در زمان #امام_هادی علیهالسلام شخصی از یکی از شهرهای دور نامهای نوشت:
آقا من از شما دورم، گاهی حاجاتی دارم، مشکلاتی دارم؛چه کنم؟
حضرت در جواب نوشت:
«إِنْ کَانَتْ لَکَ حَاجَةٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْک»
لبت را حرکت بده، حرف بزن، بگو.[ما از شما دور نیستیم.]
بحارالانوار/ ج۵۳
#ایران_قوی #نامیرا
🆔 #Nameera
🔹به خاطر وضع موجود رأی نمیدهم!
#انتخابات #شبهات_انتخابات #ایران_آباد #ایران_قوی #نامیرا
https://eitaa.com/Nameera
🔰مردم سالاری دینی از حرف تا عمل
🔹دانشمندان علم منطق در تعریف «سفسطه» میگویند: سفسطه، قیاسی است که در آن از قضایای وهمی (وهمیات) استفاده شود؛ و غرض از آن به غلط انداختن طرف مقابل و یا اسکات او باشد.
🔹در دموکراسی آنچه بيش از هرچيز خودنمايی میكند آن است كه سوفسطايیگری روح دموکراسی از آغاز تا كنون بوده است. در گذشته سقراط، افلاطون و ارسطو از مخالفان سرسخت دموکراسی به شمار میرفتند. مبانی هستی شناختی، معرفت شناختی و انسان شناسی سوفسطايی زيربنای دموکراسی در گذشته و حال میباشند.
🔹در تاريخ معاصر، غرب زمانی دموکراسی را پذيرفت و آن را مبنای رفتار سياسی خويش قرار داد، كه قبلا انديشه سوفسطايی را پذيرا شده بود و امروز در سايه جهانیسازی میكوشد آن را به فرهنگ جهانی مبدل كند.
🔸پوپر مدافع دموکراسی ليبرال سوفسطائيان را مظهر پيشرفت و روشن انديشی قلمداد میكند و در مقابل از افلاطون به زشتی ياد میكند.
🔸هولاك معتقد است كه سوفسطائيان انديشهای كاملا آزادیخواهانه و مردمی را در يونان نمايش میدهند كه توسط نظريات نيرومند افلاطون و ارسطو پايمال شده است.
🔹این فاصلهطبقاتی در سبک زندگی مردم و مسئولین و مدیران نظام ماحصل همین دموکراسی است، شاید ذات این سبک مدیریتی است که از غرب به وام گرفتهایم. شاید باید طرحی نو درانداخت و از خیر این مدل انتخاب مسئولین گذشت. مدلی که حتی با وجود شورای نگهبان افرادی چون خاتمیها و روحانیها و میرحسینها و کروبیها در معرض رأی مردم قرار میگیرند که یا به مدیریت میرسند و جامعه را در سراشیبی سقوط میاندازند یا رأی نمیآورند و مملکت را به آتش آشوب میسوزانند.
🔹در این سبک انتخاب مسئولان کاندیداها چه بخواهند چه نخواهند باید وعده اصلاح امور دهند و الا رأیی نصیبشان نمیشود. وعدههایی که یا میدانند نمیتوانند به آنها جامه عمل بپوشانند یا توهم انجامشان را دارند.
🔻سؤال اصلی اما اینها نیست؛ سؤال اصلی انگیزه اصلی کاندیداها از کاندیداتوری است، دیگر صدر انقلاب نیست که بگوییم دغدغه خدمت به مردم دارند، بلکه میدانند اگر بتوانند نام خود را صندوق رأی بیرون بیاورند یک شبه ره صدساله را میروند و طبقه اجتماعی و سبک زندگی دنیاییشان زیرورو خواهد شد.
✳️آنچه امامین انقلاب از تعریف مردم سالاری ارائه کرده و میکنند با آنچه مسئولان و مدیران جامعه برای مردم به نمایش گذاشتهاند و مردم با گوشت و پوست و استخوان آن را لمس میکنند فاصلهای از زمین تا آسمان هفتم دارد. اگر اینان نیز مانند امامین انقلاب در سطح ضعیفترین افراد جامعه زندگی میکردند هم مردم آنها را ازخود میدانستند و هم اینکه مدیران و مسئولان بیشتر و واقعیتر به حل معضلات مردم میپرداختند.
🔹سخن فقط در سبک زندگی مردم و سبک زندگی طبقه مدیران و مسئولان مملکت است. زندگی مملو از تجملات و تشریفات، سبک آمد و شدشان بین مردم و ولینعمتانشان. برخوردایشان از امکاناتی که مردم حتی رؤیای آنها را هم ندارند. مردم حق دارند ناراضی باشند حق دارند از سبک مدیریت اقتصادی و فرهنگی دولتیان و مجلسان شاکی باشند.
🔸مردم دیر زمانی است که مسئولان را همدرد خود نمیدانند.
🔰کاش مدیریت اقتصاد و فرهنگ هم تحت مدیریت ولی فقیه بود همانند امور نظامی که در اوج هستیم.
✍🏼محمدجواد رحمانی
#مردم_سالاری_دینی #دموکراسی
#انتخابات #شبهات_انتخابات #ایران_آباد #ایران_قوی #نامیرا
https://eitaa.com/Nameera
السلام علی قلب زینب الصبور
شعر الهام امین برای حضرت زینب(س)
چشمش گریست دشت به آتش کشیده را
بی تـاب گشت ســـــرخی حلـــق بریده را
آرام بر لبــــان عطشـــناک بوســـــــه زد
در بر گرفـت قامـــــــت در خون تپیــــده را
زینب ! عمود خیـــمه عالم شکسته شد
وقتی که کوفه بر تو فرو بســـت دیده را
زینب ! به گوشه گوشه صحرا صبور باش
گلهای نوشکفتـــــه از شاخه چیـــده را
پیراهنــــی که بوی حسین تو می دهد
زینب ! صبـــــور باش دو دست بریـده را
آنک بگو به پســـــتی و نامردمـــی بگو
آن سینه سرخهای به مقصد رسیده را
زینب بگو به پستــــی و نامردمـی بگو
این گرگــــهای وحشی یوسف دریده را
زینب بگو که از پس این شام می رسد
یک دست مهـــربان که بر آرد سپیده را
https://eitaa.com/Nameera
تا امروز فکر میکردم مزخرفترین بانک، بانک ملته
تا اینکه گذارم به بانک رسالت افتاد.
اپ همراه بانک رو نصب میکنین
بعدش اپ پیشخوان
و بعدش اپ آیکاپ
آخرش تلفن برمیداری هزاربار زنگ میزنی وقتی کسی اونطرف خط گوشی برنمیداره، مرخصی ساعتی میگیری هزینه اسنپ میدی چون تو بلوار امین جاپارک گیرت نمیاد عمرا
میری طبقه بالا میبینی کارمندان از بیکاری سر همشون تو گوشیه
وقتی هم مشکلت رو میگی جواب میده نمیدونم زنگ بزن تهران
نمیدونم چرا باید همچین بانکی وجود داشته باشه و اینهمه کارمند الاف هم حقوق بده و من زنگ بزنم تهران و تو صف ۳۲ نفره گوشی بدست منتظر باشم تا سؤالمو بپرسم
بانکداری فقط بانکداری اسلامی در جمهوری اسلامی
#خاطره
https://eitaa.com/Nameera
🌐 اینترنت سر راهی!
با زحمت و رنج فراوان توانسته بود آپارتمانی بخرد به مبلغ 185 میلیون تومان، این داستان مال عهد دقیانوس نیست، تا قبل از تاراج اقتصاد مملکت و جیب مردم بدست حسن فریدون و داروستهاش با همین پولها میتوانستیم صاحب خانه شویم.
همان روزهای ابتدایی که هنوز اثاثیه منزل هم کامل چیده نشده بود به مرکز مخابرات رفت و درخواست اینترنت خانگی داد. در برگه درخواست اینترنت، موردی بود که به صاحب امتیاز خط اینترنت اجازه دانلود نامحدود میداد و او مجبور نبود بین بستههای ماهانه و سهماه و .... سرگردان باشد. با خود فکری کرد و تیکش را زد.
آنقدر ناشی و ناوارد بود که نمیدانست و نه به گوشش خورده بود که وایفای خانه رمز میخواهد و الا برخی همسایگان و رهگذران بیانصاف، مهمان دائم و ثابت این اینترنت مفت و مجانی میشوند. همانها که همیشه از دزدی و اختلاس فلان مدیر و وکیل مینالند خود پادشه دزدانند به وقت لزوم. آب ندیدهاند والا شناگران قهاری هستند.
خلاصه آنکه صاحب خط چه میدانست که موش نه بلکه گله موشی به انبار اینترنتش لانه کردهاند.
ناگهان با قبض نجومی غافلگیر شد و برق از سه فازش پرید. قبضی سنگین و کمرشکن. هرچه دوید تا بلکه ثابت کند او مصرف کننده نبوده؛ اما در آخر مجبور به پرداخت شد.
خانهای که هنوز طعم شیرین مالک بودنش را نچشیده مجبور شد عروسِ نامروتی و سوء استفاده همسایگانش کند.
✍️ محمدجواد رحمانی
#روایت
#روابط_اجتماعی
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/Nameera
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برادر من بیدار شو
من و تو باید بیدار شویم
در مقابل خون #شهدا که ریخته میشه مسئولیم
به خدا قسم در روز محشر از یک یکمون سوال میکنند
بی تفاوت بودن ما در این برهه از زمان مسأله خواهد شد
با توجیهات غیرمستقیم خودمون
با توجیهات منفی خودمون
داریم خودمون رو غافل میکنیم
برادر من بیدار شو
#انتخابات
https://eitaa.com/Nameera
OstadAbedi_EmamKomeyni_Entekabat_14021111.mp3
3.8M
#درس_اخلاق
🔰 بیانات استاد احمد عابدی درباره دهه فجر، امام خمینی(ره) و انتخابات
💠 امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی
🔹 استقبال میلیونی مردم از امام خمینی(ره)
🔹 خاطره استاد از استقبال امام خمینی(ره)
🔹 علل متوجه شدن دلهای مردم به امام خمینی(ره)
🔹 کلام آیتالله تهرانی(ره) درباره سه رجل الهی
🔹 نمونههایی از عزت امام خمینی(ره)
💠 ضرورت شرکت در انتخابات
🔹 تبلور دسترنج امام(ره) و شهدا در انتخابات
🔹 ضرورت شرکت در انتخابات
🔹 لزوم ترک غیبت و تهمت در ایام انتخابات
🔹 داستان سید اسماعیل حمیری
🗓 چهارشنبه ۱۱بهمنماه ۱۴۰۲، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
https://eitaa.com/Nameera
#دهه_فجر
❇️ سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) به ایران در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گرامی باد.
https://eitaa.com/Nameera
357_32703707000366.mp3
3.01M
🔴 رهبر معظم انقلاب: کار اصلی همه ما امروز باید توانبخشی معرفتی باشد.
بعد از ۴۵ سال هنوز کسانی نمیخواهند باور کنند که کودتای رضاخان و به تخت نشستن فرزندش و کودتای علیه مصدق با کمک #انگلیس و بعدش هم #آمریکا بوده است. یعنی شروع، وسط و آخرش دخالت آنها بوده و با لگد مردم از این کشور اضاله شدند.
#کلام_ولایت
https://eitaa.com/Nameera
مجادله - ۱۹
«استَحوَذَ عَلَيهِمُ الشَّيطانُ فَأَنساهُم ذِكرَ اللَّهِ أُولئِكَ حِزبُ الشَّيطانِ أَلا إِنَّ حِزبَ الشَّيطانِ هُمُ الخاسِرونَ»
تکنیک و روش شیطان: کاری کند که بنده خدا، خداوندمتعال را فراموش کند.
با ذکر همیشگی و دائم خداوندمتعال تکنیک شیطان را بی اثر کنیم.
#قرآن
#نکات_قرآنی
#دشمن_شناسی
#نامیرا
https://eitaa.com/Nameera
ممتحنه - ۵
«رَبَّنا لا تَجعَلنا فِتنَةً لِلَّذينَ كَفَروا وَاغفِر لَنا رَبَّنا إِنَّكَ أَنتَ العَزيزُ الحَكيمُ»
خدایا! دشمن شادمون نکن. الهی آمین.
#ضرب_المثل
#قرآن
#نکات_قرآنی
#نامیرا
https://eitaa.com/Nameera
📌قطعهای از هویت ما
🔹در جنگهای روسیه علیه ایران، وقتی با شکست مواجه شدیم و سفیر خودخواه و مغرور روسیه به نام #گریبایدوف به تهران آمد و ریزهخواریهایی داشت؛ ازجمله اینکه به خانه رجال ایران سرک میکشید و حتی بانوان خانههای رجال ایرانی را به عنوان اینکه قبلاً تبعه منطقه قفقاز و گرجستان بودند و در آن مقطع قفقاز و گرجستان به دست روسیه افتاده بود، از خانه رجال ایرانی بیرون میکشید و وضع تحقیرآمیزی را بر کشور تحمیل کرده بود و بعد از این شکست و ترسی که از روسها به دل مسئولان کشور افتاده بود، واکنشی نشان نمیدادند؛
🔸یک روحانی مبارز و مجاهد به نام میرزا مسیح مجتهد استرآبادی مردم را به قیام دعوت کرد و علیه رفتارهای سفیر روسیه که هیچ ضابطهای را رعایت نمیکرد به سفارت روسیه رفتند و درخواست کردند بانوان ایرانی را که بهزور به سفارتخانه برده بودند، آزاد کنند که از سفارت به آنها شلیک شد و منجر به حمله مردم به سفارت روسیه شد. در این حمله گریبایدوف که خودش آتش این ماجرا را بر افروخته بود کشته شد.
🖊دکتر موسی حقانی - رئیس مؤسسهی مطالعات تاریخ معاصر
#غیرت_ایرانی
#نامیرا
https://eitaa.com/Nameera
📌قطعهای از هویت ما
⚠️ در جریان جنگ جهانی اول، ایران کشوری بود که بدون اینکه نقشی در آغاز یا ادامه جنگ داشته باشد، توسط قوای اشغالگر کشور اشغال شد و تهران هم از تبعات این ماجرا مصون نماند. در سالهای پایانی جنگ جهانی اول، انگلیسیها مصمم شدند ایران را مستعمره خود کنند و براساس برنامههایشان قرار بود در پایان جنگ جهانی اول ایرانی وجود نداشته باشد؛ به همین جهت در ابتدا قراردادی با دولت وثوقالدوله معروف به قرارداد ۱۹۱۹ منعقد میکنند که بر اساس این قرارداد ایران مستعمره انگلستان شود.
✅ یکی از صحنههای باشکوه مقاومت مردم ایران در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی مبارزه علیه قرارداد ۱۹۱۹ است که با سردمداری شهید مدرس مردم تهران علیه قرارداد قیام کردند و در آذربایجان، گیلان و دیگر شهرها شاهد قیام و مقاومت بودیم؛ ولی قیام مردم تهران در ماجرای قرارداد ۱۹۱۹ ـ که ایران را مستعمره میکرد ـ یک صحنه باشکوه و درخشان بود که در تهران رقم خورد و باعث لغو این قرارداد شد.
🖊دکتر موسی حقانی - رئیس مؤسسهی مطالعات تاریخ معاصر
#غیرت_ایرانی
#نامیرا
https://eitaa.com/Nameera
📌قطعهای از هویت ما
💠ما برای ملی شدن صنعت نفت هم شهید دادهایم
🔹در ماجرای ملی شدن صنعت نفت اتفاقات مهمی را در کشور و تهران شاهد بودیم از جمله قیام ۳۰ تیر ۱۳۳۱ مردم تهران علیه توطئه آمریکا، انگلستان و دربار پهلوی که فردی به نام قوامالسلطنه را روی کار آوردند و دکتر مصدق قبل از آن استعفا داده بود و قوام را آوردند تا مهر خاتمه بر نهضت ملی شدن صنعت نفت بزنند که به رهبری و دعوت آیتالله کاشانی مردم در ۳۰ تیر ۱۳۳۱ به خیابانها ریختند و این توطئه بزرگ را با نثار کردن شهدایی بیش از ۸۰ -۹۰ نفر در این روز در تهران خنثی کردند.
🖊دکتر موسی حقانی - رئیس مؤسسهی مطالعات تاریخ معاصر
#غیرت_ایرانی
#نامیرا
https://eitaa.com/Nameera
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 امام خمینی اصلا معتقد نبودند که انقلاب اسلامی ایران، مقدمه ظهور است! 🤔
📌بلکه معتقد بودند ....
#استاد_شجاعی
#نامیرا
https://eitaa.com/Nameera
امیدوار باش
«نبیء عبادی انی انا الغفور الرحیم» (حجر|۴۹)
آب هرچند آلوده باشد حتی لجن هم شده باشد ، اگر به دریا برگردد صاف و زلال و پاک میشود.
یادم باشد #خدا ، دریای رحمت است و من چون «آب آلوده» به آغوش رحمت او باز میگردم و پاک پاک میشوم.
https://eitaa.com/Nameera
علوم انسانی اسلامی آیا یا خیر؟
در جمهوری اسلامی بحث بر سر این است که؛ در غرب علوم جامعه شناسی، عقلانیت بورژوازی را مطرح میکند و در کشورهای سوسیالیستی سابق عقلانیت جامعه سوسیالیستی را مطرح میکرد؛ ما میخواهیم نظام معرفتی جدیدی مطرح کنیم که نظام معرفتی آن مبتنی بر فقه است. فقه هم این داعیه را دارد که نظام معرفتی شکل دهد.
ما میخواهیم انسان تراز ارائه دهیم، نه انسان لیبرال نه انسان سوسیالیست بلکه انسان اسلامی.
در جهان اسلام حداقل ۵ جریان اسلامیستی داریم؛
اسلام با خوانش فقاهت که موسس آن امام خمینی است.
اسلام با خوانش لیبرال که موسس آن مهدی بازرگان است.
اسلام با خوانش سوسیالیستی که شریعتی موسس آن است.
آیت الله طالقانی موسس خوانش دموکراتیک است.
و اسلام با خوانش سلفیگری و بنیادگرایانه که شاید نتوانیم آدم شاخصی برای آن در ایران پیدا کنیم.
بخشی از گفتگوی #فکرت با دکتر سید جواد میری
https://eitaa.com/Nameera
نامیرا
علوم انسانی اسلامی آیا یا خیر؟ در جمهوری اسلامی بحث بر سر این است که؛ در غرب علوم جامعه شناسی، عقلا
.
تکنولوژی ایدئولوژی و جهانبینی دارد
ما وقتی با اروپا و نظم جدید روبرو شدیم آن علم برای ما در فن و فنون و تکنولوژی و ابزار بودگی ظهور یافت هم برای ما و هم برای شرقیها اینگونه همین معنا را داشت.
مثلاً ژاپنیها در دوران میجی که منجر به تولد ژاپن جدید شد و همزمان با اصلاحات امیرکبیر در ایران است و چینیها هم میگفتند ما اگر بتوانیم این ابزار فنی و تکنیکی اروپا را بگیریم اما ارزشهای آنها را کنار بگذاریم میتوانیم به ملل راقیه بپیوندیم و تقریباً این رویکرد ۱۵۰ سال اخیر ما بوده است.
همیشه هم ضربه خوردهایم بارها زمین خوردیم و بلند شدیم گفتیم الکتریسیته ابزار است، فلان ابزار است و آخر هم گفتیم اینترنت ابزار است اما الان دیدیم که دیگر اینترنت ابزار نیست بلکه یک جهان بینی است و سیستم ما را عوض میکند و کل روشهای مواجهه انسانی ما با هم را به هم میریزد و چیز دیگری بیرون میدهد این دیگر ابزار نیست. این نوعی عقلانیت و شیوه زیست است.
اگر شما شیوه زیست جدید را نپذیرید باید قلعهای درست کنید.
بخشی از گفتگوی #فکرت با دکتر سید جواد میری
https://eitaa.com/Nameera
نامیرا
علوم انسانی اسلامی آیا یا خیر؟ در جمهوری اسلامی بحث بر سر این است که؛ در غرب علوم جامعه شناسی، عقلا
.
حقیقت ساینس غرب
مسئله ساینس در جامعه ما مانند این است که توی چرخ گوشت گوشت بریزیم ولی پیچ بیرون بدهد.
در واقع ساینس ماهیت روابط ما را به کلی عوض میکند. خود دولت زمینه فیبر نوری را مهیا میکند چون به مثابه ابزار به آن نگاه میکرد اما الان میبیند ابزار نیست و آن چیزی نیست که میخواسته. بله الان میتوان آن را کنترل کرد اما با تکنولوژی بالاتر از این تکنولوژی موجود.
ما نمیتوانیم در را ببندیم چون خود ما تضعیف میشویم و کل مراودات جهانی ما به هم میریزد و قطع میشود اگر اینترنت را ببندیم به این معنا نیست که مصون شدهایم.
باید اعتراف کنیم و بپذیریم که علم ابزار نیست بلکه شیوه دیگری از دیدن جهان است، شیوه دیگری از تصرف در عالم است، قرار نیست این شیوه تصرف ما را به تعالی برساند، علم و ساینس به معنای این نیست که تمام وجود ما را به استعلا برساند.[زیرا ذاتاً چنین کارکردی ندارد].
بخشی از گفتگوی #فکرت با دکتر سید جواد میری
https://eitaa.com/Nameera
نامیرا
علوم انسانی اسلامی آیا یا خیر؟ در جمهوری اسلامی بحث بر سر این است که؛ در غرب علوم جامعه شناسی، عقلا
.
به نظر میرسد هم بحث علم به معنای ساینس و هم بحث علم اسلامی یا علم دینی یا حتی علم بومی ذیل گفتمان کلانتری قرار میگیرند و آن گفتمان کلان تر یا سترگتر گفتمان حکومت اسلامی است.
گفتمان حکومت اسلامی با جمهوری اسلامی شروع نشده حداقل اگر نگوییم ۲۰۰ سال بلکه ۱۲۰ الی ۱۲۰ سال در جهان اسلام عقبه دارد.
همه به دنبال این بودند که حکومتی درست کنند حالا اینکه چرا دنبال تشکیل حکومت بودند این بود که سید جمال و کواکبی هر کدام به نوعی به این نتیجه رسیده بودند که در فرنگ اتفاقی در حال افتادن است اقبال لاهوری در اشعار خود به این اتفاق اشاره میکند.
در آنجا اتفاقاتی میافتد که سید جمال رساله نیچریه را مینویسد یا به زبان امروزی رساله ماتریالیسم یا به زبان خیلی امروزیتر جامعه مصرفی یا جامعه لیبرال.
مثل اینکه در غرب ارزشهایی در حال حاکم شدن است که اگر در جهان اسلام حاکم شود کل دودمان ما را به باد خواهد داد باید چه کار کنیم که به صورت تمدنی بتوانیم خودمان را صیانت و حفاظت کنیم؟ باید قدرت را در دست بگیریم اگر حکومت را توانستیم در دست بگیریم آن رخدادها برای ما رخ نخواهد داد.
بخشی از گفتگوی #فکرت با دکتر سید جواد میری
https://eitaa.com/Nameera