eitaa logo
افق مبین||سید محمد هاشمی
1.2هزار دنبال‌کننده
601 عکس
142 ویدیو
12 فایل
تاملات، نوشته ها و جلسات سید محمد هاشمی، طلبه حوزه علمیه قم ارتباط با بنده: @SMHashemi128
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 یادگیری زبان انگلیسی برای طلاب ✏️ سید محمد هاشمی 📌یکی از سوالات طلبه ها در برنامه تحصیلی لزوم یا عدم لزوم فراگیری یک زبان خارجی (خصوصا انگلیسی) است. به نظر می رسد چند دلیل می توان برای توجیه تلاش جهت یادگیری زبان اقامه کرد: ⭕️ ۱- معیشتی: برخی توانمندیِ تسلط بر را برای مقاصد معیشتی و مالی می خواهند برای اینکه از طریق تدریس یا ترجمه یا ... از جهت مالی منتفع شوند. این دلیل البته عمومی است و ربطی به خصوصیت طلبگی ندارد. ⭕️ ۲- هویتی - اجتماعی: برای برخی طلاب فراگیری زبان انگلیسی خصوصا در برابر قشر دانشگاهی عنصری است. تسلط بر یک زبان دیگر خصوصا اگر از قبیل زبان های غربی باشد برای برخی نشانگرِ «به روز» بودن یا عدم اکتفا به علوم قدیمه است. برخی طلاب برای حل مشکل هویتی دست به کارهای متعددی زده اند و می زنند. حضور بسیار پررنگ در فضای مجازی و تلاش برای یادگیری زبان خارجی و برخی کارهای دیگر در همین فضا معنا می شود. ⭕️ ۳- تبلیغی: یکی از دلایل فراگیری زبان انگلیسی، تلاش برای و انقلاب اسلامی است. امروزه فضاهای تبلیغی گسترده ای در فضای مجازی و فضای واقعی وجود دارد و اسلام هم به رغم تمام تبلیغات، جذابیتِ زیادی در دنیا ایجاد کرده است. به همین جهت مجهز شدن به فراگیرترین زبان در دنیا در جهت ترویج اسلام، دلیلی بسیار محکم است. طلاب زیادی نیز در این عرصه وارد شده اند و توفیقاتی نیز کسب کرده اند. ⭕️ ۴- پژوهشی: یکی از دلایل مهم نیاز به فراگیری زبان، تحقیقات و پژوهش های مرتبط با عرصه دین و معنویت است. امروزه کارهای گسترده ای در این عرصه در دانشگاه ها و مراکز علمی مهم دنیا اتفاق می افتد که اطلاع به روز از آن (منتظرِ ترجمه نماندن)برای طلابِ محقق ضروری است. استفاده از این تحقیقات نیاز محتاج به تسلط گسترده بر زبان انگلیسی دارد. ⭕️ ۵- آشنایی با هویت اندیشه ای و فرهنگی مغرب زمین: یکی از دلایل دیگر (به نظر مهمترین دلیل) استفاده از زبان برای آشنایی با هویت اندیشه ای و فرهنگی دنیای جدید است. اگر به دقت به تاریخ نگاه کنیم می بینیم عموما تسلط خوبی بر زبان عربی و فارسی داشتند و هرگز به ترجمه ها اکتفا نمی کردند بلکه گاهی متصدی ترجمه و حتی تصحیح برخی کتب اساسی اندیشه اسلامی می شدند. برای مثال تا همین امروز بسیاری از کتب اساسی عرفان اسلامی، با تصحیح برخی مستشرقین یا اندیشمندان غربی به چاپ می رسد. هانری کربن برای ما شاید آشناترین باشد. 🔸 جمع بندی: ✅ به نظر می رسد در میان ادله (جز دلیل اول که خصوصیت طلبگی نداشت) دلیل دوم یعنی جهت هویتی چندان ارزشی نداشته باشد و تنها به اتلاف وقت برای یادگیری زبان منجر شود. ان شاء الله در نوشته دیگری توضیح خواهم داد که ترمیم وجه هویتی به این شکل در تضاد با است. ✅اما به نظرم هر کدام از سه دلیل دیگر برای تلاش جهت تسلط کامل بر زبان انگلیسی برای طلاب کافی است. امروزه عرصه تبلیغ به فضای مجازی هم توسعه پیدا کرده و مخاطبان صدها میلیونی به این زبان سخن می گویند یا با آن آشنایی دارند و میزان مبلغان فعلی به هیچ وجه کفاف چنین جامعه مخاطب گسترده ای را نمی دهد. ✅دلیل چهارم نیز بسیار مهم است. ترجمه برخی آثار اساسی در غرب یا بسیار دیر منتشر می شود و یا در نهایت به خوبی نمی تواند مراد نویسندگان را منتقل کند. مضافا که مقالات متعددی وجود دارد که هرگز به مرحله ترجمه نمی رسد. به همین دلیل اگر طلبه ای بخواهد به معنای واقعی کلمه ناظر به فضای فعلی اندیشه در دنیا سخن بگوید ناچار از تسلط بر زبان است. ✅ اما دلیل پنجم به نظرم مهمترین دلیل باشد. متاسفانه ما اطلاع چندانی از واقعیات غرب نداریم. آنچه می دانیم عموما از فیلتر بسیاری از خبرگزاری هایی عبور می کند که خود نیز ارتباط اندیشه ای درستی با آن دیار ندارند. شناخت دقیق تر دشمن نیز به هر شکلی متوقف بر فهم درست فضای اجتماعی و سیاسی حاکم بر جامعه اوست. برای این امر هیچ راهی جز تسلط بر زبان (خصوصا انگلیسی) وجود ندارد. به نظر می رسد اگر مورد پنجم برآورده نشود هم تبلیغ و هم پژوهش های کاربردی یکسره عقیم خواهند ماند. از دلایل ناکامی های تبلیغی ما در دنیای عرب دقیقا همین انفکاک فرهنگی به علت نابلدی زبان عربی و عدم ارتباط گسترده با متفکران عرب زبان و آثار آن هاست. 🔸نکته: تمام این ادله و ضرورت ها زمانی ارزش دارد که یک طلبه به معنای واقعی کلمه اسلام شناس باشد و در مسیر امثال مطهری قدم برداشته باشد. در غیر این صورت زبان بیگانه دانستن جز وبال نیست و سودی به حال اسلام نخواهد داشت. به عبارت دیگر اگر در یک موقعیت فرضی بین تسلط مطلق بر چند زبان از یک طرف و دارا شدن گوشه ای از قوت اندیشه ایِ متفکری مثل شهید مطهری مخیر شویم بی تردید باید دومی را انتخاب کنیم. لذا دانستن زبان ابزار است نه مقصد و هدف. @ofoqemobin
☀️نظر مرحوم امام و حضرت آقا در مورد یادگیری زبان برای طلاب: 📌 امام خمینی 15 شهریور 1362: و تبلیغات آن قدری که برای خارج لازم است برای داخل کمتر از او لازم است. شما می بینید که امروز همه تبلیغات دنیا بر ضد اسلام است؛ با اسم ضدیت با جمهوری اسلامی اصل اسلام را محکوم می کنند. صورت اسلام را به یک صورت دیگری در آورده اند که غیر واقعیت اوست. پیشتر احتیاج به زبان، زبانهای خارجی نبود، امروز احتیاج است به این، یعنی جزو برنامه مدارس باید باشد، ، آنهایی که در همه دنیا شایع تر است. این باید یکی از چیزهایی باشد که در مدارس دینی ما که می خواهند تبلیغ بکنند، این امروز محل احتیاج است، مثل دیروز نیست که ما صدامان از ایران بیرون نمی رفت. امروز ما می توانیم در ایران باشیم و به زبان دیگری همه جای دنیا را تبلیغ کنیم، در همه جا مبلغ باشیم، و علاوه بر آن امروز رفتن به همه جای دنیا یک امر آسان و عادی است که مبلغین ان شاء اللَّه باید تربیت بشوند، و فیضیه و دانشگاه ما باید یک دانشگاه و یک فیضیه باشد برای همه دنیا، تبلیغ برای همه دنیا، برای همه کشورهای عالم. 📌 رهبر انقلاب 7 آذرماه 1368: خوشبختانه، مراجع ما موافقند. امروز، مراجع ما مثل مراجع دوران مرحوم آقاسیّدابوالحسن اصفهانی نیستند که فقط به تدریس فقه و اصول راضی باشند. خاطره‌یی را مرحوم آقای تهامی(رضوان‌اللَّه‌علیه) میگفتند که همین نکته را ثابت میکند. ایشان میگفتند که جلسه‌یی با مرحوم آقا برگزارکردیم و در آن جلسه مطرح شد که طلّاب برنامه و نظام پیدا کنند و بعضی از علوم جدیده را بخوانند و یاد بگیرند. ایشان هم اجمالاً موافقت کردند و بناشد طرحی فراهم بکنیم. جلسه‌ی دوم که خدمت ایشان رفتیم، در اتاق بیرونی به‌انتظار نشستیم. ایشان از اتاق شخصی خود تشریف آوردند و در چارچوبِ در ظاهر شدند. ما بلند شدیم و احترام کردیم. ایشان در حالی که قبای دگمه نبسته بر تن داشتند، گفتند که من نمیخواهم بیایم بنشینم؛ فقط خواستم نکته‌یی را به آقایان بگویم و آن این است که این پول و شهریه‌یی که من به طلّاب میدهم، ملک شخصی من است. به این صورت که آن را قرض میکنم، بعد که وجوهات آمد، قرض خودم را ادا میکنم. بنابراین، شهریه‌یی که من میدهم، ملک من است و من راضی نیستم که کسی این سهم امام و شهریه را مصرف کند؛ در حالی که غیر از فقه و اصول چیز دیگری را در حوزه بخواند. ایشان، این مطلب را گفتند و در را بستند و رفتند. آقای تهامی میگفتند: ما همین‌طور متحیر ماندیم چه کنیم. ما آمده بودیم با ایشان ترتیبات دروس جنبی و کلام و تفسیر و اخلاق و و امثال اینها را بدهیم و ایشان هم همین‌طور سَرِپا جوابمان را دادند و تشریف بردند! البته، آقاسیّدابوالحسن اصفهانی، مرجع بزرگوار عالم شیعه است و حق فراوانی هم به گردن اسلام و تشیع و روحانیت و فقاهت دارد. ما به ایشان اعتراضی نداریم. تشخیص ایشان این بوده؛ لیکن امروز مراجع این‌گونه نیستند. امروز، مراجع به ضرورتهایی که حوزه با آنها مواجه است، آشنا هستند و برای آن که حوزه را - آن‌چنان که نیاز زمان است - سازماندهی بکنند، آماده‌اند. @ofoqemobin
🎙 جلسات تدریس کتاب اسلام و نیازهای زمان شهید مطهری 🔰 دوره خط امام دانشگاه های استان اصفهان شهریور 1396 📌 مناسب برای دانشجویان علاقه مند به فهم اجمالی چیستیِ اجتهاد در اسلام 📣 تعداد جلسات: 3 @ofoqemobin 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گفت؛ ای گروه هر که ندارد هوای ما سر گیرد و برون رود از کربلای ما ⭕️ ناداده تن به خواری و ناکرده ترک سر نتوان نهاد پای به خلوت­سرای ما ⭕️ تا دست و رو نشست به خون می نیافت کس راه طواف بر حرم کبریای ما ⭕️ این عرصه نیست جلوه گه روبه و گراز شیرافکن است بادیه ی ابتلای ما ⭕️ هم­راز بزم ما نبوَد طالبان جاه بیگانه باید از دو جهان آشنای ما ⭕️ برگردد آن­که با هوس کشور آمده سر ناورد به افسر شاهی گدای ما ⭕️ ما را هوای سلطنت مُلک دیگر است کاین عرصه نیست در خور فرّ همای ما «میرزا محمدتقی حجت الاسلام» 🔆 صلی الله علی المظلوم الشهید یا لیتنا کنا معه فنفوز فوزا عظیما @ofoqemobin همین اشعار با نوای حاج محمود کریمی 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆افق مبین🔆 ✅ بررسی اندیشه های امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی 📚 چیستی فلسفه اجتماعی رهبر انقلاب ✅ تبیین نظام اندیشه شهید مطهری ⭕️ فهم نظام مند فقه و اصول و فلسفه ✅ بررسی نسبت فلسفه اسلامی و فلسفه غرب ⭕️ نگاهی به رهیافت های تحقق علوم انسانی اسلامی ✅ بررسی امتداد اندیشه های اسلامی در مسائل روز 📚 کانال شخصی سید محمد هاشمی، طلبه حوزه علمیه قم https://eitaa.com/joinchat/264306724Cb12f03d82d
✅ به دوستان خود (طلاب و دانشجویان و اساتید بزرگوار) معرفی بفرمایید. ⭕️ فهرست مطالب کانال: https://eitaa.com/Ofoqemobin/177
یکی از بزرگواران زحمت کشیدند و کل جلسات را تایپ کردند. اگر فرصت ویرایش شد ان شاء الله در کانال قرار میدهم.
🌀 حکایت طلبه جهادی در خط مقدم 🔹 روز اولی که تو بیمارستان دیدمش کلی با هم شوخی کردیم و خندیدیم پر انرژی و با روحیه با اون لهجه با نمک ترکی طلبه تبریزی که چند وقتی بود از تبریز اومده بود قم برای ادامه تحصیلات حوزوی و به قول خودش کسب فیض.... گاری را بار زدیم و راه افتادیم به سمت بخش تا اقلام را بین بیمارها و پرسنل بیمارستان پخش کنیم. 🔹 از طبقه پنجم کار شروع می شد طبقه طبقه چرخیدیم تا رسیدیم طبقه اول بخش مراقبتهای ویژه خب آنجا دیگه برای ما ورود ممنوع بود داشتیم اقلام را دم در خالی می کردیم که دیدم محمد با چندتا از پرستارها سلام و احوال پرسی کرد و رفت پشت در و شروع کرد از گوشه درب داخل را نگاه کردن تعجب کردم پرسیدم داستان چیه بچه ها گفتند مگه نمی دونی؟؟؟؟ خانمش بارداره و حالش بد شده الان هم تو آی سی یو بستری است با یک بچه شش ماهه تو شکمش و علائم شبیه ❗️خشکم زد باورم نمی شد زنت تو آی سی یو باشه و تو اینقدر با روحیه کنار جهادی ها مشغول خدمت باشی گذشت تا امروز بعد از نماز مغرب یکی از بچه ها بهش گفت محمد برو تلفن خونه کارِت دارند یک ربع نشد که برگشت با چشمهای قرمز گفت صادق خانمم فوت کرد ایندفعه همه خشکمون زد سکوت حاکم شد 🌐 صدا و سیمای مرکز قم @Manahejj
🔸 اخیرا گفتگویی در باب و برخی مسائل مربوط به آن با برادر عزیز حجت الاسلام جواهری در کانال ملاحظات و محاکمات داشتم که ان شاء الله ادامه خواهد داشت. قسمت اول آن در ادامه می آید. 👇👇👇
🔴 گفتگو با حجت الاسلام هاشمی #مباحثه_مجازی (2) - بخش اول 🔸چند روز پیش برای قسمت دوم #مباحثه_مجازی خدمت #حجت_الاسلام_هاشمی رسیدم و با اسکایپ یک مباحثه داغ درباره فضای علوم انسانی داشتیم که خیلی مفید بود. صوت بخش اول را در کانال قرار دادم. گفتگوی ما همچنان ادامه دارد و بخش دوم آن هم بزودی منتشر می شود. ✅ ایشان بحث علوم انسانی را در امتداد مواجه تمدن اسلامی با تمدن غرب بررسی کردند و همین زاویه نگاه منجر به حل خیلی از مسائل شد. 🔈 دانلود صوت مباحثه مجازی بخش اول با حجت الاسلام هاشمی👇 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ملاحظات و محاکمات (دست نوشته های سید مجتبی جواهری) 💠 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈🔈🔈 🔴 گفتگو با حجت الاسلام هاشمی #مباحثه_مجازی (2) - بخش اول ✔️ جریانات علوم انسانی در فضای مطالعات اسلامی 🔘دیدگاه خود را برای ادمین بفرستید: 🔔 @smojtabaamin 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ملاحظات و محاکمات (دست نوشته های سید مجتبی جواهری) 💠 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
🔰 مجموعه جلسات تدریس مجموعه #مقدمه_ای_بر_جهان_بینی_اسلامی 📚 در سالهای گذشته توفیق شد بخشی از مجموعه «مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی» را مورد بحث قرار دهیم. 🔺 پیش از این گفته ایم که به نظر می رسد بهترین سیر برای آشنایی با اندیشه اسلامی از طریق شهید مطهری (حداقل برای کسانی که سطح بالاتری از معارف ایشان را می خواهند) همین مجموعه مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی است. 🔹 در ادامه به تدریج جلسات تدریس کتاب های انسان و ایمان، جهان بینی توحیدی، انسان در قرآن، وحی و نبوت و جامعه و تاریخ در کانال قرار می گیرد. ایده ی کلی لزوم قرار گرفتن این سیر برای آشنایی با شهید مطهری در یادداشتی در پست بعدی می آید: @ofoqemobin 👇👇👇
🎙 مجموعه جلسات کتاب انسان و ایمان 🔰ارائه شده در مدرسه عملیه امام خمینی (ره) تهران 🔺 تعداد جلسات: 9 ⭕️ دانلود صوت جلسات: https://eitaa.com/ofoqemobinsupport/246 ✅ جلسات تدریس کتاب های بعد به تدریج در کانال قرار می گیرد. @ofoqemobin
تا رجب تمام نشده فرصت این دعوت الهی را در یابیم 👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉🔉 💠 ففروا الی الله 👈داستان عبدفرار و ملاحسینقلی همدانی 👈ذکر موت، روش پیامبر در تربیت اصحاب 🔰 استاد علی فرحانی 📌گزیده بیانات استاد در شب بیست و یکم رمضان 1438، اهواز، مسجد مهدی منتظر @fater290
🔰 شاید حیرت آور باشد که شخصی مانند آقای با آن نگاه و توجه جدی به آیات و روایات و سنت اسلامی و نقد حداکثری فلسفه ای که به زعم او از آمده امروز به دنبال پروژه عصرِ حیرت و یک اسلامِ به شدت حداقلی باشد. ولی به نظرم هیچ تعجبی ندارد. این نتیجه همان نگاه غیر دقیق به علوم عقلی و آیات و روایات است. ✏️ در باب پروژه ایشان پس از چاپ کامل کتابشان ان شاء الله بیشتر خواهم نوشت. @ofoqemobin
🔆 کرونا و معنویت در خلوت؛ تاملی در ایمان و تنهایی @ofoqemobin 👇👇👇
⭕️ کرونا و معنویت در خلوت 🕌 یکی از ابعاد ظهور و بروز دین، عرصه اجتماعی دین و و با عظمت است. این جلوه از حضور دینی در ایرانِ ما و پس از انقلاب تبلور بسیار بزرگ تری یافت. 🔺 این اجتماعات حس و حال معنوی را شدت می بخشد و هویت جمعیِ دینی را ارتقا می دهد. در سنت اسلامی نیز به شدت به این هویت جمعی تاکید شده است. تاکید به مسجد، نماز جماعت، زیارت، مجالس عزا، جهاد و ... از همین قبیل است. 🔺 اما در ادبیات دینی ما عنصر مهمی در معنویت وجود دارد به نام «». در اعمال ام داوود که مناسبت آن چند روزی است سپری شده، امام صادق (ع) خطاب به ام داوود می فرماید: «وَ اجْتَهِدِي أَنْ لَا يَدْخُلَ عَلَيْكِ أَحَدٌ يُكَلِّمُكِ أَوْ يَشْغَلُك‏» (فضائل الاشهر الثلاثه، للشیخ الصدوق ص 35) یعنی تلاش کن در این حال کسی وارد بر تو نشود که با تو سخن گوید و مشغولت سازد. 🔺اتصال و توجه حقیقی انسان به خدا با توجه به غیر و فرورفتن در کثرات جمع نمی شود. به همین دلیل مساله «خلوت» در عبادات در ادبیات اسلام و بعدها عرفان اسلامی بسیار جدی شده است. به نحوی که مساله «» از ارکان اساسی سلوک عرفانی مطرح شده و می شود. در میان علمای شیعه کتبی مانند مرحوم ابن فهد حلی و کشف المحجه سید بن طاووس و آثار ابن عربی و اتباع او و نیز کتب مهم عرفان عملی مانند اشاراتی جدی به این مساله وجود دارد. برخی جوهره حقیقی «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» را همین می دانند. 🔺 البته گاهی این خلوت در برخی تعابیر به «عزلت»ی حداکثری گسترش پیدا کرده و هر حضور و کنش اجتماعی را منتفی می داند. مرحوم شهید مطهری در نقاط مختلفی از آثار خود این نگاه به عزلت را نقد می کند. (مراجعه کنید به بررسی مکتب عرفا در کتاب انسان کامل، و مساله تقوا در کتاب آزادی معنوی) مرحوم امام نیز عملا با انقلاب اسلامی معنای جدیدی به سلوک و خلوت و عزلت داد. و ظهور و بروز اجتماعیِ معنویت را به اوج رساند. 🔺 اما در کلام هیچ یک از حتی اجتماعی ترین علمای اهل اخلاق و عرفان نمیتوانیم نشانه ای پیدا کنیم که حضور در اجتماع را در حد از بین بردن خلوت بین انسان و خدا جایز بدانند. بلکه حداکثری ترین امور اجتماعی مانند جهاد و سیاسات باید با عمیق ترین جوهره تقوایی همراه باشد. 🔺 گسترش مناسک جمعی برکات بسیار زیادی دارد اما شاید یکی از اشکالاتی گاهی در متن این اجتماعات دامن ما را می گیرد شرطی شدن باشد. به این معنا که برای برخی حالِ زیارت و دعا و توسل و ... تنها متوقف بر حضور در اجتماعات باشد. به طوری که اگر در شب قدری نتوانست جمعی پیدا کند، بخوابد یا با کمترین حس و حال آن شب را صبح کند. 🔺 این ایام که اجتماعات با اجبار بیماری برگزار نمی شود شاید فرصت تمرین این خلوتِ معنوی و توجه به خدا بدون نیاز به سایر افراد باشد. 🔺 برای کسانی که در این مسیر قرار گیرند افسردگی از تنهایی و بی معناست. 🔺 شاید در تعبیرات امام و مرحوم علامه طباطبایی خلوتی در ضمن حضور حداکثری در جامعه بتوان یافت که با حقایق قرآنی و روایی نیز سازگار است و در جای خود باید از آن بحث شود. 🔺 ان شاء الله که به زودی باب زیارت و دعای جمعی مومنان دوباره باز شود.   @ofoqemobin
📣 مجموعه جلسات منتشر شده در کانال: 🎙 مجموعه جلسات ظرفیت شناسی علوم اسلامی در تحول علوم انسانی: https://eitaa.com/Ofoqemobin/181 🎙 مجموعه جلسات تبیین مبانی و نظام اندیشه شهید مطهری: https://eitaa.com/Ofoqemobin/133 🎙 مجموعه جلسات تدریس کتاب انسان و ایمان شهید مطهری: https://eitaa.com/Ofoqemobin/227 🎙 مجموعه جلسات تدریس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن: https://eitaa.com/Ofoqemobin/34 🎙 مجموعه جلسات ریشه های علوم انسانی مدرن: https://eitaa.com/Ofoqemobin/68 🎙 مجموعه جلسات سیر تطور فقه و اصول شیعه: https://eitaa.com/Ofoqemobin/88 🎙 جلسات سیری در حکمت متعالیه: https://eitaa.com/Ofoqemobin/138 مجموعه جلسات انسان شناسی اسلامی: https://eitaa.com/Ofoqemobin/164 @ofoqemobin
🕌 عملی شریف برای شب بیست و دوم ماه مبارک رجب (امشب) ⭕️ مرحوم در کتاب شریف به روایت از رسول الله (ص) نمازی برای شب بیست و دوم رجب بیان می کند. در این روایت پیامبر فرموده است هر که این نماز را به جا آورد قبل از مرگ مقام خود در را خواهد دید. نحوه انجام: 🔅8رکعت (4 نماز دو رکعتی) 🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(7) 👈بعدازنماز:صلوات(10)+استغفار(10) 🖊 متن روایت در اقبال: وجدناه في كتب فتح الأبواب إلى دار الثواب مرويّا عن النبي صلّى اللّه عليه و آله قال: و من صلّى الليلة الثانية و العشرين من رجب ثماني ركعات بالحمد مرة و «قُلْ يٰا أَيُّهَا الْكٰافِرُونَ» سبع مرات، فإذا فرغ من الصلاة صلّى على النبي صلّى اللّه عليه و آله عشر مرات و استغفر اللّه عزّ و جلّ عشر مرات، فإذا فعل ذلك لم يخرج من الدنيا حتّى يرى مكانه من الجنّة، و يكون موته على الإسلام و يكون له أجر سبعين نبيّا (ج 3 ص 258) التماس دعا @ofoqemobin
⭕️ جریان جهالت 🔺 امشب پس از بسته شدن درب های حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها عده جمع شدند و به اعتراض درها را شکستند و پیروزمندانه وارد حرم شدند. 🔺 ظاهرا گفته شده که بخشی از عوامل این حمله طرفداران فرقه ای منحط هستند. 🔺دوستان انقلابی و برادران مومن باید بدانند که تا زمانی که اشتباهات ما ادامه دارد این ساختارشکنی واضح نیز ادامه خواهدیافت. 🔺وقتی بخشی از افراد از روز اول شیوع این ویروس تحلیل های به مخاطبان تحویل دادند و کل این ویروس را مخصوص ژن ایرانی دانستند و بودن بیماری را هم منکر شدند و همه را از رفتن به بیمارستان بر حذر داشند باید منتظر این روز می بودیم. تا چه زمانی باید جای تحلیلهای عالمانه را جاهلانه و بی سند بگیرد؟ 🔺تا چه زمانی باید به جای بحث و اندیشه به یاوه گویی فرصت دهیم؟ تا کی باید جدول برنامه های انگلیسی منحوس را اشتباهات ویرانگر ما پر کند؟ 🔺کار باید به جایی برسد که فرقه منحطی به خود اجازه دهد قانون را و درب حرم را بشکند. همان فرقه ای که یک قطره خون برای زینب کبری (س) نداده، همان فرقه ای که از هر فرصتی برای لجن مالی به چهره استفاده کرده، همان فرقه ای که در روز نهم ربیع هر فسق و فجوری را به نام فرحه الزهرا در همین شهر قم حلال می داند. 🔺باید بازگردیم و در فهمهایمان تامل کنیم. الحمدلله که پیامهای رهبر انقلاب واضح و صریح است و الا باید با جهالتهای مستمر چه می کردیم؟ پ.ن: البته که دردناک ترین اتفاق دیدن بسته شدن درب حرم حضرت معصومه(س)در قم است حرمی که مرکز انوار الهی است. ✏️ سید محمد هاشمی @ofoqemobin