eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 ✅ برنامه روزانه کانال : 🌷شنبه‌‌‌‌ها‌و سه‌شنبه‌ها شرح 🦋خطبه ها بصورت متن و صوت یا فیلم 🌹یکشنبه‌ها و چهار‌شنبه‌هاشرح 🌴حکمتها متن و صوت 🌷دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها شرح 🕊نامه ها متن و صوت 🌸جمعه ها مطالب در زمینه 💚مهدویت روزانه ان‌شاءالله وقت شد مطالب دیگر هم در کانال گذاشته میشود. 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
⚘ 📚نهج البلاغه/نامه ۸-به جرير بن عبدالله البجلي 🔸 #وادار‌ ساختن معاويه به بيعت پس از نام خدا و د
💥 ✅شرح و تفسیر نامه ۸ ( مکارم شیرازی ) 📜از نامه هاى امام(عليه السلام) است که به جرير بن عبدالله بجلّى هنگامى که او را به سوى معاويه (براى اتمام حجّت نهايى) فرستاد نگاشت. 🌸نامه در یک نگاه: 🔸محتواى نامه کاملا روشن است امام(علیه السلام) مى خواهد فرستاده اش جریر، به معاویه اتمام حجت نهایى را بکند که اگر آماده بیعت است بیعت کند; و اگر آماده بیعت نیست مفهومش این است که قصد جنگ دارد. 🍂در مسير حلّ مشکل از طريق مسالمت آميز: 🌼در تواريخ آمده است هنگامى که امير مؤمنان على(عليه السلام) به جرير مأموريت داد تا نزد معاويه برود و از او بيعت بگيرد و او پيام امام(عليه السلام) را به معاويه رساند معاويه پيوسته امروز و فردا مى کرد تا جايى که اصحاب امير مؤمنان او را متهم به همکارى با معاويه کردند و امام(عليه السلام) درباره او فرمود: آن قدر جرير نزد معاويه درنگ کرده است که يا گنهکار است و يا فريب خورده! ♦️لذا امام(عليه السلام) نامه مورد بحث را براى جرير مرقوم فرمود تا بيش از اين معطل نشود و يکى از دو جواب را از معاويه بگيرد، يا بيعت کند يا اعلان جنگ دهد. امام(عليه السلام) در اين نامه مى فرمايد: ✨«اما بعد (از حمد و ثناى الهى) هنگامى که نامه من به تو رسيد معاويه را به حکم نهايى دعوت کن و براى يک طرفه شدن کار، او را به يک نتيجه جزمى وادار ساز. سپس او را ميان جنگى آواره کننده يا تسليمى رسواگر مخير ساز اگر جنگ را اختيار کرد به او اعلان جنگ کن و اگر راه صلح و سلامت را پيش گرفت از او بيعت بگير والسلام»; ✨ (أَمَّا بَعْدُ، فَإِذَا أَتَاکَ کِتَابِي فَاحْمِلْ مُعَاوِيَةَ عَلَى الْفَصْلِ(2)، وَخُذْهُ بِالاَْمْرِ الْجَزْمِ، ثُمَّ خَيِّرْهُ بَيْنَ حَرْب مُجْلِيَة(3)، أَوْ سِلْم مُخْزِيَة(4)، فَإِنِ اخْتَارَ الْحَرْبَ فَانْبِذْ(5) إِلَيْهِ، وَإِنِ اخْتَارَ السِّلْمَ فَخُذْ بَيْعَتَهُ، وَالسَّلاَمُ). 🍃هنگامى که نامه امام(عليه السلام) در شام به جرير رسيد آن را به دست معاويه داد و خود به پا خاست و براى مردم سخن گفت و تذکر داد که همه شما از وضع عثمان آگاهيد و تمام بلاد بدون گفتگو با على بيعت کرده اند; يعنى با شخصى که اگر مسأله خلافت به اختيار خود ما گذاشته مى شد کسى جز او را نمى پذيرفتيد. 🔷نکته:  ❓جرير بن عبدالله کيست؟ جرير بن عبدالله از مشاهير صحابه از قبيله بجيله از قبايل يمن است. بجيله نام زنى بود معروف در آن قبيله که قبيله به نام او ناميده شد و گاهى منسوب به آن قبيله را بجلى مى گويند. 🔰جرير در سال دهم هجرت در رأس 150 تن از قبيله بجله نزد رسول خدا آمد و اسلام آورد. پيغمبر او را احترام کرد و هنگامى که دست خود را براى بيعت گشود فرمود: بيعت به اين شرط که به يکتايى خداوند و نبوّت من ايمان داشته باشى نماز را به پا دارى و زکات را بپردازى خير خواه مسلمانان باشى و روزه ماه رمضان را انجام دهى و والى مسلمانان را اطاعت کنى. 🌿سپس آن حضرت اوضاع منطقه زندگى او را سؤال کرد جرير عرض کرد: يا رسول الله اسلام در آن منطقه ظاهر شده و مردم بتها را شکستند. فرمود: بت «ذوالخلصه» چطور؟ عرض کرد اين بت بزرگ به حال خود باقى است. حضرت وى را مأمور به نابود کردن آن ساخت. جرير با 200 تن از قبيله خويش به آنجا شتافت و بعد از چند روز بازگشت و عرض کرد: به خدا سوگند آن را ويران کردم و به پيش چشم عبادت کنندگانش آتش زدم. 🔸جرير همراه قبيله بجيله در فتح قادسيه شرکت داشت و مؤثر بود. بعداً از سوى عثمان به عنوان فرماندار منطقه همدان نصب شد و بعد از قتل عثمان و رسيدن نامه امير مؤمنان به او، مردم را به امامت حضرت و بيعت با او دعوت کرد و بعد از چندى به کوفه آمد و چون در ميان مردم شام شهرتى داشت امام(عليه السلام) نامه خود را که براى معاويه نوشته بود به دست او داد که به شام برود; ولى نتوانست نقش خود را به خوبى ايفا کند و به کوفه بازگشت. مردم عراق به او بدبين شدند و او را طرفدار معاويه شمردند. جرير از بدبينى عراقيان دلگير شد و به جزيره قرقيسا رفت و از کارهاى سياسى و اجتماعى دورى گزيد. 🌱ادامه مطلب در پست بعد ⬇️ ⚘ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
💥 ✅شرح و تفسیر نامه ۸ ( مکارم شیرازی ) 📜از نامه هاى امام(عليه السلام) است که به جرير بن عبدالله ب
. ✅ادامه شرح و تفسیر نامه ۸ 📚پی نوشت: 1 . سند نامه: از کسانى که قبل از سيّد رضى اين نامه را نقل کردند نصر بن مزاحم در کتاب صفين و ابن عبد ربه در کتاب عقد الفريد است (مصادر نهج البلاغه، ج 3، ص 211). 2 . «فصل» در اصل به معناى جدايى است و به حکم قطعى که از قاضى و غير قاضى صادر مى شود، فصل گفته مى شود، زيرا ميان ارباب دعوا جدايى مى افکند و مسائل مشتبه را از هم جدا مى سازد. 3 . «مجلية» از ريشه «اجلاء» به معناى اخراج از وطن است و ريشه اصلى آن «جلاء» به معناى آشکار شدن است و به همين مناسبت به خروج از شهر نيز اطلاق شده، گويى شخص در شهر مخفى است و با خروج آشکار مى گردد و «جلاء» به معناى صيقل دادن نيز، نوعى آشکار شدن رنگ حقيقى است که در زير زنگار پوشيده شده بود. 4 . «مخزية» از ريشه «خزى» است که به باب افعال رفته و «خزى» به معناى رسوايى و ذلت آمده است و شايد ريشه اصل رسوايى باشد که سبب ذلت هم مى شود و جمعى از ارباب لغت ريشه اصلى آن را بدحالى حاصل از وقوع در بلا و رسوايى و ذلت دانسته اند. 5 . «فانبذ» از ريشه «نبذ» بر وزن «سبز» در اصل به معناى دور افکندن اشياى بى ارزش است و گاه به معناى اعلام کردن نيز آمده; گويى سخنى به سوى طرف افکنده مى شود، خواه اين سخن الغاى پيمان باشد يا اعلان جنگ يا چيز ديگر و در جمله بالا به معناى اعلان جنگ است. ⚘ eitaa.com/Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 چه جور بازی‌هایی برای بچه‌ها مناسب است؟ ✅پیشنهاد‌ دانلود 🍃 @Nahjolbalaghe2
شرح_صوتی_نامه_۹.mp3
7.11M
✅شرح نامه ۹ /بنیاد‌مجازی کانال نهج‌البلاغه 🌺✨ ⚘ eitaa.com/Nahjolbalaghe2 #شرح‌و‌تفسیر‌نامه‌های‌نهج‌البلاغه
🍃 🌷گفتگوی امام صادق علیه السلام با طبیب هندی 🔺امام صادق علیه السلام فرمودند : اجازه می دهید چیز هایی از شما سئوال کنم. طبیب گفت : بپرسید اگر بدانم جواب می گویم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا سر آدمی دارای مفصل ها است و یک پارچه نیست ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓ امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا پیشانی مانند روی سر از موی پوشیده نیست ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا در پیشانی خطوط مختلفی نقش شده است ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا ابرو بالای چشم قرار گرفته است ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا چشم را به شکل لوزی ساخته اند ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا بینی میان دو چشم قرار دارد ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند :چرا سوراخ بینی را به زیر آن قرار داده اند؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا لب آب خوره را روی دهان مقرر داده اند ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا دندان جلو تیز است و دندان های آسیا پهن و انیاب دراز ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا مرد ریش دارد ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا کف دست و پا مو ندارد ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا ناخن و مو روح ندارند؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا دل ( قلب ) صنوبری شکل است ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا ریه بدو قسمت ساخته شده و در جای خود متحرک است ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا کبد محدب است ؟ ( مانند کیسه لاستیکی آب ) طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا کلیه مانند لوبیا ساخته شده است ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا درون کاسه زانو به سمت جلو است؟ طبیب گفت : نمی دانم. ❓امام صادق علیه السلام فرمودند : چرا میان کف پا گود است و به زمین نمی چسبد ؟ طبیب گفت : نمی دانم. ✅ امام صادق علیه السلام فرمودند : ولی به فضل خداوند ، به حکمت همه این ها آگاهم. طبیب گفت : بفرمایید استفاده کنم ⬇️ 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 @Nahjolbalaghe2
✅ امام صادق علیه السلام فرمودند : پس گوش کن. 💐 سر را یک پارچه نیافرید ، بلکه از قطعات مختلف ترکیب نمود و شکافها برایش قرار داد تا صدا ، آن را نیازارد. 💐 موی را بالای سر رویانید تا به وسیله ی آن روغن لازم به دماغ برسد و بخارات مغز خارج شود و در عین حال پوششی برای سرما و گرما باشد. 💐 پیشانی را از موی عاری کرد تا چشم به وسیله ی آن نور بگیرد. 💐 در پیشانی خطوط و نقوش رسم کرده تا از ریزش عرق به چشم ها مانع شود و هم چون نهرهایی روی زمین ، محل جریان آب می شود از پخش آن عرق مانع شود. 💐 ابروان را بالای چشم ها قرار داد ، تا به قدر لزوم نور به چشم برسد و از افراط جلوگیری شود. زیادی نور ، چشم را اذیت می کند لذا در روشنی زیاد دست را برابر چشم می گیریم تا آسیب نبیند. 💐 بینی را میان دو چشم قرار داد که نور را به دوقسمت مساوی تقسیم کند تا به طور اعتدال به چشم برسد. 💐 چشم را لوزی شکل آفریده تا دارو های لازم که به وسیله میل استعمال می شود به آسانی وارد چشم شده و چرک و مرض به سهولت از آن به وسیله ی اشک خارج شود. 💐 سوراخ بینی را در زیر آن قرار داد تا چرک های مغز از آن خارج و بو های خوش و لازم که بوسیله هوا متصاعد می گیرد از آن بالا رود. 💐 لب و آب خوره را روی دهان بنا کرد تا از ورود کثافات دماغ به دهان جلو گیری کند و خوراک را از آلودگی به آن نگهدارد. 💐 دندان های جلو را تیز آفریده تا غذا را به وسیله ی آن پاره کنند ، آسیا را پهن نموده تا غذا به وسیله ی آن کوبید شود و نرم گردد ، انیاب را درازتر ساخته تا میان اضراس و اسنان چون ستونی استوار باشد. 💐 ریش را برای مرد قرار داده تا محتاج به پوشیدن صورت نباشد و از زن به وسیله ی آن شناخته گردد. 💐 کف دست از موی برهنه مانده تا اشیاء را به آن لمس کند و از قوۀ لامسه بهرۀ وافری داشته باشید. 💐 موی و ناخن را روح نداد تا چیدن و بریدن آن تألمی ایجاد نکند. 💐 دل را صنوبری شکل ( شکل میوه کاج ) آفریده تا در آویختگی خود نوک باریکش در ریه داخل شده از نسیم آن خنک شود و مغز سر از حرارت آن آسیب نبیند. 💐 ریه را دو قطعه قرار داد تا قسمتی از قلب در تنگ نایی آن واقع شده و از حرکت آن نسیم بگیرد. 💐 کبد را محدب آفرید تا معده سنگینی خود بر او فشار آورده بخارات مسموم از آن خارج شود. 💐 کلیه را مانند لوبیا ساخته زیرا ( کلیه ) محل ریزش وقطرات منی است که نقطه نقطه بر آن می چکد . اگر کروی یا چهار گوش بود نقطه ها با هم اتصال می یافت و هنگام خروج موجب التذاذ نمی گشت چه آن که منی از از فقرات پشت به سوی کلیه حرکت می کند و گاهی منقبض و گاهی منبسط شده منی را قطره قطره به سوی مثانه پرتاب می کند. 💐 کاسه زانو را به سمت جلو در میانه پا قرار داده زیرا آدمی زاد به طور محاذی راه می رود و اگر غیر از آن بود راه رفتنش مشکل و حرکاتش نا موزون بود. 💐 زیر قدم های پا را تهی کرده تا همه ی پا به زمین نچسبد زیرا اگر تمامش به زمین می چسبید مانند دسته هاونی بود که گرانیش باعث ناراحتی می شد و سنگ ریزه هر چند ریز و کوچک فشار سنگینی به کف پا وارد می کند و باعث درد فراوانی می شود. 📚 بحارالانوار ج 10 / 207. بر گرفته از کتاب طب الصادق علیه السلام. 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال"عطررضوی"
🌴سلام بااحترام کانال وسوپرگروه عطررضوی را همراهی نمایید. کانال https://eitaa.com/atr_razavi گروه http://eitaa.com/joinchat/1187184654C82c79fd406 🌴لطفامارا به دوستان معرفی بفرمائید. 🌷🌷🌷
5d25c46945dff9297073c160_8027869150104505678.mp3
4.82M
✅سخنرانی حاج آقا قرائتی 🔹موضوع: تمرین تقوا... 🔸کوتاه و شنیدنی @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
🍃 ✨ #بِسْمِ‌اللهِ‌الرَّحْمنِ‌الرَّحِيم✨ ✨وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلاً أَصْحَابَ الْقَرْيَةِ إِذْ جَاءه
💥 ✨ ✨ ✨وَمَا لِي لاَ أَعْبُدُ الَّذِي فَطَرَنِي وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (22) ✨ أَأَتَّخِذُ مِن دُونِهِ آلِهَةً إِن يُرِدْنِ الرَّحْمَن بِضُرٍّ لاَّ تُغْنِ عَنِّي شَفَاعَتُهُمْ شَيْئاً وَلاَ يُنقِذُونِ (23) ✨إِنِّي إِذاً لَّفِي ضَلاَلٍ مُّبِينٍ (24) ✨إِنِّي آمَنتُ بِرَبِّكُمْ فَاسْمَعُونِ (25) ✨قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ (26) ✨بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ (27)  /یس 🍃چه شده است مرا كه نپرستم آنكه مرا آفريده است و همگى به سوى او بازگشت داده مى شويد. 🍃آيا به جاى او خدايانى را برگزينم كه اگر خداوند رحمان اراده ى گزندى به من نمايد، شفاعت آنها كمترين سودى براى من ندارد و مرا نمى رهانند؟ 🍃در اين صورت من در گمراهى آشكارى خواهم بود. 🍃(اى مردم! بدانيد) من به پروردگارتان ايمان آوردم، پس (شما نيز سخن مرا) بشنويد (و ايمان آوريد). 🍃(سرانجام او را شهيد كردند) به او گفته شد: به بهشت وارد شو. گفت: اى كاش قوم من مى دانستند. 🍃كه پروردگارم مرا بخشيد و از گرامى داشتگان قرارم داد. 🔸بر اساس آنچه در تفسير مجمع البيان آمده است، ماجرا مربوط به زمان حضرت عيسى است كه دو تن از حواريين خود را براى دعوت مردم به شهر انطاكيه فرستاد و آنها در بين راه به حبيب نجّار برخوردند و او با معجزه اى كه اين دو تن نشان دادند، ايمان آورد. آن دو به شهر وارد شدند، ولى مردم سخن آنها را نپذيرفتند و تكذيبشان كردند. حضرت مسيح، «شمعون» بزرگ ترين حوارى خود را به كمك آنها فرستاد و او توانست با به دست آوردن دل پادشاه، نظر او را به دست آورد و اكثر مردم به خدا ايمان آوردند. 🔻البتّه اين روايت(تفسیر) كه در ديگر كتب تفسيرى نيز آمده است، از دو جهت با متن قرآن سازگار نيست: زيرا اوّلاً ظاهر آيات قرآن، فرستادن پيامبر از سوى خدا براى اين قوم است، نه ياران يك پيامبر و ثانياً اگر اكثر مردم ايمان مى آوردند كه عذاب بر آنها نازل نمى شد.(606) 🌸بر اساس روايات، فردى كه براى حمايت از فرستادگان الهى به شهر انطاكيه آمد، حبيب نجّار بود كه از او به «صاحب يس» نيز تعبير شده و در رديف مؤمنِ آل فرعون كه به حمايت حضرت موسى برخاست، شمرده شده است.(607) 🔹امروزه شهر انطاكيه كه ميان حَلب و اسكندريه واقع است و جزو خاك تركيه مى باشد، پس از «بيت المقدّس» دومين شهر مورد توجّه مسيحيان است. ----- 606) تفسير نمونه. 607) تفاسير مجمع البيان و نورالثقلين. 🔷- كسانى كه در برابر آفريدگار خود بندگى نكنند در دادگاه وجدان محكومند. «و مالى لا اعبد» 🔷- يكى از راه هاى دعوت ديگران، بيان اعتقادات منطقى خود است. «مالى لا اعبد الّذى...» 🔷- توجّه به مبدء و معاد سرچشمه ى بندگى است. «فطرنى و اليه ترجعون» 🔷- مقايسه، از بهترين راههاى آموزش است. خدا مرا آفريده، ولى بت ها برايم ذرّه اى فايده ندارند. «فطرنى - لا تغن عنّى شفاعتهم» 🔷- سختى هايى را كه انسان مى بيند، با اراده خداوند و در مدار رحمت اوست. «اِن يردن الرّحمن بضُرّ» 🔷- براى توجّه به خداوند، كافى است شرايط سخت و فوق العاده را در پيش خود مجسّم سازيم. «اِن يردن الرّحمن بضُرّ» 🔷- براى جريحه دار نكردن عواطف مردم، از خود مثال بزنيم. «اِن يردن الرّحمن بضُرّ...» 🔷- بهترين راه دعوت، دعوت عملى است. «انّى آمنت» 🔷- شهادت در راه حمايت از رهبر آسمانى و امر به معروف سابقه اى بس طولانى دارد. «قيل ادخل الجنّة» 🔷- ميان شهادت و بهشت فاصله اى نيست. «قيل ادخل الجنّة» 🔷- مردان خدا حتّى بعد از مرگ و شهادت نيز در فكر زنده ها هستند. «يا ليت قومى يعلمون» 🔷- حيات و بهشت برزخى قبل از بهشت موعود است. «قيل ادخل الجنّة» 🔷- شهادت سبب مغفرت است. «بما غفر لى» ⚘ eitaa.com/Nahjolbalaghe2
🌹🌹 ✅ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ الْحَمْدُ حَقُّهُ كَمَا يَسْتَحِقُّهُ حَمْدا كَثِيرا وَ أَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ نَفْسِي إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلا مَا رَحِمَ رَبِّي وَ أَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ الشَّيْطَانِ الَّذِي يَزِيدُنِي ذَنْبا إِلَى ذَنْبِي وَ أَحْتَرِزُ بِهِ مِنْ كُلِّ جَبَّارٍ فَاجِرٍ وَ سُلْطَانٍ جَائِرٍ وَ عَدُوٍّ قَاهِرٍ اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ جُنْدِكَ فَإِنَّ جُنْدَكَ هُمُ الْغَالِبُونَ وَ اجْعَلْنِي مِنْ حِزْبِكَ فَإِنَّ حِزْبَكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ،  وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَوْلِيَائِكَ فَإِنَّ أَوْلِيَاءَكَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ اللَّهُمَّ أَصْلِحْ لِي دِينِي فَإِنَّهُ عِصْمَةُ أَمْرِي وَ أَصْلِحْ لِي آخِرَتِي فَإِنَّهَا دَارُ مَقَرِّي وَ إِلَيْهَا مِنْ مُجَاوَرَةِ اللِّئَامِ مَفَرِّي وَ اجْعَلِ الْحَيَاةَ زِيَادَةً لِي فِي كُلِّ خَيْرٍ وَ الْوَفَاةَ رَاحَةً لِي مِنْ كُلِّ شَرٍ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ ،  وَ تَمَامِ عِدَّةِ الْمُرْسَلِينَ وَ عَلَى آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ وَ أَصْحَابِهِ الْمُنْتَجَبِينَ وَ هَبْ لِي فِي الثُّلَثَاءِ ثَلاثا لا تَدَعْ لِي ذَنْبا إِلا غَفَرْتَهُ وَ لا غَمّا إِلا أَذْهَبْتَهُ وَ لا عَدُوّا إِلا دَفَعْتَهُ بِبِسْمِ اللَّهِ خَيْرِ الْأَسْمَاءِ بِسْمِ اللَّهِ رَبِّ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ أَسْتَدْفِعُ كُلَّ مَكْرُوهٍ أَوَّلُهُ سَخَطُهُ وَ أَسْتَجْلِبُ كُلَّ مَحْبُوبٍ أَوَّلُهُ رِضَاهُ فَاخْتِمْ لِي مِنْكَ بِالْغُفْرَانِ يَا وَلِيَّ الْإِحْسَانِ  🌷🌷 ✅ 🌸روز سه شنبه به نام حضرت زين العابدين و حضرت باقر و حضرت صادق عليهم السّلام است.زيارت كن ايشان را در اين روز به اين زيارت: السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا خُزَّانَ عِلْمِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا تَرَاجِمَةَ وَحْيِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَئِمَّةَ الْهُدَى السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَعْلامَ التُّقَى السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْلادَ رَسُولِ اللَّهِ أَنَا عَارِفٌ بِحَقِّكُمْ مُسْتَبْصِرٌ بِشَأْنِكُمْ مُعَادٍ لِأَعْدَائِكُمْ مُوَالٍ لِأَوْلِيَائِكُمْ بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَوَالَى آخِرَهُمْ كَمَا تَوَالَيْتُ أَوَّلَهُمْ وَ أَبْرَأُ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَهُمْ وَ أَكْفُرُ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ اللاتِ وَ الْعُزَّى صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ يَا مَوَالِيَّ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدَ الْعَابِدِينَ وَ سُلالَةَ الْوَصِيِّينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَاقِرَ عِلْمِ النَّبِيِّينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَادِقا مُصَدَّقا فِي الْقَوْلِ وَ الْفِعْلِ يَا مَوَالِيَّ هَذَا يَوْمُكُمْ وَ هُوَ يَوْمُ الثُّلاثَاءِ وَ أَنَا فِيهِ ضَيْفٌ لَكُمْ وَ مُسْتَجِيرٌ بِكُمْ فَأَضِيفُونِي وَ أَجِيرُونِي بِمَنْزِلَةِ اللَّهِ عِنْدَكُمْ وَ آلِ بَيْتِكُمْ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ  🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 ✅ برنامه روزانه کانال : 🌷شنبه‌‌‌‌ها‌و سه‌شنبه‌ها شرح 🦋خطبه ها بصورت متن و صوت یا فیلم 🌹یکشنبه‌ها و چهار‌شنبه‌هاشرح 🌴حکمتها متن و صوت 🌷دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها شرح 🕊نامه ها متن و صوت 🌸جمعه ها مطالب در زمینه 💚مهدویت روزانه ان‌شاءالله وقت شد مطالب دیگر هم در کانال گذاشته میشود. 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا