eitaa logo
نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی
8.3هزار دنبال‌کننده
214 عکس
390 ویدیو
3 فایل
﷽؛ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* ❁به کانال «نغمه‌های بهشتی» خوش آمدید❁ یک کانال کاملاً قرآنی با گرایش فنّ جذّاب تلاوت قرآن ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
مشاهده در ایتا
دانلود
8.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀🌹🥀 🎥تصاویری از آرامگاه اسطوره بی‌بدیل عرصه تلاوت قرآن، مرحوم استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد رضوان‌اللّٰه‌تعالیٰ‌علیه در جنوب شهر قاهره کشور مصر 💠همراه با صدای ملکوتی و بهشتی استاد 📖تلاوت مشهور آیات انتهایی سوره مبارکه فجر 🌟واقعاً زیبا و روح‌نواز هست و دل هر انسانی رو نرم و هر چشمی رو گریان می‌کنه 🗓سی‌وچهارمین سالگرد وفات «استاد عبدالباسط» را چند روز پیش پشت‌سر گذاشتیم. 🥀روحش شاد و با قرآن محشور باد🥀 ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
ابوزید - مؤمنون .mp3
3.03M
🎙تلاوتی کوتاه و دلنشین از استاد محمدحسین ابوزید 📖سوره مبارکه مؤمنون آیات ۱ الی ۱۵ ⏰مدت زمان تلاوت : ۶:۱۸ ✅شاید خیلی‌ها با اذان بسیار زیبا و آرامش بخش او بیشتر انس و الفت دارند تا با تلاوت‌های قرآنش و شاید هم خیلی‌ها حتی نامش را هم نشنیده باشند. اما علاقه‌مندان بدانند ایشان از معدود قاریان شیعه مصری هستند که تلاوت‌های بسیار فنّی و شسته‌ورفته‌ای ارائه می‌دادند و بدون هیچ کار اضافه و زائدی در تلاوت، کارشان را به‌نحو احسن به گوش مستمع می‌رساندند. ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
اذان ابوزید (Trimmed).mp3
5.21M
🎙این هم اذان استاد ابوزید که بسیار ملکوتی و آرامش‌بخش است ⏰مدت زمان تلاوت : ۵:۲۵ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 💠 نکاتی در مورد آغاز فراگیری فنّ تلاوت قرآن ✍🏻نویسنده و محقق : استاد اعتباریان ♦️بسیاری از والدین سعی می کنند فرزندان خود را از همین سن کودکی و نوجوانی به فعالیت درزمینه های مختلف ورزشی، هنری و یا مذهبی تشویق نمایند با این امید که موجب سرفرازی آنها باشند.  به همین جهت برخی از آنها که گرایش مذهبی بیشتری دارند نوجوانان خود را تشویق به ورود به عرصه تلاوت قرآن می نمایند.  ⚪️شاید برای ابتدا بهتر باشد این مسئله یادآوری شود که برای موفّق شدن درهر زمینه ای از جمله تلاوت قرآن، که فنّ شریفی است، بایستی پشتکار و همّت کافی داشت.  معمولاً پشتکار زیاد در هر کاری، نتیجهٔ داشتن انگیزه کافی و علاقه زیاد به آن است. 🔸اینکه شما نوجوان هستید یا جوان و یا حتّی در سنین بالاتر هستید، مهم نیست بلکه اساس این است که در درجه اول بایستی هدف خود را مشخص نمایید. 🔺 اینکه از قاری شدن چه هدفی دارید؟  🔺آیا به اندازه هدفتان انگیزه، علاقه و فرصت فراغت کافی دارید؟  🔺پس از مشخّص کردن این موارد، متناسب با هدفتان تلاش نمایید. ✅اوّلین گامی که معمولاً برای شروع یادگیری فنّ تلاوت قرآن کریم به آن توصیه می شود، تقلید است. ♻️ معمولاً برای تقلید، به دوستانی که علاقه مند هستند وارد حوزه تلاوت شوند، تلاوت قاریانی مانند استاد مصطفی اسماعیل ، استاد محمد صدّیق منشاوی  و برای سنین پایین (کودکان و نوجوانان) استاد عبدالباسط توصیه می شود. همچنین اساتیدی مانند کامل یوسف، محمود رمضان و محمد عمران نیز گزینه هایی مناسب به نظر می رسند. ✅ در زمینه معرفی قاری مرجع، دو رویکرد و عقیده در بین اساتید. صاحب‌نظران وجود دارد : 1⃣👈 برخی عقیده دارند بایستی از قاری ای که به تلاوت های ایشان علاقه مند هستید، تقلید نمایید زیرا که علاقه زیاد، باعث پشتکار و تلاش بیشتر در رابطه با آموزش است. 2⃣👈 برخی عقیده دارند بایستی به قاری ای برای تقلید مراجعه نمایید که صدا و مشخّصات صوتی شما به ایشان نزدیک تر باشد و برای این عقیده نیز دلائل خاصّ خودشان را دارند که منطقی به نظر می رسد. 🔴نکاتی مهم در رابطه با تقلید و تلاوت: ⏹ بهتر است با شرکت در جلسات یکی از اساتید با تجربه شهر خود و با هماهنگی ایشان، تقلید نمایید.همچنین یکی از تلاوت های ممتاز استادی که به شما معرّفی می گردد را با هماهنگی استاد جلسه به دقّت تقلید نمایید.  ⏹ موقع گوش دادن به تلاوت بایستی به هیچ کار دیگری نپردازید و با تمرکز کافی، نکات تلاوت را بیاموزید. ⏹ حتّی الامکان با ولوم بالا و کاملاً واضح به تلاوت گوش فرا دهید. ⏹ از شیوه یادگیری ترتیبی استفاده نمایید. یعنی در ابتدا فقط یادگیری مقام بیات که شروع تلاوت کلاسیک با این مقام است را تمرین نمایید و پس از تسلط به آن، وارد مقامات دیگر شوید. ⏹ برای تمرین، ابتدا باید چندین بار تلاوت را مثلاً در قسمت مقام بیات گوش دهید سپس موقعی که احساس کردید آشنایی شما بیشتر شده است در دفعات دیگر با استاد همراهی نمایید و در بخش سوم تمرین تقلید از استاد، سعی نمایید فرازهایی را که یاد گرفتید، خودتان اجراء کنید. ⏹ خواندن مقابل میکروفون را نیز در وهله آخر تمرین نمایید. ⏹ کمبود نَفَس در حین تلاوت، می تواند دو دلیل مهم داشته باشد: الف) کم بودن مهارت کنترل صدا و نفس که می تواند به خروج بیش از حدّ هوای ذخیره شده، منجر شود. ب) استرس بیش از حد که ایجاد ضربان قلب بالا و تپش قلب و در نتیجه مصرف سریع هوای ذخیره شده می شود. ⏹ اصل تلاوت قرآن، مهارت کنترل نَفَس و صدا است و این امر به مرور و باپشتکار و تمرکز زیاد بدست می آید. ⏹ نا امید نشوید. فن تلاوت قرآن کریم، زود بازده نیست. ⏹ در جلسات اساتیدی که به شما انرژی منفی می دهند و مدام از شما و قرائتتان ایراد می گیرند شرکت ننمایید. ⏹ حتّی الامکان ورزش کردن را رها نکنید. ⏹ اگر قاری یا خواننده خوبی هستید، مغرور نشوید. ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
21.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ❇️فرازهایی فوق‌العاده زیبا و معروف از شاهکارهای اسطوره بی‌بدیل عرصه تلاوت قرآن، استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد در یک کلیپ ⏲مدت زمان : ۱۰:۳۶ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄ کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی
┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄ کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
زندگینامه صوتی استاد عبدالباسط.mp3
13.44M
🎤 🎧زندگینامه استاد عبدالباسط 📻پخش شده از رادیو قرآن ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
صحبت_های_استاد_ابوالقاسمی_درباره.mp3
1.99M
🎤صحبت‌های استاد حاج‌احمد ابوالقاسمی پیرامون تقلید در تلاوت ⭕️تقلید درست و تأثیر آن بر روی پیشرفت قاری ⏲مدت زمان : ۸:۱۷ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 ❇️فرازی زیبا و خیره‌کننده از قاری بین‌المللی کشورمان آقای حامد شاکرنژاد 📖سوره مبارکه نمل ⏲مدت زمان : ٠٠:۴۵ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰 ✏️مطالبی پیرامون تقلید در تلاوت قرآن، در سنین قبل و بعد از بلوغ 🔗 از دروس استاد جهانبخش فرجی 🔷بخش اوّل تقليد يكی از مهمترين پايه های هنر تلاوت است. بدون تقليد نمی توان به اوج هنر تلاوت رسيد. تقليد در قبل از بلوغ با توجه به اينكه صدا صدای نوجوانی است و صد در صد وابسته به استعداد، لذا مقوله ايست متافیزیکی و ميزان استعداد قاری را نشان می دهد. نوجوانی كه با علاقه و عشق به يك استاد و بدون هيچ اطلاع علمی از سبك و صدای استاد، از او تقليد ميكند، این از ميزان استعداد اوست. ✳️چند خصوصيت مهم نوجوان مقلّد، از اين تقليد به دست می آيد كه عبارتند از : ١- ميزان استعداد او ٢- شناسایی تحریرهای ذاتی او ٣- انعطاف صدای او ٤- مبنای تلاوتش در آينده در اين مرحله، نوجوان بايد با صداسازی مراقبت كند كه صدا به فشار و تكلّف نيفتد، بالا نرود و تنفّس درست صورت گیرد. اما مهمترين مرحله در تقليد، تقليد در دوران بعد از بلوغ است. قاری نوجوان، بعد از بلوغ هم از استادی باید تقليد كند كه در نوجوانی از او تقليد می كرده. اين مطلب بسيار مهم است ، بايد به حسّ تقليد قبل از بلوغ اعتماد داشت و نه تنها آن را رها نكرد بلكه تقويتش نمود. دیده می شود كه قاريان بعد از بلوغ تحت تأثير مسابقات و قاريان ديگر قرار می گيرند و از سبك قبل از بلوغ خود فاصله می گيرند و اين شروع سردرگمی قاری است. قاری نباید بعد از بلوغ سبكش را تغيير دهد. بايد ضمن تقويت طنين منحصربفرد صدا و تثبيت آن، در تقليد كردن از استاد قبل از بلوغ، به اوج کار رسید. یعنی قاری باید بعد از بلوغ به راه خود ادامه بدهد اما با طنين خودش. 👈🏻ادامه دارد ... ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
صحبت_های_استاد_ابوالقاسمی_درباره.mp3
1.99M
🎤صحبت‌های استاد حاج‌احمد ابوالقاسمی پیرامون تقلید در تلاوت ⭕️تقلید درست و تأثیر آن بر روی پیشرفت قاری ⏲مدت زمان : ۸:۱۷ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti
🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴 ✏️مطالبی پیرامون تقلید در تلاوت قرآن، در سنین قبل و بعد از بلوغ 🔗 از دروس استاد جهانبخش فرجی 🔷 بخش دوم در مراحل بعد بايد قاری به جایی برسد كه با اضافه كردن تزيينات لحنی، تحريرها و رديف های خاص، از تقليد صرف ، فاصله و صاحب سبك گردد. در اين مرحله بايد ياد بگیرد كه يك الگوی تکراری در رديف و تحرير و تزيين های خاص داشته باشد. اما بسته به معنا و توقف های مختلف، با پردازش و سازندگی در نغمه سازی، گوشه های بداهه ای هم داشته باشد. و اين یعنی اوج هنر تلاوت. در مراحل انتهائی تقليد، يك قانون بسيار مهم هم عرض می كنیم و آن تقليد از اساتیدی است كه مركب خوانی می كنند، و قاريانی كه مي خواهند صاحب طريق يا سبك شوند بايد از اين اساتيد و نغماتشان بطور جداگانه ای تقليد كنند اما با طنين خودشان. اين تقليد، قدرت انعطاف و نغمه سازی قاری را بالا می برد. قاريان مركب خوان مثل شيخ رفعت، شعشاعی و حصّان در انتها عرض می كنم كه قاری كه به دنبال تثبيت سبك خاص خودش است نبايد از هر نغمه ای كه در أطرافش شنيده می شود، بی توجه رد شود، نبايد از ريز نغمه ها و تحريرهای جديدش كه غالباً بصورت بداهه بوجود می آيند غافل شود. پس بايد هر تمرینی كه می خواند را ضبط كند، چرا كه ممكن است از هر تمرینی يك نغمه يا تحرير خاص بتوان کشف و تثبیت نمود. ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄* کانـال قـرآنـی نـغـمـه‌هـای بـهـشـتـی 🆔 @Naghmehaye_Beheshti