eitaa logo
مشفقون
4.3هزار دنبال‌کننده
696 عکس
592 ویدیو
14 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
هر فرد مسلمانی، با قاطعیت، ادعای مشخص و نمايان بودنِ مکانِ دقیق (س) را بكند؛ ادعایش و غیر قابل قبول است. (۱) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
كلُّ مسلم يدّعي جازما بأنّ الموضعَ الدقيق لقبر سیدة النساء (س) معلوم و محدَّد؛ ادعاؤه مطعون و . (۱) 💎 @Moshfeghoun 💐
باسمه تعالی بیان یک نکته ضروری👇 🔸 بنده محمد صالح مشفقی پور (خادم کانال ،)، تا به حال هیچ متنی برای هیچ کانالی در هیچ پیام‌ رسانی (چپ، راست، اصول گرا، اصلاح طلب، عدالت خواه، سنتی، متجدد و .‌..) ننوشته ام و اگر مطالب حقیر، در آن کانال ها و بعضا بدون ذکر منبع بازتاب داده میشود، از طرف بنده نیست. 🔸 بنده نگاشته های ناچیزم را صرفا در کانال مشفقون تقدیم می کنم و باز نشر آن ها در سایر کانال ها لزوما به معنای گرایش بنده به تفکر آن‌ کانال ها نخواهد بود. 🔸 طبیعتا اینکه متأسفانه گاهی در متن های حقیر، دست برده می شود و‌‌ گاهی کلماتی با معنای حقوقی خاص به آن ها اضافه می شود، ملاکی برای مسؤولیت بنده نیست و بنده صرفا نسبت به متن اولیه موجود در همین کانال مشفقون مسؤول می باشم. ✅ متأسفانه بر خلاف میل باطنی ام و بر خلاف رویه گذشته، مجبورم عرض کنم که زین پس نشر مطالب حقیر جایز نیست. ✅ صمیمانه از همراهی شما و‌ همچنین همکاری شما در نشر مطالب متشکرم. یاعلی🌹 💎 @Moshfeghoun 💐
هر کلامی را باور نکنیم... اینکه بعضی، با استناد به برخی نقل ها، ادعای وجود اختلاف بین (س) و امیرالمؤمنین (ع) می نمایند... و بعد در صدد توجیه این اختلاف بر می آیند؛ به هیچ وجه نیست... ✅وجود این اختلاف و ناراحتی، در تعارض با این دو بزرگوار (ع) است. ✅اساس این نقل ها مخدوش است. ✅این سخنان، در نهایت به سرپوش گذاشتن بر اسناد (س) و روایات ایشان (س) می انجامد. البته اگر ادعا نکنیم "این نقل ها اساسا برای همین هدف ایجاد شده است." (۲) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
علینا أن لا نصدّق کلّ کلام هناک بعضٌ یُثبتون اولا وجودَ بعض بين أميرالمؤمنين علي (ع) و بين سيدة النساء (س) مستندين إلى بعض الروايات؛ ثم يسعون لتبريرها بينما عملهم هذا(الإثبات ثم التبرير) في غاية الضعف و . ✅وجود هذه الخلافات ينافي عليهما السلام. ✅هذه الروايات مرفوضة. ✅کل هذه الکلمات تؤدي إلى التعتيم على الأسناد و الروايات الدالة على سيدة فاطمة (س) و . طبعا إن لا نقول و ندّعي أنّ أساسَ جعل هذه الكلمات و الروايات هو هذا التعتيم و التلبيس! (۲) 💎 @Moshfeghoun 💐
اینکه گفته می شود خانه ای که حضرت رسول (ص) در آن مدفون شدند، در حقیقت عایشه بوده و لذا دفن شیخین در آنجا صحیح بوده و ممانعت عایشه از دفن شدن حضرت امام حسن مجتبی (ع) در آن مکان مشروعیت داشته است، به هیچ وجه صحیح نیست. ✅مدفن شریف حضرت رسول (ص)، منزل شخصی خودشان بوده است و معروف به (س)، البته در زمان خلیفه اول! مشهور شد به بیت عایشه. ✅زمین این خانه از طریق ارث، ملک (س) است که شد. ✅سهم الارث عایشه از رسول خدا (ص) یک سهم از هفتاد و دو سهم از قیمت آن خانه است. (۳) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
ما يقال مِن أن الحجرة التي دُفن فيها رسولُ الله (ص)، هي في الحقيقة و ملكها! لا أساس لها من الصحة و الصدق. بناء على هذا الكذب، يظنّ بعضٌ أنّ دفنَ الشيخين فيها صحيحٌ و حيلولة عائشة دون دفن الإمام الحسن المجتبى (ع) فيها مشروعة؛ في حين أنّ ✅مدفنَ رسولِ الله (ص) الشريفَ، كان بيتَ نفسِه العزيز و كان معروفا ب (س)، لكن في زمن الخليفة الأول! أصبح مشهورا ببيتِ عائشة. ✅أرض هذا البيت أصبحت ملكَ سيدة النساء (س) بعد استشهاد أبيها عن طريق ، على الرغم من أنها و أخِذت منها (س) ظلما و قهرا. ✅سهم عائشة من إرث النبي (ص) و قيمة ذاك البيت هو التُسع من الثُمن! (۳) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 این ها (کتاب، رنگ آمیزی، کاغذ برای نقاشی و‌کاردستی، سنجاق سینه) چیزهایی هست که به مناسبت ، برای کودکان همسایه، برادر زاده هایم و فرزندانم، تهیه کردم... 🔸 یه خیلی خیلی کوچک برای کودکانِ اطرافم... 🔸 قراره ان شاء الله یک‌ خیلی کوچک در پارکینگ مجتمعمون راه بندازیم که آثار همین کودکان، اون رو تزیین و پر میکنه... شاید یک چایی یا دمنوشی هم دادیم...😌 🔸 شما برای فاطمیه چه می کنید...؟ ✅ از کارهای به ظاهر کوچک هم غافل نشویم... ___________________ معرفی کتاب: «مثل تو، بانوی من، فاطمه» سَما دختر کوچک مهربانی است که ماجرای به دنیا آمدن حضرت فاطمه (س) را از نگاه خودش برای همه ی بچه ها تعریف می کند... 👈 ویژه سنین ۶ تا ۱۲ سال 👈 نوشته خانم ژوبرت یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 متاسفانه ما شاهد آن هستیم که بعد از شهادت حضرت رسول (ص)، جریانی از درون امت اسلامی! در صدد آن بودند که علاوه بر ناچیز شمردن میراث حضرت رسول ص (وحتی مقروض!! دانستنِ ایشان بعد از رحلت)، صدیقه طاهره (س) را نیز منحصر در بدانند و همچنین حضرت (س) از حکامِ وقت را مختصر و بشری بدانند. 🔸 این جریان تا به امروز بر این عقیده و تلاش، استوار است. 🔸 از سوی دیگر متأسفانه برخی گمان می کنند مطالبه حضرت (س) از حکامِ وقت، فقط بوده است. 🔸 حال آنکه هر چهار موضوع: 1. کم ارزش دانستن میراث حضرت رسول (ص)؛ 2. منحصر کردن مطالبات مالی حضرت فاطمه (س) به ارثشان؛ 3. ناچیز و بشری نشان دادن اختلاف بین حضرت فاطمه (س) و حکامِ وقت؛ 4. منحصر قلمداد کردن اموال غصب شده به فدک؛ غیر قابل قبول و مروجین متعمّد آن، مصداق آیه قرار می گیرند. (۴) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 للأسف نحن نرى بعد استشهاد رسول الله (ص)، أن تيّارا من نفس الأمة الإسلامية! عزم على أن يعُدّ تركة النبي (ص) زهيدا (حتى سعى ليقول أنّه بعد وفاته كان مقترضا! و مديونا!) بالإضافة إلى ذلك، اجتهد هذا التيار أن يحصُرَ و مطالبات سيدة النساء (س) المالية في طلبِ وحسب؛ و أيضا أراد أن يعرّف و يُري على حكّام وقتها قليلا و انسانيا و لا إلاهيا. 🔸 هذا التيار لا يزال يسعى إلى إثبات هذه الأفكار. 🔸 من ناحية أخرى هناك بعضٌ -لسوء الحظ- يزعمون أن مطالبتها (س) المالية من حكّام زمانها كانت منحصرة في . 🔸 و الحق أنّ كل هذه المواضيع الأربعة المذكورة من: 1. زعم قلة ميراث النبي (ص)؛ 2. حصر مطالبة حضرتها (س) في إرثها؛ 3. إرائة غضب حضرتها (س) من حكام زمانها قليلا و بشريا؛ 4. و زعم انحصار أموالها المغصوبة في فدك؛ غيرُ مقبول و الدعاة المتعمّدين إليها من مصاديق آية الشريفة. (۴) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 منطقه ای سرسبز و پرآب در حجاز -حوالی خیبر- در فاصله تقریبا 160 کیلومتری از مدینه است. نام امروزی این منطقه است. 🔸 بعد از شکست یهودیان در خیبر، فدک به اجماع مسلمانان تحت عنوان «فیء» (۱) ، ملک رسول خدا (ص) شد. 🔸 حضرت رسول ص در زمان حیات، این مکان را به حضرت (س) کردند. 🔸 این منطقه فقط حدود پانزده روز! بعد از شهادت حضرت رسول (ص) توسط حکام وقت مصادره شد. 🔸 ادعای عدم وجود روایت صحیح بر این بخشش و هدیه (از طرف پیامبر (ص) به دخترشان س)، و است. ✅ فراموش نکنیم که فدک جزء ارثِ حضرت (س) نبوده است که برخی بخواهند با ، را مشروع جلوه دهند. (۵) __________________ (۱) یعنی مالی از کافران که بدون جنگ و خونریزی عاید مسلمانان شده و‌ اختیارش با پیامبر (ص) و بعد از او، با ائمه(ع) باشد. ر.ک: آیه ۷ و ۸، سوره حشر یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐