eitaa logo
نشرمعارف‌اهل‌بیت‌علیهم‌السّلام
300 دنبال‌کننده
1هزار عکس
262 ویدیو
115 فایل
رَحِـمَ اللّـهُ مَـنْ أَحْیـَى أَمْـرَنـَا
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸روایت شریفهٔ احمد بن اسحاق قمی در فضیلت روز نهم ربیع الأول (بخش ششم و پایانی) ♦️♦️♦️ 🔻٧٢ اسمِ روز نهم ربیع الأول از زبان حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام حضرت فرمودند: این روز استراحت است، چون مؤمنان از شرّ آن منافق استراحت یافتند؛ روز زائل شدن کرب و غم است؛ روز غدیر ثانی است؛ روز تخفیف گناهان شیعیان است؛ روز سرنوشت نیک برای مؤمنان است؛ روز برداشتن قلم از شیعیان است*؛ روز برهم شکستن بنای کفر و عدوان است؛ روز عافیت و روز برکت است؛ روز طلب خون های مؤمنان است؛ روز عید بزرگ خداست؛ روز مستجاب شدن دعاست؛ روز موقف اعظم است؛ روز وفای به عهد است؛ روز شرط است؛ روز کندن جامه سیاه است؛ روز ندامت ظالم است؛ روز شکسته شدن شوکت مخالفان است؛ روز برطرف شدن غصّه ها است؛ روز فتح است؛ روز عرضه اعمال کافران است؛ روز ظهور قدرت خداست؛ روز عفو گناهان شیعیان است؛ روز شادی ایشان است؛ روز توبه است؛ روز انابت بسوی حق تعالىٰ است؛ روز زکات بزرگ است؛ روز فطر ثانی است؛ روز اندوه یاغیان است؛ روز ماندن آب در گلوی مخالفان است؛ روز خشنودی مؤمنان است؛ روز عید اهل بیت علیهم السّلام است؛ روز ظفر یافتن بنی اسرائیل بر فرعون است؛ روز مقبول شدن اعمال شیعیان است؛ روز پیش فرستادن تصدّقات است؛ روز زیادتی ثواب است؛ روز قتل منافق است؛ روز وقت معلوم است؛ روز سرور اهل بیت علیهم السّلام است؛ روز مشهود است؛ روز قهر بر دشمن است؛ روز خراب شدن بنیاد ضلالت است؛ روزی است که ظالم انگشت ندامت به دندان می گزد؛ روز تنبیه است؛ روز شرف است؛ روز خنک شدن دلهای مؤمنان است؛ روز شهادت است؛ روز عفو گناه مؤمنان است؛ روز طراوت بوستان اهل ایمان است؛ روز شیرینی کام ایشان است؛ روز خوشی دلهای مؤمنان است؛ روز تمام شدن پادشاهی منافقان است؛ روز توفیق اهل ایمان است؛ روز رهایی مؤمنان از شرّ کافران است؛ روز مظاهر است؛ روز مفاخر است؛ روز قبول اعمال است؛ روز تبجیل و تعظیم است؛ روز نحله و عطاست؛ روز شکر حق تعالىٰ است؛ روز یاری مظلومان است؛ روز زیارت کردن مؤمنان است؛ روز محبّت کردن به ایشان است؛ روز رسیدن به رحمتهای الهی است؛ روز پاک گردانیدن اعمال است؛ روز فاش شدن راز است؛ روز برطرف شدن بدعتهاست؛ روز ترک گناهان کبیره است؛ روز ندا کردن به حقّ است؛ روز عبادت است؛ روز موعظه و نصیحت است؛ روز انقیاد به پیشوایان دین است. حذیفه گفت از خدمت حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام برخاستم و گفتم: اگر اعمال خیر را که امید ثواب از آن دارم در نیابم مگر محبّت این روز و دانستن فضیلت آن را، هر آینه منتهای آرزوی من خواهد بود. محمّد و یحیی راویان حدیث گفتند: چون این حدیث احمد بن اسحاق را شنیدیم هر یک برخاستیم و سر او را بوسیدیم و گفتیم: حمد و شکر می کنیم خداوندی را که برانگیخت تو را برای ما تا فضیلت این روز را به ما برسانی. پس به خانه های خود برگشتیم و آن روز را عید گرفتیم. 📚 (بحارالأنوار، ج ۳۱، ص ۱۲۰ - زاد المعاد علامهٔ مجلسی رضوان الله علیه، باب ۸، ص ۳۲۵؛ از زوائد الفوائد سیّد بن طاووس رضوان الله عليه: باب ربیع الأول) 👈 سیّد بن طاووس رضوان الله علیه در صحّت و اعتبار این روایت شریفه می فرماید: این حدیث را از خطّ علىّ بن محمّد بن طیّ رحمة الله علیه نوشتم و در کتب دیگر تتبّع کردم و چندین روایت دیگر موافق این حدیث یافتم. از این حدیث شریف روز قتل عمر بن خطّاب علیه الّلعنة والعذاب روشن می شود و اینکه باید شیعیان و دوستان امیرالمؤمنین علیه السّلام به پیروی از ائمّه اطهار علیهم السّلام و برای خشنودی دل حضرت زهراء صلوات الله علیها این روز را روز سرور و شادی قرار دهند. 🎈🎈🎈 ایام اعیاد تبرّی و فرحة الزهراء سلام الله علیها مبارك باد. ✨ ✨ ✨ اللهم العن الجبت و الطّاغوت و ابنتیهما و محبّیهما و تابعیهما و مانعي لعنهما و سبّهما و البرائة منهما و كل من شكّ في کفرهما و من مال إلیهما عدد ما أحاط به علمك. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
* شرح بعضی از فقرات حدیث احمد بن اسحاق (معنای رفع قلم) در رابطه با توضیح فرمایش حق تعالىٰ که فرمودند: «نویسندگان اعمال را امر کردیم که [گناهان شیعیان را] تا سه روز ننویسند، برای کرامت تو و وصیّ تو» اختلاف نظر است؛ ولی آنچه صحیح تر به نظر می رسد این است که در ذیل آیهٔ مبارکه: «ما یلفظ من قول إلّا لدیه رقیب عتید». (ق: ۱۸) تفسیر «نورالثقلین» از کتاب «جوامع الجامع» نقل فرموده: پیامبر اکرم صلّى الله علیه و آله و سلّم می فرماید: «ملک نویسندهٔ حسنات در طرف راست فرد است و ملک نویسندهٔ سیّئات در طرف چپ او، فرشتهٔ طرف راست امیرِ فرشتهٔ طرف چپ است، هنگامی که انسان حسنه ای را انجام داد، فرشتهٔ طرف راست ده برابر می نویسد، و هنگامی که گناه کرد، فرشتهٔ طرف راست به فرشتهٔ طرف چپ می گوید: او را هفت ساعت مهلت بده شاید که تسبیح یا استغفار کند.» «مجمع البیان» به روایت ابو امامه از رسول خدا صلّى الله علیه و آله نقل می کند که آن حضرت فرمودند: «فرشتهٔ طرف چپ هر آینه بر می دارد قلم را - یعنی نمی نویسد گناه را - مدت شش ساعت از بندهٔ خطا کننده یا گناه کننده، پس اگر پشیمان شد و استغفار کرد، آن گناه و خطیئه را برکنار می گذارد - یعنی نمی نویسد - اگر توبه نکرد آنرا یک گناه می نویسد.» از این دو حدیث معلوم می شود نویسندهٔ گناه که ملائکه شِمال (چپ) می باشند، هفت یا شش ساعت مهلت می دهند، اگر گنهکار توبه کرد نمی نویسند. 👌ممکن است مراد حق تعالىٰ از امر به بخشش و رفع قلم از نوشتن گناهان تا سه روز در ایام نهم ربیع این باشد که امر می فرمایند ملائکه را که به سبب کرامت و عظمت این روز بجای شش یا هفت ساعت تا سه روز به گناهکار فرصت دهند و گناه را ننویسند، همانگونه که روزهای معمولی فرصت تا هفت ساعت است؛ پس اگر توبه کرد نخواهند نوشت و الّا می نویسند... و علیٰ ایّ حال این فقره از حدیث شریف هیچ دلالتی بر جواز انجام معاصی و ارتکاب محرّمات و کبائر ندارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥مولوی گرگگیج (یکی از بظاهر علمای بزرگ عمری های ایران): اینکه شیعه و سنی پشت سرهم نماز بخوانند این نمازِ اتحاد نیست نماز نفاق است❗️ وحدت یعنی اداره ۵۰ درصد حکومت در اختیار ما باشد‼️ @NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 آغاز هر صبح با تبرّی از جبت و طاغوت سيّد بن طاووس رحمة الله عليه از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام روايت كرده است كه هر كه صبح كند و در دستش انگشتر عقيقی باشد و در انگشت دست راست كرده باشد و پيش از آنكه نظرش بر كسی بيفتد نگين آن را به جانب كف دست بگرداند و به آن نظر كند و سوره اِنّا اَنْزَلْناهُ في لَيْلَةِ الْقَدْرِ تا آخر بخواند پس بگويد: آمَنْتُ بِاللهِ وَحْدَهُ لاشريكَ لَهُ وَ كَفَرْتُ بِالْجِبْتِ وَالطّاغُوتِ [ايمان دارم به خدای يگانه ای كه شريك ندارد و كافرم به جبت و طاغوت (خلفای ناحق)] وَ آمَنْتُ بِسِرِّ آلِ مُحَمَّد وَ عَلانِيَتِهِمْ وَ ظاهِرِهِمْ وَ باطِنِهِمْ وَ اَوَّلِهِمْ وَ آخِرِهِمْ [و ايمان دارم به راز آل محمّد علیهم السّلام و نهان و آشكار و باطن و اوّل و آخرشان] پس چون چنين كند خداوند عالميان او را نگاه دارد در آن روز از شرّ آنچه از آسمان نازل می شود و آنچه بالا می رود بسوی آسمان و آنچه در زمين فرو می رود و آنچه بيرون می آيد از زمين و در حِرز و حمايت خدا و دوستان خدا باشد تا شام. (مفاتیح الجنان، مرحوم محدّث قمی) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
🔴چه کسانی سبب در جامعه مسلمین شدند؟ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند: أمّا وَاللّهِ، لَوْ تَرَکُوا الْحَقَّ عَلى أهْلِهِ وَ اتَّبَعُوا عِتْرَهَ نَبیّه، لَمّا اخْتَلَفَ فِى اللّهِ اثْنانِ، وَ لَوَرِثَها سَلَفٌ عَنْ سَلَف، وَ خَلْفٌ بَعْدَ خَلَف، حَتّى یَقُومَ قائِمُنا، التّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ (عَلَیهِ السَّلَام) ☑️ به خدا سوگند، اگر حقّ ـ یعنى خلافت و امامت ـ را به اهلش سپرده بودند و از عترت و اهل بیت پیامبر (صلوات الله علیهم) پیروى و متابعت کرده بودند ✔️حتّى دو نفر هم با یکدیگر درباره خدا ـ و دین ـ اختلاف نمى کردند. و مقام خلافت و امامت توسط افراد شایسته یکى پس از دیگرى منتقل مى گردید و در نهایت تحویل قائم آل محمّد (عجّل الله فرجه الشّریف) مى گردید که او نهمین فرزند از حسین (علیه السّلام) مى باشد. 📚بحارالأنوار: ج ۳۶، ص ۳۵۲ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
🔻وحدت و اتّحاد، در بوتهٔ نقد و انتقاد ١ عدّه اى از اين جهت با برائت و طرح بحث مطاعن مخالفت می كنند كه آن را با وحدت و يكپارچگى جامعه سازگار نمی دانند. آنها تصوّر می كنند كه اگر اهل ايمان از مخالفین خويش برائت جسته و آنها را طرد نمايند باعث تفرقه و اختلاف بين مردم شده و جامعه از هم پاشيده می شود و... و گاهی هم به آيات و احاديثى تمسّك كرده‌ اند كه متشابه است و يا دلالتى بر مقصود و مدّعای آنها ندارد. در پاسخ به اين گروه ذكر چند نكته ضرورى است: 1⃣ نكتهٔ نخستين: مراد از وحدت چيست؟ ما با مخالفین (عامّهٔ عمیاء و اهل سنّت خلفاء) در چه چيزى می خواهيم متّحد شويم، در حق يا در باطل؟! يا آميخته اى از حقّ و باطل؟! بدون شك اتّحاد در حق و بر مبنای حق مطلوب است، و آنچه مخلوطى از حقّ و باطل باشد چيزى جز باطل نخواهد بود كه: ﴿فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلاَّ الضَّلاَلُ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ﴾ {یونس: ۳۲} از حضرت امیرالمؤمنین صلوات الله علیه روايت شده كه فرمود: فقط حقّ است و باطل؛ ايمان است و كفر؛ دانش است و نادانى؛ خوشبختى است و بدبختى؛ بهشت است و دوزخ (و نسبت به هيچ كدام شقّ ثالثی وجود ندارد!) هرگز حقّ و باطل در يك دل جمع نخواهد شد كه: ﴿ما جَعَلَ اللهُ لِرَجُل مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ﴾ {احزاب: ۴} یعنی: خداوند برای هرکسی در درون او دو قلب قرار نداده است. که در روایات ما در این خصوص با این مضمون آمده است که حبّ ما و حبّ دشمنان ما در یک دل جمع نمی شود! هلاكت و گمراهى مردم هم فقط از اين جهت بود كه تفاوتى بين امامان هدايت و پيشوايان كفر نگذاشته و آنها را مساوى دانستند. [بحارالأنوار، ج ۶۹، ص ۷۸] پس مراد، اشتراك در عقيده نيست، بلكه مقصود جلوگيرى از فتنه و آشوب و اختلاف و تفرقهٔ منتج به جنگ و خونریزی است. و الّا اختلاف ریشه ای عمیق و تفرقهٔ بنیادین اعتقادی اساساً از ابتدا میان شیعه و مخالفین وجود داشته و خواهد داشت. و این مشکلهٔ عظیمه هرگز حل نخواهد شد مگر با تمسّك تمامی فرق مسلمین به ثقلین یعنی قرآن کریم و عترت طاهره عليهم السّلام؛ که دستور العمل خود حضرت رسالت مآب صلّى الله عليه وآله الأطیاب و تنها طريق جهت هدایت و تحقّق وحدت امّت بوده است. امّا آيا بحث علمی و منطقى و دعوت حکیمانه به راه اهل بیت عليهم السّلام بوسیلهٔ استدلالات و براهین واضحه، و مناظره و مجادلهٔ حسنه با استناد به آيات و روایات، و اخبار و آثار مورد قبول شيعه و اهل خلاف، با وحدت - به معناى صحيح آن - منافات دارد؟! 👈 ادامهٔ بحث در پست بعدی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اللهم العن الجبت و الطّاغوت اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 وحدت بر مبنا و محور حق یا باطل؟! | نسخه حضرت زهرا عليهاالسلام برای تحقّق وحدت چیست؟! ◆ استاد علوی طهرانی 👌حتماًببینیدومنتشرکنید! ▼ @NashreMaarefeAhleBeit
👌بعد از هر نماز واجب به تأسّی از رئيس مذهب، قرآن ناطق، امام صادق صلوات الله عليه این عمل را به قصد تعجیل در فرج فراموش نکنیم! ✍ اصلاحیه در روایت شریفهٔ مذکوره، بعد از عبارت فلانٌ و فلانٌ و فلانٌ و معاویة علیهم الّلعنة، عبارت «یُسَمّیهِم» (:آنها را نام می برد) قید گردیده است؛ امّا در ترجمهٔ فوق نیامده است. بنابراین: (از مردها) فلانٌ (ابوبکر) و فلانٌ (عمر) و فلانٌ (عثمان) و معاویه علیهم الّلعنة «و آن حضرت آنها را به اسم لعن می فرمودند». 👌قابل توجّه کسانی که دائماً سؤال می کنند ائمه عليهم السّلام کجا به اسم لعن فرمودند؟! 👈 و اما تذکّر نکته ای مهم! بنابر تأکیدات مکرّر حضرات معصومین صلوات الله عليهم اجمعين، رعایت تقیّه در مواقع و مواضعی که لازم است فراموش نشود! @NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا