مُحکمات
#معرفت_و_بیعت_با_موعود_ازغدیر_تاظهور #بسته_پیوند_غدیر_بامهدویت_15 💢عبارت یازدهم، معرفی امام زمان ار
#ادامه_قسمت_15_بسته_پیوند_غدیر_بامهدویت
🔹پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در خطبه ی غدیر راجع به امیرالمؤمنین (علیه السّلام) می فرمایند:« وَ مَا مِن عِلمٍ إِلَا وَ قَد عَلَّمتُهُ عَلِیَّاً» "هیچ علمی وجود ندارد مگر آن که آن را به علی یاد داده ام."
یا می فرمایند:
«النُّورُ مِنَ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ فِیَّ مَسلُوکٌ ثُمَّ فِی عَلِی»
یا در ابتدای قسمت ششم می فرمایند:
«آمِنُوا بِاللهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِی أُنزِلَ مَعَهُ»
✨خداوند متعال نیز می فرماید:
(وَ کُلَّ شَیءٍ أَحْصَینَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ)
( و هر چیزی که ما داشتیم در امام مبین احصا کردیم که امام مبین را اهل بیت و حجت هر زمان تفسیر شده است )
«أَلَا إِنَّهُ وَارِثُ کُلِّ عِلم»
یعنی امام زمان (ارواحنافداه) وارث تمامی دانش های آفرینش، شامل علم آدم ابوالبشر (علیه السّلام) تا خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله و سلم) و علم امیرالمؤمنین (علیه السّلام) تا امام حسن عسکری (علیه السّلام) و تمامی علم علما و دانشمندان هستند. در طول تاریخ هر کسی هر دانشی دارد، آن دانش نزد امام زمان (ارواحنافداه) است....
✅یکی از مهمترین دعاهای منتظران باید درخواست درک و باور این کلام (محیط به کل فهم ) از خداوند متعال باشد ...امام مظهر تمامی صفات الهیست ..یعنی امام فهم و درکش به همه ی انسانها از رگ گردن به آنها نزدیکتر است....و چه پیامی بالاتر از این برای منتظران که امام زمان ارواحنافداه احاطه ی کامل بر فکر و عمل تمام لحظات و حالت تمامی بشر دارد....
#ادامه_دارد
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
✅قرارگاه محکمات را در ایتا دنبال نمایید👇:
🆔https://eitaa.com/joinchat/1107361815C4a965d8ac7
هدایت شده از مُحکمات
*نحوه ظهور امام زمان ارواحنا فداه*
#قسمت_سی_و_دوم
📚منبع:
💢مطالب کارشناسی و بررسی شده نشانه های ظهور توسط واحد تحقیق و پژوهش محکمات💢
✅پایگاه تخصصی و مرکزی خادمان جهادی امام عصر ارواحنا فداه؛
🆔https://eitaa.com/joinchat/1107361815C4a965d8ac7
مُحکمات
💢سفر به آینده تاریخ ۳۱💢 #داستان_مهدوی #قسمت_سی_و_یکم پیش به سوی کوفه آیا تاکنون نام "سیدحَسَنی" ر
💢سفر به آینده تاریخ ۳۲💢
#داستان_مهدوی
#قسمت_سی_و_دوم
سفیانى توبه مى کند❗️
در این مدتى که امام در کوفه بودند هفتاد هزار نفر به لشکر او پیوسته اند.
هدف اصلى امام برقرارى عدالت و امنیت است و براى همین امام تصمیم مى گیرد تا به جنگ سفیانى برود. این خبر به سفیانى مى رسد.
سفیانى به فکر فرو مى رود. او به یاد سیصد هزار نفرى مى افتد که در سرزمین «بَیْدا» به دل زمین فرو رفتند. او مى ترسد که خودش هم به چنین سرنوشتى دچار شود.😰
اکنون، سفیانى تصمیم مى گیرد توبه کند و جان خویش را نجات دهد.🤔
به راستى آیا امام توبه او را مى پذیرد❓
نگاه کن ❗️این سفیانى است که از لشکر خود جدا شده و تنهاىِ تنها به سوى امام مى آید. چون او تنها آمده و سلاحى همراه خود ندارد، یاران به او اجازه مى دهند تا نزدیک شود.
سفیانى نزد امام مى رود و با او گفتگو مى کند.
من بى صبرانه منتظر مى مانم ببینم نتیجه چه مى شود، آیا امام او را مى پذیرد.🤔
هیچ کس فراموش نمى کند که سفیانى جنایت هاى زیادى کرده است و هزاران نفر از شیعیان را به شهادت رسانده است.😔
آیا درست مى بینم ❓این سفیانى است که با امام بیعت مى کند❗️🤝 امام توبه سفیانى را پذیرفته است.
جان به فداى تو اى امامِ مهربانى ها❤️
تو آن قدر مهربانى که سفیانى را که قاتلِ هزاران نفر است را نیز مى بخشى❗️☺️
پس چرا عدّه اى به دروغ مرا از شمشیر تو ترسانده اند❓ براى چه من این سخنان دروغ را باور کرده ام❓ چرا❓😓
اکنون سفیانى که با امام بیعت کرده است🤝 به سوى لشکر خود باز مى گردد.
وقتى سفیانى به لشکر خود مى رسد، سربازانش به او مى گویند:
ـ جناب فرمانده❗️سرانجام کار شما چه شد❓
ـ من تسلیم شدم و با امام بیعت کردم.
ـ چه کار اشتباهى کردید و ذلّت را براى خود خریدید.
ـ منظور شما چیست❓
ـ شما فرمانده لشکرى بزرگ بودید و ما همه گوش به فرمان تو بودیم; امّا اکنون سربازى بیش نیستى که باید از فرمانده خود اطاعت کنى❗️
آرى سربازان سفیانى از نقطه ضعف او باخبرند و مى دانند که او تشنه قدرت است. آنها این گونه با احساسات او بازى مى کنند😠
سفیانى ساعتى به فکر فرو مى رود و متأسفانه، سخنان آنان کار خودش را مى کند و سرانجام سفیانى را از تصمیم خود پشیمان مى کند.😕
او اکنون بیعت خود را با امام مى شکند و تصمیم مى گیرد تا به شهر کوفه یورش ببرد و با امام بجنگد.😞
🔚#ادامه_دارد
✍تنظیم شده در واحد تحقیق و پژوهش محکمات
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
✅قرارگاه محکمات را در ایتا دنبال نمایید👇:
🆔https://eitaa.com/joinchat/1107361815C4a965d8ac7
مُحکمات
#معرفت_و_بیعت_با_موعود_ازغدیر_تاظهور #بسته_پیوند_غدیر_بامهدویت_15 💢عبارت یازدهم، معرفی امام زمان ار
#معرفت_و_بیعت_با_موعود_ازغدیر_تاظهور
#پیوند_غدیر_با_مهدویت
💢عبارت دوازدهم، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیرخم💢
« أَلَا إِنَّهُ المُخبِرُ عَن رَبِّهِ عَزَّ وَجَل و المشید لامر آیاته» "بدانید او از جانب خدایش خبر می دهد و محکم کننده آیات او است"
✍خبر دهنده از پروردگار تعابیر متعددی دارد که بهترینش (یعنی حضرت لسان الله است و ای کاش فرصت بود تا فرق بین لسان الله و کلام الله تبیین می شد)
🔹«تشیید» یعنی محکم کردن و عبارت فوق یعنی کار آیات خدا را محکم می کند. با این بیان که، آیات خدا دو نوع است: آیات تکوینی و آیات تدوینی. آیات تدوینی یعنی نوشتاری مثل قرآن و حدیث و آیات تکوینی؛ یعنی موجودات عینی که خداوند متعال در آفرینش خلق کرده است.آیات تکوینی- نسبت به انسان- نیز مستقیم می شود به: آیات انفسی و آیات آفاقی، یعنی به آیات درونی و بیرونی.
✨خداوند در قرآن می فرماید:
(سَنُرِیهِمْ آیاتِنَا فِی الْآفَاقِ وَ فِی أَنْفُسِهِمْ)
( نشان می دهیم به آن ها، آیات خود را در افق ها و در نفس هایشان (یا درون و جانشان) و این یعنی اینکه ما در افق ها و جان هایشان آیاتی داریم. لذا امام زمان (ارواحنافداه)، هم محکم کننده ی آیات تدوینی و هم محکم کننده ی آیات تکوینی هستند. شاهد ما برای محکم کنندگی آیات تدوینی ایشان، آن است که در زیارت آل یاسین می خوانیم: « السلام علیک یا تالی کتاب الله و ترجمانه»؛ « سلام بر تو ای تلاوت کننده کتاب خدا و ترجمه کننده ی آن» یعنی تو ترجمه و تفسیر کننده ی کتاب خدا هستی. مترجم بودن امام زمان ارواحنافداه برای آیات خدا به دو مقوله ی ترجمه ی قولی و فعلی تقسیم می شود...👇
مُحکمات
#معرفت_و_بیعت_با_موعود_ازغدیر_تاظهور #پیوند_غدیر_با_مهدویت 💢عبارت دوازدهم، معرفی امام زمان ارواحناف
#ادامه_قسمت_16_بسته_پیوند_غدیر_بامهدویت
یعنی امام آیات قرآن را قولاً و فعلاً ترجمه می کند. قولاً، مانند پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که در خطابه ی غدیر، ۱۰۰ آیه را ترجمه و تفسیر فرمودند (که حدود ۸۰ آیه از جملات آیات و حدود ۲۰ آیه را در حد اشاره تفسیر نمودند). از طرف دیگر امام زمان ارواحنافداه، مفسر و مؤَوَّل آیات بوده و عملاً نیز مترجم آیات هستند؛ مثل آیاتی که راجع به تقوی، صلاح، دانش، بینش و توحید است، همه را در نفس و اعمال خود پیاده می فرمایند. از طرفی این عبارت از زیارت آل یاسین به حدیث ثقلین نیز اشاره دارد آنجا که پیامبر (صلی الله علیه و آله ) می فرماید: «إنی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی و لن یفترقا حتی یردا علی الحوض».
عترت مقوِّم قرآن است.
🔺در خطابه ی غدیر نیز آمده است:
« فَکُلُّ وَاحِدٍ مُنبِئٌ عَن صَاحِبِهِ وَ مُوَافِقٌ لَه»
«هر کدام از این ها (قرآن و عترت) از همراه خود خبر می دهد و موافق با اوست».
پس « والمشید لامر آیاته» یعنی حقانیت آیات را با ترجمه ی قولی و فعلی تثبیت می کند. لذا وجود و سکون و زندگی و فریاد و قیام و قعود و گفتارشان ترجمه قرآن است
👌یکی از شاهکارهای زیارت آل یاسین این قسمت است:
« السلام علیک حین تقوم، السلام علیک حین تقعد، السلام علیک حین تقرا و تبین، السلام علیک حین تصلی و تقنت»
اگر ما به زمان های نماز و قنوت و حمد و استغفار و الله اکبر و گفتن لا اله الا الله و قیام و قهود امام زمان (ارواحنافداه) سلام می کنیم معنایش این است که تمام این لحظات، لحظات ارزشمندی هستند. به خاطر ارزش دو چیز، یکی خود امام زمان (ارواحنافداه) و یکی کاری که امام زمان انجام می دهند. اگر این کار حضرت، عین حق و حقانیت نباشد، سلام به آن بی معنا خواهد بود؛ ولی چون سلام می کنیم معنایش این است که فعل حضرت عصمت داشته و از هر خطا و اشتباه و ترک اولایی مبرا است و همه آن اعمال زیر نظر خداوند و با تأیید ایشان انجام می شود.
👈در بیان محکم کنندگی آیات الهی توسط امام زمان باید گفت که مثلاً وقتی ما دو قطعه چوب را کنار هم می گذاریم؛ آنها محکم و تشیید می شود و این چنین است وجود امام زمان ارواحنافداه که وقتی کنار آیات قرآن قرار می گیرند. به آنها معنا و استحکام می بخشد و اسرار نهان آن را آشکار خواهد نمود. به عبارت دیگر کتاب تدوین مشتمل بر امام ناطق (ائمه معصومین از امام علی تا امام زمان علیهم السلام) و امام صامت (قرآن کریم) است. از طرف دیگر حق- که خود امام زمان ارواحنافداست- قرآن می باشد و قرآن نیز با حق است؛ لذا وقتی این دو حق با هم آمیختند، آنگاه محکم می شوند. لذا وقتی می گوییم «والمشید لامر آیاته» یعنی یک یک آیات قرآن را امام زمان محکم و حقانیتش را بیان می کند و چون امام زمان (ارواحنافداه) در قول و عمل خود آیات کریمه ی قرآن را تشیید می فرمایند.
✅لذا ما با دیدن هر آیه ای از قرآن، وجود
امام زمان (ارواحنافداه) را درخواهیم یافت و او را تجسم می کنیم؛ زیرا که حضرت مصداق اَتمَ وَ اَکمل قولی و عملی آیات قرآن می باشند...و بماند که چگونه بزرگترین آیت الهی حضرت علی علیه سلام را برای عالم تبیین و تفسیرو باورها به صراط مستقیم بودنش را محکم می کند...
#ادامه_دارد
✅قرارگاه محکمات
🆔@mohkamat_313
مُحکمات
#معرفت_و_بیعت_با_موعود_ازغدیر_تاظهور #پیوند_غدیر_با_مهدویت 💢عبارت دوازدهم، معرفی امام زمان ارواحناف
#معرفت_و_بیعت_با_موعود_ازغدیر_تاظهور
#بسته_پیوند_غدیر_بامهدویت_17
💢عبارت سیزدهم، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه غدیرخم💢
« ألَا إِنَّهِ الرَّشِیدُ السَّدِیدُ» "بدانید او رشد یافته و استوار است"
✍ رشد در مقابل «غی» است. در قرآن هم آمده که: (قَدْ تَبَینَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی) *راه روشن و رشد از گمراهی کاملا بیان شد* واژه «سدید» هم به معنی استوار است.
وقتی می فرماید: «ألَا إِنَّهُ الرَّشِیدُ» یعنی آگاه باشید که حتماً امام زمان (ارواحنافداه) رشد یافته و راه هدایتش را پیدا کرده است و صراط مستقیم است.
👈نکته دیگر اینکه «ألَا إِنَّهُ الرَّشِیدُ» عبارت دیگری است از: «أنَّا صِرَاطُ اللهِ المُستَقِیمُ الَّذِی أمَرَکُم بِاتِّبَاعِهِ ثُمَّ عَلِیٌّ مِن بَعدِی ثُمَّ وُلدِی مِن صُلبِهِ أئِمَّةُ یَهدُونَ إلَی الحَقّ وَ بِهِ یَعدِلُون»
این عبارت از طرف پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) عصمت امام زمان (ارواحنافداه) و روشنی راه ایشان را تضمین می کند.
#پیوند_غدیر_با_مهدویت
مُحکمات
#معرفت_و_بیعت_با_موعود_ازغدیر_تاظهور #بسته_پیوند_غدیر_بامهدویت_17 💢عبارت سیزدهم، معرفی امام زمان ار
#ادامه_قسمت_17_بسته_پیوند_غدیر_بامهدویت
🔸همه ی امامان (علیهم السّلام) معصوم اند؛ ولی به چه دلیلی درباره این امام بیشتر تأکید فرمودند؟ در جواب می گوییم که این تأکید به خاطر این است که امام زمان ارواحنافداه مسئولیت مهم و بسیار بزرگی دارد که آن تشکیل حکومت جهانی و تأیید و تثبیت آن است. لذا کار هر قدر بزرگ تر باشد، احتمال خطای آن نیز بیشتر است و چون برنامه آن حضرت یک برنامه ی استثنایی است که هیچ کدام از پیامبران الهی (علیهم السّلام) و حتی معصومین (علیهم السّلام) برای اجرای آن برنامه مکلف نشده اند لذا پیامبر می فرمایند: « ألَا إِنَّهُ الرَّشِیدُ» تا احتمال وارد شدن هرگونه نقصی در کار آن بزرگوار منتفی شود.
🔹اما درباره واژه «سدید» باید گفت که: « ألَا إِنَّهُ السَّدِیدُ» یعنی در کار خودش محکم است، کوتاه نمی آید، سست نیست و تحت تأثیر ملامت کسی قرار نمی گیرد. یکی از صفاتی که امام زمان ارواحنافداه دارند این است که ترجمان آن، همان جمله ای است که پیغمبر (صلی الله علیه و آله) راجع به امیرالمؤمنین (علیه السّلام) فرمودند: « وَ لَا تَأخَذَهُ فِی اللهِ لَومَةُ لَائِم» « او کسی است که ملامتِ ملامت کننده ای در راه خدا دستخوش تغییرش نمی کند» و این مسئله مهم به خاطر این است که آن حضرت هم تکامل دارد و هم محکم است.
✅ منتظر واقعی کسی است که بتواند این صفات امام را در خودش ایجاد کند که اولین شرط همراهی و نصرت ولی خدا، ایجاد سنخیت و هم رنگ شدن است. مگر می شود باسستی و بدون تکامل منتظر محکمترین ایت الهی در تمام عالم هستی بود...
#ادامه_دارد
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
✅قرارگاه محکمات را در ایتا دنبال نمایید👇:
🆔https://eitaa.com/joinchat/1107361815C4a965d8ac7
مُحکمات
#مسابقه_بزرگ_عید_ولایت 😍📣📣فراخوانِ مسابقه ی بزرگِ "متن نویسی" به مناسبتِ عیدِ غدیر 🎉🎊🎉 🤗دوستِ خوبم
🔊🔊اطلاعیه
🌺السلام علیک یا صاحب الزمان علیه السلام
💢اعلام پایان مهلت شرکت در مسابقه متن نویسی به مناسب عید غدیرخم (تجدید بیعت با وارث غدیر)💢
✨با سلام و خداقوت به همه بزرگوارانی که در این مسابقه شرکت کردند، پایان مهلت ارسال متن به سامانه قرارگاه را اعلام می نماییم. ان شاءالله قرعه کشی انجام شده و اسامی برندگان متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
از همراهی همیشگی شما عزیزان سپاسگزاریم. توفیق کسب معرفت و آمادگی برای ظهور مولا نصیب همگی ان شاءالله🙏
🔹تیم پشتیبانی محکمات🔹
مُحکمات
#معرفت_و_بیعت_با_موعود_ازغدیر_تاظهور #بسته_پیوند_غدیر_بامهدویت_17 💢عبارت سیزدهم، معرفی امام زمان ار
#معرفت_و_بیعت_با_موعود_ازغدیر_تاظهور
#بسته_پیوند_غدیر_بامهدویت_18
💢عبارت چهاردهم،معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیرخم💢
«ألَا إِنَّهُ المُفَوِّضُ إِلَیه»" آگاه باشید! او کسی است که امور به او تفویض شده است "
✍تفویض یعنی واگذاری.. تفویض کارها دو معنا دارد: یک معنا این است که خدا کاری را واگذار کند و خودش دستش بسته شود که این با تفکر توحیدی اسلام سازگاری ندارد؛ زیرا طبق تفکر توحیدی، این خداوند است که جهان، انسان و موجودات را اداره می کند. ارتباط خدا با این جهان ارتباط حکیمانه و تدبیر دائمی و پیوسته با جهان است. باید توجه داشت که معنای غلط تفویض این است که بگوییم: خدا خلق کرده است و دیگر هیچ کاری با جهان ندارد- که این عقیده یهود و مفوضه است-؛ در حالی که معنای صحیح تفویض این است که خودش در اختیار گذاشته و خودش مالک است.
🔸پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله ) در خطبه ی غدیر در مورد امام زمان (ارواحنافداه) آن را بیشتر نمایان کرده است، به این دلیل است که در این جا تفویض یکی از اصول اولیه ی شخص امام زمان ارواحنافداست؛ یعنی امام عصرکه تنها مجری به تمام معنا و همه جانبه ی اسلام و قرآن است- باید مفوض الیه باشد؛ یعنی خداوند باید امر دین را به او تفویض کند تا بتواند دین را در گستره ی زمین نشر بدهد...👇
#پیوند_غدیر_با_مهدویت
مُحکمات
#معرفت_و_بیعت_با_موعود_ازغدیر_تاظهور #بسته_پیوند_غدیر_بامهدویت_18 💢عبارت چهاردهم،معرفی امام زمان ار
#ادامه_قسمت_18_بسته_پیوند_غدیر_بامهدویت
🔹مرحوم کلینی در این مورد ده روایت در کتاب کافی آورده است که یک نمونه را ذکر می کنیم:
« عَن أبی إسحَاقَ النَّحوِیِّ قَالَ دَخَلتُ عَلَی أبِی عَبدِ اللهِ (علیه السّلام) فَسَمِعتُهُ یَقُولُ إنَ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَبَ نَبِیَّهُ عَلَی مَحَبَّتِهِ فَقَالَ وَ إنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیمِ. ثُمَّ فَوَّضَ إلَیهِ فَقَالَ عَزَّوَجَلَّ وَ ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهاکُم عَنهُ فَانتَهُوا وَ قَالَ عَزَّ وَجَلَّ مَن یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَد أطاعَ اللهَ قَالَ ثَمَّ قَالَ وَ إنَّ نَبِیَّ اللهِ فَوَّضَ إِلَی عَلِیٍّ وَ ائتَمَنَهُ فَسَلَّمتُم وَ جَحَدَ النَّاسُ فَوَ اللهِ لَنُحِبُّکُم أن تَقُولُوا إِذَا قَلنَا وَ أن تَصمُتُوا إذَا صَمَتنَا وَ نَحنُ فِیمَا بَینَکُم وَ بَینَ اللهِ عَزَّوَ جَلَّ مَا جَعَلَ اللهُ لِأَحَدٍ خَیراً فِی خِلَافِ أمرِنَا»..
« ابی اسحاق نحوی گوید: وارد شدم بر امام صادق (علیه السّلام) شنیدم که حضرت فرمود: خداوند متعال با روش محبت، پیامبرش را تربیت کرده بود و آنگاه فرموده است: « تو دارای خلق، اخلاق و آداب بزرگی هستی. سپس به او تفویض نمود (یعنی زمینه تفویض محبت است) سپس گفته است: آنچه پیغمبر (صلی الله علیه و آله ) برای شما می آورد بگیرید و آنچه نهی می کند از آن باز دارید. سپس حضرت صادق (علیه السّلام) فرمودند: پیغمبر خدا امور دین را به علی (علیه السّلام) واگذار کرد و او را امین دانست. آنگاه به ابی اسحاق نحوی می گوید: شما شیعیان، تسلیم شدید و مردم، علی را منکر شدند. به خدا قسم ما دوست داریم، بگوئید؛ موقعی که ما گفتیم و ساکت بشوید؛ موقعی که ما ساکت شدیم و ما واسطه بین شما و خدا هستیم و خدا قرار نداده برای کسی چیزی را برخلاف امر و فرمان و راه ما. [ یعنی کسی که خیر می خواهد، خیرش در این است که راه ما را طی کند.]
✅ طبق این کلام باید باور کنیم علت غیبت نداشتن قدرت و یا عدم توانایی حضرت نیست زیرا قدرت.. اصلاح دین و دنیای مردم از طرف خداوند متعال به وجود نازنین حضرت واگذار شده است. عامل غیبت، غفلت شیعیان از پیام غدیر و عدم امادگی و پذیرش عمومی سطح جهانیست.....نور خورشید را هیچ چیز توان خاموش کردن نیست...لکه ی سیاه ابر تنها مانع و محروم کردن از نورش می شود.....
#ادامه_دارد
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
✅قرارگاه محکمات را در ایتا دنبال نمایید👇:
🆔https://eitaa.com/joinchat/1107361815C4a965d8ac7