eitaa logo
مشفقون
3.7هزار دنبال‌کننده
598 عکس
543 ویدیو
12 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
اینکه گفته می شود خانه ای که حضرت رسول (ص) در آن مدفون شدند، در حقیقت عایشه بوده و لذا دفن شیخین در آنجا صحیح بوده و ممانعت عایشه از دفن شدن حضرت امام حسن مجتبی (ع) در آن مکان مشروعیت داشته است، به هیچ وجه صحیح نیست. ✅مدفن شریف حضرت رسول (ص)، منزل شخصی خودشان بوده است و معروف به (س)، البته در زمان خلیفه اول! مشهور شد به بیت عایشه. ✅زمین این خانه از طریق ارث، ملک (س) است که شد. ✅سهم الارث عایشه از رسول خدا (ص) یک سهم از هفتاد و دو سهم از قیمت آن خانه است. (۳) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
ما يقال مِن أن الحجرة التي دُفن فيها رسولُ الله (ص)، هي في الحقيقة و ملكها! لا أساس لها من الصحة و الصدق. بناء على هذا الكذب، يظنّ بعضٌ أنّ دفنَ الشيخين فيها صحيحٌ و حيلولة عائشة دون دفن الإمام الحسن المجتبى (ع) فيها مشروعة؛ في حين أنّ ✅مدفنَ رسولِ الله (ص) الشريفَ، كان بيتَ نفسِه العزيز و كان معروفا ب (س)، لكن في زمن الخليفة الأول! أصبح مشهورا ببيتِ عائشة. ✅أرض هذا البيت أصبحت ملكَ سيدة النساء (س) بعد استشهاد أبيها عن طريق ، على الرغم من أنها و أخِذت منها (س) ظلما و قهرا. ✅سهم عائشة من إرث النبي (ص) و قيمة ذاك البيت هو التُسع من الثُمن! (۳) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 این ها (کتاب، رنگ آمیزی، کاغذ برای نقاشی و‌کاردستی، سنجاق سینه) چیزهایی هست که به مناسبت ، برای کودکان همسایه، برادر زاده هایم و فرزندانم، تهیه کردم... 🔸 یه خیلی خیلی کوچک برای کودکانِ اطرافم... 🔸 قراره ان شاء الله یک‌ خیلی کوچک در پارکینگ مجتمعمون راه بندازیم که آثار همین کودکان، اون رو تزیین و پر میکنه... شاید یک چایی یا دمنوشی هم دادیم...😌 🔸 شما برای فاطمیه چه می کنید...؟ ✅ از کارهای به ظاهر کوچک هم غافل نشویم... ___________________ معرفی کتاب: «مثل تو، بانوی من، فاطمه» سَما دختر کوچک مهربانی است که ماجرای به دنیا آمدن حضرت فاطمه (س) را از نگاه خودش برای همه ی بچه ها تعریف می کند... 👈 ویژه سنین ۶ تا ۱۲ سال 👈 نوشته خانم ژوبرت یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 متاسفانه ما شاهد آن هستیم که بعد از شهادت حضرت رسول (ص)، جریانی از درون امت اسلامی! در صدد آن بودند که علاوه بر ناچیز شمردن میراث حضرت رسول ص (وحتی مقروض!! دانستنِ ایشان بعد از رحلت)، صدیقه طاهره (س) را نیز منحصر در بدانند و همچنین حضرت (س) از حکامِ وقت را مختصر و بشری بدانند. 🔸 این جریان تا به امروز بر این عقیده و تلاش، استوار است. 🔸 از سوی دیگر متأسفانه برخی گمان می کنند مطالبه حضرت (س) از حکامِ وقت، فقط بوده است. 🔸 حال آنکه هر چهار موضوع: 1. کم ارزش دانستن میراث حضرت رسول (ص)؛ 2. منحصر کردن مطالبات مالی حضرت فاطمه (س) به ارثشان؛ 3. ناچیز و بشری نشان دادن اختلاف بین حضرت فاطمه (س) و حکامِ وقت؛ 4. منحصر قلمداد کردن اموال غصب شده به فدک؛ غیر قابل قبول و مروجین متعمّد آن، مصداق آیه قرار می گیرند. (۴) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 للأسف نحن نرى بعد استشهاد رسول الله (ص)، أن تيّارا من نفس الأمة الإسلامية! عزم على أن يعُدّ تركة النبي (ص) زهيدا (حتى سعى ليقول أنّه بعد وفاته كان مقترضا! و مديونا!) بالإضافة إلى ذلك، اجتهد هذا التيار أن يحصُرَ و مطالبات سيدة النساء (س) المالية في طلبِ وحسب؛ و أيضا أراد أن يعرّف و يُري على حكّام وقتها قليلا و انسانيا و لا إلاهيا. 🔸 هذا التيار لا يزال يسعى إلى إثبات هذه الأفكار. 🔸 من ناحية أخرى هناك بعضٌ -لسوء الحظ- يزعمون أن مطالبتها (س) المالية من حكّام زمانها كانت منحصرة في . 🔸 و الحق أنّ كل هذه المواضيع الأربعة المذكورة من: 1. زعم قلة ميراث النبي (ص)؛ 2. حصر مطالبة حضرتها (س) في إرثها؛ 3. إرائة غضب حضرتها (س) من حكام زمانها قليلا و بشريا؛ 4. و زعم انحصار أموالها المغصوبة في فدك؛ غيرُ مقبول و الدعاة المتعمّدين إليها من مصاديق آية الشريفة. (۴) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 منطقه ای سرسبز و پرآب در حجاز -حوالی خیبر- در فاصله تقریبا 160 کیلومتری از مدینه است. نام امروزی این منطقه است. 🔸 بعد از شکست یهودیان در خیبر، فدک به اجماع مسلمانان تحت عنوان «فیء» (۱) ، ملک رسول خدا (ص) شد. 🔸 حضرت رسول ص در زمان حیات، این مکان را به حضرت (س) کردند. 🔸 این منطقه فقط حدود پانزده روز! بعد از شهادت حضرت رسول (ص) توسط حکام وقت مصادره شد. 🔸 ادعای عدم وجود روایت صحیح بر این بخشش و هدیه (از طرف پیامبر (ص) به دخترشان س)، و است. ✅ فراموش نکنیم که فدک جزء ارثِ حضرت (س) نبوده است که برخی بخواهند با ، را مشروع جلوه دهند. (۵) __________________ (۱) یعنی مالی از کافران که بدون جنگ و خونریزی عاید مسلمانان شده و‌ اختیارش با پیامبر (ص) و بعد از او، با ائمه(ع) باشد. ر.ک: آیه ۷ و ۸، سوره حشر یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 بقعة خصيبة خضراء و ذات عيون متعددة في الحجاز بالقرب من خيبر بحيث تبعد عن المدينة المنورة زهاء 160 كيلومترا. تسمى هذه المنطقة اليوم . 🔸 بعد هزيمة اليهود في خيبر، انتقلت فدك إلى مِلك رسول الله (ص) فَيئا(١) بإجماع المسلمين. 🔸 قد النبي ص في حياته لسيدة النساء (س). 🔸 في غضون حوالي 15 يوما فقط! بعد استشهاد النبي (ص)، هذه المنطقة على أيدي حكّام زمان حضرتها (س). 🔸 ادعاء عدم وجود الأسناد الصحيحة الدالة على هذه الهبة و الإعطاء(من جانب النبي (ص) إلى بنتها س) و للغاية. ✅ لا أحد يستطيع أن يُحِلّ ذاك و يُريه مشروعا مستندا إلى ضعيفة ؛ لأننا نعرف و لن ننسى أنّ فدك ما كانت من نصيب ميراث حضرتها (س) بل كانت ملكها عن طريق الهبة. (٥) _____________________ (١) يُعنى به المال الذي یحصل علیه المسلمون بدون حرب و إراقة دم، ويوضع تحت تصرّف الرّسول(ص) و الأئمة(ع) بعده. ر.ك: سورة الحشر، ٧ و ٨ 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 اینکه عده ای اولا مطالبات مالی حضرت (س) را فقط "از جنس طلب ارث" می دانند؛ 🔸 ثانیا تمام این مطالبات را در یک مجلس و بسیار محدود می دانند؛ انسان را نسبت به آنان می کند. ✅ مطالبات حضرت (س) حداقل در و در هر مرحله در چندین نوبت بوده است. ✅ایشان (س) علاوه بر ارث، و را نیز مطالبه نمودند. (۶) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 هناك بعض أولا يعتقدون بأنّ مطالبات سيدة النساء (س) كان من "صنف طلب الإرث" وحسب؛ 🔸و ثانيا يحسبون كلّ مطالباتها من حكّام وقتها (س)، قليلا و في مجلس واحد! و الحق أن مثل هذه الآراء و الأفكار من قِبل البعض، يجعلنا في . ✅مطالبات حضرتها (س) كانت على الأقل في ثلاث مراحل و في كل مرحلة كانت على دفعات. ✅طلبت حضرتها (س) إضافة إلى إرثها، و . (۶) 💎 @Moshfeghoun 💐
حضرت (س) که گردید👇 ✅ برخی از اموالی که تحت عنوان به تملک حضرتش (س) در آمده بود: 🔸 وادی القری(بین خیبر و شام) 🔸 دژ سُلالِم 🔸 دژ وَطیح 🔸 بخشی از دژ القَموص 🔸 تَیماء(بین خیبر و شام) 🔸باقی مانده زمین های بنی نضیر 🔸بازار مَهزور ✅ سایر اموال: 🔸 بخش دیگری از دژ القموص تحت عنوان 🔸 فدک تحت عنوان (۷) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
سيدة النساء (س) التي و أخذت منها ظلما و جورا👇 أ) بعض الأموال التي إنتقلت إليها عن طريق : 🔸 وادی القری(بین خیبر و الشام) 🔸 حصن السُلالِم 🔸 حصن الوَطيح 🔸 قسم من حصن القموص 🔸 تَيماء(بين خيبر و الشام) 🔸 بعض مَزارع بني نضير 🔸 سوق المَهزور ب)‌ سائر الأموال: 🔸 قسم آخر من حصن القَموص عن طريق 🔸 فدك عن طريق (۷) 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 زمانی که (حدودا ده روز! بعد از شهادت حضرت رسول ص) خبر تصمیمِ حکام وقت مبنی بر مصادره به حضرت (س) رسید؛ ایشان خطبه ای طولانی در حضور حاکم وقت و مسلمانان ایراد فرمودند. این خطبه معروف است به . 🔸 ایشان (س) مسأله خودشان را هم در این خطبه مطرح می کنند: 🔸 «أ أُغلَبُ علی ارثي جورا و ظلما؟! و سيعلم الذين ظلموا أيّ منقلب ينقلبون.» آيا رواست كه ميراثم به جور و ستم از من گرفته شود؟... ✅ باید دقت کنیم که اين ها، سخنان دختر پیامبر مسلمین (ص) است که هنوز ده روز!! از رحلت پدرشان نگذشته، از سخن می گویند... (۸) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 عندما (حوالي 10 أيام! بعد إستشهاد رسول الله ص) بلغ سيدةَ النساء (س)، خبر عزم حكّام الوقت على منعها (س) عن ألقت خطبة طويلة أمام المسلمين و حاكم الوقت. قد اشتهرت هذه الخطبة ب. 🔸 تتکلم حضرتها (س) خلال خطبتها في قضية أيضا: 🔸 «أ أُغلَبُ علی ارثي جورا و ظلما؟! و سيعلم الذين ظلموا أيّ منقلب ينقلبون.» ✅ لنَنتبِه أنّ هذه كلماتُ بنت نبيّ المسلمين التي تتكلٌم عن بينما لم ينقضِ عن رحيل أبيه سوى 10 أيام!! (۸) 💎 @Moshfeghoun 💐
سیاستِ بدون دیانت، بی پدر و مادر است... 🔸 بعد از ایراد توسط حضرت (س)، ابوبکر حاکمِ وقت بر منبر رفته و خطاب به امیرالمؤمنین علی (ع) داماد پیامبر (ص) مطالبی را بیان می کند. 🔺 از ذکر کلماتش معذورم... 🔸 این مطالب به حدی و است که ابن ابی الحدید شارح نهج البلاغه و از علمای اهل سنت (شافعی مذهب) بعد از خواندن آن مطالب، از روی تعجب از استاد خود می پرسد: «تمام این مطالب را به علی(ع) گفته است؟!؟» 🔸 استادش پاسخ می دهد: _نعم، إنه الملكُ يا بُنيّ. (بله، است! كه كار را به اينجا می كشاند) ✅ یکی از نتایج همان مُلک بدون دین در زمان ما، است. (۹) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
المُلك بلا ديانة... 🔸 لمّا ألقت سیدة النساء (س) الخطبة الفدكية، صعد أبوبكر حاكمُ الوقت المنبرَ فقال كلمات موجِّها إلى أميرالمؤمنين علي (ع) صهر رسول الله(ص). 🔺 لا أستطيع أن أذكر كلامه... 🔸 كانت كلماته و جدّا بحيث إبن أبي الحديد _شارح نهج البلاغة و من أجلة علماء العامة(كان شافعيا)_ بعد قراءة هذا الكلام يسأل أستاذه _يحيى بن أبي زيد البصري_ متعجبا: «أهذا الکلام کله لعلي يقوله؟؟!» 🔸 أجاب الأستاذ: «نعم، إنّه يا بُنيّ» ✅ و إحدى من نتائج ذاك المُلك الذي كان بلا دين في عصرنا الراهن هي . (۹) 💎 @Moshfeghoun 💐
چگونه ممکن است؟! 🔸 چگونه ممکن است روایتِ « إنا معاشر الأنبياء لا » را (که مستمسک حضرت (س) شد) فقط خلیفه اول _که از قضا این حکم به او هیچ ارتباطی هم ندارد_ از رسول خدا (ص) شنیده باشد؟ 🔸 آیا این حکم در یک مجلسِ خصوصی! به خلیفه اول گفته شده که هیچ کس دیگری آن را است!؟ 🔸 چرا مفاد این روایت فقط در مورد حضرت صدیقه طاهره (س) اجرا شد و در مورد برخى حضرت رسول (ص) اجرا نشد!!؟ 🔸 چگونه از به حکم قرآن کریم ارث برده میشده است اما از پیامبر اسلام (ص) خیر!؟ (۱۰) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
كيف يمكن ذلك...؟ 🔸 كيف يمكن أن الذي سمع رواية « إنا معاشر الأنبياء لا » من النبي(ص) هو الخليفة الأول وحسب!؟ الرواية الفريدة التي مُنعت سيدة النساء (س) من مستندا إليها!! 🔸 هل هذا الكلام قيل إلى الخليفة الأول(الذي لا ترتبط الرواية به أصلا) في مجلس خاص بحيث سواه!؟ 🔸 لماذا أجريت هذه الرواية في حق حضرتها(س) وحسب و ما أجريت في حق بعض النبي(ص)!!؟ 🔸 كيف كان يورَث عن بمقتضى القرآن؛ لكن عن نبي الإسلامِ فلا؟ كيف!؟ (۱۰) 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
🔸 این ها (کتاب، رنگ آمیزی، کاغذ برای نقاشی و‌کاردستی، سنجاق سینه) چیزهایی هست که به مناسبت #فاطمیه،
🔸 روز شهادت حضرت زهرا(س) یک ایستگاه صلواتیِ کوچک به همراه یک نمایشگاه فاطمی داشتیم. 🔸 البته ویژگی این کار فرهنگی، این بود که مختص همسایه ها در مجتمع مسکونی خودمان بود و نقاشی ها و کاردستی های کودکان مجتمع، آن را تزیین کرده بود... ✅ گاهی به قدری به فکر کارهای بزرگ و دور دست هستیم که به کلی از کارهای کوچک و از اطرافیان نزدیکمان غافل می شویم... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
من نمی فهمم! شما می فهمید!؟ 🔸 یک روز خلیفه با استناد به یک ، حضرت (س) را از ارث پدرش (ص) محروم می سازد و احتجاج به قرآن را نمی پذیرد. 🔸 روز دیگر روایات نبوی را و از کافی بودن قرآن در بین مسلمانان حرف می زند! 🤔 (۱۰) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
أنا لا أفهم! هل أنتم تفهمون!؟ 🤔 🔸 يوما يمنع الخليفة سيدةَ النساء (س) عن أبيها مستندا إلى ما سمعها أحد غيره و لا يقبَل الإحتجاجات بالقرآن... 🔸 و يوما آخر و يدّعي بأن القرآن يكفي للمسلمين! عَجبٌ عُجاب... (۱۰) 💎 @Moshfeghoun 💐
نه فقط خوبی ها و‌ نه فقط بدی ها... 🔸 هفته گذشته یک آتش سوزی مختصر در منزل داشتیم... 🔸 این یکی دو هفته غیر از جاهایی که به طور معمول رفت و‌ آمد دارم به جاهای دیگری مثل اداره بیمه، آتش نشانی، بازار و ... رفتم. 🔸 البته افراد مختلفی هم منزل ما آمدند، از آتش نشان و‌ کارگر قالیشویی و لوله کش و ارزیاب بیمه گرفته تا تعمیرکار های مختلف وسایل منزل مثل پکیج، ماشین لباسشویی و... 🔸 خاطرات جالبی برایم رقم خورد که بماند... 🔸 تقریبا همه جا صحبت از این نرخ بالای خودرو و‌ بود... 🔸 تقریبا همه ناراضی بودند البته با شدت و ضعف... برخی به حدی دلخور بودند که رحمت به شاه ملعون! می فرستادند و البته از طرف خود مردم، جوابِ خدا لعنتش کنه می شنیدند... 🔸 برخی منصف تر بودند... 🔸 و البته از یکی دو جوان شنیدم که به من گفتند: «از ما که گذشت حاجی! خدا به فرزندانمان رحم کند...» 🔸 یک جوانی حرف جالبی به من زد که هم آن موقع لبخند زدم و هم الآن که می نویسم. گفت: «اینا دلار رو‌ هفت تومن تحویل گرفتن(منظورش از پهلوی بود) دارن ۴۵ هزار تومن تحویل میدن!» با لبخند گفتم: «مگه دارن تحویل میدن؟»😊 البته گفتگو بینمان ادامه داشت که بماند... ✅ صد البته گلایه‌ و‌ مردم هست و این وضعیت دلار و خودرو و برخی مسائل اقتصادی، اصلا قابل دفاع نیست و آقایان باید تلاش کنند و‌ با مردم شفاف صحبت کنند. 🔸 اما چرا به کلی سیاه می بینیم و نا امید می شویم!؟ 🔸 بعضی با طعنه در فضای حقیقی و مجازی می گویند این دولت انقلابی هم‌ هیچ کاری نکرد...! 🔸 بنده کارشناس اقتصادی نیستم! الحمدلله اهل حزب خاصی هم نیستم. اما واقعا فجازی چه کرده که این حجم گسترده از دستاوردهای نظام و البته تلاش های این دولت و برخی دستاوردها و‌ پیشرفت هایش را در چشم‌ مردم می کند و فقط قیمت دلار و‌ خودرو را در مقابل چشمان او قرار می دهد. و بعد اساس انقلاب را زیر سؤال می برد؟ 🔹 چگونه صف واکسن و آن همه آبرو ریزی در مدیریت و مراکز واکسیناسیون را یادمان رفته!؟ روزی هفتصد کشته شوخی بود؟🤦‍♂ 🔸 آیا آن های برقِ اعصاب خرد کن تمام نشد!؟ 🔹 چگونه عادی شدن فضای کسب و کار، برایمان عادی شده و شرایط قبل را فراموش کردیم؟ 🔸 مگر آمار رسمی نمی گویند که تورم از نزدیک ۶۰ درصد به زیر ۵۰ درصد آمده؟ این را در خرید های روزانه لمس نکردیم؟ 🔹 مگر نمی گفتند اگر نظام یارانه اصلاح بشود، یارانه ۷ برابر بشود و ارز ترجیحی حذف بشود، تورم به بالای ۷۰ درصد می رسد!؟ تورم به ۷۰ درصد رسید؟ 🔸 مگر دستمزد حداقل بگیران را ۵۷ درصد افزایش ندادند؟ 🔹 مگر آمار رسمی نمی گوید ترانزیت بین المللی کالا ۶۸ درصد و صادرات غیر نفتی ۳۶ درصد افزایش داشته و حجم تجارت با کشورهای همسایه دو و نیم برابر و فروش نفت سه برابر شده؟ 🔴 اشکال هست، یکی دو تا هم نیست... اما منصف باشیم... نا امید نباشیم... سیاه نبینیم... ✅ فقط بدی ها یا فقط خوبی ها را نبینیم... هر دو‌ را ببینیم و‌ بعد قضاوت کنیم... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور دی ماه ۱۴۰۱ 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 خوش خیالی و است اگر کسی گمان کند، هدف حضرت (س) از مطالبه و فقط و دنیا بوده است و به توجهی نداشته اند. ✅ اثبات وسیله اعلام است. 🔸 جای تأسف است که برخی ماجرای فدک را ! میدانند. (۱۱) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 من و قِصَر البصر أن يتصوّر أحدٌ، أن مطالبة سيدة النساء (س) بفدك و إرثها كانت لأجل المال و الدنيا وحسب! و ما كانت تعتني حضرتُها(س) بالولاية. ✅ إثبات طريق إعلان . 🔸 ومن المؤسف أن بعض الأشخاص يرون قضية فدك، ... . (۱۱) 💎 @Moshfeghoun 💐
فاطمی... 1⃣ کتاب شعله های همیشه، گامی بسوی احیاگری فرهنگ فاطمیه/علی لباف. ارائه اسناد غضب (س) 2⃣ عبور از تاریکی/عدنان درخشان. پژوهشی در مورد غصب اموال حضرت زهرا (س) 3⃣ فدك در فراز و نشيب/آية الله حسينى ميلانى. پژوهشی در مورد فدک در پاسخ به یک دانشور سنی 4⃣ مظلومیت برترین بانو/آیه الله حسینی میلانی. ✅مطالعه دو کتاب اول مخصوصا برای عزیزانی که قصد آشنایی با شیوه تحریفات و چگونگی پاسخ به شبهات را دارند توصیه می شود. لازم به ذکر است که نوع مطالب این دو کتاب تخصصی می باشد. ✅کتاب های آیة الله در عین برخورداری از غنای علمی، نثری روان و شیرین دارد و برای مطالعه بسیار مناسب است. و من الله التوفیق. یاعلی🌹 (قسمت پایانی) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
شما گول نخورید!! آیا ریشه همه آسیب های اجتماعی، فقر است؟ / آیا شنیده اید که می گویند اگر اقتصاد و گرانی حل بشود، مسأله بی حجابی هم حل می شود؟ 🔸 «متلاشى شدن خانواده ها، اختلاف دائمى زن و شوهرها، بد تربيت شدن بچه ها، عادات زشت، اعتياد به مواد مخدر و هزاران درد بى درمان ديگر كه گفتنى نيست. 🔸 اگر ايمان رفت، به دنبال آن اين مشكلات خواهد آمد. اگر مى‌خواهيد جامعه به اين سرانجام منتهى نشود، بايد از اول جلو آن را بگيريد، نسبت به مسائل فرهنگى حساس باشيد. نگوييد همه چيز در سايه اقتصاد حل مى‌شود، بعضى از اين دردها از اقتصاد برمى‌خيزد.[اما] بسيارى از مفاسد اجتماعى به وسيله پولدارها اجرا مى‌شود... 🔸 كسانى كه فكر مى‌كنند معضلات اجتماعى با حل شدن مسائل اقتصادى مرتفع مى‌شود، سخت اشتباه مى‌كنند... 🔸 گاهى فقر اقتصادى و نابسامانى اقتصادى به اين انحرافات كمك مى‌كند، اما آن ها علت تامه نيست. راه حل آن هم فقط حل مشكل اقتصادى نيست. درست است كه بايد مشكل اقتصادى را حل كرد، اين وظيفه جامعه اسلامى و دولت اسلامى است. اما يگانه وظيفه دولت اسلامى حل مشكلات اقتصادى نيست؛ بلكه اولين وظيفه، حفظ دين، حفظ اخلاق، حفظ معنويات و حفظ ارزش هاى معنوى است. بعد از آن حفظ ارزش هاى ديگر لازم است. 🔸 البته منظور تقدم و تأخر زمانى نيست، بلكه اين تقدم و تأخر از لحاظ رتبه است. 🔸 متأسفانه مدتى است به دلايلى، با بيانات، و مقالاتى، به وسيله رسانه ها به ما تلقين كرده اند كه اگر مسائل اقتصادى حل شود، همه چيز درست مى‌شود. خير، اين گونه نيست. كسانى كه اين حرف ها را مى‌گويند خودشان را گول مى‌زنند. شما گول نخوريد. رفاه اقتصادى حلاّل همه مشكلات نيست... ✅ البته من نمى‌خواهم انكار كنم كه بسيارى از مشكلات اجتماعى در اثر فقر ايجاد مى‌شود، يا حداقل، فقر آن را تشديد مى‌كند. اما اين گونه تصور نكنيد كه اگر مسأله فقر حل شد همه چيز حل مى‌شود. گاهى در اثر پول فراوان بلاهاى جديدى پيدا مى‌شود." (1) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور _______________________ (1) آذرخشی دیگر از آسمان کربلا/ آیة الله مصباح/ امر به معروف و نهی از منکر/ مقابله با تهاجم فرهنگی. 💎 @Moshfeghoun 💐