eitaa logo
خبرگزاری پلیس نجف آباد
1.3هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
858 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 دستگیری ۲۴ سارق سابقه دار توسط کلانتری ۱۳ امیرآباد فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از اجرای مرحله ای دیگر از طرح ارتقای امنيت محله محور با هدف دستگيری سارقان و فروشندگان مواد مخدر در دو محله از محلات حوزه استحفاظی کلانتری ۱۳ امیرآباد این فرماندهی خبر داد و گفت : در اجرای اين طرح ، تعداد ۲۴ نفر سارق شناسایی و دستگير که طی تحقیقات به عمل آمده به ۱۳ فقره انواع سرقت اعتراف و همچنین در بازرسی از مخفیگاه آنان ۴ دستگاه موتورسيکلت سرقتی کشف شد. سرهنگ"ميثم گوهری آرانی" از دستگيری ۹ نفر خرده فروش مواد مخدر و کشف حدود ۶۵۰ گرم انواع مواد خانمان سوز و دستگیری ۲۸ معتاد متجاهر و اعزام به مراکز درمانی ترک اعتیاد را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح عنوان کرد. این مقام انتظامی در پايان با بيان اينکه سارقان و خرده فروشان مواد مخدر پس از تشکيل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضايی تحویل داده شدند ضمن تشکر از همکاری مردم عزیز با پليس در راستای اجرای هر چه بهتر طرح های پاکسازی ، از شهروندان تقاضا نمود هرگونه اخبار مرتبط با وقوع جرائم و موارد مشکوک را در اسرع وقت به مرکز فوريت های پليس ۱۱۰ اطلاع دهند. ✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
💠 فضای مجازی مملو از پیام هایی است که واقعیت نداشته و با اهدافی همانند تشویش اذهان عمومی ، شبهه افکنی ، ایجاد ترس و واهمه ، کسب منافع نامشروع اقتصادی ، ایجاد اختلافات قومی و ... منتشر می شوند . در مواجهه با پیام ها و اخبار ، منفعل و زود باور نباشید. ✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
والدین گرامی؛ از عوامل سوق دهنده نوجوانان به سوی رفتارهای پرخطر،((اعتیاد)) به دلیل فقر مهارت لازم در آنان که فراتر از کنترل آنهاست می باشد. پس به فرزندانمان مهارتهای لازم را بیاموزیم # ✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
/6/ شش مهارتِ مدیریت تعارضات در زندگی مشترک: 1️⃣ تمرین خود-آرام بخشی: هنگامی که تعارض شدیدی در حال وقوع است، یک مهلتی بدهید. بروید قدم بزنید، دوش بگیرید، کتاب بخوانید، هرکاری می خواهید بکنید تا چند نفس عمیق بگیرید، آرام شوید، و با چارچوب ذهنی بهتر بازگردید. 2️⃣ شروع آرامِ گفتگو: دقت کنید که، مکالمات معمولاً به نقطه ای منتهی می شوند که از آن شروع شده اند، در نتیجه با لحنی آرام بحث را آغاز کنید. انتقاد و سرزنش نکنید. از جملات "من" استفاده کنید. واقعه را توصیف کنید و مؤدبانه صحبت کنید. 3️⃣ تعمیرِ رابطه و تشنج زدایی از تعارض: از عباراتی نظیر "بزار دوباره تلاش کنم"، "متأسفم" برای کمک به تشنج زدایی از تعارض و تعمیر رابطه استفاده کنید. 4️⃣ گوش دادن به احساسات و آرزوهای اساسیِ شریک زندگی تان: شما بایستی از دو جهت روی این مقوله کار کنید. از یک طرف به گفتگوهایتان وضوح بیشتری بدهید و احساسات و خواسته هایتان را شفاف و دقيق بیان کنید. از طرف دیگر، شنوندۀ بهتری باشید و سعی کنید خواسته های اساسی شریک عاطفی تان را کشف کنید. 5️⃣ نسبت به شریک عاطفی تان نفوذپذیر باشید: نظرات و ایده های شریک عاطفی تان را مهم تلقی کنید و به آنها احترام بگذارید. 6️⃣ مذاکره و مصالحه: مصالحه یک هنر است. در مصالحه هر دو طرف بایستی احساسِ احترام، درک و حمایت بکنند. هر طرف چیزی به دست می آورد و چیزی از دست می دهد، در نتیجه هر دو برنده اند. 📙 برشی از کتاب درمان و بهسازی رابطه‌ها 🖌 اثر:  جان گاتمن ✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
⭕️ اگر کودک بچه دیگری را زد، چه عکس العملی باید نشان داد؟ (پاسخ سوالات بسیاری از پدران و مادران) اولا این موضوع غیر طبیعی نیست. ثانیا اینکه این موضوع خود کنترل میشود و لذا نباید بچه را تحقیر کرد.شما وظیفه دارید صحنه را طوری تغییر دهید که نتواند این کار را بکند. باید با جداسازی فضای فیزیکی آنها، فضای ضرب بین آنها را کم کرد. مجبورید این کار را آن قدر انجام دهید تا آنها عاقل شوند. ممکن است حتی بچه پدر و مادرش را بزند. طبیعی است. در این موارد نباید بگذاریم بچه در این موقعیت قرار بگیرد،یعنی باید حواسش را پرت کنیم، شوخی دیگری کنیم، یک بازی با او شروع کنیم تا بچه از این موقعیت خارج شود. البته اشکال ندارد بچه با تبعات زدنش مواجه شود، مثلا به او گفته شود که " طرف مقابل از دستت ناراحت میشود و بچه ها دیگر باهات بازی نمی کنند". اگر این موضوع را درست منتقل کنید،نه با مقابله عینی، بچه خودش عقل پیدا می کند و بعد کتک زدن برایش موضوعیت ندارد. در مورد بچه ای هم که هی کتک میخورد، باید سعی کنیم فضا را بطور فیزیکی جدا کنیم. اما نباید به بچه بگوییم تو هم بزن. 🌿پیام مشاور ✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️"مراقب باشیم" 💢ما هرگز نمی توانیم اطمینان داشته باشیم آن چه از سفر خود به دوستان و آشنایان مورد اعتمادمان می گوییم، به واسطه ی افراد مختلف، نزد یک سارق یا افرادی که زمینه ی ارتکاب سرقت دارند، برملا نمی شود ✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
✳نکته حقوقی✳ 🚷مجازات شرکت کنندگان در نزاع و درگیری ✅طبق ماده ۶۱۵ قانون مجازات اسلامی هر یك از شركت‌كنندگان در نزاع حسب مورد به مجازات زیر محكوم می‌شوند: 1️⃣ در صورتي كه نزاع منتهي به قتل شود به حبس از يك تا سه سال. 2️⃣ در صورتي كه منتهي به نقص عضو شود، به حبس از يك تا سه سال. 3️⃣در صورتي كه منتهي به ضرب و جرح شود، به حبس از سه ماه تا يك سال. ✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
💢راهکارهایی برای پیشگیری از سرقت خودرو و تجهیزات داخل خودرو ✅ خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
💢 اطلاعات شناسنامه ۱۱ شهید فراجا از شهدای خادثه تروریستی خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
آيين بصيرت (بررسي عملكرد عوام و خواص در برابر حضرت علي عليه السلام)(۱) تعريف خواص خواص از دانشمندان، سياستمداران، روساي قبايل، بازرگانان، ثروتمندان، نويسندگان، اديبا و پهلوانان تشكيل مي شود. ممكن است گروه بندي خواص در جامعه ها و دوران هاي گوناگون متفاوت باشد. يعني به فراخور شرايط اجتماعي هردوره، تركيب گروه خواص تفاوت پيدا مي كند. در اين بين، اهل سياست و انديشمندان يك جامعه هميشه در گروه خواص جاي داشته اند. طيف هاي مختلف خواص در هر رتبه و طبقه اي كه باشند، در اين امر مشتركند كه مي توانند با تأثيرگذاري بر افكار عمومي، روند تغييرات اجتماعي را كند كنند يا شتاب بخشند. در دوران حضرت علي عليه السلام، گروه هاي ياد شده از نقش سياسي ـ اجتماعي ويژه اي برخوردار بوده و هركدام به نوعي در حذف ايشان از مقام خلافت يا به خلافت رساندن حضرت مشاركت داشته اند. ويژگي هاي خواص مهم ترين ويژگي هاي خواص عبارت اند از: 1 ـ الگوسازي رفتار خواص به دليل قابليت تأثيرگذاري آنان، براي مردم به صورت الگو در خواهدآمد. از آن جا كه كوچك ترين كردار خواص در جامعه خود به خود ترويج مي يابد، آنان مي توانند پايه گذار روش هاي پسنديده يا ناپسند اجتماعي باشند. اگر انديشمندان و زمام داران يك جامعه به سوي اشرافيت و تجمل گرايي روي آورند، اين امر به زودي به صورت فرهنگ عمومي در سطح جامعه پديدار مي شود. كساني كه از تمكن مالي برخوردارند، خود را با اين فرهنگ هماهنگ مي كنند و ديگران به فقر و فروپاشي بنيان هاي خانوادگي دچار مي شوند. اميرالمؤمنين علي عليه السلام در نامه اي به «عثمان بن حُنيف» اين گونه فرمودند: اَلا وَ اِنَّ لِكُلِّ مأمومٍ اِماما يَقْتَدي بِه وَ يَسْتَضِي ءُ بِنورِ عِلمِه. آگاه باش هر پيروي را امامي است كه از او پيروي مي كند و از نور دانش وي روشني مي گيرد.1 همان گونه كه امامانِ هدايت گرداريم، امامان گمراهي و ضلالت نيز داريم و عوام جامعه كه توان مندي هاي لازم را براي امام شدن ندارند، به ناچار مأموم خواهند بود. 2 ـ تأثيرگذاري بر افكار عمومي خواص از آن جا كه در بين مردم، محبوب يا منفور هستند، مي توانند با سخنان خويش جامعه اي را به حركت درآورند و منشأ خيرات بسيار شوند. در تاريخ، حوادث بسياري از اين ناحيه رقم خورده است. چه بسيار جنگ هايي كه رزمندگان دچار ملامت و خستگي شده اند، ولي با يك سخنراني، نيرويي دوباره گرفته و دشمن را در ميدان كارزار به شكست كشانده اند يا در نقطه ي مقابل، نيروهاي مستعد و آماده را با خواندن آيه هاي يأس، زمين گير كرده اند. با نگاهي به يك نمونه ي تاريخي در دوران امام علي عليه السلام، اهميت اين نقش را در مي يابيم. بعد از نقض پيمان طلحه و زبير و فتنه انگيزي اين دو، حضرت علي عليه السلام صلاح ديدند كه براي سركوبي آنان از مردم كوفه كمك بگيرد؛ زيرا كوفه تنها سنگر علي عليه السلام در عراق به شمار مي رفت. علي عليه السلام محمدبن ابي بكر را به همراهي محمدبن جعفر به كوفه فرستاد و به ايشان نامه اي داد تا درخواست كمك امام را به گوش مردم كوفه برسانند. در اين بين ابوموسي اشعري كه والي كوفه بود، به مردم مي گفت: اَلْقُعُودُ سَبيلُ الآخِرَةِ وَ الْخُرُوجُ سَبيلُ الدُّنيا. در خانه نشستن، راه آخرت و قيام، راه دنياست. با اين موضع گيري غلط ابوموسي، نمايندگان امام بدون هيچ نتيجه اي به مدينه بازگشتند. امام بار ديگر ابن عباس و مالك اشتر را فرستاد. ابوموسي اين بار چنين گفت: هذِهِ فِتْنَةٌ صَمّاءٌ، اَلنّائِمُ فيها خَيرٌ مِنَ اليقْظانِ وَ اليَقْظانُ خيرٌ مِنَ القاعِدِ وَ القاعِدُ خَيرٌ مِنَ الرّاكِبِهِ وَ الرّاكِبُ خَيْرٌ مِنَ السّاعِي. اين شورشي است كه انسان خوابيده در آن بهتر از بيدار است و بيدار بهتر از نشسته است و او بهتر از ايستاده و او بهتر از سوار و سوار بهتر از ساعي است. سپس افزود: شمشيرها را در غلاف كنيد. اين بار نيز نمايندگان امام پس از سعي و تلاش فراوان، با نااميدي كوفه را ترك كردند. امام علي عليه السلام اين بار فرزند ارشد خود؛ امام مجتبي عليه السلام و صحابي بزرگ پيامبر؛ عمار ياسر را به كوفه اعزام نمود. اين دو با سخناني مهيج و كوبنده در مردم ولوله اي انداختند كه تلاش هاي ابوموسي را بي تأثير كرد. به دنبال آن نزديك به دوازده هزار نفر براي جهاد آماده شدند و خانه و زندگي خود را براي پيوستن به امام علي عليه السلام ترك گفتند.2 .💥جنگ نرم و دشمن شناسی خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice
آيين بصيرت (بررسي عملكرد عوام و خواص در برابر حضرت علي عليه السلام)(۲) 3 ـ احترام اجتماعي خواص هر جامعه به طور معمول داراي احترام و اكرامند. البته اقشار جامعه يك دست نيستند. در نتيجه هر فردي براي همه ي افراد جامعه محترم نخواهد بود، ولي در مجموع، خواص چنين موقعيتي دارند. اين احترام و موقعيت مي تواند به عنوان يك تيغ دولبه، اثري مثبت يا منفي داشته باشد. بعضي از خواص براي حفظ احترام و وجاهت خود، در وقت نياز با سهل انگاري در وظيفه ي الهي و اجتماعي خويش از انجام آن سرباز مي زنند. بعضي ديگر نيز با درنظر گرفتن مصالح اجتماعي از اين موقعيت اجتماعي به سود جامعه بهره مي برند و منشأ خير مي شوند. 4 ـ برخورداري از قدرت و امكانات خواص جامعه به دليل برخورداري از قدرت و امكانات ويژه و نفوذ كلام، مي توانند با برهم زدن معادله هاي سياسي، معادله هاي جديدي را جايگزين كنند. معاويه بن ابي سفيان در اين زمينه توانست با قدرت حكومتي و تسلط بر بيت المال، بسياري از افراد جامعه را به رشوه خواري، خيانت و سودجويي عادت دهد. حالت هاي پنج گانه ي خواص خواص در زمان حضرت علي عليه السلام، طيف هاي متفاوتي را از نظر واكنش به مسايل جاري حكومت تشكيل مي دهند.آن چه در تصميم گيري و عملكرد آنان نقش دارد، انگيزه هاي دنياطلبانه يا آخرت گرايانه ي ايشان است. با يك تقسيم بندي مي توان خواص آن دوران را به پنج گروه تقسيم كرد: 1 ـ كساني كه دل به آخرت داده اند و با برخورداري از بصيرت و تشخيص وظيفه ي الهي خود در اين راه گام نهاده اند. مالك اشتر، عمار ياسر و مقداد از اين گروه قلمداد مي شوند. 2 ـ عده اي كه در گرو آخرت دارند، ولي در عمل بي تفاوت هستند. اينان از وظيفه و نقش خود آگاهي لازم را ندارند؛ نه طرفدار اميرالمؤمنين علي عليه السلام هستند و نه طرفدار معاويه. 3 ـ افرادي كه دل به آخرت داده اند، اما از بصيرت كافي برخوردار نيستند. آنان در مواقع حساس نه تنها تصميم هاي صحيح نمي گيرند بلكه باحرف هاي ناسنجيده، وضع را بدتر و جناح حق را دچار تزلزل مي كنند. 4 ـ برخي كه اميال دنيايي، چشم شان را كور كرده ومغناطيس پرجاذبه ي دنيا، عقربه ي وجودي آنان را به سوي خود كشانده است. اينان ممكن است از دسته هاي مختلفي تشكيل شده باشند. گروهي حق را مي شناسند، ولي دنياطلبي، اجازه ي عملكرد صحيح و به هنگام را به آنان نمي دهد. گروهي نيز از قوه ي تشخيص حق و باطل بي بهره هستند و برايشان تفاوت نمي كند كه حق چيست و باطل كيست؟ 5 ـ گروهي كه خصلت هاي ناروا نظير كينه و حسادت، آنان را از تصميم گيري صحيح باز مي دارد. در فصل هاي آينده، نقش و مصداق هركدام از اين گروه ها را دزمان حضرت علي عليه السلام بررسي خواهيم كرد. 1ـ نهج البلاغه، نامه ى 45.2ـ فروغ ولايت، ص 390 به بعد با تلخيص. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی خبرگزاری پلیس نجف آباد 👇 https://eitaa.com/Najafabadpolice