eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1هزار دنبال‌کننده
600 عکس
204 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
سید محمدجواد موسوی‌فرد
◽️ توصیه‌هایی به مبلغین محترم در آستانه ماه مبارک رمضان همه توجه داریم که ما یک "زلزله اجتماعی" را
🔰 معرفی منابعی برای موضوعات پیشنهادی: ۱. درباره آزادی به این دو منبع مراجعه بفرمایید: الف) نظریه سیاسی اسلام مرحوم آیت الله مصباح، جلد اول، جلسه پنجم‌ تا هفتم ب) پرسش‌ها و پاسخ‌ها مرحوم آیت الله مصباح، بحث آزادی در اسلام ۲. بحث هدف آفرینش: الف) درس خداشناسی در قرآن، آیت الله مصباح، درس شانزدهم و هفدهم ب) مباحث "لذت تکلیف" و "تنها مسیر" استاد پناهیان ۳. مساله شرور کتاب عدل الهی استاد شهید مطهری، مبحث شرور ۴. برای مورد ۴، ۵ و ۶ کانال سعداء آقای راجی و کانال علی علیزاده (جدال) را دنبال کنید. علیزاده قابل اعتماد نیست ولی کارشناس‌هایی که دعوت می‌کند بعضا از جبهه انقلاب هستند و گفتگوهای خوبی شکل می‌گیرد.
یکی از دوستان عزیز منابع خوبی برای بحث "آزادی" و "مساله شرّ" معرفی کردند. سپاس! ◽️ بحث آزادی: بنیاد اخلاق+ پاورقی ها و کتاب فلسفه اخلاق آقا مجتبی قسمت لیبرالیسم اخلاقی. ◽️ مساله شرّ: تبیین نظام احسن و چرایی شرور، کتاب خداشناسی طرح ولایت که قلم حاج آقا مجتبی هست. + کتابچه "زیبایی شرور" علامه مصباح
زیبایی شرور-پیام‌رسان‌ها.pdf
4.57M
پی‌دی‌اف کتاب زیبایی‌های شرور این کتاب حاصل سه جلسه سخنرانی مرحوم آیت الله مصباح در دوران کروناست.
◽️ از قرآن کریم بپرسیم! استاد قرائتی نکته خوبی را برای استفاده بیشتر از قرآن کریم گوشزد کردند: می‌گفتند "من هر وقت می‌خواهم ختم جدید قرآن را شروع کنم با سوال نزد قرآن می‌روم". 👈 مثلا از قرآن کریم سوال کنیم پیامبران الهی در انتشار فرهنگ دینی چگونه عمل کردند و با چه موانع و چالشهایی مواجه بودند؟ در این حالت، ذهن ما حساس می‌شود و از آیات قرآن کریم طلب پاسخ می‌کند، گویی دنبال گمشده‌ای می‌گردد. در آستانه ماه مبارک رمضان فکر کنیم چه خلأ ذهنی داریم که دوست داریم خداوند پاسخ آن‌ را بدهد، با همین ذهنیت قرآن را تلاوت کنیم نه فقط برای کسب ثواب که البته آن هم مقصد و مقصود مهمی است.
سینمای ایران نماد پشت صحنه خودش است نه آیینه جامعه!
بیت الغزل معرفت ج ۵.mp3
1.66M
🔰 بیت الغزل معرفت (۵) 💢راهی به سوی خداشناسی عرفانی💢 ببوی نافه‌ای کاخِر صبا زان طُرّه بگشاید ز تاب جَعد مُِشکینش چه خون افتاد در دلها! ◽️ معنای اجمالی بیت دوم ◽️ شرح معنای عرفانی بیت ◽️ کنایت بودن طرّه از کثرات عالم ماده ◽️ باد صبا و حقیقت اشراقی آن ◽️ لذت عبور از عالم کثرات و مشاهده رخ وحدت یار @elmetawhid
عید نوروز به شرط رشد معنوی مثبت است
◽️ نقطه ضعف "نقطه ضعف شناسی" 🔹تصور می‌کنم مهمترین بخش فرمایشات رهبری این بود که اگر کسی اعتراض هم دارد باید نقاط ضعف و قوت را درست شناخته باشد و سپس معترض گردد. 👈این نه به نفع جامعه و کشور است و نه به نفع خودمان که هنوز مساله حقیقی را نشناخته شروع کنیم به نق زدن و اعتراض کردن. 👈 از آن سو تلاش اولیه و پرحجم رسانه های شیطان بر این است که نگذارند ما متوجه نقاط ضعف حقیقی‌مان بشویم یا اگر نقطه ضعفی هم مشهود است راه حل‌های غلطی پیشنهاد می‌دهند که خود مشکلات عدیده درست می‌کند. 💢یکی از بزرگترین آزمون‌های عصر حاضر برای ملت ایران شناخت کارشناس حقیقی از شبه کارشناس و حقه‌بازهای عالم سیاست و اجتماع است. 💢
مقاومت یا تسلیم، مساله این است...
مشکل از مکرون نیست مشکل از فهم برخی از دموکراسی است که فکر می‌کنند هر وقت یک عده ریختند توی خیابان و آتش زدند باید گوش به حرف آنها بود!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکات خوبی که جناب آقای تقوی در این ویدئو درباره احتمال تاثیر در امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌کنند بسیار مورد تایید است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا! این مردم بهترین‌های‌شان را از دست دادند تا اسلام بماند، تا تشیع بماند، تا اسم مولا و اباعبدالله بلند باشد، تا حجاب فاطمی شعار ایران بماند.. خدایا! این دختر و مثل این دردانه یتیم نشدند که امثال آن نکبت موفرفری پول سیا بگیرد و به عصمت دختران ما حمله کند. خودت فرمودی آنها که برای خدا کشته شدند خون‌شان هدر نمی‌شود.. خدایا! ما به وعده تو ایمان داریم، راضی نشو در این مملکت امام عصر علیه السلام شعار شیعه از سرها بیفتد!
تحلیل درباره آزادی.mp3
2.27M
🔰 تحلیلی درباره مساله "آزادی" "چه ورود و خروجی درباره بحث آزادی داشته باشیم؟" 💢جلسه نخست، معانی آزادی💢 ◽️ اهمیت مساله آزادی ◽️معانی آزادی: ۱) نفی اسارت ۲) نفی استبداد ۳) نفی تعین اخلاقی ۴) معین بودن اخلاق و مدارا در مقام عمل
◽️استعجال فرهنگی ۱) نقل است یک عرب بادیه نشین دست فرزندش را گرفت و در مسجد نزد خلیل بن احمد فراهیدی ادیب معروف آمد و گفت: یا شیخ! علمه اللغة و الادب و الفقه و الحمار بالباب!! یعنی به فرزندم علم لغت و ادبیات و فقه بیاموز، خیلی هم عجله داریم چرا که الاغ دم در است و ترس از فرار و سرقت آن داریم!! 😄 مدتی پیش هم یک نوجوان حدودا ۱۶- ۱۷ ساله به بنده پیام داد: حاج آقا! چند تا از آن استدلال‌های ناب اثبات خدا برای من پیامک کن که مشغول بحث با چند خداناباور شدم و می‌خواهم رسوایشان کنم!! تاکید داشت چند تا از اون خوب‌هاش رو بفرست😄😄 گفتم اگر مساله به این سادگی بود که اهل الحاد مریض نیستند دست از خداباوری بردارند، لابد پیچیدگی‌های غامضی دارد که نتوانستند از عهده‌اش بر بیایند. ۲) این نقل‌ها حکایت برخی از اهل ایمان است که در همین کانال های ایتا و صفحات توییتر و اینستاگرام از وضعیت بدحجابی و بد پوششی گله مندند و دائم به دولت و این نهاد و آن ارگان بد و بیراه می‌گویند که چرا اقدام نمی‌کنید؟! 👈 همین درک سطحی از فرهنگ است که ما را به این بی فرهنگی کشانده و کلاف سردرگمی شده که گاه ده‌ها متخصص هم از عهده حل آن بر نمی‌آیند. مگر بی‌حجابی یک دلیل دارد؟ مگر با بخشنامه و اجبار مساله حل می‌شود؟ من‌ همان هستم که گشت ارشاد را ضروری می‌دانستم و می‌دانم، اما این جنس نق زدن‌ها را هم‌ خوب می‌شناسم، این‌ نق زدن‌ها نوعا پی حل مشکل نیست چون اساسا مشکل را نمی‌شناسد. اصلا از جهتی خوب است که کار چنین باشد تا عده‌ای بفهمند مشکل جدی است، عده‌ای تا گرگ دنبال‌شان نکند متوجه خطر نمی‌شوند. مطالبه این عده از دولت‌مثل مطالبه فیلترینگ است که ظاهرا همه‌ چیز مرتب است اما یک باره در یک فتنه معلوم می‌شود چه لجنی ته این آب به ظاهر زلال رسوب کرده بود! اکنون هم اگر دولت ورود کند و با اجبار مساله را حل کند این عده دوباره پای‌شان را روی پا می‌اندازند و خیال‌شان تخت و تبارک که بحمدالله مشکل چندانی نداریم و دوباره می‌روند سراغ همان رویه سابق و دوباره همان بحث‌های هزار بار تکرار شده و دوباره کوفت و زهر مار! 💢مسلما همیشه یک عده قلیل در قلیل هستند که بسیاز هنجار شکن‌اند، گشت ارشاد و باتوم پلیس برای همین‌هاست. 💢 🔰 اما فرهنگ سازی بین توده‌ها کاری بس عمیق و ظریف و حوصله بردار است. فرهنگ سازی مثل کندن کوه با مژه است، عجول بودن در کار فرهنگی عین بی‌فرهنگی است.
وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْنَاهُمْ مَآءً غَدَقًا بحمدالله نزولات جوی خوب بوده است، مستدام باد ان شاءالله
◽️ امان از غضب! یک آسیب جدی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود دارد که معمولا همین آسیب منجر به نزاع می‌شود وقتی شخص مرتکب منکر بی‌اعتنایی می‌کند یا حرف نامربوط می‌زند به آقا یا خانم بر می‌خورد، احساس توهین به او دست می‌دهد و همین باعث واکنش تندتر می‌شود، چرا؟ چون قوه غضبیه خوراکش در غلبه و موفقیت است و اگر تربیت نشده باشد در چنین مواقعی احساس شکست می‌کند، این احساس شکست رنج فراوانی دارد و شخص برای رهایی از این رنج دست به اقدام خشن‌ برای غلبه می‌زند. چه باید کرد؟ اولا نوع این تنش‌ها به دلیل رعایت نکردن تذکر در جمع است، اگر من و شما از بی اعتنایی احساس توهین می‌کنیم آن شخص مرتکب منکر هم از تذکر در میان جمع احساس توهین می‌کند، لذا خوب است جایی که جمع متوجه نمی‌شود امر و نهی صورت بگیرد. ثانیا اشخاصی که از خود سراغ دارند زود از کوره در می‌روند بهتر است نهی از منکر را مادامی که از خود مطمئن نشده‌اند انجام ندهند. ثالثا بایست این نفس پلید را توجیه کنیم(: هر مقدار غذا که به حیوان غضب‌ناک درون بدهیم چاق‌تر و قوی‌تر می‌شود. لازم است قوه غضبیه را در کنترل خود در آوریم.
پناه می‌بریم به خداوند از غضب بی مورد...
کار خداست😊
مغالطات، ج ۷.mp3
1.2M
🔰 مغالطات بررسی مغالطات رایج بر اساس کتاب "مغالطات" نوشته دکتر علی اصغر خندان ⭕️ جلسه هفتم فصل اول؛ تبیین‌های مغالطی (۵) مغالطه بسیار بسیار مهم "علت جعلی" ◽️ مغالطه‌ای بسیار مهم در عداد مغالطه اشتراک لفظ ◽️ تعریف مغالطه ◽️ نوع اول مغالطه علت جعلی ◽️ دو راه اساسی برای کشف علت پدیده‌ها ◽️ اغراضی که موجب این مغالطه می‌شود ◽️ نوع دوم این مغالطه @elmetawhid
◽️ حکایتی متناسب با مغالطه علت جعلی نقل است که در دوران قدیم، فرزند ساده‌ لوح یکی از طبیبان از پدر خود شنیده بود که هر گاه حال یکی از بیمارانت بد شد، بر بالین او حاضر شو و به اطراف نگاه کن؛ ببین چه می‌بینی! اگر مثلا پوست خربزه‌ای دیدی بگو که بیمار خربزه خورده و مرضش شدت یافته؛ یا اگر هسته آلو دیدی بدان که آلو خورده و ... جوان ساده لوح روزی با خبر شد که حال یکی از بیمارانش وخیم است، لذا بر بالین او حاضر شد و مرتب می‌گفت بیمار ناپرهیزی کرده و برای اثبات مدعای خویش به اطراف نگاه کرد و چیزی نیافت جز یک پالان الاغ، لذا خطاب به اطرافیان بیمار کرد و گفت: "بیمار، خر خورده!"
سوال: به نظر شما آیا اعتقاد به نحس بودن ۱۳ هم مغالطه علت جعلی است؟
33.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️ این خوش‌تیپی نیست این جنایته! 👈 کلیپ کوتاه از جناب آقای دکتر مرعشی استاد روان‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره اثبات حجاب ضمن گفتگو با یک دختر خانم 💢 شکل استدلال ایشان خیلی منطقی و جالب است. اصطلاحا در منطق به این نوع استدلال "قیاس ذوالحدین" می‌گویند
به قول ما طلبه‌ها امکان عام مستلزم ضرورت نیست!