فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ ارتباط نظریه پنجرههای شکسته با قانون الهی امر به معروف و نهی از منکر/ چگونه بی تفاوتی، سبب گسترش فساد میشود
👈 یادداشتهای حمید رسایی را (اینجا) بخوانید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بلند شو علمدار...
تاسوعا روز علمدار کربلا است
و روز علمدار انقلاب
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
⭕️حضور دکتر جلیلی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در حسینیه امام خمینی(ره)
✅@saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هجوم این همه موتور سوار برای ۲ دختر
✴️مدعیان جامعه شناسی و آزادی بیان بفرمایید نظریه های خود را بیان کنید!
دلیل این کار چیه ؟!
مشکل از آزادی پوشش برای دختران است یا آزادی نگاه برای پسران ؟!
گروه پژوهشی آرتا | برای عضویت کلیک کنید
ان شاالله جزو دشمنان اباعبدالله و لشکر شامیان نباشیم!
#حسین_علیه_السلام
#عاشورا
#تاسوعا
@NoRetouchPolitics
⭕️احمدینژاد بعد از ۱۰ ماه جنایت در غزه و گذشت ۷ ماه از حادثه تروریستی در کرمان، بالاخره به حوادث تروریستی واکنش نشون داد؛
البته نه برای این دو اتفاق ، بلکه بخاطر حمله به ترامپ!!
همیشه از خدا بخوایم عاقبتبخیری نصیبمون کنه...
@NoRetouchPolitics
🔻منطق سرخ حسین و منطق بیرنگ ما:
ارادت دینی، ارادهی انقلابی
🖊مهدی جمشیدی
۱. روزگار عجیبیست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصتویک هجری متوقف کردهاند و برای امام شهید، حسین -علیهالسلام- ناله سر میدهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهیشان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمیرود؛ چنانکه اشکهای کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشستهاند و به گذشته مینگرند و اکنونشان، شبیه میلیونها نظارهگر سال شصتویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامهی کربلا، خاموش و بیطرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمیدانند. دلدادهی عزای حسین هستند و نه خط حسین. میگریند، اما فریاد برنمیآورند. تشنهی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنهی خونشان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبستهاند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین میشمارند. از کربلا، یک داستان غمانگیز ساختهاند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنونشان و انتخابهای اکنونشان را به آن عرضه نمیکنند. در این روایت، کربلا نمیتواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود میماند و از درس و عبرت تاریخی، تهیست. برایناساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمیخیزد که هزینهدادن برای آن، معنا پیدا کند.
۲. و کاش فقط نظارهگر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومیرفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، همدردی میکنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابیگری مینشانند و جبههی سازش و تسلیم و انقیاد را برمیگزینند. از راه رفته، بازمیگردند و تجربهی گرهگشای مقاومت را کنار مینهند. مقاومت را باطل و بیفرجام میشمارند و بیاعتنا به خط حسین، به سوی قبلهی مذاکره و التماس و ذلت، سجده میکنند. وعدهی همراهی میدهند اما اندکی بیش، دوام نمیآورند و به جبههی مقابل میگریزند. برای غربت حسین، بر سینه میکوبند، اما برای تداوم راه حسین، قدم برنمیدارند. منطق حسین را دفن کرده و قیام خونینش را به یک خاطرهی محزون فروکاهیدهاند که بازخوانی سالیانهاش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را میبینند و مییابند، اما جانب لذت و منفعت و تعصب را میگیرند. هماشک و همدرد حسین هستند، نه همراه و هممنطق او. حقیقت را تنها نهادهاند و سر در لاک زندگی شخصی فروبردهاند. جز به خود نمیاندیشند و نصیبی از بیتعلقی نبردهاند. حسین را برای محرم و هیأت میخواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح میدهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را میستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمیگزینند و حتی از احتمال جنگ میهراسند. آداب تقیه میدانند و با مبارزه بیگانهاند. برای حسین، قیام را میپسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوستهها و ظواهر، متوقف ماندهاند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکندهاند. همعهد با عافیت هستند و تن به بلا نمیسپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت.
۳. چه کنیم با این تعارضها و تهافتها؟! چه کنیم با این تذبذبها و تلاطمها؟! چه کنیم با این فهم تاریخیشده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادتهای منهای ارادهی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معاملهگری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان میدهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دینفروشی میکنند. از دین خویش میفرسایند برای طلب دنیا. دنیایشان تا آنجا دینیست که هزینه ندارد. دینداریشان، بیهزینه و عافیتطلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشودهاند و کیسه دوختهاند، اما حسین نیزهنشین را میستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیکتر باشد را افراطی و تندرو میخوانند؛ چنانکه در زمانهی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه.
و حسین، چه زیبا و موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بندهی دنيايند و دين، لقلقهی زبان آنهاست، و هر جا منافعشان بهوسيلهی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مىچرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دينداران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزندهی او به جامعهای است که دین را در سایهی دنیا میطلبد و هر آنگاه که زمینهی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری میافکند و دنیا را بر صدر مینشاند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
.
♻️ به بچههامون چی یاد بدیم
🔰 حمید رسایی: جنبه احساسی #عاشورا را باید در خدمت جنبه حماسی، عقلانی و تکلیفی این روز گرفت. بنا بر این:
به بچههامون یاد بدهیم که امام #حسین(ع) از بییاری سر بریده شد، نه از بیآبی. حضرت #عباس(ع) از معرفت و مرام بیدست شد نه به خاطر مشک آب. امام حسین(ع) با هل من ناصر ینصرنی، یار میخواست نه آب.
به بچههامون از آزادگی و ذلتناپذیری امام حسین(ع) بگوییم نه فقط از لبهای تشنه. خیلیها لب تشنه از دنیا رفتند اما حسین(ع) نشدند. امام حسین(ع) یعنی مردانگی، آزادگی، غیرت، شجاعت و شهامت و حضرت عباس(ع) یعنی ولایتمداری، جوانمردی، معرفت، حیا، غیرت. حضرت عباس(ع) یعنی پشت امام بودن حتی بدون دست.
به بچههامون یکی از پیام اصلی فراموش شده #کربلا را یادآوری کنیم که شب عاشورا به یارانش فرمود هر کس از شما حقالناسی به گردن دارد، از بین ما برود که اگر #حقالناس به گردن داشته باشیم، در رکاب حسین شمشیر زدن و شهید شدن هم کمکی نمیکند.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
شما قضاوت کنید
خانم سلیمانی یک صحبت بدون سند را با کنایه و خارج از اخلاق مطرح می کند
حجت الاسلام آقامیری با عدد و رقم و آمار و استدلال پاسخ او را می دهد.
یک دفعه طرفداران آقای قالیباف در پوشش حمایت از آقای قالیباف به آقامیری هجمه می کنند.
یکیشون که هیچی برا گفتن نداره میگه دادشت رو خلع لباس کردن😳
✍️ انتخابات رو هم با همین شخصیت پرستی ها مهندسی می کنن امثال این عزیزان!
@NoRetouchPolitics
زنگنه حرف خود را پس گرفت
@agha30zadeh
🔰زنگنه ۲۱ تیر:
سعید جلیلی بگوید چرا با بابک زنجانی دیدار کرد.
زنگنه ۲۴ تیر:
من هیچ جا نگفتم آقای جلیلی با بابک زنجانی دیدار کرده است.
⭕شما هم به گروه
"نظارت مردم بر دکتر پزشکیان"
https://eitaa.com/joinchat/2330854185Cb24cc77abd
بپیوندید🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وضعیت هولناک اورژانس خمینیشهر اصفهان در روز عاشورا
🔹اونقدر قمه زدن و سرهاشون شکافته که اومدن بخیه بزتن.
🔸این همه امام حسین (علیهالسلام) زیبایی داره، اون همه روز عاشورا نصیحت کرده که شما برید این کارها رو کنید؟
🔹جالبه وقتی داعش گفت میخواد به حرم حضرت زینب (سلامالله علیها) جسارت کنه یه نفر از این قمهزنها پا نشد بره مدافع حرم بشه!
🔸این جریان چطوری میخواد جواب بده شیعهنشدن اونایی رو که با سرچ دربارهٔ شیعه به این تصاویر خونی و خودزنی احمقانه رسیدن؟!
خوراک شبکه های معاند فراهم کنید 😔😔‼️
🌴اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌴
@NoRetouchPolitics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدمت سلبریتی های مذهبی نما! جذب حسین و ابالفضل (علیهماالسلام) این شکلیه نه اینکه راه رفتن خودتم فراموش کنی!
#محرم
@NoRetouchPolitics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم لندن بهتر از برخی ایرانی ها حرکت عزای اباعبدالله علیه السلام رو نگه می دارن!
#صورتی_ها
@NoRetouchPolitics
49.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تا خدا، منزل به منزل با حسین (ع)
▪️«منزل چهارم: انقطاع»
🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی
🏴 عزاداری شب پنجم #محرم۱۴۰۳
🔺 هیأت آیین حسینی | ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
☑️ @MeysamMotiee
#مداحی_فاخر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر جامعه به این سمت رفت بخوانید الفاتحه را ...
@NoRetouchPolitics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سَلامٌعَلىقَلبِزَينَبَالصَّبور
کلیپ مداحی "دیر رسیدم"
خدایا به اضطرار دل حضرت زینب سلام الله علیها در شام غریبان فرج امام ما را برسان.
#اللهمعجللولیکالفرج
اشک چشمتون جاری شد برای فرجِ صاحب عزا دعا کنید...😭
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
.
♻️ «و هذا یومٌ فَرِحَت به آلُزیادِِ و آلُمَروان»
صدا و سیما شاید یادش بره ولی ما سالگرد عاشورای ۸۸ رو فراموش نمیکنیم. فراموش نمیکنیم آنانکه شعارشان «یاحسین میرحسین» بود، در عاشورای آن سال چگونه چهرهٔ حقیقی خود را با حمله به هیئات و عزاداران حسینی فاش کردند.
#ارسال_به_دیگران
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
😏برای اونایی که کل دغدغهشون برای حرف زدن با مردم فقط ایام انتخاباته و مردم رو شبیه برگه رأی میبینن ، طبیعیه که این چیزا قابل درک نباشه
#سعید_جلیلی
@NoRetouchPolitics
.
♻️ تصاویری از عزاداری و زنجیرزنی علنی تعدادی از خانمهای کشف حجاب کرده در فضای مجازی در حال نشر است. قطعا اکثر قریب به اتفاق هیئتهای مذهبی به خوبی با فلسفه عاشورا آشنا هستند و میدانند که هیئت جای گناهکار هم هست ولی جای انجام گناه نیست. اکثر هیئتهای مذهبی میدانند که اساسا قیام حسین علیه السلام برای مقابله با ترویج گناه در تمام ابعاد آن توسط یزیدیان بود.
در عین حال نمیدانم این تصاویر مربوط به امسال هست یا نه، اما اگر کسی مستنداتی از این اتفاق دارد، ارائه دهد تا از دستگاههای ذیربط مثل سازمان تبلیغات و نیروی انتظامی در خصوص اجازه فعالیت به چنین هیئتی را پیگیر شویم.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1