🔹انتخابات، لیلةالقدر جمهوری اسلامی
إنّ لِرَبِّكُم في أيّامِ دَهرِكُم نَفَحاتٍ، فَتَعَرَّضُوا لَهُ لَعَلَّهُ أن يُصِيبَكُم نَفحَةٌ مِنها فلا تَشقَونَ بَعدَها أبدا.
پيامبر(ص): همانا از سوى پروردگار شما در طول عمرتان نسيمهايى مىوزد، پس خود را در معرض آنها قرار دهيد، باشد كه نسيمى از آن نفحات به شما بوزد و زان پس هرگز به شقاوت نيفتيد.
(بحارالانوار، ج۶۸، ص۲۲۱)
▫️این روایت به زمانهایی اشاره دارد که میتوان از آنها حتی برای تمام عمر، بهره برد؛ مانند شب قدر. یکی از مصادیق آن، انتخابات است که عملی لحظهای است، اما ارزش فراوان دارد: به تعبیر مقام معظم رهبری، انتخابات، لیلةالقدر نظام است.
▫️ شرکت یا عدم شرکت در این انتخاب، آثار فراوان و گاه چندین ساله برای میلیونها انسان دارد(خوب یا بد).
قانونی که مینویسد یا خدمتی که سالیان سال حتی تا روز قیامت باقی میماند، به حساب ما نوشته میشود. بنابراین کسانی که در خرداد ۴۲ امام را همراهی کردند و فداکاری نمودند، و منشأ تغییرات اساسی در تاریخ ایران و جهان شدند، اگر نیت الهی داشتند، تا روز ظهور امام زمان(عج) بر درجات و مراتبشان در بهشت افزوده می شود.
🔹نتیجه: به تکالیف سیاسی اجتماعی مانند تکالیف عبادی نگاه کنیم.
▫️ در انتخاب کاندیدا دقت کنیم. البته اینکه ظرف چند سال همه مشکلات حل شود، خیال خام است. کدام پیامبری چنین کرده است؟! مهم این است که منحنی ارزشهای اسلامی صعودی باشد و هر روز یک قدم جلو رفته باشیم.
▫️ باید به دنبال احیا و اجرای ارزشهای اسلام و انقلاب و امام و رهبری باشیم؛ مانند استکبارستیزی و مرگ بر آمریکا در برابر دوستی و مذاکره با آمریکا؛ مقاومت در برابر تسلیم؛ استقلال در برابر وابستگی؛ اخلاص و توکل در برابر تکیه بر دیگران؛ نصرت و یاری خدا... .
بخشی از سخنان آیتالله مصباح یزدی(ره)، ۱۳۹۲.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔻«خاکستری» را دریاب!
🖋آزاده محمودیان
در این روزهای باقیمانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، بسیاری دغدغهٔ حضور و مشارکت مردم را دارند. همانهایی که با جانودل فهم کردهاند «حرم» بودن جمهوری اسلامی را؛ و این حقیقت را که عزت همهٔ حرمها به پایداری و بقای این حرم است. پس برآناند که در مسیر پر پیچوخم انقلاب و در کتل این انتخابات، بهجای بیعملی و انتظار از دیگران، خود چراغی باشند در تاریکیها و روشن کنند راه دیگران را؛ اگرچه بهقدر یک نفر. حال چه میتوان کرد؟ از کجا باید شروع کرد؟ به چه کسانی، چه باید گفت؟ یادداشت پیشرو پاسخی موجز به پرسشهای فوق است.
نتایج پژوهشها این حقیقت را آشکار میکند که بهطور نسبی ۳۰ تا ۴۰ درصد از مردم اگرچه از وضعیت معیشتی خود ناراضی هستند و زبان به اعتراض در هر محفلی گشودهاند، اما فارغ از دلبستگی سیاسی به موافقان و مخالفان، ستیز ایدئولوژیکی با نظام جمهوری اسلامی هم ندارند و اگر در وضعیت اقتصادی خود و جامعه بهبود و التیامی را مشاهده کنند، با نظام همدل و همداستاناند. در ادبیات سیاسی به این قشر میگویند «خاکستری»؛ همانها که رأیشان در انتخاباتها تعیینکنندهٔ نهایی است.
▫️چهار راهکار استدلالی برای دعوت از خاکستریها:
۱. تبیین کارآمدیهای نظام: اگرچه در دههٔ اخیر، معیشت مردم ایران بهطور محسوسی دچار تنگی و دشواری گشته؛ اما این کشور در بسیاری از عرصهها پیشرفتهای چشمگیری نیز داشته است. حتماً در بسیاری از کانالها بلندبالایی از پیشرفتهای روزافزون ایران در بهداشت و درمان، صنعت و فناوری و نظامیگری، امنیت جغرافیایی و... را دیدهاید که ذکر جزئیات آن در این مقال نمیگنجد. پس فهرستی از این موارد را در ذهن داشته باشید تا بتوانید در موقع مقتضی مدافع حقیقت باشید.
۲. تبیین ریشهٔ ناکارآمدیها: در کنار پیشرفتهای چشمگیر کشور نمیتوان چشم بر این واقعیت فروبست که تعطیلی نسبی دهسالهٔ اقتصاد چنان ضرباتی بر معیشت مردم وارد کرده که دردها و زخمهای آن بر تن زندگی روزمره تا مدتها تسکین نخواهد یافت. اما برای جماعت خاکستری باید روشن شود که تیشه به ریشهٔ اقتصاد کشور توسط کارگزاران تکنوکرات و لیبرالی زده شده که حاصل انتخاب خود مردم بودهاند. مثالهای متعددی از چرخش سیاستهای کلان و غیرکلان نظام با رأی مردم وجود دارد. از چرخش ضدآمریکایی به برجام بهعنوان سیاستی کلان گرفته تا تبدیل سیاست تولید مسکنمهر با افتخار به نساختن حتی یک واحد مسکونی و صدها مسئلۀ دیگر، از قدرت و تأثیر رأی مردم در تمام ابعاد زندگی خودشان حکایت میکند.
۳. تبیین ضرورت انتخابات برای ایجاد تغییر: تحول در ذات انتخابات است و تغییر و اصلاح کاستیها تنها از مجرای انتخابات میسر میشود. تأمل منطقی، انسان بیغرض را به این نتیجه میرساند که عدم مشارکت بهمعنای اعتراض نیست؛ بلکه تنها بهمعنی نداشتن بلوغ سیاسی است. رأی اعتراضی واقعی، نه به معنی رأیندادن، که بهمعنای رأی به کارگزاران و افکاری است که علاوه بر اعتراض به وضع موجود، برای تغییر آن برنامه داشته باشند. از طرفی گمانهزنی صاحبنظران داخلی و خارجی برآنست که انتخابات با مشارکت حدود چهلدرصدی مردم همراه است و بههر طریق با رأی دادن یا ندادن عدهای، این امر معطل و مختل نخواهد شد. پس رأی ندادن تنها از دست دادن فرصت انتخاب است.
۴. انتخابات گرهخورده به امنیت: در محاسبات سیاست میزان حمایت و همراهی مردم یک جامعه با حکومت، مهمترین نشانۀ قدرت آن حکومت است و برجستهترین تبلور این حمایت، مشارکت جامعه در انتخابات است. حکومتی که از همراهی مردمش بیبهره مانده پیام تزلزل و آسیبپذیربودن خود را به دنیا مخابره کرده است. اپوزیسیون خارج از کشور پیوسته بر این نکته تأکید کردهاند که هنگام درخواست کمک از دولتهای متخاصم با این پاسخ روبرو شدهاند که مقابله با حکومتی که مردمش پشتیبان اویند و آن را با مشارکت در انتخابات نشان میدهند، عاقلانه نیست. پس خالیشدن میدان مشارکت، نیست مگر ارسال پیام دعوت به دشمنان برای تهدید و تحریم و ترور و چالش و فشار همهجانبه به کشور.
برگرفته از درسگفتار استاد جمشیدی. صوت درسگفتار را اینجا بشنوید👇:
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چه کسی بیشتر مصالح و منافع مردم را تأمین میکند؟
ویژگیهای «اصلح»
در بیان آیتالله مصباح(رحمةالله)
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔻انتخاب اصلح؛
تکامل سیاسی و توقف چرخهٔ حضور ناکارآمدان
۱. علاوه بر امر ضروریِ حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات، آنچه از اهمیت ویژهای برخوردار است و تأثیر آشکاری بر حکمرانی و زندگی مردم دارد، انتخاب افراد کارآمد و شایسته است. اساساً اگر امروز «مشارکت حداکثری» اهمیت پیدا کرده و صورتی مسئلهوار یافته، بهدلیل حضور ناکارآمدان در صحنهٔ قدرت سیاسی است. شواهد، بهویژه در دههٔ اخیر حکایت پُردردی دارد از حجم عظیمی از چالشهای اقتصادی و فرهنگی، که به دلیل حضور افراد ناشایست در عرصهٔ قدرت سیاسی، به جامعه تحمیل شده و زمینهٔ بیاعتمادی مردم به مشارکت را ایجاد نموده است؛ حضوری که هزینهٔ آن را نه خود ناصالحان و ناکارآمدان، بلکه نظام با آبرو و اعتبار خود پرداخت میکند. درست به همین دلیل است که روی کار آمدن ناصالحان یا متوسطان میتواند رفتهرفته اعتماد مردم و امکان حضور حداکثری را زایل کند.
۲. این درحالیاست که در بند ۱۰ سیاستهای کلی انتخابات، ابلاغشده از سوی رهبر انقلاب، تأکید شده، ضروری است قدرت سیاسی در دست آدمهای تراز انقلاب اسلامی قرار گیرد. یعنی میبایست انتخاب کارگزاران در نظام اسلامی روندی تکاملی داشته باشد. پس مسئله، تنها رقابت نیست بلکه تحقق تکامل سیاسی در چرخهٔ انتخاب است. حضور در حاکمیت نظام اسلامی، صلاحیتهای ویژهای را اقتضا دارد و یافتن افراد تراز پیش از هر چیز نیازمند شاخصسازی برای آنهاست. شاخصهایی که تأمینکننده دستور رهبری مبنی بر حرکت جهشی در حکمرانی باشد. این حرکت جهشی و گامهای بلند تحول از عهدهٔ متوسطان خارج است.
۳.هنگامیکه سخن از انتخاب اصلح در میان است، دو پرسش پربسامد مطرح میشود: اول آنکه آیا وفاداری به یک فهرست (لیست) و انتخاب تمام افراد آن، آن هم زمانیکه به ناکارآمدی برخی از اعضای آن یقین هست، کاری عاقلانه و شرعی است؛ یا لازم است هر فرد را بر اساس توانایی خودش مورد بررسی قرار داد و رد و تأیید کرد. این نکته بسیار حائز اهمیت است که اساساً رأی به یک فهرست، تنها به دلیل هراس از کسب رأی رقیب، دارای منطقی سکولاریستی است. زیرا لیستها غالباً مبتنی بر نگاه عملگرایانه تنظیمشده و سهمیهبندیای از گروههای مختلف و ائتلاف افرادی است که رویکردهای سیاسی نسبتاً نزدیک دارند و این ائتلاف لزوماً به معنای اشتراک اعتقادی نیست و فاقد الزام و حجت شرعی است. در حالیکه در انتخابات مجلس، اشتراک گفتمانی و رویکردهای همنوا میان افراد یک گروه، لازمهٔ ایجاد حرکت و تحول مورد نیاز نظام انقلابی است. بنابراین فقدان این همنوایی و اشتراک گفتمانی، پراکندگی و تشتت در تصمیمسازیها را در پی خواهد داشت. سؤال دوم آنکه، بدون شناخت دقیق از نامزدها چگونه میتوان انتخاب درستی داشت؟ مطابق با توصیه رهبر انقلاب در این شرایط باید به افراد مورد اطمینان و افرادی که سابقهٔ خردمندی و دانش و تقوا دارند اعتماد کرد. این افراد با شناختی که دارند میتوانند افراد شایسته را از فهرستهای متعدد شناسایی کرده و معرفی نمایند.
امر حیاتی در مسئلهٔ انتخابات آن است که یقین بدانیم، حفظ نظام اسلامی بر هر مسلمانی واجب است و مشارکت در انتخابات عامل مقوّم ارکان نظام و مقدمهٔ این حفاظت محسوب میشود.
برگرفته از درسگفتار استاد جمشیدی. صوت درسگفتار را اینجا بشنوید👇:
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 چنان کار کنید که عالم مهیا بشود برای آمدن حضرت مهدی (عجلاللهتعالی فرجهشریف)
اینهایی که میگویند که هر عَلَمی بلند بشود و هر حکومتی، خیال کردند که هر حکومتی باشد، این بر خلاف انتظار فرج است. اینها نمیفهمند چه میگویند. اینها تزریق کردهاند بهشان که این حرفها را بزنند.
ما اگر فرض میکردیم دویست روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار میزدیم؛ زیرا خلاف آیات قرآن است. اگر هر روایتی بیاید که نهی از منکر را بگوید نباید کرد، این را باید به دیوار زد. اینگونه روایت قابل عمل نیست. ۱۴فروردین۱۳۶۷
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔅آیتالله مصباح یزدی (ره):
شنـاسایی و «انجـام وظـیفـه» در روزهای باقی مانده تـا انتخابات، میتواند ارزشی بیش از صد سال عبادت داشته باشد و در مقابل «کوتاهی و اشتباه» در این امر ممکن است عقوبتی بیش از گناه صدها سال داشته باشد.
لذا باید در موقعیت خطیر انتخابات کوتاهی نکنیم.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️اظهار حیات ما به مشارکت ماست.
▫️اگر از عدم مشارکت ما، لطمهای بر جمهوری اسلامی وارد شود، همگی پیش خدا مسئول هستیم.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چرا رأی باید بر اساس انتخاب اصلح باشد، نه بر اساس لیست!
استاد شجاعی
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔻در انتخابات شرکت میکنیم و دیگران را نیز دعوت میکنیم؛
چون مشارکت پرشور مردم در انتخابات یعنی:
🔹امنیت
🔹بیاثر شدن تهدیدات دشمن
🔹تامین قوت و قدرت درونی
🔹 عزت و آبروی کشور
🔹استحکام و اعتبار کشور
برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
صمدی مناجات علامه.mp3
1.87M
از صحبت اغیار گذشتیم، علیالله
ما از همه جز یار گذشتیم، علیالله
شد وعدهٔ دیدار من و یار شبِ تار
از خوابِ شب تار گذشتیم، علیالله
🌿مناجات توحیدی و عاشقانه
علامه حسنزادهآملی(ره)
با نوای آیتالله صمدیآملی
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔸 گزارش مکتوب جلسه با مربیان طرح بهنام (جهاد تبیین نوجوانان)،
مورخ ۱۳اسفند۱۴۰۲، به زودی در کانال قرار خواهد گرفت.
مشارکت مردمی در این دوره از انتخابات مشابه با دورۀ قبلی حدود ۴۲درصد بودهاست.
بیتردید حفظِ این میزان مشارکت، آن هم در بحبوحۀ شدید جنگ ترکیبی، با محوریت جنگ شناختی، امداد الهی و یک پیروزی بزرگ برای جبهۀ انقلاب بود. به یاد بیاوریم، دشمنان برای اولین انتخابات پس از اغتشاشات و فتنۀ زنزندگیآزادی، طوری برنامهریزی کرده بودند که به مشارکت کمتر از ۲۰درصد اطمینان داشتند.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔻اگر جهاد تبیین میکردیم...
آمار نشان میدهد نزدیک به ۳۰درصد از مردم برای حضور در انتخابات مردد بودند؛ همان جماعت خاکستری که با «جهاد تببین» میتوانستیم با خود همراه کنیم.
اگرچه مشارکت مردمی آنچنان که پسند بیگانگان بود، تقلیل نیافت، اما هریک از ما باید از خود بپرسیم:
▫️به وظیفۀ خود که همچون چراغی، نوری پیرامون خود را روشن کنیم، عمل کردیم؟!
▫️افکار درست را منتشر کردیم ؟!
▫️پاسخ اشکالات و ابهامآفرینیها در فضای مجازی را به مدد امکانات این فضا، یافته و در میان دوستان و آشنایان منتشر کردیم؟!
▫️تا چه حد مجهز کردیم خود را به فکر، به عقلانیّت، به آگاهیهای فراوان؟!
▫️چقدر خود را آماده کردیم و این تجهیزات را در خود افزایش دادیم؟!
▫️تا کجا وارد میدان تبیین و افشاگری شدیم؟!
پاسخ هریک از ما به این پرسشها روشنکنندۀ علل عدم همراهی این ۳۰درصد است.
پاسخ هریک از ما به این پرسشها روشنکنندۀ علل عدم همراهی این ۳۰در صد است.
برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب(۱۴۰۰.۷.۵)
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔻گزارش کارگاه آموزشی ویژۀ مربیان طرح بهنام
در آخرین روزهای سال، در خدمت مربیان جهادی طرح بهنام بودم.
در این طرح جهادگرانی با اراده، کفش پولادین بهپا کردهاند و برای تبیین و روشنگری در میان یکی از حساسترین گروهها، یعنی نوجوانان دبیرستانی، وارد مدرسهها شدهاند. برای رسیدن به مخاطبان خود از سد دورههای آموزشیِ پیوسته در تابستان و زمستان گرفته، تا مدیرانی که غالباً بنای همکاری ندارند، گذشتهاند و اکنون رضایت و حالِ خوش را در چشمانشان میتوان دید. خوشحالند از اینکه در روزگاری که مبنای انتخابِ دلمشغولیها، منافع و کسب بیشترها و بالاترها شده، آنها خالی از این دغدغهها، بدون دریافت هیچ حقالزحمهای (حتی هزینه رفتوآمد) فرصت یافتهاند خمیرۀ وجودی سازندگان ِفردای ایران را سر و شکل دهند؛ بر اساس آموزههایشان از دین و فهمشان از انقلاب.
قدردان این فرشتگان زمینیام، که پذیرفتند دقایقی در خدمت ایشان باشم.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔺اهم مطالبی که در این کارگاه، با موضوع «طرحنامهنویسی»، ارائه شد بدین مختصر بود:
۱. طرحنامه، متن مکتوبی است که در آن از گام ابتدایی تا انتهایی یک فعالیت، با ذکر دقیق جزئیاتِ لازم، ثبت میشود.
۲. در طرحنامه هیچ زاویهای نادیده نمیماند و در نگارش اولیه در صورت ابهام در تعیین تکلیف برخی موارد، آن مورد در کارگاههای عملیاتی و با مشورت با سایر مربیان تعیین تکلیف میشود.
۳. اولین قدم برای نگارش طرحنامه شناخت جامعه هدف یا همان مخاطب است. لازم است اطلاعات ضروری را دربارۀ او گردآوری نمود. سن، جنس، گروه (مثلاً دانشآموزان)، طبقه اجتماعی و ... .
۴. هر طرحنامه شامل سه بخش «هدف اصلی»، «مسیر حرکت» و «ابزار» است.
۵. هدف اصلی، آن مفهومی است که مربی قصد دارد، در طول دوره، به مخاطب خود منتقل کند. این هدف باید در اهدافی جزیی تنظیم شود. این اهداف مفاهیم جزییای هستند که در بطن هدف کلی میگنجند و همگی در کنار هم آن مفهوم کلی را منتقل میکند. همچنین لازم است برای تحقق هر یک از هدفها -اعم از کلی و جزیی- زمانی دقیق تعیین شود. لازم است این اهداف بر اساس ضرورتهای جامعه و نیازهای قشر مخاطب تعیین گردد. بیانات رهبر انقلاب خطاب به گروههای گوناگون مخاطبان منبع مناسبی برای استخراج اهداف است. در این خصوص میتوان به پژوهشهای صورت گرفته بر بیانات معظمله مراجعه داشت.
۶. «مسیر» را بر اساس فضایی که برای فعالیت فراهم شده، انتخاب میکنیم. اینکه چه نوع رابطهای میان مربّی و متربّی برقرار میشود در تعیین مسیر تحققِ اهداف مؤثر است. مربیان این دوره، اغلب در مدارس و البته برخی در مکانهایی خاص با نوجوانان ارتباط برقرار میکنند.
۷. «ابزار»، تمام امکاناتی است که مربّی در طی مسیر خود در اختیار دارد. او میبایست برای هر یک از اهداف خُرد، و بر اساس ویژگیهای مخاطب و شرایط حاکم بر مسیر از بهترین ابزار در دسترس بهره بگیرد. نبوغ و خلاقیت مربی خود عاملی ابزارساز است. معمولاً مربیان خلاّق با استفاده از نیروهای بالقوۀ متربیان به ابزارهای کاربردیای دست مییابند.
▫️نکته پایانی: برای آنکه مربیان پرتلاش طرحهای جهادی متهم به حرکتهای بیبرنامه و گترهای نشوند، ضروری است طرحنامه را پیش از آغاز فعالیتهای خود تنظیم کنند. این مهم بیشک در موفقیت برنامه و تبدیل شدن آن به یک تجربه سودمند و دلنشین برای مربیان و متربیان مؤثر است.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نسخه امام راحل در مواجهه با بیحجابی و شهوترانی در جامعه:
-اسلام جلوی شهوات را میگیرد.
-اسلام جلوی فساد را گرفتهاست.
- دولت اگر جلوی این رفتارها را نگیرد، مردم میگیرند.
-ما تا زنده هستیم، نمیگذاریم آزادیهای غربی تحقق پیدا کند.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔹 شورایعالی فضای مجازی و هدفهای فراموش شده
امروز در هفتهنامه ۹دی
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
🔻شورایعالی فضای مجازی و هدفهای فراموش شده
بخش اول: شورا، روی کاغذ و در میدان
شورایعالی فضای مجازی در اقدامی مدبّرانه و پیشگیرانه در اسفند ۱۳۹۰ با فرمان رهبر انقلاب تشکیل شد. قرار بود این شورا تمام آنچه مربوط به فضای مجازی است را تنظیم، هدایت و نظارت کند. برای آنکه هیچ خلأ و تعللی باقی نماند، مرکز ملی فضای مجازی نیز برای پیگیری امور اجرایی و حتی ورود بیاختلال در امور اجرایی تشکیل شد. با این حال چند سال پس از تشکیل شورا، در سالهای ۹۶ و ۹۸، از طریق تلگرام و اینستاگرام به مردم انواع روشهای جنگ خیابانی آموزش داده شد. در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ به انحاء نبرد رسانهای، امید برای مشارکت، بازیچه صاحبان برونمرزی این فضا بود و مردم به تحریم انتخابات دعوت شدند. در اوج جولان فضای مجازی در سال ۱۴۰۱ نیز هجمه روانی این فضا چنان بر اذهان جامعه بهویژه نسل نوجوان و جوان چیره شد که برخی فریبخوردگان بیمهابا به انواع خشونت، از آسیب به اموال عمومی گرفته تا هتکحرمت و قتل دست زدند. اکنون نیز همچنان افسار حرکتهای حرمتشکنانه در دست فضای مجازی است. پس محقق نشد، آنچه هدف تشکیل این شورا بود.
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دین خدا، ناموس الهی است
این کلام حضرت علامه حسنزاده آملی(ره)، درخصوص وضعیت جامعه و بیحجابی زنان و غفلت مردان را بارها شنیده بودم.
از خود میپرسم مگر میشود این کلام به جانم نشسته باشد و در برابر برخی آشنایان و یا جامعهای که هر روز بیشتر از حجاب دور میشوند، به راحتی سکوت و عافیت پیشه کنم؟!
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی
از این باد ار مدد خواهی، چراغ دل برافروزی
در روز چهارشنبه و آغاز سال نو🌱
مددجویِ نسیم کوی یار هستیم
و دست به دامان محبت و رأفت و کرم
امام موسیبن جعفر، امام رضا، امام جواد و امام هادی(علیهمالسلام).
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian