاخیار» واقعاً دو کتاب فوق‌العاده است! اگر یک نفر آدم بخواهد یک «مرآت العقول» بنویسد، یک عمر، وقت می‌گیرد. و این مرد، همین‌طور روان، این همه کتاب نوشته است. بنابراین، بزرگی ایشان، یکی به خاطر این است که ملّای بزرگی است! ۷۲/۳/۲۴ ‼️علّامه‌ی مجلسی مرد خیلی بزرگی است، یعنی کسی نگاه کند به بیانهایی که ایشان در بحار - در ذیل روایات - دارد، میفهمد که این مرد هم فقیه است، هم متکلّم است، هم اهل عقلیّات است. مجلسی خیلی بزرگ است، منتها فقط به حدیث معروف شده؛ در حالی که این‌جور نیست. ایشان محدّث هم هست - خب کتاب حدیث ایشان، بحارالانوار، کتاب بزرگی است - لکن فقیه متکلّم صاحب‌نظر است، گاهی اوقات ایشان یک آراء بسیار برجسته‌ای در مسائل کلامی و عقلی - در ذیل روایات - دارد که اینها خیلی برجسته است. ۹۱/۱۲/۷ ‼️یک گوشه از زندگی مجلسی که برای ما روشن نیست، فقه مجلسی است. فقاهت مجلسی، برای ما چندان روشن نیست. بروند در «بحار» در آن مجلّداتی که مربوط به مباحث فقهی است آرای فقهی مجلسی را پیدا کنند و یک رساله‌ی فقهی از «بحار» در بیاورند. یا آن‌جاها که ایشان در ذیل روایات «کافی» و «تهذیب» نظراتی دارد که پیداست فتوای اوست اینها را استخراج کنند و در بیاورند. به نظر من، این کارها، کشف گوشه‌های ناشناخته‌ای از زندگی مجلسی است، مجلسی یک محدّث است؛ اما در چه ابعادی؟ ما خیلی محدّث داریم. اما او با چه کسی قابل مقایسه است؟ با صاحب «وسائل» یا «فیض»؟ اینها را آدم باید حساب کند! یک وقت دیدید اگر اینها را در میزان گذاشتیم، پی بردیم که چند نفر صاحب «وسائل» هم یک مجلسی نمی‌شوند! ممکن است به این نتیجه برسیم. باید وزن حدیث شناسیِ او را به‌دست بیاوریم! ‼️این مرد بزرگ، چون به فکر عوام زمان خودش هم بوده، چند کتاب فارسی هم نوشته و لذا در سطح یک «فارسی‌نویس» تنزّل کرده است تا عوام‌النّاس هم از اینها یعنی «حیات القلوب» و «حقّ‌الیقین» و «حلیه المتقین» استفاده کنند. اینها واقعاً جزو ظلمهایی است که برخی از ما، نسبت به بعضی از بزرگان، مرتکب می‌شویم؛ از جمله، نسبت به این مرد با عظمت و ملّایی به این بزرگی، یعنی نویسنده‌ی «بِحارالانوار». حالا فرضاً یک کتاب فارسی هم نوشته است؛ این‌که گناه نیست! ایشان مرد بزرگی است. شما ببینید این مرد، چه کارهایی انجام داده است! اوّلین تفسیر موضوعی «تفصیل الایات» را مجلسی نوشته است. شما در این ۲۵ جلد بحار که نگاه کنید، می‌بینید برحسب موضوعات مختلف، از موضوعات «ژول لابوم» (مستشرق فرانسوی)، به‌مراتب مفیدتر است. یعنی تفصیلی که ژول لابومِ فرانسوی کرده، تفصیلی نیست که یک مسلمان به آن احتیاج داشته باشد. برای تفصیل قرآن، دید و سبک نگرش غربی او، هادی او بوده است. اما مرحوم مجلسی تفصیلی کرده که یک عالم دینی می‌تواند از آن استفاده کند. همچنین، ایشان اوّل کسی است که «نهج‌البلاغه» را تقسیم و فصل‌بندی کرده است. احادیث را ایشان فصل‌بندی کرده است؛ آن هم یک فصل‌بندی وسیع. کار مجلسی، واقعاً فوق‌العاده است و قابل بیان نیست. اصلاً عظمت کار مجلسی در «بحار» و در کارهای حاشیه‌ای‌اش، در کلمات نمی‌گنجد. این «مرآت العقول» و «ملاذ الاخیار» و غیره، کارهایِ حاشیه‌ایِ ایشان است که معلوم است آنها را در حاشیه‌ی «بحار» انجام داده است. ۷۲/۳/۲۴ Jahade_tabeini
✅ علت همکاری علامه مجلسی با حکومت صفوی در کلام مقام معظم رهبری. ‼️از جنبه‌ی دیگر، ایشان در زمان خودش، «شیخ‌الاسلام» بوده است. وقتی می‌خواهند زمان مجلسی را ترسیم کنند، فوراً حمله‌ی افغانها و شاه سلطان حسین که افغانها او را تار و مار کردند، به نظر می‌آید. در حالی‌که همه‌ی عمر مجلسی که در زمان حمله افغان و سلطنت شاه سلطان حسین نیست! مجلسی سالهای متمادی پنجاه، شصت سال حیات علمی داشته است و باید آن حیات علمی زنده شود. به صرف این‌که ایشان چهار کلمه نسبت به شاه سلطان حسین، در اوّل کتابهایشْ چیزی آورده است، این موجب نشود که مقام و عظمتِ علمی اجتماعی او و شیخ‌الاسلامی‌اش، که منشأ آثار و برکات بسیار بوده است، تحت‌الشعاع قرار گیرد! ۷۲/۳/۲۴ ‼️يک پادشاه بى‌عرضه‌ى بى‌ارزشِ بى‌توانِ فاقدِ معنويّت، فاقد علم و فاقد همه چيز مثل شاه سلطان حسين چون آن روز در مقابل دستگاه‌ها و دشمن‌ها قرار داشت، يك عالم با آن عظمت، مثل مجلسى دوم كه فقط يک محدّث نيست، يک فقيه، يک مفسّر، يک محقق، يک متكلّم و يک شخصيت جامع الاطراف بود، در اوّل كتاب‌هاى حديث و اخلاق و همه چيزش، يک فصل مشبعى از شاه سلطان حسين تعريف میكند البته امثال مجلسی و بهایی و دیگر علما میخواستند سر به تن پادشاهان عالم نباشد، چون آن روز، آن دستگاه فسق و فجور، در مقابل دشمن ضد اسلام بود، مورد حمايت بود، امروز که حکومت اسلامی و دیگر فاسق و فاجر در راس نیست، دستگاه روحانيتِ اسلام همه موظّفند با همه‌ى وجود، از بُن دندان و محض رضاى خدا، از این حکومت دفاع كنند! ۷۶/۴/۲۲ Jahade_tabeini
✍🏻 دستخط امام خامنه‌ای بر تصویر 🕊شهیدمحسن وزوایی: اگرنتوانستید جنازه ام رابہ عقب بیاورید آنرا بروی مین های دشمن بیندازید تاجنازه من ڪمکے به اسلام کرده باشد 🕊شهادت۱۳۶۱/۲/۱۰ عملیات بیت المقدس 🌹شهید وزوایی: خطرناک ترین آفت نفوذ خطوط انحرافی در خط امام است ♦️محسن وزوایی به تاریخ 8 مرداد 39 در نظام آباد تهران متولد شد. محسن پس از اخذ مدرک دیپلم در کنکور شرکت کرد و نفر سوم کنکور ریاضی فیزیک شدو وی سال 1355 در دانشگاه صنعتی شریف در حالی تحصیلاتش را ادامه می‌داد رتبه اول شیمی دانشگاه صنعتی شریف، مشغول به تحصیل شد. ♦️وی اولین دانشجویانی بود که در تسخیر سفارت آمریکا پس از پیروزی انقلاب نقش داشت و با آغاز جنگ وارد جبهه دیگری علیه مبارزه با کفر شد. ♦️حسن سال 60 فرماندهی گردان حبیب بن مظاهر از لشگر 27 محمد رسول الله (ص) را بر عهده داشت و با تشکیل تیپ 10 سیدالشهدا(ع) فرماندهی این تیپ را برعهده گرفت و سرانجام در 10 اردیبهشت سال 61 در حالی که 22 سال داشت به شهادت رسید. 🌹این شهید والا مقام در بخشی از وصیت نامه اش می نویسد: «امت ما باید بداند از بزرگترین خطراتی که انقلاب را تهدید می کند، آفت نفوذ خطوط انحرافی در خط اصلی انقلاب، یعنی"خط امام" است. پس امام را دنبال کنید و امام را تنها نگذارید.» 🕊شادی روح بلندش صلوات 🌹🌹🌹
🌹۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ آغاز عملیات بزرگ الی بیت المقدس با رمز مبارک یا علی ابن ابیطالب(ع) برای آزادسازی خرمشهر 🌹🌹🌹
🌹10 اردیبهشت1361- سالروز عملیات بیت‌المقدس ♦️ در این روز عملیات مهم و سرنوشت ساز بیت‌المقدس با تمام توان و با حضور گسترده نیروهای ارتش و سپاه آغاز شد و به مدت 25 روز و طی 4مرحله جنگ سخت به سرانجام رسید و به این ترتیب علیرغم همه حمایت های مالی، تسلیحاتی و حتی نیرویی که تقریبا توسط تمام کشورها از صدام می شد، خرمشهر که پس از 34 روز مقاومت در برابر دشمن، در تاریخ 4 آبان ماه 1359 اشغال شده بود، بعد از 575 روز در صبح روز سوم خرداد 1361 آزاد شد. ♦️این عملیات بازتاب گستره‌ای در رسانه های بیگانه داشت و در جریان آن، استکبار به شدت در صدد تضعیف ایرانی‌ها بود اما اخلاص، رشادت و فداکاری‌های رزمندگان اسلام فتح بزرگ خرمشهر با ارمغان آورد و خط بطلان بر توطئه‌های دشمنان کشید. ♦️ رادیو دولتی انگلیس گفت: موفقیت در جنگ عراق امکان پیروزی نهایی ایران را بیش از پیش محتمل ساخته است. پیروزی که در صورت تحقق آن، نگرانی کشورهای خلیج فارس و جهان عرب را بر خواهد انگیخت.
🔴قطع رابطه جمهوری اسلامی ایران با رژیم مصر در 10 اردیبهشت 1358 ♦️محمد انور سادات رئیس جمهور مصر به خاطر خیانت به آرمان فلسطین و امّت اسلام و امضای قرارداد ننگین صلح با رژیم اشغالگر قدس با فشار دولت استکباری ایالات متحده آمریکا، موسوم به پیمان کمپ دیوید، مورد انزوای کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و با دستور امام خمینی(ره) در چنین روزی، دولت جمهوری اسلامی با دولت مصر قطع رابطه کرد. ♦️امضای قرارداد خائنانه بین مصر و اسرائیل که بدون توجه به خواسته های مشروع ملت فلسطین و مصالح امت اسلام انجام گرفت، به معنای صحّه گزاردن به تجاوزات صهیونیسم بین الملل و پایمال کردن حقوق مردم فلسطین که سرزمین آنها مورد تجاوز اسرائیل غاصب قرار گرفته است، می باشد. این قرارداد که تحت نظر آمریکا تنظیم شده بود، جز استقرار اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین و تثبیت آن به عنوان یک دژ استعماری در منطقه و ذلت و خفت و اسارت مردم مسلمان نتیجه ای در برنداشت ♦️ انور سادات مدتی بعد، به جرم انعقاد این قرارداد ننگین در حین برگزاری یک رژه نظامی، مورد هدف رگبار خالد اسلامبولی، افسر غیرتمند مصری، قرار گرفت و به کیفر اعمال خویش رسید.
❖ تسلیم در برابر حق به مناسبت 29ماه رمضان، سالروز وفات آیت‌الله‌العظمی حاج سید احمد زنجانی(م1393ق) 🔻از بیانات آیت‌الله‌العظمی سید موسی شبیری زنجانی( فرزند ایشان) : مرحوم والد ویژگی‌های ممتازی داشت، از جمله این‌که در برابر حق کاملاً تسلیم بود. گاهی که در مباحثه با دیگران بحث به اوج می‌رسید و صداها بلند می‌شد، در آن وقت هم اگر می‌دید حق با طرف مقابل است، فوراً خاموش می‌شد و به راحتی تصدیق می‌کرد. اگر می‌دید عبارتی که خودش معنا کرده، دیگری بهتر معنا کرده است، بدون هیچ مشکلی اذعان می‌کرد و آن را ترجیح می‌داد. مرحوم والد بسیار خوش‌قلم بود و مطالب را نیز خوب می‌فهمید. ایشان تقریرات درس مرحوم حاج شیخ را نوشته بود. وقتی آقای حاج میرزا مهدی بروجردی تقریرات ایشان و آمیرزا محمود آشتیانی و چند نفر دیگر را گرفت و به حاج شیخ داد تا از آن استفاده کند، آقای حاج شیخ تقریرات آمیرزا محمود را ترجیح داد. حاج آقای ما این قضیه را به راحتی نقل می‌کرد و در این جهت هیچ مشکل نفسانی نداشت. ایشان تقدیم و تأخیر در مجالس را موهوماتی می‌دانست که برخی به آن مبتلایند ولی اگر کسی به این امور دلخوش بود، مانع نمی‌شد. ایشان به ما نیز سفارش می‌کرد که به فکر این موهومات نیفتیم و در وصیتنامه‌اش نیز بر این امر تأکید کرده است. https://t.me/ShobeiryZanjani/1070
💢عید فطر در ایران؛ یکشنبه یا دوشنبه؟/ باید منتظر نتیجه استهلال بود ✔️پیش‌بینی رؤیت‌پذیری هلال ماه شوال ۱۴۴۳ قمری در ایران: 🔻مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «اشتراط اتّحاد افق» (مبنای فقهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) ۱- رؤیت هلال با چشم مسلّح در غروب شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ شمسی برابر با ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ میلادی، در سراسرِ زمین ناممکن است. ۲- در غروب یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ شمسی (و ۲۹ رمضان المبارک ۱۴۴۳ قمری در ایران) برابر با ۱ می ۲۰۲۲ میلادی، رؤیت هلال با چشم مسلّح در شمال‌غربی، غرب، جنوب‌غربی، مرکز و بخش‌هایی از جنوب ایران، محقّق می‌شود؛ امّا در بخشی از شمال، شمال‌شرقی، شرق و بخشی از جنوب‌شرقی ایران (اندکی از شمال استان اردبیل، نیمۀ شرقی استان مازندران، مرکز و شرق استان سمنان، شرق و شمال‌شرقی استان‌های یزد و کرمان، بیشترِ استان سیستان و بلوچستان به‌جز جنوب‌غربی آن، و سراسرِ استان‌های گلستان و خراسان شمالی و خراسان رضوی و خراسان جنوبی) رؤیت هلال با چشم مسلّح، دشوار است. ۳- در نتیجه، استهلال، تعیین‌کننده است: اگر گزارش معتبری از رؤیت هلال ... 👈 گزارش کامل + دیگر مبانی فقهی مراجع معظم: https://b2n.ir/w28069 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
با جمع‌بندی فتاوای ذکرشده از مراجع عظام تقلید دربارۀ «رؤیت هلال با چشم عادی یا مسلّح» و «اشتراط اتّحاد افق یا عدم آن»، مبانی فقهیِ ایشان را می‌توان چنین دسته بندی کرد: مبنای یکم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «اشتراط اتّحاد افق» 💡مبنای فقهی مشهور فقهاء مانند حضرات آیات خمینی(ره)، گلپایگانی(ره)، سیّدمحمّد صدر(ره)، سیّدعلی سیستانی، سیّدموسی شبیری‌زنجانی، ناصر مکارم‌شیرازی، سیّدمحمّدتقی مدرّسی 💡مبنای دوم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بیشترِ شب با هم مشترک‌اند» مبنای فقهی حضرت آیت‌الله حسین وحیدخراسانی 💡مبنای سوم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترک‌اند» مبنای فقهی حضرات آیات خویی(ره)، لطف‌الله صافی‌گلپایگانی (ره)، محمّداسحاق فیّاض 💡مبنای چهارم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در هر نقطه‌ای برای همۀ نقاط زمین» مبنای فقهی حضرت آیت‌الله بشیرحسین نجفی 💡مبنای پنجم: مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «اشتراط اتّحاد افق» مبنای فقهی آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای و مرحوم آیت الله بهجت 💡مبنای ششم: مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترک‌اند» مبنای فقهی حضرات آیات محمّد فاضل‌لنکرانی(ره)، سیّدکاظم حائری 💡مبنای هفتم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در هر نقطه‌ای از قارّه‌های آسیا و استرالیا و آفریقا و اروپا برای تمام همین قارّه‌ها، و کفایت رؤیت در هر نقطه‌ای از قارّه‌های آمریکا و اقیانوسیّه برای همین دو قارّه» مبنای فقهی حضرت آیت‌الله سیّدمحمّدسعید حکیم 💡مبنای هشتم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی یا دوربین‌های متعارف(و عدم کفایت رؤیت با تلسکوپ)» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترک‌اند» مبنای فقهی حضرت آیت‌الله سیّدمحمود هاشمی‌شاهرودی(ره)
◼️ مراسم گرامیداشت استاد نادر طالب‌زاده فردا در قم برگزار می‌شود فردا . ساعت ۵ عصر. قم. صفاییه. کوچه بیگدلی. خانه موزه شهید زین الدین. 🌹🌹🌹
🔻نکات مهمّ دربارۀ رؤیت هلال ماه قمری مسئلۀ رؤیت هلال و اثبات اوّل ماه قمری، از جهتی تقلیدی است و از جهتی دیگر، غیر تقلیدی. مکلّفِ غیر مجتهد، در مبانی فقهی رؤیت هلال باید تقلید کند؛ برای نمونه: آیا رؤیت با چشم مسلّح، معتبر است یا باید با چشم عادی باشد؟ آیا اوّل ماه برای نقاطی که شبِ مشترک دارند، یکسان است یا خیر؟ آیا شهادت دو عادل به دیده‌شدن هلال، معتبر است یا خیر؟ امّا اینکه هلال در فلان تاریخ، بنا بر آن مبانی دیده ‌شده یا نه، تقلیدی نیست؛ بلکه ملاک، اثباتِ رؤیت هلال طبق حجّت شرعی است. بنابراین، اگر طبق مبانی مرجع تقلید، اوّل ماه برای مکلّف ثابت شود، باید به آن عمل کند؛ هرچند اوّل ماه برای خودِ مرجع تقلید، ثابت نشده باشد. دربارۀ شیوه‌های رؤیت هلال ماه، چگونگی اثبات آن، مکان رؤیت و معتبر بودن یا نبودنِ اتّحاد افقِ آن با محلّ زندگی مکلّف، فتاوای مختلفی وجود دارد. برداشت‌های گوناگون از روایات و شیوه‌های مختلفِ جمع میان روایات، سبب این تفاوت در فتاوا شده‌است. فتوای مشهور به لزوم رؤیت هلال با چشم عادی، به معنای مخالفت با علم نجوم و تجهیزات فنّی جدید نیست؛ بلکه از ادلّۀ روایی فهمیده می‌شود که دیدن هلال با چشم مسلّح، معتبر نیست و شارع مقدّس، دیدن آن با چشم عادی را معیار دانسته‌است. به هر حال، تا مقلِّد اطمینان نیافته که هلال ماه بنا بر مبانی مرجع تقلیدش قابل رؤیت بوده، نمی‌تواند به آن، ترتیب اثر دهد. ضمنا اعلام اول ماه توسط مراجع تقلید، صرفا بعنوان کشف موضوع و برای راهنمایی مردم و بعنوان شهادت یک عادل است و اگر مرجعی اعلام نکند و خود شخص از طرق دیگر، اول ماه را دریابد یا به اعلام مرجع دیگر که هم مبنای مرجع خود است، اطمینان کند، کافی است.
📌 سبک زندگی در ماه رمضان 🌻امام (علیه‌السّلام) فرمود: ⚠️ ، تنها دست كشيدن از طعام نيست و شرایطی دارد كه تنها با رعايت آنها، روزه کامل می گردد. هنگامى كه روزه گرفتید: 👅 خود را از دروغ نگه داريد 👀 ديدگانتان را از ناروا بپوشانید، ⚔ با يكديگر نزاع مكنيد، 😠 بر هم مبريد، 🗣 يكديگر را نكنيد، 👥 با هم بحث و جدل نکنید، ✂️ با یکدیگر به اختلاف نپردازید، 😡 نسبت به هم خشمگين نشويد، 😏 دشنام و ناسزا مگویيد، ⚖ بر يكديگر ستم نورزيد، ⛔️ بی خردى مكنيد. 📍 از ياد خدا و غفلت مكنيد، ⚡️ چنان باشيد كه انگار روز را می‌بینید، ❌ براى روزی که خداوند را دیدار می‌کنید، توشه برگيريد. ⚠️ باید در روزه ات، خداوند را داشته باشی و به وسیله خاموشیِ برخاسته از تفکر درونی، از هر آنچه که خداوند، نهی نموده است در آشکار و نهان پرهیز کنی. ‼️پس اگر اين اعمال را به طور کامل انجام دهی، حقيقت روزه را به جا آورده‌ای. ‼️اما اگر به اين اعمال كه برايت بيان داشتم بی‌تفاوت باشی، به همان مقدار از فضل و ثواب روزه‌ات كاسته خواهد شد. 📚حرعاملی، وسائل الشيعة، ج۱۰ ، ص۱۶۶.
22_Makarem10_31513530_ توصیه‌های سلوکی.mp3
3.06M
بیست‌ودوم؛ «توصیه‌های سلوکی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه دهم | دقیقه سی‌و‌یکم ~ 3 دقیقه | 3 مگابایت 🌸🌸🌸🌸🌸🌸
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «توصیه‌های سلوکی» یکم؛ «و َلِلَّهِ مَا فِی ٱلسَّمَـٰوَ ٰ⁠تِ وَ مَا فِی ٱلۡأَرۡضِۚ وَ كَانَ ٱللَّهُ بِكُلِّ شَیۡءࣲ مُّحِیطࣰا»؛ یک توجه سیر و سلوکی که بسیار مؤثر و قابل اجرا در هر شرایطی است، همان است که این آیه شریفه بدان فرا می‌خواند؛ خداوند هیچ‌گاه غافل نخواهد بود؛ هر چند انسان را غفلت فرا می‌گیرد! خواب هیچ‌گاه بر خداوند غالب نخواهد شد؛ هر چند انسان می‌خوابد. خداوند آگاه به پیدا و پنهان است؛ هر چند انسان از آن ناآگاه باشد. اگر انسان با این توجه سَر کند، ــ هر چند به اشتغالات روزمره، معمول و همیشگی خود می‌پردازد، ــ در حال سیر و سلوک الی الله است. دوم؛ نباید چنین پنداشت که سلوک فقط چله‌نشینی‌های عجیب و اذکار غریب است. اجرای همین توجه قرآنی، در زندگی روزمره می‌تواند در عین اینکه ظاهر شخص تفاوتی با ظاهر دیگران ندارد، در روح او غوغایی به‌پا کند؛ چرا که این توجه قرآنی، همتی بلند به او بخشیده است. سوم؛ البته باید در کنار این توجه، دیگر لوازم سلوک را برای ایجاد و پایداری حال خوش معنوی به‌جا آورد؛ • تهجد و شب‌زنده‌داری • خلوت‌نشینی‌های خوب همراه با مناجات (ادعیه) با پروردگار • تقیّد به گزاردن نمازها در اول وقت •‌ حشر، نشر و معاشرت با افرادی که یاد الهی را در دل زنده می‌کنند. باید با این معیار در انتخاب و معاشرت با دوستان دقت کرد. • مراقبت از دریافت‌های چشم و گوش؛ دریافت‌های نورانی و مطابق با رضای الهی حال خوش معنوی را تقویت می‌کند. اما دریافت‌های تاریک و گناه‌آلوده چشم و گوش، حال معنوی را بسیار تحت تأثیر قرار داده و از بین می‌برد. چهارم؛ روح انسان لطیف‌تر از نسیم سحر و صبح بهار است. روح، لطیف‌تر از شبنم‌های بر روی گل‌برگ‌هاست. روح انسان در هر موقعیتی که قرار گیرد، به‌سرعت از آن تأثیر پذیرفته و متأثر می‌شود. پنجم؛ انسان باید از خود، (روح و حال معنوی خود) مراقبت کند. حتی اگر برای دفاع از دیگران، باید خود را در برابر آماج انواع تیرهایی کند که از سوی دشمنان پرتاب می‌شود، نیز باید حد ضرورت را رعایت کرده و از آن فراتر نرود. (قرار گرفتن در کانون پاسخ‌گویی به شبهات، پیش‌گیری از فسادهای سمعی، بصری و فرهنگی دشمنان و ... موقعیت‌هایی است که باید در آن بسیار دقت کرد.)
🌹راهکارهای زندگی موفق در جزء بیست و نهم قرآن
1_1537725933.pdf
2.27M
🌹فایل pdf جزء بیست ونهم با ترجمه قرآن کریم
4_5929224681662973660.mp3
9.12M
🛑 تندخوانی جزء قرآن کریم 🕕زمان: 37 دقیقه 🎙قاری: احمد دباغ
شیخی به زن فاحشه گفتا مستی.mp3
961.6K
💔قسم دادن صاحب الزمان به جده اش فاطمه زهرا سلام الله علیهما ⚠️آبرومندی ظاهری و بی آبرویی باطنی! 📿👠شیخ و فاحشه! ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی رحمه الله تعالی @seyedololama