eitaa logo
علوم انسانی اسلامی
1.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
5 ویدیو
144 فایل
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️فایل های صوتي مهم و کاربردی با سخنراني استاد حسن رحيم پور ازغدي با موضوع " بنیاد های علوم انسانی غربی" 🔹فايل صوتي اول : بررسي آراء و انديشه هاي آگوست کنت 🔹فايل صوتي دوم : بررسي آراء و انديشه هاي مارکس و لیبرالیسم 🔹فايل صوتي سوم : بررسي آراء و انديشه هاي ماکیاولی ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
اگوست کنت.mp3
31.9M
استاد حسن رحيم پور ازغدي " بنیاد های علوم انسانی غربی" بررسي آراء و انديشه هاي آگوست کنت
مارکس و لیبرالیسم.mp3
15.2M
استاد حسن رحيم پور ازغدي " بنیاد های علوم انسانی غربی" بررسي آراء و انديشه هايي ماركس و ليبراليسم
ماکیاولی.mp3
16.58M
استاد حسن رحيم پور ازغدي " بنیاد های علوم انسانی غربی" بررسي آراء و انديشه هاي ماكياولي
◾️توتالیتاریسم «شبه‌علم»◾️ 🔹برخی از این شبه‌علم‌ها مانند «سلامت معنوی»، «مراقبت معنوی»، «مددکاری دین‌پایه»، و نیز «الهیات عملی» (که بر پایه آموزه‌های معنوی و دینی در حوزه‌های علمیه مسیحی است) از نظریه عبور کرده و امروزه در برخی کشورهای اروپایی تبدیل به کلینیک‌ شده است. ما نباید واقعیت و ماهیت علم به ظاهر مدرن خودمان را پنهان کنیم. 🔹جایی که رهبری امت اسلام در پی سیاست‌ها و استراتژی‌های تمدنی در عرصه‌های مختلف زندگی از جمله عرصه‌های مهم علمی می‌رود اولا باید به تنوع رویکردها و آزادی اندیشه و بیان در عرصه های علمی اعتنا کرد، و ثانیا باید به سامانه‌های جدید در خلق دانش‌های بومی، پژوهش‌های بومی، و علوم اسلامی بیش از پیش تأکید نمود. تقلیل تمام علم به دنیای حس و تجربه آنهم در نسخه‌های غربیِ قدیم، مسیر رشد علمی کشور را دشوارتر خواهد کرد. حجت السلام حبيب اله بابايي قسمت دوم (قسمت آخر) ▫️ اخیرا وزیر محترم علوم در جلسه معارفه، ضمن تأکید بر شعار وفاق ملی و ضرورت گفتگو بین انظار مختلف، ناخواسته به طرح یک طبقه‌بندی دوگانۀ «علم» و «شبه علم» پرداخته‌ و در یک رویکرد «تنبیهی» طیفی از دانش‌ها و دانشمندان را اساسا از جرگۀ علم خارج نموده است. وقتی این جملات جناب وزیر را در بارۀ «شبه علم» خواندم به یاد جملۀ رمون گراسفوگل افتادم آنجا که شکل‌گیری «خشونت معرفتی» در نهادهای آموزشی مدرن را مطرح نموده و می‌گوید: «خشونت معرفتی در این محافل دائما دانش‌های بومی را سرکوب می‌کند، و «جبر معرفتیِ اروپامحوری» دانش های غیراروپایی نظیر دانش‌های سیاهان و نیز دانش‌های بومی مناطق غیراوپایی را خرافه می‌پندارد و آن را از اساس انکار می‌کند.» 🔸علاوه اینکه، آن علم واقعی و اصیلی که جناب آقای وزیر آن را آرزو می‌کنند از کجا می‌آید؟ منابع این علم چیست؟ داور نهایی این علم چه کسی و متعلق به کدامین دستگاه شناختی است؟ آقای وزیر حتما وضعیت آشفتۀ ترجمه‌های بی رویه در ایران در عرصه‌های علمی از جمله علوم انسانی را می‌داند و می‌دانند آنچه از ترجمه‌ها به محافل علمی ما سرریز می‌شود برآمده از اولویت‌های بازار، ناشران، و مترجمان است و نه متفکران. محافل علمی و دانشگاهی ما مرکزی برای«مطالعات ترجمه» ندارند، و نیز سیاستگذاری‌های روشنی در باب ترجمه‌های شده و مهم‌تر ترجمه‌های نشده (lost translations) ندارند. آنگاه ترجمه‌هایی که هیچ مرکز مطالعات ترجمه، اصول و فرایند آن را بررسی نمی‌کند (چیزی به نام «فلسفۀ ترجمه» و نیز «اخلاق ترجمه» نداریم)، پیامدهای فکری و فرهنگی آن را تحلیل نمی‌کند (چیزی به نام «جامعه‌شناسی ترجمه» نداریم)، و صرفا از برخی محفل‌های علمی در اروپای غربی و آمریکای شمالی آنهم فقط از زبان هژمون انگلیسی به نظام مفهومی ما انتقال می‌یابد، نمی‌تواند معیار و ملاکی برای تشخیص علم واقعی از شبه علم باشد. 🔸باید بدین نکته تأکید کرد آنچه که امروز وزیر محترم در ایران آن را شبه علم می‌نامد در دنیای غرب دست‌کم سابقه‌ای بیش از 60 سال دارد. برخی از این شبه‌علم‌ها مانند «سلامت معنوی»، «مراقبت معنوی»، «مددکاری دین‌پایه»، و نیز «الهیات عملی» (که بر پایه آموزه‌های معنوی و دینی در حوزه‌های علمیه مسیحی است) از نظریه عبور کرده و امروزه در برخی کشورهای اروپایی تبدیل به کلینیک‌ شده است. ما نباید واقعیت و ماهیت علم به ظاهر مدرن خودمان را پنهان کنیم. حقیقت آن است که ما شتابزده و ساده‌لوحانه تسلیم تک‌صدایی و تک‌گویی‌ها در علوم جدید شده‌ایم و خود را در تاریخ قدیم مدرنیتۀ غربی محبوس کرده‌ایم و از این رو همیشه حتی در تقلید از غرب نیز دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری شده‌ایم. 🔸بدین‌سان به نظر می‌رسد رویکرد سختِ حقوقی در امر سیاستگزاری علوم می‌تواند دلالت‌های خطرناکی داشته باشد و نوعی از انسداد علمی را در رقابت های علمی دانشگاهی بوجود آورد. جایی که رهبری امت اسلام در پی سیاست‌ها و استراتژی‌های تمدنی در عرصه‌های مختلف زندگی از جمله عرصه‌های مهم علمی می‌رود اولا باید به تنوع رویکردها و آزادی اندیشه و بیان در عرصه های علمی اعتنا کرد، و ثانیا باید به سامانه‌های جدید در خلق دانش‌های بومی، پژوهش‌های بومی، و علوم اسلامی بیش از پیش تأکید نمود. تقلیل تمام علم به دنیای حس و تجربه آنهم در نسخه‌های غربیِ قدیم، مسیر رشد علمی کشور را دشوارتر خواهد کرد. 🔸برای عبور از این تناقض، باید بر همان فراز نخست از سخنان وزیر محترم مبنی بر گفتگو پافشاری کرد. باید به گفتگوهای واقعی و متواضعانه تن داد، از سخنرانی‌ها و داوری‌های یک طرفه در مهم‌ترین مسئله‌های علمی و معرفتی پرهیز نمود، تا بتوان توأمان از علم جدید و علم سنتی در بازسازی گفتمان‌های جدید و پاسخ‌های نوآمد به نیازهای دنیای معاصر استفاده کرد. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام خامنه ای: علوم انسانی غربی ذاتا مسموم و ماهیتا معارض با اسلام و نظام اسلامی است... ▫️ آیت‌الله حائری شیرازی: آنچه در روایات داریم که در آخرالزمان مردم به سراغ علمای یهود و نصاری می روند همین علوم انسانی غربی است. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
▪️پذیرش دانشجوی علوم اجتماعی در دانشگاه تهران در رشته کارشناسی " جامعه پژوهی اسلامی " از طریق انتخاب رشته آزمون سراسری (برای اولین بار در کشور) 💫مزایای تحصیل در این رشته : ✅ بهره مندی از اساتید علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران ✅ برنامه تحصیلی - تهذیبی زیر نظر اساتید دانشگاه تهران ✅ امکان ادامه تحصیل همسو در مقاطع ارشد و دکتری ✅ استفاده از امکانات و برنامه های انجمن علمی دانشجویی به کانال انجمن علمی علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران بپیوندید 👇 @saissut ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
تحول حوزه نمایشگاه پژوهش 19 دی 1402.mp3
23.47M
▪️فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام سید محمد هاشمی با موضوع " تحول حوزه از منظر امام خمینی و مقام معظم رهبری" ▫️در سال گذشته توفیق داشتیم به همراه برخی فضلا پژوهشی تحت عنوان «الگوی تحول حوزه از منظر امام خمینی ره و مقام معظم رهبری» را به سرانجام برسانیم. ▫️پژوهشی که در آن – به رغم مطالعات پیشینی بیانات این دو بزرگوار در این حوزه - بازخوانی مجدد و نظام مند بیانات و ایده های این دو اندیشمند و امام بزرگ انقلاب اسلامی تصویری بسیار روشن و متفاوت از حوزه و آینده و گذشته آن در برابر چشم ما نهاد. واقعا باید افسوس خورد که هنوز و با گذشت دهه ها این رویاهای «کاملا دست یافتنی» در حوزه علمیه نهادینه نشده است. ▫️در دی ماه 1402 در نمایشگاه دستاوردهای علمی واحد های پژوهشی حوزوی، تلاش کردیم تببینی از ایده امام و رهبری در این حوزه داشته باشیم که در فایل صوتی بالا آمده است. این کار ان شاء الله در پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه علمیه به چاپ خواهد رسید. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
▪️استاد محمد قائيني : چرا فتاوای فقهی هوش مصنوعی اعتبار ندارد؟ ▫️احتمال دارد یک فقیه برای رسیدن به یک نتیجه در یک مسئله از برخی مقدمات غفلت کند و برای رسیدن به نتیجه، برخی مقدمات لازم و ضروری را نادیده بگیرد. فرض این است برای هوش مصنوعی این غفلت و به کار نگرفتن برخی مقدمات هم مفروض نباشد تا درجه عصمت از خطای این وسیله جدید از مصونیت شخص طبیعی بالاتر باشد. ▫️مثلا فقیه بر اساس مقدمات انتاج به واقع یقین پیدا کند و فرض کنید هوش مصنوعی هم امکان دستیابی به این نتیجه را دارد ولی نتایج حاصل از این دستگاه مثل نتایج اجتهاد فقیه بیش از گمانی نسبت به دیگری ایجاد نمی‌کند. خود فقیه یقین به واقع دارد ولی یقین او به واقع برای من یقین‌ساز نیست و در بهترین حالت برای من در حد گمان ایجاد می‌کند چون نظر آن فقیه را با نظر فقیه دیگری در تعارض می‌بینم. لذا در بالاترین درجه ارزش اینگونه است نظر فقیه برای مقلدش مفید گمان به واقع است. ▫️حالا آیا شارع حجیت نتیجه حاصل از هوش مصنوعی را پذیرفته است؟ خیر، دلیلی به دست ما نرسیده است که نتایج به دست آمده توسط هوش مصنوعی اعتبار دارد. نگویید شارع منعی نکرده است. عدم منع جایی ارزش دارد که معاصر با حضور اصحاب شریعت و امامان معصوم باشد. http://ijtihadnet.ir/?p=75360 ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
▪️فایل های صوتی ارائه‌ی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با موضوع "نسبت علوم انسانی با موضوع‌شناسی فقهی " 🔹این سه جلسه توضیحی گویا از وابستگی استنباطات فقهی به فهم موضوعات از منظر علوم انسانی است و این در حالی است که علوم انسانی حاضر، از مناشیء مختلف تحت تأثیر بنیان‌های نظری و نظام ارزشی دنیای مدرن است. 🔹درک وابستگی اجتهادات فقهی به تحلیل‌های علوم انسانی و همچنین عدم امکان وثوق و رکون به علوم انسانی مدرن، یکی از چالش‌های اصلی حدود 150 ساله فقاهت شیعی است. 🔹بی‌تردید فهم دقیق و سدید این وضعیت، مهمترین عامل حل این چالش است؛به قول یک بنده خدایی «تشخیص درست»، مقدمه «تجویز درست» است! ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
01.mp3
24.57M
"نسبت علوم انسانی با موضوع شناسی فقهی" جلسه اول ؛ شنبه 13 مرداد 1403 - مشهد مقدس
02.mp3
28.42M
"نسبت علوم انسانی با موضوع شناسی فقهی" جلسه دوم ؛ یکشنبه 14 مرداد 1403 - مشهد مقدس
03.mp3
21.83M
نسبت علوم انسانی با موضوع شناسی فقهی " جلسه سوم ؛ دوشنبه 15 مرداد 1403 - مشهد مقدس
▪️امام خامنه ای : مفهوم غلبه‌ی اسلام بر دیگر مکاتب ▫️ممکن است بگویید اگر خدا دین را فرستاد که بر سایر ادیان غلبه دهد پس چرا تاکنون چنین نشده است؟ از صدر اسلام تاکنون ادیانی باقی مانده‌اند و حتّی در بعضی از مناطق، اسلام را از بین برده‌اند؛ مانند اندلس و جاهای دیگری از آفریقا که مسلمانان را رنگ مسیحیّت دادند. ▫️در پاسخ باید گفت معنای آیه این است که خداوند، پیامبر اکرم (ص) را فرستاد و دین و برنامه‌ی هدایت و حجّت و بیّنه به او داد تا آن را بر سایر ادیان غلبه دهد و با این برنامه رنگها را ببَرد و پاک کند و خودش رنگ ثابت شود. ▫️دین خدایی برای این آمده که مردم هر شکل و برنامه‌ای که در زندگی دارند، رها کرده، این دین و شکل را قبول نمایند. نبیّ اکرم (ص) که می‌آید، حرف حساب او این است که هرطور زندگی میکردید باید کنار بگذارید؛ آن برنامه برود و این برنامه‌ای که من آورده‌ام، جای آن را بگیرد. ▫️هر حرف تازه‌ای که اسلام آورده، معنایش همین است که بشر هر شکل و قالبی که در زندگی داشته، آن شکل و قالب را به هم بزند و قالب دین را قبول نماید. بنابراین خداوند هر دینی را که میفرستد، شکل زندگی‌ها را عوض میکند؛ شکل اوّل میرود و شکل دوّم می‌آید. این است معنایِ «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ». 📖 کتاب تفسیر سوره‌ی برائت، ص 147 ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
▫️استاد عبدالحسین خسروپناه : برخی نآگاهانه یا لجبازانه به غلط،علم دینی و علوم انسانی اسلامی را به نقلی سازی علوم تفسیر میکنند؛ علم نافع عقلانی ، حکیمانه و اسلامی است. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
🌺آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) بر عاشقان و منتظران فرج مبارک باد🌺 ✨امام خامنه ای : از آنجاکه امام زمان (عج) مظهر عدل پروردگار است و انتظار ایجاب می‌کند که شخص منتظِر خود را نزدیک کند به آنچه منتظَر از او توقع دارد، لذا وظیفه دارد که اولاً خودش عدل و حق را پذیرا باشد و ثانیاً تلاش کند تا عدالت را در جامعه حکمفرما کند، زیرا عدالت در بنای یک جامعه از همه چیز مهم‌تر است. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
▫️فایل صوت حجت الاسلام سلمان رئوفی با موضوع " آشنایی با علوم انسانی و ظرفیت های علوم اسلامی نسبت به آن " 💫عناوین ارائه شده توسط استاد: 🔹ضرورت علوم انسانی 🔹علوم انسانی جزو علوم انبیا علیهم السلام است 🔹فواید علوم انسانی 🔹مشکلات حوزه نسبت به علوم انسانی 🔹مشکلات دانشگاه نسبت به علوم انسانی 🔹ظرفیت‌های فقه برای علوم انسانی اسلامی 🔹ظرفیت‌های فلسفه برای علوم انسانی اسلامی 🔹ظرفیت‌های عرفان برای علوم انسانی اسلامی ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
سلمان رئوفی.mp3
36.62M
فایل صوت حجت الاسلام سلمان رئوفی با موضوع " آشنایی با علوم انسانی و ظرفیت های علوم اسلامی نسبت به آن "
▫️انتشار کتاب"سنت های الهی اجتماعی و پیشرفت " توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه و به قلم حجت الاسلام قاسم ترخان 🔹راز مانایی برخی از تمدنهای سکولار چیست؟ با اینکه مطابق برخی از سنت‌های الهی مانند احباط، ابتلا، تدمیر و استیصال و استخلاف، چنین تمدن‌هایی نباید پایدار باشند.... 💫 اطلاعات بیشتر و سفارش کتاب: 🛒 poiict.ir/product/k-13658/ ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
🌺 دهم ربیع الاول سالروز پیوند فرخنده پیامبر عظیم‌الشأن حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله‌علیه و آله و بزرگ بانوی مکه ام المومنین حضرت خدیجه سلام‌الله علیها مبارک باد. 💫 امام خامنه ای : جناب خدیجه (سلام‌الله‌علیها) حقیقتاً مظلوم است؛ به‌خاطر اینکه شَرف همسرى پیغمبر در مورد ایشان داراى یک ارزش مضاعف است؛ دیگران مشرّف به شَرف همسرى پیغمبر شدند لکن این رنجهایى را که پیغمبر در عمده‌ى دوران رسالت به آنها مبتلا بودند ندیدند. ده سال در مدینه بود، خب عزّت بود، احترام بود، و زندگىِ راحت بود نسبت به آن دوره؛ جناب خدیجه (سلام‌الله‌علیها) دوران رنج پیغمبر را، دوران سختى‌هاى پیغمبر را تحمّل کردند و دیدند. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
▪️امام خامنه ای : جامعه‌ی دیندار آن است که دین، برنامه‌ی زندگی افراد آن جامعه باشد. ▫️دین و آیین بشری و طاغوتی، ثبات و دوامی ندارد؛ ولی دین حق، منطبق است با سرشت عالَم و آدم؛ یعنی دینی که باقی میمانَد و اگر مردم آن را بخواهند و قبول کنند، میتواند آنها را به وجه احسن اداره کند. فرق حق و باطل همین است. ▫️جامعه‌ی دیندار آن است که دین، برنامه‌ی زندگی افراد آن جامعه باشد. اگر برنامه‌ی زندگی آنها دین بود، دین دارند. ما باید دین حق را بشناسیم تا مشرک و غیرِ مشرک را بشناسیم؛ یعنی حق از خدا ناشی میشود و بس؛ برنامه مال خدا است. ▫️پس طرفدار دین حق، موحّد است، امّا آن که مایل است زندگی‌اش طبق خیال و هوس باشد، مشرک است. مخالف دین؛ یعنی مشرک. خداوند دین را آورده تا جایگزین همه‌ی امور شود. این آیه اطمینان و امید به آینده‌ی بشریّت میدهد. 📖 کتاب تفسیر سوره‌ی برائت، ص 149 ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
▪️مقاله پژوهشی " درآمدی بر تاثیر تحولات‌اجتماعی بر فقه‌سیاسی شیخ‌انصاری ( باتاکید بر مساله ولایت‌فقیه ) " ؛ علی آقاجانی، استادیار گروه علوم سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ▫️مجله جامعه شناسی سیاسی انقلاب اسلامی ؛ انتشار آنلاین از تاریخ 22 شهریور 1403 https://www.psirj.ir/article_204998.html ▫️چکیده: چگونگی و میزان تاثیر تحولات‌اجتماعی بر اندیشه‌سیاسی به‌ویژه فقه‌سیاسی و بخصوص مساله‌ای مانند ولایت‌فقیه امری مهم و بحث‌انگیز و البته واجد انظار گوناگون، خاصه درباره شخصیتی چون شیخ‌انصاری است. مقاله با هدف بررسی این موضوع(هدف)، بر‌اساس هرمنوتیک قصدگرای‌ اسکینر(چارچوب نظری) در پاسخ به پرسش از گستره تاثیر جنگ‌های ایران‌ و روس بر فقه‌سیاسی شیخ‌انصاری؛ به طرح و بسط این فرضیه می‌پردازد که جنگ‌های ایران و روس به‌عنوان بزرگ‌ترین تحول‌اجتماعی و سیاسی آن روزگار که علما نیز در آن حضور مستقیم داشتند در اندیشه‌سیاسی فقها و نگاه ایشان به حکومت بی‌تاثیر نبوده است.(فرضیه) پس از این جنگ‌ها دو رهیافت‌کلی را در میان علما شاهدیم. رهیافت صاحب‌جواهر و ملااحمد نراقی به‌صراحت بر ولایت‌عامه‌فقیه تاکید دارد و به‌طور ضمنی راه جبران‌ شکست در جنگ را در ولایت‌فقیهان می‌داند. رهیافت‌دوم که مبتنی بر عدم‌ورود فقها به مناصب‌حکومتی است در بیع‌مکاسب شیخ‌انصاری نمود می‌یابد. اما با فاصله‌گرفتن از زمان پایان‌جنگ‌ها و کمرنگ‌شدن خاطرات و تجربه‌ذهنی شیخ از آن، وی در کتاب‌های دیگر خود همچون قضاء حکم به ولایت‌عامه فقیه می‌دهد و از نظریه‌اول خود عدول می‌کند.(یافته‌ها) شیخ‌انصاری در جنگ‌ها حضورمستقیم نداشته است اما با آن معاصرت داشته و شاگرد نراقی(از حاضران در جنگ) بوده است. مقاله با بررسی رویکردهای مختلف به نظریه شیخ، دیدگاه عدول را پذیرفته و آن را متناسب با فرضیه می‌یابد. عدول نیز از طریق اثبات تقدم بیع‌مکاسب بر سایر کتاب‌ها به ویژه قضا قابل تبیین است.(نتیجه) تلاش اصلی مقاله تبیین فرضیه است ولی درجهت اثبات آن هم گام‌هایی بر می‌دارد و آن را به معرکه‌آرای صاحب‌نظران می‌سپرد. کلیدواژه‌ها تحولات‌اجتماعی، جنگ‌های ایران‌وروس، شیخ‌انصاری، ولایت‌فقیه، فقه‌سیاسی ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
1403.-06-15-sh ofogh.mp3
14.35M
▫️فایل صوتی سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع : حضرت امام رضا (ع) ؛ یک حدیث و ده چالش (عقبات "جامعه‌پردازی دینی") در جمع دانشجویان البرز 🔹شهادت امام علی الرضا (ع) ، مشهد ، ۱۳۹۸ 🔹طرحی برای فردا ؛ شبکه افق ؛ پخش: ۱۴۰۳/۰۶/۱۵ ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
▫️دکتر محمدرضا قائمی نیک، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشکدة علوم اسلامی رضوی در واکنش به توئیت محسن حسام مظاهری : هرچند این تعابیر کنایه آمیز آقای مظاهری را می توان به نقد علمی گذاشت، اما از باب اقتضاء رتوریک این تعابیر، می توان به این نکته اندیشید. 🔹در تمام نظریه‌های جامعه‌شناسی معتبر، سنخیت میان «مبنا و نظریه و روش» با «موضوع»، یا توضیح داده شده یا قابل توضیح است و همین ویژگی، به تمایز شبه علم و علم کمک می‌کند و متن خاطره گویی را از متن علمی متمایز می سازد. 🔹اگر در پس عناوین پر طمطراق تاملات جامعه‌شناختی یا مطالعات انسان‌شناختی اغلب آثار کتابهای سرو نشر آرما این سنخیت را یافتید، من‌را از جهل درآورید وگرنه با انبوهی از شبه‌علم یا به بیان ساده تر، خاطره گویی مواجهید که پشت جلدهای زیبا، اغواگرند. 🔹بماند که توسل به گفتار وزیر علوم که یک گفتار سیاسی و حکومتی است، برای بیرون از علم ‌قراردادن مباحث اسلامی، به معنای عدم تعهد به گفتگوی اجتماعی علم و نقض ادعای اجتماعی‌ و غیر حکومتی‌بودن گفتار آقای مظاهری است. ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami