eitaa logo
نظام اندیشه - استاد صالحی
267 دنبال‌کننده
131 عکس
20 ویدیو
33 فایل
بسم الله 🔸سلسله مباحث انسان شناسی قرآنی(نظام اندیشه اسلامی) برای معرف جویان حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان 🔸 استاد صالحی @msalehi کانال استاد @Salehy +989389219464 🔉صوت نظام ۱ با تگ #نظام_اندیشه_1 🔉صوت نظام ۲ با تگ #صوت_نظام_اندیشه_اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ تکلیف جلسه آینده (در ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) : 🔻مطالعه «درس ۹ و ۱۰ جزوه» (صفحات ۹۱ الی ۱۰۹)👇و آمادگی کنفرانس آن در کلاس (و یا ارسال صوت کنفرانس در خصوصی ایتا @msalehi). 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/492 🔴 تکلیف ترم اولی های درس نظام 2: 🔻 گوش دادن تا انتهای صوت چهارم از پنج جلسه بحث «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام)»، وخواندن فیش متنی آن، و نهایتاً آمادگی برای ارائه کنفرانس در کلاس (و ارسال صوت کنفرانس در خصوصی ایتا @msalehi). 📌دسترسی از لینک زیر👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/298 (فایل‌های ۵ جلسه بحث حقیقت قرآن بررسی شدند و همه سالم هستند. اگر برای فردی یکی از صوت ها اجرا نشد، در گوشی خودش در تنظیمات ایتا از مسیر زیر👇«حافظه موقت ایتا» را پاک کند، سپس مجددا فایل را دانلود کند که اجرا خواهد شد: 📌 تنظیمات ایتا >> داده ها و ذخیره سازی >> مدیریت حافظه >> «پاک کردن حافظه موقت» 🔸 🔴تکلیف اختیاری: 👌بیان دریافت‌های قرآنی شما در ماه رمضان، در رابطه با حقیقت انسان و شناخت ابعاد وجودش از آیات قرآن 🔸 @Nezam_Andishe
🔴 لینک ورود به محیط کلاس (اولین جلسه ترم دوم) برای دانشجویان «حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌های کاشان، اصفهان، و بیرجند» در بستر اسکای روم با گزینه میهمان👇 🌐 https://www.skyroom.online/ch/althakhaer/islam 🔻پنجشنبه ها، ساعت ١٠:١۵ الی ١١:۴۵ ✅ تا دقایقی دیگر خدمتگزار هستیم. 🔻افراد علاقمند هم میتوانند بعنوان مهمان شرکت کنند.
✅حاضرین درس امروز👆 (+ خانم مهدیه ذوالفقاری) 🔻جلسه ۶ درس
🔸افرادی که تکلیف جلسه امروز را انجام دادند، و از مطالب خوب افرادی که ارائه نمودند استفاده کردیم. 🔻جلسه ۶ درس
06- نظام اندیشه2 بهار 1400.mp3
4.21M
🔸جلسه ۶ 👆 - پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - انسان مخلوقی جامع است که در خلقتش تمام مراتب عالم امر و عالم خلق را شامل شده، و لذا تمامِ نیازهای تمام مخلوقات به خدا را یکجا در وجودش به خدا احساس میکند، و تمامِ اسماء الله و اوامر الهی نازل شده وظاهر شده در مقامات و درجات ملائکة الله را در جنبه روحی اش ظرفیت و استعداد دریافت و بقاء به کمالاتِ آنها دارد. - انسان، فطرتا، در تمامِ نیازهایش، به دنبال وجه نامحدودِ کمالاتِ مطلوب و ملایم با وجودش در جستجوست، و از هر حد و نقص و توقفی که ناملایم با فطرت اوست رویگردان است. پس وقتی زیبایی را میجوید «زیبای مطلق و نامحدود» را میخواهد، و وقتی قدرت و محبت و معنا را میجوید «قدرت مطلق» و «محبت نامحدود» و «معنای بینهایت» را میخواهد. - اگر انسان در کمال طلبی و هدف گذاری و اراده و عملش متوقف در حدود دنیایی و بدنی شود، یا با عجب و خودبینی در یک سطحی متوقف شود، اینها موجب سقوط و هلاکت انسان و تخریب فطرتِ بینهایت طلب او میشوند. - اعتباریات، یعنی عبور دادنِ معنا از مورد حقیقی به مورد مجازی آن، که مثلا مالکیّتی که نسبت به ارتباط «من» خودش با اعضا و قوایش احساس میکند، سرایت و عبور دهد به ارتباطش با اجسام بیرونی و مالکیت بر زمین و کتاب و موبایل و ... 🔻ادامه نکات👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/565 ⭕️ تکلیف آینده👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/566 🔸 @Nezam_Andishe
🔸نکات جلسه 6 درس - انسان مخلوقی جامع است که در خلقتش تمام مراتب عالم امر و عالم خلق را شامل شده، و لذا تمامِ نیازهای تمام مخلوقات به خدا را یکجا در وجودش به خدا احساس میکند، و تمامِ اسماء الله و اوامر الهی نازل شده وظاهر شده در مقامات و درجات ملائکة الله را در جنبه روحی اش ظرفیت و استعداد دریافت و بقاء به کمالاتِ آنها دارد. - انسان، فطرتا، در تمامِ نیازهایش، به دنبال وجه نامحدودِ کمالاتِ مطلوب و ملایم با وجودش در جستجوست، و از هر حد و نقص و توقفی که ناملایم با فطرت اوست رویگردان است. پس وقتی زیبایی را میجوید «زیبای مطلق و نامحدود» را میخواهد، و وقتی قدرت و محبت و معنا را میجوید «قدرت مطلق» و «محبت نامحدود» و «معنای بینهایت» را میخواهد. - اگر انسان در کمال طلبی و هدف گذاری و اراده و عملش متوقف در حدود دنیایی و بدنی شود، یا با عجب و خودبینی در یک سطحی متوقف شود، اینها موجب سقوط و هلاکت انسان و تخریب فطرتِ بینهایت طلب او میشوند. - اعتباریات، یعنی عبور دادنِ معنا از مورد حقیقی به مورد مجازی آن، که مثلا مالکیّتی که نسبت به ارتباط «من» خودش با اعضا و قوایش احساس میکند، سرایت و عبور دهد به ارتباطش با اجسام بیرونی و مالکیت بر زمین و کتاب و موبایل و ... - درون اعتباریات، انسان به دنبال آن معنا و حقیقتِ درون آنها میگردد، و آن مصداق خارجی، صرفا یک مورد مجازی است، درحالی که انسان در جستجوی حقیقتِ معنای سرایت داده شده و عبورد داده شده به آن مورد است. مثلا وقتی در «اعتبار اختصاص و مالکیت» بدنبال مالک شدن به ماشین و خانه و اموال و موبایل و لب تاپ و لباس و زینت ها و ... است، در حقیقت دنبال رسیدن به معنای حقیقیِ «مالکیت مطلق» است که در این موارد مجازی دنبال آن معنای حقیقیِ مالکیت است، ولذا وقتی به هرکدام از این موارد میرسد بازهم سیر نمیشود و مطلوبش را نمی یابد، چون اینها هم مصداقِ حقیقیِ مالکیت نیستند، و هم محدود و متوقف در حدود دنیایی هستند، پس نمیتوانند عطش فطرت نامتناهی طلب انسان را در تمنای «اسم مالک الهی» سیراب کنند. همینطور هست در اعتبارات دیگر، مانند اعتبار قدرت و مسئولیت های اجتماعی، اعتبار ریاست، اعتبار زینت و زیبایی های دنیوی، اعتبار شهرت، و ... - اعتباری که مبتنی بر حقایق تکوینی الهی باشد، اعتبار حق است که برنامه دین برای پاسخ به فطرت نامحدود طلب انسان عرضه کرده است، و اگر اعتباری مبتنی بر حقایق تکوینی نباشد، و صرفا امور مجازی و ذهنی را دنبال کند، اعتبار باطل است که همان برنامه دنیوی اهل دنیاست و به تعبیر قرآن، سراب و پوچ و لهو (مشغول کننده پوچ) و لعب (بازی بدون هدف) است: ⚡️« وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَعْمالُهُمْ كَسَرابٍ بِقيعَةٍ » (النور 39) ⚡️«وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِب‏» (العنکبوت 64) ⚡️« اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَ تَكاثُرٌ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ» (الحدید 20) ⚡️ «وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَعِبٌ وَ لَهْو» (الانعام 32) ⚡️ «يَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غافِلُون‏ » (الروم 7) ⚡️ «إِنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ » (محمد 36) 🔸 @Nezam_Andishe
⭕️ تکلیف جلسه آینده (در ١۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) : 🔻مطالعه «درس ١٠ و ۱١ جزوه» (صفحات ١٠١ الی ۱١٧)👇و آمادگی کنفرانس آن در کلاس (و یا ارسال صوت کنفرانس در خصوصی ایتا @msalehi). 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/492 🔴 تکلیف ترم اولی های درس نظام 2: 🔻 گوش دادن تا انتهای صوت پنجم از پنج جلسه بحث «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام)»، وخواندن فیش متنی آن، و نهایتاً آمادگی برای ارائه کنفرانس در کلاس (و ارسال صوت کنفرانس در خصوصی ایتا @msalehi). 📌دسترسی از لینک زیر👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/598 🔸 🔴تکلیف اختیاری: 👌بیان دریافت‌های قرآنی شما در ماه رمضان، در رابطه با حقیقت انسان و شناخت ابعاد وجودش از آیات قرآن 🔸 @Nezam_Andishe
🔻جهت یادآوری به معرفت جویان بزرگوار، همانطور که در جلسه گذشته گفته شد، بعلت مراعات وقت استراحت بعد از شب قدر، جلسه فردا پنجشنبه ١۶ اردیبهشت ١۴٠٠ درس انسان شناسی، بعد از ظهر رأس ساعت ١٧ برگزار خواهدشد. ⭕️ ساعت درس فردا: 🔻پنجشنبه، ساعت ١٧ الی ١٨:٣٠ 🙏 در شب قدر همدیگر را دعا کنیم 🤲 🔸 @Nezam_Andishe
🔴 لینک ورود به محیط کلاس (اولین جلسه ترم دوم) برای دانشجویان «حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌های کاشان، اصفهان، و بیرجند» در بستر اسکای روم با گزینه میهمان👇 🌐 https://www.skyroom.online/ch/althakhaer/islam 🔻امروز پنجشنبه، ساعت ١۷ الی ١۸:٣٠ ✅ تا دقایقی دیگر خدمتگزار هستیم. 🔻افراد علاقمند هم میتوانند بعنوان مهمان شرکت کنند.
✅حاضرین درس امروز👆 (+ خانم فاطمه ترکی) 🔻جلسه ۷ درس
🔸افرادی که تکلیف جلسه امروز را انجام دادند (+ خانم فاطمه ترکی). 🔻جلسه ۷ درس
07- نظام اندیشه2 بهار 1400.mp3
17.38M
🔸جلسه ۷ 👆 - پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - اعتباریات باطل شیطانی، ذهنیت های وهمی است که بشر را به هبوط بیشتر در سراب تعلقات دنیا فرو میبرند، و انسان را از حقیقتِ روحش و از بهشتِ فطرتش خارج میکنند. - اعتباریات بالحق الهی، قوانین و ارزش گذاری های مبتنی بر تکوین و خلقت و فطرت الهی انسان و جهان هستند که مرحله مرحله انسان را بسوی هماهنگی بیشتر با عالم هستی و پیشرفت در فطرت و راه یابی به شکوفایی بیشتر حقیقت انسانی و روحانی اش برسد. - ریشه اعتبارات باطلِ خلاف واقعیت، در اصالت دادن به بدن، و دروغ و فریب توهمی در خودشناسی است، که شیطان به انسان القا میکند که تو بدنی و خودت و زندگیت را با امیال بدنی و دنیوی تنظیم کن. پس ریشه همه اعتبارات باطل، دروغ و اوهام است که از سقوط در خودشناسی آغاز شده و به سقوط در شناخت اهداف زندگی و سبک زندگی و ... کشیده میشود. - اعتبارات بالباطل حرام و ممنوع هستند در دین الهی، و تنها اعتبارات بالحق در آن حلال و مجاز اند: 💫سوره نساء (آیه ۲۹) : يا أيها الذين آمنوا لا تأكلوا أموالكم بينكم بالباطل إلا أن تكون تجارة عن تراض منكم و لا تقتلوا أنفسكم إن الله كان بكم رحيما - اعتبارات بالحق دین، مطابق فطرت انسان در تمام لایه های وجودش، از جانب خدای سبحان عرضه شده است: 💫سوره الروم آیه 30 : فأقم وجهك للدين حنيفا فطرت الله التي فطر الناس عليها لا تبديل لخلق الله ذلك الدين القيم و لكن أكثر الناس لا يعلمون 🔻ادامه نکات👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/572 ⭕️ تکلیف آینده👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/573 🔸 @Nezam_Andishe
🔸خلاصه نکات جلسه 7 درس 🔻 اعتباریات باطل شیطانی، ذهنیت های وهمی است که بشر را به هبوط بیشتر در سراب تعلقات دنیا فرو میبرند، و انسان را از حقیقتِ روحش و از بهشتِ فطرتش خارج میکنند. 🔻 اعتبارات بالحق الهی، قوانین و ارزش گذاری های مبتنی بر تکوین و خلقت و فطرت الهی انسان و جهان هستند که مرحله مرحله انسان را بسوی هماهنگی بیشتر با عالم هستی و پیشرفت در فطرت و راه یابی به شکوفایی بیشتر حقیقت انسانی و روحانی اش برسد. 🔻 ریشه اعتبارات باطلِ خلاف واقعیت، در اصالت دادن به بدن، و دروغ و فریب توهمی در خودشناسی است، که شیطان به انسان القا میکند که تو بدنی و خودت و زندگیت را با امیال بدنی و دنیوی تنظیم کن. پس ریشه همه اعتبارات باطل، دروغ و اوهام است که از سقوط در خودشناسی آغاز شده و به سقوط در شناخت اهداف زندگی و سبک زندگی و ... کشیده میشود. 🔻 اعتبارات بالباطل حرام و ممنوع هستند در دین الهی، و تنها اعتبارات بالحق در آن حلال و مجاز اند: 💫سوره بقره (آیه ۱۸۸) : «وَلَا تَأْكُلُوٓا أَمْوَالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْبَاطِلِ وَتُدْلُوا بِهَآ إِلَى الْحُكَّامِ لِتَأْكُلُوا فَرِيقًا مِنْ أَمْوَالِ النَّاسِ بِالْإِثْمِ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُون» 💫 سوره نساء (آیه ۲۹) : «يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوٓا أَمْوَالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْبَاطِلِ إِلَّآ أَنْ تَكُونَ تِجَارَةً عَنْ تَرَاضٍ مِنْكُمْ وَلَا تَقْتُلُوٓا أَنْفُسَكُمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُمْ رَحِيمًا» 💫سوره نساء (آیه ۱۶۱) : «وَأَخْذِهِمُ الرِّبَا وَقَدْ نُهُوا عَنْهُ وَأَكْلِهِمْ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا» 💫سوره توبه (آیه ۳۴) : «يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوٓا إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ» 🔻دین الهی، برنامه اعتبارات بالحق منطبق با واقعیت است که انسان را در ساختار فطرت و خلقت اولیه اش رشد داده، و بسوی کمالات بالاتر انسانیش میرساند. صدق و وفای به وعده را که ابتدائا بصورت بسیط در فطرتش الهام به خوب و زیبا بودنش داشت، و دروغ و خلف وعده را که در الهام فطرتش بد و نقص می یافت، حال در نظام وحیانی دین مصادیق گوناگون صدق و راستی و وفاداری به عهد الهی را معرفی کرده، و مصادیق متعدد دروغ و خلف وعده و نقض عهد و میثاق الهی را نشان میدهد، تا انسان با رعایت آنها به مراحل پیشرفته تر از خلقتش برسد و انسان کامل و شکوفا شود. 🔻 فطرت شوق به کمال، با جذب امور ملایم و سازگار با خلقت انسان را که دین معرفی کرده با جذب کمالات بسمت مثبت فعال میشود، و فطرت فرار از نقص هم با دفع امور ناملایم و ناسازگار با خلقت انسان که دین معرفی کرده با دفع نقصها ها بسمت مثبت فعال میشود. تا با هم حرکت نظام انسانی بسوی کمالش را رقم بزنند. 🔻 امور سازگار با فطرت انسانی در حرکت دین که مطابق بافطرت است شکوفا میشود، چه در نظام فرد و چه در نظام اجتماعی، از عدالت و محبت و امنیت و پیشرفت در تمام لایه های وجود انسان. 🔻 اعتبارات بالحق دین، مطابق فطرت انسان در تمام لایه های وجودش، از جانب خدای سبحان عرضه شده است: 💫سوره الروم آیه 30 : «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنيفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتي‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها لا تَبْديلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُون‏» 🔻 کسی که روند زندگیش به خطورات شیطانی گوش دهد، با زینت توهمی که شیطان در ذهن او نسبت به امور باطل ایجاد میکند، هم خطای در علم و شناخت پیدا میکند، و هم خطای در عمل و ارزش گذاری های زندگیش. این دو خطای علمی و عملی، موجب ایجاد شبهه و شک و اضطراب و پریشانی و استرس و پوچی در علم و عمل انسان میشود. کسی که فریب دروغین شیطان را باور کند و در عمل به کذب و دروغ و بدی ها مبتلا شود، در علم و باورش هم رفته رفته به تکذیب آیات الهی و شعبه های دروغ در تمام گناهان و شرک و شک مبتلا شده و دچار شک و شبهه و انکار در اعتقادات حق سابقش میشود: 💫 سوره الروم آیه 10 : «ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذينَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُن‏» 🔻 تحولات اجتماعی و فردی در تاریخ انسانی، با ارائه شدن برنامه دین از آغاز خلقت انسان شروع شد، که جبهه حق با شاخص وحی انبیاء الهی برنامه رشد انسان را عرضه کرد، و در نبرد با شیاطین و جبهه باطل و طواغیت که علیه دین و حیات انسانی برخواستند، این تحولات تا امروز به پیش آمده، و بسوی تحقق کامل جامعه‌ی مطابق فطرت توحیدی در دوران ظهور به پیش میرود. 🔸 @Nezam_Andishe
⭕️ تکلیف جلسه آینده (در ٣٠ اردیبهشت ۱۴۰۰) : 🔻مطالعه «درس ١٢ و ۱٣ جزوه» (صفحات ١١٨ الی ۱٣۵)👇و آمادگی کنفرانس آن در کلاس (و یا ارسال صوت کنفرانس در خصوصی ایتا @msalehi). 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/492 🔴 تکلیف ترم اولی های درس نظام 2: 🔻هم تکلیف عمومی درس ١٢ و ١٣ جزوه، و هم تکالیف سابق (اگر انجام ندادند و نفرستادند) که ارائه کل صوت پنج جلسه بحث «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام)»، وخواندن فیش متنی آن، و نهایتاً ارسال صوت کنفرانس در خصوصی ایتا @msalehi است. 📌دسترسی از لینک زیر👇 🌐 eitaa.com/nezam_andishe/598 🔸 @Nezam_Andishe
🔸چون برخی فایل‌ها از سرور ایتا حذف شده بود، برای دسترسی بزرگوارانی که تکلیف نظام 1 را دارند مجددا ارسال شد👇
🔸کلیه شاگردان درس نظام انديشه اسلامی موظفند که صوت جلسات تا بحث «حقیقت قرآن جمال امام زمان(علیه السلام)» را هر هفته یک جلسه گوش دهند، و تا هفته آینده آن الزامی است که گوش داده باشند و ضمن مطالعه بخش مربوطه در فایل pdf فیش متنی و تفکر و مباحثه با شاگردان دیگر، آمادگی کنفرانس آن را داشته باشند. 🔈 صوت جلسه اول👇 eitaa.com/nezam_andishe/731 🔈صوت جلسه دوم👇 eitaa.com/nezam_andishe/732 🔈صوت جلسه سوم👇 eitaa.com/nezam_andishe/733 🔈صوت جلسه چهارم👇 eitaa.com/nezam_andishe/734 🔈صوت جلسه پنجم👇 eitaa.com/nezam_andishe/735 🔸 📋 فایل pdf و word فیش متنی👇 eitaa.com/nezam_andishe/726 pdf eitaa.com/nezam_andishe/725 word
@ حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام).pdf
6.81M
🔸 فیش متنی کامل 👆 پنج جلسه ۱۴۴۱ 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
@ حقیقت قرآن، جمال امام زمان (علیه السلام).docx
433K
🔸 فیش متنی کامل 👆 پنج جلسه ۱۴۴۱ 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
1_494742838.mp3
25.39M
🔸 جلسه اول 👆 ۱۴۴۱ 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» (۱) 🏴 🔻 : 💫غایت خلقت عالم، ظهورِ کامل و تمام حق در آدم 💫امتیاز خلافت آدم در حقیقت علم الهی در روح آدم 💫 احاطه علمیِ آدم بصورت کامل و تمام (همه اسماء، و کلّ مراتب اسماء)، علامتِ ولایت و خلافت الهی او بر عالم 💫عبودیت علمی در ولایت الهی آدم 💫نیروهای شیطانی، ضدّ ظهور کامل و تمام اسماء الهی در آدم، و ضدّ عبودیّت علمی در آدم 💫بنیه ساختار خلقت الهیِ آدم در تمام بنی آدم (استعداد رسیدن به خلافت الهی تحت ولایت انسان کامل) 💫داستان یوسف، داستان کامل تقدیر و تنزیل اعمال ولایت انسان کامل بر عالم و آدم (رؤیای یوسف)، و جریان تحقق و تأویل آن (تعبیر شدن رؤیای یوسف)، و پایگاه دشمنی شیطان و رسوایی و نابودیِ مکایدش در برابر ولایت الهی. 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
02 حقیقت قرآن جمال امام زمان - اولیاء محمّدیین (علیهم السلام) نهایتِ ظهور کامل و تمام حق در آدم .mp3
28.39M
🔸 جلسه دوم 👆 ۱۴۴۱ 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» (۲) 🏴 🔻 : 💫عبودیت علمی آدم، عبادت مرضی حق با علم و توجه و نیاز به همه اسماءالله با تمام مراتبشان است، که موجب ظهور کامل اسماءالله با تمام مراتبشان در انسان کامل میشود 💫 زندگی انبیاء الهی و اوصیائشان، نمایش مراتب تحقق توحید در فعل و مصداق است 💫ظهور تامّ حقیقتِ بیان شده در سوره یوسف، برای انسان کاملِ محمّدی خواهد بود، که مردم در دوران ظهور می یابند که تمامِ عالَمِ هستی و ستارگان و ماه و خورشید، همه خاضع و مطیع و فرمانبردار و تحت «مُلکِ عظیمِ» امام زمان (علیه السلام) هستند. 💫المُلكُ العَظِيمُ أَن جَعَلَ فِيهِم أَئِمَّةً مَن أَطَاعَهُم أَطَاعَ اللَّهَ وَ مَن عَصَاهُم عَصَى اللَّهَ. (الکافی ج۱ ص۲۰۶ ح۵). 💫هر کسی بقدر اطاعت محض و تابعیت از امام، از آن کمالات الهی و تخلّق به اسماء الله در مراتب وجودی امام بهره‌مند میشود و مجرای ظهورِ کمالاتِ الهیِ امام می‌گردد. 💫بیان در امام زمان (علیهما السلام) 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
1_494743153.mp3
30.21M
🔸 جلسه سوم👆(شب چهارم) ۱۴۴۱ 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» (۳) 🏴 شام سوم محرم، سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸ 🔻 : 💫حقیقتِ الروح، همان اسم اعظم الهی، حامل همه اسماءالله به تمام مراتب همه اسماء است. 💫حقیقت اسم اعظم در الروح، انبیاء الهی و اوصیائشان را تأیید و تسدید و امداد کرده و هدایت و اعجازهای الهی بواسطه او بنا به اقتضا و نیاز هر دوره ای بر نبیّ و وصیّ هر زمان به آنها رسانده شده. 💫جلوه کامل و تمام حقیقت اسم اعظم در نزول کامل و تمام الروح بر جان پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله) است و انتقال آن حقیقت پس از ایشان به اوصیائشان. 💫مُلک عظیم الهی، حقیقت اطاعت محض یافتن تمام ملائکه و عالم و آدم، در برابر ولایت اسم اعظم الهی، در جلوه حقیقت الروح در اولیاء محمّدیین(علیهم السلام) است. 💫اطاعت، تابع معرفت است. فلذا «کثرتِ طاعت» ملاک نیست، بلکه طاعتِ تابعِ «شدّت معرفت» به خدا است که عظمتِ مُلک عظیم را برای امام ایجاد کرده است. 💫پیامبرخاتم وبالتبع اوصیائش (علیهم السلام) میزان و شاهدند بر انبیاءالهی که آنها شاهدان الهی بر مردم‌اند 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
04 حقیقت قرآن جمال امام زمان - ظهور ۷۲ مرتبه اسم اعظم با امام زمان.ع .mp3
30.76M
🔸 جلسه چهارم👆(شب پنجم) ۱۴۴۱ 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان (عليه السلام)» (۴) 🏴 شام چهارم محرم، چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸ 🔻 : 💫آثار مراتب اسم اعظم در بیش از ۲۲۰۰ آیه قرآن از انبیاء الهی(ع)، و تجلّی کاملش در ولایت پیامبر خاتم (ص) است. 💫وصیّ خاتم مولا امیرالمؤمنین (ع) بزرگترین و اولین تابلوی نمایش ولایت نبیّ خاتم است، و خاتم اوصیائش امام قائم (ع) ظهور فراگیر آن ولایت را در تمام زمین جاری می‌نمایند. 💫اسم اعظم ۷۳ مرتبه دارد. آخرین مرتبه آن مورد حاجت خلق نیست و خاصّ ذات خداى متعال است، و ۷۲ مرتبه ديگرش نزد اهل بیت(ع) است چون امت ختمی در کمالاتشان به آن مراتب نیاز دارند. 💫آصف وزیر سلیمان(ع) که تخت بلقیس را به «کن فیکون» حاضر کرد، یک مرتبه از ۷۳ مرتبه اسم اعظم را حامل بود. 💫کسی که فقط خدا را مؤثر می‌بیند، به مقدار رتبه انقطاع و توجهش مجرای ظهور اسم اعظم می‌شود 💫نمونه ظهور تمام تأثیرات اسم اعظم در موعود خاتم، همراهی ۱۳ هزار و ۳۱۳ ملک با اوست که قوای انبیاء و امامان در اوج صحنه های غلبه حق بر باطل بودند 🔸 eitaa.com/nezam_andishe
05 حقیقت قرآن جمال امام زمان -ظهور سنن انبیاء الهی در امام زمان(ع) به تمامه .mp3
24.74M
🔸 جلسه پنجم👆 ۱۴۴۱ 🏴 «حقیقت قرآن، جمال امام زمان(عليه السلام)» (۵) 🏴 🔻 : 💫تجلی مرتبه ای از اسم اعظم در احیاء نقش شیر توسط امام کاظم(ع)و امام رضا(ع) 💫جامع کمالات انبیاء در مولا امیرالمؤمنین علی (ع) به تمامه 💫ظهور سنن انبیاء الهی در امام زمان(ع) به تمامه👇 💫سنن از آدم: طول عمر، علم، خلافت 💫از ادریس: غیبت وقیام، حیاتش تاکنون، توبه امتش موجب ظهورش، تسلیم کامل بعد ظهورش 💫از نوح: طول عمر، تطهیر زمین از ظالمین، کشتی نوح ناجی مؤمنان، خالص و محض شدن ایمان 💫از ابراهیم: خفای ولادت و بزرگ شدنش، مقام والای امامت 💫از یوسف: زندان غیبت، در غیبتش او را می‌دیدند و نمی‌شناختند 💫از موسی: دو غیبت وظهورش، سختی شیعیانش در غیبتش، اصلاح امر ظهورش در یک شب، کمال و هیبت و سیمای پر نورش 💫از ایوب: فرج بعد از بلاها، صبرش 💫از داود: حکم بدون نیاز به دلیل، خلافتش 💫از سلیمان: قضاوت باطنی و حکومت بلامنازعش 💫از یونس: ظهورش بعد از غیبتش بصورتی جوان 💫از الیاس: غیبتش، حیاتش تاکنون، احیاء مردگان 💫از ذوالقرنین: تسلط بر تمام اسباب زمین 💫از عیسی: غیبتش، اختلاف مردم در مورد او، حیاتش تاکنون، نور و بهاءومحبتش به مردم 💫از محمد(ص): خروجش با سیف، سیره و هدایت تامه اسم اعظم، نصرتش با رعب 🔸 eitaa.com/nezam_andishe