eitaa logo
فرهنگ کوثر ۲
99 دنبال‌کننده
138 عکس
14 ویدیو
28 فایل
ارتباط با مدیر @Kosaryharam ارسال آثار: @VM_Admin نشانی کانال @Mkosary
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 احادیث فاطمه زهرا سلام الله علیها 🔅 حضرت فاطمه عليهاالسلام می فرماید: 🔸 فَرَضَ اللّه ُ . . . الأمرَ بِالمَعُروفِ مَصلَحَةً لِلعامَّةِ ؛ 🔹 خداوند امر به معروف را براى اصلاح مردم قرار داد. 📚بحار الأنوار ، ج ۶، ص ۱۰۷. 🔸 فَإنَّ الجَنَّةَ تَحتَ أقدامِها؛ 🔹 در خدمت مادر باش؛ زيرا بهشت زير قدم هاى مادران است. 📚 كنزالعمّال، ح ۴۵۴۴۳ . 🔸 إذا حُشِرتُ يَومَ القِيامَةِ أشفَعُ عُصاةَ اُمَّةِ النَّبِيِّ صلي الله عليه و آله؛ 🔹 آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد . 📚 احقاق الحقّ، ج ۱۹، ص ۱۲۹. 🔸 إنْ كُنتَ تَعمَلُ بِما أمَرناكَ و تَنتَهي عَمّا زَجَرناكَ عَنهُ فَأنتَ مِن شيعَتِنا و إلاّ فَلا؛ 🔹 اگر به آنچه تو را به آن فرمان مى دهيم عمل كنى و از آنچه برحذر مى داريم دورى كنى، از شيعيان مايى و الاّ هرگز. 📚 بحار الأنوار، ج ۶۸، ص ۱۵۵. 🔸 حُبِّبَ إلَىَّ من دُنياكُم ثَلاثٌ : تِلاوَةُ كِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ في وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ في سَبيلِ اللّه ِ؛ 🔹 از دنياى شما محبّت سه چيز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پيامبر خدا و انفاق در راه خدا . 📚 نهج الحياة، ح ۱۶۴. 🔸 يا أباالحَسَنِ! إنّي لأَستَحيي مِن إلهي أن اُكَلِّفَ نَفسَكَ مالاتَقدِرُ عَلَيهِ؛ 🔹 اى على! من از پروردگارم شرم دارم كه چيزى از تو درخواست كنم كه توان برآوردن آن را نداشته باشى . 📚 بحار الأنوار، ج ۴۳، ص ۵۹. 🔸 بِشرٌ في وَجهِ المُؤمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الجَنَّةَ؛ 🔹 خوش رويى هنگام روبه رو شدن با مؤمن، بهشت را بر فرد خوش رو واجب مى كند. 📚 همان، ج ۷۵، ص ۴۰۱. 🔸 مَن أصعَدَ إلَى اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ أهبَطَ اللّه ُ إلَيهِ أفضَلَ مَصلَحَتِهِ؛ 🔹 هر كه خداوند را بى پيرايه عبادت كند، خداوند برترين مصلحتش را نثار او مى كند. 📚 همان ، ج ۷۰، ص ۲۴۹. 🔸 فَرَضَ اللّه ُ الصَّلاةَ تَنزِيها مِنَ الكِبرِ؛ 🔹 خداوند نماز را براى دورى از كبر واجب كرد. 📚 بحار الأنوار، ج ۸۲، ص ۲۰۹. 🔸 نَحنُ وَسيلَتُهُ في خَلقِهِ و نَحنُ خاصَّتُهُ و مَحَلُّ قُدسِهِ؛ 🔹 ما [اهل بيت] دست آويز الهى مردمان، بر گزيده خدا و منزلگاه قدس [و پاكى ] اوييم . 📚 شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ج ۱۶، ص ۲۱۱. @haramqom_kosar
💠 تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها 🔻 تسبیحات حضرت زهرا سلام الله عیها، دارای احکامی است: 1️⃣ بهترین سفارشی که پیامبر صلی الله علیه و آله، به حضرت زهرا سلام الله علیها تعلیم فرمودند همین تسبیحات می باشد. [۱] 2️⃣ در روایتی امام صادق علیه السلام فرمودند: دو رکعت نماز که بعد از آن، تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها را بگویم نزد من بهتر است از هزار رکعت نمازی که این تسبیحات بعد از آن گفته نشود. [۲] 3️⃣ با توجه به روایات وارد شده در مورد تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها، فقها فرموده اند بهترین تعقیبات، تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد؛ بر این اساس، شایسته نیست نماز گزاران بلافاصله پس از سلام نماز از جای خود بلند شده و به دنبال کار های روز مره بروند، بلکه این تسبیحات را (که زمان زیادی نمی برد) از دست ندهند. 4️⃣ تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها مشتمل است بر ۳۴ مرتبه الله اکبر، ۳۳ مرتبه الحمد لله، ۳۳ مرتبه سبحان الله. [۳] 5️⃣ تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها مختص به تعقیب نماز واجب نبوده بلکه پس از انجام نماز های مستحبی نیز گفتن آن شایسته است. بلکه فقها فرموده اند تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها یکی از بهترین ذکر ها می باشد و در هر زمان و مکان و در هر حال که گفته شود ثواب بسیار دارد؛ گرچه تعقیب نماز نباشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. توضیح المسائل محشی، ج۱، ص ۶۰۶- علامه بحر العلوم (م ۱۲۱۲) در این مورد سروده است: افضله بمستفیض النقل تسبیحة الزهراء ذات الفضل (الدرة النجفیة، ص ۱۵۳). ۲. وسائل الشیعة، ج ۶، ص ۴۴۴. ۳. همان. ✍️ سید جعفر ربانی @haramqom_kosar
🔳عزاداری ایام فاطمیه سؤال۱. آیا شرکت در مراسم عزاداری ایام فاطمیه مستحب است؟ جواب: به طور کلی هر عملی که موجب تعظیم شعائر دینی باشد، دارای اجر و ثواب است. رسیدن صدای گریه زنان به گوش مردان سؤال ۲: در مراسم روضه خوانی و مجالس عزاداری زنان، که در منزل یا حسینیه برگزار می شود، صدای گریه و ناله زنان به گوش مردان نامحرم می رسد، آیا شرعاً اشکال دارد؟ جواب: اگر مفسده ای نداشته باشد فی نفسه اشکال ندارد. مدّاحی مرد در مراسم عزاداری بانوان سؤال ۳: مدّاحی مرد در مراسم عزاداری بانوان چه حکمی دارد؟ آیا هم نوایی زنان با مداح مرد اشکال دارد؟ جواب: اگر خوف مفسده باشد، باید از آن اجتناب شود. روضه خوانی توسط زن سؤال ۴. آیا روضه و نوحه خواندن توسط زن در مجالس زنانه در صورتی که نامحرم صدای او را می شنود، جایز است ؟ جواب: اگر زن می داند نامحرم صدای او را می شنود، در صورتی که موجب جلب توجه و تهییج نامحرم، یا مستلزم مفسده دیگری باشد، جایز نیست. بر پا کردن مجالس عزاداری بدون اجازه و رضایت شوهر سؤال ۵: بر پا کردن مجالس عزاداری در منزل، بدون اجازه و رضایت شوهر چه حکمی دارد؟ جواب: به طور کلی استفاده از منزل و آنچه در آن است اگر ملک شوهر باشد، باید با اجازه و رضایت او باشد، و در غیر اینصورت اگر منافاتی با وظیفه زن در قبال شوهر نداشته باشد اشکال ندارد. آرایشگری درایام عزاداری سؤال ۶: آیا آرایشگر می تواند در ایام عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) مغازه اش را باز کرده و آرایشگری کند؟ جواب: فی نفسه حرام نیست. آرایش کردن بانوان در ایام عزاداری سؤال ۷: آیا آرایش کردن و ابرو برداشتن خانم ها و یا کوتاه کردن موی سر و صورت آقایان در ایام عزاداری و سوگواری اهل بیت علیهم السلام اشکال دارد؟ جواب: اگر به گونه ای باشد که هتک حرمت ایام عزاداری محسوب شود جایز نیست و در غیر این صورت، فی نفسه اشکال ندارد. تباکی در مراسم عزاداری سؤال ۸: کسی که در مراسم عزاداری اهل بیت نمی تواند گریه کند و اشکش هم جاری نمی شود ولی خود را به حالت گریه در می آورد (تباکی)، آیا این حالت از مصادیق دروغ و دورویی محسوب می شود؟ جواب: تباکی نسبت به کسی که محزون و ناراحت می باشد، دروغ و دورویی محسوب نمی شود. شرکت زنان در مراسم عزاداری و زیارت عاشورا در زمان عادت ماهیانه سؤال ۹: حکم شرکت زنان در مراسم عزاداری و سینه زنی و یا خواندن دعاها و زیارت عاشورا در زمان عادت ماهیانه چیست؟ جواب: اشکال ندارد، ولی اگر مراسم در مسجد برگزار می شود توقف در مسجد جایز نیست و موقع خواندن دعا از تماس دست و بدن با اسماء متبرکه خودداری کنند. جلسات هفتگی عزاداری اهل بیت (ع) سؤال ۱۰. عزاداری برای اهل بیت (ع )که به صورت جلسات هفتگی برگزار می‌­شود، چه حکمی دارد؟ جواب: به طور کلی عزاداری برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امری مطلوب و مورد تأکید ائمه است. جشن عروسی در ایام فاطمیه سؤال ۱۱. الف. برگزاری مراسم عروسی در ایام فاطمیه جایز است؟ ب: در صورت عدم جواز، آیا نسبت به مراسمی که برگزار می شود، تکلیفی داریم؟ جواب: الف. به طور کلی برگزاری مجالس شادی در ایام عزای اهل بیت، به طوری که هتک حرمت اهل بیت(ع) محسوب شود، جایز نیست. ب. با وجود شرایط امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه ای جز نهی از منکر زبانی ندارید، و در صورت عدم تأثیر، باید به مسؤولین مربوطه اطلاع دهید. پوشیدن لباس های شاد در ایام سوگواری سؤال ۱۲: پوشیدن لباس با رنگ روشن و شاد در ایام سوگواری و عزاداری اهل بیت چه حکمی دارد؟ جواب: اگر به قصد توهین و بی احترامی نباشد و عرفا هم توهین و سبک دانستن محسوب نشود، اشکال ندارد. لباس مشکی در ایام فاطمیه سؤال ۱۳. آیا پوشیدن لباس مشکی در ایام فاطمیّه مکروه است؟ جواب: پوشیدن لباس مشکی در ایام عزای خاندان عصمت و طهارت(ع) به منظور تعظیم شعائر الهی و اظهار حزن و اندوه، دارای اجر و ثواب است. نماز خواندن با لباس سیاه سؤال ۱۴: آیا نماز خواندن با لباس سیاهی که در ایام سوگواری و شهادت اهل بیت پوشیده می شود، مکروه است؟ جواب: نماز با لباس سیاه مکروه است و در غیر نماز کراهتش ثابت نیست و پوشیدن لباس سیاه جهت اظهار حزن در ایام سوگواری اهل بیت مستحسن است. گوش دادن به موسیقی در ایام فاطمیه سؤال ۱۵. آیا گوش دادن به آهنگهای حلال و غمگین در ایام فاطمیه جایز است؟ جواب: اگر خلاف شأن و حرمت ایام عزای اهل بیت باشد، جایز نیست. گوش دادن به موسیقی غیر مبتذل در ایام عزاداری سؤال ۱۶: آیا هر نوع شادی کردن هر چند با گوش دادن به سرود های شاد و موسیقی غیر مبتذل در ایام عزاداری اهل بیت معصومین حرام است؟ جواب: شایسته نیست مؤمنان در ایام عزای اهل بیت به شادی بپردازند و اگر به گونه‌ای باشد که عرفاً توهین به حضرات معصومین علیهم السلام محسوب شود باید از آن اجتناب شود.. سایت leader.ir
پاسداری از استقلال زلال استقلال آب حیات ملتهاست. استقلال، ریشه در آزادی خدادادی انسان دارد. روزی که خداوند، قدرت اختیار و تصمیم گیری به انسان بخشید; این آب زلال را در گل فرزندان آدم بکار گرفت. «آگاهی » و «آزادی » دو عنصر تشکیل دهنده استقلال فرد و جامعه و ارمغان آسمان به زمین است. انسان با این دو گوهر گرانبها از مرز «جماد» و «نبات » و «حیوان » فراتر می رود و بر قله بلند انسانیت می نشیند، گویی انسان با این دو بال پرواز می کند و آسمان ارزشها را زیر پر و بال خویش می گیرد. استقلال راستین از آن خداست که «ان العزة لله جمیعا» و هر فرد و جامعه به میزان وابستگی و دلبستگی به او می تواند، از بند اغیار آزاد گردد. «عزیز» نام خداست و مؤمن از نام او عزت می گیرد. قرآن کریم، حدود صد بار واژه «عزیز» و «عزت » را با عباراتی همچون; والله «عزیز رحیم »، «عزیز حکیم »، «قوی عزیز» و «عزیز الغفار» در مورد ذات اقدس الهی بکار برده است. خدا در نظام تکوین و تشریع زمینه استقلال افراد و جوامع را فراهم کرده و مسؤولیت و پاسداری از آگاهی و آزادی و عزت و شخصیت انسانی را بر دوش خود وی نهاده است. خداوند، به هیچ وجه به مؤمن اجازه ذلت پذیری و قبول حقارت و پستی نداده است. «توحید» فلسفه استقلال و عزت انسان است و «طاغوت » دشمن آگاهی و آزادی وی. اعتبار جهانی، ابهت بین المللی، پرستیژ و نفوذ در سطح داخل و خارج جز از طریق خداگرایی و اجرای فرمان خدا و حاکمیت احکام الله امکان پذیر نیست. کارگزاران و مدیران جامعه اسلامی قاطعانه باور کنند که با «ترس » و «طمع » از هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی شیاطین داخلی و خارجی نمی توان به عزت دست یافت و تنها راه دستیابی به «عزت اجتماعی » و جایگاه بلند جهانی شناخت و اجرای مو به موی احکام اسلام است هر فرد و ملتی که به یاری دین خدا قیام کند و ارزشهای الهی را پاس دارد، خداوند به او نصرت و عزت می بخشد و عزت جویی از راه گناه و سازشکاری و همرنگی و التماس و دوستی با کفار، «ضلال بعید» است و "خسران مبین." امام سجاد(ع) در دعای بیست و هشتم صحیفه می فرماید: «کم من اناس طلبوا العز بغیرک فذلوا. چه بسیار مردمی که از غیر تو عزت خواستند و ذلیل و خوار شدند.» آنها که در جستجوی خشنودی استکبار جهانی و به بهانه حفظ حیثیت بین المللی، احمقانه با قوانین الهی و فرمان رسالت مخالفت می ورزند و در کار اجرای فرمان خدا کارشکنی می کند، به صریح قرآن، اولئک فی الاذلین. به میزانی که در سیاستگذاری ها گزینشها عزل ونصبها؛ آمد و شدها و بودجه گذاری ها، از استکبار جهانی بیم می بریم و چشم به «صندوق بین المللی کفر» دوخته ایم از توحید راستین دور افتاده و از استقلال محرومیم. پاسداری از استقلال مسلمین و عزت اسلامی در برابر کفر جهانی، وظیفه عمومی امت و بویژه مدیران و بلندپایگان کشورهای اسلامی است..: آفات استقلال سلب استقلال فکری وعزم واراده انسانی خطرناک ترین آفت عزت و استقلال انسانهاست . شبکه های تبلیغاتی با بمباران عقل و اندیشه ملتها آتش تهیه بر هستی انسانها می ریزند و زمینه را برای یورش و هجوم فرهنگی و اقتصادی و نظامی فراهم می آورند. تکذیب دین، تحریف دین، محدود کردن دین، دروغ بستن بر خدا و پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام و هر گونه تفسیر نادرست معارف و قوانین مکتب الهی، ایجاد رخنه در دژ توحید است. توحید «تئوری » استقلال ملتها است و ولایت و رهبری راهنمای تحقق این تئوری آزادی بخش و عدالت آفرین. تضعیف جایگاه فقه و دین شناسی و ولایت فقیه و رهبری به هر بهانه و تحت هر اسم که صورت گیرد ضربه به استقلال فرد و جامعه و آگاهی وآزادی بشریت مظلوم است. و تبلیغات دروغین و بزرگ نمایی و کوچک سازی واقعیات همه و همه آفات استقلال و عزت الهی انسان است. سلب استقلال فرهنگی، ایجاد وابستگی در ادراک و احساس، مسخ انسانیت انسانها و نفی خرد و تعطیل عقل، کاری همچون بت پرستی به حساب می آید.❗️
چهل حديث منتخب از علی بن محمد الهادی (ع) قالَ الا مامُ اءبو الحسن ، علىّ الهادى صلوات اللّه و سلامه عليه : 1- مَنِ اتَّقىَ اللّهَ يُتَّقى ، وَمَنْ اءطاعَ اللّهَ يُطاعُ، وَ مَنْ اءطاعَ الْخالِقَ لَمْ يُبالِ سَخَطَ الْمَخْلُوقينَ، وَمَنْ اءسْخَطَ الْخالِقَ فَقَمِنٌ اءنْ يَحِلَّ بِهِ سَخَطُ الْمَخْلُوقينَ. ترجمه : فرمود: كسى كه تقوى الهى را رعايت نمايد و مطيع احكام و مقرّرات الهى باشد، ديگران مطيع او مى شوند. و هر شخصى كه اطاعت از خالق نمايد، باكى از دشمنى و عداوت انسان ها نخواهد داشت ؛ و چنانچه خداى متعال را با معصيت و نافرمانى خود به غضب درآورد، پس سزاوار است كه مورد خشم و دشمنى انسان ها قرار گيرد.   ----------------------------- 2- قالَ عليه السلام : مَنْ اءنِسَ بِاللّهِ اسْتَوحَشَ مِنَ النّاسِ، وَعَلامَةُ الاُْنْسِ بِاللّهِ الْوَحْشَةُ مِنَ النّاسِ. ترجمه : فرمود: كسى كه با خداوند متعال مونس باشد و او را اءنيس خود بداند، از مردم احساس وحشت مى كند. و علامت و نشانه اءنس با خداوند وحشت از مردم است يعنى از غير خدا نهراسيدن و از مردم احتياط و دورى كردن . ----------------------------- 3- قالَ عليه السلام :السَّهَرَ اءُلَذُّ الْمَنامِ، وَالْجُوعُ يَزيدُ فى طيبِ الطَّعامِ. ترجمه : فرمود: شب زنده دارى ، خواب بعد از آن را لذيذ مى گرداند؛ و گرسنگى در خوشمزگى طعام مى افزايد يعنى هر چه انسان كمتر بخوابد بيشتر از خواب لذت مى برد و هر چه كم خوراك باشد مزّه غذا گواراتر خواهد بود . ----------------------------- 4- قالَ عليه السلام : لا تَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنْ كَدِرْتَ عَلَيْهِ، وَلاَ النُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّكَ إ لَيْهِ، فَإ نَّما قَلْبُ غَيْرِكَ كَقَلْبِكَ لَهُ. ترجمه : فرمود: از كسى كه نسبت به او كدورت و كينه دارى ، صميّميت و محبّت مجوى . همچنين از كسى كه نسبت به او بدگمان هستى ، نصيحت و موعظه طلب نكن ، چون كه ديدگاه و افكار ديگران نسبت به تو همانند قلب خودت نسبت به آن ها مى باشد. ----------------------------- 5- قالَ عليه السلام : الْحَسَدُ ماحِقُ الْحَسَناتِ، وَالزَّهْوُ جالِبُ الْمَقْتِ، وَالْعُجْبُ صارِفٌ عَنْ طَلَبِ الْعِلْمِ داعٍ إ لَى الْغَمْطِ وَالْجَهْلِ، وَالبُخْلُ اءذَمُّ الاْ خْلاقِ، وَالطَّمَعُ سَجيَّةٌ سَيِّئَةٌ. ترجمه : فرمود: حسد موجب نابودى ارزش و ثواب حسنات مى گردد. تكبّر و خودخواهى جذب كننده دشمنى و عداوت افراد مى باشد. عُجب و خودبينى مانع تحصيل علم خواهد بود و در نتيجه شخص را در پَستى و نادانى نگه مى دارد. بخيل بودن بدترين اخلاق است ؛ و نيز طَمَع داشتن خصلتى ناپسند و زشت مى باشد.   ----------------------------- 6- قالَ عليه السلام : الْهَزْلُ فكاهَةُ السُّفَهاءِ، وَ صَناعَةُ الْجُهّالِ. ترجمه : فرمود: مسخره كردن و شوخى هاى - بى مورد - از بى خردى است و كار انسان هاى نادان مى باشد. ----------------------------- 7- قالَ عليه السلام : الدُّنْيا سُوقٌ رَبِحَ فيها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ. ترجمه : فرمود: دنيا همانند بازارى است كه عدّه اى در آن براى آخرت سود مى برند و عدّه اى ديگر ضرر و خسارت متحمّل مى شوند. ----------------------------- 8- قالَ عليه السلام : النّاسُ فِى الدُّنْيا بِالاْ مْوالِ وَ فِى الاَّْخِرَةِ بِالاْ عْمالِ. ترجمه : فرمود: مردم در دنيا به وسيله ثروت و تجمّلات شهرت مى يابند ولى در آخرت به وسيله اعمال محاسبه و پاداش داده خواهند شد. ----------------------------- 9- قالَ عليه السلام : مُخالَطَةُ الاْ شْرارِ تَدُلُّ عَلى شِرارِ مَنْ يُخالِطُهُمْ. ترجمه : فرمود: همنشين شدن و معاشرت با افراد شرور نشانه پستى و شرارت تو خواهد بود. ----------------------------- 10- قالَ عليه السلام : أهْلُ قُمْ وَ أهْلُ آبَةِ مَغْفُورٌلَهُمْ ، لِزيارَتِهِمْ لِجَدّى عَلىّ ابْنِ مُوسَى الرِّضا عَلَيْهِ السَّلامُ بِطُوس ، الا وَ مَنْ زارَهُ فَأصابَهُ فى طَريقِهِ قَطْرَةٌ مِنَ السَّماءِ حَرَّمَ جَسَدَهُ عَلَى النّارِ. ترجمه : فرمود: اهالى قم و اهالى آبه - يكى از شهر های حوالى ساوه - آمرزيده هستند به جهت آن كه جدّم امام رضا عليه السلام را در شهر طوس زيارت مى كنند. و سپس حضرت افزود: هر كه جدّم امام رضا عليه السلام را زيارت كند و در مسير راه صدمه و سختى تحمّل كند خداوند آتش را بر بدن او حرام مى گرداند.
💠 وابستگی به کفار و طاغوتها، بزرگترین منکر 🔻 مهمترین شعار های مردم در جریان انقلاب اسلامی عبارت بود از: ▫️ استقلال؛ ▫️ آزادی؛ ▫️ جمهوری اسلامی؛ 🔹 اکنون در چهل و یکمین سال پیروزی نگاهی به ابعاد استقلال و میزان موفقیت در آن به عنوان اولین خواست ملت مسلمان ضرورتی دوباره و دو چندان دارد. شناخت استقلال بدون فهم انواع وعلل وابستگی امکان پذیر نیست. 🔹 امروز هم هنوز میدان انتخابات صحنه درگیری طرفداران استقلال و حامیان وابستگی به بیگانگان است. 🔰انواع وابستگی 🔹 وابستگی انواع و اقسام و درجات فراوان دارد: ▫️ وابستگی فرهنگی ▫️ وابستگی در روشها ▫️ وابستکی در پژوهشها ▫️ وابستگی در آموزشها ▫️ وابستگی در ابژار و کالاها ▫️ وابستگی سیاسی ▫️ وابستگی حقوقی ▫️ وابستگی افتصادی ▫️ وابستگی صنعتی ▫️ وابستگی پولی ▫️ وابستگی بیمه ای ▫️ وابستگی مخابراتی ▫️ وابستگی در حمل ونقل زمینی، هوایی و دریایی و ریلی ▫️ وابستگی صنایع دارویی ▫️ وابستگی در صنایع غذایی ▫️ در امورساختمانی ▫️ در امور راهسازی ▫️ درصنایع معدنی ▫️ وابستگی در حفاری و استخراج و فرآوردهای معدنی ▫️ وابستگی در صنایع تبدیلی در فروش نفت و کالاهای پتروشیمی. ▫️ وابستگی در صنعت نساجی و لباس ▫️ درصنایع در امور دامداری ▫️ وابستگی در صنایع لبنی ▫️ وابستگی در مواد اولیه لوازم مصرفی ▫️ وابستگی در درمان وبهداشت ▫️ وابستگی در تجهیزات پزشکی وپیرا پزشکی ▫️ وابستگی در صنایع مخابرات و ارتباطات ▫️ وابستگی در کشاورزی ▫️ وابستگی در صنایع آب و برق. وگاز 🔹 مهمترین نقطه قوت ما در سایه عقاید اسلامی استقلال رهبری و ولایت فقیه، و پاسداری از استقلال صنایع دفاعی و نظامی است . شیطان بزرگ امیدوار بوده و هست که گوهر آسمانی ولایت الهی را از امت بگیرد واستقلال دفاعی ونظامی را با مذاکرات برجامی محو و نابود کند همانگونه که انرژی هسته ای را به تعطیل کشاند. 🔹 میزان ارزیابی برای شناخت معروف و منکر در قوانین و مصوبات دولتی و لوایح برنامه و بودجه و عزل و نصب ها و کاندیداها و گزینشها هماهنگی با اصل استقلال و آزادی و حکومت اسلامی است. 🔹 هر نهاد و مصوبه و قانون و شخصی که در جستجوی استقلال مسلمانان از کفار باشد منادی معروف و شایسته حمایت و کمک و انتخاب است و هر شخص حقیقی و حقوفی و نهاد و موسسه و اقدام و تلاشی که سبب وابستگی مسلمانان به کفار بین المللی و نهادهای بیگانه شود مصداق آشکار منکر است. 🔹 ولایت خدا و رسول و پیشوایان اهل بیت علیهم السلام وفقهای عادل ونایب امام ع بزرگترین معروف و همکاری و سازش با کفار و دشمنان عترت علیهم السلام بزرگترین منکر است. والسلام علیکم ✍️ محمود مهدی پور - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ش. @haramqom_kosar
💠 معروف و منکر در حوزه انتخابات چیست؟ 🔹 اصل نامزد شدن؛ تحقیق در باره کاندیداها ؛ حضور مردم در انتخابات و انتخاب اصلح هر یک مصداق معروف بزرگ سیاسی اجتماعی است اما و اما با رعایت ده ها نکته که رعایت آن قبل و بعد و حین انتخاب لازم است. ✳️ در زمینه فعالیتهای انتخاباتی ده ها نوع اقدام معروف و منکر وجود دارد که در چند بخش می توان آنها را دسته بندی کرد: ◽️معروف و منکر در حوزه کار مجریان، ◽️معروف و منکر در اقدامات کاندیداها، معروف و منکر در اقدامات رأی دهندگان، ◽️معروف و منکر در رفتار ناظران انتخابات، ◽️معروف و منکر در اقدامات رسانه ها و فضای حقیقی و مجازی، ◽️معروف و منکر در اقدامات موافقان و مخالفان اصل انتخابات. 🔻در اینجا فهرستی از منکرات انتخابات تقدیم می شود: 🔹 تأیید بی جا و رد ناروای نامزدهای نمایندگی، بدون تحقیق کافی، 🔹 یأس از اثرگذاری انتخابات در سرنوشت مردم، 🔹 بدبینی به همه کاندیداها و عموم مجریان، 🔹 بی تفاوتی نسبت به صالحان و فاسدان، 🔹 رأی فروشی به هر انگیزه و به هر قیمت، 🔹 خریداری رای به هر شیوه و هر دلیل، 🔹 تقلب و جابجا کردن آراء نامزدها، 🔹 کاهش وقت رأی گیری، 🔹 ایجاد موانع فیزیکی و روانی در جریان رأی گیری، 🔹 رأی گیری از فاقدان شرایط قانونی صدور شناسنامه و کارت ملی قلابی، 🔹 عدم نظارت دقیق بر صندوق ها، 🔹 دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات، 🔹 رأی دادن بر اساس همشهری گری و طایفه گرایی، 🔹 رأی دادن بر اساس خویشاوندی، 🔹 رأی دادن بر اساس قول استخدام و انتصاب اشخاص خاص، 🔹 رأی دادن براساس قول ارتقا و تفکیک در تقسیمات کشوری، 🔹 رأی دادن بر اساس دریافت بودجه بیشتر برای شهرستان خاص، 🔹 رأی دادن به دروغ گویان، 🔹 رأی دادن به ترسوها، 🔹 رأی دادن به ریاست طلبان، 🔹 رأی دادن به سازشکاران، 🔹 رأی دادن به سکولارها، 🔹 رأی دادن به کفار، 🔹 رأی دادن به منافقان، 🔹 رأی دادن به فاسقان، 🔹 رأی دادن به سفیهان و کم‌خردان، 🔹 رأی دادن به صورت رأی سفید و بی اثر، 🔹 رأی دادن مسلمان ‌به غیر مسلمان و اقلیت های مذهبی، 🔹 رأی دادن به دختران و زنان مجرد، 🔹 رأی دادن به بدحجابان و مخالفان حجاب، 🔹 رأی دادن‌ به قاطعان رحم‌، 🔹 رأی دادن به مرتکبان هر یک از گناهان کبیره، 🔹 رأی دادن به کسانی که گناهان صغیره را تکرار می کنند. 🔹 رأی دادن به کسانی که به دلیل شرایط فکری و اخلاقی و بدنی از انجام وظیفه ناتوان هستند. 🔹 رأی دادن به مرفهان بی درد، 🔹 رأی دادن به سرمایه سالاران، 🔹 رأی دادن به غربزدگان، 🔹 رأی دادن به حامیان گروهک های ضد اسلامی، 🔹 رأی دادن‌ به اعضای فرقه های انحرافی، 🔹 رأی دادن به صاحبان حقوق های نجومی، 🔹 رأی دادن به اختلاس گران‌، 🔹 رأی دادن به محکومان دادگاه های اسلامی، 🔹 رأی دادن به هواداران دشمنان خارجی و داخلی اسلام، 🔹 رأی دادن به کسانی که مدارک علمی خود را در کشورهای محارب و شبه محارب دریافت کرده اند. ✳️ محاسبه ناقص و کاهش و افزایش دروغین آرا کاندیداها. ✍ محمود مهدی پور - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ش. ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ معروف ومنکر در روابط اجتماعی خوش بینی و بد بینی کدام. معروف وکدام منکر‌ است؟❓ ✍محمود مهدی پور ❇️ واقع بینی همیشه یک معروف فطری وبین المللی شناخته می شود. اما در ایام انتخابات برخی بر طبل بی اعتمادی مطلق می کوبند و همه کاندیدا ها ومجریان وناظران را دزد واختلاس گر وناصالح معرفی می کنند. برخی شعار سهل گیری درگزینش وانتخاب را تشویق می کنند وبر برائت وسلامت همه داوطلبان تاکید می ورزند. وتقسیم بندی افراد جامعه را به خودی وغیر خودی بر نمی تابند ودقت وتحقیق را لازم نمی دانند. ..🌻 نتیجه تفکر ونگاه اول بی تفاوتی وعدم حضور در رای گیری است. 🌻 پیامد نگاه و تفکر نوع دوم رای دادن بدون بررسی وگزینش منطقی وانتخاب فله ای وهموار سازی مسیر نفوذ در مرکز برنامه ریزی وقانون گذاری کشور .است. ✳️این دو منکر مانع تشکیل مجلسی قوی وامین است مجلسی که باید صالحان وشایستگان ونیروهای متعهد ومتخصص را در کنارهم گرد آورد. ✳️همآهنگی وهمکاری دوبال تعهد وتخصص ودین ودانش شرط سلامت وپیشرفت و سعادت جامعه است.. شیاطین داخلی وخارجی می کوشند یا انتخابات نباشد ویا نیروهای اصلح انتخاب نشوند . ایجاد بدبینی به همه ❗️ تلاشی برای یاس آفرینی وعدم حضور در انتخابات است ترویج سهل اندیشی وعدم نطارت جدی و رای به ناشایستگان کوششی برای نفود ناصالحان در مرکز تصمیم گیری وقانون گذاری کشور شناخته می شود. نه همیشه خوش بینی معروف است ونه هر گونه بد بینی در شمار منکرات محسوب می شود. ✅برخی بدبینی ها معروف و برخی خوش بینی ها منکر است شناخت این موارد در روابط اجتماعی اهمیت فراوان دارد‌ . ♦️فهرستی از اتواع اعتماد بی جا وبدبینی عیر منطقی وناروا در این در درس به اهل فکر و فرهنگ تقدیم می شود: بدبینی به تکوین الهی، بدبینی به تشریع الهی بدبینی به اولیاء الهی، بدبینی به اهل ایمان، بدبینی به فطرت اولیه انسانها ، بد بینی به همه انسانها، بدبینی به مومنان؛ همه وهمه نوعی منکر است. ♦️از سوی دیگر : خوش بینی به همه آدمها خوش بینی به خود ونزدیکان خویش خوش بینی به کفار خوش بینی به وابستگان ودوستان کفار خوش بینی به منافقان خوش بینی به فاسقان خوش بینی به جاهلان خوش بینی به ناشناختگان همه وهمه نوعی منکر است. ✳️ بدبینی به دشمنان خارجی وداخلی ونفس سرکش اقدامی پیشگیرانه وعاقلانه برای حفظ سلامت فرد وجامعه است. قران وسخنان اهل بیت ع بار ها بر این حقایق تصریح کرده است. از باب نمونه به موارد زیر توجه کنیم. الحجرات آیه ۱۲ از ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻏﻴﺒﺖ ﻧﻨﻤﺎﻳﻴﺪ ، ﺁﻳﺎ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺭﺩ ؟ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ [ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ]ﻧﻔﺮﺕ ﺩﺍﺭﻳﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺗﻮﺑﻪ ﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ در آیه ۳۶ سوره يونس می خوانیم : وَمَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا إِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ ﻭ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺁﻧﺎﻥ ( ﺩﺭ ﻋﻘﺎﻳﺪ ﻭ ﺁﺭﺍﻳﺸﺎﻥ ) ﺟﺰ ﺍﺯ ﮔﻤﺎﻥ ﻭ ﻇﻦ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﻳﻘﻴﻨﺎً ﮔﻤﺎﻥ ﻭ ﻇﻦ ﺑﻪ ﻫﻴﭽﻮﺟﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺣﻖ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ ،(ﻭ ﺟﺎﻱ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﮔﻴﺮﺩ ) ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ، ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ
🔅 مصطفی زمانی 🔅 (۱۳۶۹-۱۳۱۳ش) 🔰 تولد 🔹 مصطفی در بیستم شعبان سال ۱۳۵۳ق. برابر با (۱۳۱۳ش) در خانواده علم و فضیلت و در شهرستان نجف آباد دیده به جهان گشود. وی ۱۷ بهار در کنار پدر و مادرش سپری کرد و دروس ابتدایی را نیز در همان سالها به پایان رساند. 🔰 تحصیل و استادان 🔹 مصطفی به دلیل شوق تحصیل از آغاز نوجوانی مورد توجه والدین و اطرافیان قرار گرفت، تا آنجا که در سن هفده سالگی، در سال ۱۳۳۰ بنا به توصیه پدر و تشویق آیتﷲ ابراهیم ریاضی و شهید سید مجتبی نواب صفوی تحصیل علوم حوزوی را در زادگاهش شروع و به این ترتیب لباس مقدس روحانیت را به تن کرد، او مقدمات را در مدت دوسال زیر نظر آیتﷲ ابراهیم ریاضی فراگرفت و آنگاه برای تکمیل آموخته ها در سال ۱۳۳۲ش. به حوزه علمیه قم هجرت کرد. 🔹 دروس حوزوی را در نزد آیات حسین نوری، محمد تقی ستوده، مصطفی اعتمادی، مشکینی، محقق داماد و پسندیده فراگرفت و مدت زیادی نیز از محضر علامه طباطبایی کسب فیض کرد. آنگاه درس های خارج فقه و اصول را به مدت دو سال در محضر آیتﷲ العظمی بروجردی و بیش از هشت سال در محضر حضرت آیتﷲ العظمی امام خمینی فراگرفت و موفق به تقریر درس خارج فقه مکاسب حضرت امام شد. 🔰 فعالیت ها 🔹 استاد با شهید دکتر مفتح در جلسات مجمع اسلام شناسی آشنا شد و این معرفت بر غنای فکری و دامنه برنامه های فرهنگی اش افزود. 🔹 در سال ۱۳۴۹هجری با همفکری شهیدان گرانقدر، بهشتی، محمد مفتح و شیخ غلامحسین حقانی، براساس ضرورت های سیاسی و فرهنگی انتشارات پیام اسلام را در قم تأسیس کرد و عمده فعالیت های آن را پیرامون هدایت فرهنگی و سیاسی نسل جوان قرار داد. 🔹 همزمان با فعالیت های پیام اسلام برای احقاق حقوق زن در اسلام و شناساندن مقام زنان در سال ۱۳۵۳ش. هیأت تحریریه انتشارات الزهراء را در قم بنیان نهاد که ثمره آن کتاب هایی بود که توسط بانوان نوشته می شد و استاد بعد از بازنویسی به نام آن افراد به چاپ می رساند. 🔹 استاد زمانی در سال ۱۳۵۲ش. به خاطر نوشتن کتاب (نماز گفتگو با خدا) توسط ساواک تحت تعقیب قرار گرفت و کتابش به بهانه مضر بودن جمع آوری شد و خودش نیز دستگیر و روانه زندان قزل قلعه تهران گردید. یک سال حبس را تحمل کرد. 🔹 بعد از آزادی در راه مبارزه برای رسیدن به حکومت اسلامی با محور «ولایت فقیه» از هیچ کوششی دریغ نکرد. بارها به ساواک احضار شد و چهار بار به زندان محکوم گردید. در جرأت و شجاعت استاد همین بس که وی اولین کسی بود که کتاب ارزشمند کشف اسرار حضرت امام خمینی را در قم به چاپ رساند. 🔰 آثار 🔹 استاد کتاب های مورد نیاز هزار و پانصد کتابخانه سیّار در شهرستان های مختلف را که عضو انتشارات پیام اسلام بودند، تهیه و ارسال می کرد. 🔻 برخی از آثار او به قرار زیرند: ▫️قصه های قرآن؛ ▫️کارنامه محمد صلی الله علیه و آله؛ ▫️مردان پاک از نظر امام صادق علیه السلام؛ ▫️قهرمان توحید ابراهیم بت شکن؛ ▫️سلیمان و بلقیس؛ ▫️داستانهای مصور اسلامی، مرغ سلیمان، طوفان نوح، بابا آدم و ننه حوا، لقمان حکیم، ادریس فضا نورد، شتر صالح، گلستان آتش و قوچ بهشتی؛ ▫️فروع دین؛ ▫️پیشگوییهای علمی قرآن؛ ▫️روزه و ماه خدا (ترجمه)؛ ▫️علی بن ابیطالب پیشوای مسلمین؛ ▫️نهج البلاغه از دیدگاه قرآن (شرح نهج البلاغه)؛ در چهار جلد؛ ▫️نهج البلاغه ترجمه با فهرست موضوعی ▫️امام علی علیه السلام صدای عدالت انسانی - جلد پنجم؛ ▫️ترجمه دیوان امام علی علیه السلام؛ ▫️امام کاظم علیه السلام؛ ▫️به سوی اسلام یا آئین کلیسا؛ ▫️شیعه و زمامداران خودسر؛ ▫️کودک نیل یا مرد انقلاب؛ ▫️حدود خسارت جهان و انحطاط مسلمین؛ ▫️نقش کلیسا در ممالک اسلامی. 🔰 رحلت 🔹 این عالم ربانی بعد از عمری تلاش و مجاهدت عاقبت در شب سه شنبه؛ بیست و نه بهمن ماه سال ۱۳۶۹ش. در سن پنجاه و هشت سالگی بعد از بیماری نسبتاً کوتاه در اثر سکته مغزی دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست و خیل عاشقان و دوستان خود را در سراسر کشور اسلامی، علی الخصوص حوزه مقدسه در غم هجر خود به سوگ نشاند و پیکرش را در میان حزن و اندوه از مسجد امام حسن عسکری علیه السللام در قم به بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و در صحن مطهر در صحن امام رضا علیه السلام در حجره شمار سه با شکوه خاصی به خاک سپردند. ✍️ علی احمد پورترکمانی @haramqom_kosar
اجوبه الاستفتائات احکام اعتبار نظر پزشکی س 748: بعضی از پزشکان که به مسائل شرعی ملتزم نیستند، بیماران را از روزه گرفتن به دلیل ضرر داشتن منع می‏کنند، آیا گفته این پزشکان حجت است یا خیر؟ ج: اگر پزشک امين نباشد و گفته او هم اطمينان آور نباشد و باعث خوف ضرر نشود، گفته او اعتبارى ندارد و در غير اين صورت نبايد روزه بگيرد. س 749: مادرم تقریباً سیزده سال بیمار بود و به همین دلیل نمی‏توانست روزه بگیرد. من دقیقاً اطلاع دارم که علت روزه نگرفتن او احتیاج به مصرف دارو بوده است، امیدواریم ما را راهنمایی فرمایید که آیا قضای روزه‏ها بر او واجب است؟ ج: اگر ناتوانى او از روزه گرفتن بر اثر بيمارى بوده، قضا ندارد. س 750: من بر اثر ضعف جسمانی از ابتدای سن بلوغ تا دوازده سالگی روزه نگرفته‏ام، در حال حاضر چه تکلیفی دارم؟ ج: واجب است روزه‏هايى را که در ماه مبارک رمضان نگرفته‏ايد با اينکه به سنّ تکليف رسيده بوديد، قضا کنيد، و اگر افطار روزه ماه رمضان عمدى و اختيارى و بدون عذر شرعى بوده، کفّاره هم بر شما واجب است. س 751: چشم پزشک مرا از روزه گرفتن منع کرده و گفته است که به علت ناراحتی چشم به هیچ وجه نباید روزه بگیرم، ولی من به گفته او توجه نکرده و شروع به روزه گرفتن کردم که باعث بروز مشکلاتی برای من در اثنای ماه رمضان شد. به‌طوری که در بعضی از روزها هنگام عصر احساس ناراحتی می‏کنم، لذا متحیّر و مردّد هستم بین اینکه روزه نگیرم و یا ناراحتی‏ام را تحمل کرده و روزه را تا غروب ادامه دهم. سؤال این است که آیا اصولاً روزه گرفتن بر من واجب است؟ و در روزهایی که روزه می‏گیرم و نمی‏دانم قدرت ادامه آن را تا غروب دارم یا نه، آیا روزه‏ام را ادامه دهم؟ و نیت من چگونه باید باشد؟ ج: اگر از گفته پزشک متديّن و امين اطمينان حاصل کنيد که روزه براى چشم شما ضرر دارد و يا خوف ضرر داشته باشيد، روزه گرفتن براى شما واجب نبوده و بلکه جايز هم نيست، و با خوف ضرر نيت روزه صحيح نيست و در صورت عدم خوف ضرر نيت روزه اشکال ندارد، ولى صحّت‏ روزه متوقف بر اين است که براى شما واقعاً ضرر نداشته باشد. س 752: من از عینک طبی استفاده می‏کنم و در حال حاضر چشمانم بسیار ضعیف است. هنگامی که به پزشک مراجعه کردم به من گفت که اگر برای تقویت چشمانم تلاش نکنم، ضعیف‏تر خواهند شد، بنا بر این اگر از روزه ماه رمضان معذور باشم، چه وظیفه‏ای دارم؟ ج: اگر روزه براى چشمان شما ضرر دارد، واجب نيست روزه بگيريد، بلکه واجب است افطار کنيد و اگر بيمارى شما تا ماه رمضان آينده استمرار پيدا کرد، قضاى روزه بر شما واجب نيست، ولى واجب است که عوض هر روز يک مدّ طعام به فقير بدهيد. س 753: مادرم به بیماری شدیدی مبتلاست و پدرم نیز از ضعف جسمانی رنج می‏برد و در عین حال هر دو روزه می‏گیرند که گاهی مشخص است که روزه باعث تشدید بیماری آنها می‏شود، تاکنون نتوانسته‏ام آنها را قانع کنم که لااقل هنگام شدت بیماری روزه نگیرند. خواهشمندیم ما را در مورد حکم روزه آنها راهنمایی فرمایید. ج: ملاک تأثير روزه در ايجاد بيمارى يا تشديد آن و عدم قدرت بر روزه گرفتن تشخيص خود روزه دار نسبت به خودش است و اگر بداند روزه براى او ضرر دارد يا خوف ضرر داشته باشد و در عين حال بخواهد روزه بگيرد، روزه گرفتن براى وى حرام است. اجوبه الاستفتائات http://farsi.khamenei.ir/
💠 معروف و منکر در نظام اداری یا خدمات پزشکی 🔹 مسؤولان‌ نظام اعم‌ از نمایندگان‌ محترم‌ مجلس‌ و مأموران‌ اجرایی‌ و قضایی‌ باید مراقب‌ باشند که‌ از عوارضی‌ که‌ در نظام های‌ طاغوتی‌ و غیرمردمی‌، بیماری‌ همه‌گیر کارگزاران است‌، خود را با دقت‌ و وسواس، دورنگهدارند، بیماری‌ رفاه‌زدگی‌ و عشرت‌طلبی، بیماری‌ زدوبند نامشروع‌ و فسادمالی‌ و اداری، بیماری‌ تکبر و دوری‌ از مردم‌ و بی‌اهمیتی‌ به‌ نیاز و خواست ‌و اراده و حضور آنان‌، بیماری‌ دسته‌بندی های ناسالم‌ و ترجیح‌ مقاصد باندی ‌بر مصالح‌ عمومی‌ و امثال‌ اینها که‌ ابتلای‌ به‌ آن‌ مانند موریانه‌ پایه‌های‌ هر نظامی‌ را سست‌ و پوک‌ می‌کند، و یا دل‌سپردن‌ به‌ سنتهای‌ طاغوتی‌ و رغبت ‌به‌ احیاء آنها و بی‌تفاوتی‌ یا بی‌اعتنایی‌ به ارزشهای‌ اسلامی‌ و انقلابی‌که‌ دل‌ را می‌میراند و نشاط و شوق‌ خدمت‌ به‌ مردمی‌ را که‌ مخلصانه‌ جان‌ ومال‌ خود را در راه‌ انقلاب‌ داده‌اند، سلب‌ می‌کند و آنان‌ را نومید و غمگین ‌می‌سازد. 🔹مأموران‌ نظام‌ در هر بخش‌ مخصوصاً در بخشهای‌ کارشناسی‌ و برنامه‌ریزی‌ باید بدانند که‌ یگانه‌ نجات بخش‌ کشور و ملت‌ از شر سلطه‌ی دشمنان‌ و جباران‌ و از شر فقر و جهل‌ که‌ میراث‌ شوم‌ طواغیت‌ است‌ رعایت‌ ارزش های‌ اسلامی‌ و عدل‌ اسلامی‌ و تکیه‌ بر استعدادهای انسانی‌ این‌ ملت‌ ونیروهای‌ خالص‌ و مخلص‌ آن‌ است‌، و هم‌ این است‌ که‌ کشور را از وابستگی‌ به‌ بیگانگان‌ و نیاز به‌ دشمنان‌ نجات‌ خواهد داد. 📚 بیانات مقام معظم رهبری در دومین سالگرد امام خمینی - ۱۳۷۰/۳/۱۳ش. @haramqom_kosar