چه کسانی برای ناامیدی مردم بیانیه دادهاند؟
🔹از همان سالهای اول انقلاب و دهه ۶۰ تاکنون، برخی از جریانهای سیاسی، فضای عمومی کشور را به گونهای ترسیم میکردند که در لبه پرتگاه قرار داریم و بهزودی به فروپاشی میرسیم.
🔹مثلا در اردیبهشت ۶۹، جریان نهضت آزادی اعلام کرد ایران به لبه پرتگاه وحشتناک ویرانی و نابودی رسیده است. ادعاها و سیاهنماییها در سال ۶۹ از وضع موجود و آینده ایران طوری مطرح شده بود که گویا مدتی باقینمانده تا به قهقرا برویم و ایران فروبپاشد اما امروز شاهدیم جنگ با عراق به پایان رسیده، جنایتکار مشخص شده و هیچ بخشی از ایران در اختیار بعثیها نیست.
🔹این بیانیهها در سالهای ۱۳۸۱، ۱۳۸۸، ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توسط افراد و گروههای مختلف تکرار شده که میتوانید ماجرای آنها را
اینجا بخوانید....
تحلیل اغتشاشات از تهران تا تل آویو و نظم نوین جهانی_1.mp3
38.29M
🔻 تحلیل اغتشاشات از تهران تا تل آویو و آینده ایران ابرقدرت در نظم نوین جهانی وابعادناگفته وپیدا
ابعاد ناگفته و پیدا و پنهان اغتشاشات آینده 👇
احتمالا"(اردیبهشت 1402)👇
🔹دوشنبه 1 اسفند 1401
جلسه تخصصی جهت مسولین حراست های ادارات شهرستان شاهرود👇
#کاربرسربازشهیدسلیمانی
#️⃣ #جهاد_تبیین
#پدرفتنه
#دانش_پژوهان_واحیاگران_امربه_معروف_ونهی_ازمنکر
🎙📢صوت جلسه ضمیمه شده ؛ 1:3:39 یک ساعت و 3 دقیقه و 39 ثانیه
حتما باهم گوش کنیم و نشر حداکثری دهیم.
#روشنگری_اسلامی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨#فوری
💢 حمله موشکی به عربستان سعودی و اصابت دقیق به یکی از اهداف شهر صنعتی دمام و آتش سوزی های عظیم
@noori82325 #مسلمان_واقعی_باشیم
(✌️تاظهور✌️)
🚨#فوری 💢 حمله موشکی به عربستان سعودی و اصابت دقیق به یکی از اهداف شهر صنعتی دمام و آتش سوزی های ع
امشب یک هشدار notam توسط ایران صادر میشود و دقایقی بعد منطقه صنعتی دمام عربستان به هوا میرود.
اینم امضای کار....
@noori82325 #اتصال_انقلاب_به_ظهور
هدایت شده از (✌️تاظهور✌️)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیارت امام زمان عج بعد نماز صبح
بهترین زمان برای دعا
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَرَضَ عَلَيْكُمُ الصَّلَوَاتِ الْخَمْسَ فِي أَفْضَلِ السَّاعَاتِ فَعَلَيْكُمْ بِالدُّعَاءِ فِي أَدْبَارِ الصَّلَوَاتِ.
امام صادق(ع) فرمود:
خداوند عزوجل زمان نمازهای پنج گانه را در برترین ساعتها قرار داد پس بعد از نمازهای خود دعا کنید.
📚خصال صدوق، ج۱، ص۲۷۸
#شکوه_حسینی
#محرم
#ماملت_حسینیم
#ماملت_شهادتیم
#امام_حسین
#اللهمعجللولیڪالفرج #شکوه_حسینی
#مدینه_تا_اربعین #به_جمع_مابپوندید
@NOORI82325 #به_جمع_مابپوندید
هدایت شده از (✌️تاظهور✌️)
دوستان و سروران گرامی برای رهایی از شر شیاطین و فتنه هایی که کشور عزیزمون رو در بر گرفته تلاوت سوره ی فلق رو فراموش نکنید که کلید حل مشکلات فقط و فقط خود قرآن است و لاغیر
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
📖📖📖📖📖📖
قُلۡ أَعُوذُ بِرَبِّ ٱلۡفَلَقِ
(ای پیامبر) بگو: «به پروردگار سپیده دم پناه می برم,
📖📖📖📖📖📖
مِن شَرِّ مَا خَلَقَ
از شر تمام آنچه آفریده است,
📖📖📖📖📖📖
وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ
واز شر تاریکی شب, آنگاه که همه جا را فراگیرد.
📖📖📖📖📖📖
وَمِن شَرِّ ٱلنَّفَّثَٰتِ فِي ٱلۡعُقَدِ
واز شر (زنان جادوگر) که با افسون در گره ها می دمند.
📖📖📖📖📖📖
وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ
واز شر حسود آنگاه که حسد ورزد».
📖📖📖📖📖📖
صدق الله العلي العظيم
(✌️تاظهور✌️)
🔴پژوهشی نو در بارۀ «شاه نعمتالّاه ولی و پیشگوییهایش»
🔷تاريخچۀ زندگانی شاه نعمتالّاه ولی
شاه نعمتالّاه ولی، روز دوشنبه، چهاردهم ربیع الاوّل ۷۳۱، در شهر حَلَب، از شهرهای شام، زاده شد. پدرش، میر عبدالّاه، از بزرگان عرب، و مادرش بانویی باشخصیّت از ایل شبانکارۀ فارس بود. نسبت وی با ۱۹ واسطه، به رسول خدا-صلّیالّاهعلیهوآله- میرسد.
سیّد نعمتالّاه که از شاعران و دانشمندان برجستۀ عصر مُغُل است، نزدیک ۱۰۰ سال زیست، و سرانجام در روز پنجشنبه، ۲۳ رجب ۸۳۲، و بنا بر قولی ۸۳۴، در کرمان خرقه تهی کرد. شاگردان، خادمان، درویشان و بزرگان شهر، جنازهاش را تا ماهان بر دوش حمل کردند و در آنجا به خاک سپردند.(۱)
🔷پیشگونبودن شاه نعمتالّاه ولی و کمارزشبودن اشعار پیشگوییهایش
نویسنده با بررسیهای چندین سالهای که در پیشگوییهای گوناگون در بارۀ رویدادهای آخرالزّمان کرده است، هیچ چون و چرایی در بارۀ زمانی که شاه نعمتالّاه ولی در پیشگوییهایش برای پدیدارشدن نشانههای ظهور امام مهدی-علیهالسّلام- تعیین کرده، نیافته است، جز آنکه بگوید وی از عالمان هزارهگرا بوده و بی آنکه دارای علم پیشگویی باشد، تیری در تاریکی انداخته و سال ۹۷۰ را که نزدیک پایانههای نخستین هزارۀ اسلامی میباشد، برگزیده، و با رمزی نهچندان پنهان -«عین و را ذال»-، بیان کرده است.
گفتنی است، برخی نویسندگان و پژوهشگران کمبهره از دانش چنین پنداشتهاند که دو بیت مشهور شاه نعمتالّاه ولی: «نایب مهدی آشکار شود = بلکه من آشکار میبینم» «تا چهل سال ای برادرْ من = دور آن شهریار میبینم» به بنیادگذار انقلاب ایران، سیّد روحالّاه خمینی، و ۴۰ ساله بودن عمر انقلاب و حکومت «جمهوری اسلامی» در ایران اشاره دارد، در حالی که بنا بر پژوهش نویسنده، میان درونمایۀ اشعار یادشده و انقلاب ایران پیوندی دیده نمیشود، و مقصود شاعر، رهبر و حکومت دیگری بوده است!!!
شنیدنی است اگر بدانید که مقصود شاه نعمتالّاه ولی از «نایب مهدی» که پس از رویدادن ۷ سال فتنه و کارزار در خراسان و مصر و شام و عراق، در پی زمستان ششم، یعنی سال ۹۷۷ هـ.ق، آشکار میشود، و در یک دورۀ ۴۰ سالۀ پیش از ظهور امام مهدی-علیهالسّلام- زمامداری میکند، همان یمانیای است که بر پایۀ بخشی ساختگی و دروغین در دنبالۀ روایتی درست از امام صادق-علیهالسّلام-، ۳۰ سال زمامداری میکند و دنبالۀ زمامداریاش تا نزدیک ۴۰ سال را پسرش سعید بر دوش میکشد، و چنین مینماید که شاه نعمتالّاه ولی نه تنها به ساختگی و دروغبودن روایت بیانگر زمامداری چهل سالۀ یمانی و پسرش سعید و ناسازگاریاش با دیگر روایات اسلامی پی نبرده است، از دقّت کافی و حافظۀ نیرومند در گزارش متن حدیث نیز برخُردار نبوده است.
از زُرارَة ابن اَعْیَن روایت شده است كه ابو عبدالّاه [امام صادق]-علیهالسّلام- فرمود: ... یمانی ... سپس آسوده از دشمنان سی سال در زمامداریاش زندگانی میکند، سپس پادشاهی را به پسرش میسپرد و به مکّه پناه میبرد و چشم به راه ظهور قائم ما-علیهالسّلام- میماند تا آنکه میمیرد. پس پسرش در پی درگذشت پدرش، در پادشاهی و زمامداریاش نزدیک چهل سال میماند، و آن دو با دعای قائم ما-علیهالسّلام- به این جهان باز میگردند... .(۲)
در بخشهایی از سرودههای اصلی شاه نعمتالّاه ولی آمده است:
«عین و را ذال» چون گذشت از سال
بوالعجب کار و بار میبینم
در خراسان و مصر و شام و عراق
فتنه و کارزار میبینم
بعد امسال و چند سال دگر
عالمی چون نِگار میبینم...
چون زمستان پنجمین بگذشت
ششمش خوشبهار میبینم
نایب مهدی آشکار شود
بلکه من آشکار میبینم
تا چهل سال ای برادرْ من
دور آن شهریار میبینم
دور او چون شود تمام به کام
پسرش یادگار میبینم
بعد از آن خود امام خواهد بود
که جهان را مدار میبینم👇
👇
با پژوهشی که پیشکش خانندگان گرامی کردهایم، و پس از گذشت شش سده، پرده از راز نهان در پیشگوییهای شاه نعمتالّاه ولی برداشتهایم، کمارزشبودن اشعار وی و نیز نادرست و بیهودهبودن سخنان برخی نویسندگان روزگار ما که گفتهاند: «آنچه اکنون همه شاه نعمتالّاه را به آن میشناسند، پیشگوییهای بسیار دقیقی است که تمام آنچه تا کنون بر ما گذشته محقّق گشته؛ از ظهور صفویّه تا سقوط پهلوی و وقوع انقلاب اسلامی که به گفته وی بعد از چهل سال متّصل به ظهور حضرت ولی عصر(عج) خاهد شد»، برای همگان آشکار شده است!!!
—---------------------------------------------------------
۱. كلّيّات اشعار شاه نعمتالله ولی، ص ۹-۳، مقدّمه، با حذف و تصرّف.
۲. مختصر إثبات الرجعة، ح ۱۶، نشریافته در مجلّۀ: تراثنا، سال ۲، ش ۴، ص ۵-۴۵۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
🔷نسخههای اشعار پیشگوییهای شاه نعمتالّاه ولی
شاه نعمتالّاه ولی اشعار فراوانی سروده است، و مشهورترین آنها قصیدهای در پیشگویی حوادث آخرالزّمان و نشانههای ظهور امام مهدی-علیهالسّلام- میباشد که در زمانهای پسین، دیگران بر اشعار آن قصیده ابیات فراوانی افزوده یا دستکاریهایی در آنها کرده و دگرگونیهایی پدید آوردهاند. تلاش ما در نوشتار کنونی، ارائۀ اصل اشعار یادشده بر پایۀ نسخههای کهن برجایمانده از روزگار شاعر است، و چهار نسخۀ دیگر را نیز که ناسازگاریهایی با هم و با نسخۀ اصلی دارند، از دید خانندگان گرامی میگذرانیم:
۱. نسخۀ اصل اشعار پیشگوییهای شاه نعمتالّاه ولی در «کلّیات اشعار شاه نعمتالله ولی» - چاپ هشتم، تیر ۱۳۸۳- که با سعی دکتر جواد نوربخش گردآوردی شده است، و کاملترین و درستترین چاپ دیوان به شمار میرود، و با بهرهگیری از نسخههای کهن معتبر، مانند نسخۀ زمان زندگانی شاعر، فراهم شده است.
۲ و ۳ و ۴. نسخههای اشعار پیشگوییهای شاه نعمتالّاه ولی در کتاب «علائم الظهور» -چاپ سنگی، رجب ۱۳۲۹، تهران- که با دست میرزا محمّد کرمانی (ناظم الإسلام) گردآوری شدهاند، و پُر از کاستیها، لغزشها و افزودههای برخی شاعران دوران قاجار میباشند، و در آنها به صفویها، نادر شاه، کریمخان زند و برخی پادشاهان قاجار اشاره شده است!
۵. نسخۀ اشعار پیشگوییهای شاه نعمتالّاه ولی فراهمشده پس از پیروزی انقلاب و برپایی «حکومت جمهوری اسلامی» در ایران که در آن، دستکاریها و افزایشهایی در بخشهایی از اصل اشعار پیشگوییهای شاه نعمتالّاه ولی و نیز در اشعار نسبت داده شده به وی انجام دادهاند تا چنین بنمایانند که سرایندۀ آن اشعار، حکومت خاندان پهلوی و سقوطش و حکومت روحانیّون در ایران را پیشگویی کرده است!👇
👇
🔵نسخۀ ۱؛ اصل اشعار پیشگوییهای شاه نعمتالّاه ولی:
قدرت کردگار میبینم
حالت روزگار میبینم
حکم امسال صورتی دگر است
نه چو پیرار(۱) و پار(۲) میبینم
از نجوم این سخن نمیگویم
بلکه از کردگار میبینم
«عین و را ذال»(۳) چون گذشت از سال
بوالعجب کار و بار میبینم
در خراسان و مصر و شام و عراق
فتنه و کارزار میبینم
گِرد آئینۀ ضمیر جهان
گَرد و زنگ و غبار میبینم
همه را حال میشود دیگر
گر یکی ور هزار میبینم
ظلمتِ ظلمِ ظالمانِ دیار
بیحد و بیشمار میبینم
قصّهای بس غریب میشنوم
غصّهای در دیار میبینم
جنگ و آشوب و فتنه و بیداد
از یمین و یسار میبینم
غارت و قتل و لشکر بسیار
در میان و کنار میبینم
بنده را خواجهوَش(۴) همی یابم
خواجه را بندهوار میبینم
بس فرومایگان بیحاصل
عامل(۵) و خواندگار(۶) میبینم
هر که او پار یار بود، امسال
خاطرش زیر بار میبینم
مذهب و دین ضعیف مییابم
مُبتَدِع افتخار میبینم
سکّۀ نو زنند بر رخ زر
درهمش کمعیار میبینم
دوستان عزیز هر قومی
گشته غمخوار و خوار میبینم
هر یک از حاکمان هفت اقلیم
دیگری را دچار میبینم
نصب و عزل بِتَکْچی(۷) و عُمّال
هر یکی را دو بار میبینم
ماه را روسیاه مییابم
مهر را دلفَگار(۸) میبینم
ترک و تاجیک را به همدیگر
خصمی(۹) و گیر و دار میبینم
تاجر از دست دزد بیهمراه
مانده در رهگذار میبینم
مکر و تزویر و حیله در هر جا
از صغار و کبار میبینم
حال هندو خراب مییابم
جور تُرک و تَتار میبینم
بقعۀ خیر سخت گشته خراب
جای جمع شرار میبینم
بعض اشجار بوستان جهان
بیبهار و ثمار میبینم
اندکی امن اگر بود آن روز
در حد کوهسار میبینم
همدمی و قناعت و کنجی
حالیا اختیار میبینم
گرچه میبینم این همه غمها
شادیای غمگسار میبینم
غم مخور زانکه من در این تشویش
خرّمی وصل یار میبینم
بعد امسال و چند سال دگر
عالمی چون نِگار(۱۰) میبینم
چون زمستان پنجمین بگذشت
ششمش خوشبهار میبینم
نایب مهدی آشکار شود
بلکه من آشکار میبینم
پادشاهی تمامدانایی
سروری باوقار میبینم
بندگان جناب حضرت او
سربهسر تاجدار میبینم
تا چهل سال ای برادرْ من
دور آن شهریار میبینم
دور او چون شود تمام به کام
پسرش یادگار میبینم
پادشاه و امام هفت اقلیم
شاه عالیتبار میبینم
بعد از آن خود امام خواهد بود
که جهان را مدار میبینم
«میم و حا، میم و دال» میخوانم
نام آن نامدار میبینم
صورت و سیرتش چو پیغمبر
علم و حلمش شعار میبینم
دین و دنیا از او شود معمور
خلق از او بختیار میبینم
ید بیضا که باد پاینده
باز با ذوالفقار میبینم
مهدی وقت و عیسی دوران
هر دو را شهسوار میبینم
گلشن شرع را همی بویم
گل دین را به بار میبینم
این جهان را چو مصر مینگرم
عدل او را حصار میبینم
هفت باشد وزیر سلطانم
همه را کامکار میبینم
عاصیان از امام معصومم
خجل و شرمسار میبینم
بر کف دست ساقی وحدت
بادۀ خوشگوار میبینم
غازی(۱۱) دوستدار دشمنکش
همدم و یار غار میبینم
تیغ آهندلان زنگزده
کنْد و بیاعتبار میبینم
زینت شرع و رونق اسلام
محکم و استوار میبینم
گرگ با میش و شیر با آهو
در چرا برقرار میبینم
گنج کسرا و نقد اسکندر
همه بر روی کار میبینم
تُرکِ عیّارْ مست مینگرم
خصم او در خمار میبینم
نعمتالّاه نشسته در کنجی
از همه برکنار میبینم(۱۲)
—------------------------------------------------------------------
۱. پیرار: کوچکشدۀ پيرارسال، به معنای سالِ پيش از سالِ گذشته است.
۲. پار: کوچکشدۀ پارسال، به معنای سالِ گذشته است.
۳. از مادّه تاریخ «عین و را ذال»، بنا بر حساب ابجد، سال ۹۷۰ هـ.ق به دست میآید. گردآورندۀ كلّيّات اشعار شاه نعمتالّاه ولی، در اینجا، در پاورقی، از نسخۀ نخست مورد استنادش که در كتابخانۀ مَلِك تهران نگهداری میشود و تاريخ نگارش آن اوّل ذی حجّۀ ۸۶۰ (نزدیک ۳۰ سال پس از درگذشت شاه نعمتالّاه ولی) میباشد، مادّه تاريخِ «فا و را ذال» را به عنوان نسخۀ جایگزین آورده است كه آن نیز، بنا بر حساب ابجد، به سال ۹۸۰ هـ.ق اشاره دارد.
۴. خواجهوَش: مانند آقا و سرور.
۵. عامل: كارگزار دولتی.
۶. خواندگار: کوچکشدۀ «خداوندگار»، به معنای والی، رئيس و سرور است؛ بهرهگرفتهشده از: لغتنامه دهخدا، درگاه «خواندگار» و «خداوندگار».
۷. بِتَكْچی يا بِيتَكْچی: تركی مُغُلی، به معنای مأمور ماليّات است؛ بهرهگرفتهشده از: لغتنامه دهخدا، درگاه «بيتكچی».
۸. فگار: کوچکشدۀ افگار، به معنای آزرده و خسته است؛ بهرهگرفتهشده از: فرهنگ فارسی، درگاه «فگار» و «افگار».
۹. خصمی: دشمن.👇
👇
۱۰. نگار: کوچکشدۀ «نگارستان»، به معنای جای پُرنقش و نگار و زينتدادهشده است.
۱۱. غازی: رزمنده و جنگجو.
۱۲. كلّيّات اشعار شاه نعمتالّاه ولی، ص۶۰-۶۵۷، قصيدهها.
🔵نسخۀ ۲؛ اشعار دستکاریشدۀ پیشگوییهای شاه نعمتالّاه ولی در دوران قاجار:
قدرت کردگار میبینم
حالت روزگار میبینم
از نجوم این سخن نمیگویم
بلکه از سرّ یار میبینم
از سلاطین گردش دوران
یکبهیک را سوار میبینم
هر یکی را به مثل ذرّۀ نور
پرتوی آشکار میبینم
سال تاریخ را چنین گویم
قدرت هشت و چار میبینم
بعد از آل ائمّۀ اطـهار
دیگری را سوار میبینم
از پسِ شاهی همه اینها
چند سلطان به کار میبینم
از بزرگی و رفعت ایشان
صفوی برقرار میبینم
چند سلطان ز نسل او پیدا
همه را برقرار میبینم
آخر پادشاهی صفوی
یک حسینی به کار میبینم
از بُخارا، هَرات و بَلْخ و سَرَخْس
لشکری بیشمار میبینم
باز بعد از خرابی ایشان
ساربانی به کار میبینم
نادری در جهان شود پیدا
قامتش استوار میبینم
بیست و شش سال پادشاهی او
تا به گردون(۱) غبار میبینم
آخر عهد نوجوانی او
قتل او آشکار میبینم
بعد از آن، دیگری فنا گردد
شاه دیگر به کار میبینم
پادشاهی ز نو شود پیدا
تیغ او آبدار میبینم
بیست و پنج است پادشاهی او
سکّهاش پُرعیار میبینم
چون ز نسلش بسی وَلَد مانَد
سربهسر روزگار میبینم
پادشاهی بود چو کوهِ وقار
که محمّد به نام میبینم
ده و هفت است پادشاهی او
اوّلش باوقار میبینم
لیک آن شاه را زیانی هست
محرم هر نگار(۲) میبینم
لشکرش سی سه صف برای جدال
جنگ او آشکار میبینم
عهد آن شاه کشور دوران
دو بلا آشكار میبينم
یک تزلزل، یکی بود طاعون
حال مردم فگار میبينم
غارت و قتلِ شیعیان علی
دست ایشان به کار میبینم
«غین و شین»(۳) چون که بگذرد از سال
این اساس آشکار میبینم
شهر تبریز را چو کوفه کند
شهر تهران خراب میبینم
جنگ او در میان افغان است
فتح او آشکار میبینم
در صفاهان چو او پیاده شود
در اَبَرْقو(۴) سوار میبینم
چون به هم میرسند شاه و سوار
قتل او آشکار میبینم
قتل آن شاه کشور دوران
در صف کارزار میبینم
بعد از آن، آن دگر فنا گردد
شاه دیگر به کار میبینم
پادشاهی ز سمت ترکستان
دفع اشرار زار میبینم
اربعین است پادشاهی او
دولتش کامکار میبینم
دائم او را ز کثرت لیل
لیل او بینهار میبینم
لیک آن شاه را زیانی هست
محرم او نگار میبینم
چون فریدون به تخت بنشیند
دولتش برقرار میبینم
مُلْک تبریز و مُلْک تبْرِستان
پسرانش به کار میبینم
صَرصَرِ(۵) دیگرش شود پیدا
پای او در رکاب میبینم
مسکن فوت او در اصفاهان
بر سر مَرغْزار(۶) میبینم
حاکم قَنْدَهار مثل شتر
بر دماغش مهار میبینم
حکم در بارهاش صدور دهند
سر او را به دار میبینم
بعد از آن، دیگری فنا گردد
شاه دیگر به کار میبینم
که محمّد به نامْ او باشد
تیغ او آبدار میبینم
چارده سال پادشاهی او
دولتش کامکار میبینم
سال کز مرغ میشود پیدا
فوت او آشکار میبینم
بعد از او، آن دگر فنا گردد
شاه دیگر به کار میبینم
ناصرالدّین به نصرت دوران
چارده هشت سال میبینم
کوکب روشنی شود پیدا
بلکه دنبالهدار میبینم
از خراسان و ری، هم اصفاهان
چه عَلَمها به کار میبینم
روز جمعه ز شهر ذیقعده
تن او در مزار میبینم
شاه دیگر به کار میآید
شاهیاش ناگوار میبینم
یازده سال پادشاهی او
حالتش را فگار میبینم
چارشنبه ز شهر ذیقعده
مرگ او آشکار میبینم
بعد از آن، دیگری فنا گردد
پسرش یادگار میبینم
«غین و ده دال» چون گذشت از سال
بوالعجب روزگار میبینم
گرد آیینه هست سیر چهار
گرچه زنگ و غبار میبینم
جنگ و آشوب و فتنۀ بسیار
از یمین و یسار میبینم
غارت و قتل و لشکر بسیار
از میان و کنار میبینم
مرگ جُهّال را به یکدیگر
خصم در گیر و دار میبینم
اندکی امن اگر بود آن روز
در حد کوهسار میبینم
دولتش میرود به باد فنا
حال مردم فگار میبینم
بعد از آن، چند سال دگر
عالمی چون نگار میبینم
چون زمستان پنجمین بگذشت
ششمین خوشبهار میبینم
نایب مهدی آشکار شود
نوع عالیتبار میبینم
پادشاهی تمام دارنده
سروری باوقار میبینم
بندگان جناب حضرت او
سربهسر تاجدار میبینم
تا چهل سال ای برادر جان
دور آن شهریار میبینم
دور ایشان تمام خواهد شد
لشکری را سوار میبینم
سیّدی را ز نسل آل حسن
سروری را سوار میبینم
قائم شرع آل پیغمبر
به جهان آشکار میبینم
«میم حا، میم دال» میخوانند
نام او نامدار میبینم👇
👇
صورت و سیرتش چو پیغمبر
حلم و علمش شعار میبینم
از کمربند آن سپهروقار
تیغ چون ذوالفقار میبینم
سمت مشرقزمین طلوع کند
کوردجّالِ زار میبینم
رنگ یک چشم او به رنگ کبود
خری بر خر سوار میبینم
لشکر او بود ز اصفاهان
هم یهود جُمار(۷) میبینم
هر قدم از خرش بود فرسنگ
دور گردون غبار میبینم
صورتی پیش چشمۀ خورشید
به نظر آشکار میبینم
آل سفیان همه طلوع کنند
همه کس را فگار میبینم
سروری را که هست پاینده
باز با ذوالفقار میبینم
هم مسیح از سما فرود آید
پسِ کوفه غبار میبینم
آل سفیان تمام کشته شوند
با هزاران سوار میبینم
از دم تیغ عیسیِ مریم
قتل دجّال زار میبینم
مسکنش شهر کوفه خواهد بود
دولتش پایدار میبینم
زینت شرع و دین از اسلام
محکم و استوار میبینم
کارداران نقد اسکندر
همه در راه کار میبینم
ترک اغیار صید خواهد بود
خصم او در مهار میبینم
نه درودی به خود همی گویم
بلکه از سرّ یار میبینم
نعمتالّاه نشسته در کنجی
همه را در کنار میبینم(۸)
—------------------------------------------------------—
۱. گردون: آسمان.
۲. نگار: معشوق و محبوب.
۳. مادّه تاریخ «غین و شین»، طبق حساب ابجد، به سال ۱۳۰۰ هـ.ق اشاره دارد.
۴. ابرقو يا ابركوه، شهرستان و بخشی در جنوب غربی استان يزد، و نزديک استانهای اسفهان و فارس است.
۵. صرصر: بانگ، آواز.
۶. مرغزار: سبزهزار و چمنزار.
۷. یهود جمار: گروه هماهنگ یهود.
۸. علائم الظهور، ص ۹۰-۸۶، مقالۀ ۵.👇
👇
🔵نسخۀ ۳؛ اشعار دستکاریشدۀ پیشگوییهای شاه نعمتالّاه ولی در دوران قاجار:
بقعۀ خیر و خیر را ویران
گلْسِتان پر ز خار میبینم
ناگهان شخصی از توابع لُر
حاکم و کامکار میبینم
هست شاه و وکیل خوانندش
کمترین هوشیار میبینم
پادشاهی کند چو بیست و دو سال
کارش آخر به زار میبینم
بعد از آن لُر، لُرِ دگر آید
ظالم و نابکار میبینم
سکّه از نو زند چو بر رخ زر
درهمش کمعیار میبینم
هشت سال است پادشاهی او
دولتش بیمدار میبینم
چون زمستان پنجمین گذرد
ششمش خوشبهار میبینم
حال امسال صورت دگر است
نه چو پیرار و پار میبینم
پادشاهی به تخت بنشسته
دولتش پایدار میبینم
آن حَسَنخُلق و آن حَسَننیّت
باب عالیتبار میبینم
فرد مردانۀ اولوالعزمی
محرم هر نگار میبینم
میم از اوّل و دال از آخر
نام آن نامدار میبینم
پادشاه تمامدانایی
در همه کار و بار میبینم
گرگ با میش و شیر با آهو
در چرا برقرار میبینم
ناگهان کشته میشود در خواب
قاتلِ آن چهار میبینم
این جهان را چو او کند بدرود
بِنْ اَخَش(۱) یادگار میبینم
نوجوانی مثال سرو بلند
رستمش بندهوار میبینم
در امورِ شهی است بیتدبیر
لاکنش بخت یار میبینم
احتساب و حساب در عهدش
سست و بیاعتبار میبینم
ظلم پنهان، خیانت و خوبی
بر اعاظم شعار میبینم
دولتش بیحساب میبینم
خفتنش بیشمار میبینم
در حقیقت شهی بود مظلم
عاری از گیر و دار میبینم
علمای زمان او ز غرور
همه چون شهریار میبینم
دایم اسبش به زیر زین طلا
کمتران را سوار میبینم
چون فریدون به تخت بنشیند
پسرانش قطـار میبینم
نیست فصلالخطاب در عهدش
فصل را ماتوار میبینم
کار و بار زمانه وارونه
قحط، هم ننگ و عار میبینم
قسط و انصاف در زمانۀ او
همچو هیمه به نار میبینم
در زمانش وفا و عهدِ دُرُست
همچو یخ در بهار میبینم
بس فرومایگان بیحاصل
حاصل کار و بار میبینم
کهنهرندی به کار برهمنی(۲)
اندر این روزگار میبینم
بِخْرَدی(۳) خوار و دانش و بینش
سرّ ناموسوار میبینم
متّصف بر صفات سلطان است
لیک درویشوار میبینم
بلکه ویرانۀ پر از گنج است
کش سعادتشعار میبینم
یار غار بِه است در اوّل
شاه خوشروزگار میبینم
دویُمَش شیخ و زاهد ثانی
هم جُنَیداعتبار میبینم
همچو مولا جلالِ دین مولا
شمسِ تبریزوار میبینم
گوهر شبچراغ بهر کمال
آن دُرِ شاهوار میبینم
باکرامات و جامع آداب
آصف روزگار میبینم
از قماش و متاع چین و فرنگ
عالمی چون نگار میبینم
بر فلک رفته معنی قرآن
صورتش زرنگار میبینم(۴)
—----------------------------------------------------------
۱. بن اخش: برادرزادهاش.
۲. بَرَهْمَن: پيشوای روحانی آيين برهمایی؛ فرهنگ فارسی.
۳. باخردبودن.
۴. علائم الظهور، ص ۹۲-۹۰، مقالۀ ۵.👇
👇
🔵نسخۀ ۴؛ اشعار دستکاریشدۀ پیشگوییهای شاه نعمتالّاه ولی در دوران قاجار:
قدرت کردگار میبینم
حالت روزگار میبینم
از نجوم این سخن نمیگویم
بلکه از کردگار میبینم
«غین و شین دال»(۱) چون گذشت از سال
بوالعجب کار و بار میبینم
از شهنشاه ناصرالدّین را
شیونی بیمدار میبینم
در شبِ شنبه ماهِ ذیقعده
تن او برکنار میبینم
بعدِ آن شه مظفّر دین را
تو بدان برقرار میبینم
از الف تا به دال میگویم
شهیاش را مدار میبینم
چون گذشت از سریر دولت او
تو ببین من دو بار میبینم
در خراسان و شام و مصر و عراق
فتنه و کارزار میبینم
گِرد آیینۀ ضمیر جهان
گَرد و زنگ و غبار میبینم
جنگ و آشوب و فتنه و بیداد
در یمین و یسار میبینم
غارت و قتل و لشکر بسیار
در میان و کنار میبینم
بعد از این شه چو رفت، از پی آن
سیّدی تاجدار میبینم
نایب مهدی آشکار شود
بلکه من آشکار میبینم
جنگ او در میان افغان است
لشکرش بیشمار میبینم
بندگان جناب حضرت او
سربهسر تاجدار میبینم
قلعۀ قندهار میگیرد
در گرفتن دو بار میبینم
حاکم قندهار را چو شتر
بر دماغش مهار میبینم
شور و غوغای زن شود پیدا
بوالعجب کار و بار میبینم
اندکی دین اگر بُوَد آن روز
در حد کوهسار میبینم
چون زمستان پنجمین بگذشت
ششمش را بهار میبینم
گرگ با میش و شیر با آهو
به چرا سبزهوار میبینم
دور آن چون شود تمام به کام
پسرش یادگار میبینم
بعد از این خودْ امام خواهد بود
صاحب ذوالفقار میبینم
پادشاه تمامدانایی
سروری باوقار میبینم
ید بیضا چو باد پاینده
یار با ذوالفقار میبینم
تُرکِ عَیّارْ مست مینگرم
ختم روز خمار میبینم
زینت شرع و رونق اسلام
محکم و استوار میبینم
گنج کسرا و نقد اسکندر
همه بر روی کار میبینم
صورت و سیرتش چو پیغمبر
علم و حلمش شعار میبینم
نعمتالّاه نشسته در کنجی
همه را برکنار میبینم(۲)
—------------------------------------------------------------
۱. مادّه تاریخ «غین و شین دال»، بنا بر حساب ابجد، به سال ۱۳۰۴ هـ.ق اشاره دارد.
۲. علائم الظهور، ص ۹۴-۹۳، مقالۀ ۵.👇
👇
🔵نسخۀ ۵؛ اشعار دستکاریشدۀ پیشگوییهای شاه نعمتالّاه ولی در پس از پیروزی انقلاب ایران:
قدرت کردگار میبینم
حالت روزگار میبینم
از نجوم این سخن نمیگویم
بلکه از کردگار میبینم
از سلاطین گردش دوران
یکبهیک را سوار میبینم...
شه چو بیرون رود زجایگهش(۱)
شاه دیگر(۲) به کار میبینم
چون فریدون به تخت بنشیند
پسرانش قطار میبینم
متّصف بر صفات سلطان است
لیک من گرگوار میبینم
دائم اسبش به زیر زین طلا
کمتران را سوار میبینم
عدل و انصاف در زمانۀ او
همچو هیمه به نار میبینم
علمای زمان او دائم
همه را تار و مار میبینم
هست فصل حجاب در عهدش(۳)
فصل را بیاعتبار میبینم
جنگ سختی شود تمام جهان(۴)
کوه و صحرا فگار میبینم
کار و بار زمانه وارونه
قحط و هم ننگ و عار میبینم(۵)
چون دو ده سال پادشاهی کرد
شهیش برکنار میبینم
پسرش چون به تخت بنشیند(۶)
بوالعجب روزگار میبینم
نوجوانی به سان سرو بلند
رستمش بندهوار میبینم
در امور شهی است بیتدبیر
لیکنش بختیار میبینم
بس فرومایگان بیحاصل
حامل کار و بار میبینم
مذهب و دین ضعیف مییابم
مُبتَدِع افتخار میبینم
ظلم پنهان، خیانت و تزویر
بر اعاظـم شعار میبینم
ظلمت ظلم ظالمان دیار
بیحد و بیشمار میبینم
ماه را روسیاه مییابم
مهر را دلفَگار میبینم
دولت مرد و زن رود به فنا
حال مردم فگار میبینم
غارت و قتل مردم ایران
دست خارج به کار میبینم
کهنهرندی به کار اهرمنی(۷)
اندر این روزگار میبینم
دور او هم تمام خواهد شد
لشکری را سوار میبینم
شور و غوغای دین شود پیدا
سربهسر کارزار میبینم(۸)
قصّهای بس غریب میشنوم
غصّهای در دیار میبینم
جنگ و آشوب و فتنۀ بسیار
نام او زشت و خوار میبینم
کم ز چل چون که پادشاهی کرد
سلطهاش تار و مار میبینم
غم مخور زانکه من در این تشویش
خرّمی وصل یار میبینم
بعد از او شاهی از میان برود
عالمی چون نگار میبینم
سیّدی را ز نسل آل رسول
نام «او برقرار»(۹) میبینم
نایب مهدی آشکار شود
سروری را سوار میبینم
پیشوای تمامدانایی
رهبری باوقار میبینم
متّصف بر صفات سلطانیست
لیک درویشوار میبینم
رهنما و امام هفت اقلیم
نام او را شعار میبینم
همچو مولا جلالِ دین مولا
شمس تبریزوار میبینم
بندگان جناب حضرت او
سربهسر تاجدار(۱۰) میبینم
گوهر شبچراغ بهر کمال
آن دُرِ شاهوار میبینم
هر کجا رو نهد به فضل الاه
دشمنش خاکسار میبینم
باکرامات و جامع آداب
آصف روزگار میبینم
تا چهل سال ای برادر من
دورۀ شهریار میبینم
بعد از آن خود امام خواهد بود
که جهان را مدار میبینم... .(۱۱)
—---------------------------------------------------------------------------
۱. احمد شاه قاجار و بیرونرفتن وی از کشور.
۲. رضا شاه پهلوی.
۳. پیادهکردن قانون کشف حجاب در ایران با دست رضا شاه پهلوی.
۴. جنگ جهانی دوم.
۵. نابسامانی اقتصادی و حضور نیروهای اشغالگر متّفقین در ایران.
۶. پادشاهی محمّدرضا پهلوی.
۷. کشور استعمارگر انگلستان.
۸. آشکارشدن مبارزات انقلابی مذهبیها در ایران.
۹. مجموع اعداد حروف «او برقرار»، طبق حساب ابجد، «۷۱۰» است که برابر با مجموع اعداد حروف «خمینی» میباشد.
۱۰. روحانیّون انقلابیِ عمامه بر سر در ایران.
۱۱. نشریافته، پس از پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ هـ.ش، در برخی جزوهها، مجلّات و پایگاههای مجازی نامعتبر.
📚گزیدههایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
@noori82325 #اتصال_انقلاب_به_ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎬 #کلیپ خروج سفیانی / یکی از حوادثی که در آغاز قیام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) رخ می دهد و از علائم حتمی #ظهور به شمار می رود، #خروج_سفیانی در سرزمین شامات و شکست او توسط یاران مهدی موعود علیه السلام است. این مطلب در روایات متعددی ذکر شده است و از حتمیات است .
🔴جهت تعجیل در فرج صلوات بفرستید
🔸کپی آزاد و حلال .
#سفیانی #خروج_سفیانی #سفیانی_ها #امام_زمان #امام_مهدی #ظهور #لبیک_یا_خامنه_ای #ظهور_نزدیک_است #برای_ظهور #نشانه_های_ظهور #علائم_ظهور #امام_زمان_عج #ظهور_امام_زمان
➖➖➖🔴برای (#تاظهور) دنبال کنید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3122724864Cdeade52bf9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸✨🌸✨🕋✨🌸✨🌸
❇️خواندن «آيةالكرسى» بعد از هر نماز فوق العاده با فضیلت است
💠 بعد از هر نماز
ده مرتبه گفته شود:
✨بسم الله الرّحمن الرّحیم💖
أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ إِلَهاً وَاحِداً أَحَداً صَمَداً لَمْ يَتَّخِذْ صاحِبَةً وَ لا وَلَداً
خدای متعال و مهربان💖
۴۰ میلیون گناه او را محو کند
۴۰ میلیون حسنه برای او می نویسد
۴۵ هزار درجه برایش در بهشت قرار می دهد
۱۲ ختم قرآن در نامهء اعمال او ثبت می نماید
خداوند متعال و مهربان💖
خانه ای در بهشت برای وی بنا کند
هیچ گناه کبیره ای بر او احاطه نکند
🌸✨🌸✨🕋✨🌸✨🌸
اللّهم عجّل لولیک الفرج به حقّ حضرت محمّد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم)💫
🌸✨🌸✨💖✨🌸✨🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شادی روح پرفتوح شهدا صلوات🌷
#مدیون_شهدا_هستیم
*🌹حکایتی بسیار دردناک درباره شهادت یکی از اسرای غواص ایرانی بنام شهید محمد رضایی🌹*
🌷تعدادی از خشن ترین #شکنجه گرای بعثی که شاخص ترینشون جاسم پلنگ و عدنان بودند؛
محمد رضایی رو بردن داخل راهروی حموم ،
قبلش حموم رو روشن کرده بودن و آب به حد جوش رسیده بود.
پیراهن و زیر پوششو درآوردن و با کابل بهش زدند؛ و بعد از اینکه بی حال شد؛
انداختنش زیر دوش آبِ جوش.
🌷هر چی سعی می کرد از زیر دوش بیاید کنار،
اونا اجازه نمی دادند؛ تا اینکه پوست بدنش سوخت و تاول زد.
بعد مقداری شیشه کف راهرو خُرد کردن و رضایی را روی شیشه ها با بدن برهنه می غلتوندند؛
و با کابل می زدند؛ که شیشه ها توی بدنش فرو برند؛
به اینم اکتفا نکردن،
و اونقد با کابل زدن که تکه های پوست تاول زده با ضربات کابل جدا می شد؛
و شیشه ها بیشتر فرو می رفت.
🌷 از همه جای پیکر شهید خون زده بود بیرون و بدن
#بریان شده بود.
باز هم شکنجه ها راضی شون نکرد؛
آب نمک آوردن و روی زخمها و بدن سوخته و پاره پاره شده می ریختند.
🌷دیگه طاقتش طاق شد؛ و از شدّت درد ناله می کرد؛
که یکی از نگهبانا یه قالب صابون رو به زور توی دهان رضایی فرو کرد.
🌷شدت جراحات داخل حلق و ریه به او امان نداد؛
و خفگی مزید بر علت شد؛
و *همونجا کف راهروی حموم در نهایت #مظلومیت جان داد؛*
و آن مجاهد صابر و جوان مقاوم به دیدار اربابش امام حسین (علیه السلام) رفت؛
و چه رفتن باشکوه و با عظمتی !
*#اینجوری شهید دادیم حالا وظیفه من وتو که با بهای خون این شهیدان درآرامش کامل درمنازلمان به خواب راحت رفته ایم چیست؟؟؟*
تلاش جهادی برای *روشنگری* مردم فراموش نشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به سوزدل مادران شهیدان
#بحق_الزهرا_عجل_لولیک_الفرج