eitaa logo
مشفقون
4.2هزار دنبال‌کننده
692 عکس
589 ویدیو
14 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت دوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 اما حقیقت ماجرا چیست؟ آیا پیدایش مربوط به بعد از رحلت پیامبر است و شیعه موجب شد؟ آیا شیعه یک فرقه انحرافی است؟ ✅در مقابل آن رویکردِ فرضی و چه بسا مغرضانه که تلاش می کند ریشه تشیع را بعد از رحلت (ص) بداند؛ رویکرد دیگری نیز وجود دارد که حاکی از پیدایش در دوره خود رسول خدا(ص) است. ✅"در این نگاه، تشیع برخاسته از متن دعوت اسلامی و آغاز آن همزمان با شکل گیری اسلام است." و بروز آن در سال سوم بعد از بعثت به هنگام دعوت علنی توسط وجود نبی اکرم(ص) صورت پذیرفت.( )(1) ✅در حقيقت و تشيع دو رويه يك سكه اند كه در يك زمان متولد شده اند. این نگاه به براهین متعدد عقلی و نقلی قابل اثبات است. ✅جالب است بدانیم که لفظ شیعه هم توسط خود پیامبر اسلام(ص)، استفاده شده است و ایشان پیروان (ع) را شیعه نامیدند که برخی از مستندات آن، از مصادر عامه(اهل سنت) ارائه خواهد شد؛ ان شاء الله. __________________ (1) مرحوم علامه امینی، مصادر جریان یوم الدار را به هفت صورت از منابع عامع نقل كرده است. الغدير/ ج2/ ص278 تا ص283. تحت عنوان "حديث بدء الدعوة". برای مطالعه متن فارسی آن مراجعه شود به ترجمه فارسی الغدیر ج4/ ص143 تا ص151. 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#امامت شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت دوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 اما حقیقت ماجرا
الشيعة و بث التفرقة!!! (القسمة الثانية) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 لكن ما هي الإجابة الصحيحة على هذا السؤال؟ هل  ظاهرة طارئة على المجتمع الإسلامی بعد عهد النبي(ص) و بثت بذور بين المسلمين؟ هل الشيعة فرقة رافضية منحرفة عن الإسلام؟ ✅ في مقابل ذاك الإتجاه الوهمي و ربما المتحیز و المغرض الذي يبذل جهده إثباتا لحدوث التشيع بعد وفاة (ص)، هناك إتجاه آخر يبيّن أن تأريخ نشأة التشيع يتعلق بعهد النبي(ص). ✅ "في هذه الرؤية، قد نشأ التشيع من متن الدعوة الإسلامية و كانت بدايته مقارنة لتبلور الإسلام." و قد أبرزه الرسول(ص) في السنة الثالثة من البعثة عندما ابتدأت الدعوه العلنیه بدعوة العشیرة الأقربین.( )(1) ✅ في الواقع أنه لا فصل بین النشأتین (تأریخ نشأة و نشأة التشیع) و أنهما وجهان لعملة واحدة. إنّ صحة هذا الرأي و القول مبرهنة بالبراهين العقلية و النقلية المتعددة. ✅ من الطريف أن نعرف أن لفظ الشيعة أيضا قد جاء في كلام رسول الله(ص) و هو الذي سمّى أتباع (ع) بالشيعة. سيُقدّم بعض مستنداته من مصادر العامّة؛ إن شاء الله. _________________ (1) قد نقل العلامة الأميني(ره) مستندات يوم الدار على سبع صور من كتب العامّة. الغدير/ ج2/ ص278 إلى ص283. ذيل عنوان "حديث بدء الدعوة". 💎 @Moshfeghoun 💐
مملوّ از حقایق می باشد و این بدیهی است که ما شیعیان معارف ناب خود را از کتب و منابع خودمان به دست می آوریم و منابع از لحاظ اعتبار، قابل مقایسه با منابع غیر آن نیست. اما در این مسائلِ اختلافی برای اثبات حقیقت به اجبار به منابع عامه استناد می کنیم که گرچه تمام همت خویش را مصروف کتمان حقایق کرده و می کنند اما همچنان حقایق در لابلای کتب آنان می درخشد والله متم نوره. اوایل طلبگی یک بار دکتر (1) را دیدم؛ از ایشان سؤال کردم: چه شد که شیعه شدید؟! جواب دادند: "با کتاب های خود وهابی ها و اهل سنت" !! این پاسخ هیچ وقت از ذهن این حقیر خارج نشد و هرچه که می گذرد بیشتر به صحت آن پی می برم. ______________ (1) یک ناصبی از علمای وهابیت در یمن بود که کتبی را بر علیه شیعه نوشت ولی سرانجام مستبصر و شیعه شد. 💎 @Moshfeghoun 💐
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت سوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 برخى روایات از (اهل سنت) كه در آن ها (ص) لفظ شيعه را براى پیروان (ع) به کار برده اند: ⬅️ "همانا تو (امام علی ع) بر منبرهایى از نور هستند." (1) ⬅️ "قسم به آن خدایى که جان من در دست اوست، این (علی ع) و شیعه ی او در روز قیامت هستند." (2) ⬅️ "تو و شیعیانت در  خواهید بود." (3) ⬅️ زمانی که آیه 7 سوره بینه نازل شد(همانا کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند؛ این ها همان بهترینِ مخلوقات هستند) پیامبر(ص) به امام علی(ع) فرمودند: "منظورِ آیه تو و شیعیانت است که در روز قیامت وارد عرصه محشر می شوید در حالی که هم شما از خدا راضی و هم خدا از شما راضی است." و ... 🌹خدا را شکر که مولایم شد.🌹 یاعلی ______________ (1) مناقب خوارزمی/ ص129 و 159. (2) مناقب خوارزمی/ ص111. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص371. (3) المعجم الأوسط/ ج6/ ص354. الکامل/ ج7/ ص213. تاریخ بغداد/ ج12/ ص284 و 353. مناقب خوارزمی/ ص113. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص332. (4) مناقب آل أبی طالب ع/ ص346. شواهد التنزیل/ ج2/ ص460. الدر المنثور/ ج6/ ص379. 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت سوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 برخى روایات از #منابع_عا
الشيعة و بث التفرقة!!! (القسمة الثالثة) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 بعض الروايات من التي أطلق (ص) كلمة الشيعة فيها على أتباع علي (ع): ⬅️ "إن (الإمام علي ع) على منابر من نور." (1) ⬅️ "والذي نفسي بيده، إن هذا( ع) و شيعته هم يوم القيامة." (2) ⬅️ "أنت و شيعتك في ." (3) ⬅️ "لما نزلت الآية السابعة من سورة البينة(إن الذين ءامنوا و عملوا الصالحات، أولئك هم خير البرية) قال النبي (ص) لعلي(ع): "هو أنت و شيعتك، تأتي أنت و شيعتك يوم القيامة راضيين مرضيين." (4) و ... . 🌹 الذي جعلنا من المتمسكين بولايته.🌹 ياعلي _____________ (1) المناقب/ ص129 و 159. (2) المناقب/ ص111. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص371. (3) المعجم الأوسط/ ج6/ ص354. الکامل/ ج7/ ص213. تاریخ بغداد/ ج12/ ص284 و 353. مناقب خوارزمی/ ص113. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص332. (4) مناقب آل أبی طالب ع/ ص346. شواهد التنزیل/ ج2/ ص460. الدر المنثور/ ج6/ ص379. 💎 @Moshfeghoun 💐
انتخاب اصلح یک تکلیف الهی https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28 ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال بگردد. من مکرّر عرض کرده ام که مسئله، مسأله ى و خدا و است. همچنان که اصل انتخابات یک است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهى است. قبلًا هم گفتیم که تفاضل و لو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنى بتوانید از راهى بروید که اگر خداى متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأى دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتى فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأى بدهید. مردم باید این کار را بکنند و ما هم از خدا مىخواهیم و دعا و آرزو مىکنیم که خداى متعال دلهاى مردم را به سمت نامزد اصلح آنکه واقعاً صلاحیتش بیشتر است هدایت کند. » ( 31/2/76 ) پ.ن: ای کاش به این حرف ها به معنای حقیقی کلمه عمل میشد و بشود... بی تعارف و صادقانه و بر اساس ظاهر امر باید گفت آنچه در مجموعه فعالیت های انتخاباتیِ جناح های کشور دیده می شود، مسأله نزاع بر به دست آوردن است نه مسأله دین و در نتیجه ... . اگر آقایون دنبال قدرت نیستند (که ان شاء الله نیستند و دغدغه دین دارند) در روش ها و بینش ها تجدید نظر کنند که ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی کین ره که تو میروی به ترکستان است یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
آقایان! اینجا جمهوری اسلامی است... https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28 « در ، انتخاب، است؛ نه رقابت انتخاباتى. این دعواها و رقابتها، متعلق به دموکراسی هاى غربى است که از و ، هیچ چیزى به مشامشان نرسیده است. کارهایى که انجام مىدهند، باب جمهورى اسلامى نیست. در اینجا ممشا، ممشاى اسلامى است و انتخاب، انتخاب اصلح. مردم باید با چشم باز و با وارد بشوند و آدمهایى را که اطمینان مىکنند، انتخاب کنند. »  ( 11/7/69 ) پ.ن 1: "...کارهایى که انجام مىدهند..." فکر کنم فقط باید سکوت کنیم: گرچه هیچ نشانه نیست اندر وادی                          بسیار امیدهاست در نومیدی پ.ن 2: خطاب به جمهوری اسلامی: گوش کن جانا که از جان دوست‌تر دارند جوانان سعادتمند پند را یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 چند نکته: ✅ در روایات معصومین(ع) ها دو قسم هستند: 1. عوامل مادی(از قبیل برخی خوراکی ها، سوء عادات و ...) 2. عوامل غیر مادی(مثل ارتکاب برخی گناهان و ...) ✅ در ، زیادی در مورد دارو و شیوهای گوناگون درمان، بیان شده است. البته بیانِ جزئی آن ها نیازمند تخصص لازم و کافی در این زمینه می باشد. به امید روزی که با همت مسلمانان، شاهد در جهان باشیم. ✅ در شیوه های درمان، چه بسا بتوان یک را از روایات به دست آورد: "در هیچ حرامی نیست"🌹 (1) ✅ بی صبرانه مشتاق روزی هستیم که _که ضامن دنیوی و اخروی مردم است_ نه فقط در کشورهای اسلامی بلکه در کل جهان پیاده شود. (ج) ------------------- (1) کافی/ ج8/ ص193 👍 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#سبک_زندگی_اسلامی https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 چند نکته: ✅ در روایات معصومین(ع) #عوامل_بیمار
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 عدة ملاحظات ✅ وفقا لروایات الأئمة المعصومين(ع) على نوعين: 1. الأسباب و العلل المادية(مثل بعض المأكولات، سوء العادات و ...) 2. الأسباب و العلل غير المادية(مثل إرتكاب بعض الذنوب و ...) ✅ هناك كثيرة في الإسلام تبين و تدل على أنواع الأدوية و الطرق المختلفة للعلاج و المدواة. طبعا ذكر هذه الروايات التفصيلي يحتاج إلى التخصص المناسب و الكافي في هذا المجال. على أمل أن نرى يوما في العالم بهمة المسلمين و جهودهم. ✅ لربما نستطيع أن نحصل على في طرق العلاج وفقا للروايات و هي: "لیس في حرام "🌹 (1) ✅ نتطلع إلى يوم نرى فيه أن -التي هي كفيلة الناس الدنيوية و الأخروية_ تُنفّذ في البلاد الإسلامية بل في كل العالم. (ج) ----------------- (1) الکافی/ ج8/ ص193 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#نمط_الحیاة_الإسلامية https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 عدة ملاحظات ✅ وفقا لروایات الأئمة المعصوم
Several points ✅ In accordance with traditions (Ahadith) of The 14 infallibles, the and diseases are two different kinds: 1. Material causes (like some foods, bad habits,etc) 2. Immaterial causes(like committing some sins, etc) ✅ There are a lot of in that explain and express various types of medicines and different remedies and treatments. Naturally, mentioning these traditions in detail, requires competence and expertise in this regard. Hoping for a day to see the in world through the determination of moslems. ✅ In remedies maybe we can obtain and realize a from the traditions: "There is no (shifa) in forbidden substances (Haram)"🌹 (1) ✅ We're looking forward eagerly to a day that _that provide the and the felicity of people in this world and the next_ are performed in all over the world not just in the Islamic countries. (c) -------------------------- (1) al_Kafi\8\p:193 💎 @Moshfeghoun 💐 https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/36 صاحب الزمان(عج): "أنا المهديُّ(و) أنا قائم الزمّان، أنا الذي أملأَها عدلاً كما مُلِئت جورا." (كمال الدين و تمام النعمة/ الشيخ الصدوق/ ص445) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 حضرت مهدى(عج): "من مهدی (و) قائم(قیام کننده به حق) الزمان هستم. من آن کسی هستم که زمین را پر از عدل می‌کنم، همان گونه که پر از ستم شده است." (كمال الدين و تمام النعمة/ شيخ صدوق/ ص445) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 the Imam of our time (may Allah hasten his return): "I am al-Mahdi (the guided one), (and) I am the Qāʾim (Who Arises) of the time and I am the one who fills it (the world) with justice just as it was filled with injustice and tyranny." (Kamal al-din wa tamam al-ni'ma \Sheikh Saduq\ p:445) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/37 عليه السلام: "مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبِیحاً، کانَ شَرِیکاً فِیه." (كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 3/ ص141) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 عليه السلام: "هر که کار زشتی را نیک شمارد، در آن کار شریک باشد." (كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 3/ ص141) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 (the 9th Imam of all moslems p.b.u.h): "Whoever approves of a bad act, is counted partner in crime." (Kashf al–Ghommah fi Ma‛refat al-A‛emmah\ 3\ p:141) 🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷 💎 @Moshfeghoun 💐