هدایت شده از KHAMENEI.IR
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | تحلیل حضرت آیتالله خامنهای درباره مجاهدت امام کاظم عليهالسلام
💻 @Khamenei_ir
🔰 توصیه مرحوم سید بن طاووس قدس الله نفسه به قرائت زیارت امیر المومنین علیه السلام در شب مبعث:
🔺 اعلم ان من أفضل الأعمال فيها زيارة مولانا علي أمير المؤمنين عليه السلام فيزار فيها زيارة رجب أو بغيرها ممّا أشرنا إليه
اقبال الأعمال
@ofoqemobin
🎙 گفتگو به مناسب عید مبعث پیرامون رهاورد حضرت رسول (ص):
https://islamicpulse.tv/ivideo/a-new-ethical-model-the-bethat-ip-talk-show-english/
@ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
♨️♨️نمازهای هر شب ماه شعبان از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس(ره)
💠شب1
🔅100 رکعت
هررکعت:حمد(1)+ +توحید(1)
بعد از پایان نماز: حمد (50)
🔅12 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(15)
🔅2رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(30)
بعد از سلام: اللهم هذا عهدی عندک الی یوم القیامه
🔅2رکعت (در سه شب اول در صورتی که سه روز اول شعبان صائم باشد)
🔺هر رکعت:حمد(1)+ توحید(11)
💠شب2
🔅50 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(1)+فلق(1)+ ناس (1)
💠شب3
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(25)
💠شب4
🔅40 رکعت
🔺هر رکعت:حمد(ا)+توحید(25)
💠شب5
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(500)
بعد از پایان: صلوات (70)
💠شب6
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(50)
💠شب7
🔅2رکعت
🔺رکعت اول:حمد(1)+توحید(100)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+آیت الکرسی(100)
💠شب8
🔅2رکعت
🔺رکعت اول:حمد(1)+ آیه ی 285و آیه 286 سوره بقره (5) + توحید (15)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+آیه آخر سوره کهف (1) + توحید (15)
💠شب9
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ نصر(10)
💠شب10
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(1)+ کوثر (3)
💠شب11
🔅8 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(10)
💠شب12
🔅12 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+تکاثر(10)
💠شب13
🔅2رکعت
🔺هر رکعت:حمد(1)+تین(1)
💠شب14
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+عصر(5)
💠شب15
🔅4رکعت (بین مغرب و عشاء)
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (10) در روایت دیگر: توحید (11)
👈بعدازنماز: یا رب اغفر لنا (10) + یا رب ارحمنا (10) + یا رب تب علینا (10) + توحید (21) + بگوید: سبحان الذی یحیی الموتی و یمیت الاحیاء و هو علی کل شیء قدیر (10)
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (100)
👈بعدازنماز: اللَّهُمَّ إِنِّي إِلَيْكَ فَقِيرٌ وَ مِنْ عَذَابِكَ خَائِفٌ وَ بِكَ مُسْتَجِيرٌ رَبِّ لَا تُبَدِّلِ اسْمِي وَ لَا تُغَيِّرْ جِسْمِي رَبِّ لَا تُجْهِدْ بَلَائِي رَبِّ لَا تُشْمِتْ بِي أَعْدَائِي أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عِقَابِكَ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذَابِكَ وَ أَعُوذُ بِرِضَاكَ مِنْ سَخَطِكَ وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْكَ جَلَّ ثَنَاؤُكَ أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ وَ فَوْقَ مَا يَقُولُ الْقَائِلُونَ فِيكَ و بعد هر دعایی دوست داشتی انجام بده.
🔅2رکعت (پس از نماز عشاء)
🔺رکعت اول:حمد(1)+کافرون(1)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+توحید(1)
👈بعدازنماز:سبحان الله (33) + الحمدلله (33) + الله اکبر (34) + دعای مذکور در اقبال (ج 3 ص 315) + در سجده: یا ربُّ یا الله (7) + لا حول و لا قوه الا بالله (7) ما شاء الله لا قوه الا بالله (7) + لا قوه الا بالله (10) + صلوات + درخواست حاجت از پروردگار (این سجده به دو روایت دیگر نیز با قدری تفاوت در اقبال نقل شده است)
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (250) (در برخی روایات 50 توحید هم پذیرفته شده)
👈بعدازنماز: اللَّهُمَّ إِنِّي إِلَيْكَ فَقِيرٌ وَ مِنْ عَذابِكَ خائِفٌ وَ بِكَ مُسْتَجِيرٌ، رَبِّ لٰا تُبَدِّلْ اسْمِي، رَبِّ لٰا تُغَيِّرْ جِسْمِي، وَ لٰا تُجْهِدْ بَلائِي، وَ لٰا تُشْمِتْ بِي أَعْدائِي، اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عُقُوبَتِكَ، وَ أَعُوذُ بِرِضاكَ مِنْ سَخَطِكَ، وَ أَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذابِكَ.وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْكَ لٰا إِلٰهَ إِلَّا أَنْتَ، جَلَّ ثَناؤُكَ لٰا احْصِي مِدْحَتَكَ وَ لٰا الثَّناءَ عَلَيْكَ، أَنْتَ كَما أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ وَ فَوْقَ ما يَقُولُ الْقائِلُونَ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بِي كَذٰا وَ كَذا. (در روایت دیگر در اقبال دعای دیگر هم آمده است ج 3 ص 319)
🔅100 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10)
👈بعدازنماز: آیت الکرسی (10) + حمد (10) + سبحان الله (100)
🔅2 رکعت (بعد از نماز عشاء) (این عمل در واقع سه نماز هم پیوسته است):
🔺رکعت اول:حمد(1)+سه آیه اول سوره بقره (1) + آیت الکرسی (1) + سه آیه آخر سوره بقره (1)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+ناس (7) + فلق (7) + توحید (7)
👈 بعد از سلام نماز: 4 رکعت:
🔺رکعت اول: حمد (1) + یاسین (1)
🔺رکعت دوم: حمد (1) + دخان (1)
🔺رکعت سوم: حمد (1) + سجده (1)
🔺رکعت چهارم: حمد (1) + ملک (1)
👈 بعد از سلام نماز: 100 رکعت:
🔺هر رکعت: حمد (1) + توحید (10)
پیامبر می فرماید: اگر بعد از این نماز دعا کند مرا در آن شب ببیند، می بیند.
🔅نماز مخصوص نیمه شعبان در کربلا ( اقبال ج 3 ص 347)
💠شب16
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی (1) + توحید (15)
💠شب17
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1) + توحید (71)
👈بعدازنماز: استغفار (70)
💠شب18
🔅10رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(5)
💠شب19
🔅2رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ آیه 26 سوره آل عمران (5)
💠شب20
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+نصر(15)
💠شب21
🔅8 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (1) + فلق (1) + ناس (1)
💠شب22
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1) +کافرون(1) + توحید (15)
💠شب23
🔅30 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+زلزال (1)
💠شب24
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ نصر (10)
💠شب25
🔅 10 رکعت
🔺هر رکعت: حمد(1)+ تکاثر (1)
💠شب26
🔅10 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ دو آیه آخر سوره بقره (10)
💠شب27
🔅2 رکعت
🔺 هر رکعت: حمد (1) + اعلی (10)
💠شب28
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (1) + فلق (1) + ناس (1)
💠شب29
🔅10 رکعت
🔺هر رکعت:حمد(1)+تکاثر (10) + فلق (10) + ناس (10) + توحید (10)
💠شب30
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ اعلی (10)
👈بعد از نماز: صلوات (100)
#اخلاق_و_عرفان
#رجب_شعبان_رمضان
@almorsalaat
4. تطبیق اصول بر فقه.mp3
13.04M
🔺 جلسه چهارم تطبیق اصول بر فقه
🔰 بررسی بیان شهید ثانی در ترک کلام و نسبت آن با استدلال بر مبطل بودن «تامین» در صلاه از منظر اصول فقه
@ofoqemobin
هدایت شده از موسسه فرهنگی و پژوهشی سبحان
▪️مدرسه مجازی سبحان تقدیم می کند:
🔅 آغاز ثبت نام دوره معرفتی اسلام جامع + کتابچه حاوی متن تنظیم شده جلسات
(بررسی مکتب جامع و همه جانبه اسلام ناب محمدی)
🔰 استاد علی فرحانی
▪️در 4 جلسه به صورت مجازی در تاریخ های:
(18، 21، 25 و 28 اسفند ماه 1400 روزهای چهارشنبه و شنبه)
▪️ساعت 17
▪️سرفصل های دوره:
🔘 منبع شناسی:
کتاب و سنت، طبیعت و عقل تجربی، شهود و ضمیر انسان، تاریخ تمدن
🔘 جریان شناسی:
سیر تطور علوم اسلامی با نگاهی بر تقسیم معارف اسلامی به عقاید، اخلاق و احکام
🔘روش شناسی:
اجتهاد و تکامل ایدئولوژی
🔘 آسیب شناسی:
خطاهای شناختی، سنت گرایی، شخصیت گرایی و ...
⚠️ظرفیت محدود⚠️
🔅لینک ثبت نام:
🌐 https://www.sobhan-ins.com/product/eslam_jame/
📣کانال موسسه فرهنگی پژوهشی سبحان:
@sobhan_ins
هدایت شده از المرسلات
006-az-mokatebat-ta-ghiamat.mp3
2.67M
🔊#اخلاق_و_عرفان| خدا را بپرستیم نه صورت علمیه را.
🎙استاد علی فرحانی
🌀همانطور که استاد بارها تاکید می کنند بزرگترین مانع انسان از وصول به توحید حقیقی، حجاب علم حصولی و مفاهیم است. بدون التفات به این مساله، صورت علمیه و مفهوم، جای حقیقت را میگیرد. حتما #بشنوید.
#پای_درس_استاد
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
📣#مدرسه_مجازی_المرسلات برگزار میکند:
♨️دوره جامع آموزش حکمت اسلامی #طوبی
1️⃣#ترم_اول: آموزش #بدایه_الحکمه، مرحله اول، مباحث: اصالت وجود، تشکیک و تخصیص
🎙استاد علی فرحانی
⏰۱۵ فروردین الی ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
⏳ #فیلم جلسات #آفلاین تدریس: ۱۰ساعت (۲۰جلسه، ۳۰دقیقهای)، روزهای شنبه تا دوشنبه
♦️جلسات تکمیلی #آنلاین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(تعمیق محتوا، بررسی ارجاعات، تقریرخوانی، پرسش و پاسخ و ...) توسط #استادیاران حجج اسلام : مقدسی، هاشمی، جواهری، ستوده، ابراهیمی و فاطمی با محوریت کتاب #در_آستانه_حکمت
⬇️لینک ثبت نام👇👇
soda96.ir/touba-hekmat/
soda96.ir/touba-hekmat/
🌐مدرسه مجازی المرسلات 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
افق مبین||سید محمد هاشمی
📣#مدرسه_مجازی_المرسلات برگزار میکند: ♨️دوره جامع آموزش حکمت اسلامی #طوبی 1️⃣#ترم_اول: آموزش #بدای
☝️ توصیه میکنم بزرگوارانی که علاقه مند به فلسفه هستند (طلبه و دانشجو) برای آشنایی عمیق با فلسفه علامه طباطبایی با این دوره همراه شوند
ان شاء الله بنده هم در جلسات تکمیلی این دوره در خدمت دوستان خواهم بود.
هدایت شده از افق مبین||سید محمد هاشمی
💢 پیرامون تدریس بدایه الحکمه استاد علی فرحانی
🔰 سید محمد هاشمی
💠بسیاری از طلاب و دانشجویان، گاهی از نحوه کار فلسفی می پرسند. پاسخ بنده به کسانی که مستوای منطقی خوبی در مقدمات تحصیل به دست آورده اند، کار با جلسات بدایه استاد فرحانی است. این جلسات تحقیقی بینش بسیار عمیقی در فلسفه به متعلم می دهد و او را از دام قرائت های متشتت در علمی که قرار است واقعیت هستی را در آینه فهم انسان قرار دهد رهایی می دهد. در ادامه برخی مزایای این جلسات را به اختصار می آوریم:
1⃣ شروع واقعی از بدیهیات:
جلسات بدایه استاد بر اساس مشی همیشگی علامه طباطبایی در مجموعه کتب خود از بدیهی ترین نقطه ی فکری بشر آغاز می شود و بر همین اساس تقریر صحیحی از نظر علامه نیز ارائه می کند. نظریه ی استاد در عدم تقدم معرفت شناسی بر فلسفه از همین نوع نگاه ناشی می شود.
2⃣ایجاد فضای مشاوراتی در ضمن تدریس:
در طول این جلسات، استاد با نگاهی تحقیقی با متعلمین در کلاس همراه می شود و اجازه می دهد، دانش پژوهان در جلساتی صرفا تقریر استاد را مورد بررسی و حتی نقد قرار دهند و فهم نهایی خود را از این جرح و تعدیل حاصل کنند.
3⃣استکمال واقعی در علم حصولی:
به نظر استاد، فلسفه دانی، یک استکمال حقیقیِ علمی است. از این جهت صرف آشنایی با اصطلاحات نه تنها کافی نیست بلکه گاهی به شدت رهزن است. به همین جهت در طول این تدریس مخاطبان ریاضتِ مثبت علمی را در فلسفه تجربه می کنند و برای مثال حقیقتا وقتی به انتهای مرحله ی وجود ذهنی می رسند، حقیقت فلسفه و اندیشندن پس از اصالت وجود را در خود می یابند.
4⃣ترسیم مستحکم مبنای حکمت متعالیه:
از آن جهت که فلسفه ی اسلامیِ مورد نظر علامه از نظریه اصالت وجودی صدرا می گذرد، استاد زمان مفصلی را به نهادینه کردن مبنای اصالت وجود، سعه ی براهین دال بر آن، ارتباط منطقی اصالت وجود، تشکیک، تخصص، وجود ذهنی، حرکت، علم و الهیات بالمعنی الاخص اختصاص می دهند. برای مثال خوب است به پایان مباحث ایشان در اصالت وجود و نحوه ی ورود به بحث تشکیک در این دوره تدریس مراجعه کنید. بر اساس نگاه استاد در همان کتاب بدایه و پیش از آغاز نهایه، تقریر غنی تر علامه طباطبایی از اصالت وجود نسبت به صدرا بیان می شود. و در پایان براهین اصالت وجودی بدایه روشن می شود که آنچه صدرا در باب علیت می خواست نتیجه بگیرد علامه طباطبایی در ابتدای فلسفه نتیجه گرفته است.
5⃣فلسفه به مثابه یک جهان بینی:
در این سلسله جلسات، فلسفه نه به صورت یک علم چند بخشی بلکه به عنوان یک منظومه ی فکری و جهان بینی استدلالی معرفی و ترسیم می شود. به همین جهت در این تدریس از مرحله اول بدایه تا مرحله ی دوازدهم آن وحدت اتصالی روشنی به چشم می خورد.
6⃣آشنایی با شارحان کلام علامه طباطبایی(نوصدراییان):
از آنجا که نظرات علامه طباطبایی پس از ایشان مورد بررسی و حتی نقد قرار گرفته است در این جلسات در کنار تبیین بدایه الحکمه، آثار اساتید معظم همچون حضرات آیات مطهری، جوادی، مصباح و حسن زاده آملی نیز به فراخور هر بحث مورد بررسی قرار می گیرد. از این رو این جلسات به نوعی می تواند علاوه بر شرح بدایه بررسی کتبی مانند، شرح منظومه، رحیق مختوم و تعلیقه علی النهایه نیز قلمداد شود. به همین علت، متعلم پس از پایان این دوره تدریسی تسلط خوبی نسبت به مبانی و آراء فیلسوفان اسلامی معاصر به دست می آورد.
7⃣ اتصال مباحث فلسفی و عرفانی:
در این جلسات اتصال و ثمرات مباحث فلسفی به نحو بسیار اثرگذاری هم از جهت علمی در عرفان نظری و هم از جهت عملی در عرفان عملی بررسی می شود. (مراجعه کنید به جلسات وجود ذهنی، انتهای اصالت وجود، مباحث اضافه اشراقی و فصل عاشر مرحله ی علم و عالم و معلوم)
📌 ادامه 👇👇
هدایت شده از افق مبین||سید محمد هاشمی
📌 ادامه از 👆👆
8⃣تبیین اساسی علم حصولی:
اما یکی از مزایایی که در این جلسات وجود دارد و حقیقتا کم یاب یا نایاب است، اهتمام ویژه به بررسی و تبیین علم حصولی است. علم حصولی خصوصا پس از اثبات اصالت وجود با بحرانی جدی در فلسفه مواجه می شود. در این جلسات استاد معظم تلاش چشم گیری برای توضیح علم حصولی و تحقق آن حتی در فضای پس از اصالت وجود می کند. اهمیت این امر بر کسانی که دستی بر آتش فلسفه دارند و از طرفی با فلسفه غرب نیز مواجهند پوشیده نیست. این مباحث را می توانید در ابتدای تدریس، ابتدای مباحث تشکیک، کل جلسات تخصص وجود، مباحث نفس الامر، کل مباحث وجود ذهنی، بیست جلسه اول سال دوم تدریس در تبیین معرفت شناسی، فصل عاشر علم و عالم و معلوم، اقسام فواعل در باب علت و معلول پی گیری کنید.
9⃣باز شدن راه برای مطالعه کلیه آثار فلسفی:
یکی از مزایای این جلسات امکان ارتباط با مجموعه تراث فلسفه ی اسلامی پس از آن است. این اثر به جهت گستردگی مباحث و تفصیل یک دوره ی کامل فلسفه، ارتباط متعلم را با سرمایه ی فلسفه ی اسلامی از بوعلی تا کنون برقرار می کند.برای مثال می توانید پیش و پس از استماع جلسات، کتاب منتخباتی از آثار حکمای الهی ایران تالیف فیلسوف گرانقدر سید جلال الدین آشتیانی را به مطالعه بگیرید و ببینید چگونه تراث حکمای متقدم واضح و روشن و قابل مطالعه خواهد بود.
💠💠💠💠💠
@ofoqemobin