eitaa logo
مشفقون
3.7هزار دنبال‌کننده
590 عکس
543 ویدیو
12 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
هر فرد مسلمانی، با قاطعیت، ادعای مشخص و نمايان بودنِ مکانِ دقیق س را بكند؛ ادعایش و غیر قابل قبول است. (۱) 💎 @Moshfeghoun 💐
هر کلامی را باور نکنیم... اینکه بعضی، با استناد به برخی نقل ها ادعای وجود اختلاف بین س و امیرالمؤمنین (ع) می نمایند... و بعد در صدد توجیه این اختلاف بر می آیند؛ به هیچ وجه نیست... ✅وجود این اختلاف و ناراحتی در تعارض با این دو بزرگوار (ع) است. ✅اساس این نقل ها مخدوش است. ✅این سخنان، نهایتا به سرپوش گذاشتن بر اسناد (س) و روایات ایشان س می انجامد. البته اگر ادعا نکنیم "این نقل ها اساسا برای همین هدف ایجاد شده است." س @Moshfeghoun
مشفقون
#امامت هر کلامی را باور نکنیم... اینکه بعضی، با استناد به برخی نقل ها ادعای وجود اختلاف بین #صدیقه_
علینا أن لا نصدّق کلّ کلام هناک بعضٌ یُثبتون اولا وجودَ بعض بين أميرالمؤمنين علي ع و بين سيدة النساء س مستندين إلى بعض الروايات؛ ثم يسعون لتبريرها بينما عملهم هذا(الإثبات ثم التبرير) في غاية الضعف و . ✅وجود هذه الخلافات ينافي عليهما السلام. ✅هذه الروايات مرفوضة. ✅کل هذه الکلمات تؤدي إلى التعتيم على الأسناد و الروايات الدالة على سيدة فاطمة س و . طبعا إن لا نقول و ندّعي أنّ أساسَ جعل هذه الكلمات و الروايات هو هذا التعتيم و التلبيس! 💎 @Moshfeghoun 💐
اینکه گفته میشود خانه ای که حضرت رسول (ص) در آن مدفون شدند، در حقیقت عایشه بوده و لذا دفن شیخین در آنجا صحیح بوده و ممانعت عایشه از دفن شدن حضرت امام حسن مجتبی (ع) در آن مکان مشروعیت داشته است، به هیچ وجه صحیح نیست. ✅مدفن شریف حضرت رسول (ص)، منزل شخصی خودشان بوده است و معروف به (س)، البته در زمان خلیفه اول! مشهور شد به بیت عایشه. ✅زمین این خانه از طریق ارث، ملک (س) است که شد. ✅سهم الارث عایشه از رسول خدا (ص) یک سهم از هفتاد و دو سهم از قیمت آن خانه است. س 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#امامت اینکه گفته میشود خانه ای که حضرت رسول (ص) در آن مدفون شدند، در حقیقت #منزل_شخصی عایشه بوده و
ما يقال مِن أن الحجرة التي دُفن فيها رسولُ الله (ص)، هي في الحقيقة و ملكها! لا أساس لها من الصحة و الصدق. بناء على هذا الكذب، يظنّ بعضٌ أنّ دفنَ الشيخين فيها صحيحٌ و حيلولة عائشة دون دفن الإمام الحسن المجتبى (ع) فيها مشروعة؛ في حين أنّ ✅مدفنَ رسولِ الله ص الشريفَ، كان بيتَ نفسِه العزيز و كان معروفا ب (س)، لكن في زمن الخليفة الأول! أصبح مشهورا ببيتِ عائشة. ✅أرض هذا البيت أصبحت ملكَ سيدة النساء س بعد استشهاد أبيها عن طريق ، على الرغم من أنها و أخِذت منها (س) ظلما و قهرا. ✅سهم عائشة من إرث النبي (ص) و قيمة ذاك البيت هو التسع من الثمن! 💎 @Moshfeghoun 💐
متاسفانه ما شاهد آن هستیم که بعد از شهادت حضرت رسول ص، جریانی از درون امت اسلامی! در صدد آن بودند که علاوه بر ناچیز شمردن میراث حضرت رسول ص(وحتی مقروض!! دانستنِ ایشان بعد از رحلت)، صدیقه طاهره س را نیز منحصر در بدانند و همچنین حضرت س از حکامِ وقت را مختصر و بشری بدانند. این جریان تا به امروز بر این عقیده و تلاش استوار است. از سوی دیگر برخی متاسفانه گمان میکنند تنها مطالبه حضرت س از حکامِ وقت فقط بوده است. حال آنکه هر چهار موضوع: 1. کم ارزش دانستن ما ترک حضرت رسول ص؛ 2. منحصر کردن مطالبات مالی حضرت فاطمه س به ارثشان؛ 3. ناچیز و بشری نشان دادن اختلاف بین حضرت فاطمه س و حکامِ وقت؛ 4. منحصر قلمداد کردن اموال غصب شده به فدک؛ غیر قابل قبول و مروجین متعمد آن مصداق آیه قرار می گیرند. س 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#امامت متاسفانه ما شاهد آن هستیم که بعد از شهادت حضرت رسول ص، جریانی از درون امت اسلامی! در صدد آن
للأسف نحن نرى بعد استشهاد رسول الله ص، أن تيّارا من نفس الأمة الإسلامية! عزم على أن يعُدّ تركة النبي ص زهيدا(حتى سعى ليقول أنّه بعد وفاته كان مقترضا! و مديونا!) بالإضافة إلى ذلك، اجتهد هذا التيار أن يحصُرَ و مطالبات سيدة النساء س المالية في طلبِ وحسب؛ و أيضا أراد أن يعرّف و يُري على حكّام وقتها قليلا و انسانيا و لا إلاهيا. هذا التيار لا يزال يسعى إلى إثبات هذه الأفكار. من ناحية أخرى هناك بعضٌ -لسوء الحظ- يزعمون أن مطالبتها س المالية من حكّام زمانها كانت منحصرة في . و الحق أنّ كل هذه المواضيع الأربعة المذكورة من: 1. زعم قلة ميراث النبي ص؛ 2. حصر مطالبة حضرتها س في إرثها؛ 3. إرائة غضب حضرتها س من حكام زمانها قليلا و بشريا؛ 4. و زعم انحصار أموالها المغصوبة في فدك؛ غيرُ مقبول و الدعاة المتعمّدين إليها من مصاديق آية الشريفة. 💎 @Moshfeghoun 💐
منطقه ای سرسبز و پرآب در حجاز -حوالی خیبر- در فاصله تقریبا 160 کیلومتری از مدینه است. نام امروزی این منطقه است. بعد از شکست یهودیان در خیبر، فدک به اجماع مسلمانان تحت عنوان فیء ملک رسول خدا ص شد. حضرت رسول ص در زمان حیات، این مکان را به حضرت س کردند. این منطقه فقط حدود پانزده روز! بعد از شهادت حضرت رسول ص توسط حکام وقت مصادره شد. ادعای عدم وجود روایت صحیح بر این بخشش و هدیه (از طرف پیامبر ص به دخترشان س)، و است. فراموش نکنیم که فدک جزء ارثِ حضرت س نبوده است که برخی بخواهند با ، را مشروع جلوه دهند. س 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#امامت #فدک منطقه ای سرسبز و پرآب در حجاز -حوالی خیبر- در فاصله تقریبا 160 کیلومتری از مدینه است. ن
بقعة خصيبة خضراء و ذات عيون متعددة في الحجاز بالقرب من خيبر بحيث تبعد عن المدينة المنورة زهاء 160 كيلومترا. تسمى هذه المنطقة اليوم . بعد هزيمة اليهود في خيبر، انتقلت فدك إلى مِلك رسول الله ص فَيئا بإجماع المسلمين. قد النبي ص في حياته لسيدة النساء س. في غضون حوالي 15 يوما فقط! بعد استشهاد النبي ص، هذه المنطقة على أيدي حكّام زمان حضرتها س. ادعاء عدم وجود الأسناد الصحيحة الدالة على هذه الهبة و الإعطاء(من جانب النبي ص إلى بنتها س) و للغاية. لا أحد يستطيع أن يُحِلّ ذاك و يُريه مشروعا مستندا إلى ضعيفة ؛ لأننا نعرف و لن ننسى أنّ فدك ما كانت من نصيب ميراث حضرتها س بل كانت ملكها عن طريق الهبة. 💎 @Moshfeghoun 💐
اینکه عده ای اولا مطالبات مالی حضرت (س) را فقط "از جنس طلب ارث" می دانند؛ ثانیا تمام این مطالبات را در یک مجلس و بسیار محدود می دانند؛ انسان را نسبت به آنان می کند. ✅ مطالبات حضرت (س) حداقل در و در هر مرحله در چندین نوبت بوده است. ✅ایشان (س) علاوه بر ارث، و را نیز مطالبه نمودند. س 💎 @Moshfeghoun 💐