فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : سه نکته شنیدنی ؛ فرار از ملک خداوند ، تکریم اسماء الهی و نقش نگین انگشتر حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_سعیدی
⚘
@Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
🎥 سخنرانی حاج آقا قرائتی:
✍موضوع: «مرگ بر آمریکا سیاسی نیست، قرآنی است»
✅کانال استاد قرائتی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ هر وقت به کارها گیری افتاد که سخت بود تا آن مشکل حل شود، توسل کنید به اهل بیت و بعد هم به شهدا
✔️ شهدا با دادن جانشان عزیز دردانه خدا شدند ...
این فرصت رو از دست ندهید، فقط چند قطره اشک گوشه یک گلزار شهدا معجزه میکند.
شهدا امامزادگان عشق اند
#پست_سفارشی_برای_یک_دوست
#نماز #آيات
💠سوال ۷۱۲. نماز آیات چگونه باید خوانده شود؟
✅جواب: به چند صورت می توان آن را بجا آورد:
صورت اول: بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود، سپس سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود و باز سر از رکوع بردارد و حمد و سوره بخواند و به رکوع رود و سپس سر از رکوع بردارد و همین طور ادامه دهد تا یک رکعت پنج رکوعی که قبل از هر رکوعی حمد و سوره خوانده است انجام دهد، سپس به سجده رفته و دو سجده نماید و بعد برای رکعت دوم قیام کند و مانند رکعت اول انجام دهد و دو سجده را بجا آورد و بعد از آن تشهد بخواند و سلام دهد.
صورت دوم: بعد از نیت و تکبیرةالاحرام، حمد و یک آیه (البته احتساب بسمالله به عنوان یک آیه صحیح نیست) از سوره ای را قرائت کرده و رکوع کند، سپس سر از رکوع بردارد و آیه دیگری از آن سوره را بخواند و به رکوع رود، و بعد سر از رکوع برداشته و آیه دیگری از همان سوره را قرائت نماید و همین طور تا رکوع پنجم ادامه دهد تا سوره ای که پیش از هر رکوع، یک آیه از آن را قرائت کرده، قبل از رکوع آخر تمام شود. سپس رکوع پنجم را بجا آورد و به سجده رود، و پس از اتمام دو سجده، برای رکعت دوم قیام نماید و حمد و آیه ای از یک سوره را بخواند و به رکوع برود و همین طور مانند رکعت اول ادامه دهد تا تشهد بخواند و سلام دهد و چنانچه بخواهد برای هر رکوعی به یک آیه از سوره ای اکتفا کند، نباید سوره حمد را بیش از یک مرتبه در اول آن رکعت بخواند. البته هنگام تجزیه سوره، لازم نیست یک آیه کامل بخواند بلکه میتواند یک آیه (غیر از بسمالله) را نیز به دو قسمت تجزیه نماید.
صورت سوم: یکی از رکعتها را به یکی از دو صورت و رکعت دیگر را به نحو دیگر بجا آورد.
صورت چهارم: سوره ای را که آیه ای از آن را در قیام پیش از رکوع اول خوانده، در قیام پیش از رکوع دوم یا سوم یا چهارم تکمیل نماید، که در این صورت واجب است بعد از سر برداشتن از رکوع، سوره حمد را در قیام بعدی اعاده نموده و یک سوره یا آیه ای از آن را اگر پیش از رکوع سوم یا چهارم است، قرائت کند، و در این صورت واجب است که آن سوره را تا قبل از رکوع پنجم به آخر برساند
@Estefaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آقا مگه در اسلام، #آزادی نیست؟ مگه قرآن نمیگه "لا اِکراهَ فی الدّین" پس چرا کسی که از دین خارج بشه رو میکشن؟
♥️ #حاجآقا_قرائتی :
⚘ @Nahjolbalaghe2
🔻آیتاللهالعظمی جوادی آملی:
⛔️ نباید تسلیم کنوانسیونهای بینالمللی شویم
◽️ اصل اول این است که ما باید حرف خود را بزنیم و آنها به ما بپیوندند نه اینکه ما خواستار پیوستن به آنها باشیم.
◽️ سخن قرآن کریم از همان ابتدا این بوده است که من جهانیام! «لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ»، بر اساس این اصل هرگز نباید منتظر باشیم تا آنها ما را بپذیرند بلکه آنها باید بنشینند و ببینند ما چه میگوییم.
◽️ آنها بر اساس نفس خود برای بشر برنامهریزی میکنند، آنها انسان را نشناختند و خیال میکنند که انسان بعد از مرگ میپوسد و تمام میشود.
❇️ خط مشی مادر است که کودک را بهشتی میکند! تدر رحم مادر بحث از انتقال از نفس مادر به نفس کودک است. بعد هم که به مدت دو سال دوران شیرخوارگی نوزاد است، این مدت تقریبا 30 ماهه دوره #بهشتی_پروردن کودک توسط مادر است لذا فرمودند «الجنة تحت اقدام الأمّهات».
➖ غربیها هرگز نمیتوانند برای موضوعاتی همچون حقوق بشر، کودک و زن تصمیم بگیرند، چراکه در نگاه آنها انسان یک موجود #فانی است، لذا تنها و تنها در محدوده زندگی مادی و بر اساس میل و هوس خود تصمیم می گیرند.
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
✨ ✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨ ✨وَاسْتَكْبَرَ هُوَ وَجُنُودُهُ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ ال
✨
✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨
✨فَأَخَذْنَاهُ وَجُنُودَهُ فَنَبَذْنَاهُمْ فِي الْيَمِّ فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الظَّالِمِينَ (40)
/قصص
🍃پس ما (نيز) او و لشگريانش را (با قهر خود) گرفتيم و به دريا افكنديم. پس بنگر كه پايان كار ستمگران چگونه است.
🔷در اين آيه فرعون و لشكرش به چيز بى ارزشى كه از زمين برگرفته وبه دريا پرتاب شود، تشبيه شده اند. اين تحقير براى آن است كه تمام قدرت ها در برابرقدرت وقهر الهى ناچيزند.
«نَبذ»، يعنى دورانداختن اشياى بى ارزش و بى مقدار است.
🔹- كيفرهاى الهى، اختصاص به آخرت ندارد. (فرعون در همين دنيا غرق شد) «فاخذناه»
🔹- ياران فرد ستمكار، در سرنوشت او سهيم و شريكند. «فاخذناه و جنوده»
🔹- سرانجام مستكبران، ذلّت و قهر است. «فنبذناهم»
🔹- براى ريشه كنى فساد، بايد هر چيزى كه آلوده باشد از بين برود. «فنبذناهم فى اليمّ»
🔹- به حوادث تاريخى به ديده ى عبرت بنگريم. «فانظر»
🔹- ستمگران، سرنوشت مشتركى دارند. «عاقبة الظالمين» (به جاى عاقبت فرعون فرمود: عاقبت همه ستمگران چنين است)
🔹- مهم عاقبت كار است، نه جلوه هاى زودگذر آن. «فانظر... عاقبة الظالمين»
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
@Nahjolbalaghe2
#تفسیرقرآن
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
🌿 ✅شرح نامه ۱۵ (مکارم شیرازی) 🔹از دعاهاى امام(عليه السلام) است که همواره به هنگام روبه رو شدن با
▫️
✅ادامه شرح نامه ۱۵
اشاره به اينکه اينها همان کينه هاى عصر جاهليّت و زمان پيامبر اکرم(صلى الله عليه وآله) است که در زمان پيروزى آن حضرت همه را مخفى داشتند و به ظاهر مسلمان شدند ولى کينه و عداوت را در دل پنهان مى کردند و اين منافقان بعد از زمان حيات پيامبر(صلى الله عليه وآله) زمينه را براى آشکار ساختن آن کينه ها مناسب ديدند.
🔻چه کسى انکار مى کند که معاويه، فرزند دشمن شماره يک پيغمبر(صلى الله عليه وآله) ابوسفيان و هند معروف به جگرخوار است و هم دستان او گروهى از منافقان و دشمنان اسلام در عصر ظهور اسلام و يا فرزندان آنها بودند و احقاد بدريّه و حنينيّه و غير آن را در برابر امام(عليه السلام) بروز دادند.
🔹اين درسى است براى اصحاب و يارانش تا بدانند با چه کسى مى جنگند و براى چه جهاد مى کنند.
آن گاه در پايان اين دعا بار ديگر دست توسّل را به دامان لطف پروردگار زده، با تعبيرى که از صفاى دل و نورانيّت باطن و محبّت به همه کس حتى به دشمن حکايت مى کند عرضه مى دارد:
💔 «خداوندا! شکايت خود را به سوى تو مى آوريم که پيامبرمان از ميان ما رفته، دشمنان ما فراوان گشته و خواسته ها و اهدافمان مختلف و متشتّت شده است. پروردگارا! ميان ما و قوم ما به حق داورى کن (و درهاى پيروزى، صلح و عدالت را به روى ما بگشا) که تو بهترين داورى کنندگانى»;
🍃(اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَيْکَ غَيْبَةَ نَبِيِّنَا، وَکَثْرَةَ عَدُوِّنَا، وَتَشَتُّتَ أَهْوَائِنَا (رَبَّنَا افْتَحْ(9) بَيْنَنا وَ بَيْنَ قَوْمِنا بِالْحَقِّ وَ أَنْتَ خَيْرُ الْفاتِحِينَ)(10)).
🔹اين تعبيرات بيانگر نهايت لطف و محبّت امام(عليه السلام) حتى نسبت به دشمنان فريب خورده و گمراه اوست تعبير به «قَوْمِنا» و تعبير به (داورى کن) به جاى (پيروز نما) و تعبيراتى که با صيغه جمع بيان شده «غَيْبَةَ نَبِيِّنَا، وَ تَشَتُّتَ أَهْوَائِنَا» همه نشان مى دهد که هدف نهايى امام(عليه السلام) آن است که آنها به سوى حق باز گردند و با ساير مسلمانان دست به دست هم دهند و در برابر دشمنان بايستند.
📚پی نوشت:
1 . سند دعا: اين دعا را قبل از مرحوم سيّد رضى، جمع ديگر از معاريف در کتاب هاى خود نقل کرده اند از جمله نصر بن مزاحم در کتاب صفين آن را با چهار سند از امام(عليه السلام) نقل کرده است که اضافات قابل ملاحظه اى بر آنچه مرحوم سيّد رضى آورده است دارد. مرحوم شيخ مفيد نيز آن را در کتاب النصرة ذکر کرده و مى فرمايد: امام(عليه السلام) اين دعا را روز جنگ جمل مى خواند. در کتاب صفين عبد العزيز بن يحيى الجلّودى نيز مطابق نقل مرحوم علاّمه مجلسى آمده است. (و سيّد بن طاووس آن را در مهج الدعوات ذکر کرده است). در روايات بالا گاه اشاره به جنگ جمل و گاه اشاره به جنگ صفين و يوم الهرير شده و از بعضى استفاده مى شود که امام(عليه السلام) هر زمان به سوى ميدان جنگ حرکت مى کرد اين دعا را قرائت مى فرمود (مصادر نهج البلاغه، ج 3، ص 220).
2 . «افضت» از ريشه «افضاء» و «فضا» گرفته شده و به معناى وصول به چيزى است، گويى در فضاى او وارد شده است.
3 . «شخصت» از ريشه «شخوص» به معناى خيره شدن چشم است به چيزى به گونه اى که پلک را باز و بسته نکند.
4 . «انضيت» از ريشه «انضاء» به معناى لاغر و نحيف کردن بدن انسان يا حيوان است و به معناى فرسوده و رنجور ساختن نيز آمده است.
5 . توبه، آيات 120 و 121.
6 . «جاشت» از ريشه «جيش» بر وزن «عيش» به معناى جوشيدن و به غليان آمدن است. اين واژه در غليان ظاهرى اشيا و يا غليان معنوى و درونى; مانند غليان غم و غصه در درون سينه ها اطلاق مى شود.
7 . «مراجل» جمع «مرجل» بر وزن «منبر» به معناى ديگ است.
8 . «اضغان» جمع «ضغن» به معناى کينه است.
9 . «افتح» از ريشه «فتح» گاه به معناى پيروزى و گاه به معناى گشودن و گاه به معناى داورى کردن است که همه آنها به نوعى گشودن محسوب مى شود.
10 . اعراف، آيه 89 .
⚘ @Nahjolbalaghe2
#شرحوتفسیرنامههاینهجالبلاغه
هدایت شده از قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
⚘
📚نهج البلاغه/نامه۲۴ /وصيت درباره دارايي خود
/فراز ۱
🌾 #وصيت اقتصادي نسبت به اموال شخصي
اين دستوري است كه بنده خدا علي بن ابيطالب، امير مومنان نسبت به اموال شخصي خود براي خشنودي خدا، داده است، تا خداوند با آن به بهشتش درآورد، و آسوده اش گرداند. (قسمتي از اين نامه است) همانا سرپرستي اين اموال بر عهده فرزندم حسن بن علي است، آنگونه كه رواست از آن مصرف نمايد، و از آن انفاق كند، اگر براي حسن حادثه اي رخ داد و حسين زنده بود، سرپرستي آن را پس از برادرش به عهده گيرد، و كار او را تداوم بخشد. پسران فاطمه از اين اموال به همان مقدار سهم دارند كه ديگر پسران علي خواهند داشت، من سرپرستي اموالم را به پسران فاطمه واگذارم، تا خشنودي خدا، و نزديك شدن به رسول الله (ص) و بزرگداشت حرمت او، و احترام پيوند خويشاوندي پيامبر (ص) را فراهم آورم.
⚘
@Nahjolbalaghe2
شرح_صوتی_نامه_۲۴.mp3
7.14M
✅شرح نامه ۲۴
/بنیادمجازی
کانال نهجالبلاغه 🌺✨
⚘ @Nahjolbalaghe2
#شرحوتفسیرنامههاینهجالبلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فیلمی نادر از صاحب کتاب از حضرت #علامه_امینی قدس الله نفسه الزکیه
باید #متحد شد
باید #متفق شد
...
🤝 اگر با #اهل_سنت برادرید باید بگویید، برادر برادر را نمیگذارد به جهنم برود
💢 تمامی احکام اسلام را بر این ها جاری می کنیم برادرهای ما هستند هیچ اختلافی نیست در این #برادری...
⭕️ اگر علامه امینی رضوان الله تعالی علیه در زمان ما بود، شیعه نماهای لندنی، (نعوذ بالله) او را بتری می خواندن
"منتظر"
⚘ @Nahjolbalaghe2
033.الاحزاب.mp3
9.64M
✅ سوره احزاب
🎤صوت استاد خلیل الحصری
#روشتحقیق
🌺مخصوص #روخوانی #روانخوانی و #تجوید
کانال قرآنونهجالبلاغه
⚘ @Nahjolbalaghe2
#صوتقرآن
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
✨ ✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨ ✨فَأَخَذْنَاهُ وَجُنُودَهُ فَنَبَذْنَاهُمْ فِي الْيَمِّ ف
✨
✨ #بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨
✨وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَي النَّارِ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ لَا يُنصَرُونَ (41)
✨ وَأَتْبَعْنَاهُمْ فِي هَذِهِ الدُّنْيَا لَعْنَةً وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ هُم مِّنَ الْمَقْبُوحِينَ (42)
/قصص
🍃وآنان (فرعونيان) را پيشوايانى قرارداديم كه به آتش (دوزخ) دعوت مى كنند و (البتّه در) روز قيامت، يارى نخواهند شد.
و در اين دنيا، لعنتى بدرقه ى آنان كرديم و روز قيامت، آنان از زشت چهره گان خواهند بود.
🔷قرآن مجيد همچنان كه در مورد پيشوايان هدايت و نور، كلمه ى «ائمّة» را بكار برده است، «و جعلناهم ائمّة يَهدون باَمرنا»(68) اين كلمه را بر جلوداران ضلالت و نار نيز اطلاق فرموده است، «و جعلناهم ائمّة يدعون الى النّار» و از اين رو است كه در قيامت، هر كس با رهبرى كه در دنيا انتخاب كرده به دادگاه عدل الهى احضار مى شود. «يوم نَدعوا كلّ اُناس بامامهم»(69) فرعون نيز به عنوان يكى از همين پيشوايان در آن روز قومش را به دوزخ وارد مى كند. «يقدم قومه يوم القيامة فاوردهم النّار»(70)
68) انبياء، 73.
69) اسراء، 71.
70) هود، 98.
🔹- روحيّه ى استكبارى، انسان را رهبر دوزخيان مى سازد. «و جعلناهم ائمّة...»
🔹- نقش حكومت ها را در شكل دهى ساختار فرهنگى و عقيدتى جامعه نمى توان ناديده گرفت. «ائمّة يدعون الى النّار»
🔹- تبليغات مستكبران، در واقع دعوت به دوزخ است. «يدعون الى النّار»
🔹- مستكبرانى كه امروز به عِدّه و عُدّه دل خوش دارند، در قيامت، بى كس وياور خواهند بود. «يوم القيامة لا ينصرون»
🔹- كيفرهاى الهى، مخصوص آخرت نيست. «و اَتبعناهم فى هذه الدّنيا»
🔹- لعنت ونفرين مردم، تبلور قهر الهى است. «اتبعناهم فى هذه الدّنيا لعنة» چنانكه دعاى خير مردم و نام نيك، نشانه ى لطف خداوند است. «و اجعل لى لسان صدق فى الاخرين»(71)
🔹- نفرين بر ظالم حتّى بعد از نابودى او لازم است. «اتبعناهم... لعنة»
🔹- زشت كارى هاى دنيوى، به زشت روئى هاى اُخروى مى انجامد. «يوم القيامة هم من المقبوحين»71) شعراء، 84.
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
@Nahjolbalaghe2
#تفسیرقرآن