11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این فیلم، قدیمی است ولی دیدنی است...
واقعا ارزش دارد چند دقیقه صحبت های سید هاشم الحیدری را با دقت ببینید.
_____________________
در بحث انتخابات، اگر خود را شیعه می دانیم، با همه انتقاداتی که ممکن است به این تنها نظام شیعی در دنیا داشته باشیم، مطمئن باشیم عدم شرکت ما در انتخابات یعنی تضعیف حق و شیعه و در نتیجه سینه زدن زیر پرچم یزید های زمان...
🔸 با «نگاهی کلان» دقت و اندیشه کنیم که در کدام جبهه در زمان خود ایستاده ایم؟
این متن کوتاه را هم بخوانید👇
نازنین دست علی(ع) یا پای حجاج خبیث؟
✅ من رأی خواهم داد(۱۴)
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
هدایت شده از مشفقون
بشارت امامکاظم(ع) به شیعیان زمان غیبت
🔸عن مُوسَی بنِ جعفرٍ علیه السلام: «طُوبَى لِشِيعَتِنا المُتَمَسّكينَ بِحَبلِنا في غيبةِ قائِمِنا، الثّابِتينَ عَلَى موالاتِنا و البراءَةِ مِن أعدائِنا، أولئِكَ مِنّا وَ نَحنُ مِنهُم، قَد رَضُوا بِنَا أئمةً، و رَضِينَا بِهِم شيعةَ، فَطُوبَى لَهُم، ثمّ طُوَبى لَهُم؛ هُم وَ اللّهِ مَعَنا في دَرَجَتِنا يومَ القيامةِ.»
🔸 از امام کاظم علیهالسلام روایت شده که فرمود:
«خوشا به حال شیعیان ما که در زمان غیبتِ قائمِ ما، پیرو ما هستند و همچنان بر دوستی ما ثابت و از دشمنان ما بیزارند؛ آنها از ما و ما از آنها هستیم؛ آنها ما را به عنوان امامان خود برگزیده و ما هم آنها را شیعیان خود میدانیم، پس خوشا به حال آنها و باز خوشا به حال آنها؛ به خدا سوگند آنها روز قیامت همنشینان ما خواهند بود.»
[نوادرالاخبار، فیضکاشانی، ص250]
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای شیخ طادی! اجرای خوبی بود ولی اشتباه گرفتی...!!
🔸 کاملا موافقم! من هم می گویم:
«چهره بچه مسلمان این نیست! این اخلاق پیامبری نیست! چهره ما نیست!
چهره ایران نیست! چهره تمدن هشت هزار ساله نیست!»
✅ به خدا قسم! «بی حجابی» نه چهره مسلمان است نه چهره ایرانی!
متن کامل را بخوانید 👈 اینجا
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
آقای شیخ طادی! اجرای خوبی بود ولی اشتباه گرفتی...!!
🔸 آقای شیخ طادی در این فیلم نشان داد که علاوه بر کارگردانی در اجرای تئاتر هم توانمند است.
گرچه اگر در کنار کراوات و روسری، دیش ماهواره هم در جیبشان جا میشد، اجرای بهتری می شد!
🔸 ایشان واقعیت و حقیقت را گفت! اما مخاطب را اشتباه گرفت!!
🔸 کاملا موافقم! من هم می گویم:
«چهره بچه مسلمان این نیست! این اخلاق پیامبری نیست! چهره ما نیست!
چهره ایران نیست! چهره تمدن هشت هزار ساله نیست!»
✅ به خدا قسم! «بی حجابی» نه چهره مسلمان است نه چهره ایرانی!
🔸 در مورد اسلام که اظهر من الشمس هست و همه مذاهب اسلامی، حجاب را واجب می دانند و شکی وجود ندارد.
🔸 اما حجاب در ایران باستان و تمدن ایرانی را ویل دورانت اینگونه می گوید و اتفاقا چه قدر سخت گیری هم بوده است:
«زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند و هرگز به آنان اجازه داده نمی شد که آشکارا با مردان معاشرت کنند. زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را ولو این که پدر یا برادرشان باشد، ببینند. در نقش هایی که از ایران باستان بر جای مانده صورت هیچ زنی دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد»
[تاریخ تمدن، ج۱، ص۵۵۲]
🔸 آقای شیخ طادی!
فرض کنید دزدی به منزل شما آمده است و دزدی کرده است.
افرادی درستکار و صد البته «غیر معصوم»، در حال پیدا کردن دزد و برگرداندن اموال دزدیده شده هستند!
🔸 ناگهان می بینید فرزند درس خوانده شما فریاد می زند و به جای اینکه دزد را مخاطب خود کند، به آن درستکارها می گوید: دزد را رها کنید! این چهره مسلمان و تمدن ایران نیست...!🤦♂
🔸 آقای شیخ طادی، شما همان فرزند درس خوانده «خانواده ایران اسلامی» هستی که دزد(=فرهنگ منحط غربی) را رها کرده ای و نظام(=پاسدار فرهنگ اسلامی_ایرانی) را که در حال حفاظت از دارایی های ارزشمند خودش هست، مخاطب خود کرده ای...
🔸 و عجیب و تأسف انگیز آنکه عده ای برای چنین «جهالت محضی» و چنین «تشخیص خطایی»، دست می زنند!
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 «ولی من رای میدم. چون پسرم اتیسم داره.»
همینکه جملهام تمام شد با ترمز محکم و ناگهانی راننده، همه هُل خوردیم سمت جلو. نمیدانم خشونت توی ترمزش به خاطر تعجب بود یا از مخالفت صریح و قاطعم با حرفهایش جا خورد.
🔸 مسافران در حال نچ نچ داشتند خودشان را به عقب بر میگرداندند که راننده پنجرهاش را پایین کشید تا صدای «گوسفند» گفتنش به ماشین جلویی برسد.
🔸 از پنجره باز شده، سوز هوای بهمنماه میخورد توی صورتم و مرا با خودش به بهمن پارسال میبرد؛ وقتی که توی همین تاکسیهای سبز رنگ نشسته بودم و بین انگشتهایمْ کاغذ آدرس داروخانهای در کوچه پس کوچههای جنتآباد شمالی را فشار میدادم.
🔸 یک واسطه بهم اطمینان داده بود که آنجا ریسپریدون دارد؛ قرصی کوچکتر از عدس. اندازه نقطهای که توی زندگی پسرم بین کلمه مرگ و زندگی فاصله میانداخت.
🔸 پسر دو ساله من، درکی از ارتفاع نداشت. این یک نوع کمحسی در اتیسم است. بدون آن قرص، ممکن بود خودش را از هر بالا بلندی به پایین پرتاب کند. آن سطح مرتفع میخواست مبل باشد یا قلهی سرسرهای در پارک. میتوانست پشت بام خانهای سه طبقه باشد یا پنجره باز ماشین در حال حرکت.
🔸 وقتی به مقصد رسیدیم هوا تاریک شده بود. رفتم توی داروخانه خلوت. ناخودآگاه با صدای پایینتر از معمول از مرد پشت شیشه پرسیدم ریسپریدون دارید؟
🔸 مرد چند ثانیهای به من نگاه کرد. انگار میخواست از شدت استیصال صورتم شناساییام کند که آیا واقعا کودک اتیستیک دارم یا نه.
🔸 منتظر جواب دستگاه خیالی دروغسنجیاش نماندم. نسخه را از کیفم بیرون کشیدم و گفتم «آقا بخدا برای همین کاغذ ۳۷۰ تومن پول ویزیت روانپزشک اطفال دادم. ثبت اینترنتی هم هست. میتونید کدملی بچهمو چک کنید.»
🔸 بغض اگر چهره داشت، در آن لحظه حتما شکل من بود. سراغ رایانهاش نرفت. فقط جوری با احتیاط و آهسته برگه قرص را روی پیشخوان گذاشت که انگار داریم کوکائین رد و بدل میکنیم!
🔸 تشکرکنان قرص را توی دستم فشار دادم و سمت در خروجی رفتم. هنوز در را باز نکرده بودم که صدای مرد توی داروخانه پیچید: «خانم این آخریش بود. دیگه اینجا نیاین.» ...
ده روز بعدْ ...
🔸 توی تاکسی بودم. قرصهای تو برگه یا بهتر بگویم، روزهای آرامش خانهمان، تمام شده بود. صبح زود، کاسهی چه کنم را برداشته بودم تا آن را سمت متصدی داروخانه سیزده آبان بگیرم. راننده، رادیو را برای اخبار ساعت هفت روشن کرد. گوینده اخبار، اول مطمئنمان کرد که اینجا تهران است؛ و صدا، صدای جمهوری اسلامی ایران.
🔸 بعد جوری که انگار مخاطبش فقط خود خود من باشم متن اولین خبر را خواند: «دانشمندان ایرانی توانستند قرص ریسپریدون را بومیسازی کنند. ماده اولیه این دارو در لیست جدید تحریمها علیه ایران قرار داشت...»
🔸 نه صورتم را پوشاندم و نه صدایم را پایین آوردم. اشک شادی که پنهان کردن ندارد. عجیبتر این بود که فاصله بین شنیدن این خبر تنها بیست روز بود تا لحظه دیدن همسرم، که با سه برگه ریسپریدون از داروخانهی محلهمان به خانه آمد.
🔸 من رای میدهم چون پسرم اتیسم دارد. چون میدانم اگر اقتدار و امنیت این مملکت خال بردارد، هزاران مادر نگران مثل من، باید برای داروهای سادهای مثل تببر و سرماخوردگی، مسیر پر رنج مرا طی کنند. تازه معلوم نیست آن موقع اصلا سیزده آبانی باشد...
🔸 صدای بوق ممتد راننده مرا به بهمن ۱۴۰۲ و حوالی انتخابات برگرداند. زنی با غیظ داشت راجع به چای دبش و قیمت گوشت و شاسیبلندهای نمایندهها حرف میزد.
🔸 پسر جوان کنارش که نگاه خیرهی معذبکنندهای به یقهی باز زن داشت، در تایید حرفش گفت: «آدم یه گوسفند توی مراتع سوییس باشه شرف داره به اینکه یه شهروند باشه تو این مملکت خراب شده»
🔸 خواستم بگویم خیلی از مردمان سرزمینهای جنگ زده اطرافمان هم رفتند سوییس؛ منتها مثل گوشت گوسفندی، قلب و چشم و کلیهشان با قاچاق اعضای بدن رفت توی فریزرهای اروپا نه مراتع سرسبزش!
🔸 اما نمیشد. چون هم به مقصد رسیده بودم و هم بعید بود پسرک خبری از آمار شهروندان ربوده شده یا مفقود شدهی لیبی و عراق و سوریه، در خلال جنگهای داخلیشان داشته باشد.
🔸 در را که برای پیاده شدن باز کردم از راننده پرسیدم: «این عبارت *آهسته ببندید* که زیر دستگیره نوشته رو خودتون میدید بزنن یا سازمان تاکسیرانی برای همه ماشینا میزنه؟»
🔸 راننده که انگار سر درد و دلش باز شده باشد گفت: «نه خواهر من! خودم زدم. خون دل خوردم تا این ماشینو خریدم. مردم مراعات نمیکنن که! باید خودم حواسم بهش باشه. به امید به این و اون باشیم که کلامون پس معرکه است.» ...
🔸 گفتم: «چقدر خوبه آدم به چیزی که مال خودش میدونه تعلق و تعصب داشته باشه، حالا چه ماشینش باشه، چه وطنش!»
✍ سمانه بهگام
✅ من رأی خواهم داد(۱۵)
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
چند سال قبل، در بعضی پادگان ها در بعضی شهرهای سوریه می چرخیدیم برای تبلیغ و آموزش...
🔸 درس ها به تناسب زبان ها(عربی یا فارسی) و مذهب ها(شیعه یا سنی) متفاوت بود...
🔸 قرار شد برای درس مهدویت و ولایت فقیه به یکی از پادگان های تیپ فاطمیون بروم...
🔸 این، اولین و آخرین مواجهه مستقیم من با بروبچه های تو دل بُروی تیپ فاطمیون در سوریه بود...
🔸 چند ویژگی بارز را در مدتی که میهمانشان بودم، در آن ها دیدم:
ایمان، شجاعت، قناعت به امکانات محدود و غربتی عجیب...
🔸 اولین چیزی که هنگام ورودم به پادگان دیدم جمله ای روی دیوار پادگان بود که با خودکار نوشته شده بود:
«آه خان طومان! با برادرانم چه کردی!؟»
🔸 با دیدن این جمله، غصه دنیا به قلبم آمد...
🔸 در عین اینکه رزمنده ها با نشاط بودند اما تمام مدت، غصه عجیبی در دلم بود...
امروز اما بعد از چند سال
🔸 با این عکس از خانواده یکی از شهدای اخیر فاطمیون، حس و حال دلم مثل آن ایام شده است...
🔸 غربت یعنی همین؛ رزمندگانی شیعی، افغانستانی، ساکن ایران، مدافع حرم، شهید شده توسط آمریکا ولی در بیشتر رسانه های رسمی و غیر رسمی، تقریبا انگار نه انگار...
✅ رحمت و رضوان خداوند بر همه شهدا به ویژه شهدای غریب مدافع حرم...
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
هدایت شده از مشفقون
همین بس که فرزند او حیدر است...
🔸 سالروز وفات انسانِ بزرگواری است که مظلومیت را از پسرش به ارث برده است!!
🔸 مخالفان حضرت امیر المؤمنین علی (ع) وقتی نمی توانند خدشه به مناقب بی شمار ایشان وارد کنند، کینه خود را بر سر پدر بزرگوارشان خالی می کنند.
🔸 پدر را نشانه می گیرند و پسر را هدف قرار می دهند...
🔸 علامه طباطبایی (ره) گفته است:
«اثر مجاهدت ابوطالب به تنهایی در حفظ جان شریف پیامبر(ص) در ده سال قبل از هجرت، معادل اثر مجاهدت تمام مهاجرین و انصار در ده سال بعد از هجرت است.»(1)
🔸 در وصف عظمت ابوالأئمه جناب أبوطالب (ع) چه می توان گفت در حالی که امام صادق (ع) به نقل از پدران بزرگوارش می فرماید:
«روزی أمير المؤمنين علی (ع) در صحن مسجد نشسته بود و مردم گرد او جمع بودند. مردى ايستاد و گفت:
اى أمير المؤمنين! خداوند تو را در این جایگاه بلند قرار داده در حالی که پدرت در آتش جهنم، عذاب می شود!
حضرت (ع) فرمودند: ساکت باش! خدا دهانت را بشکند!
قسم به خدايى كه محمّد(ص) را به پيامبرى مبعوث فرمود، اگر پدرم تمام گناهكاران زمين را شفاعت كند خداوند آن را مى پذيرد.
مگر مى شود پدرم در عذاب آتش باشد و فرزند او قسيم بهشت و جهنّم باشد!؟
قسم به آن كه محمّد(ص) را به پيامبرى مبعوث فرمود قطعا نور پدرم در روز قيامت همه انوار خلايق؛ جز پنج نور: (نور محمّد و نور من و نور حسن و نور حسين و نور نه فرزند از اولاد حسين) را خاموش و بى اثر مى سازد؛ زيرا نور او از نور ما است، خداوند آن را دو هزار سال پيش از خلق آدم آفريده است.»(2)
✅ ما به غلام امیرالمؤمنین متوسل می شویم و چه چیز ها که از خداوند نمی گیریم....
اگر به پدر ایشان متوسل شویم چه می شود...؟
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
________________________
(1)تفسیر المیزان/ 16/ ص57
(2) الأمالي/ الشيخ الطوسي/ ص702
💎 @Moshfeghoun 💐
هدایت شده از مشفقون
نظر شیعه در مورد تاریخ بعثت چیست؟
🔸 علامه مجلسی(ره) در کتاب شریف بحار الأنوار ذیل روایتی بیان می کنند:
«عامه(اهل تسنن) در تاریخ بعثت با یکدیگر اختلاف دارند و 5 نظر دارند:
17 رمضان، 18 رمضان، 24 رمضان، 12 ربیع الأول و 27 رجب.
اما شیعه امامیه بر همین نظر آخر(۲۷رجب) اتفاق دارند.» (1)
🔸 پ.ن:
اختلاف شیعه با عامه منحصر در تاریخ بعثت نیست بلکه در کیفیت گزارش بعثت نیز اختلاف دارند که حقیقتا گزارشی که آنان از بعثت دارند و در کتاب هایشان نقل شده، حتی قابل بیان نیست.
🔸 معتقدیم مشاهده این چنین نقل ها در کتب کسانی که به غیر از مکتب اهل بیت (ع) متمسک شده اند موجب شگفت نیست هرچند مایه تأسف است.
✅ بر این باور هستیم که
بعثت برای مقابله با جاهلیت آمد، اما مقابله ی بعثت با جاهلیتِ مدرنِ بعد از بعثت رسول خدا(ص) _که ریشه در سقیفه دارد_ ادامه دارد.
#طلبه_اى_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
_________________________
(1) بحار الأنوار/ 18 / ص190
💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بت شکنی یک قبیله آفریقایی بعد از اسلام آوردنشان...
پ.ن: نمی دانم این فیلم برای چه زمانی است، اما دیدنش در این شب مبعث رسول خدا(ص) به نظرم جالب است...
عید شما مبارک
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
جهت اطلاع نامزدهای محترم
مقام معظم رهبری:
🔸 «مردم از دعواهای سیاسی و اختلافات سیاسی و من خوبم و تو بدی خستهاند؛ مردم این چیزها را دوست نمیدارند.
🔸 در کشور کارهای زیادی هست که باید انجام بگیرد؛ کارهای زیادی هم انجام گرفته است. مشکلات فراوانی وجود دارد که باید برطرف شود؛ گرههایی هست که باید باز شود.
🔸 در کشور باید فساد ریشهکن شود؛ تبعیض نباشد؛ به طبقهی مستضعف و محروم - بخصوص مستضعفینِ بیدست و پا - بهطور ویژه توجه شود؛
🔸 اینها وظایف اسلامی ماست؛ وظایفی است که قانون اساسی بر دوش همهی مسؤولان کشور گذاشته است؛ هیچکس نمیتواند خود را از این کارها برکنار بدارد.
🔸 دعواهای لفظی، شعارهای لفاظیگونه، اسم از مفاهیم مبهم و بیسروته آوردن، مشکل مردم را حل نمیکند؛ مردم احتیاج دارند به اینکه در میدان عمل و کار، با لجنهایی که نمیگذارد این دریاچهی مصفا طراوت لازم را داشته باشد، مبارزه شود.»
( 25/3/1384 )
پ.ن: با شرکت در انتخابات و انتخاب درست باید افرادی را به مجلس فرستاد که بخواهند و بتوانند با لجن ها(فسادها) مبارزه کنند.
✅ من رأی خواهم داد(۱۶)
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
عدالت کجاست؟ نظم منحط جهانی... دنیای بهتر... ✅ باید بفهمیم که راه اصلاح، بازگشت از مسیر انحرافی به
مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته خود:
مصیبت غزه مصیبت بشریت است و نشان میدهد نظم کنونی جهانی نظم باطلی است و این قابل دوام نیست.۱۴۰۲/۱۱/۱۹
از سر تا کمر شیعه و از کمر به پایین مُرجئی!! / بهشت را به بها می دهند نه بهانه...
حکایت جالبی که شهید مطهری به نقل از کتاب ابوالفرج نقل می کند...
🔸 «یک وقت یک شیعی با یک مُرْجئی با یکدیگر سخت بر سر همین مسئله ی عمل مباحثه میکردند؛
🔸 مُرجئی میگفت اساس این است که آدم ایمان داشته باشد، عمل مهم نیست! شیعه میگفت ایمان از عمل انفکاک ندارد، اگر عمل نباشد ایمان نیست.
🔸 مباحثه آنها شدید شد، نه این قانع میشد و نه آن. برای فیصله دادن به نزاع، گفتند اولین کسی که از سر کوچه پیدا شد، از او میپرسیم که حق با کدام یک از ماست.
🔸 اتفاقاً اولین کسی که آمد یک نفر موسیقیدان بود (و به همین تناسب این داستان را در کتاب اغانی نقل کرده است).
🔸 مُرجئی خیلی خوشحال شد که عجب آدم مناسبی پیدا شد و الآن طرف مرا خواهد گرفت. به او گفتند ما چنین مباحثهای داریم.
🔸 شیعی گفت: عقیده من این است که عمل از ایمان انفکاک ندارد و سعادت انسان در گرو عملش است. مرجئی گفت: من میگویم عمل ارزشی ندارد، سعادت انسان در گرو ایمان و عقیده اوست. عقیده تو چیست؟
🔸 موسیقیدان قدری فکر کرد و گفت: اعْلای شیعِی وَ اسْفَلی مُرْجِئی. از سر تا کمرم شیعه و از کمر به پایین مرجئی هستم. میخواست بگوید من فکرم شیعی است اما در عمل مرجئی هستم.
🔸 ما امروز وقتی وارد دنیای شیعه میشویم و به خودمان نگاه میکنیم میبینیم خودمان از سر تا قدم مرجئ هستیم.
🔸 دائماً دنبال بهانههایی هستیم بلکه بهشت را با یک بهانه درست بکنیم. میگوییم بهشت را به «بها» نمیدهند، به «بهانه» میدهند!!
🔸 این را چه کسی گفته است؟ علی بن ابیطالب (ع) از بهشت به «بها» تعبیر میکند و میگوید «ثمن»، ثمن اعمال شما، ولی ما میگوییم نه!! بهشت را به «بها» نمیدهند، یعنی بهشت را نمیشود با عمل تهیه کرد و خرید، بهانه ای باید درست کرد.»
[احیای تفکر اسلامی، ص۳۹]
پ.ن: مرجئه گروهی بودند که اعتقاد داشتند صرف ایمان کافی است و نیازی به عمل نیست! همان تفکر «دلت پاک باشه!» «به ریش نیست که، به ریشه است!»
✅ در مورد مرجئه و خطر رواج آن در جامعه شیعی سابقا گفته و نوشته ام. 👈 اینجا
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐