eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1.1هزار دنبال‌کننده
610 عکس
211 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
آداب الصلوة. جلسه دوازدهم.mp3
5.07M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 شرح کتاب آداب الصلوة امام خمینی، جلسه 12 (حب دنیا منشا تشتت خیال است) ▫️ یادآوری معنای حضور قلب ▫️حب دنیا چگونه مانع حضور قلب است؟ @elmetawhid
▫️منطق جهاد (2) وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في‏ دينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ (سوره توبه، آیه 12) ▫️ترجمه: و اگر گروهی از مشرکان پیمان های خود را که بر آنها سوگند یاده کرده اند پس از آن که بر آن عهد بستند، شکستند و درباره دین شما زبان به بدگویی گشودند آن پیشوایان کفر به شمار می آیند و شما باید با پیشوایان کفر پیکار کنید، چرا که آنان را هیچ پیمانی نیست، باشد که از پیمان شکنی خود دست بردارند. ▫️نکته تفسیری: معنای طعن در دین آن است که عده‌ای زمنیه‌ی فکری را در محیط وسیع تبلیغ بر ضد اسلام تیره و تار نمایند و پوششی اطراف آینه‌ی ذهن مردم بکشند؛ به طوری که وقتی مردم با اسلام روبرو شدند، نور اسلام را دریافت نکنند، و گرنه عیب‌جویی به خودیِ خود، موجب قتل نمی‌شود؛ بلکه «طعن»، از آن جهت که مانع نشر دعوت اسلام می‌شود، موجب قتل است. @elmetawhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕑 #ساعت_مناجات 📺 #ببینید 📌 فرصتی برای آشنایی با آداب دعا و مناجات با خدا ◽️«ادب پنجم، ثنا گویی و تمجید از خداوند» - خداوند مثل «مامان»؛ «مامان» مثل خداوند - جزئیات نعمت ها و نعمت های جزئی را ببین! - چرا تمجید خداوند ادب است؟ ▫️ ⏰ ساعت خود را به وقت #طه کوک کنید... 🔰 ... طه ... بهترین‌ها برای شما 😇 🆔 @TahaFamily_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕑 #ساعت_مناجات 📺 #ببینید 📌 فرصتی برای آشنایی با آداب دعا و مناجات با خدا ◽️«ادب ششم، همیشه دست به دعا» - حسنک کجایی؟! - خدای ابزاری، خدای محبوب - آن‌ها که فقط در سختی‌ها خداوند را می‌شناسند ▫️ ⏰ ساعت خود را به وقت #طه کوک کنید... 🔰 ... طه ... بهترین‌ها برای شما 😇 🆔 @TahaFamily_ir
آداب الصلوة. جلسه سیزدهم.mp3
5.13M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 شرح کتاب آداب الصلوة امام خمینی، جلسه 13، شروع مقاله دوم، فصل اول (در بیان اجمالی طهور) ▫️ مراتب طهارت باطنی @elmetawhid
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 منطق جهاد (3) وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في‏ دينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ (سوره توبه، آیه 12) ▫️ترجمه: و اگر گروهی از مشرکان پیمان های خود را که بر آنها سوگند یاده کرده اند پس از آن که بر آن عهد بستند، شکستند و درباره دین شما زبان به بدگویی گشودند آن پیشوایان کفر به شمار می آیند و شما باید با پیشوایان کفر پیکار کنید، چرا که آنان را هیچ پیمانی نیست، باشد که از پیمان شکنی خود دست بردارند. ▫️نکته تفسیری: «امام» کفر یعنی «ایدئولوگ، تئوریسین، زمامدار و هادی کفر». آیه‌ی قرآن نمی‌خواهد بگوید با هر کافری که نقض عهد کرد، بجنگید. بلکه مطلب اجتماعی بسیار مهم و دقیقی را بیان می‌کند؛ حکمی در مقیاس جهانی. در واقع امامِ کفر است که نقض عهد می‌کند نه آحاد مردم. یکی از مستشرقان مسیحی می‌گوید: «جنگ اسلام در واقع، جنگ با حکومت‌ها و زمامداران و رؤسای زمان بود، نه جنگ با ملت‌ها». چه کسی با عیب‌جویی خود از پذیرش اسلام مانع می‌شود؟ آیا توده‌ی مردم مانعند؟ خیر، بلکه کسانی که بر زوایای اجتماع و مردم سلطه و قدرت دارند مانع هستند. https://eitaa.com/elmetawhid
◽️جریان شناسی فکری، فرهنگی و سیاسی (1) ▫️ چیستی جریان شناسی 🔸 جریان عبارت است از تشکل، جمعیت و گروه اجتماعی معینی که علاوه بر مبانی فکری از نوعی رفتار ویژه اجتماعی برخوردار است. 🔹 بنابراین: اندیشه نظام مند یک شخصیت علمی که به صورت تشکل اجتماعی ظاهر نشده جریان نامیده نمی شود. 🔸 جریان‌شناسی، نوعی طبقه‌بندیِ فکر و افراد جهانِ پیرامون است. هرچه مدیران و برنامه­ ریزان فرهنگی کشور با جریان­ های فکری(اندیشه­ ها و گفتمان­ های غالب یا خاموش در جامعه) بیشتر و بهتر آشنا باشند، آنگاه طراحی مدل فرهنگی برای بلند مدت، عملیاتی ­تر صورت خواهد گرفت. 🔹 جریان های اجتماعی هر چند تنوع بالایی دارند، اما درصدد بررسی جریان های فکری، جریان های فرهنگی و جریان های سیاسی ایران و جهان در حد آشنایی ( و نه طرح مباحث تخصصی) هستیم، ان شاء الله. https://eitaa.com/elmetawhid
آداب الصلوة. جلسه 14.mp3
5.06M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 شرح کتاب آداب الصلوة امام خمینی جلسه 14؛ مقاله دوم، فصل سوم ▫️ آداب باطنی هنگام توجه به آب برای وضو https://eitaa.com/elmetawhid
تفسیر. جلسه 9.mp3
5.65M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 تفسیر آیات منتخب، جلسه 9 ▫️ آیات ولایت امیرالمومنین علیه السلام ▫️آیه سوم سوره مائده ▫️ خصوصیات " الیوم" https://eitaa.com/elmetawhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕑 #ساعت_مناجات 📺 #ببینید 📌 فرصتی برای آشنایی با آداب دعا و مناجات با خدا ◽️«ادب هفت؛ کنترل ذهن در دعا!» (۱) - کنترل خواستنی‌ها - همه نعمت‌ها را ببینیم - اگر فقط دنیا را بخواهیم ... ▫️ ⏰ ساعت خود را به وقت #طه کوک کنید... 🔰 ... طه ... بهترین‌ها برای شما 😇 🆔 @TahaFamily_ir
انا لله و انا الیه راجعون ▪️▪️▪️▪️▪️▪️ ▫️شهادت دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران را به محضر فرمانده کل قوا و خانواده های داغ دیده و ملت دردمند ایران تسلیت عرض می کنیم. ▫️مثل همیشه انتظار می رود کرکسان سیاسی نمک بر زخم ملت بپاشند و درد و غم ملت را مضاعف کنند. تحمل نیش و کنایه این اراذل ماجور و مثاب است ان شاء الله. https://eitaa.com/elmetawhid
🌸🍃🌸🍃 ▫️ضرورت تشکیل حکومت اسلامی وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في‏ دينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ (سوره توبه، آیه 12) ▫️ترجمه: و اگر گروهی از مشرکان پیمان های خود را که بر آنها سوگند یاده کرده اند پس از آن که بر آن عهد بستند، شکستند و درباره دین شما زبان به بدگویی گشودند آن پیشوایان کفر به شمار می آیند و شما باید با پیشوایان کفر پیکار کنید، چرا که آنان را هیچ پیمانی نیست، باشد که از پیمان شکنی خود دست بردارند. ▫️نکته تفسیری: "لعلهم ینتهون" حال باید پرسید چطور ممکن است سران کفر [از زورگویی] برگردند؟ آیا چنین چیزی امکان دارد؟ آری، مردم جهان همیشه قدرتگرا هستند، هر جا قدرت و تحکیم موقعیت وجود دارد، نفوس ضعیفه به طرف قدرت جذب می‌شوند. این حالت در عین غلط بودن، واقعیتی است که وجود دارد. وقتی اسلام قدرت خود را نشان داد زمام‌داران دشمن متوجه می‌شوند که دیگر نمی‌شود با این قدرت جنگید و مبارزه کرد. این بیان توجه و التفاتی به نقش قدرت در جذب نفوس به طرفِ حقیقت است. این مطلب همان نکته‌ای است که برخی متفکران معاصر می‌گویند: «اگر یک گوشه‌ی دنیا، یک قدرت اسلامی به وجود آید، اثرش در جذب نفوس به طرفِ اسلام از صدها مبلّغ و مانند آن بیشتر است».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕑 #ساعت_مناجات 📺 #ببینید 📌 فرصتی برای آشنایی با آداب دعا و مناجات با خدا «ادب هفتم؛ کنترل ذهن در دعا!» (۲) - ذهن مؤدب، ذهن هرزه - هرزگی ذهن عمدتا ریشه در مقایسه‌کردن زندگی با دیگران رخ می‌دهد - نهی صریح قرآن از مقایسه زندگی با کفار ▫️ ⏰ ساعت خود را به وقت #طه کوک کنید... 🔰 ... طه ... بهترین‌ها برای شما 😇 🆔 @TahaFamily_ir
تفسیر. جلسه ۱۰.mp3
5.42M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 تفسیر آیات منتخب، جلسه 10 آیات ولایت امیرالمومنین علیه السلام (2) ▫️ آیه اکمال دین ▫️ خصوصیات "الیوم" ▫️ مایوس شدن کفار از چه روزی در تاریخ اسلام رخ داده است؟ https://eitaa.com/elmetawhid
آداب الصلوه. جلسه ۱۵.mp3
5.12M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 شرح کتاب آداب الصلوة امام خمینی، جلسه15، مقاله دوم، فصل چهارم ▫️تبیین عارفانه از توجه به آب و خاک برای وضو، غسل و تیمم https://eitaa.com/elmetawhid
نمای کلی از جریانات فکری ایران معاصر https://eitaa.com/elmetawhid
🌸🍃🌸🍃 ▫️صورت بندی کلی جریانات فکری ایران معاصر 🔸جریان های فکری ایران معاصر به صورت کلی از این قرار است: 1. برخی از جریان ها نسبت به دین و دنیای جدید دغدغه ایجابی یا سلبی دارند: این گروه خود دو دسته اند: 1.1. برخی دغدغه حفظ دین را دارند 1.2. برخی به دنبال حذف دین هستند و آنها که در صدد حفظ دین هستند نیز دو دسته اند: اول) روشنفکران التقاطی (مثل دکتر شریعتی، عبدالکریم سروش و ...) دوم) روشنفکران اجتهادی (مثل علامه طباطبایی و شهید مطهری) 🔹2) جریان کلی دوم، آنهایند که دغدغه ای درباب مناسبات دین و دنیای جدید ندارند؛ حال برخی فقط به دین توجه دارند و برخی فقط به دنیای جدید: 2.1. آنها که فقط به دین توجه دارند جریان های سنتی شیعی هستند که به شدت علیه مظاهر دنیای مدرن موضع می گیرند. (مثل علمای سنتی اصولی و اخباری معاصر) 2.2. و در مقابل جریان هایی که فقط دنیای معاصر را مهم می دانند و به طور کلی نسبت به دین روی گردانند(مثل جریانات سکولار) 🔸بنابراین پنج جریان کلی فکری در ایران وجود دارد که به نوبت درباره هر کدام سخن خواهیم گفت: 1. جریان های سنتی شیعی 2. جریان های سکولار 3. جریان روشنفکر الحادی 4. جریان روشنفکر التقاطی 5. جریان روشنفکر اجتهادی https://eitaa.com/elmetawhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕑 #ساعت_مناجات 📺 #ببینید 📌 فرصتی برای آشنایی با آداب دعا و مناجات با خدا ◽️«ادب باطنی و رسم ظاهری دعا» (جلسه نوزدهم) «ادب هفتم؛ کنترل ذهن در دعا!» (۳) - یک راه مهم کنترل ذهن - عضو ناسپاس بدن - دانستنی‌های بی فایده و اضطراب‌ساز ▫️ ⏰ ساعت خود را به وقت #طه کوک کنید... 🔰 ... طه ... بهترین‌ها برای شما 😇 🆔 @TahaFamily_ir
▪️▪️▪️▪️▪️▪️ ▫️چرا مرگ بر آمریکا و انگلیس نه روسیه و چین؟! ▫️أَلا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَ تَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ (سوره توبه، آیه 13) ▫️ترجمه: آيا پيكار نمى‏كنيد با مردمى كه سوگندهاى خود را شكستند و آهنگ آن كردند كه رسول را بيرون كنند و ايشان در نخستين بار، جنگ با شما را آغاز كردند. آيا از آنان مى‏ترسيد؟ پس خدا سزاوارتر است از اينكه از وى بترسيد اگر چنانچه مؤمن هستيد (13). ▫️نکته تفسیری: در نزد خداوند جرائمی مانند آسیب رساندن به مال و جان مسلمانان از جرم «کفر» بزرگتر است. [در] آیات سوره ممتحنه می فرماید: خداوند شما را از نیکی به کفّاری که در راه دین با شما نمی جنگند، منع نمی کند؛ بلکه خداوند شما را از پیوند با آن دسته از کفّار نهی می کند که علیه شما هم دستی کرده اند و جنگیده اند.(سوره ممتحنه، آیات 8 و 9) بر اساس این ضابطه، از نظر اسلام، ملاک موضع گیری های مسلمانان علیه کفّار، نحوهی تعامل کفار با مسلمانان و تجاوز کفار میباشد؛ نه [صرف] کفر آنان. https://eitaa.com/elmetawhid
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ ▫️ برنامه "زندگی پس از زندگی" به بررسی تجربه های نزدیک به مرگ (یا مرگ موقت) اشخاصی می پردازد که خود عینا واقعه را تجربه کرده اند. از آنجا که نکات پنهانی در لابلای برخی تجربیات وجود دارد و نیز سوال هایی برای برخی عزیزان پیش آمده است طی پست های متعدد به بررسی مختصر برخی نکات خواهیم پرداخت ان شاء الله. ▫️مقدمتا باید عرض شود که رویکرد بنده به این تجربیات مثبت بوده و عموما آن را از دروغ و دغل عاری می بینم هر چند مدعی صحت تمام گزارش ها نیستم لکن اغلب گزارش ها صحیح و بدون اشکال است. ▫️نکته اول) آرامش گزارش شده محصول چیست؟ در موارد متعددی خصوصا کسانی که تجربه مثبتی داشته اند اظهار کردند که آرامش و عدم اضطراب لذت بخشی را احساس می کرده اند. به نظر می آید این آرامش محصول کوتاه شدن دست شیاطین از ذهن و قلب انسان است؛ یعنی تمام اضطراب ها و تشویش خاطرها و پراکندگی و تشت های قلوب ما محصول وساوس شیاطین است که هنگام مرگ از انسان جدا می گردند. تعبیر روایت این است که شیطان مثل جریان خون در بدن انسان، جاری است (الکافی، ج2، ص 440) و طبیعتا با مفارفت روح از بدن مادی تسلط شیطان نیز از بین خواهد رفت. أَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمِيعِ الْعَلِيمِ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ وَ أَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ يَحْضُرُونِ إِنَّ اللَّهَ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيم‏. https://eitaa.com/elmetawhid
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ ▫️از یمن آمده بودند محضر رسول، قبل از نماز بود و مردم صف بسته بودند. آمده بودند بپرسند پس از تو دور چه کسی گرد آییم؟ فرمود همان که حق تعالی در وصفش فرمود: وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا، عرض کردند: «حبل الله»، کیست؟ فرمود: همان که دادار آسمان در حقش فرمود: أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يا حَسْرَتى‏ عَلى‏ ما فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّه، ‏ عرضه داشتند: «جنب الله» کیست؟ فرمود: او همان سَبیلی است که خدای تعالی درباره اش فرمود: يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى‏ يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلا، قَسَمش دادند؛ یا رسول الله! مشتاق دیدار اوییم! تو را به کسی که مبعوثت کرده او را به ما نشان بده! فرمود: در میان صفوف بگردید و هر جا دلتان فرود آمد همان جا بنشینید که هموست. و جماعت در میان صفوف آمدند، به «علی» که رسیدند دست بر شانه اش گذاشتند و با گریه گفتند: یا رسول الله! به او که نظر کردیم دلمان لرزید! قلبمان آرام گردید، خنکای او حرارت سینه نشاند. «گویی او پدر ماست و ما فرزند او». https://eitaa.com/elmetawhid
آداب الصلوة. جلسه 16.mp3
5.06M
▪️▪️▪️▪️▪️▪️ شرح کتاب آداب الصلوة امام خمینی، جلسه 16، مقاله دوم، فصل پنجم ▫️شمه ای از اسرار وضو ▫️چرا در وضو این اعضا شسته می شوند؟ https://eitaa.com/elmetawhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕑 #ساعت_مناجات 📺 #ببینید 📌 فرصتی برای آشنایی با آداب دعا و مناجات با خدا ◽️«ادب باطنی و رسم ظاهری دعا» (جلسه بیستم) «ادب هفتم، کنترل ذهن در دعا!» (۴) - مهارت‌های معنوی - چه زمانی آماده دریافت فیض می‌شویم؟ ▫️ ⏰ ساعت خود را به وقت #طه کوک کنید... 🔰 ... طه ... بهترین‌ها برای شما 😇 🆔 @TahaFamily_ir
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ ▫️واژه شناسی: اصطلاح روشن فکری یک اصطلاح وارداتی و ترجمه نه چندان دقیق«Intellectualism» (اینتلکچوالیسم) است. این واژه به معنای روشن شدگی و بیداری است. 🔹اصطلاح «روشن فکری» به دو معنای عام و خاص استعمال می شود که اولی مثبت و دومی می تواند منفی باشد: 🔸 معنای عام «روشن فکری» آزادی از قید اسارت های اجتماعی و در مقابل تعصب داشتن و خرافه های بیجای دینی و رسم های غلط اجتماعی قیام می کند. باید گفت این خصوصیت بسیار مثبتی است که تشخیص دهیم چه چیزی «اصالت» دارد و چه چیزی «اسارت» است. 👈 مثلا: عزاداری بر سیدالشهداء علیه السلام «اصالت» دارد اما عده ای از مؤمنین اصرار بر انجام مراسم هایی در عزاداری هستند که یا غیر عقلانی است و یا حتی بعضاً غیر شرعی؛ این «اسارت» است. 🔹اما معنای خاص «روشن فکری» مشتمل بر خصلت های زیر است: 1) آزاد اندیشی [گاه مفرط]: روشن فکر کسی است که در امور، باز و متجددانه بنگرد، چارچوب ها را به نقد بکشد. 2) سیاسی غیر سیاست مدار: روشن فکر سیاسی بیرون از سیاست است، و جهت هرچه بهتر دفاع کردن از آرمانها و شناساندن آنها، حتی نسبت به گروههای هم آرمان هم تعلق و وابستگی ندارد، 3) دارای امید به آینده و حرکت در آن جهت: ممکن است این ویژگی را در اغلب روشن فکرهای ایرانی مشاهده نکنید اما بالاخره «روشن فکری» این خصلت را جزء مقومات خود می داند. 4) مخالف هرگونه عقب ماندگی و جهل و خرافه‌است و در جهت رشد و نوسازی تلاش می‌کند. 5) منتقد است و تحول خواه: حتما دقت کرده اید که ادبیات غالب روشن فکران، انتقادی، تند و گزنده است. هر چند نقد دارای آداب خاص خودش است اما این خصلت «روشن فکری» بیشتر خصلت تاریخی و موروثی است تا جزء مقوم معنای «روشن فکری». https://eitaa.com/elmetawhid
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى جَعَلَ لِأَخِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع فَضَائِلَ لَا يُحْصِي عَدَدَهَا غَيْرُه‏ منْ ذَكَرَ فَضِيلَةً مِنْ فَضَائِلِه مُقِرّاً بِهَا غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ لَوْ وَافَى الْقِيَامَةَ بِذُنُوبِ الثَّقَلَيْنِ وَ مَنْ كَتَبَ فَضِيلَةً مِنْ فَضَائِلِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام لَمْ تَزَلِ الْمَلَائِكَةُ تَسْتَغْفِرُ لَهُ مَا بَقِيَ لِتِلْكَ الْكِتَابَةِ رَسْمٌ وَ مَنِ اسْتَمَعَ إِلَى فَضِيلَةٍ مِنْ فَضَائِلِهِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ الذُّنُوبَ الَّتِي اكْتَسَبَهَا بِالِاسْتِمَاعِ وَ مَنْ نَظَرَ إِلَى كِتَابِهِ‏ فِي فَضَائِلِهِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ الذُّنُوبَ الَّتِي اكْتَسَبَهَا بِالنَّظَرِ. (امالی صدوق، مجلس 28) ترجمه: رسول خدا صلی الله علیه وآله و سلم فرمودند: خداوند برای برادرم علی بن ابی طالب برتری ها و فضائلی قرار داده است که جز خود ذات احدیت توان شمارش آنها را ندارد؛ پس؛ هر کس یکی از فضائل او را در جایی ذکر کند و خود به آن معتقد و بدان اقرار کند خداوند گناهان پیشین و آینده او را هر چند به اندازه گناهان جن و انس باشد بیامرزد، و هر کس یکی از فضائل امیرالمومنین علیه السلام را بنویسد، مادامی که آن نوشته باقی است ملائکه برای او طلب غفران می کنند، و هر کس یکی از فضائل امیرالمومنین علیه السلام را بشنود، خداوند گناهانی را که با «گوش» انجام داده است بیامرزد، و هر کس به فضائل مکتوبِ امیرالمومنین علیه السلام نظر افکند، خداوند گناهانی را که با دیده انجام داده است بیامرزد. https://eitaa.com/elmetawhid